Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Frygah » 11. mar 2018, 18:08

BassogogsVen skrev:
Halil skrev:Rolim skal signes. Han har været pisse hamrende god i hele foråret med mål og assist.

Har Gaarde ikke fået indskrevet en klausul i lejeaftalen, da man lejede ham?

Det vil være meget uaccepabelt.
Det ville være pligtforsømmelse og fyringsgrundlag.
Og som vi to vist også har været enige om tidligere, så kan man virkelig håbe det ikke er for sent, og, Gud forbyde det, FCM eller OB hugger ham fra os, fordi vi skal lege flinkeskole og tror vi har en gentleman-aftale med ham eller hvad ved jeg.

Det er bare få startet det hurtigst muligt, og så krydse fingre for han også selv gerne vil forlænge.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af martinaalborg » 11. mar 2018, 18:42

Ønsker for vinduet:
Rolim
Ny midterforsvarer på Okore niveau
Ny angriber (dem vi har er ikke scorende nok).

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Jakobsen » 11. mar 2018, 18:59

martinaalborg skrev:Ønsker for vinduet:
Rolim
Ny midterforsvarer på Okore niveau
Ny angriber (dem vi har er ikke scorende nok).
En 8'er. Risgård er over the hill og vi vil blive rigtig gode af at have en central midt der kan bygge op.
Så er det faktisk ligefør jeg kan leve med Kasper P og en lovende backup.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Uldahl » 11. mar 2018, 19:12

Halil skrev:Rolim skal signes. Han har været pisse hamrende god i hele foråret med mål og assist.

Har Gaarde ikke fået indskrevet en klausul i lejeaftalen, da man lejede ham?

Det vil være meget uaccepabelt.
Hvis ikke der er en eller anden form for klausul eller købrets på en måde. Jamen så giver leje målet ikke mening. At leje en spiller der skal bruge et 1/2 år på at komme så meget i form at han kunne starte inde.

De må vel have kørt nogle test på ham, så de kunne ikke være uvidende om hans form. :S Men klart Gaarde skal gøre alt for at få ham permanent. Ham og en 8er en stopper mere, så ser det rigtig godt ud. :cheers:


gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af gravballe » 11. mar 2018, 19:26

Fatter ikke hvorfor man lejre spiller uden at have styr på hvilke ejer forhold han har og man ikke får lavet købs aftale. Det virker meget som en panik handling, og det virker vanvittigt at vi spiller ham i form og så kun får glæde af ham i et halvt år.

Få ham nu bare på en 4års aftale.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af frederikshavneren » 11. mar 2018, 19:31

gravballe skrev:Fatter ikke hvorfor man lejre spiller uden at have styr på hvilke ejer forhold han har og man ikke får lavet købs aftale. Det virker meget som en panik handling, og det virker vanvittigt at vi spiller ham i form og så kun får glæde af ham i et halvt år.

Få ham nu bare på en 4års aftale.
Hvis jeg husker rigtigt har 'Gamen' tidligere beskrevet de komplicerede forhold ift. den brasilianske klub Rolim er tilknyttet.

Hvis jeg skal komme med en antagelse så tror jeg at det bliver svært at beholde Rolim.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af gravballe » 11. mar 2018, 19:35

frederikshavneren skrev:
gravballe skrev:Fatter ikke hvorfor man lejre spiller uden at have styr på hvilke ejer forhold han har og man ikke får lavet købs aftale. Det virker meget som en panik handling, og det virker vanvittigt at vi spiller ham i form og så kun får glæde af ham i et halvt år.

Få ham nu bare på en 4års aftale.
Hvis jeg husker rigtigt har 'Gamen' tidligere beskrevet de komplicerede forhold ift. den brasilianske klub Rolim er tilknyttet.

Hvis jeg skal komme med en antagelse så tror jeg at det bliver svært at beholde Rolim.
Jeg tror heller ikke vi kan beholde ham, ellers vil man ikke allerede nu begynde at snakke om det på den måde.

Hvad har Gamen fortalt om hans ejerforhold?

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Kunji » 11. mar 2018, 19:41

gravballe skrev:
frederikshavneren skrev:
gravballe skrev:Fatter ikke hvorfor man lejre spiller uden at have styr på hvilke ejer forhold han har og man ikke får lavet købs aftale. Det virker meget som en panik handling, og det virker vanvittigt at vi spiller ham i form og så kun får glæde af ham i et halvt år.

Få ham nu bare på en 4års aftale.
Hvis jeg husker rigtigt har 'Gamen' tidligere beskrevet de komplicerede forhold ift. den brasilianske klub Rolim er tilknyttet.

Hvis jeg skal komme med en antagelse så tror jeg at det bliver svært at beholde Rolim.
Jeg tror heller ikke vi kan beholde ham, ellers vil man ikke allerede nu begynde at snakke om det på den måde.

Hvad har Gamen fortalt om hans ejerforhold?
Gamen skrev:Den klubkonstruktion vi har lejet fra - Barra FC - er en få år gammel konstruktion, og klubbens nuværende strategi er baseret på det tyske selskab Rogon, som bl.a. ejer store dele af rettighederne over Roberto Firmino og Luiz Gustavo. Tyskerne køber rettighederne til unge brasilianske spillere, med det sigte at give dem mulighederne for en karriere i Europa gennem deres vidt forgrenede netværk. De går særligt efter spillere, som ikke i forvejen er tilknyttet nogle af de store klubber.
Rogon pumper penge i Barra FC, og når Barra køber/lejer spillere af andre brasilianske klubber er det f.eks. med brasilianske mellemmænd ved forhandlingsbordet, der er ansat af Rogon.
I Europa har de et tæt samarbejde med Hoffenheim.
Rogon har haft kontorer i Brasilien i over 10 år, bl.a. i delstaten hvor Barra FC kommer fra.
Firmaet blev på en nylig liste placeret som det 8. mest indflydelsesrige agentfirma i fodboldverdenen. Der har før været ballade med dem, bl.a. ved Firmino's skifte til Liverpool, hvor Hoffenheim kun stod som modtager af godt 60 mio. ud af de over 200 mio. som Liverpool betalte for Firmino.

De er med andre ord ikke så fine i kanten.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Brodernumsi » 11. mar 2018, 19:48

gravballe skrev:
frederikshavneren skrev:
gravballe skrev:Fatter ikke hvorfor man lejre spiller uden at have styr på hvilke ejer forhold han har og man ikke får lavet købs aftale. Det virker meget som en panik handling, og det virker vanvittigt at vi spiller ham i form og så kun får glæde af ham i et halvt år.

Få ham nu bare på en 4års aftale.
Hvis jeg husker rigtigt har 'Gamen' tidligere beskrevet de komplicerede forhold ift. den brasilianske klub Rolim er tilknyttet.

Hvis jeg skal komme med en antagelse så tror jeg at det bliver svært at beholde Rolim.
Jeg tror heller ikke vi kan beholde ham, ellers vil man ikke allerede nu begynde at snakke om det på den måde.

Hvad har Gamen fortalt om hans ejerforhold?
Det er det tyske agentfirma rogon, der ejer ham, FC Barra er bare en skal til udlejning af spillere.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Nicorisa
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 16
Tilmeldt: 2. aug 2017, 00:09

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Nicorisa » 11. mar 2018, 21:19

Jeg må sige, jeg ser positivt på muligheden for køb af Rolim. Hvis det forudsættes at tallene i Firmino-casen passer, ejede Hoffenheim 30% af salgsrettighederne.

Ting der taler for:
1) Gaarde har før vist sig villig til at indgå lignende aftale i forbindelse med købet af Flores. Og 30% af evt. salg af Rolim vil stadig være et betydeligt salg for en klub som AaB
2) Rolims alder (23) gør vel at han skal spille regelmæssigt NU for at være et større salgsaktiv?
3) AaB har vist sig i stand til at bringe Rolim i form
4) AaB spiller et system, hvor Rolim trives, samt har en nøglerolle
5) AaB har vist sig i stand til at sælge spillere til store ligaer, for betydelige millionbeløb (Flores-salg kan forstærke dette argument)
6) Ny klub/nye omgivelser/ny træner osv. er altid et sats

AaB er altså det “sikre” valg for agentvirksomheden ift. at tjene tocifret million - medmindre selvfølgelig en stor klub allerede nu er klar til at købe rettighederne til Rolim!

Ovenstående er selvfølgelig blot et forsøg på et kvalificeret gæt fra min side og et forsøg på at se det med agentvirksomhedens økonomiske briller.

Er jeg for jubeloptimistisk?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Kristian » 11. mar 2018, 21:28

Nicorisa skrev:Jeg må sige, jeg ser positivt på muligheden for køb af Rolim. Hvis det forudsættes at tallene i Firmino-casen passer, ejede Hoffenheim 30% af salgsrettighederne.

Ting der taler for:
1) Gaarde har før vist sig villig til at indgå lignende aftale i forbindelse med købet af Flores. Og 30% af evt. salg af Rolim vil stadig være et betydeligt salg for en klub som AaB
2) Rolims alder (23) gør vel at han skal spille regelmæssigt NU for at være et større salgsaktiv?
3) AaB har vist sig i stand til at bringe Rolim i form
4) AaB spiller et system, hvor Rolim trives, samt har en nøglerolle
5) AaB har vist sig i stand til at sælge spillere til store ligaer, for betydelige millionbeløb (Flores-salg kan forstærke dette argument)
6) Ny klub/nye omgivelser/ny træner osv. er altid et sats

AaB er altså det “sikre” valg for agentvirksomheden ift. at tjene tocifret million - medmindre selvfølgelig en stor klub allerede nu er klar til at købe rettighederne til Rolim!

Ovenstående er selvfølgelig blot et forsøg på et kvalificeret gæt fra min side og et forsøg på at se det med agentvirksomhedens økonomiske briller.

Er jeg for jubeloptimistisk? Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg synes du skal sidde ved bordenden, når der skal forhandles og der skal snakkes for den syge moster :aabfan:
------------------
mvh Kristian

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 11. mar 2018, 21:30

Hvis nogen så Sønderjyske - Lyngby i dag, så er der ikke nogen tvivl om at en spiller som Emilio Simonsen ville være en fantastisk ung spiller at få ind. Lige nøjagtig den type vi IKKE selv kan skabe. Midtbanespiller/off. midtbanespiller med et fantastisk blik for spillet, fortræffelig teknik, driblestyrke og en ret vild forudseenhed i en alder af 18 år. Han var med i alt farligt Lyngby skabte den sidste halve time.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af gravballe » 11. mar 2018, 21:33

Kunji skrev:
gravballe skrev:
frederikshavneren skrev:
gravballe skrev:Fatter ikke hvorfor man lejre spiller uden at have styr på hvilke ejer forhold han har og man ikke får lavet købs aftale. Det virker meget som en panik handling, og det virker vanvittigt at vi spiller ham i form og så kun får glæde af ham i et halvt år.

Få ham nu bare på en 4års aftale.
Hvis jeg husker rigtigt har 'Gamen' tidligere beskrevet de komplicerede forhold ift. den brasilianske klub Rolim er tilknyttet.

Hvis jeg skal komme med en antagelse så tror jeg at det bliver svært at beholde Rolim.
Jeg tror heller ikke vi kan beholde ham, ellers vil man ikke allerede nu begynde at snakke om det på den måde.

Hvad har Gamen fortalt om hans ejerforhold?
Gamen skrev:Den klubkonstruktion vi har lejet fra - Barra FC - er en få år gammel konstruktion, og klubbens nuværende strategi er baseret på det tyske selskab Rogon, som bl.a. ejer store dele af rettighederne over Roberto Firmino og Luiz Gustavo. Tyskerne køber rettighederne til unge brasilianske spillere, med det sigte at give dem mulighederne for en karriere i Europa gennem deres vidt forgrenede netværk. De går særligt efter spillere, som ikke i forvejen er tilknyttet nogle af de store klubber.
Rogon pumper penge i Barra FC, og når Barra køber/lejer spillere af andre brasilianske klubber er det f.eks. med brasilianske mellemmænd ved forhandlingsbordet, der er ansat af Rogon.
I Europa har de et tæt samarbejde med Hoffenheim.
Rogon har haft kontorer i Brasilien i over 10 år, bl.a. i delstaten hvor Barra FC kommer fra.
Firmaet blev på en nylig liste placeret som det 8. mest indflydelsesrige agentfirma i fodboldverdenen. Der har før været ballade med dem, bl.a. ved Firmino's skifte til Liverpool, hvor Hoffenheim kun stod som modtager af godt 60 mio. ud af de over 200 mio. som Liverpool betalte for Firmino.

De er med andre ord ikke så fine i kanten.
Det lyder op af bakke... Især hvis vi ikke har en forkøbs aftale, andre klubber i ligaen må jo se det som en mulighed også.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Forza » 11. mar 2018, 22:03

gravballe skrev:
Kunji skrev:
gravballe skrev:
frederikshavneren skrev:
gravballe skrev:Fatter ikke hvorfor man lejre spiller uden at have styr på hvilke ejer forhold han har og man ikke får lavet købs aftale. Det virker meget som en panik handling, og det virker vanvittigt at vi spiller ham i form og så kun får glæde af ham i et halvt år.

Få ham nu bare på en 4års aftale.
Hvis jeg husker rigtigt har 'Gamen' tidligere beskrevet de komplicerede forhold ift. den brasilianske klub Rolim er tilknyttet.

Hvis jeg skal komme med en antagelse så tror jeg at det bliver svært at beholde Rolim.
Jeg tror heller ikke vi kan beholde ham, ellers vil man ikke allerede nu begynde at snakke om det på den måde.

Hvad har Gamen fortalt om hans ejerforhold?
Gamen skrev:Den klubkonstruktion vi har lejet fra - Barra FC - er en få år gammel konstruktion, og klubbens nuværende strategi er baseret på det tyske selskab Rogon, som bl.a. ejer store dele af rettighederne over Roberto Firmino og Luiz Gustavo. Tyskerne køber rettighederne til unge brasilianske spillere, med det sigte at give dem mulighederne for en karriere i Europa gennem deres vidt forgrenede netværk. De går særligt efter spillere, som ikke i forvejen er tilknyttet nogle af de store klubber.
Rogon pumper penge i Barra FC, og når Barra køber/lejer spillere af andre brasilianske klubber er det f.eks. med brasilianske mellemmænd ved forhandlingsbordet, der er ansat af Rogon.
I Europa har de et tæt samarbejde med Hoffenheim.
Rogon har haft kontorer i Brasilien i over 10 år, bl.a. i delstaten hvor Barra FC kommer fra.
Firmaet blev på en nylig liste placeret som det 8. mest indflydelsesrige agentfirma i fodboldverdenen. Der har før været ballade med dem, bl.a. ved Firmino's skifte til Liverpool, hvor Hoffenheim kun stod som modtager af godt 60 mio. ud af de over 200 mio. som Liverpool betalte for Firmino.

De er med andre ord ikke så fine i kanten.
Det lyder op af bakke... Især hvis vi ikke har en forkøbs aftale, andre klubber i ligaen må jo se det som en mulighed også.
Men fatter simpelthen ikke formålet med at hente ham i sommers med det udgangspunkt.

Man kunne jo på forhånd regne ud at enten ville han slå til = vi ville få svært ved at beholde ham eller fejle = så ville han ikke være interessant for os.

Hvis man kalkulerer med 6 måneder til at spille ham i form giver det ikke meget mening.

Jeg ved godt at Gaarde gjorde det samme med Jönsson som man endte med at kunne hente alligevel, men det er da en hamrende dårlig aftale for os uden en købsklausul.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 11. mar 2018, 22:05

Hvorfor helvede har man da ikke sikret sig en købsoption? Nuvel, den kunne jo have været på bordet, men til en for høj pris - så er det bare, hvad en for høj pris eventuelt måtte have været.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Halil » 11. mar 2018, 22:16

BassogogsVen skrev:Hvorfor helvede har man da ikke sikret sig en købsoption? Nuvel, den kunne jo have været på bordet, men til en for høj pris - så er det bare, hvad en for høj pris eventuelt måtte have været.
For nu at sammenligne med bif-svinene, så har de jo kraftedeme altid sikret sig en fornuftig købsklausul på deres lejede spillere.

Hvorfor har AaB ikke det med Rolim?

Rolim skal jo spille gratis for AaB i denne sæson for at lejemålet giver mening. AaB vidste jo godt, at Rolim skulle bruge efteråret på at komme i fornuftig form. Amen det gir jo ingen mening.
Uden Synd Ingen Frelse

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 11. mar 2018, 22:40

Halil skrev:
BassogogsVen skrev:Hvorfor helvede har man da ikke sikret sig en købsoption? Nuvel, den kunne jo have været på bordet, men til en for høj pris - så er det bare, hvad en for høj pris eventuelt måtte have været.
For nu at sammenligne med bif-svinene, så har de jo kraftedeme altid sikret sig en fornuftig købsklausul på deres lejede spillere.

Hvorfor har AaB ikke det med Rolim?

Rolim skal jo spille gratis for AaB i denne sæson for at lejemålet giver mening. AaB vidste jo godt, at Rolim skulle bruge efteråret på at komme i fornuftig form. Amen det gir jo ingen mening.
Nej, der virker lidt bizart.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FlæskeFrank » 11. mar 2018, 22:57

Hold nu op.

Hvis de vil have en frikøbsklausul på 100 mio kr., hvad nytter det så at have en frikøbsklausul.

I øvrigt kan top6 måske også betyde, at nogle midler sidder løsere, fordi man følger budgettet.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Buzz Killington » 11. mar 2018, 22:59

Halil skrev:
BassogogsVen skrev:Hvorfor helvede har man da ikke sikret sig en købsoption? Nuvel, den kunne jo have været på bordet, men til en for høj pris - så er det bare, hvad en for høj pris eventuelt måtte have været.
For nu at sammenligne med bif-svinene, så har de jo kraftedeme altid sikret sig en fornuftig købsklausul på deres lejede spillere.

Hvorfor har AaB ikke det med Rolim?

Rolim skal jo spille gratis for AaB i denne sæson for at lejemålet giver mening. AaB vidste jo godt, at Rolim skulle bruge efteråret på at komme i fornuftig form. Amen det gir jo ingen mening.
Nu har han indtil videre være en del dollars værd for klubben gennem hans præstationer, både i pokal og i suppen, så helt vanvittig syntes jeg ikke ordningen har været, selv uden klausul (som dog havde været fantastisk). Altså under den antagelse at vores prisen på lejemål er nogenlunde fornuftig. Han er en spiller med en teknik over suppen, så at have ham løbende rundt i et år, samtidig med man plejer sit agentnetværk kan jeg ikke se det helt åndsvage i.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Låst