Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 28. mar 2019, 12:52

Jeg forstår ikke helt at man forlænger med Ramkilde, når man også har Abou Ali og Kaufmann til positionen. Sidstnævnte er formentlig det største talent af de 3, men 3 talenter til 1 plads er måske lige voldsomt nok. Ellers må man jo, som vi har advokeret for flere gange herinde, forsøge at matche dem på et niveau der er noget højere end 2. div. Det er fuldstændig latterligt at FCM kan sende spillere på græs i toppen af 1. div. og Superligaen, når vi selv kun sender spillere til Jammerbugt i 2. div.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 28. mar 2019, 13:01

Enevoldsen23 skrev:
28. mar 2019, 12:50
Kristian skrev:
28. mar 2019, 12:38
9000AaB skrev:
28. mar 2019, 11:55
Enevoldsen23 skrev:
28. mar 2019, 11:31
Gamen skrev:
28. mar 2019, 11:06
Kristian skrev:
28. mar 2019, 09:07
Det er slut med at betale beløb for transfers er jeg bange for.

Selvom vi har sagt farvel til wurtz og Risgård og at Gaarde meddeler at der skal sælges en spiller, vil man kun hente 1-2 nye. Så man satser nok på Abildgaard og MC.
Gaarde har en forpligtelse til at fremtidsplanlægge. Så selvfølgelig investeres der, hvis det er påkrævet. Ikke nødvendigvis et storkøb, men den midtbane er nærmest historisk tynd sådan rent konkurrencemæssigt. Med kontraktudløb fra Würtz og Ris, en Kakeeto der ligeså godt kunne blive sat til at fjerne ukrudt og en Lesniak der også er på vej væk, så SKAL der selvfølgelig hentes en spiller - alt andet er pligtforsømmelse!
Spørgsmålet er om Jeppe Pedersen og Malthe Højholdt er 2 af de 4-6 stykker AaB forventer, at rykke op til sommer. Så er man igen 5 spillere til at dække midten. Dermed ikke sagt at der ikke er tyndt med Abildgaard og MC som startere med Kakeeto og to uprøvede spillere som backups.

Da der er begrænset budget bliver pengene nok brugt andetsteds. Det samme med centerforsvaret, der er som udgangspunkt er 2 startere efter sommer (hvis man kan kalde Blåbjerg en starter). Derudover er der 4 unge centerforsvarer som alle har været inde over ungdomslandsholdene og 2 af dem har fået debut.

Venstreside tror jeg ikke man bruger penge på, man har Ahlmann og til dels Blåbjerg på backen og masser af muligheder på venstrekanten (med svingende kvalitet). Derudover kommer begge Klitten brødre nok op, som kan dække de to pladser.

Selvom Patrick Kristensen har spillet rigtig godt i foråret, bliver han sjovt nok ældre og jeg synes derfor man bør kigge på højrebacken som eneste køb (hvis der ikke skal erstattes en anden spiller efter et salg). Har ikke set hvor godt han har spillet, men Mads Roerslev der er udlejet til Vendsyssel kunne være spændende, da han vist er rigtig god offensiv.
Altså når Gaarde snakker om der skal sælges 1 spiller, er der så Rinne han snakker om eller er det Lesniak, Safranko osv. der er nok til vi kan købe 1-2 spillere istedet...

For mister vi;
Würtz - bekræftet
Ramkilde - kontraktudløb
Ochs - kontrakudløb
Lansing - Bekæftet
Risgård - bekæftet
Kakeeto - 50/50
Safranko - Sandsynligt
Lesniak 50/50
evt. Rinne - stor sandsyndlighed og KP 50/50

Og vi samtidigt kun henter 1-2 spillere så har vi godt nok en small trup - for ville nok ikke tælle de nye talenter med som konkurrence dygtige spillere til truppen endnu.

Syntes Gaarde har sat sig i en svær situation, uanset om vi kom i top 6 eller ej.
Enig Gaarde har virkelig lagt pres på ham selv med de udtalelser.

Vi mister muligvis 4 spillere som vi ikke aner bliver erstattet. 6 stk hvis Rinne bliver solgt og KP ikke bliver.

Der vil man så hente 1 til 2 nye for.
Jeg glæder mig til at se logikken.
Wurtz = Højholt
Ramkilde = Lyder til at blive forlænget
Ochs = Klitten brødrene (Lukas til back - Oliver til kanten)
Lansing = Andreas Hansen
Risgård = Jeppe Pedersen
Safranko = Kaufman
Kasper P = Bærtelsen

Tror ikke både Kakeeto og Lesniak ryger, det er nok kun Lesniak. Og hvis der rykkes 2 nye midtbaner op, er der stadig 5 til de to pladser.

Som jeg ser det er alle afgange allerede dækket og vi har bredde på alle pladser. Det er ikke nødvendigvis 1 til 1 udskiftninger, men det kan man nu engang kun finde ud af ved at prøve. Hvis man kan finde en habil spiller på en fri er det fint, men jeg glæder mig nu engang til den næste store talentfulde årgang kommer op.

Men der er da ingen tvivl om at hvis man mister mere end Kasper P, om det så er Rinne, Okore eller Abildgaard. Så skal der da købes en god spiller.
Det holder jo bare slet slet ikke sådan en kabale der. Vi skal ud i en sæson der bliver et vanvittigt slagsmål imellem alle andre end de 2-3 rige. Der er tre hold som ryger ud i næste sæson og jeg kan godt se et kapløb for mig og kommer vi ud at spille svære kampe holder det ikke med en flok grønne nabo-knejter. Vi skal som minimum have noget kvalitet til midterforsvaret og vi skal have noget til central midt. Abildgaard og MC er ikke en god nok duo da ingen af dem kan noget fremad i banen. Så har vi Lesniak og Kakeeto som ikke er meget bevendt. Det er godt nok meget meget risky, hvis man synes Højholt og Jeppe P skal gå ind og tage over i vigtige kampe. Højholt og Jeppe P er i øvrigt kun hhv. 17 og 18 så de er vel stadig førsteårs U19 og skal vel ikke nødvendigvis op i år. Nej, der skal en central midt ind og skal de have seniorfodbold må det blive som reserver på beskotning af Lesniak og Kakeeto - alternativt må vi udleje dem. Vi så hvordan det gik med den højt besungne 1997 årgangs bestående af det ene supertalent, hvordan det gik.

I forsvaret er det ikke Kasper P der bør ud, men derimod Blåbjerg så besætningen som udgangspunkt hedder Okore, KP, Ross og Bærtelsen. Okore eller Kp smutter nok og skal så erstatte med en styrmand. Safranko skal selvfølgelig bare sælges og jeg er enig i at vi her måske godt kan dække os med talenter. Jeg er ikke en af dem der går i selvsving hver gang vi sætter en ny teenager ind, men kan vi tjene en mønt på Safranko og bruge dem på vigtigere poster skal det gøres.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Enevoldsen23
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. maj 2014, 17:30
Favoritspiller: Thomas Enevoldsen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Enevoldsen23 » 28. mar 2019, 13:17

Jakobsen skrev:
28. mar 2019, 13:01
Enevoldsen23 skrev:
28. mar 2019, 12:50
Kristian skrev:
28. mar 2019, 12:38
9000AaB skrev:
28. mar 2019, 11:55
Enevoldsen23 skrev:
28. mar 2019, 11:31
Gamen skrev:
28. mar 2019, 11:06


Gaarde har en forpligtelse til at fremtidsplanlægge. Så selvfølgelig investeres der, hvis det er påkrævet. Ikke nødvendigvis et storkøb, men den midtbane er nærmest historisk tynd sådan rent konkurrencemæssigt. Med kontraktudløb fra Würtz og Ris, en Kakeeto der ligeså godt kunne blive sat til at fjerne ukrudt og en Lesniak der også er på vej væk, så SKAL der selvfølgelig hentes en spiller - alt andet er pligtforsømmelse!
Spørgsmålet er om Jeppe Pedersen og Malthe Højholdt er 2 af de 4-6 stykker AaB forventer, at rykke op til sommer. Så er man igen 5 spillere til at dække midten. Dermed ikke sagt at der ikke er tyndt med Abildgaard og MC som startere med Kakeeto og to uprøvede spillere som backups.

Da der er begrænset budget bliver pengene nok brugt andetsteds. Det samme med centerforsvaret, der er som udgangspunkt er 2 startere efter sommer (hvis man kan kalde Blåbjerg en starter). Derudover er der 4 unge centerforsvarer som alle har været inde over ungdomslandsholdene og 2 af dem har fået debut.

Venstreside tror jeg ikke man bruger penge på, man har Ahlmann og til dels Blåbjerg på backen og masser af muligheder på venstrekanten (med svingende kvalitet). Derudover kommer begge Klitten brødre nok op, som kan dække de to pladser.

Selvom Patrick Kristensen har spillet rigtig godt i foråret, bliver han sjovt nok ældre og jeg synes derfor man bør kigge på højrebacken som eneste køb (hvis der ikke skal erstattes en anden spiller efter et salg). Har ikke set hvor godt han har spillet, men Mads Roerslev der er udlejet til Vendsyssel kunne være spændende, da han vist er rigtig god offensiv.
Altså når Gaarde snakker om der skal sælges 1 spiller, er der så Rinne han snakker om eller er det Lesniak, Safranko osv. der er nok til vi kan købe 1-2 spillere istedet...

For mister vi;
Würtz - bekræftet
Ramkilde - kontraktudløb
Ochs - kontrakudløb
Lansing - Bekæftet
Risgård - bekæftet
Kakeeto - 50/50
Safranko - Sandsynligt
Lesniak 50/50
evt. Rinne - stor sandsyndlighed og KP 50/50

Og vi samtidigt kun henter 1-2 spillere så har vi godt nok en small trup - for ville nok ikke tælle de nye talenter med som konkurrence dygtige spillere til truppen endnu.

Syntes Gaarde har sat sig i en svær situation, uanset om vi kom i top 6 eller ej.
Enig Gaarde har virkelig lagt pres på ham selv med de udtalelser.

Vi mister muligvis 4 spillere som vi ikke aner bliver erstattet. 6 stk hvis Rinne bliver solgt og KP ikke bliver.

Der vil man så hente 1 til 2 nye for.
Jeg glæder mig til at se logikken.
Wurtz = Højholt
Ramkilde = Lyder til at blive forlænget
Ochs = Klitten brødrene (Lukas til back - Oliver til kanten)
Lansing = Andreas Hansen
Risgård = Jeppe Pedersen
Safranko = Kaufman
Kasper P = Bærtelsen

Tror ikke både Kakeeto og Lesniak ryger, det er nok kun Lesniak. Og hvis der rykkes 2 nye midtbaner op, er der stadig 5 til de to pladser.

Som jeg ser det er alle afgange allerede dækket og vi har bredde på alle pladser. Det er ikke nødvendigvis 1 til 1 udskiftninger, men det kan man nu engang kun finde ud af ved at prøve. Hvis man kan finde en habil spiller på en fri er det fint, men jeg glæder mig nu engang til den næste store talentfulde årgang kommer op.

Men der er da ingen tvivl om at hvis man mister mere end Kasper P, om det så er Rinne, Okore eller Abildgaard. Så skal der da købes en god spiller.
Det holder jo bare slet slet ikke sådan en kabale der. Vi skal ud i en sæson der bliver et vanvittigt slagsmål imellem alle andre end de 2-3 rige. Der er tre hold som ryger ud i næste sæson og jeg kan godt se et kapløb for mig og kommer vi ud at spille svære kampe holder det ikke med en flok grønne nabo-knejter. Vi skal som minimum have noget kvalitet til midterforsvaret og vi skal have noget til central midt. Abildgaard og MC er ikke en god nok duo da ingen af dem kan noget fremad i banen. Så har vi Lesniak og Kakeeto som ikke er meget bevendt. Det er godt nok meget meget risky, hvis man synes Højholt og Jeppe P skal gå ind og tage over i vigtige kampe. Højholt og Jeppe P er i øvrigt kun hhv. 17 og 18 så de er vel stadig førsteårs U19 og skal vel ikke nødvendigvis op i år. Nej, der skal en central midt ind og skal de have seniorfodbold må det blive som reserver på beskotning af Lesniak og Kakeeto - alternativt må vi udleje dem. Vi så hvordan det gik med den højt besungne 1997 årgangs bestående af det ene supertalent, hvordan det gik.

I forsvaret er det ikke Kasper P der bør ud, men derimod Blåbjerg så besætningen som udgangspunkt hedder Okore, KP, Ross og Bærtelsen. Okore eller Kp smutter nok og skal så erstatte med en styrmand. Safranko skal selvfølgelig bare sælges og jeg er enig i at vi her måske godt kan dække os med talenter. Jeg er ikke en af dem der går i selvsving hver gang vi sætter en ny teenager ind, men kan vi tjene en mønt på Safranko og bruge dem på vigtigere poster skal det gøres.
Jeg er som sådan enig med dig i, at der godt nok er et sats før en sæson med garanteret 3 nedrykkere. Men hvis der ikke kommer et pludselig mega salg, så tror jeg det er der den ender. Og så må man håbe, at de denne gang har ret i at det er en talentfuld omgang unge der kommer op. Synes at Abildgaard viser OK takter frem i banen (han har klart mangler, men det ser bedre og bedre ud) og MC er stadig lidt for svingende, men han giver noget defensivt.

Ift. Højholt og Jeppe P er de vist begge første års, og hvis jeg husker rigtigt er de begge 18 indenfor en måned. Der skal naturligvis ikke gå FM i den, men samtidig synes jeg også nogle gange at folk går for meget i den anden retning. Og siger at en 18-årig ikke kan spille Superliga og gør som du og referere til en tidligere super-årgang der fejlede. På samme måde som jeg ikke må stirre mig blindt på min kærlighed til Jeppe P fra fantastiske AaB saves i FM, synes jeg heller ikke at andre skal vurderer ham ud fra de tidligere årgange der faldt lidt igennem. Hvis PEA, Friis og AaB mener de er dygtige nok tror jeg på det indtil det modsatte er bevist. Ikke omvendt.

Jeg er også helt enig i, at det er Blåbjerg der skal smides på porten, han må sgu gå fuldtids ingeniør, fordi fodbold på topplan har han ikke evnerne til. Og hvis et salg af ham (om det så er gratis men slippe for lønnen) giver den kapacitet til at give Kasper P den løn han er værd, så skal Gaarde sgu slå til. Kasper P har virkelig lagt på hans spil der hvor han manglende, stabilitet. Han er ikke Superligaens bedste forsvarsspiller, men han holder hans niveau hver gang.

Jeg vurderer at højreback og venstre kant er svaghederne. Der er for mange om spillet på begge pladser til at AaB investere i begge, ud fra de "talenter" der er i spil, synes jeg højrebacken er største need. Så hvis der ikke kommer penge i kassen ved et stort salg synes jeg at det er her der skal ageres.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Ham der Emil » 28. mar 2019, 14:21

Gamen skrev:
26. mar 2019, 18:19
Ham der Emil skrev:
26. mar 2019, 13:21
Kan Kusk finde niveau, så har vi en top 3-4 offensiv.
4 mål og 6 assists de seneste 10 kampe, siden Friis tog over - flere mål/assists end Lucas. Hvad er det lige for et niveau du mener han skal finde?
Det er helt fint med mål og assist, og hans tal er gode, for de sidste 10 kampe. Men han falder stadigvæk alt for meget ud i kampene, og personligt mener jeg, at Kusk skal ligge som et af vores største salgsobjekter - det gør han langtfra. Han er ikke ung mere, og bør derfor træde forrest i hver kamp mht. fight og gejst. Lidt som Lucas også gør det nu.
Et Hjerte - En Klub

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 28. mar 2019, 14:57

Ham der Emil skrev:
28. mar 2019, 14:21
Det er helt fint med mål og assist, og hans tal er gode, for de sidste 10 kampe. Men han falder stadigvæk alt for meget ud i kampene, og personligt mener jeg, at Kusk skal ligge som et af vores største salgsobjekter - det gør han langtfra. Han er ikke ung mere, og bør derfor træde forrest i hver kamp mht. fight og gejst. Lidt som Lucas også gør det nu.
En subjektiv vurdering, som ikke holder en meter baseret på stats. Såfremt han havde de udfald du påstår, så ville han næppe heller spille en så markant rolle i vores opspil som tilfældet er. Han er den mest chanceskabende spiller vi har, og den spiller der har skabt suverænt flest åbne målchancer for os.
Han er desuden den 2. mest løbestærke spiller på holdet, og det fortæller bestemt en historie om en spiller som både defensivt og løbemæssigt er vokset kolossalt siden han forlod AaB. Han tager ansvar, også i det opbyggende spil og det klæder ham. I det hele taget er det en af de mest tilfredsstillende ting ved at få vores gamle talenter tilbage - at se dem være vokset markant, og insistere på at spille nøgleroller på holdet år efter de forlod det som nogle af vores mest lovende offensiv-talenter i mange år.

Hvis samtlige 7 andre spillere som præsterer bedre end ham i ligaen er salgsobjekter og profiler på deres hold, så er han selvfølgelig også. Hans fartfyldte drev med bolden er der stort set ingen Superliga-spillere der kan matche, og mon ikke han får endnu en chance for at komme udenlands.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Fromthecradle » 28. mar 2019, 15:56

Kusk er - uanset stats - naturligvis ikke "mest boldvindende" (hvis det er faktum, så benægter a faktum), eller i det hele taget noget defensivt unikum.

Men det er sgu da pisseligemeget - vi vil se Kusk, Lucas, VdW og Nomwethe. Og vi vil se fight fra midtbanekrigere. Og keeper spil ala Rinne.

Vi kunne dog godt bruge en forsvarer eller to. KP er bedste mand - overstråler med længder Okore.
You pay for this?

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Spanky » 28. mar 2019, 16:44

Rilwan Hassan har kontraktudløb i Herning til sommer. De sidste to sæsoner er han efterhånden gledet ud af den stærkeste opstilling på Heden blandt andet på grund af en skade, men også hård konkurrence. Kunne han være en mulighed i AaB?

Med karrierestop til Risgård og Würtz synes jeg vores trup kommer til at mangle superliga-erfaring og rutine. Rilwan Hassan vil kunne bidrage med begge dele (219 superligakampe siden 2010 og en god alder på 28 år). Den kommende sæson bliver et hundeslagsmål med nedskæring fra 14 til 12 hold - derfor er der i den grad brug for erfaring og rutine, tænker jeg.

Selvom Rilwan Hassan primært er højre kant (selvskrevet til Kusk) kan han også dække venstre kant og dermed kæmpe om den plads med Thellufsen og Børsting. Jeg husker ham som hårdtarbejdende, et stort løbepensum og forholdsvis kampafgørende (han minder mig lidt om Thomsen, bare sort ;) )

Den helt store risiko er selvfølgelig hans skadeshistorik, hvor han har været meget ude de sidste par år. Siden oktober 2018 har han dog været skadesfri.

Måske Rilwan Hassan vil se AaB som en spændende mulighed, hvor der er større mulighed for kontinuerlig spilletid sammenlignet med Herning.


Udover Rilwan Hassan ser jeg kun Jacob Barrett som attraktiv af de spillere, som har kontraktudløb til sommer. Jeg tænker dog det er urealistisk, at vi kan hente ham da han sikkert gerne vil forlænge med OB.

https://www.superstats.dk/spillere/kontrakt-udlob

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2085
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kokkefar » 28. mar 2019, 17:09

Spanky skrev:
28. mar 2019, 16:44
Rilwan Hassan har kontraktudløb i Herning til sommer. De sidste to sæsoner er han efterhånden gledet ud af den stærkeste opstilling på Heden blandt andet på grund af en skade, men også hård konkurrence. Kunne han være en mulighed i AaB?

Med karrierestop til Risgård og Würtz synes jeg vores trup kommer til at mangle superliga-erfaring og rutine. Rilwan Hassan vil kunne bidrage med begge dele (219 superligakampe siden 2010 og en god alder på 28 år). Den kommende sæson bliver et hundeslagsmål med nedskæring fra 14 til 12 hold - derfor er der i den grad brug for erfaring og rutine, tænker jeg.

Selvom Rilwan Hassan primært er højre kant (selvskrevet til Kusk) kan han også dække venstre kant og dermed kæmpe om den plads med Thellufsen og Børsting. Jeg husker ham som hårdtarbejdende, et stort løbepensum og forholdsvis kampafgørende (han minder mig lidt om Thomsen, bare sort ;) )

Den helt store risiko er selvfølgelig hans skadeshistorik, hvor han har været meget ude de sidste par år. Siden oktober 2018 har han dog været skadesfri.

Måske Rilwan Hassan vil se AaB som en spændende mulighed, hvor der er større mulighed for kontinuerlig spilletid sammenlignet med Herning.


Udover Rilwan Hassan ser jeg kun Jacob Barrett som attraktiv af de spillere, som har kontraktudløb til sommer. Jeg tænker dog det er urealistisk, at vi kan hente ham da han sikkert gerne vil forlænge med OB.

https://www.superstats.dk/spillere/kontrakt-udlob
Ham kunne jeg virkelig godt se blive en succes på venstrekanten. Hvis det er realistisk bliver det nok kun på en kort kontrakt. Han vil gerne til udlandet, men kan ikke flytte fra DK endnu, da han endnu ikke har fået dansk statsborgerskab.

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af DobbeltA » 28. mar 2019, 19:38

I seneste udgave af Ripodsten forventer Gaarde et stille sommervindue, med en enkelt spillersalg. Han er ikke helt enig med HP Rytter og Peter Enevoldsen hvad angår forstærkninger. Højre back er ikke løst, venstre kant fungerer ikke, vi mangler en back-up til central midt, forventeligt en CB hvis P eller Okore smutter (måske begge) og så efterlyses der også en boksangriber. Hvem tænker I andre kunne være en mand til central midt? Rilwan Hassan på venstre kant er ikke helt tosset, meget mere en tovejsspiller end Thellufsen og hvad teknik angår i forhold til Børsting...den lader jeg bare hænge.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af jonas386 » 28. mar 2019, 19:54

Storsalg af Mæhle og Rinne, afgang af Safranko, Lesniak og måske Pallesen må dog uanset give Gaarde muligheden for at optimere truppen. Omegnen af 40 millioner samlet er vel ikke urealistisk. Det må være nok til i hvert fald 1-2 forstærkninger, foruden ny målmand, uden det betyder vi taber penge.

Skulle FCK være interesserede i Rinne (nu kan jeg se der har været snak om Grytebust), så kunne Thomsen plus lidt penge vores vej eksempelvis være en mulighed.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af DenGamleMand » 28. mar 2019, 20:27

Kokkefar skrev:
28. mar 2019, 17:09
Spanky skrev:
28. mar 2019, 16:44
Rilwan Hassan har kontraktudløb i Herning til sommer. De sidste to sæsoner er han efterhånden gledet ud af den stærkeste opstilling på Heden blandt andet på grund af en skade, men også hård konkurrence. Kunne han være en mulighed i AaB?

Med karrierestop til Risgård og Würtz synes jeg vores trup kommer til at mangle superliga-erfaring og rutine. Rilwan Hassan vil kunne bidrage med begge dele (219 superligakampe siden 2010 og en god alder på 28 år). Den kommende sæson bliver et hundeslagsmål med nedskæring fra 14 til 12 hold - derfor er der i den grad brug for erfaring og rutine, tænker jeg.

Selvom Rilwan Hassan primært er højre kant (selvskrevet til Kusk) kan han også dække venstre kant og dermed kæmpe om den plads med Thellufsen og Børsting. Jeg husker ham som hårdtarbejdende, et stort løbepensum og forholdsvis kampafgørende (han minder mig lidt om Thomsen, bare sort ;) )

Den helt store risiko er selvfølgelig hans skadeshistorik, hvor han har været meget ude de sidste par år. Siden oktober 2018 har han dog været skadesfri.

Måske Rilwan Hassan vil se AaB som en spændende mulighed, hvor der er større mulighed for kontinuerlig spilletid sammenlignet med Herning.


Udover Rilwan Hassan ser jeg kun Jacob Barrett som attraktiv af de spillere, som har kontraktudløb til sommer. Jeg tænker dog det er urealistisk, at vi kan hente ham da han sikkert gerne vil forlænge med OB.

https://www.superstats.dk/spillere/kontrakt-udlob
Ham kunne jeg virkelig godt se blive en succes på venstrekanten. Hvis det er realistisk bliver det nok kun på en kort kontrakt. Han vil gerne til udlandet, men kan ikke flytte fra DK endnu, da han endnu ikke har fået dansk statsborgerskab.
Kort kontrakt? Udlændingestyrelsen arbejder i et tempo der får Risgård til at ligne en sprinter.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Ham der Emil » 28. mar 2019, 21:26

Gamen skrev:
28. mar 2019, 14:57
Ham der Emil skrev:
28. mar 2019, 14:21
Det er helt fint med mål og assist, og hans tal er gode, for de sidste 10 kampe. Men han falder stadigvæk alt for meget ud i kampene, og personligt mener jeg, at Kusk skal ligge som et af vores største salgsobjekter - det gør han langtfra. Han er ikke ung mere, og bør derfor træde forrest i hver kamp mht. fight og gejst. Lidt som Lucas også gør det nu.
En subjektiv vurdering, som ikke holder en meter baseret på stats. Såfremt han havde de udfald du påstår, så ville han næppe heller spille en så markant rolle i vores opspil som tilfældet er. Han er den mest chanceskabende spiller vi har, og den spiller der har skabt suverænt flest åbne målchancer for os.
Han er desuden den 2. mest løbestærke spiller på holdet, og det fortæller bestemt en historie om en spiller som både defensivt og løbemæssigt er vokset kolossalt siden han forlod AaB. Han tager ansvar, også i det opbyggende spil og det klæder ham. I det hele taget er det en af de mest tilfredsstillende ting ved at få vores gamle talenter tilbage - at se dem være vokset markant, og insistere på at spille nøgleroller på holdet år efter de forlod det som nogle af vores mest lovende offensiv-talenter i mange år.

Hvis samtlige 7 andre spillere som præsterer bedre end ham i ligaen er salgsobjekter og profiler på deres hold, så er han selvfølgelig også. Hans fartfyldte drev med bolden er der stort set ingen Superliga-spillere der kan matche, og mon ikke han får endnu en chance for at komme udenlands.
Nu er jeg ret ligeglad med stats, da enhver kan få gode stats.
Jeg kigger på spillet på banen, og der kan Kusk sagtens forbedre sig.
Et Hjerte - En Klub

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Silver77 » 28. mar 2019, 21:29

DobbeltA skrev:
28. mar 2019, 19:38
I seneste udgave af Ripodsten forventer Gaarde et stille sommervindue, med en enkelt spillersalg. Han er ikke helt enig med HP Rytter og Peter Enevoldsen hvad angår forstærkninger. Højre back er ikke løst, venstre kant fungerer ikke, vi mangler en back-up til central midt, forventeligt en CB hvis P eller Okore smutter (måske begge) og så efterlyses der også en boksangriber. Hvem tænker I andre kunne være en mand til central midt? Rilwan Hassan på venstre kant er ikke helt tossetel , meget mere en tovejsspiller end Thellufsen og hvad teknik angår i forhold til Børsting...den lader jeg bare hænge.
det viser bare hvor inkompetent Gaarde er til at udføre sit job. et stille vindue og min bare R..

Würst, Risgård, Bekræftet

KP tvivlsom er han forsætte

Salg Safranko, Lesniak, Pallesen, Rinne, Okore m.m

Trænersititionen er heller ikke afklaret endnu.

AaB kan ikke erstatte disse spillere med et nyt kuld af nabo’s sønner. Kom nu ind i kampen Gaarde, hvorfor er AaB fuldstændig uden nogen form for ambitioner ?? Hvad får AaB ud af at blive ved med at være den bløde mellemvare ??

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gaarde6 » 28. mar 2019, 21:55

Silver77 skrev:
28. mar 2019, 21:29
DobbeltA skrev:
28. mar 2019, 19:38
I seneste udgave af Ripodsten forventer Gaarde et stille sommervindue, med en enkelt spillersalg. Han er ikke helt enig med HP Rytter og Peter Enevoldsen hvad angår forstærkninger. Højre back er ikke løst, venstre kant fungerer ikke, vi mangler en back-up til central midt, forventeligt en CB hvis P eller Okore smutter (måske begge) og så efterlyses der også en boksangriber. Hvem tænker I andre kunne være en mand til central midt? Rilwan Hassan på venstre kant er ikke helt tossetel , meget mere en tovejsspiller end Thellufsen og hvad teknik angår i forhold til Børsting...den lader jeg bare hænge.
det viser bare hvor inkompetent Gaarde er til at udføre sit job. et stille vindue og min bare R..

Würst, Risgård, Bekræftet

KP tvivlsom er han forsætte

Salg Safranko, Lesniak, Pallesen, Rinne, Okore m.m

Trænersititionen er heller ikke afklaret endnu.

AaB kan ikke erstatte disse spillere med et nyt kuld af nabo’s sønner. Kom nu ind i kampen Gaarde, hvorfor er AaB fuldstændig uden nogen form for ambitioner ?? Hvad får AaB ud af at blive ved med at være den bløde mellemvare ??
Økonomi, økonomi, økonomi.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2085
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kokkefar » 28. mar 2019, 23:02

DenGamleMand skrev:
28. mar 2019, 20:27
Kokkefar skrev:
28. mar 2019, 17:09
Spanky skrev:
28. mar 2019, 16:44
Rilwan Hassan har kontraktudløb i Herning til sommer. De sidste to sæsoner er han efterhånden gledet ud af den stærkeste opstilling på Heden blandt andet på grund af en skade, men også hård konkurrence. Kunne han være en mulighed i AaB?

Med karrierestop til Risgård og Würtz synes jeg vores trup kommer til at mangle superliga-erfaring og rutine. Rilwan Hassan vil kunne bidrage med begge dele (219 superligakampe siden 2010 og en god alder på 28 år). Den kommende sæson bliver et hundeslagsmål med nedskæring fra 14 til 12 hold - derfor er der i den grad brug for erfaring og rutine, tænker jeg.

Selvom Rilwan Hassan primært er højre kant (selvskrevet til Kusk) kan han også dække venstre kant og dermed kæmpe om den plads med Thellufsen og Børsting. Jeg husker ham som hårdtarbejdende, et stort løbepensum og forholdsvis kampafgørende (han minder mig lidt om Thomsen, bare sort ;) )

Den helt store risiko er selvfølgelig hans skadeshistorik, hvor han har været meget ude de sidste par år. Siden oktober 2018 har han dog været skadesfri.

Måske Rilwan Hassan vil se AaB som en spændende mulighed, hvor der er større mulighed for kontinuerlig spilletid sammenlignet med Herning.


Udover Rilwan Hassan ser jeg kun Jacob Barrett som attraktiv af de spillere, som har kontraktudløb til sommer. Jeg tænker dog det er urealistisk, at vi kan hente ham da han sikkert gerne vil forlænge med OB.

https://www.superstats.dk/spillere/kontrakt-udlob
Ham kunne jeg virkelig godt se blive en succes på venstrekanten. Hvis det er realistisk bliver det nok kun på en kort kontrakt. Han vil gerne til udlandet, men kan ikke flytte fra DK endnu, da han endnu ikke har fået dansk statsborgerskab.
Kort kontrakt? Udlændingestyrelsen arbejder i et tempo der får Risgård til at ligne en sprinter.
Det må vi se om vi kan overbevise Rilwan om. Det kan være han går og håber på en rød regering :)

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Martino » 29. mar 2019, 00:18

Gamen skrev:
28. mar 2019, 12:52
Jeg forstår ikke helt at man forlænger med Ramkilde, når man også har Abou Ali og Kaufmann til positionen. Sidstnævnte er formentlig det største talent af de 3, men 3 talenter til 1 plads er måske lige voldsomt nok. Ellers må man jo, som vi har advokeret for flere gange herinde, forsøge at matche dem på et niveau der er noget højere end 2. div. Det er fuldstændig latterligt at FCM kan sende spillere på græs i toppen af 1. div. og Superligaen, når vi selv kun sender spillere til Jammerbugt i 2. div.
En skadesfri Ramkilde er det største talent af de 3, sorry to say.
Jeg savner Winsnes

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 29. mar 2019, 00:20

Ham der Emil skrev:
28. mar 2019, 21:26
Nu er jeg ret ligeglad med stats, da enhver kan få gode stats.
Jeg kigger på spillet på banen, og der kan Kusk sagtens forbedre sig.
Beklager, men den udtalelse taler sit klare, tydelige sprog. “Enhver kan få gode stats”... OK.
Kom tilbage, når du har bare en smule substans i din argumentation.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 29. mar 2019, 00:22

Martino skrev:
29. mar 2019, 00:18
En skadesfri Ramkilde er det største talent af de 3, sorry to say.
2 år med skader sætter en spiller markant tilbage, så det tvivler jeg på er noget særligt kvalificeret bud. Pointen her er jo netop at han har været alt andet end skadesfri.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Brodernumsi » 29. mar 2019, 01:26

Ham der Emil skrev:
28. mar 2019, 14:21
Gamen skrev:
26. mar 2019, 18:19
Ham der Emil skrev:
26. mar 2019, 13:21
Kan Kusk finde niveau, så har vi en top 3-4 offensiv.
4 mål og 6 assists de seneste 10 kampe, siden Friis tog over - flere mål/assists end Lucas. Hvad er det lige for et niveau du mener han skal finde?
Det er helt fint med mål og assist, og hans tal er gode, for de sidste 10 kampe. Men han falder stadigvæk alt for meget ud i kampene, og personligt mener jeg, at Kusk skal ligge som et af vores største salgsobjekter - det gør han langtfra. Han er ikke ung mere, og bør derfor træde forrest i hver kamp mht. fight og gejst. Lidt som Lucas også gør det nu.
Kusk har haft sine udfordringer, i starten af sin tilbagekomst til AaB, under MW. Men hvem har ikke haft det? Under Friis har Kusk været fantastisk, og én af vores bedste. I sin udværende form. lever han op til, at være en af vores lønførende.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Martino » 29. mar 2019, 08:11

Gamen skrev:
29. mar 2019, 00:22
Martino skrev:
29. mar 2019, 00:18
En skadesfri Ramkilde er det største talent af de 3, sorry to say.
2 år med skader sætter en spiller markant tilbage, så det tvivler jeg på er noget særligt kvalificeret bud. Pointen her er jo netop at han har været alt andet end skadesfri.
Klart - men det et ikke mere end 1 1/2 måned siden, jeg så ham køre rundt med Kabongo og Hermansson i reserveligaen, så han har ikke helt glemt hvordan man spiller fodbold ;)
Jeg savner Winsnes

Låst