Træneremner

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træneremner

Indlæg af Forza » 4. dec 2018, 14:45

BassogogsVen skrev:
4. dec 2018, 14:33
Forza skrev:
4. dec 2018, 14:27
Kristian skrev:
3. dec 2018, 14:58
Pastorius skrev:
3. dec 2018, 14:52
Martino skrev:Der er godt nok stille på rygtefronten...
Unibet har opdateret deres odds:
https://www.unibet.dk/betting#event/1005152002
Priske 1,65
Friiis nummer to i 2,5.
Derefter Jon Dahl og Peter Sørensen (!)

Gaarde sagde på tv i fredags at de havde besluttet sig for om det skulle være en dansk eller udenlandsk træner, men han ville ikke fortælle hvad beslutningen er.

Hvis Unibet - hvad valget af yderligere træneremner ikke tyder på - rent faktisk ved hvad de laver, kan det være de har snuset udfaldet af den beslutning op (eller at spillerne har).
Ja Peter Sørensen nævnes højst sandsynlig fordi de lytter til "eksperterne".
Helt vanvittigt at den mand nævnes som træner i AaB.
Jeg kan ikke forestille mig at man henter Peter Sørensen. Men han var eftersigende til jobsamtale(r) da vi valgte Wieghorst og han er ledig. Det må være derfor oddsene er forholdsvis lave på ham.
Skummelt nok, hvis han overhovedet var inde i billedet sidst. Siger meget om ledelsen i en klub, hvem de ser som kandidater.
Enig. Han søgte vist jobbet og var til samtale. Hvor tæt han var på jobbet aner jeg dog ikke. Kan godt være man blot har taget en samtale med en bred vifte af kandidater inden man sorterede folk fra. Det kan man håbe.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

MrDomoon
Superliga
Superliga
Indlæg: 591
Tilmeldt: 4. dec 2017, 09:21
Geografisk sted: Geografisk sted

Re: Træneremner

Indlæg af MrDomoon » 4. dec 2018, 14:53

Pastorius skrev:
3. dec 2018, 14:52
Martino skrev:Der er godt nok stille på rygtefronten...
Unibet har opdateret deres odds:
https://www.unibet.dk/betting#event/1005152002
Priske 1,65
Friiis nummer to i 2,5.
Derefter Jon Dahl og Peter Sørensen (!)

Gaarde sagde på tv i fredags at de havde besluttet sig for om det skulle være en dansk eller udenlandsk træner, men han ville ikke fortælle hvad beslutningen er.

Hvis Unibet - hvad valget af yderligere træneremner ikke tyder på - rent faktisk ved hvad de laver, kan det være de har snuset udfaldet af den beslutning op (eller at spillerne har).
Ifølgle Unibet har Kent Nielsen lige så stor chance for at være AaB cheftræner som Verbeek.

En lille smule underligt siden KN har kontrakt til Silkeborg ved sommeren..

Hvorfor tager vi unibets "eksperter" seriøst?
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Træneremner

Indlæg af BassogogsVen » 4. dec 2018, 14:55

MrDomoon skrev:
4. dec 2018, 14:53
Pastorius skrev:
3. dec 2018, 14:52
Martino skrev:Der er godt nok stille på rygtefronten...
Unibet har opdateret deres odds:
https://www.unibet.dk/betting#event/1005152002
Priske 1,65
Friiis nummer to i 2,5.
Derefter Jon Dahl og Peter Sørensen (!)

Gaarde sagde på tv i fredags at de havde besluttet sig for om det skulle være en dansk eller udenlandsk træner, men han ville ikke fortælle hvad beslutningen er.

Hvis Unibet - hvad valget af yderligere træneremner ikke tyder på - rent faktisk ved hvad de laver, kan det være de har snuset udfaldet af den beslutning op (eller at spillerne har).
Ifølgle Unibet har Kent Nielsen lige så stor chance for at være AaB cheftræner som Verbeek.

Hvorfor tager vi unibets "eksperter" seriøst?
Det har vel ikke noget med ekspertise at gøre, men hvor mange og meget, der spilles på de forskellige kandidater.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 4. dec 2018, 14:59

BassogogsVen skrev:
4. dec 2018, 14:55

Det har vel ikke noget med ekspertise at gøre, men hvor mange og meget, der spilles på de forskellige kandidater.
Jep, men nogen har valgt det skulle være muligt at spille på Laudrup og Moniz...!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Træneremner

Indlæg af Gnu » 4. dec 2018, 15:05

Pastorius skrev:
4. dec 2018, 14:18
Gnu skrev:
4. dec 2018, 14:06
Gamen skrev:
4. dec 2018, 09:51
Bum skrev:
3. dec 2018, 22:51
Jeg har også hørt meget om ham Friis på debatsiden.dk. Han skulle være en tørvetriller af format. Forfærdelig til interviews i pausen. En tør kiks. Kedelig. Ikke en gang god nok som assistenttræner. Han skulle bare fyres. Ud. Væk.

Det har vist været stemningen på debatsiden.dk i flere år. Nårh ja... indtil for tre dage siden. Suk.
Det er vel ikke helt ved siden af. Sådan har han jo optrådt - man er nødt til at bedømme på det man ser og hører.
Måske skulle man bare holde sig fra at bedømme ud fra ti sekunders sidelinjeinterview. Ja, det er en rabiat tanke, jeg ved det godt.
Det bliver aldrig anderledes, end at man bliver bedømt på første indtryk, og det interview var det første indtryk for mange af os. Interviewet var en katastrofe, både mht. indhold og form.

Det kræver meget at viske sådan et indtryk ud, men det har han faktisk præsteret.
Men det der format med ti sekunders interview om, hvad holdet skal ændre til anden halvleg er jo REN lort uanset hvem, der deltager. Det kan alle vel forhåbentlig se.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Tree Fiddy
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 14
Tilmeldt: 27. sep 2018, 13:55

Re: Træneremner

Indlæg af Tree Fiddy » 4. dec 2018, 15:09

Brøndbys U19 træner Frederik Birk, fortalte i Mediano SL hvordan Jacob Friis' AaB hold i U19-ligaen altid var et af de hold han frygtede mest.
Han fortalte hvordan de især offensivt var vildt gode og at ham og Auris hold blev totalt splittet af i en kamp.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 4. dec 2018, 15:12

Gnu skrev:
4. dec 2018, 15:05
Men det der er format med ti sekunders interview om, hvad holdet skal ændre til anden halvleg er jo REN lort uanset hvem, der deltager. Det kan alle vel forhåbentlig se.
Det er hvad det er, men klubberne ved jo det kommer, så man kunne godt prøve at lade være med at lyde helt så blank som Friis faktisk gjorde.

Som skrevet andetsteds kan det godt hænge sammen med at han muligvis har skullet forsvare en taktik han ikke selv var enig i, men det får vi sikkert aldrig at vide.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Træneremner

Indlæg af Patmand » 4. dec 2018, 15:24

Kristian skrev:
4. dec 2018, 13:18
Brodernumsi skrev:
4. dec 2018, 12:25
NIN skrev:
4. dec 2018, 09:19
Brodernumsi skrev:
3. dec 2018, 22:57
Bum skrev:
3. dec 2018, 22:51
Jeg har også hørt meget om ham Friis på debatsiden.dk. Han skulle være en tørvetriller af format. Forfærdelig til interviews i pausen. En tør kiks. Kedelig. Ikke en gang god nok som assistenttræner. Han skulle bare fyres. Ud. Væk.

Det har vist været stemningen på debatsiden.dk i flere år. Nårh ja... indtil for tre dage siden. Suk.
Der er altid nogen, der råber højere end andre. Tænker ikke, at flertallet har haft den holdning.
Hvad bygger du det på, at flertallet ikke har/har haft den holdning?
Jeg har så høje tanker om mine medmennesker, at jeg forventer, at flertallet ikke ønsker/ønskede Friis fyret, på baggrund af 2-3 interviews.
Friis har vist overrasket de fleste med hans første kamp som chef og så er han vokset med opgaven omkring interviews.

Han blev hurtigt stemplet som kedelig og grå og det var han sq osse. Men han har vist en anden side nu og det er sq positivt.
Nej, han har ikke overrasket mig på nogen måde, for jeg kan ikke konkludere noget som helst ud fra én enkelt kamp.

Var det pga. et svagt spillende Esbjerg hold?
Var det en form for trodsreaktion ovenpå fyringen af MW?
Var det pga. nogle taktiske justeringer?
Noget helt fjerde eller en kombination af flere af ovennævnte faktorer?

For mig er det umuligt at konkludere noget på én kamp.

Enevoldsen23
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. maj 2014, 17:30
Favoritspiller: Thomas Enevoldsen

Re: Træneremner

Indlæg af Enevoldsen23 » 4. dec 2018, 15:26

Patmand skrev:
4. dec 2018, 15:24
Kristian skrev:
4. dec 2018, 13:18
Brodernumsi skrev:
4. dec 2018, 12:25
NIN skrev:
4. dec 2018, 09:19
Brodernumsi skrev:
3. dec 2018, 22:57
Bum skrev:
3. dec 2018, 22:51
Jeg har også hørt meget om ham Friis på debatsiden.dk. Han skulle være en tørvetriller af format. Forfærdelig til interviews i pausen. En tør kiks. Kedelig. Ikke en gang god nok som assistenttræner. Han skulle bare fyres. Ud. Væk.

Det har vist været stemningen på debatsiden.dk i flere år. Nårh ja... indtil for tre dage siden. Suk.
Der er altid nogen, der råber højere end andre. Tænker ikke, at flertallet har haft den holdning.
Hvad bygger du det på, at flertallet ikke har/har haft den holdning?
Jeg har så høje tanker om mine medmennesker, at jeg forventer, at flertallet ikke ønsker/ønskede Friis fyret, på baggrund af 2-3 interviews.
Friis har vist overrasket de fleste med hans første kamp som chef og så er han vokset med opgaven omkring interviews.

Han blev hurtigt stemplet som kedelig og grå og det var han sq osse. Men han har vist en anden side nu og det er sq positivt.
Nej, han har ikke overrasket mig på nogen måde, for jeg kan ikke konkludere noget som helst ud fra én enkelt kamp.

Var det pga. et svagt spillende Esbjerg hold?
Var det en form for trodsreaktion ovenpå fyringen af MW?
Var det pga. nogle taktiske justeringer?
Noget helt fjerde eller en kombination af flere af ovennævnte faktorer?

For mig er det umuligt at konkludere noget på én kamp.
Friis første kamp var selvfølgelig positiv, men er helt enig i at man ikke kan dømme ham ud fra den. Wieghorst vandt også hans første 3 kampe, hvor han lignede guds gave til Aalborg, især mod Silkeborg.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Træneremner

Indlæg af BassogogsVen » 4. dec 2018, 15:29

Pastorius skrev:
4. dec 2018, 14:59
BassogogsVen skrev:
4. dec 2018, 14:55

Det har vel ikke noget med ekspertise at gøre, men hvor mange og meget, der spilles på de forskellige kandidater.
Jep, men nogen har valgt det skulle være muligt at spille på Laudrup og Moniz...!
Jo jo. De udvælger naturligvis kandidaterne på deres spilbare liste. Men nu omhandlede indlægget jo, at oddsene på to potentielle trænere, som efter sigende skulle nærme sig hinanden, og det beror vel på mængden af spil på dem, ikke på væddemålsbureauets ekspertise.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Træneremner

Indlæg af Yankee » 4. dec 2018, 17:14

Pastorius skrev:
4. dec 2018, 14:59
BassogogsVen skrev:
4. dec 2018, 14:55

Det har vel ikke noget med ekspertise at gøre, men hvor mange og meget, der spilles på de forskellige kandidater.
Jep, men nogen har valgt det skulle være muligt at spille på Laudrup og Moniz...!
Ja det er der et eller andet fjols der har efterspurgt odds på - eller også har en eller anden totalt random oddssætter bare smidt nogle navne op som han tror folk vil synes er grineren at spille på.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træneremner

Indlæg af FlæskeFrank » 4. dec 2018, 17:46

Hvordan får man et robust trænersetup, hvis Friis bliver cheftræner ?

Der skal så ansættes to assistenter(Friis og Augu er væk). De skal både sikre cheftræneren er cheftræneren(så en urutineret træner ikke bliver fældet af en lidt for ambitiøs assistent) og så skal der sikres noget fornyelse udefra.

Jeg kender ingen gode dødboldassistent.

Er det Joakim Mattson eller Bo Zinck, man skal hente for at skaffe fornyelsen. Eller unglandsholdsttræner som f.eks. Lars Knudsen ?

Hvis det bliver U19-træneren, så mangler der for U19 og der er ikke fornyelse.

KEP kunne være spændende, men han er altså også våd bag ørene, ligesom Friis. Så en rolig type kunne være ønskværdig.

Og folk behøver jo ikke nødvendigvis at kende hinanden inden de arbejder sammen.
- FlæskeFrank

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Træneremner

Indlæg af Tyskeren » 4. dec 2018, 18:21

Jon Dahl er ude.. Men der er snart en underskrevet kontrakt! Inden for en uge er det på plads. Det er eftersigende en træner som er på kontrakt i en anden klub lige nu! Kunne man håbe på Hjulmand?

Munken83
2. div
2. div
Indlæg: 160
Tilmeldt: 6. aug 2017, 18:58
Favoritspiller: Würtz - Thelander -
Geografisk sted: Ikast (fraflytter fra Brønderslev)

Re: Træneremner

Indlæg af Munken83 » 4. dec 2018, 18:59

Tyskeren skrev:
4. dec 2018, 18:21
Jon Dahl er ude.. Men der er snart en underskrevet kontrakt! Inden for en uge er det på plads. Det er eftersigende en træner som er på kontrakt i en anden klub lige nu! Kunne man håbe på Hjulmand?
Det åbner jo op for mange navne.

Ved man om det er en dansk klub eller?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 4. dec 2018, 19:02

Munken83 skrev:
4. dec 2018, 18:59
Tyskeren skrev:
4. dec 2018, 18:21
Jon Dahl er ude.. Men der er snart en underskrevet kontrakt! Inden for en uge er det på plads. Det er eftersigende en træner som er på kontrakt i en anden klub lige nu! Kunne man håbe på Hjulmand?
Det åbner jo op for mange navne.

Ved man om det er en dansk klub eller?
Med den fart Odds havde på, så vil det være en overraskelse, hvis det ikke bliver Priske. Jeg tænker ikke der er andre muligheder end ham og Friis.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Munken83
2. div
2. div
Indlæg: 160
Tilmeldt: 6. aug 2017, 18:58
Favoritspiller: Würtz - Thelander -
Geografisk sted: Ikast (fraflytter fra Brønderslev)

Re: Træneremner

Indlæg af Munken83 » 4. dec 2018, 19:35

Pastorius skrev:
4. dec 2018, 19:02
Munken83 skrev:
4. dec 2018, 18:59
Tyskeren skrev:
4. dec 2018, 18:21
Jon Dahl er ude.. Men der er snart en underskrevet kontrakt! Inden for en uge er det på plads. Det er eftersigende en træner som er på kontrakt i en anden klub lige nu! Kunne man håbe på Hjulmand?
Det åbner jo op for mange navne.

Ved man om det er en dansk klub eller?
Med den fart Odds havde på, så vil det være en overraskelse, hvis det ikke bliver Priske. Jeg tænker ikke der er andre muligheder end ham og Friis.
Muligvis at du har ret!

Men hvis de er så tæt på som de er, så er det da egentlig utroligt at der ikke rigtig er noget rygte fremme lige pt.

De holder kortene tæt.

Er satme spændt

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Træneremner

Indlæg af BassogogsVen » 4. dec 2018, 19:43

Pastorius skrev:
4. dec 2018, 19:02
Munken83 skrev:
4. dec 2018, 18:59
Tyskeren skrev:
4. dec 2018, 18:21
Jon Dahl er ude.. Men der er snart en underskrevet kontrakt! Inden for en uge er det på plads. Det er eftersigende en træner som er på kontrakt i en anden klub lige nu! Kunne man håbe på Hjulmand?
Det åbner jo op for mange navne.

Ved man om det er en dansk klub eller?
Med den fart Odds havde på, så vil det være en overraskelse, hvis det ikke bliver Priske. Jeg tænker ikke der er andre muligheder end ham og Friis.
Priske ville jeg ærligt talt se lidt som en maveplasker. Nuvel, han har været i FCK og FCM som assistent, men så kunne man i min optik lige så godt vælge Friis, som jo får det ene skudsmål efter det andet for sin store faglighed.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Træneremner

Indlæg af Brodernumsi » 4. dec 2018, 20:32

BassogogsVen skrev:
4. dec 2018, 19:43
Pastorius skrev:
4. dec 2018, 19:02
Munken83 skrev:
4. dec 2018, 18:59
Tyskeren skrev:
4. dec 2018, 18:21
Jon Dahl er ude.. Men der er snart en underskrevet kontrakt! Inden for en uge er det på plads. Det er eftersigende en træner som er på kontrakt i en anden klub lige nu! Kunne man håbe på Hjulmand?
Det åbner jo op for mange navne.

Ved man om det er en dansk klub eller?
Med den fart Odds havde på, så vil det være en overraskelse, hvis det ikke bliver Priske. Jeg tænker ikke der er andre muligheder end ham og Friis.
Priske ville jeg ærligt talt se lidt som en maveplasker. Nuvel, han har været i FCK og FCM som assistent, men så kunne man i min optik lige så godt vælge Friis, som jo får det ene skudsmål efter det andet for sin store faglighed.
Gaarde er åbenbart ikke vild med, at forfremme assistenttrænere...
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Træneremner

Indlæg af BassogogsVen » 4. dec 2018, 20:47

Brodernumsi skrev:
4. dec 2018, 20:32
BassogogsVen skrev:
4. dec 2018, 19:43
Pastorius skrev:
4. dec 2018, 19:02
Munken83 skrev:
4. dec 2018, 18:59
Tyskeren skrev:
4. dec 2018, 18:21
Jon Dahl er ude.. Men der er snart en underskrevet kontrakt! Inden for en uge er det på plads. Det er eftersigende en træner som er på kontrakt i en anden klub lige nu! Kunne man håbe på Hjulmand?
Det åbner jo op for mange navne.

Ved man om det er en dansk klub eller?
Med den fart Odds havde på, så vil det være en overraskelse, hvis det ikke bliver Priske. Jeg tænker ikke der er andre muligheder end ham og Friis.
Priske ville jeg ærligt talt se lidt som en maveplasker. Nuvel, han har været i FCK og FCM som assistent, men så kunne man i min optik lige så godt vælge Friis, som jo får det ene skudsmål efter det andet for sin store faglighed.
Gaarde er åbenbart ikke vild med, at forfremme assistenttrænere...
Nej, det er ikke hans kop te. Så hellere benytte assistenter fra gøglerforetagender.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træneremner

Indlæg af FlæskeFrank » 4. dec 2018, 21:04

Nu tror jeg der er noget godt i alle mennesker. Men en FCM-trænerassistent, som er blevet kendt for at fandens god på dødbolde!!!???

Det er ikke en AaB-cheftræner.
- FlæskeFrank

Besvar