Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af jonas386 » 24. jun 2019, 13:36

FIDEL skrev:
24. jun 2019, 13:31
jonas386 skrev:
24. jun 2019, 13:18
https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/v ... ensk-midt/

Kunne det være noget? Jeg har ikke set mange af Vejles kampe. Men han har da været omkring landsholdet, og Udinese, så noget må han kunne. Umiddelbart også en god alder
Jeg tror ikke der kigges på ham. Han er ung, har været meget skadesplaget, og så har Gaarde og Friis Thomsen som 1. prioritet. Derfor kan det ende ud med, at der først sker noget sent i vinduet.
Jeg tror vi henter Thelander og Thomsen. Og der bør også hentes en ekstra stopper, da Bærtelsen er skadet et stykke tid endnu. En 1-årig kontrakt med Søren Reese, Enghardt eller Alexander Juel kunne være fint.
Ok. Er ikke bekendt med hans skadeshistorik. Det virkede bare oplagt med en ung spiller, der har været omkring skandinaviske landshold, og været en tur forbi Serie-A.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 24. jun 2019, 13:38

Yankee skrev:
24. jun 2019, 13:32
BoT skrev:
24. jun 2019, 12:51

Man har jo tidligere forsøgt sig på livet løs at hente spillere med videresalgspotentiale - problemet har jo blot været, at de indkøbte spillere viste sig for dårlige (Safranko, Lesniak, Meilinger havde alle en optimal aldre rent videresalgs-mæssigt, da de blev hentet). Så det er jo ikke fordi, ledelsen er helt blinde for den præmis.

Jeg vil dog mene, at den vigtigste indkøbsstrategi må være at forstærke holdet med netop det, truppen mangler. Og selvom vi har en del spillere med +100 superligakampe, er det jo ikke det samme som lederskab eller rutine. Det handler om personlighedstyper og karakter - og på den front mener jeg bestemt, vi mangler noget.
Jah, men det er jo ikke alle behov, man bedst dækker på transfermarkedet. Det er svært at lære en spiller at løbe hurtigere og det er svært at fremelske en venstreback, hvis alle ens talenter er højrebenede. Den slags kompetencer er oplagt at finde på transfermarkedet. Til gengæld er sådan noget som lederskab jo en dynamisk størrelse, der primært bør udvikles internt - især når man som AaB har så mange lokale spillere, der har været i klubben i mange år og spillet mange kampe. Generelt synes jeg kun man bør forsøge at købe lederskab udefra hvis man har en trup med mange udlændinge eller mange nye spillere - som f.eks. Vendsyssel eller Vejle. For AaB er det modsatte tilfældet. Man har i 2018 forlænget kontrakten med 5 erfarne, egenudviklede spillere og hentet to tilsvarende hjem fra udlandet. Det burde være rent guf i forhold til lederskab og kultur i truppen og en dygtig træner skal altså kunne få de typer til at tage større ansvar.

Vi skal i øvrigt huske at et køb af en 26-28-årig spiller reelt er en ren udgift, mens et køb af en 20-årig spiller er en investering. Det er altså to fundamentalt forskellige business cases. Og når vi ved hvor svært det er at gå i gruppespil eller opnå andre sportslige gevinster, så er vi nødt til at satse på de realistiske business cases, hvor gevinsten ligger i et potentielt videresalg.
BoT skrev:
24. jun 2019, 12:51
Lige pt. vil jeg faktisk påstå, at vi færdighedsmæssigt har fint med kvalitet (bevares, man kan da altid ønske sig mere fart), men med Lucas, Kusk, van Weert, Thellufsen er vi ikke uden offensive færdigheder. En kvalitets-erstatning for Safranko rent angribermæssigt ville dog pynte, og Lesniak kunne passende blive udskiftet 1:1 med en type, der kan binde angreb og forsvar bedre sammen. Og så er der selvfølgelig den åbne plads efter Kasper P, som vi SKAL have udfyldt med kvalitet.
Jeg synes "færdighedshullet" er lige så udtalt som "lederskabshullet", men det er jo bare en reel uenighed. Som nævnt ovenfor synes jeg dog principeilt altid det bør være "færdighedshullet", man udbedrer på transfermarkedet, mens man udbedrer "lederskabshullet" indefra ved at fremelske ledertyper blandt de spillere, der har været mange år i klubben og give slip på dem, der ikke har en ledertype i sig.
"Færdighedshullet" og "Lederskabshullet" !!! Hold da kæft, det er agurketider for AaB-fans... :cheers:
Et hul er et hul, som man siger....

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5209
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 24. jun 2019, 13:41

FIDEL skrev:
24. jun 2019, 13:38
Yankee skrev:
24. jun 2019, 13:32
BoT skrev:
24. jun 2019, 12:51

Man har jo tidligere forsøgt sig på livet løs at hente spillere med videresalgspotentiale - problemet har jo blot været, at de indkøbte spillere viste sig for dårlige (Safranko, Lesniak, Meilinger havde alle en optimal aldre rent videresalgs-mæssigt, da de blev hentet). Så det er jo ikke fordi, ledelsen er helt blinde for den præmis.

Jeg vil dog mene, at den vigtigste indkøbsstrategi må være at forstærke holdet med netop det, truppen mangler. Og selvom vi har en del spillere med +100 superligakampe, er det jo ikke det samme som lederskab eller rutine. Det handler om personlighedstyper og karakter - og på den front mener jeg bestemt, vi mangler noget.
Jah, men det er jo ikke alle behov, man bedst dækker på transfermarkedet. Det er svært at lære en spiller at løbe hurtigere og det er svært at fremelske en venstreback, hvis alle ens talenter er højrebenede. Den slags kompetencer er oplagt at finde på transfermarkedet. Til gengæld er sådan noget som lederskab jo en dynamisk størrelse, der primært bør udvikles internt - især når man som AaB har så mange lokale spillere, der har været i klubben i mange år og spillet mange kampe. Generelt synes jeg kun man bør forsøge at købe lederskab udefra hvis man har en trup med mange udlændinge eller mange nye spillere - som f.eks. Vendsyssel eller Vejle. For AaB er det modsatte tilfældet. Man har i 2018 forlænget kontrakten med 5 erfarne, egenudviklede spillere og hentet to tilsvarende hjem fra udlandet. Det burde være rent guf i forhold til lederskab og kultur i truppen og en dygtig træner skal altså kunne få de typer til at tage større ansvar.

Vi skal i øvrigt huske at et køb af en 26-28-årig spiller reelt er en ren udgift, mens et køb af en 20-årig spiller er en investering. Det er altså to fundamentalt forskellige business cases. Og når vi ved hvor svært det er at gå i gruppespil eller opnå andre sportslige gevinster, så er vi nødt til at satse på de realistiske business cases, hvor gevinsten ligger i et potentielt videresalg.
BoT skrev:
24. jun 2019, 12:51
Lige pt. vil jeg faktisk påstå, at vi færdighedsmæssigt har fint med kvalitet (bevares, man kan da altid ønske sig mere fart), men med Lucas, Kusk, van Weert, Thellufsen er vi ikke uden offensive færdigheder. En kvalitets-erstatning for Safranko rent angribermæssigt ville dog pynte, og Lesniak kunne passende blive udskiftet 1:1 med en type, der kan binde angreb og forsvar bedre sammen. Og så er der selvfølgelig den åbne plads efter Kasper P, som vi SKAL have udfyldt med kvalitet.
Jeg synes "færdighedshullet" er lige så udtalt som "lederskabshullet", men det er jo bare en reel uenighed. Som nævnt ovenfor synes jeg dog principeilt altid det bør være "færdighedshullet", man udbedrer på transfermarkedet, mens man udbedrer "lederskabshullet" indefra ved at fremelske ledertyper blandt de spillere, der har været mange år i klubben og give slip på dem, der ikke har en ledertype i sig.
"Færdighedshullet" og "Lederskabshullet" !!! Hold da kæft, det er agurketider for AaB-fans... :cheers:
Et hul er et hul, som man siger....
Hvorfor? Det er da en meget relevant debat, hvad det er den her trup mangler. Det er måske ikke kun fodboldmæssigefærdigheder vi mangler, men lige så meget ledelsmæssige færdigheder det her hold har brug for. Jeg vil meget hellere have en "Morten Karlsen" end en Nicolaj Thomsen lige nu. Thomsen er givet en bedre fodboldspiller rent færdighedsmæssigt, men vi har brug for nogen der kommer ind og rusker op i holdet og går forrest i kampene fremfor flere spillere der er gode venner med bolden. Det er jo egentlig et meget relevant skisme at diskutere i forhold til, hvad vi skal have.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 24. jun 2019, 13:58

Jakobsen skrev:
24. jun 2019, 13:41
FIDEL skrev:
24. jun 2019, 13:38
Yankee skrev:
24. jun 2019, 13:32
BoT skrev:
24. jun 2019, 12:51

Man har jo tidligere forsøgt sig på livet løs at hente spillere med videresalgspotentiale - problemet har jo blot været, at de indkøbte spillere viste sig for dårlige (Safranko, Lesniak, Meilinger havde alle en optimal aldre rent videresalgs-mæssigt, da de blev hentet). Så det er jo ikke fordi, ledelsen er helt blinde for den præmis.

Jeg vil dog mene, at den vigtigste indkøbsstrategi må være at forstærke holdet med netop det, truppen mangler. Og selvom vi har en del spillere med +100 superligakampe, er det jo ikke det samme som lederskab eller rutine. Det handler om personlighedstyper og karakter - og på den front mener jeg bestemt, vi mangler noget.
Jah, men det er jo ikke alle behov, man bedst dækker på transfermarkedet. Det er svært at lære en spiller at løbe hurtigere og det er svært at fremelske en venstreback, hvis alle ens talenter er højrebenede. Den slags kompetencer er oplagt at finde på transfermarkedet. Til gengæld er sådan noget som lederskab jo en dynamisk størrelse, der primært bør udvikles internt - især når man som AaB har så mange lokale spillere, der har været i klubben i mange år og spillet mange kampe. Generelt synes jeg kun man bør forsøge at købe lederskab udefra hvis man har en trup med mange udlændinge eller mange nye spillere - som f.eks. Vendsyssel eller Vejle. For AaB er det modsatte tilfældet. Man har i 2018 forlænget kontrakten med 5 erfarne, egenudviklede spillere og hentet to tilsvarende hjem fra udlandet. Det burde være rent guf i forhold til lederskab og kultur i truppen og en dygtig træner skal altså kunne få de typer til at tage større ansvar.

Vi skal i øvrigt huske at et køb af en 26-28-årig spiller reelt er en ren udgift, mens et køb af en 20-årig spiller er en investering. Det er altså to fundamentalt forskellige business cases. Og når vi ved hvor svært det er at gå i gruppespil eller opnå andre sportslige gevinster, så er vi nødt til at satse på de realistiske business cases, hvor gevinsten ligger i et potentielt videresalg.
BoT skrev:
24. jun 2019, 12:51
Lige pt. vil jeg faktisk påstå, at vi færdighedsmæssigt har fint med kvalitet (bevares, man kan da altid ønske sig mere fart), men med Lucas, Kusk, van Weert, Thellufsen er vi ikke uden offensive færdigheder. En kvalitets-erstatning for Safranko rent angribermæssigt ville dog pynte, og Lesniak kunne passende blive udskiftet 1:1 med en type, der kan binde angreb og forsvar bedre sammen. Og så er der selvfølgelig den åbne plads efter Kasper P, som vi SKAL have udfyldt med kvalitet.
Jeg synes "færdighedshullet" er lige så udtalt som "lederskabshullet", men det er jo bare en reel uenighed. Som nævnt ovenfor synes jeg dog principeilt altid det bør være "færdighedshullet", man udbedrer på transfermarkedet, mens man udbedrer "lederskabshullet" indefra ved at fremelske ledertyper blandt de spillere, der har været mange år i klubben og give slip på dem, der ikke har en ledertype i sig.
"Færdighedshullet" og "Lederskabshullet" !!! Hold da kæft, det er agurketider for AaB-fans... :cheers:
Et hul er et hul, som man siger....
Hvorfor? Det er da en meget relevant debat, hvad det er den her trup mangler. Det er måske ikke kun fodboldmæssigefærdigheder vi mangler, men lige så meget ledelsmæssige færdigheder det her hold har brug for. Jeg vil meget hellere have en "Morten Karlsen" end en Nicolaj Thomsen lige nu. Thomsen er givet en bedre fodboldspiller rent færdighedsmæssigt, men vi har brug for nogen der kommer ind og rusker op i holdet og går forrest i kampene fremfor flere spillere der er gode venner med bolden. Det er jo egentlig et meget relevant skisme at diskutere i forhold til, hvad vi skal have.
Jojo jeg er enig, og det er bare gas. :thumbsup:

Jeg tror bare ikke AaBs sportslige ledelse er helt enige. Og dog, for da jeg for et stykke tid siden talte med Friis, sagde han, at han gerne vil have et par spillere med fysisk kapacitet til at tackle og presse - også i 75. min. i kampene. Og det rimer ikke så godt med Thomsen, men det er jo lidt den samme historie med AaB i de senere år - man går efter en bestemt spiller fordi man kender ham, og har en unik mulighed for at hente en god spiller. Det skete med Okore, og han havde jo egentligt ikke de spidskompetencer, som vores trup skreg på dengang - nemlig lederskab og ro på bolden. Det var i possesion-tiden under Wieghorst.

Altså skal vi have et par spillere, som kan give den fuld skrald igennem en helt kamp, med et godt presspil, så skal vi ud i noget med Ramadani fra Vejle (har et godt videresalgspotentiale), Tobias Mølgaard (det samme)- altså unge spillere, som har en masse power og giver alt for holdet. Men så kan vi jo bare beholde Abildgaard, og evt. stadig bruge Børsting centralt.
Jeg tror ikke vi kan hente en kapacitet som Lasse Vigen f.eks.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gnu » 24. jun 2019, 14:02

Først og fremmest mangler der en klar plan for den her trup. Det hele virker temmelig tilfældigt og uden overordnet retning, når der bliver forlænget og hentet spillere ind, og det er naturligvis uholdbart.

I efteråret 2018 blev Frederik Børsting forlænget med et mål om at sætte sig på højre back. Så nu står vi med tre spillere til den plads, hvor ingen af dem reelt er gode nok, og Børsting røg hurtigt tilbage i rollen som indskiftningspiller her og der, men stort set aldrig på højre back.

Philip Ochs blev hentet ind på en formentlig dyr lejekontrakt, og han blev kastet rundt på forskellige pladsen inden han blev droppet.

Lucas Andersen bliver købt for en formue, og tre uger senere står formanden på generalforsamlingen og fortæller, at kassen er tom, nu skal lønnen ne og der skal sælges spillere.

Det virker ærligt talt ikke som om, at den ene hånd ved, hvad den anden laver.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5209
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 24. jun 2019, 14:16

Gnu skrev:
24. jun 2019, 14:02
Først og fremmest mangler der en klar plan for den her trup. Det hele virker temmelig tilfældigt og uden overordnet retning, når der bliver forlænget og hentet spillere ind, og det er naturligvis uholdbart.

I efteråret 2018 blev Frederik Børsting forlænget med et mål om at sætte sig på højre back. Så nu står vi med tre spillere til den plads, hvor ingen af dem reelt er gode nok, og Børsting røg hurtigt tilbage i rollen som indskiftningspiller her og der, men stort set aldrig på højre back.

Philip Ochs blev hentet ind på en formentlig dyr lejekontrakt, og han blev kastet rundt på forskellige pladsen inden han blev droppet.

Lucas Andersen bliver købt for en formue, og tre uger senere står formanden på generalforsamlingen og fortæller, at kassen er tom, nu skal lønnen ne og der skal sælges spillere.

Det virker ærligt talt ikke som om, at den ene hånd ved, hvad den anden laver.
Meget enig. Det samme kan jo siges med Flores. Det virker helt ærligt ikke til man har vidst ret meget om, hvilken type spiller det var man fik. Man fik aldrig forløst Flores og som jeg ser det skyldes det primært, at man ikke havde en god/rigtig plan for hvordan han skulle bruges. Det samme kan jo siges da man hentede Sylvestr, hvor holdest sørste problem var fart og at skabe chancer og man forsøgte at løse det med at hente en angribertype, som kun intet kunne uden at blive fodret.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af BoT » 24. jun 2019, 14:18

Yankee skrev:
24. jun 2019, 13:32

Jah, men det er jo ikke alle behov, man bedst dækker på transfermarkedet. Det er svært at lære en spiller at løbe hurtigere og det er svært at fremelske en venstreback, hvis alle ens talenter er højrebenede. Den slags kompetencer er oplagt at finde på transfermarkedet. Til gengæld er sådan noget som lederskab jo en dynamisk størrelse, der primært bør udvikles internt - især når man som AaB har så mange lokale spillere, der har været i klubben i mange år og spillet mange kampe. Generelt synes jeg kun man bør forsøge at købe lederskab udefra hvis man har en trup med mange udlændinge eller mange nye spillere - som f.eks. Vendsyssel eller Vejle. For AaB er det modsatte tilfældet. Man har i 2018 forlænget kontrakten med 5 erfarne, egenudviklede spillere og hentet to tilsvarende hjem fra udlandet. Det burde være rent guf i forhold til lederskab og kultur i truppen og en dygtig træner skal altså kunne få de typer til at tage større ansvar.

Vi skal i øvrigt huske at et køb af en 26-28-årig spiller reelt er en ren udgift, mens et køb af en 20-årig spiller er en investering. Det er altså to fundamentalt forskellige business cases. Og når vi ved hvor svært det er at gå i gruppespil eller opnå andre sportslige gevinster, så er vi nødt til at satse på de realistiske business cases, hvor gevinsten ligger i et potentielt videresalg.
Jeg er i princippet ikke uenig - lederskab er klart noget, der udvikler sig over tid. Kasper Risgård var fx ikke den fødte leder, da han var yngre.

Jeg vil dog bare mene, at vi rent personlighedsmæssigt er havnet i en situation, hvor de typer, der kan udvikle sig til reelle ledere, ikke findes i truppen pt. Kasper P. havde været en perfekt anfører og klubanker - han smutter. Abildgaard har helt klart redskaberne til at kunne blive en leder - han er pt. for ung, og han er jo også et salgsemne.

De andre med mange kampe har også nogle minusser. Man kan dog helt klart godt forlange mere af folk som Ahlmann, PK og Pallesen, men de er vel heller ikke nødvendigvis rent sportsligt i en position, hvor de kan kravle allerøverst i hierarkiet.

Okore, Rinne og van Weert SKAL gå forrest til træning og i kamp, men de er jo helt klart gennemgangs-spillere, der er væk i løbet af 0-2 år.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 24. jun 2019, 14:41

Jakobsen skrev:
24. jun 2019, 14:16
Gnu skrev:
24. jun 2019, 14:02
Først og fremmest mangler der en klar plan for den her trup. Det hele virker temmelig tilfældigt og uden overordnet retning, når der bliver forlænget og hentet spillere ind, og det er naturligvis uholdbart.

I efteråret 2018 blev Frederik Børsting forlænget med et mål om at sætte sig på højre back. Så nu står vi med tre spillere til den plads, hvor ingen af dem reelt er gode nok, og Børsting røg hurtigt tilbage i rollen som indskiftningspiller her og der, men stort set aldrig på højre back.

Philip Ochs blev hentet ind på en formentlig dyr lejekontrakt, og han blev kastet rundt på forskellige pladsen inden han blev droppet.

Lucas Andersen bliver købt for en formue, og tre uger senere står formanden på generalforsamlingen og fortæller, at kassen er tom, nu skal lønnen ne og der skal sælges spillere.

Det virker ærligt talt ikke som om, at den ene hånd ved, hvad den anden laver.
Meget enig. Det samme kan jo siges med Flores. Det virker helt ærligt ikke til man har vidst ret meget om, hvilken type spiller det var man fik. Man fik aldrig forløst Flores og som jeg ser det skyldes det primært, at man ikke havde en god/rigtig plan for hvordan han skulle bruges. Det samme kan jo siges da man hentede Sylvestr, hvor holdest sørste problem var fart og at skabe chancer og man forsøgte at løse det med at hente en angribertype, som kun intet kunne uden at blive fodret.
Enig, og det falder igen tilbage på det set-up omkring scouting i AaB, der har været en decideret skændsel for at sige det mildt. Det blev en dyr fornøjelse på Hornevej, og det skal blive interessant at se hvordan Nordkraften implementeres, eller om det er endnu et varmluft-projekt fra Gaardes og bestyrelsens side.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Tyskeren » 24. jun 2019, 17:35

Gaarde er pt til U21 EM - spændende om han finder den nye Safranko! Kom nu med noget rutine..

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 24. jun 2019, 17:56

Tyskeren skrev:
24. jun 2019, 17:35
Gaarde er pt til U21 EM - spændende om han finder den nye Safranko! Kom nu med noget rutine..
:cool: haha. Ja rutine er der ikke møj af til et u21 EM. Men det lyder da til, at Gaarde hygger sig meget godt. Måske kan han tage på café med Safrankos agent, og høre ham, om han har flere potentielle guldæg i sin portefølje...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Pastorius » 24. jun 2019, 18:17

Tyskeren skrev:
24. jun 2019, 17:35
Gaarde er pt til U21 EM - spændende om han finder den nye Safranko! Kom nu med noget rutine..
At købe ind, er kun halvdelen af Gaardes job.
Med venlig Hilsen
--
Robert

degn
1. div
1. div
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11. dec 2007, 19:35
Geografisk sted: nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af degn » 24. jun 2019, 18:42

det var bedre om han var taget til african nations cup istedet for u21 em.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Hanga » 24. jun 2019, 19:16

Tyskeren skrev:
24. jun 2019, 17:35
Gaarde er pt til U21 EM - spændende om han finder den nye Safranko! Kom nu med noget rutine..
Det er korrekt at Gaarde var/er i Italien og at det er arbejdsrelateret, det kan jeg sige med sikkerhed. Hvorvidt det drejer sig om u21 ved jeg dog ikke.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Forza » 24. jun 2019, 19:25

Hanga skrev:
24. jun 2019, 19:16
Tyskeren skrev:
24. jun 2019, 17:35
Gaarde er pt til U21 EM - spændende om han finder den nye Safranko! Kom nu med noget rutine..
Det er korrekt at Gaarde var/er i Italien og at det er arbejdsrelateret, det kan jeg sige med sikkerhed. Hvorvidt det drejer sig om u21 ved jeg dog ikke.
Man kunne da håbe han rent faktisk er begyndt at se lidt fodbold inden han signer spillere. Wyscout er i hvert fald ikke vejen frem alene.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 24. jun 2019, 19:42

Forza skrev:
24. jun 2019, 19:25
Hanga skrev:
24. jun 2019, 19:16
Tyskeren skrev:
24. jun 2019, 17:35
Gaarde er pt til U21 EM - spændende om han finder den nye Safranko! Kom nu med noget rutine..
Det er korrekt at Gaarde var/er i Italien og at det er arbejdsrelateret, det kan jeg sige med sikkerhed. Hvorvidt det drejer sig om u21 ved jeg dog ikke.
Man kunne da håbe han rent faktisk er begyndt at se lidt fodbold inden han signer spillere. Wyscout er i hvert fald ikke vejen frem alene.
Ikke den store trøst. Både Gaarde og wieghorst har udtalt, at de havde scoutet Safranko grundigt i sin tid... :thumbsdown:
Men ok, jeg håber han er i Italien for at forhandle med en spiller.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 24. jun 2019, 19:54

Gaarde havde ikke. Erik Larsen havde - herunder under u21-slutrunden.
Gaarde og Wieghorst fik anbefalingen fra Erik Larsen, og Gaarde tog ned og forhandlede personligt med DAC’s ejer 2 gange. Historien om det møde fortalte han på fanmøde i 2018.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 24. jun 2019, 19:56

Gamen skrev:
24. jun 2019, 19:54
Gaarde havde ikke. Erik Larsen havde - herunder under u21-slutrunden.
Gaarde og Wieghorst fik anbefalingen fra Erik Larsen, og tog ned og forhandlede personligt med DAC’s ejer 2 gange. Historien om det møde fortalte han på fanmøde i 2018.
Som du dog kan sige det... :thumbsup:
Rigtigt det var Larsen. Skræmmende iøvrigt, at han kan anbefale Safranko og Lesniak.
Edit: nå så fik du fjernet dit "løgn"... Altid så sympatisk. :cheers:

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Forza » 24. jun 2019, 20:32

Gamen skrev:
24. jun 2019, 19:54
Gaarde havde ikke. Erik Larsen havde - herunder under u21-slutrunden.
Gaarde og Wieghorst fik anbefalingen fra Erik Larsen, og Gaarde tog ned og forhandlede personligt med DAC’s ejer 2 gange. Historien om det møde fortalte han på fanmøde i 2018.
Tør man håbe de ikke bruger Erik Larsen fremadrettet?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af McMark » 24. jun 2019, 21:09

Yankee skrev:
24. jun 2019, 13:32
Vi skal i øvrigt huske at et køb af en 26-28-årig spiller reelt er en ren udgift, mens et køb af en 20-årig spiller er en investering. Det er altså to fundamentalt forskellige business cases. Og når vi ved hvor svært det er at gå i gruppespil eller opnå andre sportslige gevinster, så er vi nødt til at satse på de realistiske business cases, hvor gevinsten ligger i et potentielt videresalg.

Jeg synes "færdighedshullet" er lige så udtalt som "lederskabshullet", men det er jo bare en reel uenighed. Som nævnt ovenfor synes jeg dog principeilt altid det bør være "færdighedshullet", man udbedrer på transfermarkedet, mens man udbedrer "lederskabshullet" indefra ved at fremelske ledertyper blandt de spillere, der har været mange år i klubben og give slip på dem, der ikke har en ledertype i sig.
Nu er det ikke totalt umuligt at hente en 26-årig spiller på fri transfer eller til en lav transfersum og sælge ham videre for profit (det har vi f.eks. gjort med Rade Prica). Derudover har jeg meget svært ved at se, hvordan du vil udfylde "lederskabshullet" indefra på relativt kort tid. Skulle Patrick Kristensen på 32 pludselig gå forrest, råbe folk op og omdanne sig til at være indpisker? Erfaring og lederegenskaber er ikke det samme, og vi mangler i den grad en type med noget pondus og power, som prøver på at vise vejen, når det ser sværest ud. Det er heller ikke tilfædigt, at vi er faldet fuldstændig fra hinanden i 2 ud af de sidste 3 sæsoner efter at have misset top 6 efter 26 kampe. Måske Oliver Abildgaard kunne udvikle sig til en Per Niesen-type, hvis han fik 100 kampe mere for klubben, men det har hverken vi eller han tid til at vente på.
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 25. jun 2019, 17:05

Nu er jeg ikke tilhænger af at hente middelmådige spillere, men altså selv uden for sæsonen, i transfervinduet, keder AaB én med ingenting!! Alt imens man kan sidde og se den ene efter den anden superligatrup blive forstærket.
Nå men det går vel nok. :@

Låst