Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
lemveganer
Drenge
Drenge
Indlæg: 38
Tilmeldt: 16. mar 2019, 18:56
Favoritspiller: Calle Facius

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af lemveganer » 21. mar 2019, 17:05

Yankee skrev:
21. mar 2019, 16:51
AnyFellow skrev:
21. mar 2019, 16:25
Med forbehold for, at jeg ikke har fulgt ham det store siden AaB-tiden, så ja tak :)

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/tidl ... aign=sport
Hvis man skal tro folk herinde så var han jo nærmest fodboldinvalid da Gaarde solgte ham for groteske 3 mio. kr. til Panathinaikos i sin tid.
Men vel ikke nogen dybt imponerende karriere han har bedrevet efter AaB - muligvis pga mange skader... Han havde en lang indkøring men var stærk til sidst i AaB, og vi kunne sagtens bruge hans fysik og hovedstødsstyrke. Men ret beset har vi 2-3 spillere på vej frem på hans plads.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FlæskeFrank » 21. mar 2019, 20:17

Thelander er ikke den spillede forsvarer. Hvis Kasper P forsvinder, så kunne han være erstatningen, så kunne Bærtelsen og Ross spille, når han(Thelander) var skadet.
- FlæskeFrank

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Martino » 22. mar 2019, 09:43

lemveganer skrev:
21. mar 2019, 17:05
Yankee skrev:
21. mar 2019, 16:51
AnyFellow skrev:
21. mar 2019, 16:25
Med forbehold for, at jeg ikke har fulgt ham det store siden AaB-tiden, så ja tak :)

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/tidl ... aign=sport
Hvis man skal tro folk herinde så var han jo nærmest fodboldinvalid da Gaarde solgte ham for groteske 3 mio. kr. til Panathinaikos i sin tid.
Men vel ikke nogen dybt imponerende karriere han har bedrevet efter AaB - muligvis pga mange skader... Han havde en lang indkøring men var stærk til sidst i AaB, og vi kunne sagtens bruge hans fysik og hovedstødsstyrke. Men ret beset har vi 2-3 spillere på vej frem på hans plads.
Jeg ved fra en fra AaB, at de havde store bekymringer om Thelanders bentøj(fod mener jeg faktisk det var). Om han er sluppet af med de problemer aner jeg ikke. Han er en dygtig spiller, og Rolim og Thelander vil for mit vedkommende være et godkendt transfervindue(alt efter hvem der smutter selvfølgelig).
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 22. mar 2019, 10:02

Martino skrev:
22. mar 2019, 09:43
Jeg ved fra en fra AaB, at de havde store bekymringer om Thelanders bentøj(fod mener jeg faktisk det var). Om han er sluppet af med de problemer aner jeg ikke. Han er en dygtig spiller, og Rolim og Thelander vil for mit vedkommende være et godkendt transfervindue(alt efter hvem der smutter selvfølgelig).
Han er jo i hvert fald gået igennem lægetjek i både Panathinaikos, FC Zürich og Vitesse Arnhem siden da.

Han vil jo nok koste 2-3 mio. kr., så det kan ende med at vi køber en 27-årig spiller hjem efter fire skuffende år i udlandet for det samme beløb, vi solgte ham for som 23-årig stjernespiller. :S

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af jonas386 » 22. mar 2019, 12:03

Så blev det officielt at Würtz også stopper til sommer. Nu MÅ der skulle en central midt ind til sommer. MC og Abildgaard (såfremt Lesniak smutter) kan ingenlunde være nok. Der også være luft i budgettet til en markant profil, nu hvor vi slipper for to lønninger i den tungere ende, og Lesniak der vist også skulle trække en fin løn.

Thelander kunne jeg sagtens se som den ene erstatning, hvis både Okore og Kasper P smutter. Omend vi nok ikke kan få ham gratis, så må Vitesse vel også være interesserede i at sende ham videre, hvis ikke de har tænkt sig at bruge ham. Så mange penge har de vel heller ikke, at de bare vil lade ham sidde og kukkelure?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Buzz Killington » 22. mar 2019, 12:32

jonas386 skrev:
22. mar 2019, 12:03
Så blev det officielt at Würtz også stopper til sommer. Nu MÅ der skulle en central midt ind til sommer. MC og Abildgaard (såfremt Lesniak smutter) kan ingenlunde være nok. Der også være luft i budgettet til en markant profil, nu hvor vi slipper for to lønninger i den tungere ende, og Lesniak der vist også skulle trække en fin løn.

Thelander kunne jeg sagtens se som den ene erstatning, hvis både Okore og Kasper P smutter. Omend vi nok ikke kan få ham gratis, så må Vitesse vel også være interesserede i at sende ham videre, hvis ikke de har tænkt sig at bruge ham. Så mange penge har de vel heller ikke, at de bare vil lade ham sidde og kukkelure?
Vi har lige hentet Lucas Andersen for de penge vi sparer på Risgård og Wurtz. Så jeg er ikke specielt optimistisk for at der skulle være meget luft på den baggrund.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Enevoldsen23
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. maj 2014, 17:30
Favoritspiller: Thomas Enevoldsen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Enevoldsen23 » 22. mar 2019, 13:14

Buzz Killington skrev:
22. mar 2019, 12:32
jonas386 skrev:
22. mar 2019, 12:03
Så blev det officielt at Würtz også stopper til sommer. Nu MÅ der skulle en central midt ind til sommer. MC og Abildgaard (såfremt Lesniak smutter) kan ingenlunde være nok. Der også være luft i budgettet til en markant profil, nu hvor vi slipper for to lønninger i den tungere ende, og Lesniak der vist også skulle trække en fin løn.

Thelander kunne jeg sagtens se som den ene erstatning, hvis både Okore og Kasper P smutter. Omend vi nok ikke kan få ham gratis, så må Vitesse vel også være interesserede i at sende ham videre, hvis ikke de har tænkt sig at bruge ham. Så mange penge har de vel heller ikke, at de bare vil lade ham sidde og kukkelure?
Vi har lige hentet Lucas Andersen for de penge vi sparer på Risgård og Wurtz. Så jeg er ikke specielt optimistisk for at der skulle være meget luft på den baggrund.
Kommer nok også an på tiltroen til de unge spillere, kan jo være at man satser på Jeppe Pedersen og Malthe Højholdt som backups sammen med Kakeeto.

Men hvis man sælger Lesniak og Okore samt mister Kasper P, så tror jeg nu nok at der bliver hentet både en forsvarsspiller og midtbanespiller.

EDIT: Der var også nogle som nævnte at Dundee havde fået ny ejer, som nævnte at han var villig til at bruge penge. Så hvis man slipper ud af lønforpligtelse på Safranko og måske en lille transfer, burde der være plads til at hente en ind.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af jonas386 » 22. mar 2019, 13:41

Buzz Killington skrev:
22. mar 2019, 12:32
jonas386 skrev:
22. mar 2019, 12:03
Så blev det officielt at Würtz også stopper til sommer. Nu MÅ der skulle en central midt ind til sommer. MC og Abildgaard (såfremt Lesniak smutter) kan ingenlunde være nok. Der også være luft i budgettet til en markant profil, nu hvor vi slipper for to lønninger i den tungere ende, og Lesniak der vist også skulle trække en fin løn.

Thelander kunne jeg sagtens se som den ene erstatning, hvis både Okore og Kasper P smutter. Omend vi nok ikke kan få ham gratis, så må Vitesse vel også være interesserede i at sende ham videre, hvis ikke de har tænkt sig at bruge ham. Så mange penge har de vel heller ikke, at de bare vil lade ham sidde og kukkelure?
Vi har lige hentet Lucas Andersen for de penge vi sparer på Risgård og Wurtz. Så jeg er ikke specielt optimistisk for at der skulle være meget luft på den baggrund.
Er det noget der er blevet bekræftet, eller blot en fornemmelse/et rygte?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Buzz Killington » 22. mar 2019, 14:09

jonas386 skrev:
22. mar 2019, 13:41
Buzz Killington skrev:
22. mar 2019, 12:32
jonas386 skrev:
22. mar 2019, 12:03
Så blev det officielt at Würtz også stopper til sommer. Nu MÅ der skulle en central midt ind til sommer. MC og Abildgaard (såfremt Lesniak smutter) kan ingenlunde være nok. Der også være luft i budgettet til en markant profil, nu hvor vi slipper for to lønninger i den tungere ende, og Lesniak der vist også skulle trække en fin løn.

Thelander kunne jeg sagtens se som den ene erstatning, hvis både Okore og Kasper P smutter. Omend vi nok ikke kan få ham gratis, så må Vitesse vel også være interesserede i at sende ham videre, hvis ikke de har tænkt sig at bruge ham. Så mange penge har de vel heller ikke, at de bare vil lade ham sidde og kukkelure?
Vi har lige hentet Lucas Andersen for de penge vi sparer på Risgård og Wurtz. Så jeg er ikke specielt optimistisk for at der skulle være meget luft på den baggrund.
Er det noget der er blevet bekræftet, eller blot en fornemmelse/et rygte?
Det er vel nærmest logik at pengene skulle findes et sted. Men nej, det er en fornemmelse at Lucas Andersen er meget velbetalt, og det er også en fornemmelse af han kostede en del penge. Og derfor er også bare en fornemmelse at de to ting til sammen giver at kontraktudløb med Ris og W ikke resulterer i et større rådighedsbeløb.

Tipsbladet gør spekulationer i samme retning, hvis du finder dem autoritative.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... s-andersen
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Martino » 23. mar 2019, 09:55

I dagens udgave af Nordjyske, er der et interview med Thelander, hvori der står at han godt kunne se sig selv slutte af i AaB, men at han gerne vil fortsætte i udlandet pt. Han beskriver også den fodskade, jeg snakkede om længere oppe.
Jeg savner Winsnes

jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 667
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af jayC » 23. mar 2019, 12:08

Jeg hørte igår - Okore har fortalt hans kæreste, hun godt kan begynde at forberede sig på at flytte, da han ikke forventer at være i AaB efter sommerferien..

Andre der har hørt noget omkring Okore og hans fremtid?
AaB - nu, i morgen & altid! :)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af frederikshavneren » 23. mar 2019, 12:18

jayC skrev:
23. mar 2019, 12:08
Jeg hørte igår - Okore har fortalt hans kæreste, hun godt kan begynde at forberede sig på at flytte, da han ikke forventer at være i AaB efter sommerferien..

Andre der har hørt noget omkring Okore og hans fremtid?
Tror hele tiden at det har været planen at han skal sælges til sommer. Spørgsmålet er mere hvor eftertragtet Okore er da han slet ikke har fordums niveau, vi skal være meget heldig hvis det bliver et break even økonomisk.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af jonas386 » 23. mar 2019, 12:40

Hvis ikke vi kan få en god pris for ham, så kan vi lige så godt beholde ham. Hvis Rinne og Kasper P begge smutter, så vil det næsten være for meget, hvis Okore også skal erstattes.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Spanky » 23. mar 2019, 12:49

jonas386 skrev:
23. mar 2019, 12:40
Hvis ikke vi kan få en god pris for ham, så kan vi lige så godt beholde ham. Hvis Rinne og Kasper P begge smutter, så vil det næsten være for meget, hvis Okore også skal erstattes.
Helt uenig. Kan vi slippe af med ham og dermed også den forpligtende kontrakt på tkr. 250 pr. mdr., så skal vi bare slå til, også selvom det ikke omfatter en væsentlig tranfersum.

Forsvaret har i den grad brug for en styrmand og den økonomi en afsked med Okore kan frigive kan blive afgørende for at få den rigtige mand ind.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af jonas386 » 23. mar 2019, 12:54

Spanky skrev:
23. mar 2019, 12:49
jonas386 skrev:
23. mar 2019, 12:40
Hvis ikke vi kan få en god pris for ham, så kan vi lige så godt beholde ham. Hvis Rinne og Kasper P begge smutter, så vil det næsten være for meget, hvis Okore også skal erstattes.
Helt uenig. Kan vi slippe af med ham og dermed også den forpligtende kontrakt på tkr. 250 pr. mdr., så skal vi bare slå til, også selvom det ikke omfatter en væsentlig tranfersum.

Forsvaret har i den grad brug for en styrmand og den økonomi en afsked med Okore kan frigive kan blive afgørende for at få den rigtige mand ind.
Hvorfor er det, at folk mener at Okore nærmest bare skal ud for enhver pris? Jeg synes han har været stærkt spillende for os i langt størstedelen af vores kampe, og vores defensiv ville være betydeligt svagere uden ham. Hvis vi samtidig mister Kasper P og Rinne, så virker det i mit hoved en anelse satset at ville afskibbe eneste tilbageværende mand. Når vi samtidig kunne nyde godt af en 8'er og en venstrekant, så synes jeg heller ikke at Gaarde skal give sig selv alt for mange opgaver oveni.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 23. mar 2019, 12:58

Spanky skrev:
23. mar 2019, 12:49
jonas386 skrev:
23. mar 2019, 12:40
Hvis ikke vi kan få en god pris for ham, så kan vi lige så godt beholde ham. Hvis Rinne og Kasper P begge smutter, så vil det næsten være for meget, hvis Okore også skal erstattes.
Helt uenig. Kan vi slippe af med ham og dermed også den forpligtende kontrakt på tkr. 250 pr. mdr., så skal vi bare slå til, også selvom det ikke omfatter en væsentlig tranfersum.

Forsvaret har i den grad brug for en styrmand og den økonomi en afsked med Okore kan frigive kan blive afgørende for at få den rigtige mand ind.
Jeg tror set samlet set bedste er at holde på KP og Rinne og komme af med Okore og få brugt hans løn bedre.
Vi kan ikke bruge en Okore der mentalt er væk til noget som helst. Manden har vist, at han ikke er den bedste til at holde fokus så selvom Okore individuelt er bedre end KP kunne det sagtens tænkes det samlet set bedste forsvar er KP og en styrmand fremfor Okore og en styrmand. Derudover har jeg også bare en kæmpe respekt for KP og den måde han har udviklet sig på og blevet en Duperligastopper over middel. Han bliver aldrig den store chef, men i mine øjne er han blevet en kulturbærer.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af frederikshavneren » 23. mar 2019, 13:15

Jakobsen skrev:
23. mar 2019, 12:58
Spanky skrev:
23. mar 2019, 12:49
jonas386 skrev:
23. mar 2019, 12:40
Hvis ikke vi kan få en god pris for ham, så kan vi lige så godt beholde ham. Hvis Rinne og Kasper P begge smutter, så vil det næsten være for meget, hvis Okore også skal erstattes.
Helt uenig. Kan vi slippe af med ham og dermed også den forpligtende kontrakt på tkr. 250 pr. mdr., så skal vi bare slå til, også selvom det ikke omfatter en væsentlig tranfersum.

Forsvaret har i den grad brug for en styrmand og den økonomi en afsked med Okore kan frigive kan blive afgørende for at få den rigtige mand ind.
Jeg tror set samlet set bedste er at holde på KP og Rinne og komme af med Okore og få brugt hans løn bedre.
Vi kan ikke bruge en Okore der mentalt er væk til noget som helst. Manden har vist, at han ikke er den bedste til at holde fokus så selvom Okore individuelt er bedre end KP kunne det sagtens tænkes det samlet set bedste forsvar er KP og en styrmand fremfor Okore og en styrmand. Derudover har jeg også bare en kæmpe respekt for KP og den måde han har udviklet sig på og blevet en Duperligastopper over middel. Han bliver aldrig den store chef, men i mine øjne er han blevet en kulturbærer.
Meget enig i din beskrivelse af KP og jeg håber også at han bliver men der er ikke meget der tyder på at han vil forlænge.
Tror det løb er kørt selv om jeg gerne tager fejl

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af jonas386 » 23. mar 2019, 15:54

Jeg skal dog gerne indrømme, at jeg kunne se et skifte (gerne udenfor Danmark) som en mulighed, hvis både Kasper P og Rinne skulle blive. Det ser jeg bare ikke som særligt sandsynligt, og hvis ikke vi får et godt bud på Okore, så kan vi lige så godt lade ham løbe konkrakten ud. Vi har i forvejen en trup der har oplevet mange udskiftninger over de sidste sæsoner, samt mistet to enorme kulturbærere i Würtz og Risgaard.

Men ellers synes jeg, at det virker til at kunne blive et transfervindue med mange muligheder. Hvis Mæhle og Rinne bliver solgt, bør der være luft i budgettet til at hente den 8'er vi sådan skriger efter samt en afløser til Rinne. Okore og Kasper P med Bærtelsen og Ross som back-ups synes jeg virker fornuftigt. Med lidt held er en af dem klar til at tage endegyldigt over for Okore sæsonen efter.

Er det usandsynligt, at Rinne og Mæhle samlet ville kunne indbringe 30-35 millioner? Derudover afsted med Pallesen, Lesniak og Safranko der også må frigive nogle budgetkroner.

Det bør give luft til en 2-årig forlængelse til Kasper P, en målmand, en profil til den centrale midtbane og eventuelt Yann Rolim, hvis der er penge til overs. Det vil både give truppen tiltrængt kvalitet her og nu, samt give Gaarde lidt ro på bagsmækken, så truppen ikke konsekvent har to-tre huller der bør lukkes. Hvis ham Andreas Hansen er god nok til at overtage fra Rinne med det samme, så er det selvfølgelig også en mulighed, men jeg er en anelse skeptisk.

Det vil give en potentiel ideal-opstilling som følger

Målmand
Patrick-Okore-Kasper P-Ahlmann
Kusk-Abildgaard-Ny-(Rolim)
Lucas
Van Weert

Bænk:
Andreas Hansen
Ross/Bærtelsen/Blåbjerg
L.Klitten
Børsting
MC
Thellufsen/O.Klitten
Ali/Ramkilde/Kauffmann
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 23. mar 2019, 18:28

jonas386 skrev:
23. mar 2019, 15:54
Jeg skal dog gerne indrømme, at jeg kunne se et skifte (gerne udenfor Danmark) som en mulighed, hvis både Kasper P og Rinne skulle blive. Det ser jeg bare ikke som særligt sandsynligt, og hvis ikke vi får et godt bud på Okore, så kan vi lige så godt lade ham løbe konkrakten ud. Vi har i forvejen en trup der har oplevet mange udskiftninger over de sidste sæsoner, samt mistet to enorme kulturbærere i Würtz og Risgaard.

Men ellers synes jeg, at det virker til at kunne blive et transfervindue med mange muligheder. Hvis Mæhle og Rinne bliver solgt, bør der være luft i budgettet til at hente den 8'er vi sådan skriger efter samt en afløser til Rinne. Okore og Kasper P med Bærtelsen og Ross som back-ups synes jeg virker fornuftigt. Med lidt held er en af dem klar til at tage endegyldigt over for Okore sæsonen efter.

Er det usandsynligt, at Rinne og Mæhle samlet ville kunne indbringe 30-35 millioner? Derudover afsted med Pallesen, Lesniak og Safranko der også må frigive nogle budgetkroner.

Det bør give luft til en 2-årig forlængelse til Kasper P, en målmand, en profil til den centrale midtbane og eventuelt Yann Rolim, hvis der er penge til overs. Det vil både give truppen tiltrængt kvalitet her og nu, samt give Gaarde lidt ro på bagsmækken, så truppen ikke konsekvent har to-tre huller der bør lukkes. Hvis ham Andreas Hansen er god nok til at overtage fra Rinne med det samme, så er det selvfølgelig også en mulighed, men jeg er en anelse skeptisk.

Det vil give en potentiel ideal-opstilling som følger

Målmand
Patrick-Okore-Kasper P-Ahlmann
Kusk-Abildgaard-Ny-(Rolim)
Lucas
Van Weert

Bænk:
Andreas Hansen
Ross/Bærtelsen/Blåbjerg
L.Klitten
Børsting
MC
Thellufsen/O.Klitten
Ali/Ramkilde/Kauffmann
Det bliver en liiige voldsom nok åreladning af spillere til sommer. Og endda ledere på og uden for banen.
Hvis ikke vi får tilført et par ledere med høj kvalitet, så får vi store defensive problemer. Det kan der ikke være 2 meninger om...
Okore, Rinne, KP, Lesniak, Safranko, Würtz, Risgård. Det er voldsomt!

lemveganer
Drenge
Drenge
Indlæg: 38
Tilmeldt: 16. mar 2019, 18:56
Favoritspiller: Calle Facius

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af lemveganer » 23. mar 2019, 19:36

FIDEL skrev:
23. mar 2019, 18:28
jonas386 skrev:
23. mar 2019, 15:54
Jeg skal dog gerne indrømme, at jeg kunne se et skifte (gerne udenfor Danmark) som en mulighed, hvis både Kasper P og Rinne skulle blive. Det ser jeg bare ikke som særligt sandsynligt, og hvis ikke vi får et godt bud på Okore, så kan vi lige så godt lade ham løbe konkrakten ud. Vi har i forvejen en trup der har oplevet mange udskiftninger over de sidste sæsoner, samt mistet to enorme kulturbærere i Würtz og Risgaard.

Men ellers synes jeg, at det virker til at kunne blive et transfervindue med mange muligheder. Hvis Mæhle og Rinne bliver solgt, bør der være luft i budgettet til at hente den 8'er vi sådan skriger efter samt en afløser til Rinne. Okore og Kasper P med Bærtelsen og Ross som back-ups synes jeg virker fornuftigt. Med lidt held er en af dem klar til at tage endegyldigt over for Okore sæsonen efter.

Er det usandsynligt, at Rinne og Mæhle samlet ville kunne indbringe 30-35 millioner? Derudover afsted med Pallesen, Lesniak og Safranko der også må frigive nogle budgetkroner.

Det bør give luft til en 2-årig forlængelse til Kasper P, en målmand, en profil til den centrale midtbane og eventuelt Yann Rolim, hvis der er penge til overs. Det vil både give truppen tiltrængt kvalitet her og nu, samt give Gaarde lidt ro på bagsmækken, så truppen ikke konsekvent har to-tre huller der bør lukkes. Hvis ham Andreas Hansen er god nok til at overtage fra Rinne med det samme, så er det selvfølgelig også en mulighed, men jeg er en anelse skeptisk.

Det vil give en potentiel ideal-opstilling som følger

Målmand
Patrick-Okore-Kasper P-Ahlmann
Kusk-Abildgaard-Ny-(Rolim)
Lucas
Van Weert

Bænk:
Andreas Hansen
Ross/Bærtelsen/Blåbjerg
L.Klitten
Børsting
MC
Thellufsen/O.Klitten
Ali/Ramkilde/Kauffmann
Det bliver en liiige voldsom nok åreladning af spillere til sommer. Og endda ledere på og uden for banen.
Hvis ikke vi får tilført et par ledere med høj kvalitet, så får vi store defensive problemer. Det kan der ikke være 2 meninger om...
Okore, Rinne, KP, Lesniak, Safranko, Würtz, Risgård. Det er voldsomt!
Altså nu har Lesniak, Safranko, Würtz og Risgård ikke spillet nogen større rolle siden nytår - og Würtz’ præstationer bekræfter at tiden er inde til at stille støvlerne på hylden.

Rinne er på lang kontrakt og vi sælger ham næppe for under en 17-20 mio. med hans stærkt stigende kurve. Sælger vi ham skal vi nok hente nye spillere.

Kasper P. er svær! Habil spiller, dog uden de sindssyge spidskompetencer. Og vi har mange unge på vej op på hans plads, hvad både Gaarde og Kasper P. ved. Jeg vil ikke blive overrasket hvis han ryger på fri transfer til Hobro eller Silkeborg.

Låst