Træneremner

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Træneremner

Indlæg af le Cid » 22. okt 2018, 13:55

Så kan vi (heldigvis) stryge Disco-Glen fra listen over kandidater!
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ob/7363166
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Træneremner

Indlæg af BassogogsVen » 22. okt 2018, 14:02

le Cid skrev:
22. okt 2018, 13:55
Så kan vi (heldigvis) stryge Disco-Glen fra listen over kandidater!
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ob/7363166
Hvem ellers end gøglerforetagendet i Hjørring...
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 22. okt 2018, 14:24

le Cid skrev:
22. okt 2018, 13:55
Så kan vi (heldigvis) stryge Disco-Glen fra listen over kandidater!
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ob/7363166
Det er fremragende benzin til bålet om en nordjysk hadefjende. Jeg synes egentlig at Vff har været et friskt og interessant pust i superligaen, men med denne signing, så forsvandt den rest af sympati da som dug for solen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 22. okt 2018, 14:26

Gamen skrev:
22. okt 2018, 13:21
Hjulmand og Bordinggaard beskrev en ny retning for dansk ungdomsfodbold og talentudvikling i "Den ny vej" sammen, som banede vej for deres senere samarbejde i Mainz.
Mener han stadig har en del at gøre med DBU's træneruddannelse og derudover stadig laver noget konsulentarbejde. Heller ikke utopi at PEA snart stopper, AaB har vist overtalt ham 2 gange til at blive og han holder heller ikke for evigt.
Jeg ser Keld Bordinggaard som en utroligt dygtig fodboldfaglig person, men jeg synes ikke han har vist noget som helst fornuftigt som cheftræner, så jeg håber virkelig du har ret i at man gerne vil bruge ham som en ny PEA - det kunne give fin mening. Som leder mener jeg han er ubrugelig.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Træneremner

Indlæg af Gnu » 22. okt 2018, 15:35

BassogogsVen skrev:
22. okt 2018, 13:46
Som arvtager for Poul Erik ville han være en ganske fin erstatning, som måske også - som Gamen skriver - har nogle lidt andre idéer, også udefra, om ungdomsarbejde. Det kunne jeg godt se ske - Poul Erik bliver altså også 69 om lidt, og som Gnu anfører, så virker talentarbejdet i AaB lidt stagneret, omend der er lovende takter fra u19.
Dén sang har vi bare hørt før. Det endte med at vi rykkede seks-syv stykker op på samme tid, og ingen af dem er i dag blevet til mere end blød mellemvare. Vi skal ungså at begå lige præcis dén type fejl igen, hvor vi har alt for store forventninger til at talenterne slår igennem i samme stil som Kusk, Thomsen og Spalvis. Det aner vi simpelthen ikke uanset hvor lovende det ser ud på ungdomsniveau.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træneremner

Indlæg af Buzz Killington » 22. okt 2018, 15:40

Gnu skrev:
22. okt 2018, 15:35
BassogogsVen skrev:
22. okt 2018, 13:46
Som arvtager for Poul Erik ville han være en ganske fin erstatning, som måske også - som Gamen skriver - har nogle lidt andre idéer, også udefra, om ungdomsarbejde. Det kunne jeg godt se ske - Poul Erik bliver altså også 69 om lidt, og som Gnu anfører, så virker talentarbejdet i AaB lidt stagneret, omend der er lovende takter fra u19.
Dén sang har vi bare hørt før. Det endte med at vi rykkede seks-syv stykker op på samme tid, og ingen af dem er i dag blevet til mere end blød mellemvare. Vi skal ungså at begå lige præcis dén type fejl igen, hvor vi har alt for store forventninger til at talenterne slår igennem i samme stil som Kusk, Thomsen og Spalvis. Det aner vi simpelthen ikke uanset hvor lovende det ser ud på ungdomsniveau.
En af dem er en betydelig profil på et Belgisk tophold. To andre har været mere eller mindre faste startere i år hvor Thellufsen ser ud til at ha fået gennembrud. Hvor meget mere kan man forvente af en enkelt U19 årgang?

Fra årgangen før har vi Abildgaard som er meget spændende og Pohl som har givet penge i kassen. Og hvem ved med Ramkilde hvis han ikke var skadet
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Træneremner

Indlæg af BassogogsVen » 22. okt 2018, 15:59

Gnu skrev:
22. okt 2018, 15:35
BassogogsVen skrev:
22. okt 2018, 13:46
Som arvtager for Poul Erik ville han være en ganske fin erstatning, som måske også - som Gamen skriver - har nogle lidt andre idéer, også udefra, om ungdomsarbejde. Det kunne jeg godt se ske - Poul Erik bliver altså også 69 om lidt, og som Gnu anfører, så virker talentarbejdet i AaB lidt stagneret, omend der er lovende takter fra u19.
Dén sang har vi bare hørt før. Det endte med at vi rykkede seks-syv stykker op på samme tid, og ingen af dem er i dag blevet til mere end blød mellemvare. Vi skal ungså at begå lige præcis dén type fejl igen, hvor vi har alt for store forventninger til at talenterne slår igennem i samme stil som Kusk, Thomsen og Spalvis. Det aner vi simpelthen ikke uanset hvor lovende det ser ud på ungdomsniveau.
Jeg er fuldstændig enig. Det er jo ikke noget, klubben skal hænge sin hat på, hvilket det nuværende morads jo er et glimrende eksempel på. Det er simpelthen for usikkert og næppe heller bæredygtigt.

Men det kunne måske være her, det ville være fint med en afløser for Poul Erik inden så længe - en med nogle nye idéer og noget erfaring med unge i udlandet.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Træneremner

Indlæg af Yankee » 22. okt 2018, 16:14

Buzz Killington skrev:
22. okt 2018, 15:40
En af dem er en betydelig profil på et Belgisk tophold. To andre har været mere eller mindre faste startere i år hvor Thellufsen ser ud til at ha fået gennembrud. Hvor meget mere kan man forvente af en enkelt U19 årgang?
Du misser pointen. Årgang 97 har vist sig rigtig stærk, men det var tydeligvis kun Joakim Mæhle, der var klar til ansvaret fra dag 1 og det var stærkt medvirkende til den katastrofale 16/17-sæson hvor vi blev nr. 10 fordi vi kamp efter kamp ikke havde andre end de overmatchede MC og Thellufsen at bruge.

At MC og Thellufsen nu, i deres 3. seniorsæson, har taget de rigtige skridt viser jo netop at man skal have meget større tålmodighed med unge spillere. Man skal IKKE planlægge efter at spiller X og Y vil slå igennem og tage store roller allerede i deres første seniorår og vi derfor ikke skal hente nogle udefra. Hvis de er gode nok, skal de nok få spilletid, det er Mæhle jo et glimrende eksempel på.

AaB skal have en stærk kerne og et kompetitivt førstehold, hvor talenterne ikke bare vader ind i startopstillingen fordi de har set godt ud i U19-ligaen og man ikke har købt andre. Derfor skal vi fx ikke holde os tilbage fra at købe angribere bare fordi vi har Ramkilde, Wessam og Konnerup. Vi skal ikke holde os tilbage fra at forstærke centerforsvaret, bare fordi vi har Ross og Bærtelsen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Træneremner

Indlæg af Hanga » 22. okt 2018, 16:40

Yankee skrev:
22. okt 2018, 16:14
Du misser pointen. Årgang 97 har vist sig rigtig stærk, men det var tydeligvis kun Joakim Mæhle, der var klar til ansvaret fra dag 1 og det var stærkt medvirkende til den katastrofale 16/17-sæson hvor vi blev nr. 10 fordi vi kamp efter kamp ikke havde andre end de overmatchede MC og Thellufsen at bruge.

At MC og Thellufsen nu, i deres 3. seniorsæson, har taget de rigtige skridt viser jo netop at man skal have meget større tålmodighed med unge spillere. Man skal IKKE planlægge efter at spiller X og Y vil slå igennem og tage store roller allerede i deres første seniorår og vi derfor ikke skal hente nogle udefra. Hvis de er gode nok, skal de nok få spilletid, det er Mæhle jo et glimrende eksempel på.

AaB skal have en stærk kerne og et kompetitivt førstehold, hvor talenterne ikke bare vader ind i startopstillingen fordi de har set godt ud i U19-ligaen og man ikke har købt andre. Derfor skal vi fx ikke holde os tilbage fra at købe angribere bare fordi vi har Ramkilde, Wessam og Konnerup. Vi skal ikke holde os tilbage fra at forstærke centerforsvaret, bare fordi vi har Ross og Bærtelsen.
100% rigtigt.
De unge spillere skal have tid til at udvikle sig og ikke have for meget ansvar placeret på deres skuldre fra starten af. Nogle udvikler sig bedst ved at være væk fra spilletid et stykke og kan lære af andre. Abildgaard er et glimrende nyligt eksempel. Blev brugt meget i starten hvor han ikke var klar og faldt igennem. Var så væk fra holdet i en længere periode og er kommet stærkere tilbage, og har nu bidt sig fast.

PS. Konnerup er forsvarer, det er nok Kaufmann du tænker på.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 1. aug 2007, 22:06

Re: Træneremner

Indlæg af Runschen » 23. okt 2018, 19:20

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -rosenborg

Så ramte rygtet endelig medierne..

Ku være fin løsning for begge parter og tror det kommer til at ske.

Hvad tænker folk om en Priske som cheftræner ?

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Træneremner

Indlæg af gravballe » 23. okt 2018, 19:31

Runschen skrev:
23. okt 2018, 19:20
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -rosenborg

Så ramte rygtet endelig medierne..

Ku være fin løsning for begge parter og tror det kommer til at ske.

Hvad tænker folk om en Priske som cheftræner ?
Priske har vel ingen træner erfaring.? Andet end som assistent?

Jeg er noget lunken..

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 23. okt 2018, 19:31

Runschen skrev:
23. okt 2018, 19:20
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -rosenborg

Så ramte rygtet endelig medierne..

Ku være fin løsning for begge parter og tror det kommer til at ske.

Hvad tænker folk om en Priske som cheftræner ?
Jeg kender ikke meget til Priskes evner som træner eller personlighed, men jeg kunne godt tænke mig en, der allerede har bevist han kan noget. Skal det være en dansk træner er jeg frisk på at prøve Kent igen - jeg tænker han kan betales for små penge til Silkeborg, men jeg kan ikke huske om han først er fysisk klar igen til sommer.

EDIT: Hvis det er CV'er som Søndergaard eller MW, så tager jeg heller chancen med et ubeskrevet blad, og der kunne Priske da være en mulighed, men det kræver at man har en god idé om at han er af den rette støbning.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 23. okt 2018, 19:34

Nu var der også et rygte om Bordinggaard. Hvis man kunne forestille sig et sideordnet trænerpar med ham og Kuhn, så var jeg også frisk på den. Jeg tænker at Bordinggaard netop har de egenskaber der skulle til, for at dække af for Kuhns svagheder.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træneremner

Indlæg af FIDEL » 23. okt 2018, 20:14

Jeg kunne vildt godt tænke mig en træner med noget karisma og pondus. En Hamren-type.
Men hverken Priske eller Kent vil fungere i mine øjne. Priske virker som en stille og taktisk klog type.
Bordinggaard er fodboldfagligt dygtig, men han er mega kedelig.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træneremner

Indlæg af FlæskeFrank » 23. okt 2018, 20:29

"Tyskeren" Henrik Pedersen er blevet fyret, så måske er han på tegnebrættet ? Kender intet til ham. Men han har en anden klang end så mange danske trænere.
- FlæskeFrank

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 290
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Træneremner

Indlæg af Soren » 23. okt 2018, 20:53

En tidl AaB ungdomstræner: Lars Knudsen

Ansat i DBU nu: https://www.dbu.dk/nyheder/2018/april/n ... raener_dbu

Når man tænker over det, er feltet af potentielle emner ret begrænset.

Krav:
- købe ind på AaB spillestilen
- fokus på egne talenter
- skal gå for en relativt lille løb ift andre klubber

Andre bud kunne være Johnny Mølby eller en Joachim Mattson

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Træneremner

Indlæg af Glenn Francisco » 23. okt 2018, 20:59

Slut med indavl, lad os nu få en ny svensker :thumbsup:
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Træneremner

Indlæg af Maglau » 23. okt 2018, 21:25

Hvis ledelsen tror på Friis så er jeg frisk på det også. Er ikke tilhænger af at gå tilbage til noget vi har prøvet før selvom der var succesfuldt.
Fodbolden udvikler sig og vi skal udvikle os sammen med den.
Ung træner og hvis det er Friis så ok.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Træneremner

Indlæg af BassogogsVen » 23. okt 2018, 21:32

Nyt blod må være overskriften. Helt nyt blod, ikke en eller anden skolelærer/træner, rundet af DBU-systemet, som dansk fodbold er oversvømmet med. Nyt blod med andre erfaringer og nye tanker.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træneremner

Indlæg af Forza » 23. okt 2018, 21:51

Runschen skrev:
23. okt 2018, 19:20
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -rosenborg

Så ramte rygtet endelig medierne..
Har du da hørt rygtet før det kom i medierne?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar