Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5209
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 23. mar 2019, 20:32

Ved ikke helt hvor det her indlæg hører hjemme, men jeg blev helt Transfertråds-nostalgisk af at se, at Maltas Michael Mifsud stadig spiller landsholdsfodbold i en alder af 37. Som jeg husker var det en spiller der blev nævnt en del herinde Transfertrådene i midten af 00'erne da han var en profil i Lillestrøm

Sorry for off-topic :)
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 23. mar 2019, 20:47

lemveganer skrev:
23. mar 2019, 19:36
FIDEL skrev:
23. mar 2019, 18:28
jonas386 skrev:
23. mar 2019, 15:54
Jeg skal dog gerne indrømme, at jeg kunne se et skifte (gerne udenfor Danmark) som en mulighed, hvis både Kasper P og Rinne skulle blive. Det ser jeg bare ikke som særligt sandsynligt, og hvis ikke vi får et godt bud på Okore, så kan vi lige så godt lade ham løbe konkrakten ud. Vi har i forvejen en trup der har oplevet mange udskiftninger over de sidste sæsoner, samt mistet to enorme kulturbærere i Würtz og Risgaard.

Men ellers synes jeg, at det virker til at kunne blive et transfervindue med mange muligheder. Hvis Mæhle og Rinne bliver solgt, bør der være luft i budgettet til at hente den 8'er vi sådan skriger efter samt en afløser til Rinne. Okore og Kasper P med Bærtelsen og Ross som back-ups synes jeg virker fornuftigt. Med lidt held er en af dem klar til at tage endegyldigt over for Okore sæsonen efter.

Er det usandsynligt, at Rinne og Mæhle samlet ville kunne indbringe 30-35 millioner? Derudover afsted med Pallesen, Lesniak og Safranko der også må frigive nogle budgetkroner.

Det bør give luft til en 2-årig forlængelse til Kasper P, en målmand, en profil til den centrale midtbane og eventuelt Yann Rolim, hvis der er penge til overs. Det vil både give truppen tiltrængt kvalitet her og nu, samt give Gaarde lidt ro på bagsmækken, så truppen ikke konsekvent har to-tre huller der bør lukkes. Hvis ham Andreas Hansen er god nok til at overtage fra Rinne med det samme, så er det selvfølgelig også en mulighed, men jeg er en anelse skeptisk.

Det vil give en potentiel ideal-opstilling som følger

Målmand
Patrick-Okore-Kasper P-Ahlmann
Kusk-Abildgaard-Ny-(Rolim)
Lucas
Van Weert

Bænk:
Andreas Hansen
Ross/Bærtelsen/Blåbjerg
L.Klitten
Børsting
MC
Thellufsen/O.Klitten
Ali/Ramkilde/Kauffmann
Det bliver en liiige voldsom nok åreladning af spillere til sommer. Og endda ledere på og uden for banen.
Hvis ikke vi får tilført et par ledere med høj kvalitet, så får vi store defensive problemer. Det kan der ikke være 2 meninger om...
Okore, Rinne, KP, Lesniak, Safranko, Würtz, Risgård. Det er voldsomt!
Altså nu har Lesniak, Safranko, Würtz og Risgård ikke spillet nogen større rolle siden nytår - og Würtz’ præstationer bekræfter at tiden er inde til at stille støvlerne på hylden.

Rinne er på lang kontrakt og vi sælger ham næppe for under en 17-20 mio. med hans stærkt stigende kurve. Sælger vi ham skal vi nok hente nye spillere.

Kasper P. er svær! Habil spiller, dog uden de sindssyge spidskompetencer. Og vi har mange unge på vej op på hans plads, hvad både Gaarde og Kasper P. ved. Jeg vil ikke blive overrasket hvis han ryger på fri transfer til Hobro eller Silkeborg.
For kulturen og stemningen i omklædningsrummet er særligt Risgård og Würtz vigtige, og det er afgørende at Gaarde kan finde et par ledere til truppen, og det er jeg bekymret for om han magter...

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5209
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 23. mar 2019, 20:50

FIDEL skrev:
23. mar 2019, 20:47
lemveganer skrev:
23. mar 2019, 19:36
FIDEL skrev:
23. mar 2019, 18:28
jonas386 skrev:
23. mar 2019, 15:54
Jeg skal dog gerne indrømme, at jeg kunne se et skifte (gerne udenfor Danmark) som en mulighed, hvis både Kasper P og Rinne skulle blive. Det ser jeg bare ikke som særligt sandsynligt, og hvis ikke vi får et godt bud på Okore, så kan vi lige så godt lade ham løbe konkrakten ud. Vi har i forvejen en trup der har oplevet mange udskiftninger over de sidste sæsoner, samt mistet to enorme kulturbærere i Würtz og Risgaard.

Men ellers synes jeg, at det virker til at kunne blive et transfervindue med mange muligheder. Hvis Mæhle og Rinne bliver solgt, bør der være luft i budgettet til at hente den 8'er vi sådan skriger efter samt en afløser til Rinne. Okore og Kasper P med Bærtelsen og Ross som back-ups synes jeg virker fornuftigt. Med lidt held er en af dem klar til at tage endegyldigt over for Okore sæsonen efter.

Er det usandsynligt, at Rinne og Mæhle samlet ville kunne indbringe 30-35 millioner? Derudover afsted med Pallesen, Lesniak og Safranko der også må frigive nogle budgetkroner.

Det bør give luft til en 2-årig forlængelse til Kasper P, en målmand, en profil til den centrale midtbane og eventuelt Yann Rolim, hvis der er penge til overs. Det vil både give truppen tiltrængt kvalitet her og nu, samt give Gaarde lidt ro på bagsmækken, så truppen ikke konsekvent har to-tre huller der bør lukkes. Hvis ham Andreas Hansen er god nok til at overtage fra Rinne med det samme, så er det selvfølgelig også en mulighed, men jeg er en anelse skeptisk.

Det vil give en potentiel ideal-opstilling som følger

Målmand
Patrick-Okore-Kasper P-Ahlmann
Kusk-Abildgaard-Ny-(Rolim)
Lucas
Van Weert

Bænk:
Andreas Hansen
Ross/Bærtelsen/Blåbjerg
L.Klitten
Børsting
MC
Thellufsen/O.Klitten
Ali/Ramkilde/Kauffmann
Det bliver en liiige voldsom nok åreladning af spillere til sommer. Og endda ledere på og uden for banen.
Hvis ikke vi får tilført et par ledere med høj kvalitet, så får vi store defensive problemer. Det kan der ikke være 2 meninger om...
Okore, Rinne, KP, Lesniak, Safranko, Würtz, Risgård. Det er voldsomt!
Altså nu har Lesniak, Safranko, Würtz og Risgård ikke spillet nogen større rolle siden nytår - og Würtz’ præstationer bekræfter at tiden er inde til at stille støvlerne på hylden.

Rinne er på lang kontrakt og vi sælger ham næppe for under en 17-20 mio. med hans stærkt stigende kurve. Sælger vi ham skal vi nok hente nye spillere.

Kasper P. er svær! Habil spiller, dog uden de sindssyge spidskompetencer. Og vi har mange unge på vej op på hans plads, hvad både Gaarde og Kasper P. ved. Jeg vil ikke blive overrasket hvis han ryger på fri transfer til Hobro eller Silkeborg.
For kulturen og stemningen i omklædningsrummet er særligt Risgård og Würtz vigtige, og det er afgørende at Gaarde kan finde et par ledere til truppen, og det er jeg bekymret for om han magter...
Helt enig. Vi skal have en 8'er der kan spille ved siden af Abildgaard og denne må gerne være en stor leder.
Derudover skal vi have en nr. 1 til forsvaret og derfor håber jeg OKore sælges da han ikke er den opgave voksen. I stedet bør vi holde på KP da han er en god spiller, men omvendt også en spiller vores stortalenter kan slå af hvis de er så gode som det lyder til. Jakob Blåbjerg skal derudover bare sendes til en anden Superligaklub så vi kan få let spil mod et af de andre hold.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af jayC » 24. mar 2019, 14:04

Nicklas Røjkjær, 20 årig offensiv midt fra Viborg.. Ham ser jeg gerne i AaB .. Han styrer spillet, god til at finde hullerne i midtbanen, og ligger gode bolde til angribere
AaB - nu, i morgen & altid! :)

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af jonas386 » 24. mar 2019, 14:24

jayC skrev:
24. mar 2019, 14:04
Nicklas Røjkjær, 20 årig offensiv midt fra Viborg.. Ham ser jeg gerne i AaB .. Han styrer spillet, god til at finde hullerne i midtbanen, og ligger gode bolde til angribere
Var han ikke i FCK en kort overgang? Hvorfor røg han derfra igen?
Men ja. Han havde i hvert fald nogle gode kampe med både mål og assisst i efteråret. Mener egentlig jeg bragte ham herinde i sidste transfertråd, men havde faktisk glemt alt om ham igen. Måske en mulighed på venstrekanten, hvor han bruges i Viborg?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af frederikshavneren » 24. mar 2019, 14:58

jonas386 skrev:
24. mar 2019, 14:24
jayC skrev:
24. mar 2019, 14:04
Nicklas Røjkjær, 20 årig offensiv midt fra Viborg.. Ham ser jeg gerne i AaB .. Han styrer spillet, god til at finde hullerne i midtbanen, og ligger gode bolde til angribere
Var han ikke i FCK en kort overgang? Hvorfor røg han derfra igen?
Men ja. Han havde i hvert fald nogle gode kampe med både mål og assisst i efteråret. Mener egentlig jeg bragte ham herinde i sidste transfertråd, men havde faktisk glemt alt om ham igen. Måske en mulighed på venstrekanten, hvor han bruges i Viborg?

Røjkjær var ganske rigtigt et par år i FCK hvor han ikke formåede at slå igennem, han fik et par pokalkampe og det var det. Han havde ikke niveau til fast spilletid hos københavnerne.

Har set lidt af Viborg FFs kamp mod FC Helsingør her bruges Røjkjær på højrekanten i en rolle lidt a'la Kusk

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5209
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 24. mar 2019, 15:11

FC Roskilde er åbenbart i store økonomiske problemer. De har en Emil Nielsen, som har scoret 15 mål og tidligere har været i AGF og Rosenborg så der må have været noget talent. Kunne det være en ny "AK" sådan transfermæssigt hvis man skulle gøre noget på venstre kanten? Umiddelbart læser jeg mig frem til, at han har været noget kant eller hængende angriber. Nogen der kender ham?
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af jonas386 » 24. mar 2019, 15:31

frederikshavneren skrev:
24. mar 2019, 14:58
jonas386 skrev:
24. mar 2019, 14:24
jayC skrev:
24. mar 2019, 14:04
Nicklas Røjkjær, 20 årig offensiv midt fra Viborg.. Ham ser jeg gerne i AaB .. Han styrer spillet, god til at finde hullerne i midtbanen, og ligger gode bolde til angribere
Var han ikke i FCK en kort overgang? Hvorfor røg han derfra igen?
Men ja. Han havde i hvert fald nogle gode kampe med både mål og assisst i efteråret. Mener egentlig jeg bragte ham herinde i sidste transfertråd, men havde faktisk glemt alt om ham igen. Måske en mulighed på venstrekanten, hvor han bruges i Viborg?

Røjkjær var ganske rigtigt et par år i FCK hvor han ikke formåede at slå igennem, han fik et par pokalkampe og det var det. Han havde ikke niveau til fast spilletid hos københavnerne.

Har set lidt af Viborg FFs kamp mod FC Helsingør her bruges Røjkjær på højrekanten i en rolle lidt a'la Kusk
Er han venstrebenet? Hans wiki sagde bare han spillede på venstrekant, så det gik jeg ud fra. Men hvis han er højrebenet, kan han vel sagtens spille til venstre for os. Jeg kan se, at han skrev under for to år i Januar 18', så han kan heller ikke være voldsomt dyr med et halvt år tilbage (til sommer).
Jeg er dog en anelse bekymret for at Gaarde ikke rigtigt har kig på denne type spillere.

Uanset håber jeg dog at vi kan få en kanin til den venstrekant (foruden 8'eren). Jeg er overbevist om at det vil kunne gøre seriøse underværker for vores offensiv.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af frederikshavneren » 24. mar 2019, 15:45

jonas386 skrev:
24. mar 2019, 15:31
frederikshavneren skrev:
24. mar 2019, 14:58
jonas386 skrev:
24. mar 2019, 14:24
jayC skrev:
24. mar 2019, 14:04
Nicklas Røjkjær, 20 årig offensiv midt fra Viborg.. Ham ser jeg gerne i AaB .. Han styrer spillet, god til at finde hullerne i midtbanen, og ligger gode bolde til angribere
Var han ikke i FCK en kort overgang? Hvorfor røg han derfra igen?
Men ja. Han havde i hvert fald nogle gode kampe med både mål og assisst i efteråret. Mener egentlig jeg bragte ham herinde i sidste transfertråd, men havde faktisk glemt alt om ham igen. Måske en mulighed på venstrekanten, hvor han bruges i Viborg?

Røjkjær var ganske rigtigt et par år i FCK hvor han ikke formåede at slå igennem, han fik et par pokalkampe og det var det. Han havde ikke niveau til fast spilletid hos københavnerne.

Har set lidt af Viborg FFs kamp mod FC Helsingør her bruges Røjkjær på højrekanten i en rolle lidt a'la Kusk
Er han venstrebenet? Hans wiki sagde bare han spillede på venstrekant, så det gik jeg ud fra. Men hvis han er højrebenet, kan han vel sagtens spille til venstre for os. Jeg kan se, at han skrev under for to år i Januar 18', så han kan heller ikke være voldsomt dyr med et halvt år tilbage (til sommer).
Jeg er dog en anelse bekymret for at Gaarde ikke rigtigt har kig på denne type spillere.

Uanset håber jeg dog at vi kan få en kanin til den venstrekant (foruden 8'eren). Jeg er overbevist om at det vil kunne gøre seriøse underværker for vores offensiv.
Røjkjær er venstrebenet

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 607
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af KongGulerod » 24. mar 2019, 19:52

Jeg har lige set Jönsson i Aalborg lufthavn. Ved ikke om man skal lægge noget i det, eller om han bare har besøgt venner her i Aalborg?

Spritten
2. div
2. div
Indlæg: 111
Tilmeldt: 5. jul 2016, 23:47

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Spritten » 24. mar 2019, 19:55

KongGulerod skrev:
24. mar 2019, 19:52
Jeg har lige set Jönsson i Aalborg lufthavn. Ved ikke om man skal lægge noget i det, eller om han bare har besøgt venner her i Aalborg?
Han har en kæreste fra Aalborg.

lemveganer
Drenge
Drenge
Indlæg: 38
Tilmeldt: 16. mar 2019, 18:56
Favoritspiller: Calle Facius

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af lemveganer » 25. mar 2019, 22:19

frederikshavneren skrev:
24. mar 2019, 15:45
jonas386 skrev:
24. mar 2019, 15:31
frederikshavneren skrev:
24. mar 2019, 14:58
jonas386 skrev:
24. mar 2019, 14:24
jayC skrev:
24. mar 2019, 14:04
Nicklas Røjkjær, 20 årig offensiv midt fra Viborg.. Ham ser jeg gerne i AaB .. Han styrer spillet, god til at finde hullerne i midtbanen, og ligger gode bolde til angribere
Var han ikke i FCK en kort overgang? Hvorfor røg han derfra igen?
Men ja. Han havde i hvert fald nogle gode kampe med både mål og assisst i efteråret. Mener egentlig jeg bragte ham herinde i sidste transfertråd, men havde faktisk glemt alt om ham igen. Måske en mulighed på venstrekanten, hvor han bruges i Viborg?

Røjkjær var ganske rigtigt et par år i FCK hvor han ikke formåede at slå igennem, han fik et par pokalkampe og det var det. Han havde ikke niveau til fast spilletid hos københavnerne.

Har set lidt af Viborg FFs kamp mod FC Helsingør her bruges Røjkjær på højrekanten i en rolle lidt a'la Kusk
Er han venstrebenet? Hans wiki sagde bare han spillede på venstrekant, så det gik jeg ud fra. Men hvis han er højrebenet, kan han vel sagtens spille til venstre for os. Jeg kan se, at han skrev under for to år i Januar 18', så han kan heller ikke være voldsomt dyr med et halvt år tilbage (til sommer).
Jeg er dog en anelse bekymret for at Gaarde ikke rigtigt har kig på denne type spillere.

Uanset håber jeg dog at vi kan få en kanin til den venstrekant (foruden 8'eren). Jeg er overbevist om at det vil kunne gøre seriøse underværker for vores offensiv.
Røjkjær er venstrebenet
Har set et par kampe med Røjkjær, og jeg synes godt nok ikke han ligner en mand, der her og nu kan forstærke os. Bevares, han er en habil offensivspiller, men selv i Nordic Bet-kampe afviklet i snegletempo har han IMO ikke været bedre en "OK". Og jeg tvivler i øvrigt på, at han skulle gide superligaen igen som "udviklingsprojekt".

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamling » 26. mar 2019, 07:04

Der er vel 3 positioner lige nu hvor man kunne ønske sig forstærkning ifht det nuværende: motorrummet, hb og venstre kant. Derudover kan transfervinduet give behov for køb af erstatninger til mf og målmandsposten.

Men Gaarde lægger ikke op til er stort transfervindue og der kommer nok også 3-4 u19 spillere op i truppen, så det klogeste er at have is i maven og så hente de 2-3 prisbillige erstatninger/forstærkninger godt inde/sent i vinduet.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af BoT » 26. mar 2019, 09:57

Gamling skrev:
26. mar 2019, 07:04
Der er vel 3 positioner lige nu hvor man kunne ønske sig forstærkning ifht det nuværende: motorrummet, hb og venstre kant. Derudover kan transfervinduet give behov for køb af erstatninger til mf og målmandsposten.

Men Gaarde lægger ikke op til er stort transfervindue og der kommer nok også 3-4 u19 spillere op i truppen, så det klogeste er at have is i maven og så hente de 2-3 prisbillige erstatninger/forstærkninger godt inde/sent i vinduet.
Hvorfor er det, at folk insisterer på at ville bruge penge på at forstærke sig på HB, hvor Patrick i forårets kampe - bortset fra Lucas - har været bedste mand?

Det giver ingen mening. Men igen - det åbenbarer jo, at hvis bare noget bliver gentaget ofte nok herinde, så bliver det til sidst til en sandhed.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5209
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 26. mar 2019, 10:22

BoT skrev:
26. mar 2019, 09:57
Gamling skrev:
26. mar 2019, 07:04
Der er vel 3 positioner lige nu hvor man kunne ønske sig forstærkning ifht det nuværende: motorrummet, hb og venstre kant. Derudover kan transfervinduet give behov for køb af erstatninger til mf og målmandsposten.

Men Gaarde lægger ikke op til er stort transfervindue og der kommer nok også 3-4 u19 spillere op i truppen, så det klogeste er at have is i maven og så hente de 2-3 prisbillige erstatninger/forstærkninger godt inde/sent i vinduet.
Hvorfor er det, at folk insisterer på at ville bruge penge på at forstærke sig på HB, hvor Patrick i forårets kampe - bortset fra Lucas - har været bedste mand?

Det giver ingen mening. Men igen - det åbenbarer jo, at hvis bare noget bliver gentaget ofte nok herinde, så bliver det til sidst til en sandhed.
Patrick som bedste mand i foråret? Det har jeg godt nok svært ved at se er rigtigt. Han har måske ikke gjort det decideret dårligt, men han har heller ikke udmærket sig på nogen måde og vi ved at over tid er hans niveau ikke godt nok.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af hje1980 » 26. mar 2019, 10:49

Jakobsen skrev:
26. mar 2019, 10:22
BoT skrev:
26. mar 2019, 09:57
Gamling skrev:
26. mar 2019, 07:04
Der er vel 3 positioner lige nu hvor man kunne ønske sig forstærkning ifht det nuværende: motorrummet, hb og venstre kant. Derudover kan transfervinduet give behov for køb af erstatninger til mf og målmandsposten.

Men Gaarde lægger ikke op til er stort transfervindue og der kommer nok også 3-4 u19 spillere op i truppen, så det klogeste er at have is i maven og så hente de 2-3 prisbillige erstatninger/forstærkninger godt inde/sent i vinduet.
Hvorfor er det, at folk insisterer på at ville bruge penge på at forstærke sig på HB, hvor Patrick i forårets kampe - bortset fra Lucas - har været bedste mand?

Det giver ingen mening. Men igen - det åbenbarer jo, at hvis bare noget bliver gentaget ofte nok herinde, så bliver det til sidst til en sandhed.
Patrick som bedste mand i foråret? Det har jeg godt nok svært ved at se er rigtigt. Han har måske ikke gjort det decideret dårligt, men han har heller ikke udmærket sig på nogen måde og vi ved at over tid er hans niveau ikke godt nok.
Over tid ja... men NU er det slet ikke højre back vi mangler til. Det er mere venstre back og central i forsvaret, samt en offensiv central midtbane. Hvis vi tager udgangspunkt i de spillere vi VED har kontrakt for næste sæson.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamling » 26. mar 2019, 11:05

hje1980 skrev:
26. mar 2019, 10:49
Jakobsen skrev:
26. mar 2019, 10:22
BoT skrev:
26. mar 2019, 09:57
Gamling skrev:
26. mar 2019, 07:04
Der er vel 3 positioner lige nu hvor man kunne ønske sig forstærkning ifht det nuværende: motorrummet, hb og venstre kant. Derudover kan transfervinduet give behov for køb af erstatninger til mf og målmandsposten.

Men Gaarde lægger ikke op til er stort transfervindue og der kommer nok også 3-4 u19 spillere op i truppen, så det klogeste er at have is i maven og så hente de 2-3 prisbillige erstatninger/forstærkninger godt inde/sent i vinduet.
Hvorfor er det, at folk insisterer på at ville bruge penge på at forstærke sig på HB, hvor Patrick i forårets kampe - bortset fra Lucas - har været bedste mand?

Det giver ingen mening. Men igen - det åbenbarer jo, at hvis bare noget bliver gentaget ofte nok herinde, så bliver det til sidst til en sandhed.
Patrick som bedste mand i foråret? Det har jeg godt nok svært ved at se er rigtigt. Han har måske ikke gjort det decideret dårligt, men han har heller ikke udmærket sig på nogen måde og vi ved at over tid er hans niveau ikke godt nok.
Over tid ja... men NU er det slet ikke højre back vi mangler til. Det er mere venstre back og central i forsvaret, samt en offensiv central midtbane. Hvis vi tager udgangspunkt i de spillere vi VED har kontrakt for næste sæson.
Med Ahlmann som 1 valg, Lukas Klitten på vej op og blåbjerg der også kan spille pladsen ser jeg ikke vi har brug for en ny venstre back. Vi har mere brug for et stærkt alternativ til meget svingende Thellufsen og superpøleren Børsting på venstre kant.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5209
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 26. mar 2019, 11:10

Gamling skrev:
26. mar 2019, 11:05
hje1980 skrev:
26. mar 2019, 10:49
Jakobsen skrev:
26. mar 2019, 10:22
BoT skrev:
26. mar 2019, 09:57
Gamling skrev:
26. mar 2019, 07:04
Der er vel 3 positioner lige nu hvor man kunne ønske sig forstærkning ifht det nuværende: motorrummet, hb og venstre kant. Derudover kan transfervinduet give behov for køb af erstatninger til mf og målmandsposten.

Men Gaarde lægger ikke op til er stort transfervindue og der kommer nok også 3-4 u19 spillere op i truppen, så det klogeste er at have is i maven og så hente de 2-3 prisbillige erstatninger/forstærkninger godt inde/sent i vinduet.
Hvorfor er det, at folk insisterer på at ville bruge penge på at forstærke sig på HB, hvor Patrick i forårets kampe - bortset fra Lucas - har været bedste mand?

Det giver ingen mening. Men igen - det åbenbarer jo, at hvis bare noget bliver gentaget ofte nok herinde, så bliver det til sidst til en sandhed.
Patrick som bedste mand i foråret? Det har jeg godt nok svært ved at se er rigtigt. Han har måske ikke gjort det decideret dårligt, men han har heller ikke udmærket sig på nogen måde og vi ved at over tid er hans niveau ikke godt nok.
Over tid ja... men NU er det slet ikke højre back vi mangler til. Det er mere venstre back og central i forsvaret, samt en offensiv central midtbane. Hvis vi tager udgangspunkt i de spillere vi VED har kontrakt for næste sæson.
Med Ahlmann som 1 valg, Lukas Klitten på vej op og blåbjerg der også kan spille pladsen ser jeg ikke vi har brug for en ny venstre back. Vi har mere brug for et stærkt alternativ til meget svingende Thellufsen og superpøleren Børsting på venstre kant.
Jeg vil også umiddelbart sige, at den centrale akse er vigtigst. Vi skal erstatter Kasper P og eller Okore og helst med en styrmand fra øverste hylde. Derudover skal vi have den 8'er til den centrale midtbane. Jeg kan dog godt se din pointe i, at vores venstre side mangler kvalitet. Den har bredde, men ikke kvalitet. Thellufsen kan jeg godt lide, men det er desværre ikke helt stabilt eller konsistent nok. Han må dog meget gerne være reserve i mine øjen. Børsting har jeg haft stor fidus til, men han er ikke bare stagneret, men vel nærmest blevet dårligere de sidste par år. Han er slet ikke bleve tås god som han kunne. Så er der Ochs som nok snart er væk. Ifht. venstre back er vi ganske rigtigt dækket ind med Ahlmann, men han er bare langt fra 2014 Ahlmann og man kunne overveje om ikke der skulle skiftes på denne plads. Tror AaB vægter en af vores egne for højt her, men det er trods alt ok. Kunne vi få en god offensiv back der også kan spille kant i venstre side ville det være at foretrække, men jeg mener den centrale akse kommer først.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamling » 26. mar 2019, 11:48

Ja der mangler helt klart erstatninger for Okore og/eller kp hvis en eller begge af disse ryger. Med hvis det kun bliver den ene så har jeg stor fidus til at Ross kan steppe op (supporteret af indskiftninger af blåbjerg ind imellem)

Der hvor jeg ser det største behov er en stærk mand (mere) til det motorrum og gerne med bedre offensive kvaliteter. Her er en besætning med mc, Abildgård og kakeeto sgu for tynd.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5209
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 26. mar 2019, 12:19

Gamling skrev:
26. mar 2019, 11:48
Ja der mangler helt klart erstatninger for Okore og/eller kp hvis en eller begge af disse ryger. Med hvis det kun bliver den ene så har jeg stor fidus til at Ross kan steppe op (supporteret af indskiftninger af blåbjerg ind imellem)

Der hvor jeg ser det største behov er en stærk mand (mere) til det motorrum og gerne med bedre offensive kvaliteter. Her er en besætning med mc, Abildgård og kakeeto sgu for tynd.
Jakob Blåbjerg skal under ingen som helst omstændigheder være en af de fire forreste stoppere i køen hos AaB
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Låst