Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Frygah » 28. mar 2018, 19:45

BassogogsVen skrev:
Frygah skrev:
BassogogsVen skrev:En leder. En rigtig leder i KEP (gerne fodboldmæssigt lidt højere niveau, dog)/Ståle/Wæhler-klassen er efterhånden mit største transferønske.

Jeg synes, dette AaB-hold består af ufatteligt mange små, grå mus, mens fraværet af en leder som ovenstående glimrer.
I nuværende trup har jeg svært ved at få øje på andre end Würtz, Risgård og Okore, der har noget af det. Men så alligevel ikke rigtigt, udover Risgård. Og når man er på vej til at blive udfaset, er det jo lidt ligegyldigt.

Nogen bud på, hvor sådan en (midterforsvarer eller central midt) vader rundt i Skandinavien eller med skandinavisk pas andetsteds?
Jeg er 100% enig - Jeg tror desværre bare den slags er ufatteligt svære at finde. En type som Wæhler tror jeg desværre man skal lede meget langt efter, og det virker lidt som om det er blevet sværere at finde de der guldkorn man lige kunne hive gratis til, og som var klasse fra dag.
Absolut svært. Og spilmæssigt behøver han heller ikke at være på niveau med Wæhler. Jeg tog gerne til takke med KEP-niveau for at få en general ind på dette hold. Desuden ville KEP-niveau vel også være højere end nuværende.
Njaeh, det afhænger nok af hvilken KEP man tænker på - I Odense virker de nogenlunde glade for netop hans fandenivolskhed og lederevner, men rent niveaumæssigt har han ikke imponeret, og jeg ved sgu ikke hvor meget han ville løfte niveauet. Men ja, som type mangler vi den spiller der gør det som han gør på en bane.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 28. mar 2018, 19:46

Frygah skrev:
BassogogsVen skrev:
Frygah skrev:
BassogogsVen skrev:En leder. En rigtig leder i KEP (gerne fodboldmæssigt lidt højere niveau, dog)/Ståle/Wæhler-klassen er efterhånden mit største transferønske.

Jeg synes, dette AaB-hold består af ufatteligt mange små, grå mus, mens fraværet af en leder som ovenstående glimrer.
I nuværende trup har jeg svært ved at få øje på andre end Würtz, Risgård og Okore, der har noget af det. Men så alligevel ikke rigtigt, udover Risgård. Og når man er på vej til at blive udfaset, er det jo lidt ligegyldigt.

Nogen bud på, hvor sådan en (midterforsvarer eller central midt) vader rundt i Skandinavien eller med skandinavisk pas andetsteds?
Jeg er 100% enig - Jeg tror desværre bare den slags er ufatteligt svære at finde. En type som Wæhler tror jeg desværre man skal lede meget langt efter, og det virker lidt som om det er blevet sværere at finde de der guldkorn man lige kunne hive gratis til, og som var klasse fra dag.
Absolut svært. Og spilmæssigt behøver han heller ikke at være på niveau med Wæhler. Jeg tog gerne til takke med KEP-niveau for at få en general ind på dette hold. Desuden ville KEP-niveau vel også være højere end nuværende.
Njaeh, det afhænger nok af hvilken KEP man tænker på - I Odense virker de nogenlunde glade for netop hans fandenivolskhed og lederevner, men rent niveaumæssigt har han ikke imponeret, og jeg ved sgu ikke hvor meget han ville løfte niveauet. Men ja, som type mangler vi den spiller der gør det som han gør på en bane.
Altså, jeg mener den KEP, der var i AaB. Ingen drøm som spiller, men hans vinnarskalla er bare lige det, vi mangler nu.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 29. mar 2018, 08:42

BassogogsVen skrev:
Altså, jeg mener den KEP, der var i AaB. Ingen drøm som spiller, men hans vinnarskalla er bare lige det, vi mangler nu.
Men KEP var jo ikke nogen ledertype fra dag 1. Han havde attituden og blev med erfaringen og tiden en større og mere udadvendt autoritet i klubben.

Jeg synes Jores har alt det samme KEP har gange 5. Efter et halvt år i klubben er han allerede tydeligvis højt i hierarkiet - i hvert fald inde på banen hvor han er en klar leder og frontfigur. Han tager ansvar i spilsituationerne og før/efter kampene og han er suverænt det mest positive der er sket AaB de sidste par år. Desværre får vi jo nok ikke lov til at beholde ham i 4-5 år, men vi skal virkelig sætte pris på Jores og styrke hans mandat internt.

Ja, Jores laver nogle fejl, men de kommer alle sammen i situationer hvor han prøver at tage ansvar og løse problemerne på egen hånd. Når modstanderen får optræk til en mulighed ligger det naturligt for Jores at storme ind og sige "den klarer jeg" og det er uundværligt for et forsvar fyldt med alibispillere - også selvom han så ind imellem kommer til at se dum ud. I det mindste er det ikke sådan nogle Blåbjerg-fejl hvor han står og bliver passiv eller usikker på hvad han skal gøre i situationen.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5176
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Jakobsen » 29. mar 2018, 10:17

Yankee skrev:
BassogogsVen skrev:
Altså, jeg mener den KEP, der var i AaB. Ingen drøm som spiller, men hans vinnarskalla er bare lige det, vi mangler nu.
Men KEP var jo ikke nogen ledertype fra dag 1. Han havde attituden og blev med erfaringen og tiden en større og mere udadvendt autoritet i klubben.

Jeg synes Jores har alt det samme KEP har gange 5. Efter et halvt år i klubben er han allerede tydeligvis højt i hierarkiet - i hvert fald inde på banen hvor han er en klar leder og frontfigur. Han tager ansvar i spilsituationerne og før/efter kampene og han er suverænt det mest positive der er sket AaB de sidste par år. Desværre får vi jo nok ikke lov til at beholde ham i 4-5 år, men vi skal virkelig sætte pris på Jores og styrke hans mandat internt.

Ja, Jores laver nogle fejl, men de kommer alle sammen i situationer hvor han prøver at tage ansvar og løse problemerne på egen hånd. Når modstanderen får optræk til en mulighed ligger det naturligt for Jores at storme ind og sige "den klarer jeg" og det er uundværligt for et forsvar fyldt med alibispillere - også selvom han så ind imellem kommer til at se dum ud. I det mindste er det ikke sådan nogle Blåbjerg-fejl hvor han står og bliver passiv eller usikker på hvad han skal gøre i situationen.
Jeg begynder også at have fidus til, at Okore faktisk er lederen og jeg er faktisk også blevet mere og mere positivt overfor Kasper P. Bevares vi kunne sagtens finde en langt bedre stopper, men det er altså blevet solidt det han laver og jeg synes også han har fået en markant stærkere holdning og udstråling som en forsvarskriger. Vi kunne sagtens bruges noget mere vinnerskjalle og lederskab, men spørgsmålet er om vi ikke skal kigge på den centrale midtbane først hvor både Würtz og Risgård er er for nedadgående og særligt Risgård ligner en der niveaumæssigt er færdig.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 29. mar 2018, 11:48

Yankee skrev:
BassogogsVen skrev:
Altså, jeg mener den KEP, der var i AaB. Ingen drøm som spiller, men hans vinnarskalla er bare lige det, vi mangler nu.
Men KEP var jo ikke nogen ledertype fra dag 1. Han havde attituden og blev med erfaringen og tiden en større og mere udadvendt autoritet i klubben.

Jeg synes Jores har alt det samme KEP har gange 5. Efter et halvt år i klubben er han allerede tydeligvis højt i hierarkiet - i hvert fald inde på banen hvor han er en klar leder og frontfigur. Han tager ansvar i spilsituationerne og før/efter kampene og han er suverænt det mest positive der er sket AaB de sidste par år. Desværre får vi jo nok ikke lov til at beholde ham i 4-5 år, men vi skal virkelig sætte pris på Jores og styrke hans mandat internt.

Ja, Jores laver nogle fejl, men de kommer alle sammen i situationer hvor han prøver at tage ansvar og løse problemerne på egen hånd. Når modstanderen får optræk til en mulighed ligger det naturligt for Jores at storme ind og sige "den klarer jeg" og det er uundværligt for et forsvar fyldt med alibispillere - også selvom han så ind imellem kommer til at se dum ud. I det mindste er det ikke sådan nogle Blåbjerg-fejl hvor han står og bliver passiv eller usikker på hvad han skal gøre i situationen.
Det er måske også mere attituden, jeg mener. For den synes jeg, mangler på holdet.

Og forstå mig ret, i min optik er Jores nok noget af det bedste, der er sket for dette hold meget, meget længe. Han er på vej tilbage i en form, som gør ham til en af de 3-5 bedste midstoppere i AaB's historie. Og du har ganske ret i, at han tager ufatteligt meget ansvar på banen samt at hans plads i truppens hierarki ganske tydeligt og naturligt er højt oppe.

Men det kan være, det bare er mig, der har svært ved at se det, for jeg synes stadig, på trods af Okore, at ham der - for at bruge et slidt begreb - alfahannen mangler. Okore har det i sig, men det forekommer mig bare også, at han er den lidt mere afdæmpede type.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Kristian » 29. mar 2018, 12:10

BassogogsVen skrev:
Yankee skrev:
BassogogsVen skrev:
Altså, jeg mener den KEP, der var i AaB. Ingen drøm som spiller, men hans vinnarskalla er bare lige det, vi mangler nu.
Men KEP var jo ikke nogen ledertype fra dag 1. Han havde attituden og blev med erfaringen og tiden en større og mere udadvendt autoritet i klubben.

Jeg synes Jores har alt det samme KEP har gange 5. Efter et halvt år i klubben er han allerede tydeligvis højt i hierarkiet - i hvert fald inde på banen hvor han er en klar leder og frontfigur. Han tager ansvar i spilsituationerne og før/efter kampene og han er suverænt det mest positive der er sket AaB de sidste par år. Desværre får vi jo nok ikke lov til at beholde ham i 4-5 år, men vi skal virkelig sætte pris på Jores og styrke hans mandat internt.

Ja, Jores laver nogle fejl, men de kommer alle sammen i situationer hvor han prøver at tage ansvar og løse problemerne på egen hånd. Når modstanderen får optræk til en mulighed ligger det naturligt for Jores at storme ind og sige "den klarer jeg" og det er uundværligt for et forsvar fyldt med alibispillere - også selvom han så ind imellem kommer til at se dum ud. I det mindste er det ikke sådan nogle Blåbjerg-fejl hvor han står og bliver passiv eller usikker på hvad han skal gøre i situationen.
Det er måske også mere attituden, jeg mener. For den synes jeg, mangler på holdet.

Og forstå mig ret, i min optik er Jores nok noget af det bedste, der er sket for dette hold meget, meget længe. Han er på vej tilbage i en form, som gør ham til en af de 3-5 bedste midstoppere i AaB's historie. Og du har ganske ret i, at han tager ufatteligt meget ansvar på banen samt at hans plads i truppens hierarki ganske tydeligt og naturligt er højt oppe.

Men det kan være, det bare er mig, der har svært ved at se det, for jeg synes stadig, på trods af Okore, at ham der - for at bruge et slidt begreb - alfahannen mangler. Okore har det i sig, men det forekommer mig bare også, at han er den lidt mere afdæmpede type.
Det kunne da være fedt med en bad ass god forsvare ved siden af Okore, men synes Okore har vist at han kan klare opgaven som styrmand i foråret indtil nu.

Jeg synes egentlig vi burde holde fast i Kasper Pedersen og så håber jeg virkelig at Lyngø kan tage skridtet i næste sæson. Vi har nogle gode talenter på u-19 i øjeblikket til de pladser.

Men er generelt enig i, at forsvaret omkring Okore, ser lidt tyndt ud med Blåbjerg som reserve. Havde forventet at han var længere i sin udvikling på nuværende tidspunkt.

Selvom vi så gerne så en ekstra midtstopper, så tvivler jeg stærkt på, at vi får det.
------------------
mvh Kristian

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 29. mar 2018, 13:09

Kristian skrev:
BassogogsVen skrev:
Yankee skrev:
BassogogsVen skrev:
Altså, jeg mener den KEP, der var i AaB. Ingen drøm som spiller, men hans vinnarskalla er bare lige det, vi mangler nu.
Men KEP var jo ikke nogen ledertype fra dag 1. Han havde attituden og blev med erfaringen og tiden en større og mere udadvendt autoritet i klubben.

Jeg synes Jores har alt det samme KEP har gange 5. Efter et halvt år i klubben er han allerede tydeligvis højt i hierarkiet - i hvert fald inde på banen hvor han er en klar leder og frontfigur. Han tager ansvar i spilsituationerne og før/efter kampene og han er suverænt det mest positive der er sket AaB de sidste par år. Desværre får vi jo nok ikke lov til at beholde ham i 4-5 år, men vi skal virkelig sætte pris på Jores og styrke hans mandat internt.

Ja, Jores laver nogle fejl, men de kommer alle sammen i situationer hvor han prøver at tage ansvar og løse problemerne på egen hånd. Når modstanderen får optræk til en mulighed ligger det naturligt for Jores at storme ind og sige "den klarer jeg" og det er uundværligt for et forsvar fyldt med alibispillere - også selvom han så ind imellem kommer til at se dum ud. I det mindste er det ikke sådan nogle Blåbjerg-fejl hvor han står og bliver passiv eller usikker på hvad han skal gøre i situationen.
Det er måske også mere attituden, jeg mener. For den synes jeg, mangler på holdet.

Og forstå mig ret, i min optik er Jores nok noget af det bedste, der er sket for dette hold meget, meget længe. Han er på vej tilbage i en form, som gør ham til en af de 3-5 bedste midstoppere i AaB's historie. Og du har ganske ret i, at han tager ufatteligt meget ansvar på banen samt at hans plads i truppens hierarki ganske tydeligt og naturligt er højt oppe.

Men det kan være, det bare er mig, der har svært ved at se det, for jeg synes stadig, på trods af Okore, at ham der - for at bruge et slidt begreb - alfahannen mangler. Okore har det i sig, men det forekommer mig bare også, at han er den lidt mere afdæmpede type.
Det kunne da være fedt med en bad ass god forsvare ved siden af Okore, men synes Okore har vist at han kan klare opgaven som styrmand i foråret indtil nu.

Jeg synes egentlig vi burde holde fast i Kasper Pedersen og så håber jeg virkelig at Lyngø kan tage skridtet i næste sæson. Vi har nogle gode talenter på u-19 i øjeblikket til de pladser.

Men er generelt enig i, at forsvaret omkring Okore, ser lidt tyndt ud med Blåbjerg som reserve. Havde forventet at han var længere i sin udvikling på nuværende tidspunkt.

Selvom vi så gerne så en ekstra midtstopper, så tvivler jeg stærkt på, at vi får det.
Som skrevet kunne det også være på midtbanen. Würtz er på vej mod pensionen. Det samme kan siges om Risgård. Begge dele kommer til at efterlade gigantiske huller, både spilmæssigt, men nok især psykologisk/mentalt. Hvis planen er, at den fremtidige centrale midt skal bestå af Magnus Christensen og James Blunt Jr., så kommer der til at mangle metalt/verbalt/psykologisk pondus på modstandernes banehalvdel.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Tyskeren » 29. mar 2018, 14:07

Ham Dreyer fra Esbjerg... Kunne han ikke være spændende hvis vi IKKE får Rolim?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Hanga » 29. mar 2018, 14:49

Tyskeren skrev:Ham Dreyer fra Esbjerg... Kunne han ikke være spændende hvis vi IKKE får Rolim?
Han kunne måske nok være spændende, men han har 2 år tilbage i Esbjerg, og de slipper ham nok ikke for pebbernødder. Har vi råd til flere dyre transfers? Jeg tror Flores skal være skudt af for et pænt beløb hvis det skal ske.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Patmand » 29. mar 2018, 16:10

Hanga skrev:
Tyskeren skrev:Ham Dreyer fra Esbjerg... Kunne han ikke være spændende hvis vi IKKE får Rolim?
Han kunne måske nok være spændende, men han har 2 år tilbage i Esbjerg, og de slipper ham nok ikke for pebbernødder. Har vi råd til flere dyre transfers? Jeg tror Flores skal være skudt af for et pænt beløb hvis det skal ske.
Præcis. I det hele taget er det svært med talentfulde danske spillere der endnu ikke er strandet i en klub. De ser som regel ikke AaB som deres næste skridt i karrieren, og man kan forvente der skal endog et meget flot tilbud på bordet for at overbevise dem om, at næste destination bliver byernes by Aalborg.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 29. mar 2018, 17:10

Tyskeren skrev:Ham Dreyer fra Esbjerg... Kunne han ikke være spændende hvis vi IKKE får Rolim?
Jo! Jeg har vist også nævnt ham flere gange og jeg ser ham som et af de største talenter i dansk fodbold. Hvis det på nogen måde kan lade sig gøre skal vi købe ham.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 29. mar 2018, 17:18

Hanga skrev:
Tyskeren skrev:Ham Dreyer fra Esbjerg... Kunne han ikke være spændende hvis vi IKKE får Rolim?
Han kunne måske nok være spændende, men han har 2 år tilbage i Esbjerg, og de slipper ham nok ikke for pebbernødder. Har vi råd til flere dyre transfers? Jeg tror Flores skal være skudt af for et pænt beløb hvis det skal ske.
Og skulle EfB rykke op, hvilket jeg håber, så slipper de ham kun for eventyrligt mange pebernødder. Dertil skal lægges, at det nok ikke er det store prestigeskridt opad at skifte fra EfB til AaB, hvis de rykker op.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Pastorius » 29. mar 2018, 20:08

Yankee skrev:
BassogogsVen skrev:
Altså, jeg mener den KEP, der var i AaB. Ingen drøm som spiller, men hans vinnarskalla er bare lige det, vi mangler nu.
Men KEP var jo ikke nogen ledertype fra dag 1. Han havde attituden og blev med erfaringen og tiden en større og mere udadvendt autoritet i klubben.

Jeg synes Jores har alt det samme KEP har gange 5. Efter et halvt år i klubben er han allerede tydeligvis højt i hierarkiet - i hvert fald inde på banen hvor han er en klar leder og frontfigur. Han tager ansvar i spilsituationerne og før/efter kampene og han er suverænt det mest positive der er sket AaB de sidste par år. Desværre får vi jo nok ikke lov til at beholde ham i 4-5 år, men vi skal virkelig sætte pris på Jores og styrke hans mandat internt.

Ja, Jores laver nogle fejl, men de kommer alle sammen i situationer hvor han prøver at tage ansvar og løse problemerne på egen hånd. Når modstanderen får optræk til en mulighed ligger det naturligt for Jores at storme ind og sige "den klarer jeg" og det er uundværligt for et forsvar fyldt med alibispillere - også selvom han så ind imellem kommer til at se dum ud. I det mindste er det ikke sådan nogle Blåbjerg-fejl hvor han står og bliver passiv eller usikker på hvad han skal gøre i situationen.
Det er jo sådan det er. Hvis KEP fra starten både havde været en fremragende fodboldspiller uden fejl, og en rigtig ledertype, så var det slet ikke AaB han var kommet til. Det samme med Okore. Den eneste grund til at vi kunne lokke Okore, var selvfølgelig at han ikke havde præsteret op til hans fulde potentiale i længere tid, og der var usikkerhed om han ville komme til det.

Hvis de gode af vores spillere var meget bedre end de var, så havde de aldrig spillet i AaB.

De spillere vi drømmer om, får vi kun meget sjældent færdgistøbte til klubben. Det kræver en bedre økonomi og bedre sportslige muligheder end vi lige pt. kan tilbyde. Det er jo blandt andet derfor at Schoors blev fyret. Han har gjort det godt, men det er ikke godt nok. Vi skal simpelthen op på en højere hylde. Det kommer til at tage noget tid.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Dunkel
Junior
Junior
Indlæg: 72
Tilmeldt: 30. aug 2011, 22:27
Favoritspiller: Patrick Kristensen, Jozo Matovac & Frank Strandli
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Dunkel » 29. mar 2018, 20:52

Gaarde var i øvrigt på Hjørring Stadion i dag. Mon ikke han lige så Dreyer an. Og noterede sig, at Ogude kan lave mål og er en vanvittig dygtig spiller.
Stav nu forhelvede spillernes navne rigtigt!

Hotman1885
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 8. jul 2017, 02:54

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Hotman1885 » 29. mar 2018, 20:59

BassogogsVen skrev:En leder. En rigtig leder i KEP (gerne fodboldmæssigt lidt højere niveau, dog)/Ståle/Wæhler-klassen er efterhånden mit største transferønske.

Jeg synes, dette AaB-hold består af ufatteligt mange små, grå mus, mens fraværet af en leder som ovenstående glimrer.
I nuværende trup har jeg svært ved at få øje på andre end Würtz, Risgård og Okore, der har noget af det. Men så alligevel ikke rigtigt, udover Risgård. Og når man er på vej til at blive udfaset, er det jo lidt ligegyldigt.

Nogen bud på, hvor sådan en (midterforsvarer eller central midt) vader rundt i Skandinavien eller med skandinavisk pas andetsteds?
Personligt har jeg altid haft stor fidus til norske Stefan Strandberg. Han spiller både CB og DM, men pt er han kørt helt død i russisk fodbold hos FC Krasnodar. Han er dog også en dyr dreng (1 mio € på Transfermarkt), men ledertyper er jo dyre.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 940
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Salle17 » 29. mar 2018, 21:12

https://www.bt.dk/superligaen/fck-profi ... ke-jeg-har

I følge den her artikel, var vi blandt de klubber der jagtede Toutouh i vinters. Tænker umiddelbart ikke at han er relevant til sommer

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 30. mar 2018, 09:15

Pastorius skrev:
Det er jo sådan det er. Hvis KEP fra starten både havde været en fremragende fodboldspiller uden fejl, og en rigtig ledertype, så var det slet ikke AaB han var kommet til. Det samme med Okore. Den eneste grund til at vi kunne lokke Okore, var selvfølgelig at han ikke havde præsteret op til hans fulde potentiale i længere tid, og der var usikkerhed om han ville komme til det.

Hvis de gode af vores spillere var meget bedre end de var, så havde de aldrig spillet i AaB.

De spillere vi drømmer om, får vi kun meget sjældent færdgistøbte til klubben. Det kræver en bedre økonomi og bedre sportslige muligheder end vi lige pt. kan tilbyde. Det er jo blandt andet derfor at Schoors blev fyret. Han har gjort det godt, men det er ikke godt nok. Vi skal simpelthen op på en højere hylde. Det kommer til at tage noget tid.
Fuldstændig enig - rigtig godt skrevet. Tiden er også ovre, hvor vi kunne tage en spiller som Kjetil Wæhler eller Allan Olesen. De ryger simpelthen til andre og rigere klubber nu. Tidligere var vi i top-5/10 i Skandinavien ift. lønninger, attraktion osv., men sådan er det slet ikke længere. I dag fremstår AaB som en god, veldrevet klub, men ikke en klub, hvor man som spiller kan tage det næste skridt. Dertil er vi alt for gammeldags i vores tankegang og slet ikke dygtige nok til at sende spillere ud til de store ligaer.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5176
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Jakobsen » 30. mar 2018, 10:33

Salle17 skrev:https://www.bt.dk/superligaen/fck-profi ... ke-jeg-har

I følge den her artikel, var vi blandt de klubber der jagtede Toutouh i vinters. Tænker umiddelbart ikke at han er relevant til sommer
Glad for vi ikke fik ham. Har aldrig syntes han er noget særligt og da slet ikke den type kant vi har brug for og tilmed ville han sikkert være svine dyr. Vi kan ikke bruge sådan en smart-ass hvor der går lidt for meget indefodbold-tricks i Nørrebrohallene i det og derudover er han jo en af de typer med skabede håndtegn og fagter. Gider ikke virkelig ikke se sådan en gadespiller i AaB.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Hanga » 30. mar 2018, 10:52

Yankee skrev:
Pastorius skrev:
Det er jo sådan det er. Hvis KEP fra starten både havde været en fremragende fodboldspiller uden fejl, og en rigtig ledertype, så var det slet ikke AaB han var kommet til. Det samme med Okore. Den eneste grund til at vi kunne lokke Okore, var selvfølgelig at han ikke havde præsteret op til hans fulde potentiale i længere tid, og der var usikkerhed om han ville komme til det.

Hvis de gode af vores spillere var meget bedre end de var, så havde de aldrig spillet i AaB.

De spillere vi drømmer om, får vi kun meget sjældent færdgistøbte til klubben. Det kræver en bedre økonomi og bedre sportslige muligheder end vi lige pt. kan tilbyde. Det er jo blandt andet derfor at Schoors blev fyret. Han har gjort det godt, men det er ikke godt nok. Vi skal simpelthen op på en højere hylde. Det kommer til at tage noget tid.
Fuldstændig enig - rigtig godt skrevet. Tiden er også ovre, hvor vi kunne tage en spiller som Kjetil Wæhler eller Allan Olesen. De ryger simpelthen til andre og rigere klubber nu. Tidligere var vi i top-5/10 i Skandinavien ift. lønninger, attraktion osv., men sådan er det slet ikke længere. I dag fremstår AaB som en god, veldrevet klub, men ikke en klub, hvor man som spiller kan tage det næste skridt. Dertil er vi alt for gammeldags i vores tankegang og slet ikke dygtige nok til at sende spillere ud til de store ligaer.
Helt enig.
Vi har virkelig heller ikke gjort meget for at tale os selv op som klub de senere år. Da vi vandt the double var Gaarde og Schors jo nærmest ude at undskylde for miraklet. De havde selvfølgelig ret i, at det var en præstation langt over hvad man kunne forvente. Men i årene efter the double havde vi så travlt med at tale os selv ned som en midterklub med økonomiske midler som Sønderjyske, at det blev historien om AaB. Fremfor at signalere sportslige ambitioner om at udnytte den sportslige succes som en katalysator til at manifestere sig som en et hold i toppen, valgte AaB både internt og eksternt at tale om balance i bøgerne og at vi var meget dedikerede i vores talentsatsning.

Det var det Schors var ansat til, og man fulgte strategien til punkt og prikke, selvom det åbenlyst kostede sportsligt, og derved også gjorde os betydeligt mindre spændende for spillere at tage til.

Nå, det er offtopic...


Til sommerens vindue forventer jeg først og fremmest at vi går efter et salg af Flores, der aldrig har udviklet sig til den spiller hos os, som vi havde håbet på. Hvad vi kan hente ind den anden vej vil i høj grad afhænge af, hvad vi får solgt Flores til.

Hvis Nikolaj Thomsen fortsat kommer til at kæmpe med spilletiden, håber jeg at han kan blive en mulighed. Hvis ikke til sommer, så senere. Jeg vil langt hellere Thomsen end Toutouh, der måske nok har et højere potentiale/topniveau, men som forekommer mig som noget af en primadonna.

Det absolut vigtigste er dog at få fat i en angriber. Safranko har været en kæmpe skuffelse. Jovist, han kan udvikle sig, men han var købt ind til at være 1. angriberen der kunne tage presset af Jannik Pohl. Det kan vi vist roligt konstatere, at han ikke har været i nærheden af. Vi har rigtig meget brug for at få en dygtig målscorer på holdet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Forza » 30. mar 2018, 11:03

Jakobsen skrev:
Salle17 skrev:https://www.bt.dk/superligaen/fck-profi ... ke-jeg-har

I følge den her artikel, var vi blandt de klubber der jagtede Toutouh i vinters. Tænker umiddelbart ikke at han er relevant til sommer
Glad for vi ikke fik ham. Har aldrig syntes han er noget særligt og da slet ikke den type kant vi har brug for og tilmed ville han sikkert være svine dyr. Vi kan ikke bruge sådan en smart-ass hvor der går lidt for meget indefodbold-tricks i Nørrebrohallene i det og derudover er han jo en af de typer med skabede håndtegn og fagter. Gider ikke virkelig ikke se sådan en gadespiller i AaB.
Er også glad for vi ikke fik ham.

Han havde sikkert være billig i forhold til hans status som spiller, men han har været helt elendig det seneste år og med hans store ønske om et udlandsophold, så vil motivationen for at gøre det godt for os være knap så stor.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Låst