Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Kokkefar » 2. aug 2018, 21:22

DobbeltA skrev:
2. aug 2018, 21:19
Kokkefar skrev:
2. aug 2018, 21:15
Kadrii er lige kommet ind for FCK :S
Det kan også betyde "fremvisning" til mulige købere. Ligesom vi spiller Lesniak, Safranko, Flores.
Med 6 måneder tilbage, vil et evt. beløb nok være så lille, at jeg ikke kan forestille mig det er noget ståle ville gøre.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Jakobsen » 2. aug 2018, 21:31

Kokkefar skrev:
2. aug 2018, 21:22
DobbeltA skrev:
2. aug 2018, 21:19
Kokkefar skrev:
2. aug 2018, 21:15
Kadrii er lige kommet ind for FCK :S
Det kan også betyde "fremvisning" til mulige købere. Ligesom vi spiller Lesniak, Safranko, Flores.
Med 6 måneder tilbage, vil et evt. beløb nok være så lille, at jeg ikke kan forestille mig det er noget ståle ville gøre.
Er det ikke bare et win for både Kadrii og FCK?
FCK kan spare en af deres vigtige spillere nu hvor der er under pres for at komme godt fra land i Superligaen og deres kamp allerede er afgjort.
Kadrii kan få lidt minutter, komme bedre i form og blive en mere attraktiv vare. Godt for FCK der måske kan få lidt penge og godt for Kadrii der har interesse i at være så fit som muligt til han skal til en ny klub.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af DobbeltA » 2. aug 2018, 21:32

Kokkefar skrev:
2. aug 2018, 21:22
DobbeltA skrev:
2. aug 2018, 21:19
Kokkefar skrev:
2. aug 2018, 21:15
Kadrii er lige kommet ind for FCK :S
Det kan også betyde "fremvisning" til mulige købere. Ligesom vi spiller Lesniak, Safranko, Flores.
Med 6 måneder tilbage, vil et evt. beløb nok være så lille, at jeg ikke kan forestille mig det er noget ståle ville gøre.
Alternativet er vel at forlænge, eller lade kontrakten løbe ud.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 2. aug 2018, 22:15

GoGoJohn skrev:
2. aug 2018, 19:56
Min spåkone siger at vi signer Kadrii + Simon Jacobsen fra Silkeborg indenfor 48 timer.... Tror normalt ikke på den slags, men lad os se om det holder :innocent:
Hvor kommer det der fra?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Jakobsen » 2. aug 2018, 23:10

FIDEL skrev:
2. aug 2018, 22:15
GoGoJohn skrev:
2. aug 2018, 19:56
Min spåkone siger at vi signer Kadrii + Simon Jacobsen fra Silkeborg indenfor 48 timer.... Tror normalt ikke på den slags, men lad os se om det holder :innocent:
Hvor kommer det der fra?
Gider ikke forholde mig til spåkonen, men Simon Jakobsen er et interessant bud. Stor og stærk og har en god karakter, men jeg er i tvivl om han passer godt nok til den spillestil AaB tilstræber? Omvendt kunne vi nok bedre give lidt los med en mere solid stopper type som ham end med nabosønnerne.
Jeg tror dog ikke rigtig det er sandsynligt. Han er vel noget af det tætteste på en klubmand i Superligaen og er vi så meget større end Silkeborg, at han vil tage hertil. Dog nærrer han et sundt had til FCM og det er altid beundringsværdigt.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Tyskeren » 3. aug 2018, 08:47

AaB er interesseret i Duncan har jeg hørt! Men første valget er stadig Kadrii.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Patmand » 3. aug 2018, 09:26

Tyskeren skrev:
3. aug 2018, 08:47
AaB er interesseret i Duncan har jeg hørt! Men første valget er stadig Kadrii.
Det ville være skørt. Det er en ekstrem kortsigtet lappeløsning, og tilmed en dårlig en af slagsen. Vi har nok af gamle spillere i truppen.
Jeg troede det handlede om at bygge et hold op, der lidt ude i fremtiden kan spille med om medaljer.

Hvis ovenstående rygter er sande, så kan man fornemme at Gaarde også selv syntes han har brændt nallerne på mere eller mindre eksotiske spillere, og nu forsøger sig med mere 'sikre' valg.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 3. aug 2018, 09:31

Patmand skrev:
3. aug 2018, 09:26
Tyskeren skrev:
3. aug 2018, 08:47
AaB er interesseret i Duncan har jeg hørt! Men første valget er stadig Kadrii.
Det ville være skørt. Det er en ekstrem kortsigtet lappeløsning, og tilmed en dårlig en af slagsen. Vi har nok af gamle spillere i truppen.
Jeg troede det handlede om at bygge et hold op, der lidt ude i fremtiden kan spille med om medaljer.

Hvis ovenstående rygter er sande, så kan man fornemme at Gaarde også selv syntes han har brændt nallerne på mere eller mindre eksotiske spillere, og nu forsøger sig med mere 'sikre' valg.
Ja det er sgu nok lidt dumt, men mon ikke vi lander Kadrii istedet. Han er bedre og mere bevægelig.
Men hvis alternativet til Duncan er at vi slet ikke får nyt blod så tager jeg gerne Duncan.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BoT » 3. aug 2018, 09:40

"En spiller med målgaranti". Ja tak. Hvem vil ikke gerne have det? Måske skulle vi i stedet kigge på, hvordan vi får spillet os frem til flere store chancer - ellers er det en af den type angribere, der på egen hånd kan drible et helt forsvar og banke den i kassen, vi skal have - og dem findes der altså ikke ret mange af.

Det er jo ikke fordi, Safranko misbruger chancer på stribe - han kommer bare ikke frem til dem. Pohl brænder chancer - men skaber dem jo nærmest også altid fuldstændig selv. Vi ligger blandt de allerdårligste hold, når det kommer til expected goals - simpelthen fordi, vi ikke skaber store chancer. Så Morten skulle måske kigge på det lidt bredere perspektiv, når han efterlyser en garanteret målscorer.

I øvrigt: Er der nogle herinde, der kan nævne mig 5 angriber-signings de seneste 10 år, der har været en instant succes? Altså scoret mål i klubben i superligaen helt fra starten?
Jeg kan selv komme i tanke om Yura Movisisyan, Rubin Okotie og Alexander Sørloth. Men hvem ellers? Det er altså en MEGET svær kunst at hente en angriber med målgaranti. Selv FCK døjer med det, selvom de har nogle helt andre økonomiske muligheder og geografisk og sportslig tiltrækning.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gaarde6 » 3. aug 2018, 10:05

BoT skrev:
3. aug 2018, 09:40
"En spiller med målgaranti". Ja tak. Hvem vil ikke gerne have det? Måske skulle vi i stedet kigge på, hvordan vi får spillet os frem til flere store chancer - ellers er det en af den type angribere, der på egen hånd kan drible et helt forsvar og banke den i kassen, vi skal have - og dem findes der altså ikke ret mange af.

Det er jo ikke fordi, Safranko misbruger chancer på stribe - han kommer bare ikke frem til dem. Pohl brænder chancer - men skaber dem jo nærmest også altid fuldstændig selv. Vi ligger blandt de allerdårligste hold, når det kommer til expected goals - simpelthen fordi, vi ikke skaber store chancer. Så Morten skulle måske kigge på det lidt bredere perspektiv, når han efterlyser en garanteret målscorer.

I øvrigt: Er der nogle herinde, der kan nævne mig 5 angriber-signings de seneste 10 år, der har været en instant succes? Altså scoret mål i klubben i superligaen helt fra starten?
Jeg kan selv komme i tanke om Yura Movisisyan, Rubin Okotie og Alexander Sørloth. Men hvem ellers? Det er altså en MEGET svær kunst at hente en angriber med målgaranti. Selv FCK døjer med det, selvom de har nogle helt andre økonomiske muligheder og geografisk og sportslig tiltrækning.
Du rammer hovedet på sømmet.

Jeg synes man skal tage og kigge vores opstilling igennem. Her vil man nemlig finde flere svar på nogle af vores problemer og udfordringer. For vi skaber nemlig ikke mange chancer. Men jeg tror ikke den eneste løsning er at købe en offensiv spiller som han drible feks.

Hvis vi vil skabe flere chancer, så skal vi ikke spille med 2 seksere på samme tid. Men det er logik HVORFOR vi spiller med 2 seksere! Det er fordi vi ikke kan stole blindt på vores midterforsvar! Havde man nu to stærke midterforsvar. Så kunne man løsne en sekser. Løsner man en sekser, så vil man allerede der blive mere offensiv. Det handler ikke om kvaliteten af vores midtbane, når vi spiller med 2 seksere. Det handler om den manglende kvalitet i midterforsvaret!!!! Startede man nu for FANDEN med at hente den leder til midterforsvaret som Califf eller Jozo var (i og for sig også KEP) så vinder vi så meget længere fremme på banen!

Men Gaarde har set sig blind på at løsningen skal findes offensivt. Køber vi Baskim og eller Pål feks. Så kommer vi STADIG til at spille med 2 seksere, for den vigtigste plads at få besat (makkeren til Okore) er stadig ikke fundet!

Jeg forstår til fulde MW spiller med 2 seksere. Var udvalgtet til pladserne i midterforsvaret ikke bedre, havde jeg gjort PRÆCIS det samme!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 3. aug 2018, 10:06

BoT skrev:
3. aug 2018, 09:40
"En spiller med målgaranti". Ja tak. Hvem vil ikke gerne have det? Måske skulle vi i stedet kigge på, hvordan vi får spillet os frem til flere store chancer - ellers er det en af den type angribere, der på egen hånd kan drible et helt forsvar og banke den i kassen, vi skal have - og dem findes der altså ikke ret mange af.

Det er jo ikke fordi, Safranko misbruger chancer på stribe - han kommer bare ikke frem til dem. Pohl brænder chancer - men skaber dem jo nærmest også altid fuldstændig selv. Vi ligger blandt de allerdårligste hold, når det kommer til expected goals - simpelthen fordi, vi ikke skaber store chancer. Så Morten skulle måske kigge på det lidt bredere perspektiv, når han efterlyser en garanteret målscorer.

I øvrigt: Er der nogle herinde, der kan nævne mig 5 angriber-signings de seneste 10 år, der har været en instant succes? Altså scoret mål i klubben i superligaen helt fra starten?
Jeg kan selv komme i tanke om Yura Movisisyan, Rubin Okotie og Alexander Sørloth. Men hvem ellers? Det er altså en MEGET svær kunst at hente en angriber med målgaranti. Selv FCK døjer med det, selvom de har nogle helt andre økonomiske muligheder og geografisk og sportslig tiltrækning.
I hvert fald skal man gøre sit forarbejde ordentligt. En spiller som Pavol Safranko var jo heller ikke nogen målmaskine i Slovakiet, men han bongede ud på tværgående indeks i fx Wyscout ved at have en meget stærk statistik på generobringer, luftdueller og "expected assists" på indlæg. I Danmark har han bibeholdt mange af sine statistikker, men fordi vi ikke satser på indlægsspillet har han mistet de assists, han kunne have fået derigennem - og han har skullet afslutte mere med fødderne, hvorfor hans afslutnings-% er faldet fra ca. 44 til ca. 28. Han har faktisk bibeholdt sin "expected goals" - den har bare aldrig været ret høj (ca 0,25 pr. 90 min.) og de er i AaB så tilmed kommet i afslutningssituationer, som han ikke mestrer.

Pointen er, at historier som Safranko kan undgås hvis man gør sit forarbejde. Safranko lå som den næstbedste angriber i den slovakiske liga med nogle fremragende tværgående ratings, men hvis man havde brugt tid på at dykke lidt ned i casen ville en god scout have identificeret at Safranko var et dårligt match til de behov, AaB havde. Og derfor deler jeg din bekymring, for så længe man ikke har dedikerede scouts ansat vil man blive ved med at lave fejl a lá Safranko.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af De Fem » 3. aug 2018, 10:10

Farvel...

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 778
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af emenike » 3. aug 2018, 10:19

De Fem skrev:
3. aug 2018, 10:10
Farvel...
Øv. Synes at han spillede glimrende og så spændende ud da han fik chancen på førsteholdet i sidste sæson, men har heller ikke set andet til ham siden da.

Vil blive meget overrasket hvis vi ikke henter noget ekstra ind til det centrale forsvar nu. Det er i forvejen ekstremt tyndt når en som Blåbjerg kan være en sikker starter uanset hvor dårligt han har spillet over en længere periode, samtidig med at der nu kun er tre reele forsvarsspillere i truppen med Okore, Blåbjerg og KP.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 3. aug 2018, 10:20

De Fem skrev:
3. aug 2018, 10:10
Farvel...
Nå så han er ikke god nok!? Men det er Blåbjerg derimod? Nå men det må jo betyde, at der skal hentes en central forsvarer, da vi ellers er for tynde dernede. Så giver en Simon Jakobsen mere mening.

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 290
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Soren » 3. aug 2018, 10:21

Det må være et signal om, at der kommer en midterforsvarer til startopstillingen ind idag

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Reyad » 3. aug 2018, 10:24

Hvis vi signer Duncan, vil jeg næsten kalde det en skandale. Hans niveau i AGF var meget lavt. Han er næppe blevet bedre af et halvt år på bænken i en polsk bundklub. Ham er der hverken nutid eller fremtid i. Ser ham max i en af bundklubberne. Måske Vendsyssel.

Fint at sende Lyngø videre, når han ikke har niveauet. Medmindre Bærtelsen er klar til suppen, har vi brug for en mere til centerforsvaret. Medmindre der er omskolingsplaner for fx Abildgaard.

Håber selv meget på Kadrii. Og en kreativ type. Plads mere eller mindre ligegyldig.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Hanga » 3. aug 2018, 10:48

Soren skrev:
3. aug 2018, 10:21
Det må være et signal om, at der kommer en midterforsvarer til startopstillingen ind idag
Vi har tidligere klaret os med 3 centerforsvarere i truppen. Derudover har vi muligheden for at rykke f.eks. Abildgaard derned, eller give flere indhop til u19 spiller Bærtelsen, der har fået sin debut.

Jeg ville absolut også gerne have en forsvarer mere, men jeg tror ikke det er AaBs plan.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BoT » 3. aug 2018, 10:56

Yankee skrev:
3. aug 2018, 10:06
I hvert fald skal man gøre sit forarbejde ordentligt. En spiller som Pavol Safranko var jo heller ikke nogen målmaskine i Slovakiet, men han bongede ud på tværgående indeks i fx Wyscout ved at have en meget stærk statistik på generobringer, luftdueller og "expected assists" på indlæg. I Danmark har han bibeholdt mange af sine statistikker, men fordi vi ikke satser på indlægsspillet har han mistet de assists, han kunne have fået derigennem - og han har skullet afslutte mere med fødderne, hvorfor hans afslutnings-% er faldet fra ca. 44 til ca. 28. Han har faktisk bibeholdt sin "expected goals" - den har bare aldrig været ret høj (ca 0,25 pr. 90 min.) og de er i AaB så tilmed kommet i afslutningssituationer, som han ikke mestrer.

Pointen er, at historier som Safranko kan undgås hvis man gør sit forarbejde. Safranko lå som den næstbedste angriber i den slovakiske liga med nogle fremragende tværgående ratings, men hvis man havde brugt tid på at dykke lidt ned i casen ville en god scout have identificeret at Safranko var et dårligt match til de behov, AaB havde. Og derfor deler jeg din bekymring, for så længe man ikke har dedikerede scouts ansat vil man blive ved med at lave fejl a lá Safranko.
Safranko får helt klart mere kritik, end han er berettiget til. Vi får på ingen måde spillet os frem til at kunne udnytte hans kompetencer, og så kommer han til at se dårlig ud. Og det trick, vil vi kunne udføre med mange andre nye angribere også. Derfor er det virkelig vigtigt, at vi tænker os grundigt om, hvis vi skal bruge mange penge på en ny topangriber.

Jeg har gennemset alle Pål Kirkevolds mål fra sidste sæson. De er faldet som følger:

Straffespark: 4 (heraf 2 begået på ham selv)
Direkte frispark: 1
Selvskabte mål (driblinger/langskud): 6
Løse chancer i feltet: 3
Indlæg: 4
Stikninger: 2
Hjørnespark: 1

Altså en temmelig bred palette - dog med den fællesnævner, at ingen er scoret med hovedet.

Det store spørgsmålstegn er selvfølgelig, om han simpelthen red på en vanvittig selvtillidsbølge især i efteråret, hvor hovedparten af hans mål faldt. Og så selvfølgelig, hvad prisen er. Jeg tror, han kunne passe godt ind i vores spillestil.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af gravballe » 3. aug 2018, 10:58

BoT skrev:
3. aug 2018, 09:40


Det er jo ikke fordi, Safranko misbruger chancer på stribe - han kommer bare ikke frem til dem. Pohl brænder chancer - men skaber dem jo nærmest også altid fuldstændig selv. Vi ligger blandt de allerdårligste hold, når det kommer til expected goals - simpelthen fordi, vi ikke skaber store chancer. Så Morten skulle måske kigge på det lidt bredere perspektiv, når han efterlyser en garanteret målscorer.

Præcis, vores helt store problem at få en offensiv til at fungere, og når det ikke fungere, vil selv en super angriber se dum ud. Men det er også svært at skabe et spil frem af i banen, når man spiller med 2 stk 6ér... Frem og tilbage.. frem og tilbage... Måske MW ønsker Duncan så man bare kan hælde lange bolde frem i banen og håbe på et tilfældigt mål ind imellem?

*gab*

Få nu bare købt den ordenlig forsvarspiller mere, så MW tør ssatse mere offensivt.. Frem for at tro at alt bliver godt bare vi får en angriber.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af De Fem » 3. aug 2018, 10:59

Soren skrev:
3. aug 2018, 10:21
Det må være et signal om, at der kommer en midterforsvarer til startopstillingen ind idag
Billede

Låst