Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Forza » 8. aug 2018, 19:28

DobbeltA skrev:
8. aug 2018, 19:27
Forza skrev:
8. aug 2018, 19:15
Hovedet skrev:
8. aug 2018, 19:02
Durianz skrev:
8. aug 2018, 18:04
Pastorius skrev:
8. aug 2018, 17:35
Hovedet skrev:
Nu ved jeg godt, at navnlig Pastorius har et horn i siden på Wieghorst, men er han egentlig det primære problem i AaB?
Ja
Uenig. Det er manden der ansatte ham der er det primaere problem. Hvis Wieghorst bliver fyret er det jo stadig Gaarde der skal finde afloeseren.
Haaber man fjerner Gaarde foer man bruger flere penge paa spillere og finder en egnet traener. Tror dog ingen af delene er paa trapperne, desvaerre.
Men her må præmissen være, at en anden træner ville have fået gang i vores offensiv og dermed Pohl og Safranko til at blomstre? Er det ikke ærlig talt spillermaterialet, der halter noget - i hvert fald hvis vi taler topplacering og kamp om medaljer.
At skabe chancer handler i høj grad om udvikling af spillere og taktik. Ingen af delene har Wieghorst formået på halvandet år.

Safranko har han selv peget på, så den fiasko ligger ikke alene ved Gaarde. Vores trup har åbenlyse svagheder men det har alle med undtagelse af FCK, BIF og FCM. Men vi har altså nogle klasse spillere i Rinne, Okore, Kusk + (Wurtz og Risgård på de gode dage). En god træner formår at få spillerne omkring dem til at blomstre op.
Og Ahlmann, ellers er jeg enig.
Bestemt også Ahlmann, tak for reminderen ;)
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Patmand » 8. aug 2018, 20:57

Hovedet skrev:
8. aug 2018, 19:02
Durianz skrev:
8. aug 2018, 18:04
Pastorius skrev:
8. aug 2018, 17:35
Hovedet skrev:
Martino skrev:
8. aug 2018, 15:34
Pastorius skrev:
8. aug 2018, 15:32


Det gør jeg også - den første del af min argumentation var dybt polemisk, så jeg leder efter alle små tegn på at AaB har indset at Wieghorst skal smides ud.
Jeg har ikke indtrykket af at Wieghorst er upopulær internt ude på Hornevej. Så tror som nok kontrakten bliver forlænget, medmindre alt går skævt i denne sæson.
Nu ved jeg godt, at navnlig Pastorius har et horn i siden på Wieghorst, men er han egentlig det primære problem i AaB?
Ja
Uenig. Det er manden der ansatte ham der er det primaere problem. Hvis Wieghorst bliver fyret er det jo stadig Gaarde der skal finde afloeseren.
Haaber man fjerner Gaarde foer man bruger flere penge paa spillere og finder en egnet traener. Tror dog ingen af delene er paa trapperne, desvaerre.
Men her må præmissen være, at en anden træner ville have fået gang i vores offensiv og dermed Pohl og Safranko til at blomstre? Er det ikke ærlig talt spillermaterialet, der halter noget - i hvert fald hvis vi taler topplacering og kamp om medaljer.
Altså...jeg er generelt ikke så uenig med Pastorius, men jeg syntes klart det svageste led i AaB er Allan Gaarde.
Jeg vil slet ikke frikende Wieghorst, det taler heller ikke til hans fordel han er en rigtig hængemule. Hans taktiske dispositioner stikker lidt ud og jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal syntes om hans coaching, på den anden side mener jeg ikke han decideret saboterer AaB's muligheder for en topplacering.
Selv hvis man syntes Allan Gaarde er en ørn til at hente de rigtige spillere, så kan man ikke komme udenom at det er ham der ansatte først Lars Søndergaard og sidenhen Morten Wieghorst. Hvis MW fyres, så er det en fejlrate på 100%

Nå, men det jeg i virkeligheden ville kommentere på var vedrørende Wieghorsts kontraktsituation;

"Wieghorst har fået en kontrakt, der ifølge AaB er uopsigelig frem til 30. juni 2019. Det betyder reelt, at han er ansat på en funktionærkontrakt."

Betyder det ikke at man som sådan ikke forlænger aftalen, men kan fortsætte med MW om ønsket med en eller anden aftalt opsigelsesperiode?
Eller er det utopi Wieghorst ville acceptere at fortsætte på de vilkår?

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Eksil » 8. aug 2018, 21:15

Patmand skrev:
8. aug 2018, 20:57

"Wieghorst har fået en kontrakt, der ifølge AaB er uopsigelig frem til 30. juni 2019. Det betyder reelt, at han er ansat på en funktionærkontrakt."

Betyder det ikke at man som sådan ikke forlænger aftalen, men kan fortsætte med MW om ønsket med en eller anden aftalt opsigelsesperiode?
Eller er det utopi Wieghorst ville acceptere at fortsætte på de vilkår?
Det betyder, at han overgår til almindelige funktionærvilkår uden videre, som de fleste andre lønslaver. Begge parter kan opsige aftalen med X måneders varsel, nok 1 eller 3.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Pastorius » 8. aug 2018, 21:32

Eksil skrev:
Patmand skrev:
8. aug 2018, 20:57

"Wieghorst har fået en kontrakt, der ifølge AaB er uopsigelig frem til 30. juni 2019. Det betyder reelt, at han er ansat på en funktionærkontrakt."

Betyder det ikke at man som sådan ikke forlænger aftalen, men kan fortsætte med MW om ønsket med en eller anden aftalt opsigelsesperiode?
Eller er det utopi Wieghorst ville acceptere at fortsætte på de vilkår?
Det betyder, at han overgår til almindelige funktionærvilkår uden videre, som de fleste andre lønslaver. Begge parter kan opsige aftalen med X måneders varsel, nok 1 eller 3.
Jeg tænker opsigelsesvarsler er minimum 6 mdr. Jeg ville som træner i hvert fald ikke have accepteret mindre end det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Pastorius » 8. aug 2018, 21:39

Patmand skrev:
Hovedet skrev:
8. aug 2018, 19:02
Durianz skrev:
8. aug 2018, 18:04
Pastorius skrev:
8. aug 2018, 17:35
Hovedet skrev:
Martino skrev:
8. aug 2018, 15:34
Jeg har ikke indtrykket af at Wieghorst er upopulær internt ude på Hornevej. Så tror som nok kontrakten bliver forlænget, medmindre alt går skævt i denne sæson.
Nu ved jeg godt, at navnlig Pastorius har et horn i siden på Wieghorst, men er han egentlig det primære problem i AaB?
Ja
Uenig. Det er manden der ansatte ham der er det primaere problem. Hvis Wieghorst bliver fyret er det jo stadig Gaarde der skal finde afloeseren.
Haaber man fjerner Gaarde foer man bruger flere penge paa spillere og finder en egnet traener. Tror dog ingen af delene er paa trapperne, desvaerre.
Men her må præmissen være, at en anden træner ville have fået gang i vores offensiv og dermed Pohl og Safranko til at blomstre? Er det ikke ærlig talt spillermaterialet, der halter noget - i hvert fald hvis vi taler topplacering og kamp om medaljer.
Altså...jeg er generelt ikke så uenig med Pastorius, men jeg syntes klart det svageste led i AaB er Allan Gaarde.
Jeg vil slet ikke frikende Wieghorst, det taler heller ikke til hans fordel han er en rigtig hængemule. Hans taktiske dispositioner stikker lidt ud og jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal syntes om hans coaching, på den anden side mener jeg ikke han decideret saboterer AaB's muligheder for en topplacering.
Selv hvis man syntes Allan Gaarde er en ørn til at hente de rigtige spillere, så kan man ikke komme udenom at det er ham der ansatte først Lars Søndergaard og sidenhen Morten Wieghorst. Hvis MW fyres, så er det en fejlrate på 100%

Nå, men det jeg i virkeligheden ville kommentere på var vedrørende Wieghorsts kontraktsituation;

"Wieghorst har fået en kontrakt, der ifølge AaB er uopsigelig frem til 30. juni 2019. Det betyder reelt, at han er ansat på en funktionærkontrakt."

Betyder det ikke at man som sådan ikke forlænger aftalen, men kan fortsætte med MW om ønsket med en eller anden aftalt opsigelsesperiode?
Eller er det utopi Wieghorst ville acceptere at fortsætte på de vilkår?
Jeg er fuldstændig enig i at Gaarde har fejlet på træneransættelser, men det er altså også det suverænt sværeste at gøre godt. Lynge havde altså også en hel del fejlskud, men så heldigvis også nogle rigtige pletskud.

Jeg vil - lidt overraskende sikkert - medgive at jeg ikke bryder mig specielt om Wieghorst. Jeg synes dog at det var helt rigtigt at fyre Søndergaard (som jeg fra starten af mente var et mismatch). Jeg var heller ikke ellevild med MW fra starten af, men jeg havde godt nok forventet han var bedre end det vi har set så langt.

Problemet er dog at jeg ikke kan komme med et fornuftigt bud på en realistisk afløser. (Jeg tror fx heller ikke på at det er den rigtige løsning at hente Kent hjem igen, selv hvis det kunne lade sig gøre). Jeg kan ikke få øje på andre i superligaen end Vejles træner, og Hjulmand, som jeg tror på kunne gøre det der skal til, for at løfte AaB væsenligt udover hvad der kan forventes ift. De økonomiske rammer. Og Vejles træner kender jeg ikke engang ordenligt, men det lader til at han kunne have noget af det der skal til.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af le Cid » 8. aug 2018, 21:51

Gaarde har helt sikkert fejlet mht. trænerscouting. Men mest af alt anden gang! Jeg var ved at tabe troen på Lars S, men jeg havde helt sikkert foretrukket ham frem for MW!
Hvad angår spillerindkøb, så er det i min lille indskrænkede verden TRÆNEREN, der siger go eller no go! Måske tager jeg fejl, men de fleste fejlskud placerer jeg ikke skylden for hos Gaarde. Flere af disse fejlskud kunne måske også have blomstret under en bedre træner. Det forklarer måske også, hvorfor så mange unge lovende spillere fuldstændigt stagnerer fra den dag, hvor de får debut på førsteholdet!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af DobbeltA » 8. aug 2018, 21:58

Pastorius skrev:
8. aug 2018, 21:39
Patmand skrev:
Hovedet skrev:
8. aug 2018, 19:02
Durianz skrev:
8. aug 2018, 18:04
Pastorius skrev:
8. aug 2018, 17:35
Hovedet skrev:
Nu ved jeg godt, at navnlig Pastorius har et horn i siden på Wieghorst, men er han egentlig det primære problem i AaB?
Ja
Uenig. Det er manden der ansatte ham der er det primaere problem. Hvis Wieghorst bliver fyret er det jo stadig Gaarde der skal finde afloeseren.
Haaber man fjerner Gaarde foer man bruger flere penge paa spillere og finder en egnet traener. Tror dog ingen af delene er paa trapperne, desvaerre.
Men her må præmissen være, at en anden træner ville have fået gang i vores offensiv og dermed Pohl og Safranko til at blomstre? Er det ikke ærlig talt spillermaterialet, der halter noget - i hvert fald hvis vi taler topplacering og kamp om medaljer.
Altså...jeg er generelt ikke så uenig med Pastorius, men jeg syntes klart det svageste led i AaB er Allan Gaarde.
Jeg vil slet ikke frikende Wieghorst, det taler heller ikke til hans fordel han er en rigtig hængemule. Hans taktiske dispositioner stikker lidt ud og jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal syntes om hans coaching, på den anden side mener jeg ikke han decideret saboterer AaB's muligheder for en topplacering.
Selv hvis man syntes Allan Gaarde er en ørn til at hente de rigtige spillere, så kan man ikke komme udenom at det er ham der ansatte først Lars Søndergaard og sidenhen Morten Wieghorst. Hvis MW fyres, så er det en fejlrate på 100%

Nå, men det jeg i virkeligheden ville kommentere på var vedrørende Wieghorsts kontraktsituation;

"Wieghorst har fået en kontrakt, der ifølge AaB er uopsigelig frem til 30. juni 2019. Det betyder reelt, at han er ansat på en funktionærkontrakt."

Betyder det ikke at man som sådan ikke forlænger aftalen, men kan fortsætte med MW om ønsket med en eller anden aftalt opsigelsesperiode?
Eller er det utopi Wieghorst ville acceptere at fortsætte på de vilkår?
Jeg er fuldstændig enig i at Gaarde har fejlet på træneransættelser, men det er altså også det suverænt sværeste at gøre godt. Lynge havde altså også en hel del fejlskud, men så heldigvis også nogle rigtige pletskud.

Jeg vil - lidt overraskende sikkert - medgive at jeg ikke bryder mig specielt om Wieghorst. Jeg synes dog at det var helt rigtigt at fyre Søndergaard (som jeg fra starten af mente var et mismatch). Jeg var heller ikke ellevild med MW fra starten af, men jeg havde godt nok forventet han var bedre end det vi har set så langt.

Problemet er dog at jeg ikke kan komme med et fornuftigt bud på en realistisk afløser. (Jeg tror fx heller ikke på at det er den rigtige løsning at hente Kent hjem igen, selv hvis det kunne lade sig gøre). Jeg kan ikke få øje på andre i superligaen end Vejles træner, og Hjulmand, som jeg tror på kunne gøre det der skal til, for at løfte AaB væsenligt udover hvad der kan forventes ift. De økonomiske rammer. Og Vejles træner kender jeg ikke engang ordenligt, men det lader til at han kunne have noget af det der skal til.
Vi ville ikke kunne hente Adolfo Sormani i Vejle. Han havde sin egen stab med, mig bekendt var det af den grund vi ikke fik Fernando Morientes. Vi havde jo nogle assistenttrænere som vi så ikke kunne stille noget op med, det går jo ikke ;)

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 269
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Alpa Chino » 8. aug 2018, 22:06

Med det program AaB har de næste 6 runder, vil det strategisk være bedst at få offensiven på plads nu.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Pastorius » 8. aug 2018, 22:14

DobbeltA skrev:
8. aug 2018, 21:58

Vi ville ikke kunne hente Adolfo Sormani i Vejle. Han havde sin egen stab med, mig bekendt var det af den grund vi ikke fik Fernando Morientes. Vi havde jo en nogle assistenttrænere som vi så ikke kunne stille noget op med, det går jo ikke ;)
Det tænker jeg heller ikke vi skal, det var bare et eksempel på at der faktisk kun er toaf de andre superligaklubber der har en træner vi kunne være væsentlig bedre tjent med.

...men vi er pisket til at skulle have en træner der virkeligt kan få noget ud af vores spillere, hvis vi skal mere end at overleve på den strategi vi kører for tiden. Alternativet er at salgsorganisationen eller bestyrelsen henter vækstrater hjem på omsætningen der ville få AaB til at blive kåret som årets gazelle-virksomhed.
Med venlig Hilsen
--
Robert

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af andreasaab89 » 8. aug 2018, 23:19

Pastorius skrev:
8. aug 2018, 22:14
DobbeltA skrev:
8. aug 2018, 21:58

Vi ville ikke kunne hente Adolfo Sormani i Vejle. Han havde sin egen stab med, mig bekendt var det af den grund vi ikke fik Fernando Morientes. Vi havde jo en nogle assistenttrænere som vi så ikke kunne stille noget op med, det går jo ikke ;)
Det tænker jeg heller ikke vi skal, det var bare et eksempel på at der faktisk kun er toaf de andre superligaklubber der har en træner vi kunne være væsentlig bedre tjent med.

...men vi er pisket til at skulle have en træner der virkeligt kan få noget ud af vores spillere, hvis vi skal mere end at overleve på den strategi vi kører for tiden. Alternativet er at salgsorganisationen eller bestyrelsen henter vækstrater hjem på omsætningen der ville få AaB til at blive kåret som årets gazelle-virksomhed.
Mener du seriøst det kun er hjulmand og sormani der er bedre end MW ?
Er sq sikker på at både Ståle og zorninger også kunne då mere ud af truppen ... men det bliver teoretisk. Eksempelvis David Nielsen og bo Henriksen tror jeg også ville kunne hente flere point til os en MW har gjort . Det bliver spillet dog ikke kønnere af

Men ja hvis du mener trænere indenfor vores økonomiske råderum der kan forbedre os MARKANT både spillemæssigt og point møssigt er hjulamnd og somani nok de eneste ja
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Pastorius » 8. aug 2018, 23:32

andreasaab89 skrev:
8. aug 2018, 23:19
Pastorius skrev:
8. aug 2018, 22:14
DobbeltA skrev:
8. aug 2018, 21:58

Vi ville ikke kunne hente Adolfo Sormani i Vejle. Han havde sin egen stab med, mig bekendt var det af den grund vi ikke fik Fernando Morientes. Vi havde jo en nogle assistenttrænere som vi så ikke kunne stille noget op med, det går jo ikke ;)
Det tænker jeg heller ikke vi skal, det var bare et eksempel på at der faktisk kun er toaf de andre superligaklubber der har en træner vi kunne være væsentlig bedre tjent med.

...men vi er pisket til at skulle have en træner der virkeligt kan få noget ud af vores spillere, hvis vi skal mere end at overleve på den strategi vi kører for tiden. Alternativet er at salgsorganisationen eller bestyrelsen henter vækstrater hjem på omsætningen der ville få AaB til at blive kåret som årets gazelle-virksomhed.
Mener du seriøst det kun er hjulmand og sormani der er bedre end MW ?
Er sq sikker på at både Ståle og zorninger også kunne då mere ud af truppen ... men det bliver teoretisk. Eksempelvis David Nielsen og bo Henriksen tror jeg også ville kunne hente flere point til os en MW har gjort . Det bliver spillet dog ikke kønnere af

Men ja hvis du mener trænere indenfor vores økonomiske råderum der kan forbedre os MARKANT både spillemæssigt og point møssigt er hjulamnd og somani nok de eneste ja
Nej, men jeg mener at de er de eneste der kan få væsenligt mere ud af truppen, og kunne være nogenlunde passende i AaB.
Jeg er fuldstændig uenig i at Ståle kunne få mere ud af truppen i AaB, han er fuldstændig afhængig af at have de bedste spillere på alle pladser for at kunne lave bare nogenlunde fornuftige resultater.

David Nielsen og Bo Henriksen vil aldrig nogensinde komme til at passe ind i AaB, før der bliver lavet helt om på strategi og selvforståelse i AaB. De er helt uaktuelle.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Forza » 9. aug 2018, 00:09

Pastorius skrev:
8. aug 2018, 23:32
andreasaab89 skrev:
8. aug 2018, 23:19
Pastorius skrev:
8. aug 2018, 22:14
DobbeltA skrev:
8. aug 2018, 21:58

Vi ville ikke kunne hente Adolfo Sormani i Vejle. Han havde sin egen stab med, mig bekendt var det af den grund vi ikke fik Fernando Morientes. Vi havde jo en nogle assistenttrænere som vi så ikke kunne stille noget op med, det går jo ikke ;)
Det tænker jeg heller ikke vi skal, det var bare et eksempel på at der faktisk kun er toaf de andre superligaklubber der har en træner vi kunne være væsentlig bedre tjent med.

...men vi er pisket til at skulle have en træner der virkeligt kan få noget ud af vores spillere, hvis vi skal mere end at overleve på den strategi vi kører for tiden. Alternativet er at salgsorganisationen eller bestyrelsen henter vækstrater hjem på omsætningen der ville få AaB til at blive kåret som årets gazelle-virksomhed.
Mener du seriøst det kun er hjulmand og sormani der er bedre end MW ?
Er sq sikker på at både Ståle og zorninger også kunne då mere ud af truppen ... men det bliver teoretisk. Eksempelvis David Nielsen og bo Henriksen tror jeg også ville kunne hente flere point til os en MW har gjort . Det bliver spillet dog ikke kønnere af

Men ja hvis du mener trænere indenfor vores økonomiske råderum der kan forbedre os MARKANT både spillemæssigt og point møssigt er hjulamnd og somani nok de eneste ja
Nej, men jeg mener at de er de eneste der kan få væsenligt mere ud af truppen, og kunne være nogenlunde passende i AaB.
Jeg er fuldstændig uenig i at Ståle kunne få mere ud af truppen i AaB, han er fuldstændig afhængig af at have de bedste spillere på alle pladser for at kunne lave bare nogenlunde fornuftige resultater.

David Nielsen og Bo Henriksen vil aldrig nogensinde komme til at passe ind i AaB, før der bliver lavet helt om på strategi og selvforståelse i AaB. De er helt uaktuelle.
Jeg bryder mig ikke om Ståle og synes også han er overvurderet, men jeg tror han ville være bedre end Wieghorst.

Han sætter nogle tydelige krav og er en leder. Han havde eksempelvist aldrig ladet alle starter 2 halvleg efter nedsablingen i parken i de første 45 min.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Rafa2
Landshold
Landshold
Indlæg: 803
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:41
Geografisk sted: Karlsbergbæltet

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Rafa2 » 9. aug 2018, 08:31

Var der noget i Dumcan rygtet?? ;)
Rafa2 som chefscout!

Brugeravatar
AaB_DYRET
Drenge
Drenge
Indlæg: 32
Tilmeldt: 13. maj 2014, 22:29
Favoritspiller: Risgaard

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af AaB_DYRET » 9. aug 2018, 09:33

Hold nu op med Duncan, Mohammad osv. Det er simpelthen for uambitiøst.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Buzz Killington » 9. aug 2018, 09:40

Forresten lækkert at se at man for alvor er begyndt at poache unge talenter udenfor Nordjylland. En fra Randers og to fra Viborg er stødt til u17 i denne sommer.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 9. aug 2018, 09:58

Buzz Killington skrev:
9. aug 2018, 09:40
Forresten lækkert at se at man for alvor er begyndt at poache unge talenter udenfor Nordjylland. En fra Randers og to fra Viborg er stødt til u17 i denne sommer.
Enig, det er godt at se! Vi skal kunne være kompetitive, når disse spillere kommer fra klubber der ikke kan tilbyde liga-fodbold på ungdomsniveau.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 9. aug 2018, 10:00

Nyt til Flores-sagaen.

Lokale medier melder nu at Udinese er meget ivrige efter at få Flores. Avisen spår dog at det bliver svært, da den alenlange liste af interesserede klubber tæller Villarreal, Sevilla, Lokomotiv Moskva, Zenit, Sampdoria og Frosinone.

En peruviansk avis skriver ifbm. nyheden, at Flores meget gerne vil væk fra AaB, og ikke har det godt i Danmark.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Pastorius » 9. aug 2018, 10:02

Gamen skrev:
9. aug 2018, 10:00
Nyt til Flores-sagaen.

Lokale medier melder nu at Udinese er meget ivrige efter at få Flores. Avisen spår dog at det bliver svært, da den alenlange liste af interesserede klubber tæller Villarreal, Sevilla, Lokomotiv Moskva, Zenit, Sampdoria og Frosinone.
...Og jeg går udfra at lokale her betyder medier fra Peru?
Med venlig Hilsen
--
Robert

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af baresi » 9. aug 2018, 10:03

Jg tror kadrii er slukket .
1 FCK bil have for meget
2 kadrii vil helst til udlandet
3 den ny tysker virker som en kopi af kadrii . Venstrebenet - kan dække kant og angreb..

Derfor tror jeg vi skal glemme kadrii.

MEN hvilken position tror i han er købt til. ?
Har hørt han selv mener han er angriber men inde klubber han har spiller er han brugt på andre positioner fordi de angribere der var i truppen nok var bedre.

Jeg synes han ser spændende ud - tysk - god fodbold opdragelsen

Håber ham er en der kan gøre en forskel men ser ham ikke som løsningen kun på vores problemer.

Mener man skal hente en erfaren - slut 20’erne der kan guide de unge og taget presset af dem (og måske lære Pohl at afslutte.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Patmand » 9. aug 2018, 10:04

le Cid skrev:
8. aug 2018, 21:51
Gaarde har helt sikkert fejlet mht. trænerscouting. Men mest af alt anden gang! Jeg var ved at tabe troen på Lars S, men jeg havde helt sikkert foretrukket ham frem for MW!
Hvad angår spillerindkøb, så er det i min lille indskrænkede verden TRÆNEREN, der siger go eller no go! Måske tager jeg fejl, men de fleste fejlskud placerer jeg ikke skylden for hos Gaarde. Flere af disse fejlskud kunne måske også have blomstret under en bedre træner. Det forklarer måske også, hvorfor så mange unge lovende spillere fuldstændigt stagnerer fra den dag, hvor de får debut på førsteholdet!
Hmm, der er vel ingen tvivl om at der foregår en tæt dialog omkring spillerindkøb. I visse tilfælde smider træneren givetvis nogle navne på bordet, andre gange er det måske mere en "fysisk stærk targetman" der efterspørges uden der sættes navn på. Der er givetvis folk herinde med mere indsigt i de nøjagtige forhold end jeg.
Det er dog min klare opfattelse, at man i AaB ikke giver træneren frie tøjler. Der er en klar linje omkring spillestil/formation. Indrømmet, det kunne godt ligne man har slækket lidt på kravene i den senere tid.
Men man får som træner i AaB i hvert fald ikke bare lov til at ændre en helt masse, vælge sin egen stab mv.
Derfor er jeg også i tvivl om man kan placere hovedansvaret for spillerindkøb hos træneren?

Når jeg ser på alle de spillere der er hentet udenfor Danmarks grænser, så er jeg alvorligt i tvivl om hvor meget kendskab Wieghorst kan have haft til dem.
Nogle skriver Safranko var Wieghorst's opfindelse - det kan sagtens være sandt - selvom jeg har lidt svært ved at fatte hvordan han kan have nogen indsigt i den slovakiske liga.

Låst