Assistenttrænere

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Assistenttrænere

Indlæg af Lyngehoevdingen » 12. dec 2018, 15:09

Vi skal pludselig have to nye assistenttrænere.
Hvem ser I gerne bliver hentet ind?

Bud:
Kasper Risgaard
Igang med træneruddannelse, tempramentsmæssigt modspil til Friis. Husker, han blev nævnt af Mæhle som den der størst omfang guidede de unge taktisk.

Bo Zinck:
Fik sat noget fint i gang i Thisted og virker rimelig vellidt.

Søren Frederiksen:
Højt humør til dagligt, men også lidt fandenivoldsk ala Kuhn.

Joakim Matsson:
Har jo egentlig haft fine resultater som cheftræner. Er dog U19-træner i Brøndby, kan jeg se. Kan måske støtte Friis med erfaring som cheftræner.

Jesper Fredberg:
Jeg nævner ham mest for at huske jer på, hvor mange håbefulde trænerkarriere AGF har dræbt.

Lasse Stensgård:
Nuværende U19-træner for dygtig årgang. Kender ikke noget til manden.

Kjetil Wæhler:
Nogle nævnte ham et sted, og jeg holder meget af ham. Kommer med lederegenskaber, professionalisme og et arbejdergen.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 655
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Assistenttrænere

Indlæg af Winterburn » 12. dec 2018, 16:57

Lyngehoevdingen skrev:
12. dec 2018, 15:09
Vi skal pludselig have to nye assistenttrænere.
Hvem ser I gerne bliver hentet ind?

Bud:
Kasper Risgaard
Igang med træneruddannelse, tempramentsmæssigt modspil til Friis. Husker, han blev nævnt af Mæhle som den der størst omfang guidede de unge taktisk.

Bo Zinck:
Fik sat noget fint i gang i Thisted og virker rimelig vellidt.

Søren Frederiksen:
Højt humør til dagligt, men også lidt fandenivoldsk ala Kuhn.

Joakim Matsson:
Har jo egentlig haft fine resultater som cheftræner. Er dog U19-træner i Brøndby, kan jeg se. Kan måske støtte Friis med erfaring som cheftræner.

Jesper Fredberg:
Jeg nævner ham mest for at huske jer på, hvor mange håbefulde trænerkarriere AGF har dræbt.

Lasse Stensgård:
Nuværende U19-træner for dygtig årgang. Kender ikke noget til manden.

Kjetil Wæhler:
Nogle nævnte ham et sted, og jeg holder meget af ham. Kommer med lederegenskaber, professionalisme og et arbejdergen.
Ingen liste paa debatsiden uden:
Rade Prica
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Assistenttrænere

Indlæg af Jakobsen » 12. dec 2018, 18:31

Lyngehoevdingen skrev:
12. dec 2018, 15:09
Vi skal pludselig have to nye assistenttrænere.
Hvem ser I gerne bliver hentet ind?

Bud:
Kasper Risgaard
Igang med træneruddannelse, tempramentsmæssigt modspil til Friis. Husker, han blev nævnt af Mæhle som den der størst omfang guidede de unge taktisk.

Bo Zinck:
Fik sat noget fint i gang i Thisted og virker rimelig vellidt.

Søren Frederiksen:
Højt humør til dagligt, men også lidt fandenivoldsk ala Kuhn.

Joakim Matsson:
Har jo egentlig haft fine resultater som cheftræner. Er dog U19-træner i Brøndby, kan jeg se. Kan måske støtte Friis med erfaring som cheftræner.

Jesper Fredberg:
Jeg nævner ham mest for at huske jer på, hvor mange håbefulde trænerkarriere AGF har dræbt.

Lasse Stensgård:
Nuværende U19-træner for dygtig årgang. Kender ikke noget til manden.

Kjetil Wæhler:
Nogle nævnte ham et sted, og jeg holder meget af ham. Kommer med lederegenskaber, professionalisme og et arbejdergen.
Jeg tror umiddelbart man går med en intern indtil man ved om Friis er træner til næste sæson.

Ifht. dem du nævner:

- Risgård
Ikke helt sikker på om han har personlighed til at arbejde i en trænerstab. Jeg vil ikke have en klubmand bare fordi det er en klubmand.
Jeg tror også der kan være noget sundt i at få nogle andre øjne ind fremfor en spiller der har været i truppen de sidste fem år.
At en leder forsvinder kan også bidrage til at andre vokser og mon ikke Risgård i praksis vil have status ala han havde som spiller hvis han blev assistent. Jeg kan ikke se, at den manøvre lykkedes da vi gjorde det med Augu.

- Bo Zinck
Han kender Friis da de har spillet sammen på DS holdet i AaB for mange år siden. Jeg har hørt Zinck en del gange i Ripodsten og jeg tvivler lidt på om han er til mere end 2. div eller 1. div på et godt år. Han lyder altså for meget som en læmand når han snakker fodbold.

- Søren Frederiksen
Den kan jeg godt se meningen i. Har masser af trænererfaring hvilket er positivt og han kunne komme ind og blive den assistent som skaber en masse energi omkring truppen. Derudover tror jeg godt, at han kan arbejde under en yngre cheftræner.

- Joakim Mattson
Hans successer virker noget kortsigtede og mon ikke Brøndbys U19 job giver godt og der er vel en fair chance for at blive forfremmet til assistent der når Zorniger skrider eller bliver smidt ud.

- Jesper Fredberg
Det kan jeg slet ikke se noget i. en halvsæsons erfaring som vikar på et AGF hold i frit fald. Hans mystiske jobs i udlandet kan jeg ikke se skulle give noget sådan for alvor.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Assistenttrænere

Indlæg af FlæskeFrank » 12. dec 2018, 19:45

Winterburn skrev:
12. dec 2018, 16:57
Ingen liste paa debatsiden uden:
Rade Prica
[/quote]

Den får lige en Jeppe Curth :thumbsup:

Hvad laver Curth i øvrigt ?

Jeg tror mest på på Lars Knudsen eller hvad DBU U18-20 landsholdstræneren nu hedder. Kender Friis.

Hvis Bo Zinck kan organisere dødbolde synes jeg, at det lyder som et godt match. Så kommer der lidt liv udefra og han bliver ikke cheftræner istedet for Friis.

Der skal noget input udefra ind.

Søren F havde ikke en glorværdig Viborgtrænerkarriere, så jeg er lidt loren her. Så hellere Ralf Pedersen, hvis det skal være Viborg-agtig.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Assistenttrænere

Indlæg af Jakobsen » 12. dec 2018, 20:40

FlæskeFrank skrev:
12. dec 2018, 19:45
Winterburn skrev:
12. dec 2018, 16:57
Ingen liste paa debatsiden uden:
Rade Prica
Den får lige en Jeppe Curth :thumbsup:

Hvad laver Curth i øvrigt ?

Jeg tror mest på på Lars Knudsen eller hvad DBU U18-20 landsholdstræneren nu hedder. Kender Friis.

Hvis Bo Zinck kan organisere dødbolde synes jeg, at det lyder som et godt match. Så kommer der lidt liv udefra og han bliver ikke cheftræner istedet for Friis.

Der skal noget input udefra ind.

Søren F havde ikke en glorværdig Viborgtrænerkarriere, så jeg er lidt loren her. Så hellere Ralf Pedersen, hvis det skal være Viborg-agtig.
[/quote]

Jeg hørte for noget tid siden, at Curth er flyttet tilbage til København så mon ikke han er ved at starte et iværksættereventyr der.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Assistenttrænere

Indlæg af FIDEL » 12. dec 2018, 21:22

Jakobsen skrev:
12. dec 2018, 20:40
FlæskeFrank skrev:
12. dec 2018, 19:45
Winterburn skrev:
12. dec 2018, 16:57
Ingen liste paa debatsiden uden:
Rade Prica
Den får lige en Jeppe Curth :thumbsup:

Hvad laver Curth i øvrigt ?

Jeg tror mest på på Lars Knudsen eller hvad DBU U18-20 landsholdstræneren nu hedder. Kender Friis.

Hvis Bo Zinck kan organisere dødbolde synes jeg, at det lyder som et godt match. Så kommer der lidt liv udefra og han bliver ikke cheftræner istedet for Friis.

Der skal noget input udefra ind.

Søren F havde ikke en glorværdig Viborgtrænerkarriere, så jeg er lidt loren her. Så hellere Ralf Pedersen, hvis det skal være Viborg-agtig.
Jeg hørte for noget tid siden, at Curth er flyttet tilbage til København så mon ikke han er ved at starte et iværksættereventyr der.
[/quote]

Jo han har været i gang længe med en app hvor man kan købe kunst. Artland hedder den. Og så er han vist med i Tonsser...

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Assistenttrænere

Indlæg af Martino » 13. dec 2018, 13:49

Synes helt sikkert man skal forfremme Lasse Steensgaard(U19træneren). Han har virkelig fået det optimale ud af de seneste U-årgange - og han er noget mere verbal end Friis, så det kunne være et fint match. Hvem den anden assistent skal være...hmmm...den er sværere. Bo Zinck er selvfølgelig oplagt, meeeeen jeg ved sgu ikke helt. Hvad laver Winsnes for tiden?

Og nå ja så skal der også findes en U-19 træner, men her kunne Risgård være et godt bud, hvis han er interesseret.
Jeg savner Winsnes

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Assistenttrænere

Indlæg af FlæskeFrank » 17. dec 2018, 18:10

Forslag til assistenttræner:
En af dem, som har fået mange roser med sig, og som måske var spået en større trænerkarriere er Anders Gerber.

Han er såvidt jeg ved ledig på markedet. Silkeborgassistent, Skive cheftræner, en tur på Island. Han kunne være det friske pust.

Kan se, at Christian Flindt Bjerg også har P-licens. Men det trækker selvfølgelig ned, at han træner Vejgaard.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Assistenttrænere

Indlæg af Hanga » 17. dec 2018, 18:15

Martino skrev:
13. dec 2018, 13:49
Synes helt sikkert man skal forfremme Lasse Steensgaard(U19træneren). Han har virkelig fået det optimale ud af de seneste U-årgange - og han er noget mere verbal end Friis, så det kunne være et fint match. Hvem den anden assistent skal være...hmmm...den er sværere. Bo Zinck er selvfølgelig oplagt, meeeeen jeg ved sgu ikke helt. Hvad laver Winsnes for tiden?

Og nå ja så skal der også findes en U-19 træner, men her kunne Risgård være et godt bud, hvis han er interesseret.
Vi har haft en ekstrem udskiftning i ledere og trænere i ungdomsafdelingen de seneste par år, og Lasse Stensgaard har kun et par år som u19. Jeg kan ikke udtale mig om hvorvidt han er kvalificeret eller ej, men kan vi blive ved med at miste/hive folk ud af ungdomsafdelingen uden at det koster for meget på kvaliteten?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Assistenttrænere

Indlæg af Martino » 17. dec 2018, 22:11

Hanga skrev:
17. dec 2018, 18:15
Martino skrev:
13. dec 2018, 13:49
Synes helt sikkert man skal forfremme Lasse Steensgaard(U19træneren). Han har virkelig fået det optimale ud af de seneste U-årgange - og han er noget mere verbal end Friis, så det kunne være et fint match. Hvem den anden assistent skal være...hmmm...den er sværere. Bo Zinck er selvfølgelig oplagt, meeeeen jeg ved sgu ikke helt. Hvad laver Winsnes for tiden?

Og nå ja så skal der også findes en U-19 træner, men her kunne Risgård være et godt bud, hvis han er interesseret.
Vi har haft en ekstrem udskiftning i ledere og trænere i ungdomsafdelingen de seneste par år, og Lasse Stensgaard har kun et par år som u19. Jeg kan ikke udtale mig om hvorvidt han er kvalificeret eller ej, men kan vi blive ved med at miste/hive folk ud af ungdomsafdelingen uden at det koster for meget på kvaliteten?
Det er også min egen anke. At han er en god træner at have placeret som ansvarlig for U19 ;)
Jeg savner Winsnes

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Assistenttrænere

Indlæg af 9000AaB » 20. dec 2018, 09:05

Kunne være spændende at ha ham i AaB -> https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... tent-i-AaB

Friis som Cheftræner
Bo zink som assistent samt reserveholdstræner
Lasse Steensgaard som ekstra assistent samt U19træner

Kunne det evt. være et team vi kunne bruge?....

Gamen

Re: Assistenttrænere

Indlæg af Gamen » 20. dec 2018, 10:16

9000AaB skrev:
20. dec 2018, 09:05
Kunne være spændende at ha ham i AaB -> https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... tent-i-AaB

Friis som Cheftræner
Bo zink som assistent samt reserveholdstræner
Lasse Steensgaard som ekstra assistent samt U19træner

Kunne det evt. være et team vi kunne bruge?....
Tjah, altså, man må bare sige at det er meget gamle AaB'ere det hele. Jeg bryder mig ikke så meget om, at vi ikke rigtig har fremmede impulser udefra.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Assistenttrænere

Indlæg af Uldahl » 20. dec 2018, 10:41

Gamen skrev:
20. dec 2018, 10:16
9000AaB skrev:
20. dec 2018, 09:05
Kunne være spændende at ha ham i AaB -> https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... tent-i-AaB

Friis som Cheftræner
Bo zink som assistent samt reserveholdstræner
Lasse Steensgaard som ekstra assistent samt U19træner

Kunne det evt. være et team vi kunne bruge?....
Tjah, altså, man må bare sige at det er meget gamle AaB'ere det hele. Jeg bryder mig ikke så meget om, at vi ikke rigtig har fremmede impulser udefra.
Han vil ikke sige nej hvis han bliver spurgt.


https://nordjyske.dk/nyheder/sport/zinc ... 59bc669992

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Assistenttrænere

Indlæg af Forza » 20. dec 2018, 10:42

9000AaB skrev:
20. dec 2018, 09:05
Kunne være spændende at ha ham i AaB -> https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... tent-i-AaB

Friis som Cheftræner
Bo zink som assistent samt reserveholdstræner
Lasse Steensgaard som ekstra assistent samt U19træner

Kunne det evt. være et team vi kunne bruge?....
Nej for Guds skyld ikke Bo som assistent. Jobbet skal ikke tilbydes til den første nordjyde der byder sig til. Det kan vi gøre langt bedre.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Assistenttrænere

Indlæg af Yankee » 20. dec 2018, 10:43

9000AaB skrev:
20. dec 2018, 09:05
Kunne være spændende at ha ham i AaB -> https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... tent-i-AaB

Friis som Cheftræner
Bo zink som assistent samt reserveholdstræner
Lasse Steensgaard som ekstra assistent samt U19træner

Kunne det evt. være et team vi kunne bruge?....
Det er svært at vurdere. Når jeg har set hans hold og i øvrigt hørt på Bo Zinck er det ikke fordi man bliver blæst bagover af spillestilen og innovationen. Det er meget noget med at komme ud og krige og gerne noget med at have en masse DNA. Desuden sagde han sidste år op i Thisted fordi han synes arbejdspresset var for hårdt i en 1. divisionsklub. Jeg synes slet ikke det er vejen at gå for AaB, det må jeg sige.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Assistenttrænere

Indlæg af Jakobsen » 20. dec 2018, 10:46

Uldahl skrev:
Gamen skrev:
20. dec 2018, 10:16
9000AaB skrev:
20. dec 2018, 09:05
Kunne være spændende at ha ham i AaB -> https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... tent-i-AaB

Friis som Cheftræner
Bo zink som assistent samt reserveholdstræner
Lasse Steensgaard som ekstra assistent samt U19træner

Kunne det evt. være et team vi kunne bruge?....
Tjah, altså, man må bare sige at det er meget gamle AaB'ere det hele. Jeg bryder mig ikke så meget om, at vi ikke rigtig har fremmede impulser udefra.
Han vil ikke sige nej hvis han bliver spurgt.


https://nordjyske.dk/nyheder/sport/zinc ... 59bc669992
Nu skal vi jo generelt passe på med at dømme på fremtoning, men jeg er ikke overbevist om Zinck. Han lyder mere som en serietræner end en professionel træner når man hører ham i Ripodsten. Jeg har min tvivl, men den bygger også på uvidenhed da jeg ikke rigtig ved noget om hans arbejde for Jetsmark og Thisted


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Enevoldsen23
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. maj 2014, 17:30
Favoritspiller: Thomas Enevoldsen

Re: Assistenttrænere

Indlæg af Enevoldsen23 » 20. dec 2018, 11:02

Yankee skrev:
20. dec 2018, 10:43
9000AaB skrev:
20. dec 2018, 09:05
Kunne være spændende at ha ham i AaB -> https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... tent-i-AaB

Friis som Cheftræner
Bo zink som assistent samt reserveholdstræner
Lasse Steensgaard som ekstra assistent samt U19træner

Kunne det evt. være et team vi kunne bruge?....
Det er svært at vurdere. Når jeg har set hans hold og i øvrigt hørt på Bo Zinck er det ikke fordi man bliver blæst bagover af spillestilen og innovationen. Det er meget noget med at komme ud og krige og gerne noget med at have en masse DNA. Desuden sagde han sidste år op i Thisted fordi han synes arbejdspresset var for hårdt i en 1. divisionsklub. Jeg synes slet ikke det er vejen at gå for AaB, det må jeg sige.
Det skal jo lige bemærkes, at arbejdspresset var for hårdt i Thisted, fordi de ikke ville tilbyde ham et fuldtidssetup. Han skulle derfor passe et andet arbejde (aner naturligvis intet om mængden af timer her), pendle hele vejen til Thisted og tilbage, samtidig med han har familie. Det kan jeg sgu godt forstå, at det bliver for meget.

Om han har de faglige og personlige evner til at løfte jobbet vil jeg ikke udtale mig om, da jeg intet kender til manden. Men det virker til, at han besidder evnen til at arbejde med unge spillere, og give dem et løft, da dette ud fra min begrænsede viden er hvad han primært har haft som mulighed i Thisted og Jammerbugt.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Assistenttrænere

Indlæg af Yankee » 20. dec 2018, 11:11

Enevoldsen23 skrev:
20. dec 2018, 11:02

Det skal jo lige bemærkes, at arbejdspresset var for hårdt i Thisted, fordi de ikke ville tilbyde ham et fuldtidssetup. Han skulle derfor passe et andet arbejde (aner naturligvis intet om mængden af timer her), pendle hele vejen til Thisted og tilbage, samtidig med han har familie. Det kan jeg sgu godt forstå, at det bliver for meget.
Fair - tak for den forklaring. Det kan man sagtens forstå at han ikke kunne holde til.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Assistenttrænere

Indlæg af Tyskeren » 20. dec 2018, 11:43

Jeg kender lidt indgående til Bo, og han er typen som vil have ret og have det på hans måde. Han er meget autoritær, og jeg tror simpelthen ikke på at han kan indfinde sig med at være assistent. Derudover er han meget frembrusende på en træls nordjysk måde! Det bliver et nej tak herfra.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Assistenttrænere

Indlæg af Uldahl » 20. dec 2018, 13:21

Tyskeren skrev:
20. dec 2018, 11:43
Jeg kender lidt indgående til Bo, og han er typen som vil have ret og have det på hans måde. Han er meget autoritær, og jeg tror simpelthen ikke på at han kan indfinde sig med at være assistent. Derudover er han meget frembrusende på en træls nordjysk måde! Det bliver et nej tak herfra.
Gaarde har kun hørt positivt om ham. Så det er nok ikke helt umuligt det bliver ham. Jeg kan dog ikke kæse artiklen.

Besvar