Træneremner

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træneremner

Indlæg af Forza » 1. okt 2018, 23:23

Jeg tror der findes en del aktuelle trænere der vil kunne udvikle holdet bedre end Wieghorst. Jeg har dog svært ved at navngive dem.

Hamrén er de flestes drøm (inkl mig selv). Jeg tror dog ikke han er interesseret.

Hjulmand er helt udelukket. Vi er desværre ikke interessante nok for ham som jeg ser det.

Disco Glen er voldsomt overvurderet af visse fans og er samtidig det værste navn man overhovedet kan forestille sig i Aalborg. Han er ikke aktuel.

Til vinter eller sommeren kan billedet sikkert se anderledes ud med hvem der er ledige. Jeg tror dog Gaarde vil kigge udover landets grænser når den dag kommer.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træneremner

Indlæg af Jakobsen » 2. okt 2018, 08:37

Kongpohl skrev:
Silver77 skrev:
30. sep 2018, 21:36
Kasper Hjulmands kontrakt udløber til sommer, jeg syntes ikke at han spiller med håndbremsen trukket ligesom Wieghorst gør, selv okore fortæller efter dagens kamp at de spiller med håndbremsen trukket.

Gaarde og Wieghorst skal have en snak når efterårs sæsonen er færdig og det lyd på Gaarde at han godt kunne se Wieghorst blive i AaB i en længere periode :thumbsdown: :thumbsdown:
Gaarde skal jo bakke "truppen" og Wieghorst op, uanset hvordan og hvorledes. Om han inderligt ikke selv tror på projektet, skal han naturligvis bakke ham op udad til. Alt andet ville være en skandale.

Jeg håber dog på at de går på kompromis med Wieghorsts lønkroner fra vinter og til sommer, fyrer ham og ansætter han ny træner.

Af trænere i Danmark kunne en Jonas Dal vel nævnes? Jeg ved at han på sin sommerferie på Rhodos blev ringet op af Steinlein for at blive ansat i FCM, efter bruddet med Gummi Glen. Han fik dog ikke lov til at smutte af Hobro. Han har ihvertfald noget fandenivoldskhed, og er en dygtig motivator. Om han så har det taktiske spektrum, og evner implementeringen af unge ved jeg ikke :-)
Det skal afgjort ikke være Jonas Dal. Er med på, at der skete mange mærkelige ting i EfB, men det blev også udstillet at han ikke passer ind i en klub der ligner vores meget mere end Hobro. Han er en hyggeonkel og det har de der spillere, der har levet som elitesportsudøvere siden de var 14-15 år ikke respekt for når hans faglighed ikke er bedre.

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk

Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gamen

Re: Træneremner

Indlæg af Gamen » 2. okt 2018, 09:24

Når vi skal tage det her dybt alvorligt, så er det selvfølgelig fordi spillere som Rinne, Lucas m. fl. næppe kan se perspektiverne i at spille så trøstesløs fodbold, og være så låst rent taktisk. Og så kan vi altså miste vores gode spillere, uden at få det bedste ud af dem, fordi vi vælger at holde fast i en træner. Det er en meget dyr pris at betale.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Træneremner

Indlæg af Gnu » 2. okt 2018, 09:36

Hvad med Christian Andersen eller Michael Schäfer, nu vi er i gang med at lufte fjollede emner som Jonas Dal og Jimmy? Nogen der ved, hvad Ove Chsristensen går og laver for tiden?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træneremner

Indlæg af jonas386 » 2. okt 2018, 10:39

Gamen skrev:
2. okt 2018, 09:24
Når vi skal tage det her dybt alvorligt, så er det selvfølgelig fordi spillere som Rinne, Lucas m. fl. næppe kan se perspektiverne i at spille så trøstesløs fodbold, og være så låst rent taktisk. Og så kan vi altså miste vores gode spillere, uden at få det bedste ud af dem, fordi vi vælger at holde fast i en træner. Det er en meget dyr pris at betale.
Ja, præcis. Derudover er der også noget timing. Jeg er oprigtigt bekymret for hvad der vil ske til næste sæson. Spillere som Okore og Rinne bliver nok eftertragtede, hvis de fortsætter på samme høje niveau, og er det reelt spillere vi kan erstatte 1:1, og hvorfor skulle Lucas blive i AaB hvis ikke han oplever at kunne gøre en positiv forskel fordi han holdes tilbage? Samtidig mangler vi stadig en spiller til den centrale midtbane.
Uden Okore og Rinne, så rykker vi altså ned. Det tør jeg næsten godt garantere. Det er nærmest udelukkende pga de to, at vi har kunnet leve med at kun score 1 mål pr kamp.

Jeg er dog bare virkelig bange for at Gaarde ikke ser det.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Træneremner

Indlæg af gravballe » 2. okt 2018, 11:38

Jeg vil blive seriøst overrasket hvis vi opleger et AaB der reagere før det er abselut nødvendigt. Jeg syntes Gaarde allerede nu burde gå igang med en træner jagt. For det er tydeligt man ikke bør lade MW forsætter efter sommer. Når han så har fundet den nye træner, så undersøg muligheden for at ansatte ham til vinter, og smid MW på porten.

Men mit gæt er AaB afventer til foråret, og når man så finder ud af man ikke beholder MW så begynder arbejdet først. (Hvis man da ikke bare lade MW forsætter). Det er meget sjældent vi ser AaB reagere i god tid på ting. Hvilke også ses når vi skal have spillere ind som erstatning, så er det yderst sjældent disse kommer før spilleren de skal erstatte er væk, imens andre klubber får erstatningen ind før de skyder den anden spiller af, så de kan falde til inden de skal præstere.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Træneremner

Indlæg af Yankee » 2. okt 2018, 16:24

Så længe vi ligger nummer tre, gør vi selvfølgelig ikke noget. Lige nu går tingene jo rigtig fint. Vi har direkte kurs mod top-6 og kan med lidt held endda spille med om europæiske pladser. Det kan godt være vi spiller halvdårligt, men gør de andre hold ikke også det? Jeg er altså ikke synderligt imponeret af AGF, Horsens eller Esbjerg, som ligger lige under os.

Jeg har meget svært ved at se hvad AaB skulle opnå ved at ansætte en ny træner, medmindre vi har et decideret super-navn på hånden. Vi er tydeligvis i en "vind-nu"-situation, hvor vi sågar har hentet to lejesvende ind for at optimere indeværende sæson. Holdet er sat og så holder vi selvfølgelig fast i det sæsonen ud.

På lidt længere sigt er jeg enig i at der er nogle problemer. Det er meget svært at blive kloge på hvad AaB er og hvad AaB vil. De sidste par sæsoner og transfervinduer har spillerindkøb, spillestil og strategi strittet i alle mulige retninger og den nuværende succes er efter min mening blot resultatet af at man har proppet tilstrækkeligt mange millioner ind i truppen. Når man bliver ved med at hente spillere i 5-mio-klassen mens konkurrenterne henter til max 1 mio, så skal man jo på et tidspunkt nok få sat noget sammen. Jeg synes dog problemet ligger højere oppe end Wieghorst. Hvis man f.eks. næste sommer får solgt et par profiler og vil starte et nyt projekt, så bør det begynde med ansættelsen af en rekrutteringschef eller spillestilsansvarlig, der kan lægge et strategisk snit på hvordan AaB skal spille og hvilke typer, vi skal bruge på bænken og på banen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 2. okt 2018, 16:43

Yankee skrev:Så længe vi ligger nummer tre, gør vi selvfølgelig ikke noget. Lige nu går tingene jo rigtig fint. Vi har direkte kurs mod top-6 og kan med lidt held endda spille med om europæiske pladser. Det kan godt være vi spiller halvdårligt, men gør de andre hold ikke også det? Jeg er altså ikke synderligt imponeret af AGF, Horsens eller Esbjerg, som ligger lige under os.

Jeg har meget svært ved at se hvad AaB skulle opnå ved at ansætte en ny træner, medmindre vi har et decideret super-navn på hånden. Vi er tydeligvis i en "vind-nu"-situation, hvor vi sågar har hentet to lejesvende ind for at optimere indeværende sæson. Holdet er sat og så holder vi selvfølgelig fast i det sæsonen ud.

På lidt længere sigt er jeg enig i at der er nogle problemer. Det er meget svært at blive kloge på hvad AaB er og hvad AaB vil. De sidste par sæsoner og transfervinduer har spillerindkøb, spillestil og strategi strittet i alle mulige retninger og den nuværende succes er efter min mening blot resultatet af at man har proppet tilstrækkeligt mange millioner ind i truppen. Når man bliver ved med at hente spillere i 5-mio-klassen mens konkurrenterne henter til max 1 mio, så skal man jo på et tidspunkt nok få sat noget sammen. Jeg synes dog problemet ligger højere oppe end Wieghorst. Hvis man f.eks. næste sommer får solgt et par profiler og vil starte et nyt projekt, så bør det begynde med ansættelsen af en rekrutteringschef eller spillestilsansvarlig, der kan lægge et strategisk snit på hvordan AaB skal spille og hvilke typer, vi skal bruge på bænken og på banen.
Jeg tænker ikke vi kan holde os i top seks med mw ved roret.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Træneremner

Indlæg af Gamling » 2. okt 2018, 17:24

Måske kan Viggo Jensen lokkes ud af sin pensionisttilværelse :P
Gamling
"Ib Simonsen forever"

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Træneremner

Indlæg af AalBoyeBK » 2. okt 2018, 18:17

Et oplagt navn kunne være Niels Frederiksen. Han har tidligere vist gode resultater med både Lyngby og EfB. Samtidig er der U21-slutrunde når Wieghorsts kontrakt udløber, så det ville være naturligt for ham at stoppe med landsholdet der og tage et klubhold.

Jeg vil ikke være voldsomt begejstret over ham, men foretrækker ham ift. alle de navne der hidtil er nævnt. (Undtagen Hjulmand som jeg på ingen måde tror på kan lade sig gøre)

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Træneremner

Indlæg af BassogogsVen » 2. okt 2018, 19:53

Er der nogen, der kender til udenlandske navne, der kunne være realistiske?
Og naturligvis nogle, der har en spillestil, der er så langt væk fra Søndergaard og Wieghorst som muligt.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Træneremner

Indlæg af strangecap » 2. okt 2018, 20:08

BassogogsVen skrev:
2. okt 2018, 19:53
Er der nogen, der kender til udenlandske navne, der kunne være realistiske?
Og naturligvis nogle, der har en spillestil, der er så langt væk fra Søndergaard og Wieghorst som muligt.
Ved ikke om det er realistisk men

Ruud van Nistelrooy eller Thierry Daniel Henry kunne være spændende bud :D De har hvertfald begge fået ros for deres nuværende jobs

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træneremner

Indlæg af FlæskeFrank » 2. okt 2018, 20:51

Jeg har hørt Zorninger snart kan være ledig på markedet...
- FlæskeFrank

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Træneremner

Indlæg af Silver77 » 2. okt 2018, 23:19

I 2015 var Fernando Morientes et ret hot navn som ny træner for AaB, problemet var at han ville have sit eget trænerteam med herop, om han kan blive bragt i spil igen må tiden vise.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Træneremner

Indlæg af Gamling » 3. okt 2018, 07:32

Moniz. Han kender jo dansk fodbold fra sin korte tid hos hestene 😜
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træneremner

Indlæg af Jakobsen » 3. okt 2018, 08:14

Det første vi skal spørge os selv om er om vi bare vil have en håndværker som Kent Nielsen, Lars Søndergaard eller Morten Wieghorst eller vi vil have en træner, som kan videreudvikle klubben som f.eks. Hamren og Backe gjorde det. Min klare holdning er, at vi har brug for en større trænerprofil, som udvikle måden hvorpå man udvikler vores egne unge til 1. holdet og uddanner til en spillestil. En der har et koncept, men samtidig kan bygge noget ud af det han har. Samtidig ser jeg gerne en der måske kan skabe lidt mere vindermentalitet i AaB end der virker til at være på det nuværende hold. Af de trænere vi kender ser jeg ikke så mange der vil kunne flyte klubben. Jeg ser Hjulmand og derudover tror jeg faktisk på Riddersholm kunne gøre det. Ellers har jeg virkelig svært ved at pege på en træner der skal kunne det. Ståle kunne også, men det tror jeg ikke på er realistisk. Tror ikke på han gider mere Superliga når han er fædig i FCK eller at vi har råd. Typer som Bo Henriksen og Jacob Michelsen er spændende, men Bo Henriksen ser jeg slet ikke passe ind i AaB eller have nået det niveau vi har brug for. En Jacob Michelsen er et spændende bud, men kun realiistisk kortsigt, hvis han flopper i OB og så bør han anyway være uinteressant.

Kan vi finde Hjulmand 2.0 ville det være perfekt
- Kan forme unge spillere og kan få dem til at performe
- Har et fast spilkoncept, men formår alligevel at passe det ind efter de spillere han har.
Hvis vi leder i denne kategori skal vi dog for alt i verden undgå en veltalende akademiker som Keld Bordinggaard, som siger alt det rigtige men aldrig har fået hold til at vinde eller fungere i længere tid.

Riddersholm tror jeg tilgengæld kunne bidrage med noget sult og mentalitet der kunne være sundt og han har vist han kan bygge noget op. Omvendt vil han nok i starten spille for meget resultat fodbold.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træneremner

Indlæg af jonas386 » 3. okt 2018, 12:16

Pastorius skrev:
2. okt 2018, 16:43
Jeg tænker ikke vi kan holde os i top seks med mw ved roret.
Nej. Med kun 4 point ned til 9. pladsen, og 6 point ned til 13. pladsen, så er det jo ikke ligefrem verdens sikreste 3. plads vi pt sidder med. Det er ikke fordi jeg skal være alt for negativ, men selv de sejre vi fik først på sæsonen var ingenlunde sikre sejre. FCM sejren var en flot indsats, og den tager jeg hatten af for. Men både Vensyssel kampen og i den grad også FCN kampen kunne lige så godt være endt med 1 eller 0 point, og navnligt imod FCN var det først da Ochs kom ind, at det vendte bare en smule.
Jeg tror ikke et sekund på at vi stadig har 3. pladsen i slutningen af November, selvom vi egentlig har et rimeligt program, og jeg tror heller ikke på, at vi er en del af top-6 når de første 26 runder er spillet færdige. Der er simpelthen ingen perspektiver i vores spil. Man kan bare håbe, at det manglende mesterskabsslutspil er det der får kastet Wieghorst på porten.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træneremner

Indlæg af FlæskeFrank » 3. okt 2018, 13:08

Hvis man vil videre skal man vel netop finde et mere ubeskrevet blad/glemt blad.

Hvis man kigger indenfor landets grænser, så er det vel mest oplagt med Jens Bertel Askou, som pt. styrer Vendsyssel hæderligt igennem superligaen(og oprykningen) med fint spil og udvikling af enkelte spillere.

I 1. division tænker jeg mest Michael Hemmingsen, Næstved, som tidligere har stået i spidsen for Randers og gør et kanon stykke arbejde. Tror faktisk han har god mentalitet til os(forveksl ham ikke med bror Carsten).

Alternativt så synes jeg KASPER RISGÅRD ville være et godt bud. Han har vindermentalitet, virker til at tænke sig om en gang imellem. Og er ledig på markedet til sommer.
- FlæskeFrank

seamann

Re: Træneremner

Indlæg af seamann » 3. okt 2018, 13:34

FlæskeFrank skrev:
3. okt 2018, 13:08
Hvis man vil videre skal man vel netop finde et mere ubeskrevet blad/glemt blad.

Hvis man kigger indenfor landets grænser, så er det vel mest oplagt med Jens Bertel Askou, som pt. styrer Vendsyssel hæderligt igennem superligaen(og oprykningen) med fint spil og udvikling af enkelte spillere.

I 1. division tænker jeg mest Michael Hemmingsen, Næstved, som tidligere har stået i spidsen for Randers og gør et kanon stykke arbejde. Tror faktisk han har god mentalitet til os(forveksl ham ikke med bror Carsten).

Alternativt så synes jeg KASPER RISGÅRD ville være et godt bud. Han har vindermentalitet, virker til at tænke sig om en gang imellem. Og er ledig på markedet til sommer.
Rosgård (og Würtz) skal først samle sig lidt erfaringer før de kan være aktuelle.

Askou er et rigtig godt bud. Der virker til at være bund i det han laver.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træneremner

Indlæg af Buzz Killington » 3. okt 2018, 13:51

FlæskeFrank skrev:
3. okt 2018, 13:08
Hvis man vil videre skal man vel netop finde et mere ubeskrevet blad/glemt blad.

Hvis man kigger indenfor landets grænser, så er det vel mest oplagt med Jens Bertel Askou, som pt. styrer Vendsyssel hæderligt igennem superligaen(og oprykningen) med fint spil og udvikling af enkelte spillere.

I 1. division tænker jeg mest Michael Hemmingsen, Næstved, som tidligere har stået i spidsen for Randers og gør et kanon stykke arbejde. Tror faktisk han har god mentalitet til os(forveksl ham ikke med bror Carsten).

Alternativt så synes jeg KASPER RISGÅRD ville være et godt bud. Han har vindermentalitet, virker til at tænke sig om en gang imellem. Og er ledig på markedet til sommer.
Risgård gider så vidt jeg husker per interview ikke fodboldverdenen efter karrierestop.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar