Træneremner

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træneremner

Indlæg af FIDEL » 9. dec 2018, 12:51

Hovedet skrev:
9. dec 2018, 02:19
I forhold til en målsætning om at spille mere direkte og offensiv fodbold er det værd at bemærke, at Mark Strudal er fyret i Lyngby. Han står om nogen for en offensiv og i hvert fald direkte spillestil og har i øvrigt også været offensivtræner i FCN, så vidt jeg husker. Han må samtidig være billig efter fyringen i Lyngby og kunne - måske lidt på jokerplanet - også være en mulighed. Han er i hvert fald ikke kedelig, ej heller i sin udstråling :-)
Spritstiv!?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Træneremner

Indlæg af frederikshavneren » 10. dec 2018, 22:04

I Superliga XL har de lige diskuteret Bo Henriksen og herunder naturligvis om han kan være et emne i AaB. Panelet var uenige, jeg tvivler stærkt på det da jeg har svært ved at se Henriksen tage steppet til en meget større klub. Henriksen har været kongen af først Brønshøj og nu Horsens, det er klubber hvor han har haft meget stor indflydelse og i Horsens er han reelt manager bl.a. med ansvar for salg og køb og kontakt med agenter.

Det er en rolle han slet ikke vil kunne få hos os og bl.a. derfor tror jeg ikke at han vil være et godt match.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træneremner

Indlæg af FlæskeFrank » 10. dec 2018, 22:15

Jeg taler ikke for Bo Henriksen, men tror faktisk han er typen, som er klar på at skifte til den rolle, som det nye arbejde kræver.

David Nielsen må iøvrigt snart være billig til salg.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4319
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Træneremner

Indlæg af Kristian » 10. dec 2018, 22:16

frederikshavneren skrev:
10. dec 2018, 22:04
I Superliga XL har de lige diskuteret Bo Henriksen og herunder naturligvis om han kan være et emne i AaB. Panelet var uenige, jeg tvivler stærkt på det da jeg har svært ved at se Henriksen tage steppet til en meget større klub. Henriksen har været kongen af først Brønshøj og nu Horsens, det er klubber hvor han har haft meget stor indflydelse og i Horsens er han reelt manager bl.a. med ansvar for salg og køb og kontakt med agenter.

Det er en rolle han slet ikke vil kunne få hos os og bl.a. derfor tror jeg ikke at han vil være et godt match.
Han vil eddermandme være et frisk pust at få til AaB.
Hvorfor egentlig ikke ?

Tror faktisk godt manden kan udvikle en spillestil.

Alle vil have en rosenrød og smuk træner i AaB..måske trænger vi til en der kan ruske noget støv af skabene.
------------------
mvh Kristian

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Træneremner

Indlæg af BassogogsVen » 10. dec 2018, 23:09

Kristian skrev:
10. dec 2018, 22:16
frederikshavneren skrev:
10. dec 2018, 22:04
I Superliga XL har de lige diskuteret Bo Henriksen og herunder naturligvis om han kan være et emne i AaB. Panelet var uenige, jeg tvivler stærkt på det da jeg har svært ved at se Henriksen tage steppet til en meget større klub. Henriksen har været kongen af først Brønshøj og nu Horsens, det er klubber hvor han har haft meget stor indflydelse og i Horsens er han reelt manager bl.a. med ansvar for salg og køb og kontakt med agenter.

Det er en rolle han slet ikke vil kunne få hos os og bl.a. derfor tror jeg ikke at han vil være et godt match.
Han vil eddermandme være et frisk pust at få til AaB.
Hvorfor egentlig ikke ?

Tror faktisk godt manden kan udvikle en spillestil.

Alle vil have en rosenrød og smuk træner i AaB..måske trænger vi til en der kan ruske noget støv af skabene.
Bo rusker jo ikke noget støv af nogen skabe. Han skaber sig bare og bedre sine spillere tonse og pøle. Er det, hvad vi gerne vel se i AaB?
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Træneremner

Indlæg af Brodernumsi » 10. dec 2018, 23:25

Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Træneremner

Indlæg af BassogogsVen » 10. dec 2018, 23:33

Brodernumsi skrev:
10. dec 2018, 23:25
https://aabsport.dk/nyheder/2018/decemb ... ner-i-AaB/

Det glæder mig faktisk. :)
Det er næsten synd for ham.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Gamen

Re: Træneremner

Indlæg af Gamen » 10. dec 2018, 23:38

Det ærgrer mig lidt, at det blev ved den indspiste løsning igen. Trænertalent eller ej, så forekommer det ret uambitiøst - især set i lyset af at han ikke helt selv ved om han vil være cheftræner.

Der kommer ikke til at ske nogle markante ændringer i den her klub - desværre.

MrDomoon
Superliga
Superliga
Indlæg: 591
Tilmeldt: 4. dec 2017, 09:21
Geografisk sted: Geografisk sted

Re: Træneremner

Indlæg af MrDomoon » 10. dec 2018, 23:39

Brodernumsi skrev:
10. dec 2018, 23:25
https://aabsport.dk/nyheder/2018/decemb ... ner-i-AaB/

Det glæder mig faktisk. :)
Piske ville ha' være et beder forslag men Friis er ellers et interessant valg.
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Træneremner

Indlæg af BassogogsVen » 10. dec 2018, 23:46

Gamen skrev:
10. dec 2018, 23:38
Det ærgrer mig lidt, at det blev ved den indspiste løsning igen. Trænertalent eller ej, så forekommer det ret uambitiøst - især set i lyset af at han ikke helt selv ved om han vil være cheftræner.

Der kommer ikke til at ske nogle markante ændringer i den her klub - desværre.
Også min første tanke. Jeg tænker, at Friis er driftsikker, og derfor er han også Gaardes sikre valg. Gaarde fedtspiller med livrem og seler her.

Jeg forudser heller intet større ambitionsniveau så længe Gaarde er sportsdirektør I AaB.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Træneremner

Indlæg af Uldahl » 10. dec 2018, 23:51

MrDomoon skrev:
10. dec 2018, 23:39
Brodernumsi skrev:
10. dec 2018, 23:25
https://aabsport.dk/nyheder/2018/decemb ... ner-i-AaB/

Det glæder mig faktisk. :)
Piske ville ha' være et beder forslag men Friis er ellers et interessant valg.
Fint det bliver ham, og godt han får chancen. Sådan skal det være i AaB hvis man har talent, også hvis det er et træner talent. :aabfan:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træneremner

Indlæg af Jakobsen » 10. dec 2018, 23:56

BassogogsVen skrev:
10. dec 2018, 23:46
Gamen skrev:
10. dec 2018, 23:38
Det ærgrer mig lidt, at det blev ved den indspiste løsning igen. Trænertalent eller ej, så forekommer det ret uambitiøst - især set i lyset af at han ikke helt selv ved om han vil være cheftræner.

Der kommer ikke til at ske nogle markante ændringer i den her klub - desværre.
Også min første tanke. Jeg tænker, at Friis er driftsikker, og derfor er han også Gaardes sikre valg. Gaarde fedtspiller med livrem og seler her.

Jeg forudser heller intet større ambitionsniveau så længe Gaarde er sportsdirektør I AaB.
Det værste for mig at se er, at det virker nødløsningsagtigt på et tidligt tidspunkt med en halvårlig aftale. Jeg har er rigtig positiv omkring at give Friis chancen, men i mine øjne så må man gøre det helt. Så må man give ham tre år eller lign og gå all in og sige "Du er vores mand" fremfor sådan en halv løsning. Det sender altså et svagt signal overfor truppen det med, at man ikke vil give den nye træner en langsigtet ansættelse. Jeg kan ikke forstå pointen i at forlænge Friis, hvis ikke man tror nok på ham til at blive vores permanente træner. Det må også være mærkeligt for Friis sådan "Vi tager dig, men vi ikke sikre på du er dygtig nok på lang sigt". På så vigtig en post som trænerpsoten er man nødt til at vise helt entydigt at ham her er lederen. At sende et så svagt signal i sin måde at ansætte træneren på det kan sgu blive noget rigtig møg, hvis vi kommer ind i en dårlig spiral. Så kan nogen hurtigt tænke "Fuck ham, han er væk om lidt". Skulle man ansætte Friis mener jeg man skulle skabe ro og ledelserum omkring ham og gøre det helt og sige "Det her er vores mand og han er boss" fremfor at forlænge et vikariet. Det her er ingenlunde en kritik af Friis, men jeg synes faktisk Gaarde endnu en gang kvajer sig med en træneransættelse. Enten må man gøre det helt eller også må man finde en anden man tror på. Dog kan jeg ikke se mig fri for at tro Gaarde laver den fejl Lynge siger man aldrig må lave "At blive bange for sin egen skygge". Lynges rationale var noget ala hvis "Hvis du først bliver det er du færdig".
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: Træneremner

Indlæg af Peter A. » 11. dec 2018, 00:03

Jeg er ambivilent...

Dels forstår jeg ikke hvorfor man har så travlt? Umiddelbart har man ikke tiltro til at vi kommer godt ud af den sidste kamp siden har behov for at melde ud allerede nu eller?

Og hvorfor en udmelding her sent på aftenen?!

...mam kalder det permanent men alligevel så kun et halvt år?? Vi tror på dig, men ikke 100%..

Der er bliver et mærkeligt forår tænker jeg...og et spildt forår hvis vi skal have ny igen til sommer..

Jeg synes det virker lidt uambitiøst og forhastet..bestyrelsesformanden udtalte at fyringen af MW kom da den gjorde for at man så fik ekstra god tid til at finde den rette...nu haster man det så alligevel igennem med en aftale man kalder permanent men som ikke er det..
Hey AaB!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 11. dec 2018, 00:07

Jeg har svært ved at se hvem der skulle have været et bedre valg - der også ville være realistiske.

Det eneste rigtig farlige er hvis han laver en Kuhn, og ikke rigtig kan finde sig til tåls med assistentrollen igen, skulle det gå mindre godt end forventet og håbet. Han kunne godt være sådan en rigtig AaB kulturbærer i mange år fremover.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Træneremner

Indlæg af Gaarde6 » 11. dec 2018, 00:08

Jeg synes det er et godt valg.
Jeg har ikke set hele holdet præstere mere frit og offensivt de sidste 2 år, som de har gjort de sidste par kampe under Friis.
Desuden bliver han skam rost af alt og alle. OG spillerne kan lide at spille under ham.
Fin kontrakt længde for at se om det fungerer på sigt.

Jeg er super tilfreds. Ingen indkørings tid eller noget.
Whats not to like.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træneremner

Indlæg af FlæskeFrank » 11. dec 2018, 00:16

Peter A. skrev:
11. dec 2018, 00:03
...mam kalder det permanent men alligevel så kun et halvt år?? Vi tror på dig, men ikke 100%..
Hvor kalder man det permanent ?

Man siger vel blot, at Friis er træner resten af sæsonen. Det kan jo være, at man ikke kan finde den rette til vinter ? Hjulmand skal jo åbenbart først noget efter sæsonen :cool:

Friis er måske usikker på, om han vil være cheftræner og derfor selv bedt om betænkningstid.

Og endelig med denne løsning kan Friis faktisk gå tilbage og blive assistent igen, hvis det ikke lykkes. Det kunne han ikke, hvis man havde givet ham en flerårig aftale.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træneremner

Indlæg af Jakobsen » 11. dec 2018, 00:28

Gaarde6 skrev:
11. dec 2018, 00:08
Jeg synes det er et godt valg.
Jeg har ikke set hele holdet præstere mere frit og offensivt de sidste 2 år, som de har gjort de sidste par kampe under Friis.
Desuden bliver han skam rost af alt og alle. OG spillerne kan lide at spille under ham.
Fin kontrakt længde for at se om det fungerer på sigt.

Jeg er super tilfreds. Ingen indkørings tid eller noget.
Whats not to like.
Det er bare uholdbart med en halvårlig lappeløsning på en post, hvor vi skal have kontinuitet. Og med henblik på videre ansættelse af Friis skaber man dårlige forudsætninger for Friis ved fra day one at sige "Vi tror ikke på du er dygtig nok til en permanent ansættelse". En ting er at forefremme en assistent i et par kampe, men det skaber et fesent udgangspunkt for længere tid i rollen når man reelt ikke tror på han er dygtig nok. Skulle det være Friis skulle man gøre det helt fremfor at lave "en lille Ricardo" på ham.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Træneremner

Indlæg af Brodernumsi » 11. dec 2018, 00:30

Gamen skrev:
10. dec 2018, 23:38
Det ærgrer mig lidt, at det blev ved den indspiste løsning igen. Trænertalent eller ej, så forekommer det ret uambitiøst - især set i lyset af at han ikke helt selv ved om han vil være cheftræner.

Der kommer ikke til at ske nogle markante ændringer i den her klub - desværre.
Synes bestemt, at han skulle have chancen. Når så mange forskellige, fortæller om Friis' store talent, ville det være en skam ikke at prøve ham af.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: Træneremner

Indlæg af Peter A. » 11. dec 2018, 00:34

Jeg ser/frygter at denne løsning vil afstedkomme en del unødig støj omkring Friis og holdet.

For med kun et halvt år er trænerdebatten ikke lukket. Den vil være et tema ved hver eneste kamp i foråret og Gaarde, Friis og spillere vil blive spurgt ind til det igen og igen og det vil blusse mere og mere op jo tættere vi kommer på 30/6.

Lad mig understrege at jeg støtter op om Friis men synes klubben skulle have gjort det fuldt ud og givet ham 3 år. Det havde givet arbejdsro(og så kunne parterne evt. have en aftale om en “kattelem” som offentligheden ikke skulle have kendskab til førend den blev benyttet af en af parterne.) Det virker kluntet af Gaarde.
Hey AaB!

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: Træneremner

Indlæg af Peter A. » 11. dec 2018, 00:36

FlæskeFrank skrev:
11. dec 2018, 00:16
Peter A. skrev:
11. dec 2018, 00:03
...mam kalder det permanent men alligevel så kun et halvt år?? Vi tror på dig, men ikke 100%..
Hvor kalder man det permanent ?

Man siger vel blot, at Friis er træner resten af sæsonen. Det kan jo være, at man ikke kan finde den rette til vinter ? Hjulmand skal jo åbenbart først noget efter sæsonen :cool:

Friis er måske usikker på, om han vil være cheftræner og derfor selv bedt om betænkningstid.

Og endelig med denne løsning kan Friis faktisk gå tilbage og blive assistent igen, hvis det ikke lykkes. Det kunne han ikke, hvis man havde givet ham en flerårig aftale.
Jeg tror egentlig du har ret i det sidste du skriver omkring assostent-rollen. Det kunne meget vel være grunden til den løsning man har valgt..
Hey AaB!

Besvar