Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af BoT » 27. maj 2019, 13:51

En ønskespiller typemæssigt kunne være Lebogang Phiri, der lige er rykket med Guingamp ned i den næstbedste franske række. Han er desværre nok ikke interesseret i at komme til AaB - og måske også i den dyre ende, men han matcher typemæssigt noget af det, vi savner rent sportsligt, og han kender ligaen og har præsteret i Danmark før.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Buzz Killington » 27. maj 2019, 14:17

BoT skrev:
27. maj 2019, 13:51
En ønskespiller typemæssigt kunne være Lebogang Phiri, der lige er rykket med Guingamp ned i den næstbedste franske række. Han er desværre nok ikke interesseret i at komme til AaB - og måske også i den dyre ende, men han matcher typemæssigt noget af det, vi savner rent sportsligt, og han kender ligaen og har præsteret i Danmark før.
Kender ikke ging gongs økonomiske situation, men Ligue 2 er den økonomisk svageste af de sekundære ligaer i de europæiske top 5-lande. Så selvom det er en kende urealistisk burde man forhøre sig alligevel. En fornuftig sign-off eller leje med købsklausul ville heller ikke være idiotisk. For ja, han er lige præcis den type vi mangler.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 27. maj 2019, 14:58

FIDEL skrev:
27. maj 2019, 12:51

Det har du fuldstændig ret i Gamen. Derfor er det netop også en del af Nordkraften-strategien, at der fremadrettet rekrutteres og udvælges via et nyt scouting-setup, der under Nordkraften skal implementeres. Dette bliver en kombination af en analytiker der kan overskue et stort felt af internationale spillere, og et netværk, der kan se spillerne sammen med Gaarde.
Det er dog nok for tidligt i processen til at få betydning på det kommende transfervindue, men lad os nu se hvad der sker.
Det er ret bizart at man:
1) får en masse penge ind
2) brænder 40-50 mio. kr. af på nye spillere
3) styrker scoutingen.

Det er ikke raketvidenskab at 3) skulle være kommet før 2), men det er jo fortid nu - så lad os glæde os over at der forhåbentligt sker noget nu. Bedre sent end aldrig :)

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamling » 27. maj 2019, 15:20

Hvis de får en mand ind der kan overskue et stort felt af spillere og samtidig formår at netværke, så skal han sgu da være sportsdirektør for det er mere end Gaarde har kunnet klare de sidste 5 år.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 27. maj 2019, 15:27

Gamling skrev:
27. maj 2019, 15:20
Hvis de får en mand ind der kan overskue et stort felt af spillere og samtidig formår at netværke, så skal han sgu da være sportsdirektør for det er mere end Gaarde har kunnet klare de sidste 5 år.
Én af forklaringerne på Esbjerg fBs succes er at de har ramt rigtigt med valg af sportsdirektør

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 27. maj 2019, 15:29

Ét måske urealistisk emne, Andrew Hjulsager vil gerne væk fra Celta Vigo jvf. Bold.dk. Han udelukker ikke en retur til DK og understreger samtidig at han ser sig selv som central midtbanespiller

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Sønderhof » 27. maj 2019, 15:44

Aalborg frederikshavner skrev:
27. maj 2019, 15:29
Ét måske urealistisk emne, Andrew Hjulsager vil gerne væk fra Celta Vigo jvf. Bold.dk. Han udelukker ikke en retur til DK og understreger samtidig at han ser sig selv som central midtbanespiller
Det er en utrolig dygtig spiller, som utvivlsomt vil kunne forstærke os. Problemet er bare at han ikke er central midtbane, men 10'er, og det er vist ikke lige der vi skal have en backup ;)

Jeg vil være tilfreds med Vigen eller Fisker.

Kunne man forestille sig vi har Jacob Schoop i kiggerten? Han er dynamisk, god i pasningsspillet, og er 30 år. Jeg synes han har været stærk for Vejle gennem hele sæsonen, generelt en dygtig spiller, som jeg undrede mig over tog til Island efter nogle år i OB. Ikke en ønskespiller, men hellere ham end Mistrati, da han i højere grad arbejde begge veje.

Pierre Kanstrup kan man sagtens spise mig af med, men mister vi Okore, skal vi have endnu en centerforsvare. Ross, Bærtelsen og Blåbjerg(som vel også ønsker sig væk) er enten ikke gode nok eller stærke nok til at spille fast, endnu.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 27. maj 2019, 15:51

Sønderhof skrev:
27. maj 2019, 15:44
Aalborg frederikshavner skrev:
27. maj 2019, 15:29
Ét måske urealistisk emne, Andrew Hjulsager vil gerne væk fra Celta Vigo jvf. Bold.dk. Han udelukker ikke en retur til DK og understreger samtidig at han ser sig selv som central midtbanespiller
Det er en utrolig dygtig spiller, som utvivlsomt vil kunne forstærke os. Problemet er bare at han ikke er central midtbane, men 10'er, og det er vist ikke lige der vi skal have en backup ;)

Jeg vil være tilfreds med Vigen eller Fisker.

Kunne man forestille sig vi har Jacob Schoop i kiggerten? Han er dynamisk, god i pasningsspillet, og er 30 år. Jeg synes han har været stærk for Vejle gennem hele sæsonen, generelt en dygtig spiller, som jeg undrede mig over tog til Island efter nogle år i OB. Ikke en ønskespiller, men hellere ham end Mistrati, da han i højere grad arbejde begge veje.

Pierre Kanstrup kan man sagtens spise mig af med, men mister vi Okore, skal vi have endnu en centerforsvare. Ross, Bærtelsen og Blåbjerg(som vel også ønsker sig væk) er enten ikke gode nok eller stærke nok til at spille fast, endnu.
Jeg tog gerne Luickjx og Rømer fra Sønderjyske. Begge har erfaring og fysik.
Schoop...hmmm tjooo han er vel ok.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 27. maj 2019, 15:57

Yankee skrev:
27. maj 2019, 14:58
FIDEL skrev:
27. maj 2019, 12:51

Det har du fuldstændig ret i Gamen. Derfor er det netop også en del af Nordkraften-strategien, at der fremadrettet rekrutteres og udvælges via et nyt scouting-setup, der under Nordkraften skal implementeres. Dette bliver en kombination af en analytiker der kan overskue et stort felt af internationale spillere, og et netværk, der kan se spillerne sammen med Gaarde.
Det er dog nok for tidligt i processen til at få betydning på det kommende transfervindue, men lad os nu se hvad der sker.
Det er ret bizart at man:
1) får en masse penge ind
2) brænder 40-50 mio. kr. af på nye spillere
3) styrker scoutingen.

Det er ikke raketvidenskab at 3) skulle være kommet før 2), men det er jo fortid nu - så lad os glæde os over at der forhåbentligt sker noget nu. Bedre sent end aldrig :)
Dyre lærepenge... :thumbsdown:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 27. maj 2019, 16:18

Er vi virkelig nået dertil, hvor vi snakker Marcel Rømer og Jacob Schoop - bevares det er hæderlige spillere, men det viser meget godt AaBs forfald under Gaarde, at der den slags nanve vi diskuterer.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af raekkeettre » 27. maj 2019, 17:03

Jakobsen skrev:
27. maj 2019, 16:18
Er vi virkelig nået dertil, hvor vi snakker Marcel Rømer og Jacob Schoop - bevares det er hæderlige spillere, men det viser meget godt AaBs forfald under Gaarde, at der den slags nanve vi diskuterer.
Vi snakkede også de spillere da vi havde Lynge, så intet nyt.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 27. maj 2019, 17:08

Jakobsen skrev:
27. maj 2019, 16:18
Er vi virkelig nået dertil, hvor vi snakker Marcel Rømer og Jacob Schoop - bevares det er hæderlige spillere, men det viser meget godt AaBs forfald under Gaarde, at der den slags nanve vi diskuterer.
Solide spillere med et ok højt bundniveau. Vi skal ikke have flere humørspillere.
Iøvrigt så er det begrænset hvad vi kan tiltrække.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Martino » 27. maj 2019, 17:08

raekkeettre skrev:
27. maj 2019, 17:03
Jakobsen skrev:
27. maj 2019, 16:18
Er vi virkelig nået dertil, hvor vi snakker Marcel Rømer og Jacob Schoop - bevares det er hæderlige spillere, men det viser meget godt AaBs forfald under Gaarde, at der den slags nanve vi diskuterer.
Vi snakkede også de spillere da vi havde Lynge, så intet nyt.
Men de er stadig begge på ingen måde gode nok til AaB.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Køllen I Møllen » 27. maj 2019, 17:17

Martino skrev:
27. maj 2019, 17:08
raekkeettre skrev:
27. maj 2019, 17:03
Jakobsen skrev:
27. maj 2019, 16:18
Er vi virkelig nået dertil, hvor vi snakker Marcel Rømer og Jacob Schoop - bevares det er hæderlige spillere, men det viser meget godt AaBs forfald under Gaarde, at der den slags nanve vi diskuterer.
Vi snakkede også de spillere da vi havde Lynge, så intet nyt.
Men de er stadig begge på ingen måde gode nok til AaB.
Jeg har en hjørnesofa der pt kunne gå direkte ind i startopstillingen på AaBs hold.

Den der med at nogle spillere ikke er gode nok til AaBs hold er nok mere i vores selvopfattelse historisk end det er virkeligt.
Janteloven eksisterer IKKE!

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamling » 27. maj 2019, 17:23

Lige nu er det vel nærmere spørgsmålet om AaB er gode nok til Rømer og Schoop. For en spiller med niveau til SL eller toppen af NB ligaen er AaB en af de mindst interessante klubber at komme til rent sportsligt.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 27. maj 2019, 18:32

Martino skrev:
27. maj 2019, 17:08
raekkeettre skrev:
27. maj 2019, 17:03
Jakobsen skrev:
27. maj 2019, 16:18
Er vi virkelig nået dertil, hvor vi snakker Marcel Rømer og Jacob Schoop - bevares det er hæderlige spillere, men det viser meget godt AaBs forfald under Gaarde, at der den slags nanve vi diskuterer.
Vi snakkede også de spillere da vi havde Lynge, så intet nyt.
Men de er stadig begge på ingen måde gode nok til AaB.
De er da gode nok til at konkurrere på lige fod med f. Eks. MC og Abilgaard. Rømer vil jeg mene er en forstærkning.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamling » 27. maj 2019, 19:20

FIDEL skrev:
27. maj 2019, 18:32
Martino skrev:
27. maj 2019, 17:08
raekkeettre skrev:
27. maj 2019, 17:03
Jakobsen skrev:
27. maj 2019, 16:18
Er vi virkelig nået dertil, hvor vi snakker Marcel Rømer og Jacob Schoop - bevares det er hæderlige spillere, men det viser meget godt AaBs forfald under Gaarde, at der den slags nanve vi diskuterer.
Vi snakkede også de spillere da vi havde Lynge, så intet nyt.
Men de er stadig begge på ingen måde gode nok til AaB.
De er da gode nok til at konkurrere på lige fod med f. Eks. MC og Abilgaard. Rømer vil jeg mene er en forstærkning.
Begge kan da nemt udkonkurrere mc og Abildgaard for de kan faktisk skabe noget fremadrettet med bolden
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Pastorius » 27. maj 2019, 20:20

Køllen I Møllen skrev:
27. maj 2019, 17:17
Martino skrev:
27. maj 2019, 17:08
raekkeettre skrev:
27. maj 2019, 17:03
Jakobsen skrev:
27. maj 2019, 16:18
Er vi virkelig nået dertil, hvor vi snakker Marcel Rømer og Jacob Schoop - bevares det er hæderlige spillere, men det viser meget godt AaBs forfald under Gaarde, at der den slags nanve vi diskuterer.
Vi snakkede også de spillere da vi havde Lynge, så intet nyt.
Men de er stadig begge på ingen måde gode nok til AaB.
Jeg har en hjørnesofa der pt kunne gå direkte ind i startopstillingen på AaBs hold.

Den der med at nogle spillere ikke er gode nok til AaBs hold er nok mere i vores selvopfattelse historisk end det er virkeligt.
De skal jo være gode nok, på det hold vi gerne vil have. Der skal altså et eller andet til at løfte os ud af sølet. Lucas, Rinne, Van Werth, Okore og Kusk var ikke nok.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 27. maj 2019, 21:09

Pastorius skrev:
27. maj 2019, 20:20
Køllen I Møllen skrev:
27. maj 2019, 17:17
Martino skrev:
27. maj 2019, 17:08
raekkeettre skrev:
27. maj 2019, 17:03
Jakobsen skrev:
27. maj 2019, 16:18
Er vi virkelig nået dertil, hvor vi snakker Marcel Rømer og Jacob Schoop - bevares det er hæderlige spillere, men det viser meget godt AaBs forfald under Gaarde, at der den slags nanve vi diskuterer.
Vi snakkede også de spillere da vi havde Lynge, så intet nyt.
Men de er stadig begge på ingen måde gode nok til AaB.
Jeg har en hjørnesofa der pt kunne gå direkte ind i startopstillingen på AaBs hold.

Den der med at nogle spillere ikke er gode nok til AaBs hold er nok mere i vores selvopfattelse historisk end det er virkeligt.
De skal jo være gode nok, på det hold vi gerne vil have. Der skal altså et eller andet til at løfte os ud af sølet. Lucas, Rinne, Van Werth, Okore og Kusk var ikke nok.
Friis ønsker sig nye spillere med fysik og kapacitet til at skralde igennem i 90+ min., og ikke mindst være stærk i presspillet.
Så er det bare at finde en masse emner med disse kompetencer. :thumbsup:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Pastorius » 27. maj 2019, 22:50

FIDEL skrev:
27. maj 2019, 21:09
Friis ønsker sig nye spillere med fysik og kapacitet til at skralde igennem i 90+ min., og ikke mindst være stærk i presspillet.
Så er det bare at finde en masse emner med disse kompetencer. :thumbsup:
Jeg kunne godt tænke mig en eller to, der kunne løbe sådan rigtig hurtigt, og holde til det igennem en hel kamp. Mæhle elller Dalsgaard-style. Vi mangler seriøs hurtighed, efter Pohl tog afsted. Det gør ikke hvis de så også kan noget andet bare nogenlunde godt også.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Låst