Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Martino » 26. jun 2019, 09:22

Jeg vælger sgu også at tage ja-hatten på. Et kæmpe talent med uforløst potentiale, og da Helsingør var i suppen, var de to eneste interessante spillere Olsen og Mohammad(som er blevet god i Lyngby i år). Så who knows...1mio lyder dog af for meget i min optik.
Satser på Lucas har sagt god for ham.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Bohemka
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28. jun 2007, 14:56
Geografisk sted: Strandhusene/Ticino

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Bohemka » 26. jun 2019, 09:28

"Patrick har været her i snart to år, og båret trøjen med den største professionalisme hele vejen igennem sin tid her. Jeg tror ikke han har misset et træningspas i to år, og han har i dén grad hævet niveauet i truppen med sit eksempel

– Planen var, at Patrick skulle spille en masse fodbold og finde tilbage til sit gamle niveau, og så sælges videre, når det gav mening for begge parter, og vi er stolte, ikke bare på Patricks vegne, men også vores egne, af at en af Danmarks største klubber kigger vores vej i deres rekruttering. Vi vil ikke kommentere på detaljerne i økonomien, men det er en fremragende aftale for os, og en rigtig god mulighed for Patrick, så vi er meget tilfredse."
Når det mest ophidsende man kan rose en spiller for er at han ikke har pjækket til træningen, så lover det godt.
This Heaven Gives Me Migraine

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Pastorius » 26. jun 2019, 09:34

Gamen skrev:
26. jun 2019, 09:08
BoT skrev:
26. jun 2019, 08:56
Din sidste sætning giver jo ingen mening overhovedet. Vi har ganske givet et dobbelt så højt lønbudget, som SønderjyskE - men det er jo udelukkende relevant at kigge på det ubenyttede budget. I forhold til at hente nye spillere skal der jo være plads i spillerbudgettet - og pt. er vores helt fyldt op med 8 "stjernespillere" på store kontrakter.

SønderjyskE har tilsyneladende haft så meget luft i deres budget, at de har kunnet hente nye, dyre spillere ind. Det er en helt anden situation.
Risgård og Würtz er væk. De gik ikke rundt for pebernødder, nogle af dem.
Desuden så handler det jo altså om, at det kan lade sig gøre at lave gode handler, i tide, andre steder i Superligaen hvor pengene er (meget) færre.
Sønderjyske laver ingen storsalg, de sidder på pengene og kører en stram økonomisk linje, uden store lønninger og oftest uden at betale transfer. Har overskud hvert år. Alligevel kan de hente Albæk. Så kunne vi også have været med.
Albæk er givet i toppen af lønskalaen i sønderjyske. Der har vi Lucas (som nok har spist en god del af Risgaard og Würtz løn), Kusk, Rinne og Okore - samt nogle nitter.

Selvfølgelig giver det ikke mening at sammenligne hvad vi henter i bunden af vores startopstilling ift. hvad Sønderjyske nok henter i toppen af deres.

Jeg vil godt være med til at sætte spørgsmålstegn ved om det overhovedet giver mening at hente på den hylde, til den plads. Vi har brug for folk i den anden ende - heller én af dem, end fire i Patrick Olsen-klassen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Forza » 26. jun 2019, 09:39

Pastorius skrev:
26. jun 2019, 09:34
Gamen skrev:
26. jun 2019, 09:08
BoT skrev:
26. jun 2019, 08:56
Din sidste sætning giver jo ingen mening overhovedet. Vi har ganske givet et dobbelt så højt lønbudget, som SønderjyskE - men det er jo udelukkende relevant at kigge på det ubenyttede budget. I forhold til at hente nye spillere skal der jo være plads i spillerbudgettet - og pt. er vores helt fyldt op med 8 "stjernespillere" på store kontrakter.

SønderjyskE har tilsyneladende haft så meget luft i deres budget, at de har kunnet hente nye, dyre spillere ind. Det er en helt anden situation.
Risgård og Würtz er væk. De gik ikke rundt for pebernødder, nogle af dem.
Desuden så handler det jo altså om, at det kan lade sig gøre at lave gode handler, i tide, andre steder i Superligaen hvor pengene er (meget) færre.
Sønderjyske laver ingen storsalg, de sidder på pengene og kører en stram økonomisk linje, uden store lønninger og oftest uden at betale transfer. Har overskud hvert år. Alligevel kan de hente Albæk. Så kunne vi også have været med.
Albæk er givet i toppen af lønskalaen i sønderjyske. Der har vi Lucas (som nok har spist en god del af Risgaard og Würtz løn), Kusk, Rinne og Okore - samt nogle nitter.

Selvfølgelig giver det ikke mening at sammenligne hvad vi henter i bunden af vores startopstilling ift. hvad Sønderjyske nok henter i toppen af deres.

Jeg vil godt være med til at sætte spørgsmålstegn ved om det overhovedet giver mening at hente på den hylde, til den plads. Vi har brug for folk i den anden ende - heller én af dem, end fire i Patrick Olsen-klassen.
Vi SKAL i hvert fald af med Lesniak og helst også Kakeeto i dette vindue før det giver mening med en spiller i Patrick Olsen-klassen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af 9000AaB » 26. jun 2019, 09:56

Martino skrev:
26. jun 2019, 09:22
Jeg vælger sgu også at tage ja-hatten på. Et kæmpe talent med uforløst potentiale, og da Helsingør var i suppen, var de to eneste interessante spillere Olsen og Mohammad(som er blevet god i Lyngby i år). Så who knows...1mio lyder dog af for meget i min optik.
Satser på Lucas har sagt god for ham.
Altså umiddelbart kan jeg sku godt lige ham og igen 1 mio. er ikke alverden - ga vi ikke 750.000 for AK og der var folk ikke utilfreds.

Tror han bliver den nye AK, KP, Thelander og hvad ellers vi har hentet i 1 divison og nedad;)

Men for at han giver mening skal vi ihvertfald af med Kakeeto og Lesniak (krydser fingre)

Ham og Abildgaard på midtbanen i en 4-4-2 ville ikke være dumt.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Meelsen » 26. jun 2019, 10:01

Et par videoer fra YouTube hvor man kan se manden i aktion:

https://youtu.be/zFKDZP8jX8U

https://youtu.be/9aOV8IXrJ0I
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 778
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af emenike » 26. jun 2019, 10:03

9000AaB skrev:
26. jun 2019, 09:56
Martino skrev:
26. jun 2019, 09:22
Jeg vælger sgu også at tage ja-hatten på. Et kæmpe talent med uforløst potentiale, og da Helsingør var i suppen, var de to eneste interessante spillere Olsen og Mohammad(som er blevet god i Lyngby i år). Så who knows...1mio lyder dog af for meget i min optik.
Satser på Lucas har sagt god for ham.
Altså umiddelbart kan jeg sku godt lige ham og igen 1 mio. er ikke alverden - ga vi ikke 750.000 for AK og der var folk ikke utilfreds.

Tror han bliver den nye AK, KP, Thelander og hvad ellers vi har hentet i 1 divison og nedad;)

Men for at han giver mening skal vi ihvertfald af med Kakeeto og Lesniak (krydser fingre)

Ham og Abildgaard på midtbanen i en 4-4-2 ville ikke være dumt.
Og så er det jo heller ikke sikkert at vi har givet Helsingør 1 million kr. direkte. Tænker at det er mere sandsynligt at der er tilknyttet en række klausuler som gør at prisen evt. på et tidspunkt kan løbe om i den pris, alt efter hvor godt han gør det i AaB. Ellers vil jeg nok også mene at det er lige i overkanten for en spiller med 1 år tilbage af sin kontrakt der ellers stod til at skulle spille 2. division når sæsonen starter igen.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Sanchez94 » 26. jun 2019, 10:12

Det er satme at tage pis AaB folket at vi betaler 1 millioner for en ligegyldighed af en spiller..

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 26. jun 2019, 10:22

Sanchez94 skrev:
26. jun 2019, 10:12
Det er satme at tage pis AaB folket at vi betaler 1 millioner for en ligegyldighed af en spiller..
Hvis man vurderer at Magnus har brug for reel konkurrence, så er det vel okay. Prisen er måske lidt skruet op, men guderne skal vide at vi har brug for andet og mere på 6'er positionen, end én der bare kan skubbe bolden rundt i sløvt tempo. Vi mangler mål, assists, afleveringer der åbner spillet, en der kan bryde spillet osv. fra dem inde centralt, og det får vi bare ikke.

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af DobbeltA » 26. jun 2019, 10:23

634 skrev:
26. jun 2019, 09:04
Er der nogen som ved hvorfor Jeppe P ikke er rykket op med de andre u-19 spillere ?
Som 6ere har vi
Magnus, Oliver kan spille pladsen, Kakeeto, Lesniak, Jeppe P, Malthe Højholt, forsvarsspillere kan sættes op til positionen
men så hentes en ind udefra uden med overbevisning at indtage plads i startopstillingen!
Bortset fra det skal han være velkommen, han griber jo bare sin chance.
Men jeg tror bare ikke på ham, og det virker sikkert at han ikke finder det motiverende at spille reserveholds-turnering, men måske er det pengenes magt som spiller ind her.
Jeppe P har stadig en sæson tilbage som U19, så mon ikke man vil lade ham vokse mere til, inden man hiver ham permanent op i truppen.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af BoT » 26. jun 2019, 10:30

Yankee skrev:
26. jun 2019, 09:06
BoT skrev:
26. jun 2019, 08:41
Vi må tage udgangspunkt i, om Patrick Olsen kan tilføre vores hold noget. Her kan jeg godt komme mere i tvivl. Hvis han typemæssigt er en spillende 6'er, minder han vel temmelig meget om Magnus - og er det ikke mere en anden type midtbanespiller, vi mangler?
Olsen er mere bevægelig og har en hurtigere boldomgang. Han er ikke så stærk i duelspillet, dog. Da han var Primavera-spiller var han et kæmpe talent i Inter, der virkelig troede på ham og havde ham med til et par træningslejre i USA, blandt andet. Claudio Ranieri og Andrea Stramaccioni troede rigtig meget på ham, men efter at Erick Thohir og Walter Mazzari tog over, gik ham desværre i stå.

Typemæssigt synes jeg han er ret perfekt. Kvalitetsmæssigt er han lige på grænsen til at være start-11-spiller, men måske med uforløst potentiale. Dog har han også været meget plaget af skader og formudsving, hvilket er en bekymring.

Kort sagt er Patrick Olsen lidt af et projekt. Det kan blive både fugl og fisk. Jeg kan godt få øje på potentialet og som type kunne han godt være lige det, AaB mangler - men på den anden side må en spiller som ham altså ikke være ret dyr. Det er sådan en spiller man henter billigt ind i håbet om at han kan blomstre.
Tak for en kvalificeret gennemgang. Rart med reel viden at basere sin vrede på ;)

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af BoT » 26. jun 2019, 10:31

Gamen skrev:
26. jun 2019, 09:08
BoT skrev:
26. jun 2019, 08:56
Din sidste sætning giver jo ingen mening overhovedet. Vi har ganske givet et dobbelt så højt lønbudget, som SønderjyskE - men det er jo udelukkende relevant at kigge på det ubenyttede budget. I forhold til at hente nye spillere skal der jo være plads i spillerbudgettet - og pt. er vores helt fyldt op med 8 "stjernespillere" på store kontrakter.

SønderjyskE har tilsyneladende haft så meget luft i deres budget, at de har kunnet hente nye, dyre spillere ind. Det er en helt anden situation.
Risgård og Würtz er væk. De gik ikke rundt for pebernødder, nogle af dem.
Desuden så handler det jo altså om, at det kan lade sig gøre at lave gode handler, i tide, andre steder i Superligaen hvor pengene er (meget) færre.
Sønderjyske laver ingen storsalg, de sidder på pengene og kører en stram økonomisk linje, uden store lønninger og oftest uden at betale transfer. Har overskud hvert år. Alligevel kan de hente Albæk. Så kunne vi også have været med.
Selvfølgelig bliver der frigivet noget fra Würtz og Risgård. Men vi har altså også levet over evne, så mit ud er, at Gaarde ikke 1:1 har lov at erstatte de to rent lønmæssigt. Igen: Det er først, når en af de 8 stjernespillere ryger, der er råd til reelle forstærkninger.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Søgaard » 26. jun 2019, 10:43

Velkommen til Olsen, jeg håber han griber chancen. Men er meget enig, det virker som noget af et bet og en underlig transfer ift. spillertype - for slet ikke at tale om, hvis vi har smidt et beløb i den størrelse sammenlignet med niveauet.

Jeg håber godtnok det er en mand Friis har haft et stort ønske om at få fat i og han klapper i sine små hænder pt.
Aalborg BK 1885!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 26. jun 2019, 10:44

BoT skrev:
26. jun 2019, 10:31
Selvfølgelig bliver der frigivet noget fra Würtz og Risgård. Men vi har altså også levet over evne, så mit ud er, at Gaarde ikke 1:1 har lov at erstatte de to rent lønmæssigt. Igen: Det er først, når en af de 8 stjernespillere ryger, der er råd til reelle forstærkninger.
Nu har jeg ikke lige set på kontraktlængder for afgange, men spørgsmålet er vel også om ikke vi stadig betaler til en eller flere trænere/spillere? Medmindre det er givet som sign-off.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Forza » 26. jun 2019, 10:47

Gamen skrev:
26. jun 2019, 10:44
BoT skrev:
26. jun 2019, 10:31
Selvfølgelig bliver der frigivet noget fra Würtz og Risgård. Men vi har altså også levet over evne, så mit ud er, at Gaarde ikke 1:1 har lov at erstatte de to rent lønmæssigt. Igen: Det er først, når en af de 8 stjernespillere ryger, der er råd til reelle forstærkninger.
Nu har jeg ikke lige set på kontraktlængder for afgange, men spørgsmålet er vel også om ikke vi stadig betaler til en eller flere trænere/spillere? Medmindre det er givet som sign-off.
Vi betaler ikke til trænere i hvert fald. Om AaB lavede en fratrædelsesordning med Wieghorst ved jeg ikke men han havde kontraktudløb denne sommer.

I forhold til spillere er mit indtryk at man lavede fratrædelsesordninger så de kunne tiltræde i deres nye klubber. Altså engangsbeløb.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 26. jun 2019, 10:48

Jeg synes faktisk Patrick Olsen er en okay transfer.
Han er sikkert billig i drift, har stadig en fin alder og kan stadig udvikle sig. Han lader til at have udviklet sig både menneskeligt og spillemæssigt. Han har prøvet nedture i udlandet, og vigtigst så kommer han med andre kompetencer end vi pt. har i truppen.
Det mest glædelige ved denne transfer, er at den sportslige i AaB, åbenbart også er enige med fans og Gaardsøe i, at der mangler noget ærgerrighed og input udefra. Det får vi nu, og jeg tror faktisk Patrick Olsen kan vokse sig til at blive en leder på den centrale midtbane.
Jeg hæfter mig endvidere ved at Patrick Olsen er løbevillig og har ro på bolden - det er noget vi har manglet. Jeg tror det er en direkte bestilling fra Friis til Gaarde det her. Jeg forestiller mig også, at Olsen er god i presspillet, da det er et punkt Friis ønsker at udvikle holdet på.

Forestil jer vi kan komme af med Lesniak, og hvis Abildgaard ryger afsted, så hentes der nok en central midtbanespiller mere - en profil (evt. Thomsen)
Og med tilgang af Thelander eller en anden profil til forsvaret, så ser det pludselig meget fornuftigt ud, selvom jeg personligt mener vi bør hente 2 stoppere.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af BoT » 26. jun 2019, 10:50

Gamen skrev:
26. jun 2019, 10:44
BoT skrev:
26. jun 2019, 10:31
Selvfølgelig bliver der frigivet noget fra Würtz og Risgård. Men vi har altså også levet over evne, så mit ud er, at Gaarde ikke 1:1 har lov at erstatte de to rent lønmæssigt. Igen: Det er først, når en af de 8 stjernespillere ryger, der er råd til reelle forstærkninger.
Nu har jeg ikke lige set på kontraktlængder for afgange, men spørgsmålet er vel også om ikke vi stadig betaler til en eller flere trænere/spillere? Medmindre det er givet som sign-off.
Vi betaler i hvert fald mere, end vi tjener. Og ifølge Bælum er det blevet langt sværere at få sponsoropbakning. Jeg tror, vi går tider med et væsentligt lavere spillerbudget, end de seneste år, i møde.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Køllen I Møllen » 26. jun 2019, 10:55

Jeg vil ikke korsfæste ham før :

1) Jeg har set ham spille
2) Jeg ved om han er Gaardes “mand” eller om det er Friis der har peget på ham og sagt at han kan videreudvikle ham.

Indtil da tænker jeg positivt og håber at han blomstrer op i AaB. Mærkeligere ting er sket i denne verden....
Janteloven eksisterer IKKE!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af jonas386 » 26. jun 2019, 11:00

Køllen I Møllen skrev:
26. jun 2019, 10:55
Jeg vil ikke korsfæste ham før :

1) Jeg har set ham spille
2) Jeg ved om han er Gaardes “mand” eller om det er Friis der har peget på ham og sagt at han kan videreudvikle ham.

Indtil da tænker jeg positivt og håber at han blomstrer op i AaB. Mærkeligere ting er sket i denne verden....
Han siger også, at han ser frem til at spille sammen med Lucas igen. De kender hinanden fra U-landshold og Grasshoper.. Lucas må vel kunne have sagt god for ham, hans mentalitet og evner. Går da i hvert fald ud fra, at Gaarde/Friis har haft Lucas med på råd?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 26. jun 2019, 11:09

Køllen I Møllen skrev:
26. jun 2019, 10:55
Jeg vil ikke korsfæste ham før :

1) Jeg har set ham spille
2) Jeg ved om han er Gaardes “mand” eller om det er Friis der har peget på ham og sagt at han kan videreudvikle ham.

Indtil da tænker jeg positivt og håber at han blomstrer op i AaB. Mærkeligere ting er sket i denne verden....
Træneren ville have Lesniak og Safranko - det var hans spillere. Så det er vel ét fedt om det er den ene eller anden der har indflydelse på købet - pointen her må være at uanset hvem der peger på hvad, så skal man til at være langt dygtigere end tidligere.

Låst