Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6376
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gaarde6 » 20. jun 2019, 18:57

Jeg mener vi står foran et af de vigtigste transfer vinduer i lang tid!

Det handler ikke KUN om at få et stærkere hold, så vi kan holde os fri af nedrykning.
Nej det handler næsten endnu mere om tillild til klubben.

Jeg har sjældent oplevet en større ligyldighed omkring AaB, end den jeg oplever nu.
Folk er simpelthen blevet ligeglad med AaB. Og nej det gælder selvfølgelig ikke os herinde.

Der findes et hav af tilbud til, hvor folk skal smide deres penge. For 10 år siden (plus minus) Var der kun os.
Nu er der Hobro, Vendsyssel, Aalborg håndbold og Aalborg Pirates. Jeg kender selv 2 familer, som har valgt AaB fra og i stedet valgt Ishockey og Håndbold til.
Så kan vi selvfølgelig sige at de ikke er rigtige fans. Men det kan jo være ligemeget. Det er stadig penge fra AaBs kasse som ryger i de andres kasser.

Der skal opbygges en tillid til klubben igen. Folk gider fandme ikke mere pis!
Naboens dreng, Bilbao effekten, spillerene som skal i bedre form osv osv. Der er sgu kun EN ting, som tæller når regnestykket skal gøres op. Og det er sejrene! Det er sejrene som skaber interessen for vores klub!

Ledelsen med Gaarde i spidsen har spillet fallit i 3 år nu og folks lunte er brændt af.
Det ene fejlindkøb efter det andet. Elendigt spil. Dårlige træner løsninger og ikke mindst fyringen af Schoors for at tage næste skridt.
Alt sammen GIFT for vores klub og den tillid der skal til, før sponsorere og tilskure vælger AaB over det andet.

DERFOR SKAL dette vindue helst byde på afsked af: Lesniak, Safranko, Pallesen og Blåbjerg.(og et Mæhle salg) Og så skal der satmes hentes spillere ind til, hver kæde som kan LØFTE holdet!

Ikke mere bullshit nu!

En mellemsæon mere er der virkelig ikke råd til.
Ved sgu godt hvor entre og sponsor penge ryger hen så.

P.S i 1999 fik jeg min første AaB tattoo. Folk stod i kø med gode bemærkninger og synes det var mega fedt.
For 4 uger siden fik jeg så tattoveret 1885 på mine fingre. Og har KUN hørt folk sige at de ikke fatter jeg gider vise, at jeg kan lide AaB.
Det tror jeg sgu egentlig viser meget godt, hvor den almene nordjyde er gået fra og til.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 20. jun 2019, 19:14

Gaarde6 skrev:
20. jun 2019, 18:57
Jeg mener vi står foran et af de vigtigste transfer vinduer i lang tid!

Det handler ikke KUN om at få et stærkere hold, så vi kan holde os fri af nedrykning.
Nej det handler næsten endnu mere om tillild til klubben.

Jeg har sjældent oplevet en større ligyldighed omkring AaB, end den jeg oplever nu.
Folk er simpelthen blevet ligeglad med AaB. Og nej det gælder selvfølgelig ikke os herinde.

Der findes et hav af tilbud til, hvor folk skal smide deres penge. For 10 år siden (plus minus) Var der kun os.
Nu er der Hobro, Vendsyssel, Aalborg håndbold og Aalborg Pirates. Jeg kender selv 2 familer, som har valgt AaB fra og i stedet valgt Ishockey og Håndbold til.
Så kan vi selvfølgelig sige at de ikke er rigtige fans. Men det kan jo være ligemeget. Det er stadig penge fra AaBs kasse som ryger i de andres kasser.

Der skal opbygges en tillid til klubben igen. Folk gider fandme ikke mere pis!
Naboens dreng, Bilbao effekten, spillerene som skal i bedre form osv osv. Der er sgu kun EN ting, som tæller når regnestykket skal gøres op. Og det er sejrene! Det er sejrene som skaber interessen for vores klub!

Ledelsen med Gaarde i spidsen har spillet fallit i 3 år nu og folks lunte er brændt af.
Det ene fejlindkøb efter det andet. Elendigt spil. Dårlige træner løsninger og ikke mindst fyringen af Schoors for at tage næste skridt.
Alt sammen GIFT for vores klub og den tillid der skal til, før sponsorere og tilskure vælger AaB over det andet.

DERFOR SKAL dette vindue helst byde på afsked af: Lesniak, Safranko, Pallesen og Blåbjerg.(og et Mæhle salg) Og så skal der satmes hentes spillere ind til, hver kæde som kan LØFTE holdet!

Ikke mere bullshit nu!

En mellemsæon mere er der virkelig ikke råd til.
Ved sgu godt hvor entre og sponsor penge ryger hen så.

P.S i 1999 fik jeg min første AaB tattoo. Folk stod i kø med gode bemærkninger og synes det var mega fedt.
For 4 uger siden fik jeg så tattoveret 1885 på mine fingre. Og har KUN hørt folk sige at de ikke fatter jeg gider vise, at jeg kan lide AaB.
Det tror jeg sgu egentlig viser meget godt, hvor den almene nordjyde er gået fra og til.
Nordjyder er nogle bondske fjolser så! Du har til gengæld fat i den lange ende... Jeg er naturligvis enig fra start til slut.

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 421
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Nestor » 20. jun 2019, 21:49

Yankee skrev:
20. jun 2019, 15:25
Thomsen vil være en gigantisk forstærkning over Abildgaard og MC og ville passe rigtig godt ind i Friis' planer.

Men han er 26 år og har pil nedad. Der er reelt ingen videresalgsværdi i ham, selv hvis han virkelig brænder igennem. Det har AaB ikke råd til at bruge flere millioner og en pivdyr løn på. Derfor nej tak.

Køb Jacob Lungi i stedet, hvis transferbudgettet er så stort.
Jeg er helt uenig. Videresalgsværdi betyder ikke en skid.
Det vi har brug for er at opbygge kontinuitet og et robust hold.
ALLE vores hold, som har spillet med i Europa, har haft et tilpas mix af erfarne spillere og har været bygget op om dels egne spillere og dels "fejlede" spillere, som er hentet hjem ud fra Europa .
Læs Curth, Due, Greven, Ståle, Duelund...
En UEFA-kval giver eftersigende alene 10 mill. Det kan man altså lønne nogle pænt dyre spillere for.
Og forskellen i TV-penge mellem at lægge en ædel legemsdel på blokken om at rykke ned og at spille i Top 6 er jo også en pæn slat penge.

Men af og til virker det til, at man i AaB er for stor til at bekymre sig om, at en kamp i 11. runde gælder 1.5 mill. i klubkassen.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 20. jun 2019, 21:54

Nestor skrev:
20. jun 2019, 21:49

Læs Curth, Due, Greven, Ståle, Duelund...
En UEFA-kval giver eftersigende alene 10 mill. Det kan man altså lønne nogle pænt dyre spillere for.
Og forskellen i TV-penge mellem at lægge en ædel legemsdel på blokken om at rykke ned og at spille i Top 6 er jo også en pæn slat penge.

Men af og til virker det til, at man i AaB er for stor til at bekymre sig om, at en kamp i 11. runde gælder 1.5 mill. i klubkassen.
Mener du virkelig at det er en realistisk strategi at AaB skal satse på at kvalificere sig til et gruppespil? Det kræver altså væsentligt mere end Nicolaj Thomsen. Det er vanvittigt svært at gå i Europa League-gruppespil idag. Jeg synes transferstrategien er væsentligt mere realistisk.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Spanky » 20. jun 2019, 22:06

Pastorius skrev:
20. jun 2019, 18:32
Yankee skrev:
Spanky skrev:
20. jun 2019, 16:58
Generelt er jeg enig med dig. Men er du uenig i at vores aktuelle trup skriger på erfaring og lederegenskaber?
Ja, det er jeg uenig i. Jeg synes acceleration, hurtig boldomgang og selvtillid er langt større mangelvarer.
Ja, generelt overvurderes betydning af erfaring og lederegenskaber på bekostning af kvalitet. Den eneste virkeligt vigtige egenskab der ikke direkte har noget med spillet at gøre er evnen til at vinde. Den har vi manglet i stort set alle perioder hvor Kuhn har været væk.
Kvalitet slår alt, det kan vi hurtigt blive enig om. Men stort set et hvert succesfuld hold har en god kombinationen at erfaring, lederegenskaber og talent.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Pastorius » 20. jun 2019, 22:16

Spanky skrev:
20. jun 2019, 22:06
Kvalitet slår alt, det kan vi hurtigt blive enig om. Men stort set et hvert succesfuld hold har en god kombinationen at erfaring, lederegenskaber og talent.
Mon ikke vi skulle tage tingene i rækkefølge, og så få de rigtige egenskaber ind på holdet, og så se om ikke lederegenskaberne så bliver skabt på vejen. Når vi har et harmonisk hold, kan vi begynde at kigge på lederegenskaber og erfaring. Jeg er enig med Yankee - der burde være rigeligt af i hvert fald erfaring i truppen. Så må vi se hvem der vokser sig ind i lederrollen undervejs.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 421
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Nestor » 20. jun 2019, 22:28

Yankee skrev:
20. jun 2019, 21:54
Nestor skrev:
20. jun 2019, 21:49

Læs Curth, Due, Greven, Ståle, Duelund...
En UEFA-kval giver eftersigende alene 10 mill. Det kan man altså lønne nogle pænt dyre spillere for.
Og forskellen i TV-penge mellem at lægge en ædel legemsdel på blokken om at rykke ned og at spille i Top 6 er jo også en pæn slat penge.

Men af og til virker det til, at man i AaB er for stor til at bekymre sig om, at en kamp i 11. runde gælder 1.5 mill. i klubkassen.
Mener du virkelig at det er en realistisk strategi at AaB skal satse på at kvalificere sig til et gruppespil? Det kræver altså væsentligt mere end Nicolaj Thomsen. Det er vanvittigt svært at gå i Europa League-gruppespil idag. Jeg synes transferstrategien er væsentligt mere realistisk.
Et UEFA gruppespil giver altså nærmere mindst 60 mill. idag.
Jeg mener, at hvis vi vil kalde os en topklub i Danmark, skal vi opbygge en kontinuiet, som vi ikke har i dag. Det er et lang sejt træk som i alle andre virksomheder.
Men det vil i sig selv give væsentligt højere indtægter:
• Man får større TV-indtægter
• Man spiller på mere interessante tidspunkter
• Der kommer flere tilskuere på Stadion
• Højere rangerende klubber får flere penge for deres spillere
• Man kan tiltrække bedre spillere
• ..og så er der jo bonussen fra de europæiske kampe.

Det er jo ikke tilfældigt, at vi mangler 2 gange ud af 3 misser at komme i slutspillet. Det er jo fordi, Holdet og Klubben ikke står mål med de udmeldte ambitioner.
Og det har vi jo set i sæson efter sæson. Så spiller vi i runde 11 om 1.5 mill. i TV-penge og taber til Randers (eller der omkring). Er der ikke nogen, der har givet spillerne gaflen i røven før sådan en kamp? Er det lige meget? Er vi så rige?

Der er ingen erstatning for hårdt vedholdende arbejde, og der er ingen, der har opnået succes uden at have arbejdet stenhårdt og målrettet imod det.

Hvis vi skal opbygge truppen med 23-24 årige spillere, som skal sælges videre, går vi en lang kedelig tid i møde, hvor vi skal sammenlignes med spændende klubber som Randers, Horsens, Hobro og Sønderjyske.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5209
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 20. jun 2019, 23:18

Gaarde6 skrev:
20. jun 2019, 18:57
Jeg mener vi står foran et af de vigtigste transfer vinduer i lang tid!

Det handler ikke KUN om at få et stærkere hold, så vi kan holde os fri af nedrykning.
Nej det handler næsten endnu mere om tillild til klubben.

Jeg har sjældent oplevet en større ligyldighed omkring AaB, end den jeg oplever nu.
Folk er simpelthen blevet ligeglad med AaB. Og nej det gælder selvfølgelig ikke os herinde.

Der findes et hav af tilbud til, hvor folk skal smide deres penge. For 10 år siden (plus minus) Var der kun os.
Nu er der Hobro, Vendsyssel, Aalborg håndbold og Aalborg Pirates. Jeg kender selv 2 familer, som har valgt AaB fra og i stedet valgt Ishockey og Håndbold til.
Så kan vi selvfølgelig sige at de ikke er rigtige fans. Men det kan jo være ligemeget. Det er stadig penge fra AaBs kasse som ryger i de andres kasser.

Der skal opbygges en tillid til klubben igen. Folk gider fandme ikke mere pis!
Naboens dreng, Bilbao effekten, spillerene som skal i bedre form osv osv. Der er sgu kun EN ting, som tæller når regnestykket skal gøres op. Og det er sejrene! Det er sejrene som skaber interessen for vores klub!

Ledelsen med Gaarde i spidsen har spillet fallit i 3 år nu og folks lunte er brændt af.
Det ene fejlindkøb efter det andet. Elendigt spil. Dårlige træner løsninger og ikke mindst fyringen af Schoors for at tage næste skridt.
Alt sammen GIFT for vores klub og den tillid der skal til, før sponsorere og tilskure vælger AaB over det andet.

DERFOR SKAL dette vindue helst byde på afsked af: Lesniak, Safranko, Pallesen og Blåbjerg.(og et Mæhle salg) Og så skal der satmes hentes spillere ind til, hver kæde som kan LØFTE holdet!

Ikke mere bullshit nu!

En mellemsæon mere er der virkelig ikke råd til.
Ved sgu godt hvor entre og sponsor penge ryger hen så.

P.S i 1999 fik jeg min første AaB tattoo. Folk stod i kø med gode bemærkninger og synes det var mega fedt.
For 4 uger siden fik jeg så tattoveret 1885 på mine fingre. Og har KUN hørt folk sige at de ikke fatter jeg gider vise, at jeg kan lide AaB.
Det tror jeg sgu egentlig viser meget godt, hvor den almene nordjyde er gået fra og til.
Helt enig, Gaade skal ud uanset om der så er 5-10 gode transfervinduer i ham. Folk stoler ikke på AaB under hans ledelse og dem som ikke er die-hard fans gider ikke mere. Du kan sikkert finde masser af fodboldstrategibøger som siger, at AaB gør alt det rigtige og isoleret set er mange ting jo også rigtige. Det ændrer bare ikke ved, at man eksekverer det alt alt for dårligt og alt alt for radikalt. Vi har altid haft mange nordjyder uden det har været så religiøst som det er nu og det er bare en lille befolkningsgruppe at udvikle spillere af og kontra fansenes forståelde og forventninger til klubben. AaB er blevet kedelig, selvtilstrækkelig og virkelighedsfjern under Gaarde regimet og hvorfor pokker skulle man smide sponsorpenge i at Allan Gaarde spiller plader ingen gider høre mere. Der er et kæmpe potentiale i vores klub - meget større end det bliver drevet til, men man har valgt at lukke sig om sig selv og en naiv strategi.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 21. jun 2019, 00:19

Det er en våd drøm at se ham her i AaB-trøjen en dag. Har han bare 80 % af hans fars evner, så...

https://www.fotbollskanalen.se/allsvens ... -i-dag-ha/

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Fromthecradle » 21. jun 2019, 06:56

Jakobsen skrev:
20. jun 2019, 23:18

Helt enig, Gaade skal ud uanset om der så er 5-10 gode transfervinduer i ham. Folk stoler ikke på AaB under hans ledelse og dem som ikke er die-hard fans gider ikke mere. Du kan sikkert finde masser af fodboldstrategibøger som siger, at AaB gør alt det rigtige og isoleret set er mange ting jo også rigtige. Det ændrer bare ikke ved, at man eksekverer det alt alt for dårligt og alt alt for radikalt. Vi har altid haft mange nordjyder uden det har været så religiøst som det er nu og det er bare en lille befolkningsgruppe at udvikle spillere af og kontra fansenes forståelde og forventninger til klubben. AaB er blevet kedelig, selvtilstrækkelig og virkelighedsfjern under Gaarde regimet og hvorfor pokker skulle man smide sponsorpenge i at Allan Gaarde spiller plader ingen gider høre mere. Der er et kæmpe potentiale i vores klub - meget større end det bliver drevet til, men man har valgt at lukke sig om sig selv og en naiv strategi.
Og dit transferønske ?
You pay for this?

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af PeterS » 21. jun 2019, 08:39

Gamen skrev:
21. jun 2019, 00:19
Det er en våd drøm at se ham her i AaB-trøjen en dag. Har han bare 80 % af hans fars evner, så...

https://www.fotbollskanalen.se/allsvens ... -i-dag-ha/
Hunnar! Han skal foreslåes på samtlige transfertrådes side 1, de næste 20 år

KØB koste hvad det vil

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 21. jun 2019, 09:00

PeterS skrev:
21. jun 2019, 08:39
Gamen skrev:
21. jun 2019, 00:19
Det er en våd drøm at se ham her i AaB-trøjen en dag. Har han bare 80 % af hans fars evner, så...

https://www.fotbollskanalen.se/allsvens ... -i-dag-ha/
Hunnar! Han skal foreslåes på samtlige transfertrådes side 1, de næste 20 år

KØB koste hvad det vil
Jeg har desværre ikke set ham, men jeg har til gengæld set lillebroren Liam et par gange. Han er årgang 05 og en meget spændende spiller - også i Malmö.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gnu » 21. jun 2019, 10:28

Spanky skrev:
20. jun 2019, 22:06
Pastorius skrev:
20. jun 2019, 18:32
Yankee skrev:
Spanky skrev:
20. jun 2019, 16:58
Generelt er jeg enig med dig. Men er du uenig i at vores aktuelle trup skriger på erfaring og lederegenskaber?
Ja, det er jeg uenig i. Jeg synes acceleration, hurtig boldomgang og selvtillid er langt større mangelvarer.
Ja, generelt overvurderes betydning af erfaring og lederegenskaber på bekostning af kvalitet. Den eneste virkeligt vigtige egenskab der ikke direkte har noget med spillet at gøre er evnen til at vinde. Den har vi manglet i stort set alle perioder hvor Kuhn har været væk.
Kvalitet slår alt, det kan vi hurtigt blive enig om. Men stort set et hvert succesfuld hold har en god kombinationen at erfaring, lederegenskaber og talent.
Lederegenskaber kan ikke bruges til noget, hvis kvalitet er ikke i orden. Holgersson gik fx for at være leder, men faldt totalt igennem. I AGF kom Pierre Kanstrup med masser af erfarin, var en leder og blev tilmed anfører - men holdt ikke helt niveau.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5209
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 21. jun 2019, 10:33

Gnu skrev:
21. jun 2019, 10:28
Spanky skrev:
20. jun 2019, 22:06
Pastorius skrev:
20. jun 2019, 18:32
Yankee skrev:
Spanky skrev:
20. jun 2019, 16:58
Generelt er jeg enig med dig. Men er du uenig i at vores aktuelle trup skriger på erfaring og lederegenskaber?
Ja, det er jeg uenig i. Jeg synes acceleration, hurtig boldomgang og selvtillid er langt større mangelvarer.
Ja, generelt overvurderes betydning af erfaring og lederegenskaber på bekostning af kvalitet. Den eneste virkeligt vigtige egenskab der ikke direkte har noget med spillet at gøre er evnen til at vinde. Den har vi manglet i stort set alle perioder hvor Kuhn har været væk.
Kvalitet slår alt, det kan vi hurtigt blive enig om. Men stort set et hvert succesfuld hold har en god kombinationen at erfaring, lederegenskaber og talent.
Lederegenskaber kan ikke bruges til noget, hvis kvalitet er ikke i orden. Holgersson gik fx for at være leder, men faldt totalt igennem. I AGF kom Pierre Kanstrup med masser af erfarin, var en leder og blev tilmed anfører - men holdt ikke helt niveau.
Enig, men det kan jo godt være det bedste for vores hold er en spiller af hylde B kvalitet, som er leder og skaber en god kultur fremfor en hylde A som er medgangsspiller. Vi skal jo også se på det menneskelige mix i truppen og det er dårlgit lige nu. Vi har mange leverpostej-typer både som spillere og personer og så en del unge.

Meget af vores erfaring har derudover ikke den fornødne kvalitet; Blåbjerg, Patrick, Børsting, Thellufsen mfl.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 21. jun 2019, 10:49

Jakobsen skrev:
21. jun 2019, 10:33

Enig, men det kan jo godt være det bedste for vores hold er en spiller af hylde B kvalitet, som er leder og skaber en god kultur fremfor en hylde A som er medgangsspiller. Vi skal jo også se på det menneskelige mix i truppen og det er dårlgit lige nu. Vi har mange leverpostej-typer både som spillere og personer og så en del unge.

Meget af vores erfaring har derudover ikke den fornødne kvalitet; Blåbjerg, Patrick, Børsting, Thellufsen mfl.
Jojo, men nu gik snakken jo på Nicolaj Thomsen. Han er for mig netop en "hylde A-medgangsspiller" og ikke en ledertype.

Min holdning er stadig at fodboldkampe i det lange løb vindes på kvalitet fremfor indstilling.

Det er ekstremt svært at købe lederskab udefra. Du kan se hvordan en komplet middelmådig spiller som Martin Spelmann har fået job efter job i Superligaen fordi han fremstår som en midtbanegeneral. Det er klart lettest at skabe lederskab indefra - gerne fra spillere, der er opvokset i lokalområdet eller har været i klubben i mange år. Det er sådan, unge ledertyper som Erik Sviatchenko, Magnus Kofod, Jens Stage og Thomas Delaney er skabt, eksempelvis. Det er endnu en grund til at gå efter at købe stærke unge spillere, som kan få 2-4 år i klubben og blive lederskikkelser.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5209
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 21. jun 2019, 11:22

Yankee skrev:
21. jun 2019, 10:49
Jakobsen skrev:
21. jun 2019, 10:33

Enig, men det kan jo godt være det bedste for vores hold er en spiller af hylde B kvalitet, som er leder og skaber en god kultur fremfor en hylde A som er medgangsspiller. Vi skal jo også se på det menneskelige mix i truppen og det er dårlgit lige nu. Vi har mange leverpostej-typer både som spillere og personer og så en del unge.

Meget af vores erfaring har derudover ikke den fornødne kvalitet; Blåbjerg, Patrick, Børsting, Thellufsen mfl.
Jojo, men nu gik snakken jo på Nicolaj Thomsen. Han er for mig netop en "hylde A-medgangsspiller" og ikke en ledertype.

Min holdning er stadig at fodboldkampe i det lange løb vindes på kvalitet fremfor indstilling.

Det er ekstremt svært at købe lederskab udefra. Du kan se hvordan en komplet middelmådig spiller som Martin Spelmann har fået job efter job i Superligaen fordi han fremstår som en midtbanegeneral. Det er klart lettest at skabe lederskab indefra - gerne fra spillere, der er opvokset i lokalområdet eller har været i klubben i mange år. Det er sådan, unge ledertyper som Erik Sviatchenko, Magnus Kofod, Jens Stage og Thomas Delaney er skabt, eksempelvis. Det er endnu en grund til at gå efter at købe stærke unge spillere, som kan få 2-4 år i klubben og blive lederskikkelser.
Har faktisk aldrig set Spellmann som leder - først og fremmest en klovn, men derudover en energispiller og det er noget andet.
Det jeg mener er f.eks. at vi ville have bedre af en "Janus Drachmann" type end Thomsen lige nu. Det kan godt være Thomsen er en kvlatietsspiller, men det er jo ikke hans position eller rolle vi mangler mest. Det er jo et kæmpe eksperiment i det hele taget om han kan fungere som en langvarig løsning centralt og om han har personligheden til at blive den leder vi mangler. Det tror jeg faktisk godt han kan qua. hans indstilling og arbejdsmoral, men jeg ser hellere en 28 årig hylde B spiller, som man gå ind og være med til at få holde til at fungere bedre end det har gjort de sidste år. Derudover skriger den her klub på nogle nye impulser udefra og nogle der er sultne for at opnå noget her. Derfor tror jeg ikke på, at løsningen er to gutter der har opnået næsten alt man kan i AaB. Det eneste Thelander og Thomsen umiddelbart mangler her er, at spille CL gruppespil og det kommer de næppe til når man ser på klubbens udvikling samt de forestående ændringer af CL.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Uldahl » 21. jun 2019, 11:44

Må indrømme jeg er noget lurevorn med hensyn til at smide en masse penge efter Thomsen, som kant er det en no brainer, men som central midtbane mand ser jeg hellere en anden. Ser ham ikke som en central leder, der han vil komme til at mangle overblik. Tror hans meget nedsattte syn på det ene øje vil hæmme ham for meget der.

Thomsen på kanten og en god to vejs spiller ind centralt. vil være ønskeligt. Jeg ser en central midtbane spiller som det vigtigste at få hentet kvalitet ind til. Og hvis der ikke er løn kroner nok til både Thomsen, Thelander, og en god cm så ser jeg hellere vi venter med Thomsen.

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 864
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af hit666 » 21. jun 2019, 12:58

Gamen skrev:
21. jun 2019, 00:19
Det er en våd drøm at se ham her i AaB-trøjen en dag. Har han bare 80 % af hans fars evner, så...

https://www.fotbollskanalen.se/allsvens ... -i-dag-ha/
JA TAK :thumbsup: :cheers: :aabfan: :cheers: :cheers:
AaB AaB AaB AaB

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5209
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 21. jun 2019, 13:04

Kristian Kierkegaard som blev nævnt af RIdpodstens uopfindsomme panel for nogle uger siden kan stryges. Han røg i stedet til storklubben FC Fredericia, hvilket må siges at sige en del om de to 2. divisonstræneres ekspertise i forhold til et foreslå indkøb.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 21. jun 2019, 13:13

Jakobsen skrev:
21. jun 2019, 13:04
Kristian Kierkegaard som blev nævnt af RIdpodstens uopfindsomme panel for nogle uger siden kan stryges. Han røg i stedet til storklubben FC Fredericia, hvilket må siges at sige en del om de to 2. divisonstræneres ekspertise i forhold til et foreslå indkøb.
Det betyder jo i praksis at FC Midtjylland har købt ham.

Jeg nævnte ham også herinde sidste år, og jeg synes heller ikke at han er klar til at spille Superliga, men stadig en spændende type.

Låst