Træneremner

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Træneremner

Indlæg af Klaus » 26. nov 2018, 23:58

Spritten skrev:
26. nov 2018, 23:33
https://www.tv2nord.dk/artikel/fodbolde ... i-udlandet

Rytter skyder på at AaB kigger mod sverige, holland eller tyskland
Jeg tænker Afrika, måske Uganda.... Så kunne vi også få gang i nogle nye lufthavnsrygter :cool:

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Træneremner

Indlæg af Uldahl » 27. nov 2018, 00:13

Fin udsendelse om fyrringen af Morten. De kommer godt rundt og jeg er enig i det meste. Af danske trænere ser de ikke nogen oplagte, men siger at hvis det bliver bliver det nok Friis der forsætter. Han kender jo klubben, kulturen, Aalborg osv.

Ohh skræk og ve hvis det kommer til at ske. Jeg håber på at grunden til de fyrre ham nu er for at sende et signal til uden landske trænere. Kom og se os spille vi mangler en ny spændende træner. Var det ikke noget for dig? :cheers:

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 594
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Træneremner

Indlæg af KongGulerod » 27. nov 2018, 00:23

Uldahl skrev:
27. nov 2018, 00:13
Fin udsendelse om fyrringen af Morten. De kommer godt rundt og jeg er enig i det meste. Af danske trænere ser de ikke nogen oplagte, men siger at hvis det bliver bliver det nok Friis der forsætter. Han kender jo klubben, kulturen, Aalborg osv.

Ohh skræk og ve hvis det kommer til at ske. Jeg håber på at grunden til de fyrre ham nu er for at sende et signal til uden landske trænere. Kom og se os spille vi mangler en ny spændende træner. Var det ikke noget for dig? :cheers:
Hvad er det for en udsendelse du hentyder til?

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Træneremner

Indlæg af Uldahl » 27. nov 2018, 01:20

KongGulerod skrev:
27. nov 2018, 00:23
Uldahl skrev:
27. nov 2018, 00:13
Fin udsendelse om fyrringen af Morten. De kommer godt rundt og jeg er enig i det meste. Af danske trænere ser de ikke nogen oplagte, men siger at hvis det bliver bliver det nok Friis der forsætter. Han kender jo klubben, kulturen, Aalborg osv.

Ohh skræk og ve hvis det kommer til at ske. Jeg håber på at grunden til de fyrre ham nu er for at sende et signal til uden landske trænere. Kom og se os spille vi mangler en ny spændende træner. Var det ikke noget for dig? :cheers:
Hvad er det for en udsendelse du hentyder til?
Ups my bad. Glemte sgu at indsætte link. Værsgo.

https://www.24syv.dk/programmer/fodbold ... uldduel-og

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træneremner

Indlæg af Jakobsen » 27. nov 2018, 07:43

Uldahl skrev:
KongGulerod skrev:
27. nov 2018, 00:23
Uldahl skrev:
27. nov 2018, 00:13
Fin udsendelse om fyrringen af Morten. De kommer godt rundt og jeg er enig i det meste. Af danske trænere ser de ikke nogen oplagte, men siger at hvis det bliver bliver det nok Friis der forsætter. Han kender jo klubben, kulturen, Aalborg osv.

Ohh skræk og ve hvis det kommer til at ske. Jeg håber på at grunden til de fyrre ham nu er for at sende et signal til uden landske trænere. Kom og se os spille vi mangler en ny spændende træner. Var det ikke noget for dig? :cheers:
Hvad er det for en udsendelse du hentyder til?
Ups my bad. Glemte sgu at indsætte link. Værsgo.

https://www.24syv.dk/programmer/fodbold ... uldduel-og
Helt glemt det fandtes. Lossede det ud af mit feed efter Morten Crone tog over. Hvordan er programmet nu? Har de droppet at være Viasat på lyd?

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk

Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Munken83
2. div
2. div
Indlæg: 160
Tilmeldt: 6. aug 2017, 18:58
Favoritspiller: Würtz - Thelander -
Geografisk sted: Ikast (fraflytter fra Brønderslev)

Re: Træneremner

Indlæg af Munken83 » 27. nov 2018, 09:06

En liste over foreslåede navne inden for 48 timer.

Kolonne1
Allan Kuhn
Brian Priske
Christian Lønstrup
Disco Glenn
Erik Hamrèn
Erik Rasmussen
Henrik Pedersen
J. Askou
Jacob Friis
Jacob Larsen "FIGO"
Jon Dahl
Jonas Dal
K. Bordinggaard
K. Hjulmand
Kjetil Rekdal
Lars Friis
Lars Knudsen
Lars Olsen
Morten Olsen
Niels Frederiksen
Ove Christensen
Ove Petersen
Paolo Di Canio
Peter Sørensen
Roald Poulsen
Siniša Mihajlović
Steffen Højer og Søren Frederiksen
Thomas Christiansen
Tony Adams
Viggo Jensen
Zdenek Zeman


Liste er opdateret

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Træneremner

Indlæg af Rams » 27. nov 2018, 09:10

Jeg nævnte ham for en 14-dages tid siden og tror stadig, at han kan være på notesblokken: http://www.transfermarkt.co.uk/mikael-s ... iner/13121
In verbis simus faciles

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Træneremner

Indlæg af frederikshavneren » 27. nov 2018, 09:51

Det bliver ikke Magnus Pehrsson, han er netop blevet ansat i Kalmar FF ;)

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Træneremner

Indlæg af Gamling » 27. nov 2018, 09:53

Vi mangler da (smukke) Erik Rasmussen, Ove Christensen, Viggo Jensen og Roald Poulsen på den liste
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Træneremner

Indlæg af Kenneth K » 27. nov 2018, 10:15

frederikshavneren skrev:
27. nov 2018, 09:51
Det bliver ikke Magnus Pehrsson, han er netop blevet ansat i Kalmar FF ;)
Satans!

Spøg til side, så kunne Jon Dahl, som flere af jer bringer op, være et frækt bud. Jeg tror desværre bare, at han synes, han har det så fint, så fint, hvor han er. Men har han ambitioner om på et tidspunkt at blive kalif istedet for kaliffen, så kan en succesfuld periode som chef i først AaB og senere en større klub selvfølgelig godt være vejen til at gøre sig mere attraktiv. Så fingrene krydset for det, men realistisk skal vi nok kigge andetsteds.

Og af mere realistiske forslag, så er jeg mest varm på tanken om Figo. Han kender klubben og han har været med til at lave flotte resultater i sit (sine) job (jobs) i klubben tidligere. Én bragte betragtningen op omkring, om Figo egentlig ville være interesseret i at arbejde i det "cutthroat"-miljø, som omgiver elitefodbold, og det er jo selvfølgelig en meget væsentlig screening at få lavet. At kunne trives og levere i sådan et miljø kræver unægteligt en særlig mentalitet, men har han dén, så er han min favorit.

Gamen

Re: Træneremner

Indlæg af Gamen » 27. nov 2018, 10:18

Rams skrev:
27. nov 2018, 09:10
Jeg nævnte ham for en 14-dages tid siden og tror stadig, at han kan være på notesblokken: http://www.transfermarkt.co.uk/mikael-s ... iner/13121
Micke Stahre er en udmærket træner, men også en træner der ofte har haft svært ved at sætte sig helt igennem. Jeg vil beskrive ham som værende i feltet lige under de bedste skandinaviske trænere, men stadigvæk lige under hvad vi burde kunne tiltrække. Ufortjent fyring i Kina, hvor ekstern indflydelse (den kinesiske ejer er også delejer i Atletico Madrid) gjorde at han ikke fik længere snor. I stedet valgte de at indsætte Atletico-legenden Pantic, som så kun fik 1,5 måned på posten.

Munken83
2. div
2. div
Indlæg: 160
Tilmeldt: 6. aug 2017, 18:58
Favoritspiller: Würtz - Thelander -
Geografisk sted: Ikast (fraflytter fra Brønderslev)

Re: Træneremner

Indlæg af Munken83 » 27. nov 2018, 10:27

Gamling skrev:
27. nov 2018, 09:53
Vi mangler da (smukke) Erik Rasmussen, Ove Christensen, Viggo Jensen og Roald Poulsen på den liste
de er hermed tilføjet ;-)

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Træneremner

Indlæg af Silver77 » 27. nov 2018, 10:41

Gamling skrev:
27. nov 2018, 09:53
Vi mangler da (smukke) Erik Rasmussen, Ove Christensen, Viggo Jensen og Roald Poulsen på den liste
Samt Poul Hansen,

Her er en liste over hollandske trænere som er fri på market, og Gaarde har jo lige været i Holland

hvad alders gruppe tror i vi bevæger os i ?? Jeg tænker et sted imellem 40 - 50 år

https://www.transfermarkt.com/trainer/v ... 122&plus=0

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Træneremner

Indlæg af PeterS » 27. nov 2018, 11:06

Silver77 skrev:
27. nov 2018, 10:41
Gamling skrev:
27. nov 2018, 09:53
Vi mangler da (smukke) Erik Rasmussen, Ove Christensen, Viggo Jensen og Roald Poulsen på den liste
Samt Poul Hansen,

Her er en liste over hollandske trænere som er fri på market, og Gaarde har jo lige været i Holland

hvad alders gruppe tror i vi bevæger os i ?? Jeg tænker et sted imellem 40 - 50 år

https://www.transfermarkt.com/trainer/v ... 122&plus=0
Et trænerteam i den her opstlling virker nogenlunde slagkraftigt

Jimmy Nielsen - M. Olsen, J. Staam, F. De Boer - P. Cocu, P. Bosz, S. Mihajlović, B. Priske - Jon Dal, Hasselbaink, Di Canio

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Træneremner

Indlæg af le Cid » 27. nov 2018, 11:11

Kenneth K skrev:
27. nov 2018, 10:15
frederikshavneren skrev:
27. nov 2018, 09:51
Det bliver ikke Magnus Pehrsson, han er netop blevet ansat i Kalmar FF ;)
Satans!

Spøg til side, så kunne Jon Dahl, som flere af jer bringer op, være et frækt bud. Jeg tror desværre bare, at han synes, han har det så fint, så fint, hvor han er. Men har han ambitioner om på et tidspunkt at blive kalif istedet for kaliffen, så kan en succesfuld periode som chef i først AaB og senere en større klub selvfølgelig godt være vejen til at gøre sig mere attraktiv. Så fingrene krydset for det, men realistisk skal vi nok kigge andetsteds.
http://sport.tv2.dk/fodbold/2017-11-10- ... aener-igen
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Træneremner

Indlæg af Kenneth K » 27. nov 2018, 11:13

le Cid skrev:
27. nov 2018, 11:11
Kenneth K skrev:
27. nov 2018, 10:15
frederikshavneren skrev:
27. nov 2018, 09:51
Det bliver ikke Magnus Pehrsson, han er netop blevet ansat i Kalmar FF ;)
Satans!

Spøg til side, så kunne Jon Dahl, som flere af jer bringer op, være et frækt bud. Jeg tror desværre bare, at han synes, han har det så fint, så fint, hvor han er. Men har han ambitioner om på et tidspunkt at blive kalif istedet for kaliffen, så kan en succesfuld periode som chef i først AaB og senere en større klub selvfølgelig godt være vejen til at gøre sig mere attraktiv. Så fingrene krydset for det, men realistisk skal vi nok kigge andetsteds.
http://sport.tv2.dk/fodbold/2017-11-10- ... aener-igen
Perfekt!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træneremner

Indlæg af FIDEL » 27. nov 2018, 11:38

Nogen der ved hvor Henrik Pedersen bor? Jeg tænker, at hvis han stadig bor i Tyskland, kunne det jo være Gaarde mellemlandede i Amsterdam, for dernæst at flyve til der hvor Pedersen bor....
Jeg synes Henrik Pedersen er det mest oplagte danske trænervalg.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Træneremner

Indlæg af Uldahl » 27. nov 2018, 13:05

Jakobsen skrev:
27. nov 2018, 07:43
Uldahl skrev:
KongGulerod skrev:
27. nov 2018, 00:23
Uldahl skrev:
27. nov 2018, 00:13
Fin udsendelse om fyrringen af Morten. De kommer godt rundt og jeg er enig i det meste. Af danske trænere ser de ikke nogen oplagte, men siger at hvis det bliver bliver det nok Friis der forsætter. Han kender jo klubben, kulturen, Aalborg osv.

Ohh skræk og ve hvis det kommer til at ske. Jeg håber på at grunden til de fyrre ham nu er for at sende et signal til uden landske trænere. Kom og se os spille vi mangler en ny spændende træner. Var det ikke noget for dig? :cheers:
Hvad er det for en udsendelse du hentyder til?
Ups my bad. Glemte sgu at indsætte link. Værsgo.

https://www.24syv.dk/programmer/fodbold ... uldduel-og
Helt glemt det fandtes. Lossede det ud af mit feed efter Morten Crone tog over. Hvordan er programmet nu? Har de droppet at være Viasat på lyd?

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk
Det er absolut et lyt værd. De kommer godt rundt om klubben og den manglende udvikling af spillet, og at de sportslige ambitioner i AaB er højere i omgivelserne. Sponsorer Fans osv. fordi vi modsat de andre provins hold untaget FCM har formået at poppe op og vinde noget.

Samt den smukke måde vi har gjort det på, det stiller højere krav til en træner i AaB ang. spille stil og resultater end de andre provins klubber. Fin og sober udsendelse so jeg kan anbefale. :cheers:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træneremner

Indlæg af Jakobsen » 27. nov 2018, 13:31

Det store spørgsmål er reelt, hvad er det vi vil?
Siden 2014 har det været teknisk fodbold med egen avl (og tvivlsomme indkøb, hvilket næppe er strategien).
- Skal vi spille teknisk?
I et eller andet omfang ja for vi har tekniske typer i truppen, som kan gøre os super målfarlige. Kusk, Lucas osv. skal selvfølgelig have lov at boltre sig, men spillestilen kan ikke nødvendigivis være som i 2014. Jeg ser dog en klar spillestil der matcher hvem vi er som en god forudsætning for at få succes. I Brøndby har de f.eks. ramt plet ved at gå væk fra DBU-lignende tanker og fokusere på presfodbold som matcher deres identiitet godt. Hvilken spillestil ville passe godt til AaBs identitet? Vi skal i hvert fald være et dominerende hold på hjemmebane og der er ikke nogen der skal komme her og tro de er noget, men det er der mange måder hen til. Dog ser jeg også vildskaben og energien som meget afgørende når vi spiller på Aalborg Stadion. Det kan vi sagtens krydre med teknikere som de fleste hold gør, men det udelukker ikke at vi måske finder en mere direkte stil og bliver mere duelstærke på nogle dele af banen. De fleste nordjyder kan godt lide at se vi gjorde alt hvad vi kunne og at vi var klogere end de andre. En spillemæssig ambition der ikke er velfunderet i spillermateriale og sportslige dispostioner er derimod det rene bullshit og det straffes i Nordjylland. Ingen ønsker vi bliver til Stoke ann0 2008, men omvendt kræver ingen at vi bliver Barcelona. Produktet har mistet trovædig med alla Gaardes besungne ord og den store forskel på dem og virkeligheden.
- Hvad med talenterne?
Det er en del af vores idenitet at vi altid har mange af egen avl. Jeg tror også dårligt du finder nogen herinde, som vil det modsatte. Det er nærmere et spørgsmål om, at være dygtige og kvalitetsbevidste nok. Nogle gange må man slue kamelen og indse, at de ikke er gode nok. Mentaiteten i den her klub er at vi skal række ud efter stjerne selvom vi ikke altid når dem og derfor biiver det ikke taget seriøst, hvis typer som Blåbjerg får fem sæsoner på 1. holdet. Ambitionerne kræver ligeledes at vi skal have lidt flere voksne mennesker, som kan tåle at spille derinde i modgang. men vi skal selvfølgelig ikke droppe talenterne. Dog er spørgsmål om det for nogen typer af talenter fungerer bedst at blive sluset ind på vores hold i stedet for at blive smidt for løverne fra dag et. Jeg tror f.eks., at det var med til at knække Bruhn, at han nærmest skulle erstatte Kusk fra dag et. Ingen forventede et 1:1 bytte mellem de to, men man er nødt til at erstatte med nogen der i det mindste spiller på Superliga-niveau.

Så vi skal stadig spille med talenter, vi skal stadig have en spillestil der dominerer omend det måske ikke skal være så DBU'sk. Jeg synes, at Riddersholm er et godt bud på den profil. Han har blik for at spille offensivt og vil se kritiske på materialet og truppen ifht. hvem der kan bruges og hvordan vi skal gribe kampene an. Samtidig har han bevist, at han kan udvikle unge spillere og se bare de mange gamle FCM spillere han har arbejdet med, som nu er i udlandet og på landsholdet. Derudover vil Glen afgjort gøre op med flinkeskolen vil give noget af det modspil som vores sportslige ledelse klart har brug for. Hvis man ser bort fra han er det tætteste FCM kommer på en klubmand kan jeg kun se pusser ved Riddersholm og kan han skaffe AaB succes vil jeg skide på hans fortid i FCM. Henrik Pedersen som mange nævner er et spændende bud, men han er meget idealistisk på Red Bull stilen så vidt jeg ved og det er svært at vide om han kan agere mere pragmatisk. Derudover aner jeg intet om ham som leder og om han kan forløse unge spillere. Hamren kunne også passe på det med spillestil og en mere pragmatisk tilgang til det og talenterne. Jeg er mere i tvivl om hovrvidt han rent faktisk vil give klubben noget nyt i denne omgang. Dog har han jo været væk i 10 år og derfor er det selvfølgelig ikke utænkeligt, at han har udviklet sig både i Rosenborg og i de to landstræner jobs. Hamren kunne løfte klubben for 15 år siden, men spørgsmålet er om han kan give det hele samme løft igen. Jeg ser rigtig gerne en "Hamren-profil", men om det er ham Hamren ved jeg ikke.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træneremner

Indlæg af FIDEL » 27. nov 2018, 13:46

Jakobsen skrev:
27. nov 2018, 13:31
Det store spørgsmål er reelt, hvad er det vi vil?
Siden 2014 har det været teknisk fodbold med egen avl (og tvivlsomme indkøb, hvilket næppe er strategien).
- Skal vi spille teknisk?
I et eller andet omfang ja for vi har tekniske typer i truppen, som kan gøre os super målfarlige. Kusk, Lucas osv. skal selvfølgelig have lov at boltre sig, men spillestilen kan ikke nødvendigivis være som i 2014. Jeg ser dog en klar spillestil der matcher hvem vi er som en god forudsætning for at få succes. I Brøndby har de f.eks. ramt plet ved at gå væk fra DBU-lignende tanker og fokusere på presfodbold som matcher deres identiitet godt. Hvilken spillestil ville passe godt til AaBs identitet? Vi skal i hvert fald være et dominerende hold på hjemmebane og der er ikke nogen der skal komme her og tro de er noget, men det er der mange måder hen til. Dog ser jeg også vildskaben og energien som meget afgørende når vi spiller på Aalborg Stadion. Det kan vi sagtens krydre med teknikere som de fleste hold gør, men det udelukker ikke at vi måske finder en mere direkte stil og bliver mere duelstærke på nogle dele af banen. De fleste nordjyder kan godt lide at se vi gjorde alt hvad vi kunne og at vi var klogere end de andre. En spillemæssig ambition der ikke er velfunderet i spillermateriale og sportslige dispostioner er derimod det rene bullshit og det straffes i Nordjylland. Ingen ønsker vi bliver til Stoke ann0 2008, men omvendt kræver ingen at vi bliver Barcelona. Produktet har mistet trovædig med alla Gaardes besungne ord og den store forskel på dem og virkeligheden.
- Hvad med talenterne?
Det er en del af vores idenitet at vi altid har mange af egen avl. Jeg tror også dårligt du finder nogen herinde, som vil det modsatte. Det er nærmere et spørgsmål om, at være dygtige og kvalitetsbevidste nok. Nogle gange må man slue kamelen og indse, at de ikke er gode nok. Mentaiteten i den her klub er at vi skal række ud efter stjerne selvom vi ikke altid når dem og derfor biiver det ikke taget seriøst, hvis typer som Blåbjerg får fem sæsoner på 1. holdet. Ambitionerne kræver ligeledes at vi skal have lidt flere voksne mennesker, som kan tåle at spille derinde i modgang. men vi skal selvfølgelig ikke droppe talenterne. Dog er spørgsmål om det for nogen typer af talenter fungerer bedst at blive sluset ind på vores hold i stedet for at blive smidt for løverne fra dag et. Jeg tror f.eks., at det var med til at knække Bruhn, at han nærmest skulle erstatte Kusk fra dag et. Ingen forventede et 1:1 bytte mellem de to, men man er nødt til at erstatte med nogen der i det mindste spiller på Superliga-niveau.

Så vi skal stadig spille med talenter, vi skal stadig have en spillestil der dominerer omend det måske ikke skal være så DBU'sk. Jeg synes, at Riddersholm er et godt bud på den profil. Han har blik for at spille offensivt og vil se kritiske på materialet og truppen ifht. hvem der kan bruges og hvordan vi skal gribe kampene an. Samtidig har han bevist, at han kan udvikle unge spillere og se bare de mange gamle FCM spillere han har arbejdet med, som nu er i udlandet og på landsholdet. Derudover vil Glen afgjort gøre op med flinkeskolen vil give noget af det modspil som vores sportslige ledelse klart har brug for. Hvis man ser bort fra han er det tætteste FCM kommer på en klubmand kan jeg kun se pusser ved Riddersholm og kan han skaffe AaB succes vil jeg skide på hans fortid i FCM. Henrik Pedersen som mange nævner er et spændende bud, men han er meget idealistisk på Red Bull stilen så vidt jeg ved og det er svært at vide om han kan agere mere pragmatisk. Derudover aner jeg intet om ham som leder og om han kan forløse unge spillere. Hamren kunne også passe på det med spillestil og en mere pragmatisk tilgang til det og talenterne. Jeg er mere i tvivl om hovrvidt han rent faktisk vil give klubben noget nyt i denne omgang. Dog har han jo været væk i 10 år og derfor er det selvfølgelig ikke utænkeligt, at han har udviklet sig både i Rosenborg og i de to landstræner jobs. Hamren kunne løfte klubben for 15 år siden, men spørgsmålet er om han kan give det hele samme løft igen. Jeg ser rigtig gerne en "Hamren-profil", men om det er ham Hamren ved jeg ikke.
Hvis vi skal spille som Wieghorst har forsøgt, så skal der et par kvalitetsspillere mere ind. Dvs. en central midt med god teknik og tempo, samt en ny Højre back med teknik og godt pasningsspil og fart.
Men det stiller nogle højre krav individuelt til spillerne, så jeg synes vi skal spille mere direkte og få afsluttet vores angreb oftere. Udfordringen er bare, at vi har 2 tekniske humørspillere på hver sin kant, og de er hverken gode i presspillet eller til at forsvare længere tilbage på banen. Kusk og Lucas er klassespillere, så vi bør satse på en central midtbane, der kan spille bold med de to. Yderligere bør vi have en Giroud-type på toppen sammen med Weert, da vi mangler en fysisk stærk spiller i boksen, som samtidig kan lægge bolden af til Kusk og Lucas, og skabe plads til de andre i offensiven.
Det bliver en svær balancegang, fordi jeg tror ikke på, at der er mange transferkroner at gøre med i næste vindue.

Besvar