Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Alexis » 6. maj 2018, 20:36

jonas386 skrev:
BassogogsVen skrev:Der er tilsyneladende ikke nogen klubber på øverste hylde i Skandinavien, der har lyst til at tilknytte Kuhn som chef. Årsagerne kan man kun gisne om, men faktum er, at han endnu ikke har landet et job.

Det bedste ville være, hvis Kuhn derfor faldt til patten og indså, at han måske bare skal "nøjes" med at være verdens bedste assistenttræner - for der glimrer hans kompetencer. Så kunne AaB sige haps - og ansætte Kuhn sammen med en ny cheftræner.
Hvorfor ikke udviklingschef eller noget i den stil? Så kan han stadig være tilknyttet førsteholdstruppen uden at være afhængig af om den næste træner har sin egen assistent med. Kuhns evner kan sagtens bruges, men han er vel også moden til noget mere overordnet.
Det er noget fluffy at smide udviklingschef på bordet. Hvad skal han lave i sådan en stilling?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af jonas386 » 6. maj 2018, 20:48

Alexis skrev:
jonas386 skrev:
BassogogsVen skrev:Der er tilsyneladende ikke nogen klubber på øverste hylde i Skandinavien, der har lyst til at tilknytte Kuhn som chef. Årsagerne kan man kun gisne om, men faktum er, at han endnu ikke har landet et job.

Det bedste ville være, hvis Kuhn derfor faldt til patten og indså, at han måske bare skal "nøjes" med at være verdens bedste assistenttræner - for der glimrer hans kompetencer. Så kunne AaB sige haps - og ansætte Kuhn sammen med en ny cheftræner.
Hvorfor ikke udviklingschef eller noget i den stil? Så kan han stadig være tilknyttet førsteholdstruppen uden at være afhængig af om den næste træner har sin egen assistent med. Kuhns evner kan sagtens bruges, men han er vel også moden til noget mere overordnet.
Det er noget fluffy at smide udviklingschef på bordet. Hvad skal han lave i sådan en stilling?
Det er den stilling PEA har nu.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 7. maj 2018, 09:59

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/bro ... ro-tysker/

Ja, øv, så nuppede Brøndby en spiller som godt kunne have været interessant for os. Han er gået lidt under radaren, men har trods alt 100 2. Bundesliga-kampe bag sig, og har været en profil for Hobro.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Hanga » 7. maj 2018, 11:05

Gamen skrev:https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/bro ... ro-tysker/

Ja, øv, så nuppede Brøndby en spiller som godt kunne have været interessant for os. Han er gået lidt under radaren, men har trods alt 100 2. Bundesliga-kampe bag sig, og har været en profil for Hobro.
Kan ikke udtale mig om hans niveau, dertil har jeg set for få Hobro kampe, men man må sige at Brøndby er begyndt at køre en noget anden transferstrategi end tidligere. At hente spillere som Uhre og nu Kopplin var ikke lige noget jeg havde set komme i hvert fald.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Alexis » 7. maj 2018, 11:09

jonas386 skrev:
Alexis skrev:
jonas386 skrev:
BassogogsVen skrev:Der er tilsyneladende ikke nogen klubber på øverste hylde i Skandinavien, der har lyst til at tilknytte Kuhn som chef. Årsagerne kan man kun gisne om, men faktum er, at han endnu ikke har landet et job.

Det bedste ville være, hvis Kuhn derfor faldt til patten og indså, at han måske bare skal "nøjes" med at være verdens bedste assistenttræner - for der glimrer hans kompetencer. Så kunne AaB sige haps - og ansætte Kuhn sammen med en ny cheftræner.
Hvorfor ikke udviklingschef eller noget i den stil? Så kan han stadig være tilknyttet førsteholdstruppen uden at være afhængig af om den næste træner har sin egen assistent med. Kuhns evner kan sagtens bruges, men han er vel også moden til noget mere overordnet.
Det er noget fluffy at smide udviklingschef på bordet. Hvad skal han lave i sådan en stilling?
Det er den stilling PEA har nu.
Det vil jo i så fald være en nedgradering i forhold til at være assistenttræner. Den tror jeg ikke han er med på

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Hanga » 7. maj 2018, 11:16

Alexis skrev:
Det vil jo i så fald være en nedgradering i forhold til at være assistenttræner. Den tror jeg ikke han er med på
Det kommer vel an på hvordan man anskuer det. Men jeg synes ikke det er en stilling der harmonerer med den profil Kuhn har. Han har brug for "hands on" arbejde med en trup, hvor jeg antager udviklingschefen er mere i baggrunden og skal bevare overblik og arbejde mere langtsigtet. Ved i det hele taget ikke hvad AaB gør den dag PEA stopper.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Buzz Killington » 7. maj 2018, 11:27

Hanga skrev:
Alexis skrev:
Det vil jo i så fald være en nedgradering i forhold til at være assistenttræner. Den tror jeg ikke han er med på
Det kommer vel an på hvordan man anskuer det. Men jeg synes ikke det er en stilling der harmonerer med den profil Kuhn har. Han har brug for "hands on" arbejde med en trup, hvor jeg antager udviklingschefen er mere i baggrunden og skal bevare overblik og arbejde mere langtsigtet. Ved i det hele taget ikke hvad AaB gør den dag PEA stopper.
Vi har brug for en udviklingschef der bruger mindre tid på analyser og strategi, og mere tid på at råbe "kom så drenge!!!". Det er alt for gråt og trist i AaB.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gnu » 7. maj 2018, 11:50

Så lad os fiske Svenn Crone i Brøndby. Han kan godt blive til noget, men får jo aldrig rigtig chancen i Brøndby, når de hele tiden henter nye til positionen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 7. maj 2018, 12:01

Hanga skrev:
Kan ikke udtale mig om hans niveau, dertil har jeg set for få Hobro kampe, men man må sige at Brøndby er begyndt at køre en noget anden transferstrategi end tidligere. At hente spillere som Uhre og nu Kopplin var ikke lige noget jeg havde set komme i hvert fald.
Tjoh, den er mere økonomisk ansvarlig end tidligere, hvilket også skinner igennem ifht. stort set alle andre spillere de har hentet det seneste år.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Hanga » 7. maj 2018, 12:39

Gamen skrev:
Hanga skrev:
Kan ikke udtale mig om hans niveau, dertil har jeg set for få Hobro kampe, men man må sige at Brøndby er begyndt at køre en noget anden transferstrategi end tidligere. At hente spillere som Uhre og nu Kopplin var ikke lige noget jeg havde set komme i hvert fald.
Tjoh, den er mere økonomisk ansvarlig end tidligere, hvilket også skinner igennem ifht. stort set alle andre spillere de har hentet det seneste år.
Jeg er enig, omend de dog har lagt godt 20 mio. i Mukthar og Lasse Vigen i ren transferomkostning, og de har næppe været billige i signon heller. Det er ret mange penge.

Derimod er køb som Tibbling og Fisker til hhv. 3,75 mio. og 2,5 mio. fremragende købmandsskab. Især hvis man sammenligner med hvad vi har fået for lignende penge. Og lejeaftalerne med Jung og Halimi har også haft stor værdi for dem.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BoT » 7. maj 2018, 13:25

Forza skrev:
le Cid skrev:Er der nogen her, der kan forklare mig den saglige begrundelse for at ønske assistenterne væk? Jeg mangler at høre et eneste argument fra en person, som rent faktisk kender noget til deres arbejde!
Lige siden Friis tiltrådte som assistent har det sejlet i AaB. Et gentagende problem under både Søndergaard og Wieghorst har været at man mangler gejst og fighter mentalitet i truppen samt en taktisk evne til at kunne ændre kampen fra bænken.

En assistents rolle er at motivere spillerne og være cheftrænerens højre hånd og hjælpe med taktiske input.

Udefra set er man heller ikke tvivl om hvad de gode assistenter kommer med. Priske var kendt for sine gode evner på dødbolde, Kuhn kom med energi og gejst. Friis har været assistent i en del år og man har stadig ikke kunne pege på en eneste positiv indvirkning han har haft.

At høre ham udtale sig under kampene giver et godt indblik i hvor lidt motiverende han er. At det overordnede ansvar ligger hos MW fritager altså ikke assistenterne for at tage ansvar.
Har du lagt mærke til, om vi har scoret nogle mål på dødbolde på det seneste?

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 7. maj 2018, 13:38

Hanga skrev: Jeg er enig, omend de dog har lagt godt 20 mio. i Mukthar og Lasse Vigen i ren transferomkostning, og de har næppe været billige i signon heller. Det er ret mange penge.

Derimod er køb som Tibbling og Fisker til hhv. 3,75 mio. og 2,5 mio. fremragende købmandsskab. Især hvis man sammenligner med hvad vi har fået for lignende penge. Og lejeaftalerne med Jung og Halimi har også haft stor værdi for dem.
Vigens pris er aldrig blevet bekræftet, og transfermarkt tager som regel udgangspunkt i det marked spilleren kommer fra. Tror han har været noget billigere. Det er dog stadig ikke dyrt for to markante Superliga-profiler, tror gerne FCK havde byttet... desuden er de gået væk fra markante lønudgifter bundede op på afdankede spillere.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Martino » 7. maj 2018, 14:16

Gamen skrev:
Hanga skrev: Jeg er enig, omend de dog har lagt godt 20 mio. i Mukthar og Lasse Vigen i ren transferomkostning, og de har næppe været billige i signon heller. Det er ret mange penge.

Derimod er køb som Tibbling og Fisker til hhv. 3,75 mio. og 2,5 mio. fremragende købmandsskab. Især hvis man sammenligner med hvad vi har fået for lignende penge. Og lejeaftalerne med Jung og Halimi har også haft stor værdi for dem.
Vigens pris er aldrig blevet bekræftet, og transfermarkt tager som regel udgangspunkt i det marked spilleren kommer fra. Tror han har været noget billigere. Det er dog stadig ikke dyrt for to markante Superliga-profiler, tror gerne FCK havde byttet... desuden er de gået væk fra markante lønudgifter bundede op på afdankede spillere.
Jeg tror Vigen er et ret dyrt bekendtskab for BIF, hvorfor det vel ikke er optimalt at han sidder så meget på bænken. Kopplin er okay, men som type drømmer jeg om noget andet til AaB.
Jeg savner Winsnes

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 7. maj 2018, 14:50

Den absurd store konkurrence på midtbanen er måske den altoverskyggende årsag til at Brøndby er på vej mod mesterskabet. Fisker har været utroligt kampafgørende på det sidste, og Vigen spillede senest et brag af en kamp i går. Det er jo ikke fordi han er ringe, men fordi samtlige centrale midtbane-spillere i Brøndby ville være profiler på alle Superliga-hold.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Martino » 7. maj 2018, 15:16

Gamen skrev:Den absurd store konkurrence på midtbanen er måske den altoverskyggende årsag til at Brøndby er på vej mod mesterskabet. Fisker har været utroligt kampafgørende på det sidste, og Vigen spillede senest et brag af en kamp i går. Det er jo ikke fordi han er ringe, men fordi samtlige centrale midtbane-spillere i Brøndby ville være profiler på alle Superliga-hold.
Absolut - og det må alt andet lige koste knaster.
Jeg savner Winsnes

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 7. maj 2018, 15:31

Martino skrev: Absolut - og det må alt andet lige koste knaster.
Ikke en brøkdel af hvad det er værd for Brøndby at blive danske mestre.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Martino » 7. maj 2018, 16:49

Gamen skrev:
Martino skrev: Absolut - og det må alt andet lige koste knaster.
Ikke en brøkdel af hvad det er værd for Brøndby at blive danske mestre.
Altså, jeg gad godt se Vigen i AaB, men det er jo altid svært hvor meget der skal satses økonomisk. Også for BIF. I år har de været dygtige/heldige med deres transfers. Kopplin og Uhre er dog ikke spillere jeg falder på halen over.
Jeg savner Winsnes

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamling » 7. maj 2018, 16:57

Det er i al fald en nedgradering hvis de er hentet ind spm erstatning for Jung og Pukki !
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Forza » 7. maj 2018, 19:46

BoT skrev:
Forza skrev:
le Cid skrev:Er der nogen her, der kan forklare mig den saglige begrundelse for at ønske assistenterne væk? Jeg mangler at høre et eneste argument fra en person, som rent faktisk kender noget til deres arbejde!
Lige siden Friis tiltrådte som assistent har det sejlet i AaB. Et gentagende problem under både Søndergaard og Wieghorst har været at man mangler gejst og fighter mentalitet i truppen samt en taktisk evne til at kunne ændre kampen fra bænken.

En assistents rolle er at motivere spillerne og være cheftrænerens højre hånd og hjælpe med taktiske input.

Udefra set er man heller ikke tvivl om hvad de gode assistenter kommer med. Priske var kendt for sine gode evner på dødbolde, Kuhn kom med energi og gejst. Friis har været assistent i en del år og man har stadig ikke kunne pege på en eneste positiv indvirkning han har haft.

At høre ham udtale sig under kampene giver et godt indblik i hvor lidt motiverende han er. At det overordnede ansvar ligger hos MW fritager altså ikke assistenterne for at tage ansvar.
Har du lagt mærke til, om vi har scoret nogle mål på dødbolde på det seneste?
Ja det har jeg.

Friis har været her i flere år og det er eftersigende Augu der står for hjørnespark derude nu.

Vihar det seneste år scoret mål på knivskarpe hjørnespark fra Kusk og Rolim. Vi har EN taktik på hjørnespark og den er endelig lykkedes nogle gange.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BoT » 8. maj 2018, 10:40

Forza skrev:
BoT skrev:
Forza skrev:
le Cid skrev:Er der nogen her, der kan forklare mig den saglige begrundelse for at ønske assistenterne væk? Jeg mangler at høre et eneste argument fra en person, som rent faktisk kender noget til deres arbejde!
Lige siden Friis tiltrådte som assistent har det sejlet i AaB. Et gentagende problem under både Søndergaard og Wieghorst har været at man mangler gejst og fighter mentalitet i truppen samt en taktisk evne til at kunne ændre kampen fra bænken.

En assistents rolle er at motivere spillerne og være cheftrænerens højre hånd og hjælpe med taktiske input.

Udefra set er man heller ikke tvivl om hvad de gode assistenter kommer med. Priske var kendt for sine gode evner på dødbolde, Kuhn kom med energi og gejst. Friis har været assistent i en del år og man har stadig ikke kunne pege på en eneste positiv indvirkning han har haft.

At høre ham udtale sig under kampene giver et godt indblik i hvor lidt motiverende han er. At det overordnede ansvar ligger hos MW fritager altså ikke assistenterne for at tage ansvar.
Har du lagt mærke til, om vi har scoret nogle mål på dødbolde på det seneste?
Ja det har jeg.

Friis har været her i flere år og det er eftersigende Augu der står for hjørnespark derude nu.

Vihar det seneste år scoret mål på knivskarpe hjørnespark fra Kusk og Rolim. Vi har EN taktik på hjørnespark og den er endelig lykkedes nogle gange.
Så du tror udelukkende, at vores rekordmange hjørnesparksscoringer skyldes gode spark fra Kusk og Rolim? Aha.

Låst