Træneremner

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Træneremner

Indlæg af BassogogsVen » 30. sep 2018, 19:12

Medmindre tingene ændrer sig radikalt, har jeg svært ved at se, at Wieghorst bliver forlænget til sommer. Med Wieghorsts fastlåste adagiofodbold kan det jo også tænkes at ske tidligere.

Men hvem er mulige arvtagere, hvis der skal ske noget nyt og ikke bare en fortsættelse af Søndergaards og Wieghorsts søvndyssende boldflytteri? Det kunne være interessant med en liste, hvor man kan debattere/observere potentielle kandidater samt deres meritter og kompetencer/spilfilosofi.

Jeg har ikke selv nogen på hånden, men jeg kunne godt tænke mig en udlænding, der ikke er sølet ind i DBU-systemet. Én med nogle friske idéer og noget evne til at tilpasse sig kampene.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træneremner

Indlæg af Jakobsen » 30. sep 2018, 19:43

Begynder også at tvivle. Jeg nægter at tro på, at Würtz og Risgård virkelig kan være ringere end Magnus og Lesniak uanset hvor gamle de er blevet.
Jeg stemmer for Smukke Erik. Mon ikke han relativt snart bliver træt af at træne landsholdsfodboldens svar på Horsens. Alternativt vil jeg være kontroversiel og smide Riddersholm ind i debatten. Det her fodboldhold mangler altså noget fanden-i-vodskodhed og vindermentalitet og det kan Glen altså uanset om han er FCM mand.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Træneremner

Indlæg af BassogogsVen » 30. sep 2018, 19:46

Jakobsen skrev:
30. sep 2018, 19:43
Begynder også at tvivle. Jeg nægter at tro på, at Würtz og Risgård virkelig kan være ringere end Magnus og Lesniak uanset hvor gamle de er blevet.
Jeg stemmer for Smukke Erik. Mon ikke han relativt snart bliver træt af at træne landsholdsfodboldens svar på Horsens. Alternativt vil jeg være kontroversiel og smide Riddersholm ind i debatten. Det her fodboldhold mangler altså noget fanden-i-vodskodhed og vindermentalitet og det kan Glen altså uanset om han er FCM mand.
Smukke Erik behøver vi vel slet ikke at nævne; der er vel ingen fans af denne klub, for hvem han ikke er den våde drøm.

Uanset Disko Glens meritter, så nej. Never. Om så han var verdens bedste træner.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træneremner

Indlæg af Buzz Killington » 30. sep 2018, 20:18

BassogogsVen skrev:
30. sep 2018, 19:46
Jakobsen skrev:
30. sep 2018, 19:43
Begynder også at tvivle. Jeg nægter at tro på, at Würtz og Risgård virkelig kan være ringere end Magnus og Lesniak uanset hvor gamle de er blevet.
Jeg stemmer for Smukke Erik. Mon ikke han relativt snart bliver træt af at træne landsholdsfodboldens svar på Horsens. Alternativt vil jeg være kontroversiel og smide Riddersholm ind i debatten. Det her fodboldhold mangler altså noget fanden-i-vodskodhed og vindermentalitet og det kan Glen altså uanset om han er FCM mand.
Smukke Erik behøver vi vel slet ikke at nævne; der er vel ingen fans af denne klub, for hvem han ikke er den våde drøm.

Uanset Disko Glens meritter, så nej. Never. Om så han var verdens bedste træner.
Jamen så skal jeg nok være ham der. Hamrén var træner på et helt andet tidspunkt, og spillede en helt anden type fodbold end hvad vi har spillere til i dag. Hvad taler for at han vil være en success i AaB anno 2018? Bemærk, det jeg stiller vitterligt et spørgsmål her.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Træneremner

Indlæg af strangecap » 30. sep 2018, 20:26

Jeg ser gerne den hvide puma kommer hjem han har bevist at han kan få meget ud af lidt i USA

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 30. sep 2018, 20:46

Buzz Killington skrev:
30. sep 2018, 20:18

Jamen så skal jeg nok være ham der. Hamrén var træner på et helt andet tidspunkt, og spillede en helt anden type fodbold end hvad vi har spillere til i dag. Hvad taler for at han vil være en success i AaB anno 2018? Bemærk, det jeg stiller vitterligt et spørgsmål her.
Hamrén passer i hvert fald ikke ind i den stillingsbeskrivelse vi har brugt ved de seneste par træneransættelser.

Jeg tror ikke han ville være aktuel i AaB, men derfor kan man jo godt drømme.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 30. sep 2018, 20:47

strangecap skrev:
30. sep 2018, 20:26
Jeg ser gerne den hvide puma kommer hjem han har bevist at han kan få meget ud af lidt i USA
Dét er jeg til gengæld sikker på ikke bliver en succes. Det er noget helt andet at være superligatræner, end det er at være sekundatræner i USA.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træneremner

Indlæg af Jakobsen » 30. sep 2018, 21:01

Pastorius skrev:
30. sep 2018, 20:47
strangecap skrev:
30. sep 2018, 20:26
Jeg ser gerne den hvide puma kommer hjem han har bevist at han kan få meget ud af lidt i USA
Dét er jeg til gengæld sikker på ikke bliver en succes. Det er noget helt andet at være superligatræner, end det er at være sekundatræner i USA.
Helt enig. Tror der er lang vej fra, hvad an coach i USAs næstbedste liga laver og hvad vi har brug for. Derudover synes jeg, at det vi har brug for er den trænertype, som kan løfte klubben ligesom Backe og Hamren gjorde. Det ideelle ville være Hjulmand, som kan udvikle vores talentudvikling og koncept, men tvivler på han vil til andre klubber i DK udover måske fuckerne.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Træneremner

Indlæg af Silver77 » 30. sep 2018, 21:36

Kasper Hjulmands kontrakt udløber til sommer, jeg syntes ikke at han spiller med håndbremsen trukket ligesom Wieghorst gør, selv okore fortæller efter dagens kamp at de spiller med håndbremsen trukket.

Gaarde og Wieghorst skal have en snak når efterårs sæsonen er færdig og det lyd på Gaarde at han godt kunne se Wieghorst blive i AaB i en længere periode :thumbsdown: :thumbsdown:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 30. sep 2018, 23:18

Silver77 skrev:
30. sep 2018, 21:36
Kasper Hjulmands kontrakt udløber til sommer, jeg syntes ikke at han spiller med håndbremsen trukket ligesom Wieghorst gør, selv okore fortæller efter dagens kamp at de spiller med håndbremsen trukket.

Gaarde og Wieghorst skal have en snak når efterårs sæsonen er færdig og det lyd på Gaarde at han godt kunne se Wieghorst blive i AaB i en længere periode :thumbsdown: :thumbsdown:
Hvis ikke Gaarde havde lydt som om han godt kunne se MW i AaB i en længere periode, så skulle han jo fyre ham med det samme.

....og den tanke kan man så gå i seng på, og se om underbukserne er tørre når man vågner igen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Træneremner

Indlæg af BassogogsVen » 30. sep 2018, 23:20

Pastorius skrev:
30. sep 2018, 23:18
Silver77 skrev:
30. sep 2018, 21:36
Kasper Hjulmands kontrakt udløber til sommer, jeg syntes ikke at han spiller med håndbremsen trukket ligesom Wieghorst gør, selv okore fortæller efter dagens kamp at de spiller med håndbremsen trukket.

Gaarde og Wieghorst skal have en snak når efterårs sæsonen er færdig og det lyd på Gaarde at han godt kunne se Wieghorst blive i AaB i en længere periode :thumbsdown: :thumbsdown:
Hvis ikke Gaarde havde lydt som om han godt kunne se MW i AaB i en længere periode, så skulle han jo fyre ham med det samme.

....og den tanke kan man så gå i seng på, og se om underbukserne er tørre når man vågner igen.
Man bør ikke sove med underbukser.

Desuden håber jeg virkelig, at selvom Gaarde skulle ønske at forlænge med Wieghorst, så kan bagland, sponsorer og bestyrelse godt se, at det ikke er farbar vej, hvis man gerne vil noget med denne klub og fx få folk på stadion igen.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Træneremner

Indlæg af Kenneth K » 1. okt 2018, 10:20

Silver77 skrev:
30. sep 2018, 21:36
Kasper Hjulmands kontrakt udløber til sommer
Det er svært imponerende, hvad han á sine to omgange i FC Nordsjælland har formået at skabe, så jeg gad rigtig godt se ham stå i spidsen for AaB.

Men, er vi mon attraktive nok ift. hvad han allerede har -- og har han måske ambitioner om udlandet igen? Han har vel sikkert også en familie at skulle tænke på. Vil han rykke dem op med roden, "bare" for at skulle træne AaB?

Mit romatiske hjerte kan godt lide idéen om at hive Jimmy hjem, men der skal selvfølgelig være en forventning om, at han kan levere et godt stykke arbejde. Og ikke bare blive endnu en AaB-dreng på lønningslisten.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træneremner

Indlæg af Jakobsen » 1. okt 2018, 10:31

Kenneth K skrev:
1. okt 2018, 10:20
Silver77 skrev:
30. sep 2018, 21:36
Kasper Hjulmands kontrakt udløber til sommer
Det er svært imponerende, hvad han á sine to omgange i FC Nordsjælland har formået at skabe, så jeg gad rigtig godt se ham stå i spidsen for AaB.

Men, er vi mon attraktive nok ift. hvad han allerede har -- og har han måske ambitioner om udlandet igen? Han har vel sikkert også en familie at skulle tænke på. Vil han rykke dem op med roden, "bare" for at skulle træne AaB?

Mit romatiske hjerte kan godt lide idéen om at hive Jimmy hjem, men der skal selvfølgelig være en forventning om, at han kan levere et godt stykke arbejde. Og ikke bare blive endnu en AaB-dreng på lønningslisten.
Jeg har simpelthen svært ved at se hvordan Jimmy skulle være manden. Taktisk er fodbolden i USA dårligere end Superligaen og Jimmy har været træner i mindre rammer. Jeg siger ikke, at Jimmy måske ikke er en dygtig coach, men jeg er bare ikke sikker på han er der, hvor han vil være en god Superigatræner. Derudover synes jeg gentlig heller ikke han har bevist/opnået noget der gør vi skal interessere os for ham. For at nu at vende den om; Havde vi diskuteret Jimmy som potentielt emne hvis ikke han var gammel AaB'er? Det tror jeg ikke rigtig på.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Træneremner

Indlæg af Kenneth K » 1. okt 2018, 10:38

Det tror jeg heller ikke, at vi havde.

Og som jeg også forsøgte at skrive: Det er kun mit romantiske hjerte, der kan lide idéen -- og det skal selvfølgelig ikke været det, der ansættes på baggrund af. Skal han ansættes, så skal det selvfølgelig være fordi, at man mener at han har de trænerkvaliteter, vi vil have.

Kongpohl
Junior
Junior
Indlæg: 56
Tilmeldt: 13. apr 2018, 21:04
Favoritspiller: Jannik Pohl

Re: Træneremner

Indlæg af Kongpohl » 1. okt 2018, 12:40

Pastorius skrev:
30. sep 2018, 20:46
Buzz Killington skrev:
30. sep 2018, 20:18

Jamen så skal jeg nok være ham der. Hamrén var træner på et helt andet tidspunkt, og spillede en helt anden type fodbold end hvad vi har spillere til i dag. Hvad taler for at han vil være en success i AaB anno 2018? Bemærk, det jeg stiller vitterligt et spørgsmål her.
Hamrén passer i hvert fald ikke ind i den stillingsbeskrivelse vi har brugt ved de seneste par træneransættelser.

Jeg tror ikke han ville være aktuel i AaB, men derfor kan man jo godt drømme.
Han er også lige blevet ansat af det islandske fodboldforbund, KSI. Jeg tror sku ikke han vil tilbage til klubfodbold - uden jeg ved noget som helst om det :-)

Kongpohl
Junior
Junior
Indlæg: 56
Tilmeldt: 13. apr 2018, 21:04
Favoritspiller: Jannik Pohl

Re: Træneremner

Indlæg af Kongpohl » 1. okt 2018, 12:49

Silver77 skrev:
30. sep 2018, 21:36
Kasper Hjulmands kontrakt udløber til sommer, jeg syntes ikke at han spiller med håndbremsen trukket ligesom Wieghorst gør, selv okore fortæller efter dagens kamp at de spiller med håndbremsen trukket.

Gaarde og Wieghorst skal have en snak når efterårs sæsonen er færdig og det lyd på Gaarde at han godt kunne se Wieghorst blive i AaB i en længere periode :thumbsdown: :thumbsdown:
Gaarde skal jo bakke "truppen" og Wieghorst op, uanset hvordan og hvorledes. Om han inderligt ikke selv tror på projektet, skal han naturligvis bakke ham op udad til. Alt andet ville være en skandale.

Jeg håber dog på at de går på kompromis med Wieghorsts lønkroner fra vinter og til sommer, fyrer ham og ansætter han ny træner.

Af trænere i Danmark kunne en Jonas Dal vel nævnes? Jeg ved at han på sin sommerferie på Rhodos blev ringet op af Steinlein for at blive ansat i FCM, efter bruddet med Gummi Glen. Han fik dog ikke lov til at smutte af Hobro. Han har ihvertfald noget fandenivoldskhed, og er en dygtig motivator. Om han så har det taktiske spektrum, og evner implementeringen af unge ved jeg ikke :-)

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Træneremner

Indlæg af Eksil » 1. okt 2018, 16:01

MW udløber da ikke til sommer. Han bliver bare funktionær med 3 mdr gensidig opsigelse. Personligt tror jeg han også forsætter efter sommer.

Gamen

Re: Træneremner

Indlæg af Gamen » 1. okt 2018, 16:51

Eksil skrev:
1. okt 2018, 16:01
MW udløber da ikke til sommer. Han bliver bare funktionær med 3 mdr gensidig opsigelse. Personligt tror jeg han også forsætter efter sommer.
Med de tilgange der har været det seneste år, er det sindssygt at vi stadig ikke kan aflæse det hverken på spil eller chancer. Vi skaber ganske enkelt ikke nok. Og det indfrier man ikke målsætningen af - slet ikke den der hedder at vi skal ligge i slipstrømmen af de bedste. Vi var jo 20-30 mål ringere end de bedste sidste sæson, og derfor aldrig reelt i nærheden af noget som helst der bare var lidt spændende.

Mon ikke bestyrelsen har læst skriften på væggen. Wieghorst får et halvt år med endnu en bunke dyre tilgange, og så er det ud, hvis ikke han får mere ud af det.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træneremner

Indlæg af Buzz Killington » 1. okt 2018, 17:52

Gamen skrev:
1. okt 2018, 16:51
Eksil skrev:
1. okt 2018, 16:01
MW udløber da ikke til sommer. Han bliver bare funktionær med 3 mdr gensidig opsigelse. Personligt tror jeg han også forsætter efter sommer.
Med de tilgange der har været det seneste år, er det sindssygt at vi stadig ikke kan aflæse det hverken på spil eller chancer. Vi skaber ganske enkelt ikke nok. Og det indfrier man ikke målsætningen af - slet ikke den der hedder at vi skal ligge i slipstrømmen af de bedste. Vi var jo 20-30 mål ringere end de bedste sidste sæson, og derfor aldrig reelt i nærheden af noget som helst der bare var lidt spændende.

Mon ikke bestyrelsen har læst skriften på væggen. Wieghorst får et halvt år med endnu en bunke dyre tilgange, og så er det ud, hvis ikke han får mere ud af det.
Min eneste anke i forhold til at finde en ny træner er netop trådens titel. Selvom jeg ikke kan se MW har fået os i den rette retning er bare ikke overbevist om at vi kan finde et alternativ der kan få mere ud af vores hold under de rammer ledelsen har sat omkring spillestil.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 1. okt 2018, 22:27

Buzz Killington skrev:
1. okt 2018, 17:52
Gamen skrev:
1. okt 2018, 16:51
Eksil skrev:
1. okt 2018, 16:01
MW udløber da ikke til sommer. Han bliver bare funktionær med 3 mdr gensidig opsigelse. Personligt tror jeg han også forsætter efter sommer.
Med de tilgange der har været det seneste år, er det sindssygt at vi stadig ikke kan aflæse det hverken på spil eller chancer. Vi skaber ganske enkelt ikke nok. Og det indfrier man ikke målsætningen af - slet ikke den der hedder at vi skal ligge i slipstrømmen af de bedste. Vi var jo 20-30 mål ringere end de bedste sidste sæson, og derfor aldrig reelt i nærheden af noget som helst der bare var lidt spændende.

Mon ikke bestyrelsen har læst skriften på væggen. Wieghorst får et halvt år med endnu en bunke dyre tilgange, og så er det ud, hvis ikke han får mere ud af det.
Min eneste anke i forhold til at finde en ny træner er netop trådens titel. Selvom jeg ikke kan se MW har fået os i den rette retning er bare ikke overbevist om at vi kan finde et alternativ der kan få mere ud af vores hold under de rammer ledelsen har sat omkring spillestil.
Jeg kan ikke se vi kan finde en, der kan få mindre ud af det.

Når det så er sagt, så tror jeg det er på tide at gøre op med vores strategi med at ansætte en træner der passer fuldstændig ind i vores filosofi. Jeg tænker vi skal finde en mand med den rigtige personlighed og pondus (noget som alle vores mestertrænere har haft) og så skabe holdet sammen med ham. Betyder det så, at der skal ændres lidt på hvordan ungdomsholdene spiller, så må det jo være sådan.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar