Træneremner

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Enevoldsen23
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. maj 2014, 17:30
Favoritspiller: Thomas Enevoldsen

Re: Træneremner

Indlæg af Enevoldsen23 » 3. okt 2018, 14:19

Buzz Killington skrev:
3. okt 2018, 13:51
FlæskeFrank skrev:
3. okt 2018, 13:08
Hvis man vil videre skal man vel netop finde et mere ubeskrevet blad/glemt blad.

Hvis man kigger indenfor landets grænser, så er det vel mest oplagt med Jens Bertel Askou, som pt. styrer Vendsyssel hæderligt igennem superligaen(og oprykningen) med fint spil og udvikling af enkelte spillere.

I 1. division tænker jeg mest Michael Hemmingsen, Næstved, som tidligere har stået i spidsen for Randers og gør et kanon stykke arbejde. Tror faktisk han har god mentalitet til os(forveksl ham ikke med bror Carsten).

Alternativt så synes jeg KASPER RISGÅRD ville være et godt bud. Han har vindermentalitet, virker til at tænke sig om en gang imellem. Og er ledig på markedet til sommer.
Risgård gider så vidt jeg husker per interview ikke fodboldverdenen efter karrierestop.
I Ripodsten nævnte han, at han gerne ville prøve noget nyt, og blandt andet været i oplæring hos en ejendomsmægler. Han udelukkede dog ikke 100 % at blive i fodboldverdenen, og har også taget træneruddannelsen.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Træneremner

Indlæg af Rams » 3. okt 2018, 14:35

En gammel kending har været ledig siden september 2017. Ham kunne jeg godt tænke mig i AaB.

https://www.tipsbladet.dk/artikel/portr ... us-haglund

Personligt mener jeg ikke, at hverken Würtz eller Risgård skal i spil omkring 1. holdet i en trænerfunktion. Lad dem starte op i ungdomsrækkerne og så se om de er til noget. Jeg synes i øvrigt, at Jakob Friis er blevet lidt bedre som skærmtrold. Før lød han altid som en mand med forstoppelse. Nu fornemmer man momentant dedikation i hans stemme. Men det er næppe nogen hemmelighed, at jeg hellere så Bo Zinck hevet ind - selv om han jo reelt allerede er en del af trænerteamet, som træner for AaB 2.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 3. okt 2018, 14:54

Jeg tænker ikke det giver ret meget mening at snakke specifikke navne. Der kommer forslag i øst og vest, på meget, meget forskellige profiler.

For mig er det interessante hvilken type træner man vil have, ikke et navn på en eller ander, der måske har lavet ok resultater et andet sted, under helt andre vilkår.

Det nytter ikke noget at henvise til at fx. OB (selvom jeg har svært ved at se noget der ligner en succes dernede) og AGF har fået ok resultater på kort tid med deres trænere. Der er ikke noget der er nemmere i fodboldverdenen end at skabe en chokeffekt, sætte en masse hårdtarbejdende typer ind, der kan fighte røven ud af bukserne og sørge for at alting ikke går helt galt. Det er bare kortsigtet og kommer aldrig til at løfte nogen hold over middelmådigheden eller i hvert fald op at få vedvarende succes.

Det AaB vil er ambitiøst. Vi vil kunne være spilstyrende, vi sil kunne skabe resultater, og vi vil kunne gøre det konkurrence med klubber der har flere penge og bedre vilkår end vi har. Det kræver noget særligt af en træner, og det kommer vi ikke til at ramme hver gang. Lynge havde også store problemer på den front, imellem sine pletskud. Mit bud på egenskaber vi skal have dækket er:

Organiseret
Fagligt velfunderet
God (som i meget bedre end en gennemsnitlig god) til mandskabsbehandling.
Taktisk begavet.
God kommunikator.
Offensivt og spilstyrende indstillet.

Jeg tænker ikke vi får alle de egenskaber dækket med nogle af de nævnte og jeg tænker heller ikke vi får det dækket i én mand.

Personligt kan jeg se Kuhn som en mand der er rigtig stærk på nogle af dem. Til gengæld er han helt håbløs på andre.
Jeg ser det som den bedste mulighed at lave et træner-team, med Kuhn som en del af det (når han bliver ledig). Ikke nødvendigvis som enten assistent eller chef, men måske i en sideordnet rolle.

Jeg véd at den slags også er en udfordring, men det er en af den type udfordringer vi bør kunne løse, hvis vi gerne vil kunne overgå klubber med større budgetter og muligheder.

Der er ingen der har lovet det bliver nemt, men jeg er vild med at vi forsøger - også selvom den sidste lange tid har været en ørkenvandring.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træneremner

Indlæg af FlæskeFrank » 3. okt 2018, 15:39

Pastorius skrev:
3. okt 2018, 14:54
Jeg tænker ikke vi får alle de egenskaber dækket med nogle af de nævnte og jeg tænker heller ikke vi får det dækket i én mand.
Selvfølgelig har en træner ikke alle kvaliteter. Men nogle kvaliteter skal lederen have og helst kvaliteten "at kende sine egne mangler".

David Nielsen var vel også ordinær uden hans spanier. Men det behøver jo ikke være et fasttømret team, som vi får ind. Hvis Augu er god på dødbolde, så kan det give mening i at holde fast på ham og ikke bare opsige alle tidligere trænerassistenter ved ansættelse af ny træner.

Men jeg hælder mere til et uprøvet blad og så supplere hans mangler på assistentpladserne. Og ikke prøve en rutineret grå erfaren træner.

Men det må gerne være en med en klar spillefilosofi
- FlæskeFrank

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Træneremner

Indlæg af gravballe » 4. okt 2018, 09:17

Rams skrev:
3. okt 2018, 14:35
En gammel kending har været ledig siden september 2017. Ham kunne jeg godt tænke mig i AaB.

https://www.tipsbladet.dk/artikel/portr ... us-haglund

ja tak! Mig bekendt havde Lynge en aftale om han skulle komme og skrive under, men han ringede på dagen hvor han skulle have taget færgen, og sagde han havde ombestemt sig.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træneremner

Indlæg af Forza » 5. okt 2018, 17:23

gravballe skrev:
4. okt 2018, 09:17
Rams skrev:
3. okt 2018, 14:35
En gammel kending har været ledig siden september 2017. Ham kunne jeg godt tænke mig i AaB.

https://www.tipsbladet.dk/artikel/portr ... us-haglund

ja tak! Mig bekendt havde Lynge en aftale om han skulle komme og skrive under, men han ringede på dagen hvor han skulle have taget færgen, og sagde han havde ombestemt sig.
Lynge var helt vild med ham. Er der nogen der har fulgt hans karriere siden 2008?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Romario
Drenge
Drenge
Indlæg: 34
Tilmeldt: 21. jul 2011, 10:46
Favoritspiller: Peter Rasmussen, Thomas Enevoldsen, Jakob Ahlmann
Geografisk sted: 9560

Re: Træneremner

Indlæg af Romario » 5. okt 2018, 19:14

Gnu skrev:
2. okt 2018, 09:36
Hvad med Christian Andersen eller Michael Schäfer, nu vi er i gang med at lufte fjollede emner som Jonas Dal og Jimmy? Nogen der ved, hvad Ove Chsristensen går og laver for tiden?
Nu er Christian Andersen alvorligt syg, så det er ikke engang sjovt at bringe ham op.
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... de/5506891

Men når det er sagt, så tænker jeg ikke umiddelbart at det vrimler med emner. med dansk pas. Der roteres nærmest med cheftrænere blandt de danske klubber. Synes dog Joakim Mattson gjorde det godt i Thisted ind til han fik sparket.

Gazza
Drenge
Drenge
Indlæg: 49
Tilmeldt: 28. apr 2008, 17:43

Re: Træneremner

Indlæg af Gazza » 5. okt 2018, 19:31

Befriende at der i ripodsten endelig bliver stillet spørgsmålstegn angående Morten wieghorst position som træner.
håber man er begyndt at sondere tærrænetpå en kommende træner. har desværre ikke selv nogle bud men en upcoming træner spår jeg til at være Morten karlsen. synes det er vildt det han får ud af det materiale..

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træneremner

Indlæg af Jakobsen » 5. okt 2018, 21:40

Gazza skrev:
5. okt 2018, 19:31
Befriende at der i ripodsten endelig bliver stillet spørgsmålstegn angående Morten wieghorst position som træner.
håber man er begyndt at sondere tærrænetpå en kommende træner. har desværre ikke selv nogle bud men en upcoming træner spår jeg til at være Morten karlsen. synes det er vildt det han får ud af det materiale..
Heller ikke Wieghorst fan, men med den her trupsammensætning får vi problemer om så vi fik en trænerduo af Guardiola og Hjulmand. Vores centrale midt er overbefolket med 6'ere der er alt for stationære og langsomme uden at gram kreativitet. Derudover er 2/3 af vores mditerforsvar ikke dygtige nok mand til mand til, at vi kan spille med risiko. Vi kan vælge at droppe vores erklærede spillesitl og spille noget fodbold der passer til det hold vi har eller også må man erkende, at 6'er banden skal ud af vagten udover Abildgard og Würtz, vi skal have en ny 8'er og Okore skal have en ordentlig makker.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Træneremner

Indlæg af gravballe » 6. okt 2018, 00:47

Jakobsen skrev:
5. okt 2018, 21:40
Gazza skrev:
5. okt 2018, 19:31
Befriende at der i ripodsten endelig bliver stillet spørgsmålstegn angående Morten wieghorst position som træner.
håber man er begyndt at sondere tærrænetpå en kommende træner. har desværre ikke selv nogle bud men en upcoming træner spår jeg til at være Morten karlsen. synes det er vildt det han får ud af det materiale..
Heller ikke Wieghorst fan, men med den her trupsammensætning får vi problemer om så vi fik en trænerduo af Guardiola og Hjulmand. Vores centrale midt er overbefolket med 6'ere der er alt for stationære og langsomme uden at gram kreativitet. Derudover er 2/3 af vores mditerforsvar ikke dygtige nok mand til mand til, at vi kan spille med risiko. Vi kan vælge at droppe vores erklærede spillesitl og spille noget fodbold der passer til det hold vi har eller også må man erkende, at 6'er banden skal ud af vagten udover Abildgard og Würtz, vi skal have en ny 8'er og Okore skal have en ordentlig makker.
Går da ud fra spillere bliver købt ind i sammenarbejde med MW, så mon ikke det er ham der ikke kan få nok 6ér? det ser vi jo tydeligt i hans opstillinger.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Træneremner

Indlæg af Spanky » 6. okt 2018, 08:48

Enig. F.eks. Lesniak er 100% en MW spiller, som han har fået anbefalet at sit netværk.

MW har et tæt venskab/samarbejde med scouten Erik Larsen, som i sin tid anbefalede Lobotka til AGF, da MW var træner der. Det lykkes som bekendt ikke og derfor endte Lobotka i FCN, som Larsen også har et tæt samarbejde med. Larsen har anbefalet MW "den nye Lobotka" (Lesniak) og det har MW så gået videre til Gaarde med.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træneremner

Indlæg af FIDEL » 6. okt 2018, 08:56

Spanky skrev:
6. okt 2018, 08:48
Enig. F.eks. Lesniak er 100% en MW spiller, som han har fået anbefalet at sit netværk.

MW har et tæt venskab/samarbejde med scouten Erik Larsen, som i sin tid anbefalede Lobotka til AGF, da MW var træner der. Det lykkes som bekendt ikke og derfor endte Lobotka i FCN, som Larsen også har et tæt samarbejde med. Larsen har anbefalet MW "den nye Lobotka" (Lesniak) og det har MW så gået videre til Gaarde med.
Det er satme ringe scouting. Eller også dræber wieghorst bare al spilleglæde og udvikling...! Under alle omstændigheder så skal Wieghorst ud senest næste sommer. Jeg magter ikke hans spillestil.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træneremner

Indlæg af FIDEL » 6. okt 2018, 08:57

Spanky skrev:
6. okt 2018, 08:48
Enig. F.eks. Lesniak er 100% en MW spiller, som han har fået anbefalet at sit netværk.

MW har et tæt venskab/samarbejde med scouten Erik Larsen, som i sin tid anbefalede Lobotka til AGF, da MW var træner der. Det lykkes som bekendt ikke og derfor endte Lobotka i FCN, som Larsen også har et tæt samarbejde med. Larsen har anbefalet MW "den nye Lobotka" (Lesniak) og det har MW så gået videre til Gaarde med.
Det er satme ringe scouting. Eller også dræber wieghorst bare al spilleglæde og udvikling...! Under alle omstændigheder så skal Wieghorst ud senest næste sommer. Jeg magter ikke hans spillestil.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Elscorpio » 6. okt 2018, 11:50

Forza skrev:
5. okt 2018, 17:23
gravballe skrev:
4. okt 2018, 09:17
Rams skrev:
3. okt 2018, 14:35
En gammel kending har været ledig siden september 2017. Ham kunne jeg godt tænke mig i AaB.

https://www.tipsbladet.dk/artikel/portr ... us-haglund

ja tak! Mig bekendt havde Lynge en aftale om han skulle komme og skrive under, men han ringede på dagen hvor han skulle have taget færgen, og sagde han havde ombestemt sig.
Lynge var helt vild med ham. Er der nogen der har fulgt hans karriere siden 2008?
Ham gad jeg også godt se i AaB

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træneremner

Indlæg af Forza » 6. okt 2018, 12:35

Elscorpio skrev:
6. okt 2018, 11:50
Forza skrev:
5. okt 2018, 17:23
gravballe skrev:
4. okt 2018, 09:17
Rams skrev:
3. okt 2018, 14:35
En gammel kending har været ledig siden september 2017. Ham kunne jeg godt tænke mig i AaB.

https://www.tipsbladet.dk/artikel/portr ... us-haglund

ja tak! Mig bekendt havde Lynge en aftale om han skulle komme og skrive under, men han ringede på dagen hvor han skulle have taget færgen, og sagde han havde ombestemt sig.
Lynge var helt vild med ham. Er der nogen der har fulgt hans karriere siden 2008?
Ham gad jeg også godt se i AaB
Også jeg. I og med Lynge stadig er omkring klubben er jeg også sikker på det er en mand der er nævnt når man diskuterer potentielle trænernavne.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

joern
Miniput
Miniput
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26. nov 2017, 13:43
Favoritspiller: Rasmus Wurst

Re: Træneremner

Indlæg af joern » 7. okt 2018, 17:00

Jeg sidder og tænker på en bundsolid person som Thomas Thomasberg. Han yder altid et stykke professionel arbejde, og har vel klaret det ganske fornuftigt. I Hobro var man meget glad for ham. Det samme lyder fra Randers. Det eneste sted, hvor det ikke gik så godt var i FCM. Her var han en velanskrevet assistenttræner, og vi ved af erfaring, at det er svært at rykke op som cheftræner i samme klub. Jeg tror, han har et uforløst potentiale, som kan skabe resultater i en større klub som AaB. Flødeskummet på lagkagen kunne være
Allan Kuhn som assistenttræner.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træneremner

Indlæg af FIDEL » 7. okt 2018, 17:22

joern skrev:
7. okt 2018, 17:00
Jeg sidder og tænker på en bundsolid person som Thomas Thomasberg. Han yder altid et stykke professionel arbejde, og har vel klaret det ganske fornuftigt. I Hobro var man meget glad for ham. Det samme lyder fra Randers. Det eneste sted, hvor det ikke gik så godt var i FCM. Her var han en velanskrevet assistenttræner, og vi ved af erfaring, at det er svært at rykke op som cheftræner i samme klub. Jeg tror, han har et uforløst potentiale, som kan skabe resultater i en større klub som AaB. Flødeskummet på lagkagen kunne være
Allan Kuhn som assistenttræner.
Enig. Thomasberg er dygtig, og gjorde det også flot i Hobro.
Jeg kan også godt li en type Askou selvom han ikke er så erfaren. Under alle omstændigheder så har hele AaB som klub og brand brug for en mere attraktiv spillestil og optimisme!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 7. okt 2018, 18:15

FIDEL skrev:
7. okt 2018, 17:22
joern skrev:
7. okt 2018, 17:00
Jeg sidder og tænker på en bundsolid person som Thomas Thomasberg. Han yder altid et stykke professionel arbejde, og har vel klaret det ganske fornuftigt. I Hobro var man meget glad for ham. Det samme lyder fra Randers. Det eneste sted, hvor det ikke gik så godt var i FCM. Her var han en velanskrevet assistenttræner, og vi ved af erfaring, at det er svært at rykke op som cheftræner i samme klub. Jeg tror, han har et uforløst potentiale, som kan skabe resultater i en større klub som AaB. Flødeskummet på lagkagen kunne være
Allan Kuhn som assistenttræner.
Enig. Thomasberg er dygtig, og gjorde det også flot i Hobro.
Jeg kan også godt li en type Askou selvom han ikke er så erfaren. Under alle omstændigheder så har hele AaB som klub og brand brug for en mere attraktiv spillestil og optimisme!
Thomasberg er jo ikke i nærheden af at have de kvaliteter vi har brug for. Det ville indebære at vi lagde stilen helt om.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Mr. Larsen » 7. okt 2018, 19:08

Ind med Allan Kuhn det er en no brainer, med mindre man hedder Allan Gaarde.

Han har vist før han er klar til ansvaret
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træneremner

Indlæg af Buzz Killington » 7. okt 2018, 19:47

Mr. Larsen skrev:
7. okt 2018, 19:08
Ind med Allan Kuhn det er en no brainer, med mindre man hedder Allan Gaarde.

Han har vist før han er klar til ansvaret
Ja, som i man decideret skal mangle sin hjerne for at støtte op om det forslag.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar