Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 16. jul 2019, 15:47

Kristian skrev:
16. jul 2019, 15:15
FIDEL skrev:
16. jul 2019, 14:02
Hovedet skrev:
16. jul 2019, 13:55
Det virker lidt underligt, at en spiller, der takkede ja til den skotske 2. division, nu afviser den tyske 2. Bundesliga og sågar et hold med en solid Bundesligahistorik. For nu at sige det meget mildt.

I forhold til Kasper Kusk mindes jeg ikke at have set noget til ham siden scoringen direkte på hjørnespark i Brøndby engang i det halvtidlige forår. Jeg ser ingen mål, assists eller kampafgørende driblinger, og det var vel det, han var hyret til. Han lever for mig at se alene på meritter i en fjern fortid, og var han kommet hertil fra Slovakiet til samme løn og transfersum, ville der være lynchstemning herinde.

Man kan så diskutere, om han anvendes forkert, eller om trænerne ikke motiverer ham ordentligt eller andet. F.eks. kunne det måske en idé at sætte ham - eller Lucas Andersen - ned på vores offensivt mindrebemidlede midtbane?
Kusk er en kæmpe humørspiller, og spørgsmålet er om vores hold ikke er bedre tjent med en anden type på hans plads. Vi er jo ikke ligefrem et tophold.
Tror mere man skal kigge på systemet. Han skal om nogen steppe op Ja, men systemet ser ikke ud til at passe ham særligt godt endnu.

Han mangler virkelig at få hul på nogle scoringer.
Skal man tage Friis´ udtalelser om et bedre presspil, bedre fysisk form, løbekapacitet mm., så er der intet af det, der rimer på Kusk som spiller.
Jeg kan sagtens se, at Kusk kunne have stor gavn af en klasse højre back, som kommer ræsende op langs linjen hele tiden, men sådan én har vi bare ikke pt.
Jeg er generelt bekymret over så lidt vi får ud af hver enkelt spiller gennem 4 år efterhånden. Det er seriøst bekymrende, og jeg kan ikke lade vær med at tænke på, om der mon er noget fundamentalt helt galt i AaB. Er det ganske enkelt en rigtig dygtig træner vi mangler??! Eller er træningsmiljøet så tilpas svagt, at de fleste spillere går i dvale...?!

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 16. jul 2019, 16:35

FIDEL skrev:
16. jul 2019, 12:59
Mads Thychosen vil væk nu. Kunne være frækt at hente ham, men hb er nok ikke lige 1.prioritet I know.... Han ender jo nok i Horsens. :thumbsdown:
Mads Døhr er en interessant spiller som kunne være en opgradering ift. Patrick. Desværre tror jeg ikke at hb er en prioritet og derudover er det nok tvivlsomt om vi har midlerne til at hente ham.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af BoT » 16. jul 2019, 17:04

Aalborg frederikshavner skrev:
16. jul 2019, 16:35
FIDEL skrev:
16. jul 2019, 12:59
Mads Thychosen vil væk nu. Kunne være frækt at hente ham, men hb er nok ikke lige 1.prioritet I know.... Han ender jo nok i Horsens. :thumbsdown:
Mads Døhr er en interessant spiller som kunne være en opgradering ift. Patrick. De sværre tror jeg ikke at hb er en prioritet og derudover er det nok tvivlsomt om vi har midlerne til at hente ham.
Selvfølgelig er hb ikke en prioritet, når vi har en af vores bedst præsterende spillere præcis på den position.

Midterforsvar og central midt samt offensiv konkurrence til lade Kusk må være rækkefølgen.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af troelsh » 16. jul 2019, 18:25

BoT skrev:
16. jul 2019, 17:04
Aalborg frederikshavner skrev:
16. jul 2019, 16:35
FIDEL skrev:
16. jul 2019, 12:59
Mads Thychosen vil væk nu. Kunne være frækt at hente ham, men hb er nok ikke lige 1.prioritet I know.... Han ender jo nok i Horsens. :thumbsdown:
Mads Døhr er en interessant spiller som kunne være en opgradering ift. Patrick. De sværre tror jeg ikke at hb er en prioritet og derudover er det nok tvivlsomt om vi har midlerne til at hente ham.
Selvfølgelig er hb ikke en prioritet, når vi har en af vores bedst præsterende spillere præcis på den position.

Midterforsvar og central midt samt offensiv konkurrence til lade Kusk må være rækkefølgen.
Så godt syntes jeg nu ikke PK gør det, han er habil som altid, men heller ikke mere end det imo.

Mads Thychosen ville være en kanon signing, men nej jeg tror heller ikke vi har midlerne til at hente ham, og det har Horsens naturligvis heller ikke.

Ifht. konkurrence til Kusk og den anden kant, syntes jeg Christian Greko er en spændende spiller, men ja første prioriteten må selvfølgelig være midterforsvaret.

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kempes » 16. jul 2019, 21:33

[/quote]
Jeg er generelt bekymret over så lidt vi får ud af hver enkelt spiller gennem 4 år efterhånden. Det er seriøst bekymrende, og jeg kan ikke lade vær med at tænke på, om der mon er noget fundamentalt helt galt i AaB. Er det ganske enkelt en rigtig dygtig træner vi mangler??! Eller er træningsmiljøet så tilpas svagt, at de fleste spillere går i dvale...?!
[/quote]

Jeg tror der er et sportsligt usundt træningsmiljø, med alt for megen hygge og harmoni/venskab mellem spillerne. Hvor er David Nielsen typen der vil vinde for enhver pris? (også til træning)

Kan ikke spotte ham i spillertruppen og han sidder heller ikke på trænersædet eller på sportsdirektørkontoret.

Jeg kunne virkelig godt tænke mig en personlighed ala Ståle Solbakken i truppen der kan smide en håndgranat i omklædningsrummet og så sige "det er denne vej dengser."

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Hovedet » 16. jul 2019, 21:42

Kristian skrev:
16. jul 2019, 15:15
FIDEL skrev:
16. jul 2019, 14:02
Hovedet skrev:
16. jul 2019, 13:55
Det virker lidt underligt, at en spiller, der takkede ja til den skotske 2. division, nu afviser den tyske 2. Bundesliga og sågar et hold med en solid Bundesligahistorik. For nu at sige det meget mildt.

I forhold til Kasper Kusk mindes jeg ikke at have set noget til ham siden scoringen direkte på hjørnespark i Brøndby engang i det halvtidlige forår. Jeg ser ingen mål, assists eller kampafgørende driblinger, og det var vel det, han var hyret til. Han lever for mig at se alene på meritter i en fjern fortid, og var han kommet hertil fra Slovakiet til samme løn og transfersum, ville der være lynchstemning herinde.

Man kan så diskutere, om han anvendes forkert, eller om trænerne ikke motiverer ham ordentligt eller andet. F.eks. kunne det måske en idé at sætte ham - eller Lucas Andersen - ned på vores offensivt mindrebemidlede midtbane?
Kusk er en kæmpe humørspiller, og spørgsmålet er om vores hold ikke er bedre tjent med en anden type på hans plads. Vi er jo ikke ligefrem et tophold.
Tror mere man skal kigge på systemet. Han skal om nogen steppe op Ja, men systemet ser ikke ud til at passe ham særligt godt endnu.

Han mangler virkelig at få hul på nogle scoringer.
Jeg er helt enig i, at Kusk alle dage har været en humørspiller - det samme gælder jo en Lucas Andersen - og ikke en type som en Risgaard eller Würtz. Og det er jo heller ikke meningen.

Han har jo altid gået lidt forsagt rundt på banen og til tider lignet en hund i et spil kegler; men altså iblandet nogle fremragende aktioner, (primært afgørende driblinger og ditto afleveringer suppleret med et mål hist og pist) som er dem, vi skal leve af på det offensive plan. Stig Tøfting skrev en artikel om AaB efter sidste sæson, hvor han netop efterlyste alt det fra Kasper Kusk, som jeg efterhånden synes er ikke-eksisterende. Der var en række gode tendenser efter Friis´ overtagelse - herunder et direkte fremragende mål mod OB - men de synes desværre at være helt forsvundet igen.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Brodernumsi » 16. jul 2019, 22:14

Kempes skrev:
16. jul 2019, 21:33

Jeg tror der er et sportsligt usundt træningsmiljø, med alt for megen hygge og harmoni/venskab mellem spillerne. Hvor er David Nielsen typen der vil vinde for enhver pris? (også til træning)

Kan ikke spotte ham i spillertruppen og han sidder heller ikke på trænersædet eller på sportsdirektørkontoret.

Jeg kunne virkelig godt tænke mig en personlighed ala Ståle Solbakken i truppen der kan smide en håndgranat i omklædningsrummet og så sige "det er denne vej dengser."
Det går af H til, og naturligt nok leder vi alle efter årsager, men det der, er ikke en af dem.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Hovedet » 16. jul 2019, 22:25

Brodernumsi skrev:
16. jul 2019, 22:14
Kempes skrev:
16. jul 2019, 21:33

Jeg tror der er et sportsligt usundt træningsmiljø, med alt for megen hygge og harmoni/venskab mellem spillerne. Hvor er David Nielsen typen der vil vinde for enhver pris? (også til træning)

Kan ikke spotte ham i spillertruppen og han sidder heller ikke på trænersædet eller på sportsdirektørkontoret.

Jeg kunne virkelig godt tænke mig en personlighed ala Ståle Solbakken i truppen der kan smide en håndgranat i omklædningsrummet og så sige "det er denne vej dengser."
Det går af H til, og naturligt nok leder vi alle efter årsager, men det der, er ikke en af dem.
Der findes i krisetider altid en længsel - blandt nogle - efter "stærke mænd", hvilket i fodboldregi gerne vil sige nogle råbende og skrigende tosser. Personligt tror jeg, vi når langt længere med mennesker, der er gode til at spille fodbold :-)

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af McMark » 16. jul 2019, 22:42

Hovedet skrev:
16. jul 2019, 22:25
Der findes i krisetider altid en længsel - blandt nogle - efter "stærke mænd", hvilket i fodboldregi gerne vil sige nogle råbende og skrigende tosser. Personligt tror jeg, vi når langt længere med mennesker, der er gode til at spille fodbold :-)
Hvem siger da, at der ikke findes "råbende og skrigende tosser", som også er "gode til at spille fodbold"? Under Kent Nielsen og Allan Kuhn spillede vi noget af det flotteste fodbold nogensinde, og de var begge to virkelig glade for at råbe og skrige ude på sidelinjen. Jeg kan sagtens følge, at vi mangler en indpisker eller to til at sparke gang i spillertruppen. Om det så skal være en assistent, cheftræner eller spiller er det store spørgsmål. Lige pt. er der i hvert fald ikke særlig meget fandenivoldskhed eller karisma over AaB.
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Hovedet » 16. jul 2019, 22:54

McMark skrev:
16. jul 2019, 22:42
Hovedet skrev:
16. jul 2019, 22:25
Der findes i krisetider altid en længsel - blandt nogle - efter "stærke mænd", hvilket i fodboldregi gerne vil sige nogle råbende og skrigende tosser. Personligt tror jeg, vi når langt længere med mennesker, der er gode til at spille fodbold :-)
Hvem siger da, at der ikke findes "råbende og skrigende tosser", som også er "gode til at spille fodbold"? Under Kent Nielsen og Allan Kuhn spillede vi noget af det flotteste fodbold nogensinde, og de var begge to virkelig glade for at råbe og skrige ude på sidelinjen. Jeg kan sagtens følge, at vi mangler en indpisker eller to til at sparke gang i spillertruppen. Om det så skal være en assistent, cheftræner eller spiller er det store spørgsmål. Lige pt. er der i hvert fald ikke særlig meget fandenivoldskhed eller karisma over AaB.
Det har du også ret i; min pointe var nok blot at understrege, at gode ledere, indpiskere og motivatorer besidder menneskelig kvalitet og indsigt, der ligger udover, hvad "stærke mænd" i sin hovedessens kan præstere.

Jeg vedkender mig, at begreber som fandenivoldskhed og karisma er lidt diffuse og gummiagtige. Dog har jeg nøjagtig det samme billede af det AaB, der har manifesteret sig på den anden side af doubletitlen. Jeg kan ikke mindes et AaB-foretagende, der er så fuldstændig blottet for personlighed og profiler i alle led. Bare tænk, hvad en person som Lynge Jakobsen bidrog med på det punkt.

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kempes » 16. jul 2019, 22:59

Hovedet skrev:
16. jul 2019, 22:25
Brodernumsi skrev:
16. jul 2019, 22:14
Kempes skrev:
16. jul 2019, 21:33

Jeg tror der er et sportsligt usundt træningsmiljø, med alt for megen hygge og harmoni/venskab mellem spillerne. Hvor er David Nielsen typen der vil vinde for enhver pris? (også til træning)

Kan ikke spotte ham i spillertruppen og han sidder heller ikke på trænersædet eller på sportsdirektørkontoret.

Jeg kunne virkelig godt tænke mig en personlighed ala Ståle Solbakken i truppen der kan smide en håndgranat i omklædningsrummet og så sige "det er denne vej dengser."
Det går af H til, og naturligt nok leder vi alle efter årsager, men det der, er ikke en af dem.
Der findes i krisetider altid en længsel - blandt nogle - efter "stærke mænd", hvilket i fodboldregi gerne vil sige nogle råbende og skrigende tosser. Personligt tror jeg, vi når langt længere med mennesker, der er gode til at spille fodbold :-)
Udover at være råbende og "bossy", og have et markant vinderinstinkt, så var Ståle altså en god fodboldspiller.

Muligt at jeg fejltolker truppens indbyrdes forhold ,men der må jo være en årsag til at de fleste AaB-spillere flygter hjem til DK efter max et år i udlandet, hvor der er en lidt mere konkurrencepræget tilgang til livet som professionel fodboldspiller

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af McMark » 16. jul 2019, 23:08

Hovedet skrev:
16. jul 2019, 22:54
Det har du også ret i; min pointe var nok blot at understrege, at gode ledere, indpiskere og motivatorer besidder menneskelig kvalitet og indsigt, der ligger udover, hvad "stærke mænd" i sin hovedessens kan præstere.

Jeg vedkender mig, at begreber som fandenivoldskhed og karisma er lidt diffuse og gummiagtige. Dog har jeg nøjagtig det samme billede af det AaB, der har manifesteret sig på den anden side af doubletitlen. Jeg kan ikke mindes et AaB-foretagende, der er så fuldstændig blottet for personlighed og profiler i alle led. Bare tænk, hvad en person som Lynge Jakobsen bidrog med på det punkt.
Så er vi jo sådan set fuldstændige enige :) Vi mangler nemlig lige præcis ikke en, der bare kan råbe og skrige, men en som også kan forvalte vores talenter og profiler. Derudover har jeg i årevis godt kunne tænke mig en leder med fodboldmæssige kvaliteter til forsvaret. Markus Holgersson var en leder, men havde ingen fodboldmæssige kvaliteter, mens Jores Okore er præcis det modsatte. Hvor fanden vi lige skal finde ham henne, er jeg ikke sikker på i skrivende stund, men Allan Gaarde har sgu snart haft et halvt årti til det...
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 17. jul 2019, 08:20

Tesfaldet Tekie er på listen over spillere som belgiske medier regner med forlader Jupiler League inden sæsonstart. Den svensk-eritreanske spiller er et stort talent, som vi sagtens kunne bruge på den centrale midtbane, hvor vi er i akut behov for spillere der kan noget med en bold. Fik ligalandsholdsdebut i år. Kan erhverves relativt billigt, og vil være en klar forstærkning ifht. Børsting og MC. Vil desuden tilføre vores midtbane noget vi ikke har, trods et stort kontingent af centrale midtbanespillere.

Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Rextherunt » 17. jul 2019, 08:32

Jeg syns det er svært at sige præcis hvad eller hvor det er galt i truppen, men vi mangler en leder type der kan piske de andre frem. Derudover tænker jeg at et salg af Kusk kunne være godt både for ham og for truppen. Friis har givet op over for ham og håber på at der er andre i truppen der kan hive ham op. Det er uholdbart i længden så er vi bedre tjent med at han kommer videre og vi får en spiller der er motiveret. Det viser så desværre også at vi ikke har en reel erstatning til ham siden han får lov til at spille, eller en der er god nok til den plads.
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 17. jul 2019, 08:39

Rextherunt skrev:
17. jul 2019, 08:32
Friis har givet op over for ham og håber på at der er andre i truppen der kan hive ham op.
Spændende fortolkning. Har du en kilde på den, eller er det noget du kan se hjemmefra?

Det er fuldstændig galimatias at sælge Kusk.

1. Hvem vil du hente med samme kampafgørende kvaliteter, for penge vi ikke har?
2. Hvem skal Lucas spille bold med? Boldmongolerne inde centralt? Vi er bedst når de to kombinerer, og det er der hovedparten af vores chancer skabes.
3. AaB er på et niveau nu, hvor vi er meget lidt attraktive. Vi KAN ikke bare hente kvalitet. Du vil skille dig af med 1 af 2 spillere i truppen, der kan afgøre kampene for os. Hvor vil du finde de 10+ mål og assists i resten af truppen?
Vi har svært nok ved at finde klubber der vil aftage de spillere vi ikke vil bruge.

Vores virkelige problem er systemskiftet. Vi spiller 4-3-3, uden at have backs der skaber bredde, og uden en midtbane der hjælper til offensivt, og ej heller evner at være bolværk defensivt. Vores overtal på midten kan ikke udnyttes, fordi vi spiller for langsomt og afleverer for dårligt.
Det hæmmer Kusk og Lucas helt vildt.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2003
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af 9520AaB » 17. jul 2019, 09:20

Gamen skrev:
Rextherunt skrev:
17. jul 2019, 08:32
Friis har givet op over for ham og håber på at der er andre i truppen der kan hive ham op.
Spændende fortolkning. Har du en kilde på den, eller er det noget du kan se hjemmefra?

Det er fuldstændig galimatias at sælge Kusk.

1. Hvem vil du hente med samme kampafgørende kvaliteter, for penge vi ikke har?
2. Hvem skal Lucas spille bold med? Boldmongolerne inde centralt? Vi er bedst når de to kombinerer, og det er der hovedparten af vores chancer skabes.
3. AaB er på et niveau nu, hvor vi er meget lidt attraktive. Vi KAN ikke bare hente kvalitet. Du vil skille dig af med 1 af 2 spillere i truppen, der kan afgøre kampene for os. Hvor vil du finde de 10+ mål og assists i resten af truppen?
Vi har svært nok ved at finde klubber der vil aftage de spillere vi ikke vil bruge.

Vores virkelige problem er systemskiftet. Vi spiller 4-3-3, uden at have backs der skaber bredde, og uden en midtbane der hjælper til offensivt, og ej heller evner at være bolværk defensivt. Vores overtal på midten kan ikke udnyttes, fordi vi spiller for langsomt og afleverer for dårligt.
Det hæmmer Kusk og Lucas helt vildt.
Som jeg skrev i en anden tråd, så er kilden Mediano. Lyt til podcast fra denne runde, og spol frem til AaB’s kamp.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Rextherunt » 17. jul 2019, 09:27

Gamen skrev:
17. jul 2019, 08:39
Rextherunt skrev:
17. jul 2019, 08:32
Friis har givet op over for ham og håber på at der er andre i truppen der kan hive ham op.
Spændende fortolkning. Har du en kilde på den, eller er det noget du kan se hjemmefra?

Det er fuldstændig galimatias at sælge Kusk.

1. Hvem vil du hente med samme kampafgørende kvaliteter, for penge vi ikke har?
2. Hvem skal Lucas spille bold med? Boldmongolerne inde centralt? Vi er bedst når de to kombinerer, og det er der hovedparten af vores chancer skabes.
3. AaB er på et niveau nu, hvor vi er meget lidt attraktive. Vi KAN ikke bare hente kvalitet. Du vil skille dig af med 1 af 2 spillere i truppen, der kan afgøre kampene for os. Hvor vil du finde de 10+ mål og assists i resten af truppen?
Vi har svært nok ved at finde klubber der vil aftage de spillere vi ikke vil bruge.

Vores virkelige problem er systemskiftet. Vi spiller 4-3-3, uden at have backs der skaber bredde, og uden en midtbane der hjælper til offensivt, og ej heller evner at være bolværk defensivt. Vores overtal på midten kan ikke udnyttes, fordi vi spiller for langsomt og afleverer for dårligt.
Det hæmmer Kusk og Lucas helt vildt.
Kommer fra Mediano
Hvorfor? Du har en spiller som ikke kan finde motivationen og som alt for ofte forsvinder ud af kampene og træffer for mange forkerte beslutninger. Det bør ikke være tilfældet for en spiller med hans niveau. Han burde kunne skabe langt mere end hvad han har vist den tid han har været her og han har på ingen måde vist at han er kampafgørende. (5 mål og 7 assist i 33 kampe i sidste sæson er sgu ikke kampafgørende imo). 10+ mål?? hvornår har vi sidst haft nogen der laver det udover Lucas? (spalvis og enevoldsen i 15/16)

- Hvis vi kan skyde Kusk af kommer der vel penge til at erstatte ham for. med hvem?... dit bud/gæt vil være ligeså godt som mit

- Nej det er jeg med på at vi ikke KAN (slet ik med Gaarde i spidsen). Men det bør alligevel være muligt at finde en der har motivationen og rent faktisk kan være kampafgørende, men jeg er med på at den type spillere jo også koster mønten. Jeps det hæmmer dem sikkert men Lucas falder bare ik lige så tit igennem (10 mål 2 assist i 23 kampe i sidste sæson). Jep man jo sige at det hæmmer midtbanen at forsvaret er pisse usikkert og på den måde gav vi lige hele holdet skylden for at Kusk bare ikke præsterer.

Systemskiftet er jo altid en udfordring i starten, men det forklarer jo bare ikke hans holdning eller enormt lave bundniveau.
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 17. jul 2019, 10:21

Er det ikke bare spekulation fra Mediano?

12 mål + assists var fuldt ud på niveau med lignende spillere i stort set alle andre klubber end FCM og FCK.
Og i andre klubber er alt ikke overladt til 2 spillere.

De har trusler fra midtbane og backs. Det gælder f.eks. for OB og AGF.

Det med hans holdning er jo noget fis. Sådan så han også ud som ungdomsspiller, og i hans mest succesfulde sæson. Sådan ser han altid ud.
Sjovt at det gøres til et problem nu.

Allan Gaarde har brugt 30-40 mio. og kun forværret holdets placering, og eftersom man stadig ikke har iværksat scouting så giver det ingen mening at sælge Kusk - det man kan få for ham kan man næppe hente en fuldgod erstatning for.

Jeg vil gerne se hvem du kan pege på, der med garanti kan levere 12 points pr. sæson og tage samme ansvar i opspillet. Ingen i den nuværende trup. Så skal vi ud og hente det for 4-6 mio. Pøj pøj med den sportsdirektør.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2003
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af 9520AaB » 17. jul 2019, 10:28

Gamen skrev:Er det ikke bare spekulation fra Mediano?

12 mål + assists var fuldt ud på niveau med lignende spillere i stort set alle andre klubber end FCM og FCK.
Og i andre klubber er alt ikke overladt til 2 spillere.

De har trusler fra midtbane og backs. Det gælder f.eks. for OB og AGF.

Det med hans holdning er jo noget fis. Sådan så han også ud som ungdomsspiller, og i hans mest succesfulde sæson. Sådan ser han altid ud.
Sjovt at det gøres til et problem nu.

Allan Gaarde har brugt 30-40 mio. og kun forværret holdets placering, og eftersom man stadig ikke har iværksat scouting så giver det ingen mening at sælge Kusk - det man kan få for ham kan man næppe hente en fuldgod erstatning for.

Jeg vil gerne se hvem du kan pege på, der med garanti kan levere 12 points pr. sæson og tage samme ansvar i opspillet. Ingen i den nuværende trup. Så skal vi ud og hente det for 4-6 mio. Pøj pøj med den sportsdirektør.
Jeg blander mig lige igen:-).
Jeg er så enig i at Gaarde skal ud med tidevandet, men det frasiger stadig ikke at Kusk udgør et kæmpe problem for holdet i øjeblikket. Han bidrager med intet, jeg ved godt at han som type er meget introvert, og det kan man ikke ændre, men han burde i det mindste vise noget kampvilje. Selvfølgelig skal vi ikke sælge ham, men at give alle andre(backs/midtbane) skylden for hans ringe præstationer, er en smule søgt.
Jeg tror at Mediano har fat i noget af det rigtige omkring ham(lyt lige til det Gamen)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 17. jul 2019, 10:47

9520AaB skrev:
17. jul 2019, 10:28
Gamen skrev:Er det ikke bare spekulation fra Mediano?

12 mål + assists var fuldt ud på niveau med lignende spillere i stort set alle andre klubber end FCM og FCK.
Og i andre klubber er alt ikke overladt til 2 spillere.

De har trusler fra midtbane og backs. Det gælder f.eks. for OB og AGF.

Det med hans holdning er jo noget fis. Sådan så han også ud som ungdomsspiller, og i hans mest succesfulde sæson. Sådan ser han altid ud.
Sjovt at det gøres til et problem nu.

Allan Gaarde har brugt 30-40 mio. og kun forværret holdets placering, og eftersom man stadig ikke har iværksat scouting så giver det ingen mening at sælge Kusk - det man kan få for ham kan man næppe hente en fuldgod erstatning for.

Jeg vil gerne se hvem du kan pege på, der med garanti kan levere 12 points pr. sæson og tage samme ansvar i opspillet. Ingen i den nuværende trup. Så skal vi ud og hente det for 4-6 mio. Pøj pøj med den sportsdirektør.
Jeg blander mig lige igen:-).
Jeg er så enig i at Gaarde skal ud med tidevandet, men det frasiger stadig ikke at Kusk udgør et kæmpe problem for holdet i øjeblikket. Han bidrager med intet, jeg ved godt at han som type er meget introvert, og det kan man ikke ændre, men han burde i det mindste vise noget kampvilje. Selvfølgelig skal vi ikke sælge ham, men at give alle andre(backs/midtbane) skylden for hans ringe præstationer, er en smule søgt.
Jeg tror at Mediano har fat i noget af det rigtige omkring ham(lyt lige til det Gamen)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg tror ikke der skal så meget til før tingene vender til det bedre.
Der skal skrues lidt på nogle knapper - ikke ændres en masse grundlæggende ting. I Lyngby kom Kusk, Weert og Lucas trods alt frem til chancer, og flere halve chancer. Vi havde muligheden for at komme foran ved Weert, men han brændte desværre. Ja Lyngby var bedre og mere tændte, men det havde jeg personligt forventet.

Endvidere har holdet ikke spillet 4-3-3 så længe. Én af ideerne med systemet er jo at få vores 3 tre forreste længere frem på banen, og iøvrigt fritage dem mere for det defensivt arbejde ved at spille med 3 på midtbanen. Så vil der i indkøringsfasen være lidt for stor afstand mellem midtbane og angreb. Her tror jeg dog, at Olsen og en evt. ny midtbanespiller (evt. Thomsen), kan få mere gang i offensiven, holde bedre i bolden, og tilmed skabe ro på holdet via sikre pasninger. Olsen har allerede vist, at han har blik for spillet, og vi må lige give ham lidt tid, før han shiner for alvor.

Kampen på søndag kan naturligvis blive fugl eller fisk, og skulle jeg sætte penge på et resultat bliver det et 2-3 nederlag eller 2-2 uafgjort, men det ændrer ikke på, at vi nok skal få gang i noget godt på længere sigt. Det er bare et pokkers langt transfervindue, og pga. Gaardes tidligere fejlskud, der først skal sælges, må vi acceptere den venteposition vi pt. sidder i.

Låst