Træneremner

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træneremner

Indlæg af Jakobsen » 11. dec 2018, 00:38

Peter A. skrev:
11. dec 2018, 00:36
FlæskeFrank skrev:
11. dec 2018, 00:16
Peter A. skrev:
11. dec 2018, 00:03
...mam kalder det permanent men alligevel så kun et halvt år?? Vi tror på dig, men ikke 100%..
Hvor kalder man det permanent ?

Man siger vel blot, at Friis er træner resten af sæsonen. Det kan jo være, at man ikke kan finde den rette til vinter ? Hjulmand skal jo åbenbart først noget efter sæsonen :cool:

Friis er måske usikker på, om han vil være cheftræner og derfor selv bedt om betænkningstid.

Og endelig med denne løsning kan Friis faktisk gå tilbage og blive assistent igen, hvis det ikke lykkes. Det kunne han ikke, hvis man havde givet ham en flerårig aftale.
Jeg tror egentlig du har ret i det sidste du skriver omkring assostent-rollen. Det kunne meget vel være grunden til den løsning man har valgt..
Problemet er jo bare, at der vil være tvivl om Friis til hver evig eneste kamp fordi man har lavet så kortsigtet en aftale. Det holder hverken indadtil eller udadtil det her. Der er kæmpe risiko for, at det her bidrager endnu mere til Gaarde kan vise sig at være den værste lederudnævnelse i AaBs historie udover Bruce Rioch. Du må aldrig selv skabe tvivl om din leder og det gør du på den her måde.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: Træneremner

Indlæg af Peter A. » 11. dec 2018, 00:43

Jakobsen skrev:
11. dec 2018, 00:38
Peter A. skrev:
11. dec 2018, 00:36
FlæskeFrank skrev:
11. dec 2018, 00:16
Peter A. skrev:
11. dec 2018, 00:03
...mam kalder det permanent men alligevel så kun et halvt år?? Vi tror på dig, men ikke 100%..
Hvor kalder man det permanent ?

Man siger vel blot, at Friis er træner resten af sæsonen. Det kan jo være, at man ikke kan finde den rette til vinter ? Hjulmand skal jo åbenbart først noget efter sæsonen :cool:

Friis er måske usikker på, om han vil være cheftræner og derfor selv bedt om betænkningstid.

Og endelig med denne løsning kan Friis faktisk gå tilbage og blive assistent igen, hvis det ikke lykkes. Det kunne han ikke, hvis man havde givet ham en flerårig aftale.
Jeg tror egentlig du har ret i det sidste du skriver omkring assostent-rollen. Det kunne meget vel være grunden til den løsning man har valgt..
Problemet er jo bare, at der vil være tvivl om Friis til hver evig eneste kamp fordi man har lavet så kortsigtet en aftale. Det holder hverken indadtil eller udadtil det her. Der er kæmpe risiko for, at det her bidrager endnu mere til Gaarde kan vise sig at være den værste lederudnævnelse i AaBs historie udover Bruce Rioch. Du må aldrig selv skabe tvivl om din leder og det gør du på den her måde.
Helt enig...og det er også det jeg påpeger i mit andet indlæg..
Hey AaB!

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: Træneremner

Indlæg af Peter A. » 11. dec 2018, 00:49

...og i øvrigt gør det også evt. samtaler om forlængelser med spillere der har 30/6-udløb at det reelt pt. uvist hvem der er træner i en ny kontraktperiode..

Og det kan også være en hæmsko i forhold til evt. nye signings...hvor meget skal Friis tages med på råd?
Hey AaB!

Vubbi
2. div
2. div
Indlæg: 133
Tilmeldt: 13. jul 2005, 20:04
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træneremner

Indlæg af Vubbi » 11. dec 2018, 00:51

[i]- Jeg er ikke i tvivl om, om jeg kan varetage opgaven, men det er vigtigt for mig at mærke efter, om dette skal være min fremtidige rolle, og det har jeg nu nogle måneder til at blive endeligt afklaret med. Optimalt set er de kommende måneder blot begyndelsen på en lang periode som cheftræner i AaB[/i] siger Friis.

Han vil selv bruge foråret på at sikre sig det rigtige karriereskridt. Uden succes med førsteholdet kan han gå tilbage til en rolle, som han kender, og udvikle sig yderligere for at blive den nye PEA. Alt efter Jakob Friis' eget ambitionsniveau og karriereplan, selvfølglig. Med den ros han får fra alle kollegaer kunne det være oplagt.
Man er ikke blevet P træner for at skulle være assistent hele livet!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Træneremner

Indlæg af Gaarde6 » 11. dec 2018, 00:53

Jakobsen skrev:
11. dec 2018, 00:28
Gaarde6 skrev:
11. dec 2018, 00:08
Jeg synes det er et godt valg.
Jeg har ikke set hele holdet præstere mere frit og offensivt de sidste 2 år, som de har gjort de sidste par kampe under Friis.
Desuden bliver han skam rost af alt og alle. OG spillerne kan lide at spille under ham.
Fin kontrakt længde for at se om det fungerer på sigt.

Jeg er super tilfreds. Ingen indkørings tid eller noget.
Whats not to like.
Det er bare uholdbart med en halvårlig lappeløsning på en post, hvor vi skal have kontinuitet. Og med henblik på videre ansættelse af Friis skaber man dårlige forudsætninger for Friis ved fra day one at sige "Vi tror ikke på du er dygtig nok til en permanent ansættelse". En ting er at forefremme en assistent i et par kampe, men det skaber et fesent udgangspunkt for længere tid i rollen når man reelt ikke tror på han er dygtig nok. Skulle det være Friis skulle man gøre det helt fremfor at lave "en lille Ricardo" på ham.
Der kan være flere ting i spil, som vi intet aner om.
Friis kan ha sagt han gerne vil prøve et halvt år.
Gaarde kan ha sagt at de gerne vil prøve et halvt år.
Kan også være ønske træneren har meldt ud til Gaarde at han først kan om et halvt år.
Vi ved det ikke.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 11. dec 2018, 00:55

Peter A. skrev:
11. dec 2018, 00:43
Jakobsen skrev:
11. dec 2018, 00:38
Peter A. skrev:
11. dec 2018, 00:36
FlæskeFrank skrev:
11. dec 2018, 00:16
Peter A. skrev:
11. dec 2018, 00:03
...mam kalder det permanent men alligevel så kun et halvt år?? Vi tror på dig, men ikke 100%..
Hvor kalder man det permanent ?

Man siger vel blot, at Friis er træner resten af sæsonen. Det kan jo være, at man ikke kan finde den rette til vinter ? Hjulmand skal jo åbenbart først noget efter sæsonen :cool:

Friis er måske usikker på, om han vil være cheftræner og derfor selv bedt om betænkningstid.

Og endelig med denne løsning kan Friis faktisk gå tilbage og blive assistent igen, hvis det ikke lykkes. Det kunne han ikke, hvis man havde givet ham en flerårig aftale.
Jeg tror egentlig du har ret i det sidste du skriver omkring assostent-rollen. Det kunne meget vel være grunden til den løsning man har valgt..
Problemet er jo bare, at der vil være tvivl om Friis til hver evig eneste kamp fordi man har lavet så kortsigtet en aftale. Det holder hverken indadtil eller udadtil det her. Der er kæmpe risiko for, at det her bidrager endnu mere til Gaarde kan vise sig at være den værste lederudnævnelse i AaBs historie udover Bruce Rioch. Du må aldrig selv skabe tvivl om din leder og det gør du på den her måde.
Helt enig...og det er også det jeg påpeger i mit andet indlæg..
Jeg tænker man tør det her, fordi man ved at Friis har den autoritet der skal til i truppen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træneremner

Indlæg af Jakobsen » 11. dec 2018, 00:56

Gaarde6 skrev:
11. dec 2018, 00:53
Jakobsen skrev:
11. dec 2018, 00:28
Gaarde6 skrev:
11. dec 2018, 00:08
Jeg synes det er et godt valg.
Jeg har ikke set hele holdet præstere mere frit og offensivt de sidste 2 år, som de har gjort de sidste par kampe under Friis.
Desuden bliver han skam rost af alt og alle. OG spillerne kan lide at spille under ham.
Fin kontrakt længde for at se om det fungerer på sigt.

Jeg er super tilfreds. Ingen indkørings tid eller noget.
Whats not to like.
Det er bare uholdbart med en halvårlig lappeløsning på en post, hvor vi skal have kontinuitet. Og med henblik på videre ansættelse af Friis skaber man dårlige forudsætninger for Friis ved fra day one at sige "Vi tror ikke på du er dygtig nok til en permanent ansættelse". En ting er at forefremme en assistent i et par kampe, men det skaber et fesent udgangspunkt for længere tid i rollen når man reelt ikke tror på han er dygtig nok. Skulle det være Friis skulle man gøre det helt fremfor at lave "en lille Ricardo" på ham.
Der kan være flere ting i spil, som vi intet aner om.
Friis kan ha sagt han gerne vil prøve et halvt år.
Gaarde kan ha sagt at de gerne vil prøve et halvt år.
Kan også være ønske træneren har meldt ud til Gaarde at han først kan om et halvt år.
Vi ved det ikke.
Tvivler lidt på nogen vil ønske at starte i en lederstilling for et halvt år. Det signaleret enten at dem der har udpeget dig ikke tror på dig sådan for alvor eller, at du selv er usikker og en leder bør ikke udstråle den type usikkerhed.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 9. apr 2007, 21:43

Re: Træneremner

Indlæg af Holm-o1 » 11. dec 2018, 04:13

Passer det ikke med Hjulmand er færdig til sommer?
..

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Træneremner

Indlæg af MrBangDK » 11. dec 2018, 05:54

Helt fornuftigt valg! Friis vil gerne prøve sig af, vi kan beholde et stærkt talent. Viser det sig at matchet ikke er der, så skal vi ikke ud at fyre til sommer.
Ska' vi hak'?

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Træneremner

Indlæg af Nitten » 11. dec 2018, 07:27

Hvem er der så nu i staben omkring holdet ?

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Træneremner

Indlæg af strangecap » 11. dec 2018, 07:32

Pastorius skrev:
11. dec 2018, 00:55
Peter A. skrev:
11. dec 2018, 00:43
Jakobsen skrev:
11. dec 2018, 00:38
Peter A. skrev:
11. dec 2018, 00:36
FlæskeFrank skrev:
11. dec 2018, 00:16
Peter A. skrev:
11. dec 2018, 00:03
...mam kalder det permanent men alligevel så kun et halvt år?? Vi tror på dig, men ikke 100%..
Hvor kalder man det permanent ?

Man siger vel blot, at Friis er træner resten af sæsonen. Det kan jo være, at man ikke kan finde den rette til vinter ? Hjulmand skal jo åbenbart først noget efter sæsonen :cool:

Friis er måske usikker på, om han vil være cheftræner og derfor selv bedt om betænkningstid.

Og endelig med denne løsning kan Friis faktisk gå tilbage og blive assistent igen, hvis det ikke lykkes. Det kunne han ikke, hvis man havde givet ham en flerårig aftale.
Jeg tror egentlig du har ret i det sidste du skriver omkring assostent-rollen. Det kunne meget vel være grunden til den løsning man har valgt..
Problemet er jo bare, at der vil være tvivl om Friis til hver evig eneste kamp fordi man har lavet så kortsigtet en aftale. Det holder hverken indadtil eller udadtil det her. Der er kæmpe risiko for, at det her bidrager endnu mere til Gaarde kan vise sig at være den værste lederudnævnelse i AaBs historie udover Bruce Rioch. Du må aldrig selv skabe tvivl om din leder og det gør du på den her måde.
Helt enig...og det er også det jeg påpeger i mit andet indlæg..
Jeg tænker man tør det her, fordi man ved at Friis har den autoritet der skal til i truppen.
Nå sige at det er en kende useriøst, det kan godt være at valget er godt nok men når man tidligere har sagt at man ikke kan gå fra at være assistenttræner til cheftræner i AaB så synes jeg det er en fallit erklæring at man end ikke står ved det man siger

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Træneremner

Indlæg af MrBangDK » 11. dec 2018, 07:34

strangecap skrev:
11. dec 2018, 07:32
Pastorius skrev:
11. dec 2018, 00:55
Peter A. skrev:
11. dec 2018, 00:43
Jakobsen skrev:
11. dec 2018, 00:38
Peter A. skrev:
11. dec 2018, 00:36
FlæskeFrank skrev:
11. dec 2018, 00:16


Hvor kalder man det permanent ?

Man siger vel blot, at Friis er træner resten af sæsonen. Det kan jo være, at man ikke kan finde den rette til vinter ? Hjulmand skal jo åbenbart først noget efter sæsonen :cool:

Friis er måske usikker på, om han vil være cheftræner og derfor selv bedt om betænkningstid.

Og endelig med denne løsning kan Friis faktisk gå tilbage og blive assistent igen, hvis det ikke lykkes. Det kunne han ikke, hvis man havde givet ham en flerårig aftale.
Jeg tror egentlig du har ret i det sidste du skriver omkring assostent-rollen. Det kunne meget vel være grunden til den løsning man har valgt..
Problemet er jo bare, at der vil være tvivl om Friis til hver evig eneste kamp fordi man har lavet så kortsigtet en aftale. Det holder hverken indadtil eller udadtil det her. Der er kæmpe risiko for, at det her bidrager endnu mere til Gaarde kan vise sig at være den værste lederudnævnelse i AaBs historie udover Bruce Rioch. Du må aldrig selv skabe tvivl om din leder og det gør du på den her måde.
Helt enig...og det er også det jeg påpeger i mit andet indlæg..
Jeg tænker man tør det her, fordi man ved at Friis har den autoritet der skal til i truppen.
Nå sige at det er en kende useriøst, det kan godt være at valget er godt nok men når man tidligere har sagt at man ikke kan gå fra at være assistenttræner til cheftræner i AaB så synes jeg det er en fallit erklæring at man end ikke står ved det man siger
Falliterklæring simpelthen, fordi man vælger at tage et andet synspunkt end ét som stammer fra en anden tid?
Ska' vi hak'?

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træneremner

Indlæg af Forza » 11. dec 2018, 07:45

Jeg tror ikke denne kontrakt på nogen måde er forbundet med Hjulmands udløb til sommer.

Jeg har det ambivalent med det. På den ene side er det fint et stort trænertalent med AaB baggrund får et halvt år til at bevise sig.

På den anden side så kommer alle øjne konstant til at være på både Friis og Gaarde det næste halve år og jeg er ikke sikker på at Friis vil gå tilbage som assistent efter et halvt år som træner. Jeg har samtidig også min tvivl om Friis er bedre end MW. Sidste kamp viste i hvert fald nogle svage taktiske beslutninger fra hans side.

Det bliver spændende at se hvem man henter som assistent.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Træneremner

Indlæg af Gaarde6 » 11. dec 2018, 08:04

Jakobsen skrev:
11. dec 2018, 00:56
Gaarde6 skrev:
11. dec 2018, 00:53
Jakobsen skrev:
11. dec 2018, 00:28
Gaarde6 skrev:
11. dec 2018, 00:08
Jeg synes det er et godt valg.
Jeg har ikke set hele holdet præstere mere frit og offensivt de sidste 2 år, som de har gjort de sidste par kampe under Friis.
Desuden bliver han skam rost af alt og alle. OG spillerne kan lide at spille under ham.
Fin kontrakt længde for at se om det fungerer på sigt.

Jeg er super tilfreds. Ingen indkørings tid eller noget.
Whats not to like.
Det er bare uholdbart med en halvårlig lappeløsning på en post, hvor vi skal have kontinuitet. Og med henblik på videre ansættelse af Friis skaber man dårlige forudsætninger for Friis ved fra day one at sige "Vi tror ikke på du er dygtig nok til en permanent ansættelse". En ting er at forefremme en assistent i et par kampe, men det skaber et fesent udgangspunkt for længere tid i rollen når man reelt ikke tror på han er dygtig nok. Skulle det være Friis skulle man gøre det helt fremfor at lave "en lille Ricardo" på ham.
Der kan være flere ting i spil, som vi intet aner om.
Friis kan ha sagt han gerne vil prøve et halvt år.
Gaarde kan ha sagt at de gerne vil prøve et halvt år.
Kan også være ønske træneren har meldt ud til Gaarde at han først kan om et halvt år.
Vi ved det ikke.
Tvivler lidt på nogen vil ønske at starte i en lederstilling for et halvt år. Det signaleret enten at dem der har udpeget dig ikke tror på dig sådan for alvor eller, at du selv er usikker og en leder bør ikke udstråle den type usikkerhed.
Nu arbejder jeg faktisk på en arbejdsplads hvor det lige er sket. At man har ansat en leder for et halvt år pr 1/1. Så jo det er der nogen, som gerne vil.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træneremner

Indlæg af Martino » 11. dec 2018, 08:19

Synes det er det rigtige valg. Nu skal Friis bare lære at holde Børsting ude på bænken.
Jeg savner Winsnes

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Træneremner

Indlæg af Silver77 » 11. dec 2018, 08:25

Det viser bare at Gaarde mangler format, han har ikke kunne finde en træner på så kort tid han skal jo også finde 1- 2 assistent trænere og den opgave er Gaarde ikke voksen nok til.

Hvad er meningen at forlænge med Friis når der kun er tale om et halv år ? Er det fordi han ikke helt tror på Friis eller skal det forståes sådan at kommer vi i top 6 så bliver Friis ny træner i en længere periode, kommer vi ikke i top 6 ja så er Friis færdig til sommer. Og en ny træner bliver ansat.

Det kan godt være at Friis er en skide god træner men så giv dog manden 2 år hvis i virkerlig tror på ham.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træneremner

Indlæg af Forza » 11. dec 2018, 08:36

Silver77 skrev:
11. dec 2018, 08:25
Det viser bare at Gaarde mangler format, han har ikke kunne finde en træner på så kort tid han skal jo også finde 1- 2 assistent trænere og den opgave er Gaarde ikke voksen nok til.

Hvad er meningen at forlænge med Friis når der kun er tale om et halv år ? Er det fordi han ikke helt tror på Friis eller skal det forståes sådan at kommer vi i top 6 så bliver Friis ny træner i en længere periode, kommer vi ikke i top 6 ja så er Friis færdig til sommer. Og en ny træner bliver ansat.

Det kan godt være at Friis er en skide god træner men så giv dog manden 2 år hvis i virkerlig tror på ham.
Meningen er da åbenlys. Friis har kvaliteter som man godt kan se perspektiver i, men nu får han et “gratis” halvt år hvor man kan prøve hinanden af. Samtidig er der potentielt flere ledige emner til sommer.

En 2 årig kontrakt nu ville være et skud i tågen. Kan slet ikke følge dig i at det skulle bevise at "Gaarde mangler format".
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Træneremner

Indlæg af Yankee » 11. dec 2018, 08:45

Forza skrev:
11. dec 2018, 08:36
Meningen er da åbenlys. Friis har kvaliteter som man godt kan se perspektiver i, men nu får han et “gratis” halvt år hvor man kan prøve hinanden af.

En 2 årig kontrakt nu ville være et skud i tågen.
Det næste halvår er sgu ikke gratis! Vi skal da ud og vinde fodboldkampe og spille mesterskabsslutspil. AaB er en topklub og der må aldrig være gratis kampe eller sæsoner. Især ikke når man står midt i en enorm opbakningskrise.

Hele argumentet for at fyre Wieghorst nu var jo at hans kontrakt snart løb ud og man ikke ville forlænge langsigtet med ham. Så erstatter man ham gudhjælpemig med en lige så kortsigtet løsning, der ligesom Wieghorst skal kæmpe for sit liv fra uge-til-uge mens pressen ikke taler om andet end hans snarlige kontraktudløb.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Træneremner

Indlæg af Hanga » 11. dec 2018, 08:56

Yankee skrev:
11. dec 2018, 08:45
skrise.

Hele argumentet for at fyre Wieghorst nu var jo at hans kontrakt snart løb ud og man ikke ville forlænge langsigtet med ham. Så erstatter man ham gudhjælpemig med en lige så kortsigtet løsning, der ligesom Wieghorst skal kæmpe for sit liv fra uge-til-uge mens pressen ikke taler om andet end hans snarlige kontraktudløb.
Og det bliver sværere at rekrutere spillere når de ikke ved hvem den fremtidige chef er.

Jeg synes AaBs beslutningsproces her virker hakkende. Fyrer MW med 3 kampe til vinterpause, og giver Friis ansvaret i disse. Allerede efter 2 uger vælger man så at forlænge denne aftale sæsonen ud. Stod man så meget i blinde omkring trænermulighederne da man fyrede MW? Skulle man måske så have ventet? Hvis det derimod er fordi man virkelig tror på Friis, så skulle han jo have haft sæsonen ud fra starten af.

Personligt synes jeg jo vi skal have helt nye øjne udefra. Uagtet at Friis angiveligt er fagligt dygtigt, mener jeg derfor ikke det er den rigtige løsning. Og måden hvorpå han greb udvisningen i søndags an, blev jeg bekræftet i, at han hænger for meget i hvordan vi hidtil har gjort. Parker bussen og dræb kampen var ordren i pausen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træneremner

Indlæg af Buzz Killington » 11. dec 2018, 09:07

Silver77 skrev:
11. dec 2018, 08:25
Det viser bare at Gaarde mangler format, han har ikke kunne finde en træner på så kort tid han skal jo også finde 1- 2 assistent trænere og den opgave er Gaarde ikke voksen nok til.

Hvad er meningen at forlænge med Friis når der kun er tale om et halv år ? Er det fordi han ikke helt tror på Friis eller skal det forståes sådan at kommer vi i top 6 så bliver Friis ny træner i en længere periode, kommer vi ikke i top 6 ja så er Friis færdig til sommer. Og en ny træner bliver ansat.

Det kan godt være at Friis er en skide god træner men så giv dog manden 2 år hvis i virkerlig tror på ham.
Men, man tror ikke på ham ubetinget. Det er netop det dette er udtryk for. Han er et trænertalent, så det giver da god mening med en prøvetid. Man er sikker 100% sikker på hans taktiske evner, men man mangler at se hvordan han håndterer presset, hvordan han håndterer at gå fra at være spillernes ven, til at være deres chef. Det får man nu mulighed for at finde ud af. Hurra. Man kan stadig fyre ham med kort varsel uden at hænge på en lang kontrakt økonomisk hvis det ikke går, og man kan stadig erstatte ham til sommer hvis der står nogle bedre klar. Friis smutter ingen steder med mindre det er Gaardes beslutning.

Der er vitterligt tale om et regulært win/win scenarie her. Hvad pokker er folk så bekymrede for?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar