Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Mogens » 17. jul 2018, 10:39

johnfrank skrev:
16. jul 2018, 23:56
Syvende hurtigst i bifs u19 trup. Nice. Køb sir jeg bare.
Mogens skrev:En ung og super spændende spiller kunne være Jesper Lindstrøm fra bif. 2. års u-19 og den eneste fra deres såkaldte masterclass, der var med på træningslejren i Østrig. Derudover var han umiddelbart den spiller, der fik flest minutter på deres u-19 mandskab i den seneste sæson.

Han kan spille de fleste offensive pladser (og har også været brugt som sekser :-(), er forholdsvis hurtig (7. hurtigst i en test i truppen) og løbestærk og hakker habilt til klatten med begge ben. Mangler måske lidt kg, men absolut en spændende spiller.

For: Alsidig, hurtig (som jeg i høj grad mener vi mangler), bif køber spillere i et væk og satser ikke meget på deres unge spillere, og han er ret utilfreds med sin kontrakt (han får nærmest en SU).

Imod: Ærke bif, mangler et år af gymnasiet, uprøvet (men med stort potentiale), næppe en problemløser med det samme og med forcer i det offensive kan han nok være svær at lokke med MW ved roret.
Undskyld jeg ikke udtrykte mig klokkeklart. Det er af alle spillerne i U-19 og superligatruppen. I øvrigt kunne det jo også være, at de generelt satsede enormt på hastighed på u-19 holdet...
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Hanga » 17. jul 2018, 10:44

Funky skrev:
17. jul 2018, 10:18

23 år, ung spiller? Ja, det synes jeg da. Yngre spillere kan i øvrigt være væsentligt mere prøvede end Kakeeto er på nuværende tidspunkt.
Jeg tror ikke et øjeblik på, at det lige skulle være Robert Kakeeto som forhindrer AaB i at hente folk som Mølgaard og Jakobsen, så det virker som et lidt billigt påskud for at skyde på Kakeeto.
Du ved jo godt at han "optager en plads" i truppen, og selvom han muligvis er en af truppens billigste, så fylder han også lidt på lønbudgettet. Det er med til at afholde AaB fra at hente nye midtbanespillere udefra. Antalsmæssigt er vi jo super godt dækket ind på den centrale midtbane, problemet er bare at for få har niveauet. Derfor er det set med mine øjne meget underligt at vi ikke får skiftet lidt ud på de pladser, og det var naturligvis oplagt at lade Kakeeto løbe kontrakten ud, og så lade ham prøve lykken et andet sted. Han havde ikke været i nærheden af holdet i hele sin seniortid og selv vores cheftræner indrømmer at han næsten havde glemt ham. Så kommer han ind og spiller 3-4 fornuftige kampe og vupti så har han en ny kontrakt. Som jeg skrev dengang, så ville jeg da lige have set ham an over en lidt længere periode. Og ganske rigtigt faldt han lynhurtigt ud af holdet igen.

Det er 4 år siden han blev senior og han har ikke udviklet sig tilstrækkeligt. Det skulle være højst overraskende hvis han pludselig rykker sig, men man kan selvfølgelig håbe. Under alle omstændigheder lyder en lejeaftale som den rigtige løsning nu... ikke mindst fordi at det kan åbne op for en tilgang til truppen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 17. jul 2018, 10:56

Funky skrev:
17. jul 2018, 10:18

23 år, ung spiller? Ja, det synes jeg da. Yngre spillere kan i øvrigt være væsentligt mere prøvede end Kakeeto er på nuværende tidspunkt.
Men er der mon ikke en grund til at han ikke er mere prøvet? Kakeeto har været i Nordjylland siden 2013 og på seniorkontrakt siden 2015, så han har jo haft alle muligheder, men har som 23-årig kun én gang prøvet at spille 90 minutter i Superligaen.

Det er også et underligt signal at en udenlandsk spiller der overhovedet ikke bidrager til førsteholdet i en alder af 23 år kan blive ved med at få nye kontrakter.

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Glenn Francisco » 17. jul 2018, 11:05

Yankee skrev:
17. jul 2018, 10:56
Funky skrev:
17. jul 2018, 10:18

23 år, ung spiller? Ja, det synes jeg da. Yngre spillere kan i øvrigt være væsentligt mere prøvede end Kakeeto er på nuværende tidspunkt.
Men er der mon ikke en grund til at han ikke er mere prøvet? Kakeeto har været i Nordjylland siden 2013 og på seniorkontrakt siden 2015, så han har jo haft alle muligheder, men har som 23-årig kun én gang prøvet at spille 90 minutter i Superligaen.

Det er også et underligt signal at en udenlandsk spiller der overhovedet ikke bidrager til førsteholdet i en alder af 23 år kan blive ved med at få nye kontrakter.
De forlængede jo med ham da kommentatorne på TV begyndte at kalde ham for AaB's udgave af Kanté og han spillede nogle bolde fremad banen, samtidig med han var lidt 6'er agtig. At han så siden da har været under niveau er bare ærgerligt satset.
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Funky » 17. jul 2018, 11:12

Hanga skrev:
17. jul 2018, 10:44
Funky skrev:
17. jul 2018, 10:18

23 år, ung spiller? Ja, det synes jeg da. Yngre spillere kan i øvrigt være væsentligt mere prøvede end Kakeeto er på nuværende tidspunkt.
Jeg tror ikke et øjeblik på, at det lige skulle være Robert Kakeeto som forhindrer AaB i at hente folk som Mølgaard og Jakobsen, så det virker som et lidt billigt påskud for at skyde på Kakeeto.
Du ved jo godt at han "optager en plads" i truppen, og selvom han muligvis er en af truppens billigste, så fylder han også lidt på lønbudgettet. Det er med til at afholde AaB fra at hente nye midtbanespillere udefra. Antalsmæssigt er vi jo super godt dækket ind på den centrale midtbane, problemet er bare at for få har niveauet. Derfor er det set med mine øjne meget underligt at vi ikke får skiftet lidt ud på de pladser, og det var naturligvis oplagt at lade Kakeeto løbe kontrakten ud, og så lade ham prøve lykken et andet sted. Han havde ikke været i nærheden af holdet i hele sin seniortid og selv vores cheftræner indrømmer at han næsten havde glemt ham. Så kommer han ind og spiller 3-4 fornuftige kampe og vupti så har han en ny kontrakt. Som jeg skrev dengang, så ville jeg da lige have set ham an over en lidt længere periode. Og ganske rigtigt faldt han lynhurtigt ud af holdet igen.

Det er 4 år siden han blev senior og han har ikke udviklet sig tilstrækkeligt. Det skulle være højst overraskende hvis han pludselig rykker sig, men man kan selvfølgelig håbe. Under alle omstændigheder lyder en lejeaftale som den rigtige løsning nu... ikke mindst fordi at det kan åbne op for en tilgang til truppen.
Jojo, men det med "en plads i truppen" er jo en lidt flydende størrelse - det er sådan set noget, AaB selv bestemmer. Og ja, han overraskede cheftræneren (og med ham, nok flere andre, herunder måske endda selveste PEA - KAN det være, trænerne i AaB en gang imellem kan tage fejl, sådan som man måske lidt kan føle de har gjort det med en spiller eller to som nu render rundt i Hjørring?) med de gode kampe han spillede på 1.holdet, bl.a. på udebane i BIF - det er formentlig og forhåbentlig ikke sidste gang, en ung spiller griber en lidt tilfældig chance. Jeg tror, at når AaB holder fast i ham, så er det fordi han i de kampe han har fået har vist nogle evner, som man ikke ligefrem har til overflod i truppen. Samtidig er der ikke tvivl om, at der stadig skal lægges mere på hans spil på andre parametre, og hvis det bedst sker gennem en udlejning lige nu, så synes jeg da bare det er fint at AaB stadig kan holde fast i en spiller som kan noget andet end det, de øvrige midtbanespillere har som deres spidskompetencer, og håbe på (forvente?), at man får en bedre spiller hjem igen. Til sikkert ret små penge.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af gravballe » 17. jul 2018, 11:12

Jeg syntes godt nok der er flere spillere der er faldet mere igennem end Kakeeto, især når man tænker på han ikke har fået mange kampe i træk. Hell giv mig en blåbjerg kamp, og man kan finde 3 gange så mange fejl, som alle Kakeeto kampe til sammen.

Kakeeto virkede super spændene, og spillede et par gode kampe. Men han er vel for offensiv til MW´s smag, det nytter jo ikke noget at spille bolde frem af banen der kan skabe nogle chancer, når side manden står fri!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Funky » 17. jul 2018, 11:19

Yankee skrev:
17. jul 2018, 10:56
Funky skrev:
17. jul 2018, 10:18

23 år, ung spiller? Ja, det synes jeg da. Yngre spillere kan i øvrigt være væsentligt mere prøvede end Kakeeto er på nuværende tidspunkt.
Men er der mon ikke en grund til at han ikke er mere prøvet? Kakeeto har været i Nordjylland siden 2013 og på seniorkontrakt siden 2015, så han har jo haft alle muligheder, men har som 23-årig kun én gang prøvet at spille 90 minutter i Superligaen.

Det er også et underligt signal at en udenlandsk spiller der overhovedet ikke bidrager til førsteholdet i en alder af 23 år kan blive ved med at få nye kontrakter.
Jeg forstår ikke den med signalet; en spiller som er en del af 1.holdstruppen, deltager seriøst i alle træninger, spiller reserveholdskampe m.v. bidrager vel? Jeg går da ud fra, at alle i truppen er indforståede med, at ikke alle kan starte inde på 1.holdet. Hvis Kakeeto (eller andre) ikke har nogen som helst reel chance for at komme på banen nogensinde skal han selvfølgelig ikke være en del af truppen, og at udleje ham nu er da også et signal om, at han pt ikke kan presse nok på - det kan vi ikke være uenige om. Jeg kan bare ikke følge den med, at det er lig med at manden er uden potentiale og at Gaarde må synge en sang fra de varme lande når han siger, det er en spiller man tror på. Kakeeto skal lægge mere på sit spil, som det hedder i Fussballsprach, men taget i betragtning at han ikke har spillet så mange rigtige kampe som mange andre unge talenter, så ser jeg det altså ikke som umuligt, og jeg er villig til at tillægge AaB (Gaarde, Wieghorst, PEA...) at det gør de måske heller ikke. Udlejningen af Kakeeto siger måske mere om værdien af reserveholdsturneringen?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Hanga » 17. jul 2018, 11:22

Kakeeto er da ingenlunde en offensiv spiller? Han er rendyrket 6'er der muligvis i et par kampe viste bedre pasningsspil end vi havde set fra Lesniak og MC, men stadig en spiller der ikke truer fremad i banen. Han er ikke målfarlig. Og nej, det er ikke kun MW's taktik, han er alle dage blevet regnet som en 6'er med stort løbepensum.

Lesniak, MC og Kakeeto er 3 spillere der minder meget om hinanden efter min mening. Teknisk udmærket, men uden kreativitet eller flair. Stort løbepensum men ikke fysisk styrke eller aggressivitet (Würtz). Abildgaard har mere af sidstnævnte kompetencer men mangler så til gengæld det tekniske. Fælles for dem alle er at de ikke er farlige på banens sidste tredjedel.

@Funky - Greb chancen? Han havde et par gode kampe og bedst som blækket blev tørt faldt niveauet så igen, og han har ikke spillet siden. Det er ikke at gribe chancen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Patmand » 17. jul 2018, 11:26

Hanga skrev:
17. jul 2018, 10:44
Funky skrev:
17. jul 2018, 10:18

23 år, ung spiller? Ja, det synes jeg da. Yngre spillere kan i øvrigt være væsentligt mere prøvede end Kakeeto er på nuværende tidspunkt.
Jeg tror ikke et øjeblik på, at det lige skulle være Robert Kakeeto som forhindrer AaB i at hente folk som Mølgaard og Jakobsen, så det virker som et lidt billigt påskud for at skyde på Kakeeto.
Du ved jo godt at han "optager en plads" i truppen, og selvom han muligvis er en af truppens billigste, så fylder han også lidt på lønbudgettet. Det er med til at afholde AaB fra at hente nye midtbanespillere udefra. Antalsmæssigt er vi jo super godt dækket ind på den centrale midtbane, problemet er bare at for få har niveauet. Derfor er det set med mine øjne meget underligt at vi ikke får skiftet lidt ud på de pladser, og det var naturligvis oplagt at lade Kakeeto løbe kontrakten ud, og så lade ham prøve lykken et andet sted. Han havde ikke været i nærheden af holdet i hele sin seniortid og selv vores cheftræner indrømmer at han næsten havde glemt ham. Så kommer han ind og spiller 3-4 fornuftige kampe og vupti så har han en ny kontrakt. Som jeg skrev dengang, så ville jeg da lige have set ham an over en lidt længere periode. Og ganske rigtigt faldt han lynhurtigt ud af holdet igen.

Det er 4 år siden han blev senior og han har ikke udviklet sig tilstrækkeligt. Det skulle være højst overraskende hvis han pludselig rykker sig, men man kan selvfølgelig håbe. Under alle omstændigheder lyder en lejeaftale som den rigtige løsning nu... ikke mindst fordi at det kan åbne op for en tilgang til truppen.
Præcis, der er jo ikke nogen af os der kritiserer Kakeeto. Det er forløbet op til kontraktforlængelsen, i samspil med de kontraktforlængekser der siden fulgte med andre anonyme midtbanespillere. Og det at Kakeeto heller ikke i denne omgang begyndte at få fast spilletid.

Det virker bare ikke som kompetent arbejde af sportsdirektøren der så samtidigt udtaler, at han mener Kakeeto har en stor fremtid i AaB ifm. han nu skal lejes ud.

Har Gaarde virkelig studeret kommunikation? Could have fooled me.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Funky » 17. jul 2018, 11:27

Hanga skrev:
17. jul 2018, 11:22
Kakeeto er da ingenlunde en offensiv spiller? Han er rendyrket 6'er der muligvis i et par kampe viste bedre pasningsspil end vi havde set fra Lesniak og MC, men stadig en spiller der holder sin plads og ikke støder med frem. Han er ikke målfarlig. Og nej, det er ikke kun MW's taktik, han er alle dage blevet regnet som en 6'er med stort løbepensum.

Lesniak, MC og Kakeeto er 3 spillere der minder meget om hinanden efter min mening. Teknisk udmærket, men uden kreativitet eller flair. Stort løbepensum men ikke fysisk styrke eller aggressivitet (Würtz).

@Funky - Greb chancen? Han havde et par gode kampe og bedst som blækket blev tørt faldt niveauet så igen, og han har ikke spillet siden. Det er ikke at gribe chancen.
At spille 'et par gode kampe' (jeg husker det som mere end 2), når man ser på, hvad bl.a. folk herinde forventede, det er i min bog at gribe chancen. Han var absolut på niveau, hvilket var langt over forventningen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Funky » 17. jul 2018, 11:32

Patmand skrev:
17. jul 2018, 11:26

Præcis, der er jo ikke nogen af os der kritiserer Kakeeto. Det er forløbet op til kontraktforlængelsen, i samspil med de kontraktforlængekser der siden fulgte med andre anonyme midtbanespillere. Og det at Kakeeto heller ikke i denne omgang begyndte at få fast spilletid.

Det virker bare ikke som kompetent arbejde af sportsdirektøren der så samtidigt udtaler, at han mener Kakeeto har en stor fremtid i AaB ifm. han nu skal lejes ud.

Har Gaarde virkelig studeret kommunikation? Could have fooled me.
Igen tror jeg, udmeldingen om Kakeeto skal/kan ses i sammenhæng med den forventede udvikling i AaB's bestand af midtbanespillere over det næste års tid. Hvis nu vi får Kakeeto udlejet til en 1. divs klub, og han der formår at bide sig fast og spille mange kampe, så er der da kun grund til at forvente, at vi får en stærkere spiller hjem igen når vi om et år har 2 midtbanefolk som må begynde at have svært ved at spille alle kampe fra start (sværere end nu...), og dertil tror jeg altså ikke, at en fyr som Lesniak er kommet til AaB for at spille resten af sine dage. Er det virkelig så dum en plan for Kakeeto, eller en indikation af, at forlængelsen med ham var helt gonat?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Hanga » 17. jul 2018, 11:37

Funky skrev:
17. jul 2018, 11:27
Hanga skrev:
17. jul 2018, 11:22
Kakeeto er da ingenlunde en offensiv spiller? Han er rendyrket 6'er der muligvis i et par kampe viste bedre pasningsspil end vi havde set fra Lesniak og MC, men stadig en spiller der holder sin plads og ikke støder med frem. Han er ikke målfarlig. Og nej, det er ikke kun MW's taktik, han er alle dage blevet regnet som en 6'er med stort løbepensum.

Lesniak, MC og Kakeeto er 3 spillere der minder meget om hinanden efter min mening. Teknisk udmærket, men uden kreativitet eller flair. Stort løbepensum men ikke fysisk styrke eller aggressivitet (Würtz).

@Funky - Greb chancen? Han havde et par gode kampe og bedst som blækket blev tørt faldt niveauet så igen, og han har ikke spillet siden. Det er ikke at gribe chancen.
At spille 'et par gode kampe' (jeg husker det som mere end 2), når man ser på, hvad bl.a. folk herinde forventede, det er i min bog at gribe chancen. Han var absolut på niveau, hvilket var langt over forventningen.
Han fik 425 minutter over i alt 6 kampe i den periode og ja så kan vi diskutere om det var 2, 3, 4 etc. af dem som var gode.

Faktum er at han siden har spillet 2 minutter og ikke været i truppen siden februar... Fair nok hvis du synes det er at gribe chancen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Freddie » 17. jul 2018, 11:42

Funky skrev:
17. jul 2018, 11:27
Hanga skrev:
17. jul 2018, 11:22
Kakeeto er da ingenlunde en offensiv spiller? Han er rendyrket 6'er der muligvis i et par kampe viste bedre pasningsspil end vi havde set fra Lesniak og MC, men stadig en spiller der holder sin plads og ikke støder med frem. Han er ikke målfarlig. Og nej, det er ikke kun MW's taktik, han er alle dage blevet regnet som en 6'er med stort løbepensum.

Lesniak, MC og Kakeeto er 3 spillere der minder meget om hinanden efter min mening. Teknisk udmærket, men uden kreativitet eller flair. Stort løbepensum men ikke fysisk styrke eller aggressivitet (Würtz).

@Funky - Greb chancen? Han havde et par gode kampe og bedst som blækket blev tørt faldt niveauet så igen, og han har ikke spillet siden. Det er ikke at gribe chancen.
At spille 'et par gode kampe' (jeg husker det som mere end 2), når man ser på, hvad bl.a. folk herinde forventede, det er i min bog at gribe chancen. Han var absolut på niveau, hvilket var langt over forventningen.
For at bruge et nyt Lynge-citat, så får Kakeeto jo ikke mere i løn end en bankelev, og da der under alle omstændigheder skal bruges 24 spillere til et ordentlig træningsmiljø, tjener han hver en øre. Desuden vil der altid være spillere, som ikke får ret mange kampe. Egentlig logisk nok, når man tænker på, at AaB's trup sidste år var på 26 mand.
Altså. Skal Kakeeto erstattes, bliver det med en spiller på samme niveau!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 17. jul 2018, 11:46

Problemet er at vi har alt for mange spillere, der måske kan blive gode, eller har for få kampe under bæltet.
Det er yderst sjældent vi sender spillere videre, hvilket virker helt tåbeligt.
Lynge udtalte selv i gamle dage at det ikke var noget socialkontor, og alligevel forlænger vi kontinuerligt med spillere der knap nok har nogen sportslig berettigelse på holdet, eller har vist den i yderst små glimt.

Det er lidt som om vores talent-mantra er blevet et fængsel, hvor vi egentlig er tilfredse med så og så mange spillere af egen avl uden at skele til om de er, eller kan blive, gode nok til at udfylde en rolle på holdet.
Træneren er jo åbenlyst også i tvivl, sådan som han f.eks. kontinuerligt har skiftet midtbane-konstellation over det seneste år.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Freddie » 17. jul 2018, 12:06

Gamen skrev:
17. jul 2018, 11:46
Problemet er at vi har alt for mange spillere, der måske kan blive gode, eller har for få kampe under bæltet.
Det er yderst sjældent vi sender spillere videre, hvilket virker helt tåbeligt.
Lynge udtalte selv i gamle dage at det ikke var noget socialkontor, og alligevel forlænger vi kontinuerligt med spillere der knap nok har nogen sportslig berettigelse på holdet, eller har vist den i yderst små glimt.

Det er lidt som om vores talent-mantra er blevet et fængsel, hvor vi egentlig er tilfredse med så og så mange spillere af egen avl uden at skele til om de er, eller kan blive, gode nok til at udfylde en rolle på holdet.
Træneren er jo åbenlyst også i tvivl, sådan som han f.eks. kontinuerligt har skiftet midtbane-konstellation over det seneste år.
Nej, det er ikke noget socialkontor, men omvendt vil det være tåbeligt at tro, at AaB skifter spillere, bare for at skifte. Alt er vendt og drejet, og holdledelsen gør selvfølgelig det, den mener er bedst for AaB. Hvordan kan man tro andet?

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Patmand » 17. jul 2018, 13:49

Funky skrev:
17. jul 2018, 11:32
Patmand skrev:
17. jul 2018, 11:26

Præcis, der er jo ikke nogen af os der kritiserer Kakeeto. Det er forløbet op til kontraktforlængelsen, i samspil med de kontraktforlængekser der siden fulgte med andre anonyme midtbanespillere. Og det at Kakeeto heller ikke i denne omgang begyndte at få fast spilletid.

Det virker bare ikke som kompetent arbejde af sportsdirektøren der så samtidigt udtaler, at han mener Kakeeto har en stor fremtid i AaB ifm. han nu skal lejes ud.

Har Gaarde virkelig studeret kommunikation? Could have fooled me.
Igen tror jeg, udmeldingen om Kakeeto skal/kan ses i sammenhæng med den forventede udvikling i AaB's bestand af midtbanespillere over det næste års tid. Hvis nu vi får Kakeeto udlejet til en 1. divs klub, og han der formår at bide sig fast og spille mange kampe, så er der da kun grund til at forvente, at vi får en stærkere spiller hjem igen når vi om et år har 2 midtbanefolk som må begynde at have svært ved at spille alle kampe fra start (sværere end nu...), og dertil tror jeg altså ikke, at en fyr som Lesniak er kommet til AaB for at spille resten af sine dage. Er det virkelig så dum en plan for Kakeeto, eller en indikation af, at forlængelsen med ham var helt gonat?
Ja, jeg syntes at toget har forladt perronen, dessværre, når det kommer til Kakeeto’s videre karriere i AaB. Vi kan vel alle blive enige om, at nogle skal sidde på de yderste mandater i en trup. Men skal det være en 24-årig (når han evt. returnerer fra et lejeophold) med kun én hel Superligakamp?
Jeg syntes ikke det er hensigtsmæssigt. Jeg så hellere man fandt plads til et 18-20 årigt talent, det peger lige som mere fremad, end en 24-årig der endnu ikke har været i stand til at tilkæmpe sig spilletid i mere end 13 kampe. Og det er jo ikke fordi de spillere der holder Kakeeto fra at få spilletid ligefrem imponerer, de er alle mere eller mindre grå og anonyme.

Spørg dig selv, hvis vi hentede en 24-årig midtbanespiller fra Hobro eller Randers med 13 Superligakampe i bagagen, vil du så tænke “han kan fandme blive god”?

Det jeg harcelerer over er, hvorfor overhovedet forlænge med ham?
OB er lige sluppet af med en række spillere hvis kontrakter udløb. Det er altså en noget billigere måde at gøre det på.

Jeg har bare virkelig svært ved at tro på historien som Gaarde fortæller, at han ser en stor stjerne i Kakeeto. Og hvis det er tilfældet, så fremstår hans udtalelse som det rene bluff - nok engang.
Jeg syntes Gaarde er svag, og ikke bare i retorisk henseende.

michael_nagg
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 25. aug 2016, 23:38
Favoritspiller: risgård

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af michael_nagg » 17. jul 2018, 13:58

Kakeeto er det et transfer ønske, eller er han en der er skrevet kontrakt med. Hvis han nu er en del af truppen allerede ( som jeg ikke tror han er, siden der bliver skrevet side op og side ned om ham, i en tråd der handler transferønsker)
Men HVIS nu han var en del af truppen, så syntes jeg man skulle finde en passende tråd.

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 1. aug 2007, 22:06

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Runschen » 17. jul 2018, 14:28

Når man keder sig tilpas meget og samler lidt til bunke ifht transfer muligheder for AaB.

Det her bliver ren name-dropping og nogle af emnerne er måske en kende urealistisk.

* = priorietet

Midtbane (ren venstrekant, højrebenet indadvendt venstre kant, central 8’er eller 10’er midt):

- Bashkim Kadrii*
- Yousef Toutouh
- Nicolaj Thomsen*
- Uffe Bech
- Lucas Jensen
- Simon Kroon*
- Adnan Mohammad
- Awer Mabil
- Vito Mistrati
- Saba Lobjanidze
- Lucas Andersen

Forsvar:
- Rasmus Lauritsen
- Mads Greve*
- Kristian Riis
- Delphin Tschiembe
- Mathias Nielsen

Angreb:
- Morten Duncan Rasmussen
- Nicolai Laursen*
- Patrick Mortensen*
- Nicklas Pedersen
- Lucas Spalvis
- Simon Makienok
- Emir Kujovic
- Emanuel Ogude

Nicorisa
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 16
Tilmeldt: 2. aug 2017, 00:09

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Nicorisa » 17. jul 2018, 14:33

Kort interview med Gaarde, som besvarer nogle af de spørgsmål vi alle sidder inde med i forhold til transferstrategi og -hensigter:

https://www.tipsbladet.dk/node/302326/appview



Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 17. jul 2018, 14:47

Funky skrev:
17. jul 2018, 11:27
At spille 'et par gode kampe' (jeg husker det som mere end 2), når man ser på, hvad bl.a. folk herinde forventede, det er i min bog at gribe chancen. Han var absolut på niveau, hvilket var langt over forventningen.
Lige dér har du det farlige signal, som jeg omtaler tidligere.

Hvordan kan det være forventningen til en 22-23-årig spiller at han er "på niveau"? I den alder skal han da til at være en bærende spiller, der afgør kampe og begynder at blive et salgsemne - ikke bare "holde niveau". Det lyder som om du taler om en 17-18-årig.

Vores klub er ved at blive kvalt i spillere, der aldrig bliver mere end hæderlige Superliga-spillere, og det er mit største transferønske at vi får ryddet ud i dem og erstatter dem med nogle spændende, up-and-coming spillere fra 1. division eller mindre Superliga-klubber.

Låst