Træneremner

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3264
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Træneremner

Indlæg af Brodernumsi » 28. nov 2018, 18:52

BassogogsVen skrev:
28. nov 2018, 17:11
Priske er bestemt et interessant trænertalent. Men det lugter bare atterså fælt af endnu "en ven af huset".
Hold nu op. Folk skal efterhånden bare have spist en rejemad på Hornevej, før de er 'en ven af huset'. Priske har siden AaB, været vidt omkring...som man siger.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træneremner

Indlæg af jonas386 » 28. nov 2018, 19:04

Faldt over denne artikel fra 2013 om Verbeek. Den kommer lidt ind på hans tid i AZ og Herenveen, og nogle af de spillere han har fået igennem. Fine navne må man sige.

http://www.sportingnews.com/us/soccer-n ... el-bradley
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 556
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Træneremner

Indlæg af Himmerland » 28. nov 2018, 21:29

Må sige ud fra BT’s liste er min favoritter
Rekdal
Kåre
Gustafsson
I nævnte rækkefølge

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træneremner

Indlæg af FlæskeFrank » 28. nov 2018, 21:38

Attraktionsmæssigt så kommer man til klub, som
- vinder mesterskabet regelmæssig
- pointmæssig bedre end placeringsmæssig. Altså plads 3 er indenfor rækkevidde.
- pokalkvartfinale. God lodtrækning. Altså chance for hurtig titel.
- Økonomisk OK klub, så der vil nok også være indkøb af 1-2 ny træner-ønsker, allerede fra januar.

Eneste presball er vel, at man efter 6 runder(altså fra 1. januar og frem) skal placere holdet mellem de 6 bedste og man pt. er nr. 7 to point bagefter top6.

Så kan godt se spændende navne som f.eks. Jens Gustafsson blive fristet. Hvis man skal prøve sig i udlandet, så er det vel top vilkår man kan få.
- FlæskeFrank

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Træneremner

Indlæg af BassogogsVen » 28. nov 2018, 21:57

FlæskeFrank skrev:
28. nov 2018, 21:38
Attraktionsmæssigt så kommer man til klub, som
- vinder mesterskabet regelmæssig
- pointmæssig bedre end placeringsmæssig. Altså plads 3 er indenfor rækkevidde.
- pokalkvartfinale. God lodtrækning. Altså chance for hurtig titel.
- Økonomisk OK klub, så der vil nok også være indkøb af 1-2 ny træner-ønsker, allerede fra januar.

Eneste presball er vel, at man efter 6 runder(altså fra 1. januar og frem) skal placere holdet mellem de 6 bedste og man pt. er nr. 7 to point bagefter top6.

Så kan godt se spændende navne som f.eks. Jens Gustafsson blive fristet. Hvis man skal prøve sig i udlandet, så er det vel top vilkår man kan få.
Samt en klub med forrygende faciliteter og mange talenter spytter ud gennem tiderne.
AaB har alle rammer for at være et kronisk top 4-hold. Kun inkompetence har stået i vejen.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træneremner

Indlæg af Forza » 28. nov 2018, 22:28

Klawn skrev:
28. nov 2018, 18:11
der er jo også Mark strudal der lige er blevet fri i Lyngby og hvad med kjetil Væhler!!??!?!
Er det her indlæg seriøst eller ironisk?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Træneremner

Indlæg af Silver77 » 28. nov 2018, 22:42

Jeg har kigget på BT liste :

Brian Priske : nej tak til endnu en ven af huset og ingen cheftræner erfaring, jeg håber på et større navn
Gertjan Verbeek : Ja tak har stor træner erfaring fra Holland og Tyskland
Kasper Hjulmand : jeg tvivler på at man kan lokke ham til AaB.
Kåre Ingebrigtsen : ja tak flot CV og vil gerne spille fremad banen. Lidt en scoop hvis AaB lander ham
Kjeltil Rekdal : han er jeg lidt lunken ved, især fordi han lige er rykket ned med start.
Steffen Højer : nej tak stop nu de vennetjenester i AaB, jeg synes faktisk at Steffen Højer er et useriøs emne, hvis man vil nogen seriøst i AaB så find et større navn
Jens Gustafsson : tvivler på at han kan lokkes til AaB, han har lige forlænget sin kontrakt.

nu har vi haft LS og MW uden held, så jeg ser ingen grund til at vælge endnu en dansker, jeg vil helst have en fra udlandet, men rigtig spændene hvad Gaarde finde på, jeg bliver dog utrolig skuffet hvis vi ender med en ven af huset

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træneremner

Indlæg af white splash » 28. nov 2018, 22:50

Silver77 skrev:
28. nov 2018, 22:42
Jeg har kigget på BT liste :

Brian Priske : nej tak til endnu en ven af huset og ingen cheftræner erfaring, jeg håber på et større navn
Gertjan Verbeek : Ja tak har stor træner erfaring fra Holland og Tyskland
Kasper Hjulmand : jeg tvivler på at man kan lokke ham til AaB.
Kåre Ingebrigtsen : ja tak flot CV og vil gerne spille fremad banen. Lidt en scoop hvis AaB lander ham
Kjeltil Rekdal : han er jeg lidt lunken ved, især fordi han lige er rykket ned med start.
Steffen Højer : nej tak stop nu de vennetjenester i AaB, jeg synes faktisk at Steffen Højer er et useriøs emne, hvis man vil nogen seriøst i AaB så find et større navn
Jens Gustafsson : tvivler på at han kan lokkes til AaB, han har lige forlænget sin kontrakt.

nu har vi haft LS og MW uden held, så jeg ser ingen grund til at vælge endnu en dansker, jeg vil helst have en fra udlandet, men rigtig spændene hvad Gaarde finde på, jeg bliver dog utrolig skuffet hvis vi ender med en ven af huset
Skal ikke gøre mig klog på om Priske eller Steffen Højer er egnet til jobbet, men at kalde det vennetjenester og ven af huset synes jeg er helt i skoven, bare fordi de engang har spillet fodbold i AaB.

Højer spillede 81 superligakampe for næsten 20 år siden..

Priske spillede 163 superligakampe for 15 år siden.

Ingen af dem har derudover relation til nordjylland, Aalborg eller AaB..
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 28. nov 2018, 22:52

white splash skrev:
28. nov 2018, 22:50

Skal ikke gøre mig klog på om Priske eller Steffen Højer er egnet til jobbet, men at kalde det vennetjenester og ven af huset synes jeg er helt i skoven, bare fordi de engang har spillet fodbold i AaB.

Højer spillede 81 superligakampe for næsten 20 år siden..

Priske spillede 163 superligakampe for 15 år siden.

Ingen af dem har derudover relation til nordjylland, Aalborg eller AaB..
Jeg er enig. Der er den lille krølle på det at han har spillet på hold med Bælum og Gaarde, men jeg har rigtig svært ved at se det skulle være en ulempe at de har et indgående kendskab til hans personlige egenskaber.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træneremner

Indlæg af FIDEL » 28. nov 2018, 23:07

Skulle det blive Priske, så er der garanti for, at vi bliver gode på hjørnespark. :thumbsup:
Verbeek er spændende, men det er også lidt farligt med en ikke-skandinav, idet han ikke kender dansk fodbold og niveauet.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6376
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Træneremner

Indlæg af Gaarde6 » 28. nov 2018, 23:52

Jeg vi LANGT hellere at, vi prøver med eks Priske, fremfor at tage en træner ala Peter Sørensen, Lars Olsen, Keld Bordingaard, Erik Rasmusen osv osv.
Kan godt lide tanken om en ung træner med lidt andre øjne. En gut som først skal til at etablere sig som chef træner.
Vi har lige haft en ørkenvandring med først Søndergaard og siden Wieghorst. Lad os nu prøve et bolche, som ikke allerede er suttet på i flere klubber.

En ung (Priske) Eller en udlænding, som kan ruske lidt rundt i tingene, synes jeg lyder mest rigtigt.

Gamen

Re: Træneremner

Indlæg af Gamen » 29. nov 2018, 07:37

FIDEL skrev:
28. nov 2018, 23:07
Skulle det blive Priske, så er der garanti for, at vi bliver gode på hjørnespark. :thumbsup:
Verbeek er spændende, men det er også lidt farligt med en ikke-skandinav, idet han ikke kender dansk fodbold og niveauet.
Vrøvl. Manden er hollænder, ikke fra et U-land. Han kender alt til skandinavisk fodbold.
Har været i klubber som har investeret massivt i skandinaver - også i hans tid.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 29. nov 2018, 08:11

Gaarde6 skrev:
28. nov 2018, 23:52
Jeg vi LANGT hellere at, vi prøver med eks Priske, fremfor at tage en træner ala Peter Sørensen, Lars Olsen, Keld Bordingaard, Erik Rasmusen osv osv.
Kan godt lide tanken om en ung træner med lidt andre øjne. En gut som først skal til at etablere sig som chef træner.
Vi har lige haft en ørkenvandring med først Søndergaard og siden Wieghorst. Lad os nu prøve et bolche, som ikke allerede er suttet på i flere klubber.

En ung (Priske) Eller en udlænding, som kan ruske lidt rundt i tingene, synes jeg lyder mest rigtigt.
Jeg er også mest til de kandidater vi ikke kender indgående i forvejen. Helt rationelt er det ikke. Det er vel fordi de ikke har haft muligheden for at plette deres ry i forvejen, og således stadig har chancen for at vise sig at være bedre end dem.

Jeg er enig i at de folk der nævnes der, ikke er relevante, men kigger man fx på Kent Nielsen resultater i alt andet end The Double-sæsonen, så ligner det jo heller ikke et CV der umiddelbart oser af succes. Ok (lidt mere end ok, måske) resultater med en lille klub, uden pres. Totalt flop i BIF. Tæt på nedrykning i AaB, (The Double), Skuffende resultater i AaB, absolut middelmådige resultater i OB. Til gengæld har han som spiller prøvet meget (PL og et EM der nok stadig er blandt de mest overraskende nogensinde).

Blot for at illustrere at CV ikke er alt.

Jeg kender alt for lidt til kandidaterne til rigtig at kunne vurdere deres egenskaber, så jeg er efterhånden kommet dertil hvor mit håb er så beskedent at hvis ikke AaB har et indgående kendskab til en kandidat, så håber jeg ikke de vælger ham. Med vores scouting-indsats på spillermarkedet, er der ikke meget tiltro til de kandidater der kunne komme ind fra højre, kan nå at blive ordenligt vurderet.

Hvis Friis vurderes på sigt at kunne udvikle sig til en toptræner, er jeg lige ved at være der, hvor jeg synes det er ham man skal gå efter. Problemet er selvf (ligesom det var med Kuhn) at går den ikke hjem, så mister vi ham sikkert helt. Det er endnu sværere at gå fra at være chef til assistent, end det er at gå den anden vej.

Priske passer også ind i den tankegang. Med ham har vi i hvert fald to personer der ved hvem han er som menneske, og kan vurdere hvor professionel han er, selvom en ansættelse i FCM altid har en lidt rådden stank.

Hollænderen kunne også være en fin mulighed (baseret på Gamens udtalelser), men jeg håber virkelig man går i dybden med at vurdere hans menneskelige egenskaber. Der er en hårfin balance mellem at sætte krav og være empatisk, når man har med talenter at gøre, og selvom Holland på mange måder ligner skandinavien, så vi ikke ens på den front.

En ting er sikkert. Vi har brug for en træner der er bedre end de første der er nævnt her i tråden. Det bliver megasvært at finde ham, men de ubekendte er bedre bund - det er jeg enig i.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træneremner

Indlæg af Buzz Killington » 29. nov 2018, 10:31

Status på Pastorius poll:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

Af nogenlunde realistiske kandidater, er Jacob Friis vurderet som mest sandsynlig permanent afløser for Morten Wieghorst, med Jon Dahl på andenpladsen og Gertjan Verbeek på tredje. Den mest foretrukne træner er Kasper Hjulmand, med Erik Hamren lidt efter. Jens Gustafsson er på tredje, næsten side om side med Kent Nielsen. Af de trænere der er vurderet til mest sandsynlige er Verbeek vurderet til den mest ønskværdige, men ikke langt over Friis og Jon Dahl.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Træneremner

Indlæg af BassogogsVen » 29. nov 2018, 10:44

Buzz Killington skrev:
29. nov 2018, 10:31
Status på Pastorius poll:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

Af nogenlunde realistiske kandidater, er Jacob Friis vurderet som mest sandsynlig permanent afløser for Morten Wieghorst, med Jon Dahl på andenpladsen og Gertjan Verbeek på tredje. Den mest foretrukne træner er Kasper Hjulmand, med Erik Hamren lidt efter. Jens Gustafsson er på tredje, næsten side om side med Kent Nielsen. Af de trænere der er vurderet til mest sandsynlige er Verbeek vurderet til den mest ønskværdige, men ikke langt over Friis og Jon Dahl.
Pøblen fatter ingenting!
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 29. nov 2018, 11:16

Buzz Killington skrev:Status på Pastorius poll:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

Af nogenlunde realistiske kandidater, er Jacob Friis vurderet som mest sandsynlig permanent afløser for Morten Wieghorst, med Jon Dahl på andenpladsen og Gertjan Verbeek på tredje. Den mest foretrukne træner er Kasper Hjulmand, med Erik Hamren lidt efter. Jens Gustafsson er på tredje, næsten side om side med Kent Nielsen. Af de trænere der er vurderet til mest sandsynlige er Verbeek vurderet til den mest ønskværdige, men ikke langt over Friis og Jon Dahl.
Friis er som tidligere nævnt naturligt nok i top, fordi der er en vis sandsynlighed for at han fortsætter.

Barometeret er forvøvrigt sorteret efter Sandsynlighed gange ønske, så emner der er meget lidt sandsynlige eller ønskede kommer i bunden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træneremner

Indlæg af Buzz Killington » 29. nov 2018, 12:40

Pastorius skrev:
29. nov 2018, 11:16
Buzz Killington skrev:Status på Pastorius poll:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

Af nogenlunde realistiske kandidater, er Jacob Friis vurderet som mest sandsynlig permanent afløser for Morten Wieghorst, med Jon Dahl på andenpladsen og Gertjan Verbeek på tredje. Den mest foretrukne træner er Kasper Hjulmand, med Erik Hamren lidt efter. Jens Gustafsson er på tredje, næsten side om side med Kent Nielsen. Af de trænere der er vurderet til mest sandsynlige er Verbeek vurderet til den mest ønskværdige, men ikke langt over Friis og Jon Dahl.
Friis er som tidligere nævnt naturligt nok i top, fordi der er en vis sandsynlighed for at han fortsætter.

Barometeret er forvøvrigt sorteret efter Sandsynlighed gange ønske, så emner der er meget lidt sandsynlige eller ønskede kommer i bunden.
Det er en meget fornuftig sortering for relevans. Den sender så Hjulmand i top da han er æangt den mest foretrukne, selvom folk er enige i at han er ret urealistisk.

Angående Hjulmand, så er jeg enig med pøblen. Det er ikke sandsynligt. Hans familie bor derovre, og en af grundende til han valgte at komme hjem, var netop det familiemæssige slid (fortalte han åbenhjertigt om i en mediano). Der er ikke meget længere i flyvetid fra Køln til København end fra Aalborg til København, så det kan være et problem hvis familien ikke er indstillet på at komme med. Derudover er Hjulmand efter seneste opgørrelse en af de bedst betalte i ligaen. Den bør man selvfølgelig stadig kunne løfte hvis man virkelig vil have ham, men jeg er i tvivl om klubben har viljen til at udvide lønrammen yderligere. Yderligere, så er han altså stadig ansat i FCN, og selvom han har udløb snart, er jeg overbevist om de vil beholde ham. Også selvom det pt. går lidt trægt i FCN. Han har været mange millioner værd for dem, og han stritter ikke over at deres benhårde koncept har en tendens til at resulterer i svingende resultater. Men, hvis der var noget der kunne lokke ham til AaB, så ville det måske netop være at han så et potentiale for mere stabile forbedringer, uden alt for store udsving pga. talentsalg og- udvikling, og begrænsede spillerindkøb.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Træneremner

Indlæg af Gamen » 29. nov 2018, 12:52

Buzz Killington skrev:
29. nov 2018, 12:40
Men, hvis der var noget der kunne lokke ham til AaB, så ville det måske netop være at han så et potentiale for mere stabile forbedringer, uden alt for store udsving pga. talentsalg og- udvikling, og begrænsede spillerindkøb.
Jeg tror utvivlsomt, at det vægter meget for ham at der er det helt rigtige setup omkring førsteholdet. FCN har et væld af trænere, der er med til at understøtte individuel coaching af spillerne i helt ekstrem grad. Det ville være umuligt i AaB.
Og så vil han nok gerne have en række af sine egne folk med.

Det er udviklingen der interesserer Hjulmand.

Jeg gad ham virkelig godt, men jeg tror ikke vi på nogen mulig måde er attraktive nok.

Gamen

Re: Træneremner

Indlæg af Gamen » 29. nov 2018, 12:54

Nu vi har Pastorius-sheet'et i frisk erindring, så kunne et tilsvarende være et fint referencepunkt op mod, og under, transfervinduerne. Ikke mindst for at skabe noget overblik over hvad der ER foreslået og til at give et overblik over mulighederne.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 29. nov 2018, 13:03

Gamen skrev:Nu vi har Pastorius-sheet'et i frisk erindring, så kunne et tilsvarende være et fint referencepunkt op mod, og under, transfervinduerne. Ikke mindst for at skabe noget overblik over hvad der ER foreslået og til at give et overblik over mulighederne.
Jeg skal gerne sætte rammerne op, når jeg har lidt tid (eller et telefonmøde der er kedeligt nok).

Et hurtigt overordnet bud på havd det skal kunne ville være fint.

Lige hurtigt tænker jeg:

- spiller
- Position
- Alder
- Nationalitet
- nuværende klub
- Kontraktudløb
- Ønske/sandsynlighed
- kommentarer

Andet?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar