Træneremner

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træneremner

Indlæg af Forza » 27. nov 2018, 19:42

1. Hjulmand
Ret urealistisk bud i min optik men ikke desto mindre bør Gaarde give det et skud. Har udløb til sommer. Kan han lokkes ville det være et kæmpe scoop. Passer perfekt til vores ønsker om spillestil og ungdomsspillere og har kæmpe erfaring.

2. Hamrén
Er han mulig på nogen måde at hente skal vi gøre alt hvad vi kan for at det lykkes. Jeg tvivler dog desværre.

3. En skandinav med erfaring.
Svenskere og Nordmænd er lette at integrere. Kender sproget, spillestil i Norden samt kulturen.

4. Europæisk træner med stor erfaring.
Disse trænere er oftest lotto kuponer i Skandinavien. Vi har både set kæmpe flops og store succeser. Jeg forudser udfordringer med at få dem til at købe ind på talent strategien og mentaliteten. Der er dog potentiel stor gevinst at hente hvis man finder den rette.

4. Friis
Jeg synes Friis er en tør kiks og han har været assistent under to trænere med meget lav succes. Omvendt foretrækker jeg til hver en tid ham fremfor latterlige bud som Disco Glen, Jonas Dal, Ove P osv.

Jokere: Henrik Pedersen / Jon Dahl
Jeg er ikke meget for disse navne. Meget lidt erfaring og ukendt hvad de kan. De har dog begge et CV der gør de har kendskab til topfodbold og er de mest spændende danske navne der er på markedet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 27. nov 2018, 20:12

Wauw - Unibet er jo helt væk med den liste (eller også er de geniale).
Der er jo flere navne der ikke engang har været på debatsiden endnu (og det siger meget om hvor eksotiske de er)

https://www.unibet.dk/betting#filter/fo ... 1005152002
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træneremner

Indlæg af Forza » 27. nov 2018, 20:18

Pastorius skrev:
27. nov 2018, 20:12
Wauw - Unibet er jo helt væk med den liste (eller også er de geniale).
Der er jo flere navne der ikke engang har været på debatsiden endnu (og det siger meget om hvor eksotiske de er)

https://www.unibet.dk/betting#filter/fo ... 1005152002
Hvor får de Gertjan Veerbek fra? Og så til så lave odds?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

MrDomoon
Superliga
Superliga
Indlæg: 591
Tilmeldt: 4. dec 2017, 09:21
Geografisk sted: Geografisk sted

Re: Træneremner

Indlæg af MrDomoon » 27. nov 2018, 20:20

Et scoop som vi måske kan bringe ind er Heimir Hallgrimsson, hans blik på spillestilen er hvad der kan vækkes op spillerne og hvad det skal stil for at nå top 4.
Måske en lille smule urealistisk men hvis det kan lykkes bliver jeg våd.
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Træneremner

Indlæg af Brodernumsi » 27. nov 2018, 20:23

Pastorius skrev:
27. nov 2018, 20:12
Wauw - Unibet er jo helt væk med den liste (eller også er de geniale).
Der er jo flere navne der ikke engang har været på debatsiden endnu (og det siger meget om hvor eksotiske de er)

https://www.unibet.dk/betting#filter/fo ... 1005152002
Er overrasket over, at Jon Dahl slet ikke er på listen.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 27. nov 2018, 20:25

Brodernumsi skrev:
27. nov 2018, 20:23
Pastorius skrev:
27. nov 2018, 20:12
Wauw - Unibet er jo helt væk med den liste (eller også er de geniale).
Der er jo flere navne der ikke engang har været på debatsiden endnu (og det siger meget om hvor eksotiske de er)

https://www.unibet.dk/betting#filter/fo ... 1005152002
Er overrasket over, at Jon Dahl slet ikke er på listen.
Jeg tænker de følger endnu dårligere med i AaB end diverse Tjøwenhavnske fodboldkommentatorer, enten det, eller også er de så sikre på Holænderen at de bare har kastet nogle navne efter resten.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 27. nov 2018, 21:12

Pastorius skrev:
27. nov 2018, 18:48
Munken83 skrev:
27. nov 2018, 09:06
En liste over foreslåede navne inden for 48 timer.

snip

Liste er opdateret
Jeg har lavet et google - sheet som jeg er startet på. Alle kan redigere, så værsgo at begynde med at fylde ud.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Jeg har tilføjet et Poll-ark, så man kan skrive sit debatsidenavn (eller bare et tilfældigt) og five sine bud på hvor sandsynlige de forskellige kandidater er.
Det er tænkt som hvor stor sandsynlighed man mener der er for at han ender som AaB-cheftræner. Ikke noget med hvor meget man gerne vil have ham.

0= umuligt,
10=helt sikkert.

Resultaterne føres over på side 1
Med venlig Hilsen
--
Robert

Spritten
2. div
2. div
Indlæg: 111
Tilmeldt: 5. jul 2016, 23:47

Re: Træneremner

Indlæg af Spritten » 27. nov 2018, 21:14

Pastorius skrev:
27. nov 2018, 20:12
Wauw - Unibet er jo helt væk med den liste (eller også er de geniale).
Der er jo flere navne der ikke engang har været på debatsiden endnu (og det siger meget om hvor eksotiske de er)

https://www.unibet.dk/betting#filter/fo ... 1005152002
Det er helt væk. De nævner Kent Nielsen til odds 4.00. Han er jo for fanden blevet ansat i Silkeborg, det sejler jo.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5176
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træneremner

Indlæg af Jakobsen » 28. nov 2018, 00:15

Spritten skrev:
Pastorius skrev:
27. nov 2018, 20:12
Wauw - Unibet er jo helt væk med den liste (eller også er de geniale).
Der er jo flere navne der ikke engang har været på debatsiden endnu (og det siger meget om hvor eksotiske de er)

https://www.unibet.dk/betting#filter/fo ... 1005152002
Det er helt væk. De nævner Kent Nielsen til odds 4.00. Han er jo for fanden blevet ansat i Silkeborg, det sejler jo.
Og Jesper Sørensen stoppede i Fredericia for at flytte til Canada. Og Laudrup - Mister ser sig helt sikkert som for fin til os.

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk

Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gamen

Re: Træneremner

Indlæg af Gamen » 28. nov 2018, 09:43

Spritten skrev:
27. nov 2018, 21:14
Det er helt væk. De nævner Kent Nielsen til odds 4.00. Han er jo for fanden blevet ansat i Silkeborg, det sejler jo.
Det er jo ikke anderledes, end når man henter en træner fra en anden klub. Et transferbeløb sendt mod Søhøjlandet, og Kent Nielsen kan være på vej tilbage. Ikke at jeg tror det dog.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 28. nov 2018, 09:47

Gamen skrev:
28. nov 2018, 09:43
Spritten skrev:
27. nov 2018, 21:14
Det er helt væk. De nævner Kent Nielsen til odds 4.00. Han er jo for fanden blevet ansat i Silkeborg, det sejler jo.
Det er jo ikke anderledes, end når man henter en træner fra en anden klub. Et transferbeløb sendt mod Søhøjlandet, og Kent Nielsen kan være på vej tilbage. Ikke at jeg tror det dog.
Nej, det er ikke derfor han er helt væk, men jeg tænker ikke vi kan vente indtil sommer, med at hente ham (han er på sygeorlov indtil da), og jeg tænker heller ikke at det overhovedet er aktuelt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Træneremner

Indlæg af Gamen » 28. nov 2018, 09:51

Lige til snakken om format:

"- Det er fuldstændig irrelevant, om jeg synes, det er fair eller ej. Når man som træner sætter hold, kan nummer 12, 13 og 14 godt finde det unfair, men det er et vilkår. Det er måden, vi fungerer på. Sådan er det også med klubledelsen. Den skal træffe de beslutninger, man finder bedst for klubben.
- For mig er det er en tung beslutning, der er truffet, og der er også mange følelser involveret, men samtidig er jeg afklaret om, at det er et vilkår i jobbet som cheftræner. Jeg har hele vejen følt mig professionelt behandlet af OB, siger Kent Nielsen."


Dét er menneskeligt format og en professionel udtalelse! Watch and learn, Morten Wieghorst...

Gamen

Re: Træneremner

Indlæg af Gamen » 28. nov 2018, 09:54

Pastorius skrev:
28. nov 2018, 09:47
Nej, det er ikke derfor han er helt væk, men jeg tænker ikke vi kan vente indtil sommer, med at hente ham (han er på sygeorlov indtil da), og jeg tænker heller ikke at det overhovedet er aktuelt.
Det tager ikke knap et år at komme sig over en ankeloperation. Han ville jo også have foretaget den, mens han var træner i OB og ikke hoppe fra trænergerningen i mellemtiden. Mon ikke det handler om at han i den mellemliggende tid stadig får løn fra OB, og derfor sagtens kan være aktuel til januar. Han fik jo væsentligt mere i løn i OB, end hvad Silkeborg har kunnet tilbyde ham.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1028
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Træneremner

Indlæg af Mephisto2 » 28. nov 2018, 10:09

Forza skrev:
27. nov 2018, 20:18
Pastorius skrev:
27. nov 2018, 20:12
Wauw - Unibet er jo helt væk med den liste (eller også er de geniale).
Der er jo flere navne der ikke engang har været på debatsiden endnu (og det siger meget om hvor eksotiske de er)

https://www.unibet.dk/betting#filter/fo ... 1005152002
Hvor får de Gertjan Veerbek fra? Og så til så lave odds?
I Bochum havde han et pointgennemsnit på 1,4.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 28. nov 2018, 10:41

Gamen skrev:
28. nov 2018, 09:54
Pastorius skrev:
28. nov 2018, 09:47
Nej, det er ikke derfor han er helt væk, men jeg tænker ikke vi kan vente indtil sommer, med at hente ham (han er på sygeorlov indtil da), og jeg tænker heller ikke at det overhovedet er aktuelt.
Det tager ikke knap et år at komme sig over en ankeloperation. Han ville jo også have foretaget den, mens han var træner i OB og ikke hoppe fra trænergerningen i mellemtiden. Mon ikke det handler om at han i den mellemliggende tid stadig får løn fra OB, og derfor sagtens kan være aktuel til januar. Han fik jo væsentligt mere i løn i OB, end hvad Silkeborg har kunnet tilbyde ham.
Var der ikke også noget hofte? (Det tager heller ikke så længe).
Anyways - tænker ikke har er aktuel overhovedet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træneremner

Indlæg af Buzz Killington » 28. nov 2018, 10:54

Pastorius skrev:
27. nov 2018, 21:12
Pastorius skrev:
27. nov 2018, 18:48
Munken83 skrev:
27. nov 2018, 09:06
En liste over foreslåede navne inden for 48 timer.

snip

Liste er opdateret
Jeg har lavet et google - sheet som jeg er startet på. Alle kan redigere, så værsgo at begynde med at fylde ud.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Jeg har tilføjet et Poll-ark, så man kan skrive sit debatsidenavn (eller bare et tilfældigt) og five sine bud på hvor sandsynlige de forskellige kandidater er.
Det er tænkt som hvor stor sandsynlighed man mener der er for at han ender som AaB-cheftræner. Ikke noget med hvor meget man gerne vil have ham.

0= umuligt,
10=helt sikkert.

Resultaterne føres over på side 1
Øjeblikketligt er Jacob Friis vurderet som mest sandsynlig cheftræner. Jeg tror dog at hvis man spurgte om folk om de troede det var mest sandsynligt at det blev Friis, eller en anden ubestemt, så ville folk vel hælde til det sidste.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Træneremner

Indlæg af Hanga » 28. nov 2018, 10:59

Gamen skrev:
28. nov 2018, 09:51
Lige til snakken om format:

"- Det er fuldstændig irrelevant, om jeg synes, det er fair eller ej. Når man som træner sætter hold, kan nummer 12, 13 og 14 godt finde det unfair, men det er et vilkår. Det er måden, vi fungerer på. Sådan er det også med klubledelsen. Den skal træffe de beslutninger, man finder bedst for klubben.
- For mig er det er en tung beslutning, der er truffet, og der er også mange følelser involveret, men samtidig er jeg afklaret om, at det er et vilkår i jobbet som cheftræner. Jeg har hele vejen følt mig professionelt behandlet af OB, siger Kent Nielsen."


Dét er menneskeligt format og en professionel udtalelse! Watch and learn, Morten Wieghorst...
Kent er uden tvivl en træner med kæmpe format, det har han vist flere gange. Lige i denne situation synes jeg dog at man må medtage den forskel, at Kent helt åbenlyst ikke indfriede klubbens målsætninger, mens Wieghorst har været tæt på. Det er ikke for at forsvare Wieghorst, for jeg har fra dag 1 været skeptiker og er kun blevet bekræftet heri, men det må være sværere at forstå sin fyreseddel, når man sidste sæson opfyldte klubbens officielle målsætning og pt. ligger lige på vippen til at gøre det igen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: Træneremner

Indlæg af Gamen » 28. nov 2018, 11:03

En eller anden spurgte til Verbeek.

Han er en meget direkte, umiddelbar træner. En træner, der stiller hårde krav til sine spillere. Autoritær og meget fokuseret på fysisk træning.

Blev angiveligt kaldt "Rambo" i Feyenoord, fordi han trænede i styrkerummet sammen med spillerne og tog teten under løbeturene.

Han er meget atypisk - en træner som ikke passer ind i de finere klubber, men som passer godt ind i klubber hvor tilskuerne forventer benhårdt arbejde og fight HVER gang.
Kræver meget af organisationen omkring ham, og stikker ikke op for bollemælk hvis der er noget han er utilfreds med.

Har spillet klassisk hollandsk 4-3-3 i Eredivisie, men varieret hans taktik meget udenfor Holland. 3-5-2, 4-5-1 osv.

Han har en skarp facon, ja, men måske er det netop det der skal til. Hans bedste præstationer har været i klubber med stærkt ungdomsarbejde - Heerenveen og AZ Alkmaar.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træneremner

Indlæg af Buzz Killington » 28. nov 2018, 11:14

Gamen skrev:
28. nov 2018, 11:03
En eller anden spurgte til Verbeek.

Han er en meget direkte, umiddelbar træner. En træner, der stiller hårde krav til sine spillere. Autoritær og meget fokuseret på fysisk træning.

Blev angiveligt kaldt "Rambo" i Feyenoord, fordi han trænede i styrkerummet sammen med spillerne og tog teten under løbeturene.

Han er meget atypisk - en træner som ikke passer ind i de finere klubber, men som passer godt ind i klubber hvor tilskuerne forventer benhårdt arbejde og fight HVER gang.
Kræver meget af organisationen omkring ham, og stikker ikke op for bollemælk hvis der er noget han er utilfreds med.

Har spillet klassisk hollandsk 4-3-3 i Eredivisie, men varieret hans taktik meget udenfor Holland. 3-5-2, 4-5-1 osv.

Han har en skarp facon, ja, men måske er det netop det der skal til. Hans bedste præstationer har været i klubber med stærkt ungdomsarbejde - Heerenveen og AZ Alkmaar.
Det er da i hvert fald noget helt andet end hvad vi er vant til. Jeg syntes ikke det er tydeligt der ligefrem har manglet fight og vilje på vores hold. Det har nærmere virket til at spillerne har virket låst. Tror helt klart det ville hjælpe med en træner der stiller mere simple og tydelige krav til spillerne.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 28. nov 2018, 11:18

Buzz Killington skrev:
28. nov 2018, 10:54
Øjeblikketligt er Jacob Friis vurderet som mest sandsynlig cheftræner. Jeg tror dog at hvis man spurgte om folk om de troede det var mest sandsynligt at det blev Friis, eller en anden ubestemt, så ville folk vel hælde til det sidste.
Det er vel forventet at en fungerende træner af alle vil give det en vis sandsynlighed for at han skulle overtage (specielt efter de udnævnte en internt i FCM).
Jeg tror ikke du kan læse det som at han er den mest sandsynlige - blot at han har en chance. Resten af stemmerne bliver spredt over mange kandidater.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar