Træneremner

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træneremner

Indlæg af FIDEL » 25. okt 2018, 12:30

Pastorius skrev:
25. okt 2018, 12:24
FIDEL skrev: Ja tak til Kuhn, men ikke Kent. Personligt kunne jeg rigtig godt tænke mig en cheftræner med pondus og karisma.
Jeg kunne godt tænke mig et AaB-hold der spiller sprudlende flot fodbold, og vinder.

Karismaen hos cheftræneren udadtil er jeg fløjtende ligeglad med. Den slags bliver alligevel ikke eksponeret udenfor Nordjylland, med dem der pt. Har TV-rettighederne.
Det forplanter sig hos spillere og tilskuere mfl. hvis cheftræneren eller assistenten har noget pondus og karisma. Tro på tingene og en udstråling der viser det kan flytte meget for en klub som AaB. Kuhn er f.eks. en fantastisk motivator og dygtig til at arbejde med talenter.
Jeg vil da også skide på tv, men internt i klubben ser jeg helst en bedre motivator end Wieghorst og Friis. Leverpostej...

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Træneremner

Indlæg af Gnu » 25. okt 2018, 12:41

FIDEL skrev:
25. okt 2018, 12:30
Pastorius skrev:
25. okt 2018, 12:24
FIDEL skrev: Ja tak til Kuhn, men ikke Kent. Personligt kunne jeg rigtig godt tænke mig en cheftræner med pondus og karisma.
Jeg kunne godt tænke mig et AaB-hold der spiller sprudlende flot fodbold, og vinder.

Karismaen hos cheftræneren udadtil er jeg fløjtende ligeglad med. Den slags bliver alligevel ikke eksponeret udenfor Nordjylland, med dem der pt. Har TV-rettighederne.
Det forplanter sig hos spillere og tilskuere mfl. hvis cheftræneren eller assistenten har noget pondus og karisma. Tro på tingene og en udstråling der viser det kan flytte meget for en klub som AaB. Kuhn er f.eks. en fantastisk motivator og dygtig til at arbejde med talenter.
Jeg vil da også skide på tv, men internt i klubben ser jeg helst en bedre motivator end Wieghorst og Friis. Leverpostej...
Kent biver aldrig en mand, som taler i overskrifter som Gyselige Glen og David Nielsen eller tosser rundt som Bo Henriksen, men han havde sgu da masser af pondus, da han var i AaB. Dét tror jeg samtlige spillere fra dengang vil bekræfte.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træneremner

Indlæg af Jakobsen » 25. okt 2018, 12:46

Klaus skrev:
25. okt 2018, 11:46
Rextherunt skrev:
25. okt 2018, 10:39

Nej det er ikke en kvalitet i sig selv... men det er jo der man skal ind og kigge på det niveau man henter fra. Jeg kender heller ikke Raul som træner eller hans niveau, men nævnte ham som en der havde været kigget på. Jeg tænker han sikkert var for dyr på den korte bane og måske heller ikke har træner kompetencerne. Der jeg ville hen var, en som kommer fra en stor klub som måske "bare" har været ungdoms træner, men som gerne vil noget mere. En 5 årig kontrakt i en klub hvor han kan få mulighed for at udvikle sig samtidig med at få indflydelse på klubben og på den måde løfte klubben, tænker jeg kunne være godt, for at få en gennemarbejdet rød tråd at bygge videre på. En person med en så stærk baggrund ville måske også nemmere kunne tiltrække talenter til klubben og måske også bedre spillere udfra et bredere spillerkendskab.
Jeg kigger ikke isoleret set på om det er en god trænere eller ej, men også på om han kan bidrage med noget som kan løfte AaB og det mener jeg ikke Thomasberg eller Kuhn kan.
Den eneste jeg på stående fod kan komme i tanke om er hentet på den måde var René Meulensteen. Han blev så vidt jeg husker ikke den store succes i Brøndby, selvom han havde været træner i Manchester United. Jeg siger ikke, at det ikke kan lykkes. Men vi må også erkende, at når det kommer til at hente udenlandske trænere er der et element af lotto i det. Vi havde stor succes med Backe og Hamrén. Pehrsson og Rioch var lige så store fiaskoer (mindst). Kuhn har jo uomtvisteligt været med til at rykke AaB i flere omgange. Først sammen med Hamren og siden med Kent. Læg dertil en ganske vist kort, men alligevel ubesejret periode som cheftræner. Tænker lidt, at en mand med hans historik burde være rigtig meget i spil til en plads på holdet.
Omvendt var Pehrsson og Rioch forudsigelige fiaskoer IMO.

- Rioch fordi det var en spøjs konstruktion med en træner der egentlig ikke ville klubben eller omvendt på den lange bane og derfor handlede alt for korsigtet og bl.a. skodede Superligaen.
- Pehrsson: Han var simpelthen for grøn og ikke stærk nok til at skulle stå i spidsen for et forsvarende mesterhold. Slet ikke når han havde oponionen imod fra dag et.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 924
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Træneremner

Indlæg af Salle17 » 25. okt 2018, 12:58

Enghave skrev:
24. okt 2018, 19:42
Salle17 skrev:
24. okt 2018, 17:45
Er der nogen som har adgang til denne artikel, og kan gengive hvad der står?

https://ekstrabladet.dk/plus/sportogspi ... er/7364708
https://m.imgur.com/mdauq94

Mange tak ;)

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træneremner

Indlæg af Forza » 25. okt 2018, 13:01

Efter min mening er Skandinavien det mest attraktive marked for os. Trænere fra andre lande har mange kompetencer men det er en stor fordel at den fremtidige træner har kendskab til liga, hold og stilarter i Norden.
Samtidig er det også en fordel at kende sproget.

Det er sværere at vide hvad man får hvis man tager en som starter fra 0 på de parametre.

Sormani fra Vejle er spændende. Udover ham ser jeg helst vi kigger mod Sverige eller Norge.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Træneremner

Indlæg af Rams » 25. okt 2018, 13:04

Jeg har foreslået ham tidligere, og det er mig fortsat helt uforståeligt, at sådan en kapacitet ikke har fundet en klub. Håkan Ericson, tidligere svensk U-21 træner (inkl. EM-guld). Han vil passe fint på talentprofilen, kunne tilføre nyt input og også være en naturlig autoritet qua hans alder og meritter for en Friis, hvis man fastholder ham i assistentrollen. I dag arbejder han uden for fodbolden med ledelsesudvikling, men hvis projektet er rigtigt kan han måske lokkes ind i manegen igen.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... t-politisk

http://www.transfermarkt.de/hakan-erics ... iner/30518

https://www.aftonbladet.se/tv/a/265379
In verbis simus faciles

Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Træneremner

Indlæg af Rextherunt » 25. okt 2018, 13:52

Silver77 skrev:
25. okt 2018, 12:19
Rextherunt skrev:
25. okt 2018, 09:39
Klaus skrev:
24. okt 2018, 22:18
Jeg tænker, at man måske skulle arbejde med et team.... Altså satse hårdt på at få Kuhn tilbage som assistent og ansvar for mandskabspleje og måske hente fx Thomas Thomasberg som har bevist, at han kan få meget ud af lidt. Hørte ham i radiosporten for et par måneder siden, hvor han skulle placere sit hjerte mellem AaB og FCM og der valgte han i hvert fald rigtigt :cool: Men om han vil og kan forlade Raders har jeg ingen anelse om. Ellers ser jeg ingen oplagte realistiske danske kandidater, selvom Bo Henriksen naturligvis vil være underholdende..
Jeg mener at det er tænkning som det du beskriver som gør at AaB ikke rykker sig. Allan Kuhn var en god assistent i AaB men jeg mener slet ikke at han er den rigtige overhovedet. Jeg mener at den næste træner/team skal kunne rykke hele klubben et niveau op... som Hamren gjorde det. Som jeg ser det så ligger klubben i et dødvande hvor vi ikke rigtig ved hvor vi skal hen. Vi hiver talenter op som 100% fortjener det, men hvis potentialer ikke bliver ordentligt forløst... vi henter spiller i øst og vest som alle er mere eller mindre vellykkede... vi henter trænere hvor kun 2-3 stykker har holdt mere end 2 år. Hvis man skal lave noget skal man droppe den Nordjyske beskedenhed og være mere ambitiøs. Med det mener jeg at man bør lave en 10-15 årig strategi for klubben og måske dele den op i perioder på 5 år så man på den måde for nogle delmål som er svære men realistiske at nå. Det må også betyde at man skal kigge på forretningen... har man de rigtige folk der kan løfte opgaven og bagefter kigge på den sportsligedel og stille samme spørgsmål. Den strategi man vælger skal jo gennemsyre hele klubben helt ned i ungdomsrækkerne for at man opnår størst mulig effekt. Når man så kigger på træner så skal man jo også være ambitiøs og tålmodig her... Jeg kan fx. huske at Raul var oppe som emne på et tidspunkt. Raul arbejdede dengang som træner på Real Madrids akademi. Ikke for at det skal være ham, men de kompetancer han besidder via sin erfaring og qua sit ungdomsarbejde i en ok stor klub, ville jo kunne rykke AaB min. et niveau op. Så det er noget i den stil jeg mener man bør kigge efter, og dem er der altså ikke nogen af i DK.... jo hvis man ikke vil hæves højere op en DK standarden. :)


Jeg har aldrig hørt om at Raul, skulle havde været på vej til AaB som træner, måske husker du forkert, men til gengæld har Fernando Morientes været rygtet til AaB

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... rjob-i-AaB
Det har du helt ret i... my bad. Men det ændre ikke på noget... udskift Raul med Morientes :) :cheers:
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Træneremner

Indlæg af Hanga » 25. okt 2018, 17:13

Pastorius skrev:
25. okt 2018, 12:24
FIDEL skrev: Ja tak til Kuhn, men ikke Kent. Personligt kunne jeg rigtig godt tænke mig en cheftræner med pondus og karisma.
Jeg kunne godt tænke mig et AaB-hold der spiller sprudlende flot fodbold, og vinder.

Karismaen hos cheftræneren udadtil er jeg fløjtende ligeglad med. Den slags bliver alligevel ikke eksponeret udenfor Nordjylland, med dem der pt. Har TV-rettighederne.
Jeg kan godt li personligheder med karisma og personlig udstråling, og mener afgjort at det kan være med til at skabe en stemning omkring en fodboldklub at have disse personligheder i spidsen. Kent Nielsen har den diametralt modsatte personlighed, og han må simpelthen være undtagelsen der bekræfter reglen, for jeg elskede også Kent (også inden 13/14). Han var så knastør og fodboldfagligt at det på hans egen kiksede facon jo næsten blev kult. Det var jo fantastisk at se ham stå og skælde ud og ligne en der var ved at eksplodere samtidig med at holdet var ved at køre modstanderen over. Hans commitment og krav til højt niveau løftede AaB helt vildt.

Ment Kent er jo nok næppe et emne eftersom han har skrevet med Silkeborg.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 25. okt 2018, 17:24

Hanga skrev:
Pastorius skrev:
25. okt 2018, 12:24
FIDEL skrev: Ja tak til Kuhn, men ikke Kent. Personligt kunne jeg rigtig godt tænke mig en cheftræner med pondus og karisma.
Jeg kunne godt tænke mig et AaB-hold der spiller sprudlende flot fodbold, og vinder.

Karismaen hos cheftræneren udadtil er jeg fløjtende ligeglad med. Den slags bliver alligevel ikke eksponeret udenfor Nordjylland, med dem der pt. Har TV-rettighederne.
Jeg kan godt li personligheder med karisma og personlig udstråling, og mener afgjort at det kan være med til at skabe en stemning omkring en fodboldklub at have disse personligheder i spidsen. Kent Nielsen har den diametralt modsatte personlighed, og han må simpelthen være undtagelsen der bekræfter reglen, for jeg elskede også Kent (også inden 13/14). Han var så knastør og fodboldfagligt at det på hans egen kiksede facon jo næsten blev kult. Det var jo fantastisk at se ham stå og skælde ud og ligne en der var ved at eksplodere samtidig med at holdet var ved at køre modstanderen over. Hans commitment og krav til højt niveau løftede AaB helt vildt.

Ment Kent er jo nok næppe et emne eftersom han har skrevet med Silkeborg.
PEA var heller den meget udfarende trænertype.

Jeg tror nok at dem FIDEL mener har karisma, er dem jeg ville kalde spradebasser. Jeg har intet mod karisma og personlighed (og det sidste havde både Kent og PEA), men uden noget at have det i, bliver det bare latterligt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træneremner

Indlæg af FIDEL » 25. okt 2018, 18:02

Pastorius skrev:
25. okt 2018, 17:24
Hanga skrev:
Pastorius skrev:
25. okt 2018, 12:24
FIDEL skrev: Ja tak til Kuhn, men ikke Kent. Personligt kunne jeg rigtig godt tænke mig en cheftræner med pondus og karisma.
Jeg kunne godt tænke mig et AaB-hold der spiller sprudlende flot fodbold, og vinder.

Karismaen hos cheftræneren udadtil er jeg fløjtende ligeglad med. Den slags bliver alligevel ikke eksponeret udenfor Nordjylland, med dem der pt. Har TV-rettighederne.
Jeg kan godt li personligheder med karisma og personlig udstråling, og mener afgjort at det kan være med til at skabe en stemning omkring en fodboldklub at have disse personligheder i spidsen. Kent Nielsen har den diametralt modsatte personlighed, og han må simpelthen være undtagelsen der bekræfter reglen, for jeg elskede også Kent (også inden 13/14). Han var så knastør og fodboldfagligt at det på hans egen kiksede facon jo næsten blev kult. Det var jo fantastisk at se ham stå og skælde ud og ligne en der var ved at eksplodere samtidig med at holdet var ved at køre modstanderen over. Hans commitment og krav til højt niveau løftede AaB helt vildt.

Ment Kent er jo nok næppe et emne eftersom han har skrevet med Silkeborg.
PEA var heller den meget udfarende trænertype.

Jeg tror nok at dem FIDEL mener har karisma, er dem jeg ville kalde spradebasser. Jeg har intet mod karisma og personlighed (og det sidste havde både Kent og PEA), men uden noget at have det i, bliver det bare latterligt.
Var Hamren en spradebasse? Eller hvad med Kuhn?
Nej vel.

tegnuj123
Drenge
Drenge
Indlæg: 41
Tilmeldt: 7. sep 2012, 11:59

Re: Træneremner

Indlæg af tegnuj123 » 26. okt 2018, 13:05

Frisbeetarianism is the belief that when you die, your soul goes up on the roof and gets stuck (George Carlin)

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Træneremner

Indlæg af BoT » 26. okt 2018, 13:46

Forstår virkelig ikke, at så mange gerne vil have en "eksotisk" træner (altså en uden for Skandinavien). Oplist lige rækken af eksotiske trænere med succes i Superligaen - og som IKKE har villet ændre markant på det eksisterende setup og spillertrup?
Se fx Zorniger i Brøndby. Han har fuldstændig ændret retningen på Vestegnen og kræver dyre indkøb fra udlandet - på trods af massive satsninger på deres Masterclass. Og ja: det gav succes sidste år - men mon ikke der venter regninger både i overført og direkte forstand?

Vi har brug for en træner, der kan optimere det setup, vi har i forvejen - både taktisk, træningsmæssigt og trupmæssigt - ikke en eller anden sydeuropæer uden kendskab til dansk fodbold, der kommer med HELT andre idéer om, hvad der fungerer.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Træneremner

Indlæg af Uldahl » 26. okt 2018, 14:04

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/skandin ... link=front

Nyt om MW og Rosenborg. Rosenborg satser på at have ny træner på plads inden 1 December. Han er også oppe imod den tidligere Dortmund træner Peter Bosz.

Det ser ikke alt forsikkert ud til at vi slipper af med ham. :thumbsdown:

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af NIN » 26. okt 2018, 16:30

BoT skrev:
26. okt 2018, 13:46
Forstår virkelig ikke, at så mange gerne vil have en "eksotisk" træner (altså en uden for Skandinavien). Oplist lige rækken af eksotiske trænere med succes i Superligaen - og som IKKE har villet ændre markant på det eksisterende setup og spillertrup?
Se fx Zorniger i Brøndby. Han har fuldstændig ændret retningen på Vestegnen og kræver dyre indkøb fra udlandet - på trods af massive satsninger på deres Masterclass. Og ja: det gav succes sidste år - men mon ikke der venter regninger både i overført og direkte forstand?

Vi har brug for en træner, der kan optimere det setup, vi har i forvejen - både taktisk, træningsmæssigt og trupmæssigt - ikke en eller anden sydeuropæer uden kendskab til dansk fodbold, der kommer med HELT andre idéer om, hvad der fungerer.
Spillere og trænere med eksotisk pas er pr. definition altid bedre. Det burde du vide med din historik på debatsiden.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Træneremner

Indlæg af Brodernumsi » 26. okt 2018, 16:59

NIN skrev:
26. okt 2018, 16:30
BoT skrev:
26. okt 2018, 13:46
Forstår virkelig ikke, at så mange gerne vil have en "eksotisk" træner (altså en uden for Skandinavien). Oplist lige rækken af eksotiske trænere med succes i Superligaen - og som IKKE har villet ændre markant på det eksisterende setup og spillertrup?
Se fx Zorniger i Brøndby. Han har fuldstændig ændret retningen på Vestegnen og kræver dyre indkøb fra udlandet - på trods af massive satsninger på deres Masterclass. Og ja: det gav succes sidste år - men mon ikke der venter regninger både i overført og direkte forstand?

Vi har brug for en træner, der kan optimere det setup, vi har i forvejen - både taktisk, træningsmæssigt og trupmæssigt - ikke en eller anden sydeuropæer uden kendskab til dansk fodbold, der kommer med HELT andre idéer om, hvad der fungerer.
Spillere og trænere med eksotisk pas er pr. definition altid bedre. Det burde du vide med din historik på debatsiden.
Spillere med eksotisk pas, bliver oftest omtalt som lottokuponer.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træneremner

Indlæg af Jakobsen » 26. okt 2018, 17:21

NIN skrev:
26. okt 2018, 16:30
BoT skrev:
26. okt 2018, 13:46
Forstår virkelig ikke, at så mange gerne vil have en "eksotisk" træner (altså en uden for Skandinavien). Oplist lige rækken af eksotiske trænere med succes i Superligaen - og som IKKE har villet ændre markant på det eksisterende setup og spillertrup?
Se fx Zorniger i Brøndby. Han har fuldstændig ændret retningen på Vestegnen og kræver dyre indkøb fra udlandet - på trods af massive satsninger på deres Masterclass. Og ja: det gav succes sidste år - men mon ikke der venter regninger både i overført og direkte forstand?

Vi har brug for en træner, der kan optimere det setup, vi har i forvejen - både taktisk, træningsmæssigt og trupmæssigt - ikke en eller anden sydeuropæer uden kendskab til dansk fodbold, der kommer med HELT andre idéer om, hvad der fungerer.
Spillere og trænere med eksotisk pas er pr. definition altid bedre. Det burde du vide med din historik på debatsiden.
Skal vi ikke lige prøve at nuancere det lidt mere end eksotisk kontra ikke eksotisk. Eksotisk skal næppe forstås på den måde, at nogen vil have en træner fra Peru, Slovakiet eller andre obskure steder. Som jeg læser folk er det mange savner nærmere en trænerprofil der kan løfte standarden i AaB og det kræver naturligvis, at han "kulturelt" matcher AaB. Det er svært at finde en dansk trænerprofil, som matcher denne beskrivelse. Kasper Hjulmand er næppe interesseret selvom jeg mener Gaarde sgu skal prøve. Thomas Frank kunne være et bud hvad angår arbejdet med de unge, men nu er han taget. Henrik Pedersen lyder spændende, men jeg ved ikke om han er visionær, fodboldfagligt dygtig nok eller en god leder. Vores ønske profil er vel noget i spektret Hjulmand-Hamren. Det er ikke sikkert, at vi kan få fra den hylde, men det er den type vi skal have. Jeg har svært ved at se vi har mange danske trænere gående med det potentiale. Bo Henriksen kan måske blive det på hans måde, men han er bare slet slet ikke en type der passer til AaB. Jeg kunne faktisk godt se Riddersholm tage sådan en rolle hos, men mon ikke han blivre i Hjørring resten af sæsonen. Men han har absolut fodboldmæssige visioner og faglighed og han kommer også med en klar ledelsesstil og ville helt sikkert udfordre vores ledelse på den positive måde. Jeg er med på det er kontroversielt, men IMO er han egentlig bare typen man elsker hvis han er fra ens egen klub og hader hvis han er træner for de andre.
Derudover har jeg dog svært ved at pege på danske navne og det efterlader os med at gå udenlands. Vi har god hitrate på svenskerne så det kunne være et oplagt marked, men alternativt så jeg gerne vi kiggede mod Tyskland eller Holland. Kulturer relativt tæt på vores egen og med masser af fodboldfaglighed. Jeg kender ikke markederne godt nok til at nævne navne, men det er IMO der vi skal kigge. Vi skal i hvert fald ikke have de gængse grå håndværkere herhjemmefra som Overne, Johnny Mølby, Claus Nørgård, Peter Sørensen osv.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træneremner

Indlæg af Martino » 26. okt 2018, 17:43

Uldahl skrev:
26. okt 2018, 14:04
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/skandin ... link=front

Nyt om MW og Rosenborg. Rosenborg satser på at have ny træner på plads inden 1 December. Han er også oppe imod den tidligere Dortmund træner Peter Bosz.

Det ser ikke alt forsikkert ud til at vi slipper af med ham. :thumbsdown:
De får Wieghorst og Peter Bosz bliver ny AaB-træner og alle er glade ;)
Hånden på hjertet er jeg faktisk spændt hvad Wieghorst får ud af holdet indtil vinterpausen. Er det syv runder der er tilbage?
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af NIN » 26. okt 2018, 17:51

Jakobsen skrev:
26. okt 2018, 17:21
NIN skrev:
26. okt 2018, 16:30
BoT skrev:
26. okt 2018, 13:46
Forstår virkelig ikke, at så mange gerne vil have en "eksotisk" træner (altså en uden for Skandinavien). Oplist lige rækken af eksotiske trænere med succes i Superligaen - og som IKKE har villet ændre markant på det eksisterende setup og spillertrup?
Se fx Zorniger i Brøndby. Han har fuldstændig ændret retningen på Vestegnen og kræver dyre indkøb fra udlandet - på trods af massive satsninger på deres Masterclass. Og ja: det gav succes sidste år - men mon ikke der venter regninger både i overført og direkte forstand?

Vi har brug for en træner, der kan optimere det setup, vi har i forvejen - både taktisk, træningsmæssigt og trupmæssigt - ikke en eller anden sydeuropæer uden kendskab til dansk fodbold, der kommer med HELT andre idéer om, hvad der fungerer.
Spillere og trænere med eksotisk pas er pr. definition altid bedre. Det burde du vide med din historik på debatsiden.
Skal vi ikke lige prøve at nuancere det lidt mere end eksotisk kontra ikke eksotisk. Eksotisk skal næppe forstås på den måde, at nogen vil have en træner fra Peru, Slovakiet eller andre obskure steder. Som jeg læser folk er det mange savner nærmere en trænerprofil der kan løfte standarden i AaB og det kræver naturligvis, at han "kulturelt" matcher AaB. Det er svært at finde en dansk trænerprofil, som matcher denne beskrivelse. Kasper Hjulmand er næppe interesseret selvom jeg mener Gaarde sgu skal prøve. Thomas Frank kunne være et bud hvad angår arbejdet med de unge, men nu er han taget. Henrik Pedersen lyder spændende, men jeg ved ikke om han er visionær, fodboldfagligt dygtig nok eller en god leder. Vores ønske profil er vel noget i spektret Hjulmand-Hamren. Det er ikke sikkert, at vi kan få fra den hylde, men det er den type vi skal have. Jeg har svært ved at se vi har mange danske trænere gående med det potentiale. Bo Henriksen kan måske blive det på hans måde, men han er bare slet slet ikke en type der passer til AaB. Jeg kunne faktisk godt se Riddersholm tage sådan en rolle hos, men mon ikke han blivre i Hjørring resten af sæsonen. Men han har absolut fodboldmæssige visioner og faglighed og han kommer også med en klar ledelsesstil og ville helt sikkert udfordre vores ledelse på den positive måde. Jeg er med på det er kontroversielt, men IMO er han egentlig bare typen man elsker hvis han er fra ens egen klub og hader hvis han er træner for de andre.
Derudover har jeg dog svært ved at pege på danske navne og det efterlader os med at gå udenlands. Vi har god hitrate på svenskerne så det kunne være et oplagt marked, men alternativt så jeg gerne vi kiggede mod Tyskland eller Holland. Kulturer relativt tæt på vores egen og med masser af fodboldfaglighed. Jeg kender ikke markederne godt nok til at nævne navne, men det er IMO der vi skal kigge. Vi skal i hvert fald ikke have de gængse grå håndværkere herhjemmefra som Overne, Johnny Mølby, Claus Nørgård, Peter Sørensen osv.
Korrekt. På samme måde som Aalborg og omegn og ikke mindst debatsiden klappede i hænderne til de blødte, da Kent Nielsen kom til. Her havde vi at gøre med en profil der ikke blot vil sikre os titler, men noget af det smukkeste fodbold ligaen havde set i mange år. Det kunne alle se.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træneremner

Indlæg af FIDEL » 26. okt 2018, 18:58

Er jeg den eneste, som faktisk gerne så Disco-Glen som træner i AaB?!
Hans faglighed er i top, og han har noget af det, der kan rykke ved tingene på de indre linjer i AaB.
Jeg har ikke noget imod Glen - kun fcm!
Og kom så med alle svinerne...

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træneremner

Indlæg af Forza » 26. okt 2018, 19:05

FIDEL skrev:
26. okt 2018, 18:58
Er jeg den eneste, som faktisk gerne så Disco-Glen som træner i AaB?!
Hans faglighed er i top, og han har noget af det, der kan rykke ved tingene på de indre linjer i AaB.
Jeg har ikke noget imod Glen - kun fcm!
Og kom så med alle svinerne...
Forhåbentligt er du den eneste.

Disco er indbegrebet af Herning og sindssygt overhypet som træner fordi han vandt mesterskabet en enkelt sæson.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar