Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 26. jun 2019, 11:11

jonas386 skrev:
26. jun 2019, 11:00
Han siger også, at han ser frem til at spille sammen med Lucas igen. De kender hinanden fra U-landshold og Grasshoper.. Lucas må vel kunne have sagt god for ham, hans mentalitet og evner. Går da i hvert fald ud fra, at Gaarde/Friis har haft Lucas med på råd?
Arh, mon dog. Patrick var i Grasshoppers et halvt år, og havde med egne ord en forfærdelig tid der, hvor han nærmest ikke kunne få smør på brødet og var dybt ulykkelig. Ved ikke om han havde fejllæst sin kontrakt. Spillede stort set ikke, og havde til sidst ikke noget sted at bo. Så det er vel begrænset hvor meget de kender til hinandens spillemæssige kvaliteter, og hvis de havde været så tætte så havde de vel også hjulpet hinanden.
Mon ikke det bare er en høflighedsfrase :-)

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 854
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af hit666 » 26. jun 2019, 11:15

AaB og midtbanespilleren Patrick Olsen har indgået en aftale indtil 30. juni 2022.
Patrick Olsen har senest optrådt i FC Helsingør, og tidligere er den i dag 25-årige teknisk dygtige midtbanemotor noteret for hele 58 ungdomslandskampe for Danmark.

AaB’s sportsdirektør Allan Gaarde udtaler:

- Patrick blev allerede som ungdomsspiller solgt fra Brøndby I.F. til den italienske storklub Inter, og efterfølgende har han høstet erfaring i både norsk og fransk fodbold og spillet sammen med Lucas Andersen i Grasshopper Club Zurich.

- Vi har tidligere haft Patrick Olsen på blokken i AaB, men ikke før nu har det passet ind i vores puslespil, hvor vi ser, at Patrick kan bidrage på den centrale midtbane med hans store løbekapacitet og fine blik for spillet, siger Allan Gaarde.

- Patrick vil helt sikkert tilføre vores hold nogle kompetencer som vores nuværende trup ikke besidder, og dertil har Patrick en god alder, konstaterer Allan Gaarde.

- Ligeledes har vi haft for øje, at Patrick bringer en anden personlighed end mange af vores nordjyske drenge, så vi udtryks- og mentalitetsmæssigt får en god blanding i vores trup, slutter Allan Gaarde.

Patrick Olsen, der får trøje nummer 21 i AaB, ser frem til sin nye udfordring:

Jeg er stolt af at have skrevet en treårig kontrakt med AaB, som hurtigt blev min førsteprioritet blandt øvrige muligheder for mig i Superligaen.

- Det skyldes ikke mindst klubbens omdømme og positive tilgang til spillet, og Jacob Friis (AaB’s cheftræner, red.) har blot bekræftet dette indtryk ved mine samtaler med ham i forhold til min rolle i truppen, fortæller Patrick Olsen.

- Det skal heller ikke være nogen hemmelighed, at jeg glæder mig til at blive genforenet med Lucas (Andersen, red.), som jeg både på og uden for banen har et rigtig fint forhold til, og så ser jeg frem til et flerårigt og kontinuerligt forløb, hvor jeg kan give alt for AaB, lyder det fra Patrick Olsen.

Patrick Olsen træner allerede med AaB onsdag kl. 12.30 og rejser senere på dagen med Superligatruppen på træningslejr i Holland.

måske ikke kun en Allan Gaarde syntes er god
AaB AaB AaB AaB

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Sanchez94 » 26. jun 2019, 11:19

Køllen I Møllen skrev:
26. jun 2019, 10:55
Jeg vil ikke korsfæste ham før :

1) Jeg har set ham spille
2) Jeg ved om han er Gaardes “mand” eller om det er Friis der har peget på ham og sagt at han kan videreudvikle ham.

Indtil da tænker jeg positivt og håber at han blomstrer op i AaB. Mærkeligere ting er sket i denne verden....
Hvorfor skulle en spiller der kunne ikke begå sig os Strømsgodset, Haugesund og netop er rykket ud af 1. division med Helsingør kunne begå sig i en superligatrup? Ser du isoleret på hans stats fra superligasæsonen, så er en med længder ringere end f. Abildgaard.
Det her er bare endnu en manifestation om, hvor ringe det står til i AaB og at Gaarde egenhændigt har kørt den her klub ud på et sidespor.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Køllen I Møllen » 26. jun 2019, 11:24

Gamen skrev:
26. jun 2019, 11:09
Køllen I Møllen skrev:
26. jun 2019, 10:55
Jeg vil ikke korsfæste ham før :

1) Jeg har set ham spille
2) Jeg ved om han er Gaardes “mand” eller om det er Friis der har peget på ham og sagt at han kan videreudvikle ham.

Indtil da tænker jeg positivt og håber at han blomstrer op i AaB. Mærkeligere ting er sket i denne verden....
Træneren ville have Lesniak og Safranko - det var hans spillere. Så det er vel ét fedt om det er den ene eller anden der har indflydelse på købet - pointen her må være at uanset hvem der peger på hvad, så skal man til at være langt dygtigere end tidligere.
Du er med på at vi har fået ny træner siden da, ikke?

Jeg har større fidus til Friis’ evne til at pege på spillere end Wieghorsts.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Hanga » 26. jun 2019, 11:32

Mine tømmermænd fra Foo Fighters i Horsens igår aftes blev ikke bedre af at vågne op til denne nyhed i stedet for Thelander...

Jeg har set ham for lidt til for alvor at kunne kommentere, men det virker tosset at betale op mod en million for at få en spiller der ikke var en stor profil i 1 division.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 632
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Alexis » 26. jun 2019, 11:34

Slap nu af med dommedagsprofetierne. Der er muligvis blevet brugt 1 mil på ham. Det er jo peanuts. Ca samme beløb man nok ville skulle betale i sign on for en gratis spiller. Der er tydeligvis besluttet man ikke vil bruge penge på den position, men alligevel følt en mangel, og så har man taget en billig og forhåbentlig driftsikker løsning. Det her er jo ikke en spiller der er købt ind som profil. Men en spiller der skal kæmpe om at få en plads i start 11 på samme niveau som fx Børsting, Magnus og Thellufsen

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 26. jun 2019, 11:35

Hanga skrev:
26. jun 2019, 11:32
Mine tømmermænd fra Foo Fighters i Horsens igår aftes blev ikke bedre af at vågne op til denne nyhed i stedet for Thelander...

Jeg har set ham for lidt til for alvor at kunne kommentere, men det virker tosset at betale op mod en million for at få en spiller der ikke var en stor profil i 1 division.
Tror altså den der million, der snakkes om, er i tilfælde af, at Olsen bliver solgt osv. Jeg nægter at tro på vi har betalt 1 mill. i transfer.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 26. jun 2019, 11:36

Alexis skrev:
26. jun 2019, 11:34
Slap nu af med dommedagsprofetierne. Der er muligvis blevet brugt 1 mil på ham. Det er jo peanuts. Ca samme beløb man nok ville skulle betale i sign on for en gratis spiller. Der er tydeligvis besluttet man ikke vil bruge penge på den position, men alligevel følt en mangel, og så har man taget en billig og forhåbentlig driftsikker løsning. Det her er jo ikke en spiller der er købt ind som profil. Men en spiller der skal kæmpe om at få en plads i start 11 på samme niveau som fx Børsting, Magnus og Thellufsen
Hvis du tror Patrick Olsen skal til at konkurrere med Thellufsen om en startplads, så er du galt på den... :thumbsup:

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af jonas386 » 26. jun 2019, 11:37

Gamen skrev:
26. jun 2019, 11:11
jonas386 skrev:
26. jun 2019, 11:00
Han siger også, at han ser frem til at spille sammen med Lucas igen. De kender hinanden fra U-landshold og Grasshoper.. Lucas må vel kunne have sagt god for ham, hans mentalitet og evner. Går da i hvert fald ud fra, at Gaarde/Friis har haft Lucas med på råd?
Arh, mon dog. Patrick var i Grasshoppers et halvt år, og havde med egne ord en forfærdelig tid der, hvor han nærmest ikke kunne få smør på brødet og var dybt ulykkelig. Ved ikke om han havde fejllæst sin kontrakt. Spillede stort set ikke, og havde til sidst ikke noget sted at bo. Så det er vel begrænset hvor meget de kender til hinandens spillemæssige kvaliteter, og hvis de havde været så tætte så havde de vel også hjulpet hinanden.
Mon ikke det bare er en høflighedsfrase :-)
Muligt, men de har da været til to(?) slutrunder sammen på ungdomslandsholdene, og kender vel hinanden? Jeg er med på, at de måske ikke er bedste venner, men det er vel stadig noget Gaarde og Friis har haft oppe at vende? Det ville da være dumt, hvis ikke de havde snakket med Lucas inden.

Det er da heller ikke fordi jeg selv er stjernebegejstret. Umiddelbart synes jeg han er for gammel til at være en usleben diamant. Havde han nu været 21-22 eller sådan..
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Forza » 26. jun 2019, 11:38

Alexis skrev:
26. jun 2019, 11:34
Slap nu af med dommedagsprofetierne. Der er muligvis blevet brugt 1 mil på ham. Det er jo peanuts. Ca samme beløb man nok ville skulle betale i sign on for en gratis spiller. Der er tydeligvis besluttet man ikke vil bruge penge på den position, men alligevel følt en mangel, og så har man taget en billig og forhåbentlig driftsikker løsning. Det her er jo ikke en spiller der er købt ind som profil. Men en spiller der skal kæmpe om at få en plads i start 11 på samme niveau som fx Børsting, Magnus og Thellufsen
AaB, FCK og Brøndby var i Lynge tiden kendt for at være de eneste klubber i ligaen der tilbød signon fees i million klassen, og det var kun til de helt store profiler. Så du skal ikke regne med at det er et beløb man “bare” langer ud til transferfrie spillere.

Og til en marginalspiller på 25 der netop er rykket ned i 2. Division virker det ret dyrtkøbt i mine øjne.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 632
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Alexis » 26. jun 2019, 11:44

FIDEL skrev:
26. jun 2019, 11:36
Alexis skrev:
26. jun 2019, 11:34
Slap nu af med dommedagsprofetierne. Der er muligvis blevet brugt 1 mil på ham. Det er jo peanuts. Ca samme beløb man nok ville skulle betale i sign on for en gratis spiller. Der er tydeligvis besluttet man ikke vil bruge penge på den position, men alligevel følt en mangel, og så har man taget en billig og forhåbentlig driftsikker løsning. Det her er jo ikke en spiller der er købt ind som profil. Men en spiller der skal kæmpe om at få en plads i start 11 på samme niveau som fx Børsting, Magnus og Thellufsen
Hvis du tror Patrick Olsen skal til at konkurrere med Thellufsen om en startplads, så er du galt på den... :thumbsup:
Ikke på samme plads da, men rollen i truppen. En spiller der skal kæmpe for at komme på hold. Ligesom Thellufsen skal. Ligesom Børsting skal. Ligesom Magnus skal (burde!!)

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 26. jun 2019, 12:00

Har hevet lidt statistik på Olsen fra hans sæson i Superligaen. Ikke just en af landets fremmeste midtbanespillere.

Nr. 36 af Midtbanespillere i Superligaen hvad angår bolderobringer per kamp (0,6)
Nr. 12 af Midtbanespillere i Superligaen, hvad angår tacklinger per kamp. (1,9)
Nr. 2 af Midtbanespillere i Superligaen, hvad angår blokeringer per kamp. (2,8)
Nr. 22 af Midtbanespillere i Superligaen, hvad angår clearinger per kamp. (3,0)
Nr. 81 af Midtbanespillere i Superligaen, hvad angår dueller langs jorden vundet per kamp (1,2)
Nr. 76 af Mditbanespillere i Superligaen, hvad angår luftdueller vundet per kamp (0,8)
Nr. 34 af Midtbanespillere i Superligaen, hvad angår firspark begået per kamp (1,2)
Nr. 57 af Midtbanespillere i Superligaen, hvad angår afgørende aflevering per kamp (0,8)
Nr. 60 af Midtbanespillere i Superligaen, hvad angår chancer skabt per kamp (0,8)
Nr. 42 af Midtbanespillere i Superligaen, hvad angår skud per kamp (1,2)
Nr. 25 af Midtbanespillere i Superligaen, hvad angår afleveringer per kamp (47,1)
Nr. 13 af Midtbanespillere i Superligaen, hvad angår meter løbet per kamp (10.945)
Nr. 41 af Midtbanespillere i Superligaen, hvad angår topfart per kamp (29,2)
Nr. 29 af Midtbaenspillere i Superligaen, hvad angår antal sprinter per kamp (29,2)
Nr. 3 af Midtanespillere i Superligaen, hvad angår Meter løbet med over 20 km/t per kamp (1320,1)

0 assits og 0 mål

Sammenligner med vores egne spillere i sidste sæson når jeg har fri.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 940
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Salle17 » 26. jun 2019, 12:02

Jeg har ingen idéer om hvem Patrick Olsen er, men jeg byder ham velkommen med åbne arme. Det er ikke første gang at vi henter fra de lavere divisioner, og vedkommende så senere får succes.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 26. jun 2019, 12:07

Som jeg ser det, får vi en spiller, som er betydeligt bedre end vores nuværende centrale midtbanespillere, til at sætte offensiven op med skarpe pasninger frem i banen. Olsen er mere rolig på bolden end f.eks. MC og Abildgaard. Og han ligner en spiller med gode diagonalafleveringer, hvilket vi OGSÅ har manglet, for at vores kanter kan blive sat mere i scene.
Man kan sige, at en spiller som Mads Albæk er bedre på papiret, og vi ved jo heller ikke om AaB har været inde i billedet til at hente Albæk. Men umiddelbart så passer Olsens løbekapacitet og alder bedre ind til den måde Friis ønsker at spille på ift. en aldrende Albæk, der ikke slår mig til at være så løbestærk og god i presspillet.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 26. jun 2019, 12:14

Jakobsen skrev:
26. jun 2019, 12:00
Har hevet lidt statistik på Olsen fra hans sæson i Superligaen. Ikke just en af landets fremmeste midtbanespillere.

Nr. 36 af Midtbanespillere i Superligaen hvad angår bolderobringer per kamp (0,6)
Nr. 12 af Midtbanespillere i Superligaen, hvad angår tacklinger per kamp. (1,9)
Nr. 2 af Midtbanespillere i Superligaen, hvad angår blokeringer per kamp. (2,8)
Nr. 22 af Midtbanespillere i Superligaen, hvad angår clearinger per kamp. (3,0)
Nr. 81 af Midtbanespillere i Superligaen, hvad angår dueller langs jorden vundet per kamp (1,2)
Nr. 76 af Mditbanespillere i Superligaen, hvad angår luftdueller vundet per kamp (0,8)
Nr. 34 af Midtbanespillere i Superligaen, hvad angår firspark begået per kamp (1,2)
Nr. 57 af Midtbanespillere i Superligaen, hvad angår afgørende aflevering per kamp (0,8)
Nr. 60 af Midtbanespillere i Superligaen, hvad angår chancer skabt per kamp (0,8)
Nr. 42 af Midtbanespillere i Superligaen, hvad angår skud per kamp (1,2)
Nr. 25 af Midtbanespillere i Superligaen, hvad angår afleveringer per kamp (47,1)
Nr. 13 af Midtbanespillere i Superligaen, hvad angår meter løbet per kamp (10.945)
Nr. 41 af Midtbanespillere i Superligaen, hvad angår topfart per kamp (29,2)
Nr. 29 af Midtbaenspillere i Superligaen, hvad angår antal sprinter per kamp (29,2)
Nr. 3 af Midtanespillere i Superligaen, hvad angår Meter løbet med over 20 km/t per kamp (1320,1)

0 assits og 0 mål

Sammenligner med vores egne spillere i sidste sæson når jeg har fri.
Disse stats er fine nok:
Nr. 2 af Midtbanespillere i Superligaen, hvad angår blokeringer per kamp. (2,8).
Nr. 12 af Midtbanespillere i Superligaen, hvad angår tacklinger per kamp. (1,9)
Nr. 13 af Midtbanespillere i Superligaen, hvad angår meter løbet per kamp (10.945)
Nr. 3 af Midtanespillere i Superligaen, hvad angår Meter løbet med over 20 km/t per kamp (1320,1)

Ganske som forventet, så har han stor løbekapacitet, hvilket flugter meget godt med det Friis søger efter.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 26. jun 2019, 12:28

Fuck stor løbekapacitet. Det har Lesniak og Kakeeto også. Det er jo ikke det vi mangler!
Deres problem er jo at de ikke kan flytte bolden hurtigt nok, er for langsomme og ikke byder ind med nok i presspillet.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Uldahl » 26. jun 2019, 12:35

Her fra skal der da lyde et velkommen til. Endelig sker der noget på transfer fronten, godt det hele ikke skal ske på den sidste dag. :thumbsup:

Han lyder umidelbart som noget vi mangler centralt, og hans hylde er vel det vi kan handle på med vores økonomi i mente. Og ikke mindst han kommer ikke til at hente den store løn. De lønkroner gemmes til Thelander/Thomsen.

Håber den pris på 1 milion er bonus betinget. Spille tid, top 6 ect. ellers virker den for alt stor for ham pt.

Vel ikke usandsynligt han ses som erstatning for Abildgård, der vel er den af egne talenter der hat størst chance for at blive solgt. Ham ind foran MC. Thelander og muligvis Thomsen ind på kanten, hvis altså Gaarde evner at få solgt ud af hans "stjerne" spillere. Og øvrige fyld spillere.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Forza » 26. jun 2019, 12:42

Gamen skrev:
26. jun 2019, 12:28
Fuck stor løbekapacitet. Det har Lesniak og Kakeeto også. Det er jo ikke det vi mangler!
Deres problem er jo at de ikke kan flytte bolden hurtigt nok, er for langsomme og ikke byder ind med nok i presspillet.
I interviewet med ham og Gaarde der netop er lagt op fremhæver de især hans motor og tekniske evner. Kan han bibringe noget teknik til den centrale midtbane vil det være tiltrængt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 26. jun 2019, 13:09

Forza skrev:
Gamen skrev:
26. jun 2019, 12:28
Fuck stor løbekapacitet. Det har Lesniak og Kakeeto også. Det er jo ikke det vi mangler!
Deres problem er jo at de ikke kan flytte bolden hurtigt nok, er for langsomme og ikke byder ind med nok i presspillet.
I interviewet med ham og Gaarde der netop er lagt op fremhæver de især hans motor og tekniske evner. Kan han bibringe noget teknik til den centrale midtbane vil det være tiltrængt.
Synes det er mega bekymrende, at Gaarde henter en spiller på 25 som han vil hjælpe til gennembrud på topniveau. At 25 årig udefra skal da som minimum være en habil Superligaspiller. Der bliver da sagt mange isoleret set rigtige ting, men det væsentlige er om han er dygtigere end dem vi har og kan løfte holder. Er han ikke dygtig er alt den selvfølgelige snak lige meget.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Forza » 26. jun 2019, 13:12

Claus Jensen fra Nordjyske præciserer på twitter “Helsingør ville have over en million for Patrick Olsen, men prisen er i den sidste ende havnet på cirka det halve”.

Så er handlen mere forståelig for mig.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Låst