Træneremner

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 6. dec 2018, 09:23

9000AaB skrev:
6. dec 2018, 09:16
Forstår ikke hvis det er rigtigt der er skrevet kontrakt med nogle.
1: Friis skal lige bevise sig i mere end 1 kamp. Klarer han den kunne man forlænge med ham til sommer og sige at man stadig leder efter en træner. klarer han sig kunne man så skrive en længere kontrakt.
2: HVIS de har hentet en og det IKKE er Friis nu, og han klarer sig mega godt i de næste 2 kampe, jamen så vil han nok gerne videre og prøve sig af et andet sted som træner nu AaB evt. har fundet en anden træner, og han har vist han kan være en succes.
3: HVIS de så har skrevet kontrakt med Friis og han klarer sig dårligt, jamen så ender AaB i et endnu større hul...

Ligemeget hvad så giver det virkelig ingen ledelsesmæssig ide at man har skrevet kontrakt med nogle lige nu, så tror - håber - det ikke er rigtigt.
De har ikke skrevet med nogen, så ville det have været meldt ud. Derfor kan det jo godt være at de har besluttet sig.

Hvor god mening det giver, afhænger en hel del af hvem det ender med at blive. Mon ikke de har en ret god idé om hvad Friis kommer med (uanset hvordan det går i de sidste kampe), så hvis de skriver med den anden, må det jo være fordi at de mener der er mere at komme efter.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træneremner

Indlæg af Jakobsen » 6. dec 2018, 10:23

Krage skrev:
Uldahl skrev:
6. dec 2018, 02:23
Jakobsen skrev:
5. dec 2018, 23:38
Silver77 skrev:
5. dec 2018, 22:50
Tyskeren skrev:
4. dec 2018, 18:21
Jon Dahl er ude.. Men der er snart en underskrevet kontrakt! Inden for en uge er det på plads. Det er eftersigende en træner som er på kontrakt i en anden klub lige nu! Kunne man håbe på Hjulmand?
Lad os antage det er en dansker jo snakker om, siden du siger at Jon Dal er ude, jeg har godt nok svært, ved at se et dansk navn blive offentligt gjort inden for en uge især med tanke på at superligaen ikke er færdig spillet.

Jeg forventer et større navn end Hjulmand, Priske og Friis. Jeg håber at AaB har større ambitioner end endnu en blød mellemvare.

Så tror jeg, at du bliver skufffet. Hjulmand er hylde A i forhold til os. Danmarks bedste til at udvikle talenter og få dem til at præstere og har vist, at han kosntant kan genopfinde sit hold i forhold til de spillere der aktuelt er til rådighed. Tilmed vil han kunne komme ind og udvikle den måde klubben arbejder på. For mig at se er han hylde A i forhold til AaBs formåen. Vi kan måske få en hollandsk eller tysk has-been med større navn, men som måske vil have et mere tvivlsomt commitment eller være en større lottokupon ifht. at matche med AaB.
Priske er jeg tilgengæld enig er uambitiøst. Kan ikke se hvad vi skal med FCMs dødboldstræner eller at Priske har bevist, at han er cheftræner materiale.
Friis vil måske virke lidt kedeligt for nogen, men jeg er ikke enig i at det nødvendigvis er uambitiøst. Manden er uddannet i hvordan man vil arbejde i AaB og er han også en god leder kan han være den helt rigtige mand. Efter at have hørt denne uges Mediano er jeg kun blevet mere hooked på ideen efter at have hørt en modstrandertræner beskrive ham. Når en Brøndby mand roser nogen fra en anden klub har de virkelig gjort det godt taget i betragtning hvor højt oppe i egen røv BIF folk som regel har deres hoved. Har vi så stort et trænertalent som det tyder på så synes jeg også vi skal turde give ham chancen.
Enig 100% Det vil også være dumt ikke at give et stort træner talent chancen i klubben. Tyder på det bliver udenlandsk hvis det bliver offentligt om en uge. Håber på ham hollænderen, han skulle også være god til talenter. :aabfan:
AaB får jo ihvertfald et forklaringsproblem hvis de ansætter Friis (hvilket i min bog nu godt kunne give mening at gøre). Men problemet ligger i, at AaB i sin tid afviste Kuhn fordi man ikke kan gå fra en assistent til chef i klubben (eller noget i den retning, hvilket overhovedet ikke giver mening i mit hoved - det ser man mange andre virksomheder gøre).
Det kan de jo selvfølgelig forklare med ændrede retningslinjer.

Kan jeg ikke rigtigt se, at AaB har et forklaringsproblem. Der er gået 10 år siden Pehrsson blev valgt i stedet for Kuhn. AaB har flyttet sig og har en anden strategi og vi har en anden type spillertrup. Derudover er Friis en anden træner og hans rolle som assistent har måske også været anerledes end Kuhns. Havde man forfremmet assistenten et år efter Kuhn blev fravalgt havde man et forklaringsproblem, men ikke 10 år senere ovenpå ny strategi, næsten konkurs og nedrykning, turnaround og the double. Verden udvikler sig og det der var forkert for 10 år er ikke nødvendigvis forkert i dag.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Træneremner

Indlæg af andreasaab89 » 6. dec 2018, 10:43

9000AaB skrev:
6. dec 2018, 09:16
Pastorius skrev:
6. dec 2018, 07:43
Krage skrev:
6. dec 2018, 07:16
AaB får jo ihvertfald et forklaringsproblem hvis de ansætter Friis (hvilket i min bog nu godt kunne give mening at gøre). Men problemet ligger i, at AaB i sin tid afviste Kuhn fordi man ikke kan gå fra en assistent til chef i klubben (eller noget i den retning, hvilket overhovedet ikke giver mening i mit hoved - det ser man mange andre virksomheder gøre).
Det kan de jo selvfølgelig forklare med ændrede retningslinjer.
Selvfølgelig gør de ikke det. Det handler udelukkende om at de ikke troede på at Kuhn havde kvalifikationerne til at være cheftræner i AaB. Hvis de satser på Friis, så mener de åbenbart at det har han. Længere er den ikke, uanset hvad der bliver sagt.
Forstår ikke hvis det er rigtigt der er skrevet kontrakt med nogle.
1: Friis skal lige bevise sig i mere end 1 kamp. Klarer han den kunne man forlænge med ham til sommer og sige at man stadig leder efter en træner. klarer han sig kunne man så skrive en længere kontrakt.
2: HVIS de har hentet en og det IKKE er Friis nu, og han klarer sig mega godt i de næste 2 kampe, jamen så vil han nok gerne videre og prøve sig af et andet sted som træner nu AaB evt. har fundet en anden træner, og han har vist han kan være en succes.
3: HVIS de så har skrevet kontrakt med Friis og han klarer sig dårligt, jamen så ender AaB i et endnu større hul...

Ligemeget hvad så giver det virkelig ingen ledelsesmæssig ide at man har skrevet kontrakt med nogle lige nu, så tror - håber - det ikke er rigtigt.
Det er en sjov præmis du har i din tankegang . At de næste to kampe afgør om Friis bliver succes eller ej?

Det er jo ikke sådan at ansætter man Friis nu og han vinder de næste to bliver han en succes langsigtet
Samtidig er det jo heller ikke givet at ansætter man Friis nu og han taber de næste to at han langsigtet bliver en skuffelse

Jeg håber da virkelig ikke gaarde baserer sit træners lg på 2-3 kampes udfald

Skal Friis ansættes skal det være på baggrund af deres lange kendskab til ham, faglige baggrund osv. Ikke hvordan 2-3 kampe lige ender
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Træneremner

Indlæg af MrBangDK » 6. dec 2018, 10:48

Tænker ikke der bliver meldt noget ud inden vi har spillet sidste kamp d. 14. december. Det vil skabe alt for meget uro, hvis spillerne skal til at forholde sig en træner, som kommer udefra (såfremt det bliver sådan en fætter).
Ska' vi hak'?

johnfrank
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 9. mar 2010, 08:31

Re: Træneremner

Indlæg af johnfrank » 6. dec 2018, 11:06

andreasaab89 skrev:
9000AaB skrev:
6. dec 2018, 09:16
Pastorius skrev:
6. dec 2018, 07:43
Krage skrev:
6. dec 2018, 07:16
AaB får jo ihvertfald et forklaringsproblem hvis de ansætter Friis (hvilket i min bog nu godt kunne give mening at gøre). Men problemet ligger i, at AaB i sin tid afviste Kuhn fordi man ikke kan gå fra en assistent til chef i klubben (eller noget i den retning, hvilket overhovedet ikke giver mening i mit hoved - det ser man mange andre virksomheder gøre).
Det kan de jo selvfølgelig forklare med ændrede retningslinjer.
Selvfølgelig gør de ikke det. Det handler udelukkende om at de ikke troede på at Kuhn havde kvalifikationerne til at være cheftræner i AaB. Hvis de satser på Friis, så mener de åbenbart at det har han. Længere er den ikke, uanset hvad der bliver sagt.
Forstår ikke hvis det er rigtigt der er skrevet kontrakt med nogle.
1: Friis skal lige bevise sig i mere end 1 kamp. Klarer han den kunne man forlænge med ham til sommer og sige at man stadig leder efter en træner. klarer han sig kunne man så skrive en længere kontrakt.
2: HVIS de har hentet en og det IKKE er Friis nu, og han klarer sig mega godt i de næste 2 kampe, jamen så vil han nok gerne videre og prøve sig af et andet sted som træner nu AaB evt. har fundet en anden træner, og han har vist han kan være en succes.
3: HVIS de så har skrevet kontrakt med Friis og han klarer sig dårligt, jamen så ender AaB i et endnu større hul...

Ligemeget hvad så giver det virkelig ingen ledelsesmæssig ide at man har skrevet kontrakt med nogle lige nu, så tror - håber - det ikke er rigtigt.
Det er en sjov præmis du har i din tankegang . At de næste to kampe afgør om Friis bliver succes eller ej?

Det er jo ikke sådan at ansætter man Friis nu og han vinder de næste to bliver han en succes langsigtet
Samtidig er det jo heller ikke givet at ansætter man Friis nu og han taber de næste to at han langsigtet bliver en skuffelse

Jeg håber da virkelig ikke gaarde baserer sit træners lg på 2-3 kampes udfald

Skal Friis ansættes skal det være på baggrund af deres lange kendskab til ham, faglige baggrund osv. Ikke hvordan 2-3 kampe lige ender
Nu er det jo så ikke det eneste han, i så fald ville blive ansat på. Men det er da en ret væsentlig baggrundsinformation man har, ved at han har stået i spidsen for organisationen i en lille måned, inkluderet 3 kampe. Det har man jo ikke på evt konkurenter





gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3642
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Træneremner

Indlæg af gravballe » 6. dec 2018, 11:20

Jakobsen skrev:
5. dec 2018, 23:38
Silver77 skrev:
5. dec 2018, 22:50
Tyskeren skrev:
4. dec 2018, 18:21
Jon Dahl er ude.. Men der er snart en underskrevet kontrakt! Inden for en uge er det på plads. Det er eftersigende en træner som er på kontrakt i en anden klub lige nu! Kunne man håbe på Hjulmand?
Lad os antage det er en dansker jo snakker om, siden du siger at Jon Dal er ude, jeg har godt nok svært, ved at se et dansk navn blive offentligt gjort inden for en uge især med tanke på at superligaen ikke er færdig spillet.

Jeg forventer et større navn end Hjulmand, Priske og Friis. Jeg håber at AaB har større ambitioner end endnu en blød mellemvare.
Så tror jeg, at du bliver skufffet. Hjulmand er hylde A i forhold til os. Danmarks bedste til at udvikle talenter og få dem til at præstere og har vist, at han kosntant kan genopfinde sit hold i forhold til de spillere der aktuelt er til rådighed. Tilmed vil han kunne komme ind og udvikle den måde klubben arbejder på. For mig at se er han hylde A i forhold til AaBs formåen. Vi kan måske få en hollandsk eller tysk has-been med større navn, men som måske vil have et mere tvivlsomt commitment eller være en større lottokupon ifht. at matche med AaB.
Priske er jeg tilgengæld enig er uambitiøst. Kan ikke se hvad vi skal med FCMs dødboldstræner eller at Priske har bevist, at han er cheftræner materiale.
Friis vil måske virke lidt kedeligt for nogen, men jeg er ikke enig i at det nødvendigvis er uambitiøst. Manden er uddannet i hvordan man vil arbejde i AaB og er han også en god leder kan han være den helt rigtige mand. Efter at have hørt denne uges Mediano er jeg kun blevet mere hooked på ideen efter at have hørt en modstrandertræner beskrive ham. Når en Brøndby mand roser nogen fra en anden klub har de virkelig gjort det godt taget i betragtning hvor højt oppe i egen røv BIF folk som regel har deres hoved. Har vi så stort et trænertalent som det tyder på så synes jeg også vi skal turde give ham chancen.
Jeg syntes fint det kunne være friis, hvis han beviser over de næste kampe han er god nok, og AaB tror på ham. Jeg forstår ikke hvorfor man som klub ikke selv, skal kunne udvikle gode træner, og give dem chancen. Vi gør det med spillere, og Friis kender klubben helt fra bunden. Umildtbart vil jeg klart heller vi tog Friis, end Priske.

Lad nu Friis vise noget hen over de 3 næste kampe, så kan AaB melde ud at han tager foråret med imens AaB søger på marked. Beviser Friis at han kan klare opgaven, så giv ham en fast aftale.

Det jeg frygter at man henter et stort træner navn, som bare er i AaB i 2-3 år og så smutter vidre. Vi har brug for en træner, der vil tage det lange seje træk.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Træneremner

Indlæg af 9000AaB » 6. dec 2018, 11:38

andreasaab89 skrev:
6. dec 2018, 10:43
9000AaB skrev:
6. dec 2018, 09:16
Pastorius skrev:
6. dec 2018, 07:43
Krage skrev:
6. dec 2018, 07:16
AaB får jo ihvertfald et forklaringsproblem hvis de ansætter Friis (hvilket i min bog nu godt kunne give mening at gøre). Men problemet ligger i, at AaB i sin tid afviste Kuhn fordi man ikke kan gå fra en assistent til chef i klubben (eller noget i den retning, hvilket overhovedet ikke giver mening i mit hoved - det ser man mange andre virksomheder gøre).
Det kan de jo selvfølgelig forklare med ændrede retningslinjer.
Selvfølgelig gør de ikke det. Det handler udelukkende om at de ikke troede på at Kuhn havde kvalifikationerne til at være cheftræner i AaB. Hvis de satser på Friis, så mener de åbenbart at det har han. Længere er den ikke, uanset hvad der bliver sagt.
Forstår ikke hvis det er rigtigt der er skrevet kontrakt med nogle.
1: Friis skal lige bevise sig i mere end 1 kamp. Klarer han den kunne man forlænge med ham til sommer og sige at man stadig leder efter en træner. klarer han sig kunne man så skrive en længere kontrakt.
2: HVIS de har hentet en og det IKKE er Friis nu, og han klarer sig mega godt i de næste 2 kampe, jamen så vil han nok gerne videre og prøve sig af et andet sted som træner nu AaB evt. har fundet en anden træner, og han har vist han kan være en succes.
3: HVIS de så har skrevet kontrakt med Friis og han klarer sig dårligt, jamen så ender AaB i et endnu større hul...

Ligemeget hvad så giver det virkelig ingen ledelsesmæssig ide at man har skrevet kontrakt med nogle lige nu, så tror - håber - det ikke er rigtigt.
Det er en sjov præmis du har i din tankegang . At de næste to kampe afgør om Friis bliver succes eller ej?

Det er jo ikke sådan at ansætter man Friis nu og han vinder de næste to bliver han en succes langsigtet
Samtidig er det jo heller ikke givet at ansætter man Friis nu og han taber de næste to at han langsigtet bliver en skuffelse

Jeg håber da virkelig ikke Gaarde baserer sit træners lg på 2-3 kampes udfald

Skal Friis ansættes skal det være på baggrund af deres lange kendskab til ham, faglige baggrund osv. Ikke hvordan 2-3 kampe lige ender
Har ikke sagt de næste 2-3 kampe siger om han bliver en succes eller ej - Tværtimod siger jeg præcis det samme som dig.
Håber IKKE Gaarde ansætter ham allerede men derimod giver ham de her 3 kampe, og kan de se en fremgang og ændring på holdet, kan man give ham indtil sommer og så vurdere om man skal hente en ekstern træner eller fortsætte med Friis.
Føler de så til sommer at det ikke er det rigtige match med ham som cheftræner, så har de i det mindste købt sig selv 6 mdr til at finde den rigtige træner.

Kort sagt giver det ingen mening at man allerede har skrevet kontrakt med en hvis det er sandt også selvom det evt. er med Friis.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 6. dec 2018, 11:43

MrBangDK skrev:
6. dec 2018, 10:48
Tænker ikke der bliver meldt noget ud inden vi har spillet sidste kamp d. 14. december. Det vil skabe alt for meget uro, hvis spillerne skal til at forholde sig en træner, som kommer udefra (såfremt det bliver sådan en fætter).
Det er jo ikke et valg, hvornår man vil melde noget ud for en børsnoteret virksomhed, der skifter træner. De kan vælge ikke at lave en aftale før den 14. december.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Træneremner

Indlæg af MrBangDK » 6. dec 2018, 13:08

Pastorius skrev:
6. dec 2018, 11:43
MrBangDK skrev:
6. dec 2018, 10:48
Tænker ikke der bliver meldt noget ud inden vi har spillet sidste kamp d. 14. december. Det vil skabe alt for meget uro, hvis spillerne skal til at forholde sig en træner, som kommer udefra (såfremt det bliver sådan en fætter).
Det er jo ikke et valg, hvornår man vil melde noget ud for en børsnoteret virksomhed, der skifter træner. De kan vælge ikke at lave en aftale før den 14. december.
Det er selvfølgelig rigtigt. Men er det ikke kun hvis det forventes at have indvirkning på aktiekursen?

Hvis man skal, så tror jeg næppe, at man sætter underskrift før vi er på den anden side af OB kampen
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 6. dec 2018, 13:21

MrBangDK skrev:
6. dec 2018, 13:08
Pastorius skrev:
6. dec 2018, 11:43
MrBangDK skrev:
6. dec 2018, 10:48
Tænker ikke der bliver meldt noget ud inden vi har spillet sidste kamp d. 14. december. Det vil skabe alt for meget uro, hvis spillerne skal til at forholde sig en træner, som kommer udefra (såfremt det bliver sådan en fætter).
Det er jo ikke et valg, hvornår man vil melde noget ud for en børsnoteret virksomhed, der skifter træner. De kan vælge ikke at lave en aftale før den 14. december.
Det er selvfølgelig rigtigt. Men er det ikke kun hvis det forventes at have indvirkning på aktiekursen?

Hvis man skal, så tror jeg næppe, at man sætter underskrift før vi er på den anden side af OB kampen
Hvis det kan have indflydelse på... tænker det er svært at forsvare at ansættelsen er ligegyldig, når nu fyringen blev meddelt den vej.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Træneremner

Indlæg af Halil » 6. dec 2018, 15:09

BassogogsVen skrev:
5. dec 2018, 17:25
Halil skrev:
5. dec 2018, 16:04
Kokkefar skrev:
5. dec 2018, 13:12
BassogogsVen skrev:
5. dec 2018, 11:25
Kokkefar skrev:
5. dec 2018, 10:55
Hjulmand..
HVIS vi overhovedet har været af interesse for Hjulmand (hvilket jeg tvivler på), så vil han naturligvis til enhver tid vælge Rosenborg nu - forudsat, at han gider at bo i Trondheim. Der er trods alt lidt mere perspektiv (og bedre løn) i at sidde deroppe og lure ud over fjorden.
Enig, hvis Rosenborg er interesserede så er han tabt for os.
Som BoT så smukt skrev engang. Cirka

"Det er ikke engang sikkert, at AaB har været interesseret i ham"
Som en hedengangen bruger ved navn Kaw fulgte op:
"I så fald er de idioter."
Det er som der ofte bliver sagt til røde møder:

"It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and find AaB not included"
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Indlæg: 303
Tilmeldt: 16. maj 2010, 20:05
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træneremner

Indlæg af Krage » 7. dec 2018, 22:50

andreasaab89 skrev:
6. dec 2018, 10:43
9000AaB skrev:
6. dec 2018, 09:16
Pastorius skrev:
6. dec 2018, 07:43
Krage skrev:
6. dec 2018, 07:16
AaB får jo ihvertfald et forklaringsproblem hvis de ansætter Friis (hvilket i min bog nu godt kunne give mening at gøre). Men problemet ligger i, at AaB i sin tid afviste Kuhn fordi man ikke kan gå fra en assistent til chef i klubben (eller noget i den retning, hvilket overhovedet ikke giver mening i mit hoved - det ser man mange andre virksomheder gøre).
Det kan de jo selvfølgelig forklare med ændrede retningslinjer.
Selvfølgelig gør de ikke det. Det handler udelukkende om at de ikke troede på at Kuhn havde kvalifikationerne til at være cheftræner i AaB. Hvis de satser på Friis, så mener de åbenbart at det har han. Længere er den ikke, uanset hvad der bliver sagt.
Forstår ikke hvis det er rigtigt der er skrevet kontrakt med nogle.
1: Friis skal lige bevise sig i mere end 1 kamp. Klarer han den kunne man forlænge med ham til sommer og sige at man stadig leder efter en træner. klarer han sig kunne man så skrive en længere kontrakt.
2: HVIS de har hentet en og det IKKE er Friis nu, og han klarer sig mega godt i de næste 2 kampe, jamen så vil han nok gerne videre og prøve sig af et andet sted som træner nu AaB evt. har fundet en anden træner, og han har vist han kan være en succes.
3: HVIS de så har skrevet kontrakt med Friis og han klarer sig dårligt, jamen så ender AaB i et endnu større hul...

Ligemeget hvad så giver det virkelig ingen ledelsesmæssig ide at man har skrevet kontrakt med nogle lige nu, så tror - håber - det ikke er rigtigt.
Det er en sjov præmis du har i din tankegang . At de næste to kampe afgør om Friis bliver succes eller ej?

Det er jo ikke sådan at ansætter man Friis nu og han vinder de næste to bliver han en succes langsigtet
Samtidig er det jo heller ikke givet at ansætter man Friis nu og han taber de næste to at han langsigtet bliver en skuffelse

Jeg håber da virkelig ikke gaarde baserer sit træners lg på 2-3 kampes udfald

Skal Friis ansættes skal det være på baggrund af deres lange kendskab til ham, faglige baggrund osv. Ikke hvordan 2-3 kampe lige ender
Som jeg skrev i mit indlæg er jeg enige med jer i, at det er dumt ikke at have muligheden for at ansætte internt.
Der hvor jeg ser forklaringsproblemet er, at der før har været talt om enten nedskrevet eller mundtlige retningslinjer som handler om at det ikke kan lade sig gøre - flere kilder nær klubben har omtalt dette og mener også det blev nævnt i seneste udgave af ripodsten.
Og jeg er fuldstændig enig og på linje med jer om, at klubben har udviklet sig meget igennem de sidste 10år og det vil være dumt ikke at kunne ansætte internt hvis man har den rette person til dette - det er jo god praksis fra andre firmaer også... Men hvad jeg hører er det fortsat en (u)skreven regel/retningslinje i klubben...
Så kan vi altid diskutere om det er et lille eller stort forklaringsproblem - for som jeg skrev tidligere kan det jo forklare relativt nemt med at der har været ændret i de retningslinjer...
Billede

Bongo12345
Junior
Junior
Indlæg: 53
Tilmeldt: 26. nov 2018, 09:53
Geografisk sted: Nibe

Re: Træneremner

Indlæg af Bongo12345 » 8. dec 2018, 12:35

Måske er det sådan her:
* Beslutning om ikke at forlænge med Wieghortst er truffet forlænge siden.
* Gaarde er "spottet" vej til Holland. Måske en forhandling med en træner et sted i Europa
* I Wieghorst's kontrakt skulle der være aftale om en evt forlængelse senest d. 15. december
* Efteråretes sidste kamp er 14. dec. Det ville have set lidt dumt ud med afbrydelse af samarbejdet d. 14.dec efter en OB-kamp, hvor Wieghorst måske havde vundet feks. tre kampe på stribe. Så blev nedturen i Vejle en gylden mulighed for at fyre efter denne kamp.

Men kun tanker........

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træneremner

Indlæg af Jakobsen » 8. dec 2018, 12:46

Bongo12345 skrev:Måske er det sådan her:
* Beslutning om ikke at forlænge med Wieghortst er truffet forlænge siden.
* Gaarde er "spottet" vej til Holland. Måske en forhandling med en træner et sted i Europa
* I Wieghorst's kontrakt skulle der være aftale om en evt forlængelse senest d. 15. december
* Efteråretes sidste kamp er 14. dec. Det ville have set lidt dumt ud med afbrydelse af samarbejdet d. 14.dec efter en OB-kamp, hvor Wieghorst måske havde vundet feks. tre kampe på stribe. Så blev nedturen i Vejle en gylden mulighed for at fyre efter denne kamp.

Men kun tanker........
Det virker umiddelbart mærkeligt hvis der findes sådan en regel. Synes da også vi før har set assistenter blive forfremmet på ungdomsholdene. Gaarde kunne evt løse det meget let og få noget goodwill ved at sige han har ændret/afskaffet den regel da den er utidssvarende. Gaarde har vel derudover ikke sagt lige så kontant som Lynge at en assistent ikke kan blive chef.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Træneremner

Indlæg af frederikshavneren » 8. dec 2018, 16:34

Brentford nede 0-3 efter en halv time på hjemmebane, Thomas Frank nægter at opgive kandidaturet til jobbet på Hornevej ;)

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træneremner

Indlæg af FIDEL » 8. dec 2018, 19:30

frederikshavneren skrev:
8. dec 2018, 16:34
Brentford nede 0-3 efter en halv time på hjemmebane, Thomas Frank nægter at opgive kandidaturet til jobbet på Hornevej ;)
Det vil være det værste scenarie, at Thomas Frank bliver ny AaB - træner! Alle andre end ham. Han står nemlig for en bold massage-form-for-fodbold. En rigtig dbu-fyr.
Så vil jeg fanme hellere have disco Glen, Peter Sørensen og alle de andre...

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Træneremner

Indlæg af Hovedet » 9. dec 2018, 02:19

I forhold til en målsætning om at spille mere direkte og offensiv fodbold er det værd at bemærke, at Mark Strudal er fyret i Lyngby. Han står om nogen for en offensiv og i hvert fald direkte spillestil og har i øvrigt også været offensivtræner i FCN, så vidt jeg husker. Han må samtidig være billig efter fyringen i Lyngby og kunne - måske lidt på jokerplanet - også være en mulighed. Han er i hvert fald ikke kedelig, ej heller i sin udstråling :-)

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træneremner

Indlæg af martinaalborg » 9. dec 2018, 05:36

Hovedet skrev:
9. dec 2018, 02:19
I forhold til en målsætning om at spille mere direkte og offensiv fodbold er det værd at bemærke, at Mark Strudal er fyret i Lyngby. Han står om nogen for en offensiv og i hvert fald direkte spillestil og har i øvrigt også været offensivtræner i FCN, så vidt jeg husker. Han må samtidig være billig efter fyringen i Lyngby og kunne - måske lidt på jokerplanet - også være en mulighed. Han er i hvert fald ikke kedelig, ej heller i sin udstråling :-)
... :thumbsup: endelig et sjovt indlæg.....
Eller?...Du mener det seriøst?......

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Træneremner

Indlæg af BassogogsVen » 9. dec 2018, 12:05

Hovedet skrev:
9. dec 2018, 02:19
I forhold til en målsætning om at spille mere direkte og offensiv fodbold er det værd at bemærke, at Mark Strudal er fyret i Lyngby. Han står om nogen for en offensiv og i hvert fald direkte spillestil og har i øvrigt også været offensivtræner i FCN, så vidt jeg husker. Han må samtidig være billig efter fyringen i Lyngby og kunne - måske lidt på jokerplanet - også være en mulighed. Han er i hvert fald ikke kedelig, ej heller i sin udstråling :-)
Lørdag 02:19: :cheers:
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

MrDomoon
Superliga
Superliga
Indlæg: 591
Tilmeldt: 4. dec 2017, 09:21
Geografisk sted: Geografisk sted

Re: Træneremner

Indlæg af MrDomoon » 9. dec 2018, 12:07

Hovedet skrev:
9. dec 2018, 02:19
I forhold til en målsætning om at spille mere direkte og offensiv fodbold er det værd at bemærke, at Mark Strudal er fyret i Lyngby. Han står om nogen for en offensiv og i hvert fald direkte spillestil og har i øvrigt også været offensivtræner i FCN, så vidt jeg husker. Han må samtidig være billig efter fyringen i Lyngby og kunne - måske lidt på jokerplanet - også være en mulighed. Han er i hvert fald ikke kedelig, ej heller i sin udstråling :-)
Du ved godt at sarkasme skal skrives i lyserødt?
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885

Besvar