Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af gravballe » 27. sep 2017, 14:40

Nogle der har nogle rygter om AaB vil forlænge med Kakeeto ?

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 27. sep 2017, 14:50

gravballe skrev:Nogle der har nogle rygter om AaB vil forlænge med Kakeeto ?
Jeg tror gerne man vil se ham præstere flere gange i træk, før man vifter med en ny kontrakt. Ikke mindst, fordi der er et ret stort puslespil der skal gå op på midtbanen. Hvem skal man forlænge med hvor længe - særligt med den gamle garde in mente.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af gravballe » 27. sep 2017, 17:30

Gamen skrev:
gravballe skrev:Nogle der har nogle rygter om AaB vil forlænge med Kakeeto ?
Jeg tror gerne man vil se ham præstere flere gange i træk, før man vifter med en ny kontrakt. Ikke mindst, fordi der er et ret stort puslespil der skal gå op på midtbanen. Hvem skal man forlænge med hvor længe - særligt med den gamle garde in mente.
Det er vel fuld forståligt, man kan jo risikere at han falder tilbage i nivue når han har fået en forlængelse.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af 9000AaB » 29. sep 2017, 10:53

Syntes vi mangler en til kanten nu man ikke gider bruge Olim der. Kunne Rieks være en mulighed????

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/skandina ... kke-sammen

Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Rextherunt » 29. sep 2017, 11:46

9000AaB skrev:Syntes vi mangler en til kanten nu man ikke gider bruge Olim der. Kunne Rieks være en mulighed????

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/skandina ... kke-sammen
Ikke gider bruge Rolim??!! Jeg troede han var skadet :O
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af 9000AaB » 29. sep 2017, 12:00

Rextherunt skrev:
9000AaB skrev:Syntes vi mangler en til kanten nu man ikke gider bruge Olim der. Kunne Rieks være en mulighed????

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/skandina ... kke-sammen
Ikke gider bruge Rolim??!! Jeg troede han var skadet :O
Han sad da på bænken sidste kamp men spille de 2 sidste pokal kampe med mål og assists.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Kokkefar » 29. sep 2017, 12:24

9000AaB skrev:
Rextherunt skrev:
9000AaB skrev:Syntes vi mangler en til kanten nu man ikke gider bruge Olim der. Kunne Rieks være en mulighed????

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/skandina ... kke-sammen
Ikke gider bruge Rolim??!! Jeg troede han var skadet :O
Han sad da på bænken sidste kamp men spille de 2 sidste pokal kampe med mål og assists.
Han er ikke i form endnu. Han skal nok få spilletid.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af 9000AaB » 29. sep 2017, 12:55

Kokkefar skrev:
9000AaB skrev:
Rextherunt skrev:
9000AaB skrev:Syntes vi mangler en til kanten nu man ikke gider bruge Olim der. Kunne Rieks være en mulighed????

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/skandina ... kke-sammen
Ikke gider bruge Rolim??!! Jeg troede han var skadet :O
Han sad da på bænken sidste kamp men spille de 2 sidste pokal kampe med mål og assists.
Han er ikke i form endnu. Han skal nok få spilletid.
Han spillede self. kun det sidste af Viborg kampen og 70 min mod Middelfart, men han lavede trods alt 1 mål og 3 assist i de 2 kampe (selvom det ikke er de bedste hold) plus han skaber en masse. Håber vi får ham mere og se.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 29. sep 2017, 12:57

9000AaB skrev:
Han spillede self. kun det sidste af Viborg kampen og 70 min mod Middelfart, men han lavede trods alt 1 mål og 3 assist i de 2 kampe (selvom det ikke er de bedste hold) plus han skaber en masse. Håber vi får ham mere og se.
Han er slet ikke i form, og Gaarde sagde også på dialogmødet at det tager tid for ham at blive fit - vi skal nok regne med at han i hvert fald resten af denne halv-sæson mest bliver en joker.

Nicorisa
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 16
Tilmeldt: 2. aug 2017, 00:09

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Nicorisa » 29. sep 2017, 12:58

9000AaB skrev:Syntes vi mangler en til kanten nu man ikke gider bruge Olim der. Kunne Rieks være en mulighed????

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/skandina ... kke-sammen
Udfra mit kendskab til Rieks, kunne jeg sagtens se ham være en værdifuld spiller for AaB. Arbejdsom, kreativ, hurtig, teknisk spiller, som ret stabilt har præsteret assists og mål i Sverige.

Derudover er han dansk, har en god alder (kender ikke skadeshistorik, dog?) og så er han transfer-gratis.. Det åbenlyse alternativ i Kusk koster angiveligt 5 mio, men jeg ser ikke at det relativt/kvalitativt er rentabelt i forhold til en 'gratis' Rieks..

Den ene behøver dog ikke udelukke den anden Billede

Vi har et hold, jeg mener, vi kan forvente at toppe (top3) i sæsonen 19/20, hvis vi kan holde på nuværende trup, samt gennemgå en rimelig smertefri udskiftning af Risgård/Wurtz.

Således ville jeg give ham 2 1/2 år til udløb i sommeren 2020 Billede

(Var det iøvrigt ikke Rieks der assisterede legendariske Tim Janssen's 2-2 scoring?) Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af frederikshavneren » 1. okt 2017, 21:31

Midterforsvareren Sigurd Rosted fra norske tophold Sarpsborg har spillet en god sæson. Vi har brugt mange penge på forsvaret men mangler stadigvæk kvalitet i defensiven da KP og Blåbjerg ikke holder niveau.
Rosted har kontraktudløb til vinter

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Klaus » 1. okt 2017, 21:53

Tænker en central forsvarsspiller med noget højde kunne være en god investering. Der ud over tror jeg, at tiden måske er kommet til at lade vores nye hold blive spillet sammen. Jeg er sikkert grænseløst naiv, men jeg tror faktisk, vi har fat i et eller andet med vores nuværende trup. Så måske kunne kontinuitet de næste halvandet år være den bedste investering??

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af san » 1. okt 2017, 21:56

Klaus skrev:Tænker en central forsvarsspiller med noget højde kunne være en god investering. Der ud over tror jeg, at tiden måske er kommet til at lade vores nye hold blive spillet sammen. Jeg er sikkert grænseløst naiv, men jeg tror faktisk, vi har fat i et eller andet med vores nuværende trup. Så måske kunne kontinuitet de næste halvandet år være den bedste investering??
:thumbsup: :thumbsup:
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af BassogogsVen » 1. okt 2017, 22:27

Klaus skrev:Tænker en central forsvarsspiller med noget højde kunne være en god investering. Der ud over tror jeg, at tiden måske er kommet til at lade vores nye hold blive spillet sammen. Jeg er sikkert grænseløst naiv, men jeg tror faktisk, vi har fat i et eller andet med vores nuværende trup. Så måske kunne kontinuitet de næste halvandet år være den bedste investering??
Med al respekt, så tror jeg altså ikke, at Blåbjergs og KP's manglende evner ændres ved kontinuitet. Altså, alle spillere er bare ikke lige gode - og KP og Blåbjerg har deres begrænsninger. Som klub må man vel altid stræbe efter at blive bedre og især hele tiden eliminere kædens svageste led.
Jeg synes, at KP har noget mentalt, der er fedt, men vil man gerne være permanent top 6, så bliver man nok nødt til at stræbe højere. Blåbjerg synes jeg, man i så fald skal vinke farvel til.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FlæskeFrank » 1. okt 2017, 23:28

BassogogsVen skrev:
Klaus skrev:Tænker en central forsvarsspiller med noget højde kunne være en god investering. Der ud over tror jeg, at tiden måske er kommet til at lade vores nye hold blive spillet sammen. Jeg er sikkert grænseløst naiv, men jeg tror faktisk, vi har fat i et eller andet med vores nuværende trup. Så måske kunne kontinuitet de næste halvandet år være den bedste investering??
Med al respekt, så tror jeg altså ikke, at Blåbjergs og KP's manglende evner ændres ved kontinuitet. Altså, alle spillere er bare ikke lige gode - og KP og Blåbjerg har deres begrænsninger. Som klub må man vel altid stræbe efter at blive bedre og især hele tiden eliminere kædens svageste led.
Jeg synes, at KP har noget mentalt, der er fedt, men vil man gerne være permanent top 6, så bliver man nok nødt til at stræbe højere. Blåbjerg synes jeg, man i så fald skal vinke farvel til.
Med al respekt, så siger du vel, at du er enig med Klaus :thumbsup:

I begge to siger jo, at det holdet mangler er en ekstra/bedre midterforsvarer.
- FlæskeFrank

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af gravballe » 2. okt 2017, 09:55

Lidt rygter...

Safranko var købt som link up spiller, man havde foruden ham forsøgt sig med forskelige angribere, der skulle være front duo sammen med Safranko. Det skulle stadig være planen at købe en angriber med mål i støvlerne til vinter, til at spille sammen med Safranko, med mindre Pohl pludselig begynder at lave kasser...

Jeg så dog gerne man opgav kp/blåbjerg som andet end reserve spillere, og fik en ordenlig forsvarsspiller mere, ved siden af okore.. KP laver for mange fejl, blåbjerg lige så... For uden de 2 store mangler, syntes jeg enlig vores hold er ganske godt, og bare mangler at blive spillet mere sammen. En Kusk type vil dog altid kunne bruges.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af BassogogsVen » 2. okt 2017, 10:05

FlæskeFrank skrev:
BassogogsVen skrev:
Klaus skrev:Tænker en central forsvarsspiller med noget højde kunne være en god investering. Der ud over tror jeg, at tiden måske er kommet til at lade vores nye hold blive spillet sammen. Jeg er sikkert grænseløst naiv, men jeg tror faktisk, vi har fat i et eller andet med vores nuværende trup. Så måske kunne kontinuitet de næste halvandet år være den bedste investering??
Med al respekt, så tror jeg altså ikke, at Blåbjergs og KP's manglende evner ændres ved kontinuitet. Altså, alle spillere er bare ikke lige gode - og KP og Blåbjerg har deres begrænsninger. Som klub må man vel altid stræbe efter at blive bedre og især hele tiden eliminere kædens svageste led.
Jeg synes, at KP har noget mentalt, der er fedt, men vil man gerne være permanent top 6, så bliver man nok nødt til at stræbe højere. Blåbjerg synes jeg, man i så fald skal vinke farvel til.
Med al respekt, så siger du vel, at du er enig med Klaus :thumbsup:

I begge to siger jo, at det holdet mangler er en ekstra/bedre midterforsvarer.
Jeg havde simpelthen misset hans allerførste sætning! Ellers er resten ret klogt.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 2. okt 2017, 10:14

FlæskeFrank skrev:
BassogogsVen skrev:
Klaus skrev:Tænker en central forsvarsspiller med noget højde kunne være en god investering. Der ud over tror jeg, at tiden måske er kommet til at lade vores nye hold blive spillet sammen. Jeg er sikkert grænseløst naiv, men jeg tror faktisk, vi har fat i et eller andet med vores nuværende trup. Så måske kunne kontinuitet de næste halvandet år være den bedste investering??
Med al respekt, så tror jeg altså ikke, at Blåbjergs og KP's manglende evner ændres ved kontinuitet. Altså, alle spillere er bare ikke lige gode - og KP og Blåbjerg har deres begrænsninger. Som klub må man vel altid stræbe efter at blive bedre og især hele tiden eliminere kædens svageste led.
Jeg synes, at KP har noget mentalt, der er fedt, men vil man gerne være permanent top 6, så bliver man nok nødt til at stræbe højere. Blåbjerg synes jeg, man i så fald skal vinke farvel til.
Med al respekt, så siger du vel, at du er enig med Klaus :thumbsup:

I begge to siger jo, at det holdet mangler er en ekstra/bedre midterforsvarer.
Vi skal have 2-3 spillere til vinter i min optik. Det svinger for meget med Kasper P og Blåbjerg og de ligner ikke nogen der stabiliserer sig og derfor bør vi have en bedre spiller og evt. skibbe en af dem videre. Jeg vil helst beholde Kasper P der virker til at have mest pondus af de to både mentalt og spillemæssigt. Blåbjerg lander for mig at se desværre lidt imellem to stole som enten stopper eller back og jeg tror aldrig det blive sådan helt godt på nogen af pladserne.
Derudover har vi to dyre drenge i truppen som ikke spiller meget i Sylvestr og Meilinger. Jeg tror i hvert fald at Sylvestr smutter ved udløb og mon ikke Meilinger også begynder at blive træt af bænken. Ifht. Safranko og Pohl er de begge lovende spændende spillere, men de er ikke på et niveau, hvor de bare skal starte hver gang. Jeg så derfor gerne at Sylvestr erstattes med en tredje angriber der kan konkurrere om spilletiden med Pohl og Safranko. På vores kanter er det store spørgsmålstegn om Yann kan gå ind og blive den dåseåbner vores forsvar mangler. Gaarde nævnte på dialogmødet, at han var taget ind fordi man opgav Kusk og at man mener Yann kan noget af det samme. Får vi sendt Meilinger videre får vi sandsynligvis en del gode lønkroner frigjort vi kan bruge på at lokke Kusk eller en anden til byen.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 2. okt 2017, 13:45

Jakobsen skrev:
FlæskeFrank skrev:
BassogogsVen skrev:
Klaus skrev:Tænker en central forsvarsspiller med noget højde kunne være en god investering. Der ud over tror jeg, at tiden måske er kommet til at lade vores nye hold blive spillet sammen. Jeg er sikkert grænseløst naiv, men jeg tror faktisk, vi har fat i et eller andet med vores nuværende trup. Så måske kunne kontinuitet de næste halvandet år være den bedste investering??
Med al respekt, så tror jeg altså ikke, at Blåbjergs og KP's manglende evner ændres ved kontinuitet. Altså, alle spillere er bare ikke lige gode - og KP og Blåbjerg har deres begrænsninger. Som klub må man vel altid stræbe efter at blive bedre og især hele tiden eliminere kædens svageste led.
Jeg synes, at KP har noget mentalt, der er fedt, men vil man gerne være permanent top 6, så bliver man nok nødt til at stræbe højere. Blåbjerg synes jeg, man i så fald skal vinke farvel til.
Med al respekt, så siger du vel, at du er enig med Klaus :thumbsup:

I begge to siger jo, at det holdet mangler er en ekstra/bedre midterforsvarer.
Vi skal have 2-3 spillere til vinter i min optik. Det svinger for meget med Kasper P og Blåbjerg og de ligner ikke nogen der stabiliserer sig og derfor bør vi have en bedre spiller og evt. skibbe en af dem videre. Jeg vil helst beholde Kasper P der virker til at have mest pondus af de to både mentalt og spillemæssigt. Blåbjerg lander for mig at se desværre lidt imellem to stole som enten stopper eller back og jeg tror aldrig det blive sådan helt godt på nogen af pladserne.
Derudover har vi to dyre drenge i truppen som ikke spiller meget i Sylvestr og Meilinger. Jeg tror i hvert fald at Sylvestr smutter ved udløb og mon ikke Meilinger også begynder at blive træt af bænken. Ifht. Safranko og Pohl er de begge lovende spændende spillere, men de er ikke på et niveau, hvor de bare skal starte hver gang. Jeg så derfor gerne at Sylvestr erstattes med en tredje angriber der kan konkurrere om spilletiden med Pohl og Safranko. På vores kanter er det store spørgsmålstegn om Yann kan gå ind og blive den dåseåbner vores forsvar mangler. Gaarde nævnte på dialogmødet, at han var taget ind fordi man opgav Kusk og at man mener Yann kan noget af det samme. Får vi sendt Meilinger videre får vi sandsynligvis en del gode lønkroner frigjort vi kan bruge på at lokke Kusk eller en anden til byen.
I den optimale verden henter vi en ny stopper. En klog spiller, som samtidig kan være den leder som defensiven skriger efter. KP og Blåbjerg er ikke materiale til et tophold. Jeg tror desværre ikke på at Gaarde henter en dyr stopper mere. Så vi må bare håbe at Lyngø kan udvikle sit spil.

Ang. Kusk så vil det være mest fornuftigt at se hvordan Rolim gør det fremover, og vente med at bruge mange penge på Kusk. Det kan jo vise sig at Rolim er bedre end Kusk, når han først kommer i form. Det er dog en noget problematisk strategi hente spillere, som ikke er i form (Rolim og Okore). Vi har endnu ikke fået vildt meget ud af dem. Så skal der hentes kvalitet ind til nytår, så lad det for guds skyld blive spillere, som er i form og ikke skal spille sig i form efter en pause.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Yankee » 2. okt 2017, 14:05

Det er vel ret oplagt at vi får afgang af Sylvestr, Williams og Meilinger. Den anden vej skal vi i hvert fald have en angriber og så tror jeg også man overvejer en kant og en stopper.

Til angrebet har vi fået vores store satsning i Safranko og har også udviklingsspillerne i Pohl og Ramkilde. Derfor håber jeg man går efter noget Superliga-rutine og en type, kan affinde sig med at være ligestillet med Pohl og Safranko. Der håber jeg man kigger mod OB og typer som Rasmus Festersen eller Joan Edmundsson (udløb til sommer). Det kunne også være vores ven Pål, der forhåbentlig får en billig klausul skrevet ind i sin kommende forlængelse. Endelig har Marvin Pourié udløb til sommer og jeg tror det kunne være piv-giftigt at kombinere ham med Pavol Safranko, men han er en lidt anden kategori. Jeg håber i hvert fald man tør gå efter en etableret angriber, der kan skabe reel konkurrence - især fordi vi efterhånden mest spiller med to oppe foran.

Låst