Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Buzz Killington » 19. maj 2019, 19:16

Gaarde6 skrev:
19. maj 2019, 19:09
DenGamleMand skrev:
19. maj 2019, 16:33
Gaarde6 skrev:
19. maj 2019, 09:15
Hvis jeg kigger feks FCK, FCM og Brøndby trupperne igennem.
I FCK har de spillere som: Sotirios Papagiannopoulos, Michael Lüftner, Nikolaj Thomsen og Pieros Sotiriou som ikke spiller ret meget.
I FCM er det: Hassan, Okosun og Mayron George.
I Brøndby: Röcker, Kasper Fisker og Lasse Vigen.
Burde vi ikke kunne finde et par spillere blandt dem, som kunne forstærke os i stedet for at sidde på bænken ved dem?
Thomsen spiller da ok meget i FCK?

Kasper Fisker ville være fedt! Fatter ikke at han ikke har fået mere spilletid i sin tid i Brøndby.
Han spiller ja.
Men med tanke på FCK vil forstærke sig.
Så ryger spillerne som er på vippen vel endnu længere væk fra fast spilletid, tænker jeg.
Han vil jo være monster dyr, både i transfer og løn for en klub af vores størrelse. Desuden har han tidligere været plaget af alvorlige skader. Kan ikke se fornuften i sådan en handel.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 19. maj 2019, 19:20

Buzz Killington skrev:
19. maj 2019, 19:16


Han vil jo være monster dyr, både i transfer og løn for en klub af vores størrelse. Desuden har han tidligere været plaget af alvorlige skader. Kan ikke se fornuften i sådan en handel.
Enig. Vi kan heller ikke blive ved med at bruge så store beløb på spillere, der ikke kan sælges videre med fortjeneste. Thomsen er 26 og hvis han skal sælges efter 2-3 år bliver det max til samme pris.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 19. maj 2019, 19:23

Uldahl skrev:
18. maj 2019, 08:33
9000AA skrev:
18. maj 2019, 07:42
Uldahl skrev:
17. maj 2019, 16:27
FlæskeFrank skrev:
17. maj 2019, 15:22
Aalborg frederikshavner skrev:
16. maj 2019, 22:57
Kasperchr skrev:
16. maj 2019, 19:10


Ja det kan ikke gå stærkt nok!!
Måske udsigten til CL gruppespil til efteråret gør at Mæhle vil blive i KRC Genk men det er ren spekulation

Jeg tror Mæhle er så afklaret/determineret, at han spiller i en klub efter sommerferien, som er langt over den belgiske liga. Uanset Chl.

Hvis der var bud fremme på 100 mio kr. i vinters(Southampton), så tror jeg at han snart repræsenterer en solid PrL-klub eller top8 i Spanien eller Italien, top4 i Frankrig.

Jeg synes, at den indsats, som jeg har set ham leverer, er så eftertragtet i de helt store klubber. Det er ikke bare solidt, men også underholdende.

Om prisen så bliver meget højere end 100 mio kr. er jeg ikke sikker på. Men for den type backs sidder tegnebogen løs.
100% Enig der. Han har alle de kvaliteter en morderne top klub søger. Hans alder taget i betragtning og det han har vist, so far. Kan jeg ikke forstille mig han ryger for mindre end 100 mio. De sælger ham ikke for mindre, slet ikke med udsigt til CL næste sæson. Han er en guldfugl, og en fornuftig fyr, han har ikke travlt med at blive solgt.
Har nok spurgt før. Men nogen der har en realistisk ide om hvor meget videresalg procent vi har på ham??
Ikke andet end den skal være meget høj. Læste her på siden, kan ikke huske hvem der skrev det men han nævnte 25% Det jo uhørt højt, men de var også forhippet på at få ham, og med den lave salgs pris i mente er den nok ikke under 15% Gaarde har udtalt vi fik en god vidder salgs klausul, så der skal nok komme en pæn slat ind når han bliver solgt.
KRC Genk sælger ikke al arvesølvet med udsigt til CL gruppespil til efteråret.
Umiddelbart tror jeg at Sander Berge, Samatta og Trossard står først for hvis belgierne vil indkassere store transfer indtægter

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 19. maj 2019, 19:44

Nå men Vejle er rykket ned! Så vi skal vel på rov der...?

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Uldahl » 19. maj 2019, 20:30

Aalborg frederikshavner skrev:
19. maj 2019, 19:23
Uldahl skrev:
18. maj 2019, 08:33
9000AA skrev:
18. maj 2019, 07:42
Uldahl skrev:
17. maj 2019, 16:27
FlæskeFrank skrev:
17. maj 2019, 15:22
Aalborg frederikshavner skrev:
16. maj 2019, 22:57


Måske udsigten til CL gruppespil til efteråret gør at Mæhle vil blive i KRC Genk men det er ren spekulation

Jeg tror Mæhle er så afklaret/determineret, at han spiller i en klub efter sommerferien, som er langt over den belgiske liga. Uanset Chl.

Hvis der var bud fremme på 100 mio kr. i vinters(Southampton), så tror jeg at han snart repræsenterer en solid PrL-klub eller top8 i Spanien eller Italien, top4 i Frankrig.

Jeg synes, at den indsats, som jeg har set ham leverer, er så eftertragtet i de helt store klubber. Det er ikke bare solidt, men også underholdende.

Om prisen så bliver meget højere end 100 mio kr. er jeg ikke sikker på. Men for den type backs sidder tegnebogen løs.
100% Enig der. Han har alle de kvaliteter en morderne top klub søger. Hans alder taget i betragtning og det han har vist, so far. Kan jeg ikke forstille mig han ryger for mindre end 100 mio. De sælger ham ikke for mindre, slet ikke med udsigt til CL næste sæson. Han er en guldfugl, og en fornuftig fyr, han har ikke travlt med at blive solgt.
Har nok spurgt før. Men nogen der har en realistisk ide om hvor meget videresalg procent vi har på ham??
Ikke andet end den skal være meget høj. Læste her på siden, kan ikke huske hvem der skrev det men han nævnte 25% Det jo uhørt højt, men de var også forhippet på at få ham, og med den lave salgs pris i mente er den nok ikke under 15% Gaarde har udtalt vi fik en god vidder salgs klausul, så der skal nok komme en pæn slat ind når han bliver solgt.
KRC Genk sælger ikke al arvesølvet med udsigt til CL gruppespil til efteråret.
Umiddelbart tror jeg at Sander Berge, Samatta og Trossard står først for hvis belgierne vil indkassere store transfer indtægter
Tror heller ikke på at han bliver solgt her til sommer. Han er en profil på holdet og CL venter. Gør han det godt der også vil det øge hans værdi væsentligt. + Den økonomiske gevinst i CL. Han er en guldfugl der skal have lov til at udvikle sig, Og Genk har udtalt vi sælger ikke vores profiler, da Southamton kom med et bud på 85 mio.

Det vil være optimalt for hans vidre udvikling at han bliver i Genk et årstid endnu. Så jeg tror ikke på et salg af ham og det kommer vi til at mærke når der skal handles ind til sommer.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FlæskeFrank » 19. maj 2019, 22:05

Uldahl skrev:
19. maj 2019, 20:30
Aalborg frederikshavner skrev:
19. maj 2019, 19:23
KRC Genk sælger ikke al arvesølvet med udsigt til CL gruppespil til efteråret.
Umiddelbart tror jeg at Sander Berge, Samatta og Trossard står først for hvis belgierne vil indkassere store transfer indtægter
Tror heller ikke på at han bliver solgt her til sommer. Han er en profil på holdet og CL venter. Gør han det godt der også vil det øge hans værdi væsentligt. + Den økonomiske gevinst i CL. Han er en guldfugl der skal have lov til at udvikle sig, Og Genk har udtalt vi sælger ikke vores profiler, da Southamton kom med et bud på 85 mio.

Det vil være optimalt for hans vidre udvikling at han bliver i Genk et årstid endnu. Så jeg tror ikke på et salg af ham og det kommer vi til at mærke når der skal handles ind til sommer.
Selvfølgelig sælger Genk Mæhle til sommer.

Mæhle er kontraktfri til næste sommer. Og hvis de skulle forlænge med ham bliver det rasende dyrt og der kommer gode bud ham. Og så havde de nok forlænget med ham i foråret.

Genk er direkte kvalificeret til ChL-gruppespillet.

Den eneste grund til, at de ikke skulle sælge ham er, at de har købt ham relativt billigt og derfor kan tåle at afskrive investeringen. Men han bliver ikke mindre værd af at spille ChL
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gaarde6 » 19. maj 2019, 22:11

Buzz Killington skrev:
19. maj 2019, 19:16
Gaarde6 skrev:
19. maj 2019, 19:09
DenGamleMand skrev:
19. maj 2019, 16:33
Gaarde6 skrev:
19. maj 2019, 09:15
Hvis jeg kigger feks FCK, FCM og Brøndby trupperne igennem.
I FCK har de spillere som: Sotirios Papagiannopoulos, Michael Lüftner, Nikolaj Thomsen og Pieros Sotiriou som ikke spiller ret meget.
I FCM er det: Hassan, Okosun og Mayron George.
I Brøndby: Röcker, Kasper Fisker og Lasse Vigen.
Burde vi ikke kunne finde et par spillere blandt dem, som kunne forstærke os i stedet for at sidde på bænken ved dem?
Thomsen spiller da ok meget i FCK?

Kasper Fisker ville være fedt! Fatter ikke at han ikke har fået mere spilletid i sin tid i Brøndby.
Han spiller ja.
Men med tanke på FCK vil forstærke sig.
Så ryger spillerne som er på vippen vel endnu længere væk fra fast spilletid, tænker jeg.
Han vil jo være monster dyr, både i transfer og løn for en klub af vores størrelse. Desuden har han tidligere været plaget af alvorlige skader. Kan ikke se fornuften i sådan en handel.
Nu har man jo før hørt om spillere, som er villig til at gå en del ned i løn ved udsigten til fast spilletid (Kusk og Lucas)
Men nu var mine foreslag jo heller ikke fordi at jeg gerne så dem alle til AaB.
Skimtede bare trupperne igennem for spillere, som ikke spillede fast :-)

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Brent » 19. maj 2019, 23:21

Mine ønsker er en forstærkning til alle kæder:

Angreb - Kirkevold
Midtbane - Mads Albæk
Forsvar - Thelander
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 20. maj 2019, 08:55

Brent skrev:
19. maj 2019, 23:21
Mine ønsker er en forstærkning til alle kæder:

Angreb - Kirkevold
Midtbane - Mads Albæk
Forsvar - Thelander
Ikke flere aldrende middelspillere, tak :|

Lad os få nogle unge spillere med videresalgspotentiale. Det en den eneste vej ud af dødsspiralen.

Det er tid til at erkende at AaB er et midterhold. Der er ikke ambitioner, økonomi eller evner til mere end det. Derfor handler det om at lave nogle store salg, så hjulene kan køre rundt og der måske i fremtiden kan være råd til en ny indkøbsrunde á la 2016-18. Vi kommer ingen vegne med flere dyre rutineindkøb.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 20. maj 2019, 08:58

Brent skrev:
19. maj 2019, 23:21
Mine ønsker er en forstærkning til alle kæder:

Angreb - Kirkevold
Midtbane - Mads Albæk
Forsvar - Thelander
3 stærke spillere, men også 3 spillere, som har kæmpet en del med skader... Det er svært at finde rutinerede forstærkninger.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Hanga » 20. maj 2019, 09:16

FIDEL skrev:
20. maj 2019, 08:58
Brent skrev:
19. maj 2019, 23:21
Mine ønsker er en forstærkning til alle kæder:

Angreb - Kirkevold
Midtbane - Mads Albæk
Forsvar - Thelander
3 stærke spillere, men også 3 spillere, som har kæmpet en del med skader... Det er svært at finde rutinerede forstærkninger.
I den kategori er der også Aron Johannsson, der står med kontraktudløb i Werder. Men han har godt nok også næsten været skadet på Ramkilde niveau.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 20. maj 2019, 09:30

Yankee skrev:
20. maj 2019, 08:55
Lad os få nogle unge spillere med videresalgspotentiale. Det en den eneste vej ud af dødsspiralen.
Lesniak og Safranko var unge spillere med videresalgspotentiale. Det var totalt fejlslagne indkøb. Vi skal simpelthen have vished for at bedre scouting-kompetencer er sat i spil.

Alle grinede af Ted Van Leeuwen og hans discount-indkøb i Esbjerg, men flere af dem er absolutte nøglespillere i deres nuværende flotte sæson.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Buzz Killington » 20. maj 2019, 09:57

Gamen skrev:
20. maj 2019, 09:30
Yankee skrev:
20. maj 2019, 08:55
Lad os få nogle unge spillere med videresalgspotentiale. Det en den eneste vej ud af dødsspiralen.
Lesniak og Safranko var unge spillere med videresalgspotentiale. Det var totalt fejlslagne indkøb. Vi skal simpelthen have vished for at bedre scouting-kompetencer er sat i spil.

Alle grinede af Ted Van Leeuwen og hans discount-indkøb i Esbjerg, men flere af dem er absolutte nøglespillere i deres nuværende flotte sæson.
EFB rykkede jo også ned under Ted. De spillere han hentede var overhovedet ikke klar.

Det skulle forresten ikke undre mig hvis Lesniak eller Safranko var blevet profiler for EFB såfremt Ted havde hentet dem dengang. EFB har været så heldige at de har haft en hel sæson med træningskampe til at få kørt spillerne ind. Den luksus har vi bare ikke.

Ja, hvor vil jeg hen med det. Vel et eller andet med at du har ret i at det er absolut af ypperste prioritet at vi enten henter en chef med et solidt netværk eller hente en scout Der kan gøre Gaarden arbejde for ham.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 20. maj 2019, 10:04

Gamen skrev:
20. maj 2019, 09:30
Yankee skrev:
20. maj 2019, 08:55
Lad os få nogle unge spillere med videresalgspotentiale. Det en den eneste vej ud af dødsspiralen.
Lesniak og Safranko var unge spillere med videresalgspotentiale. Det var totalt fejlslagne indkøb. Vi skal simpelthen have vished for at bedre scouting-kompetencer er sat i spil.

Alle grinede af Ted Van Leeuwen og hans discount-indkøb i Esbjerg, men flere af dem er absolutte nøglespillere i deres nuværende flotte sæson.
Helt enig ift. scouting. Reelt set burde man totalt smække kassen i før Gaarde havde ansat mindst én scout og lavet en egentlig transferstrategi. Lige nu er det som at give teenagedatteren fri leg på gågaden med fars dankort.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 20. maj 2019, 10:34

Yankee skrev:
20. maj 2019, 10:04
Gamen skrev:
20. maj 2019, 09:30
Yankee skrev:
20. maj 2019, 08:55
Lad os få nogle unge spillere med videresalgspotentiale. Det en den eneste vej ud af dødsspiralen.
Lesniak og Safranko var unge spillere med videresalgspotentiale. Det var totalt fejlslagne indkøb. Vi skal simpelthen have vished for at bedre scouting-kompetencer er sat i spil.

Alle grinede af Ted Van Leeuwen og hans discount-indkøb i Esbjerg, men flere af dem er absolutte nøglespillere i deres nuværende flotte sæson.
Helt enig ift. scouting. Reelt set burde man totalt smække kassen i før Gaarde havde ansat mindst én scout og lavet en egentlig transferstrategi. Lige nu er det som at give teenagedatteren fri leg på gågaden med fars dankort.
En del af Nordkraften er jo også at opgradere scoutingen. Jeg har lidt kontakt med Bælum, idet vi spillede sammen i KFUM for mange mange år siden, og han siger følgende:
"Nye spillere skal fremadrettet rekrutteres via et nyt scouting setup, der under Nordkraften skal implementeres. Dette bliver en kombination af en analytiker der kan overskue et stort felt af internationale spillere og et netværk der kan se spillerne sammen med Gaarde. Vi har simpelthen ikke økonomi til at ramme forkert, så dette er et must hvis strategien skal lykkedes.
Samtidig skal vi øge investeringen i primært U17 og U19 talenterne, således vi mindsker transitionsperioden fra U19 til senior. Eksempelvis skal vi øge antallet af spillede internationale kampe for denne gruppe, så deres markedsværdi vil stige (vi er fortsat dybt afhængige af transferindtægter) og de hurtige kan gøre en forskel på holdet.
På den korte sigt er der mange ting vi skal gøre rigtigt i dette transfervindue, da det jo er åbenlyst for enhver, at vi skal opbygge et nyt hierarki på holdet i forbindelse med det generationsskifte der er i gang."

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 20. maj 2019, 10:51

FIDEL skrev:
20. maj 2019, 10:34
En del af Nordkraften er jo også at opgradere scoutingen. Jeg har lidt kontakt med Bælum, idet vi spillede sammen i KFUM for mange mange år siden, og han siger følgende:
"Nye spillere skal fremadrettet rekrutteres via et nyt scouting setup, der under Nordkraften skal implementeres. Dette bliver en kombination af en analytiker der kan overskue et stort felt af internationale spillere og et netværk der kan se spillerne sammen med Gaarde. Vi har simpelthen ikke økonomi til at ramme forkert, så dette er et must hvis strategien skal lykkedes.
Samtidig skal vi øge investeringen i primært U17 og U19 talenterne, således vi mindsker transitionsperioden fra U19 til senior. Eksempelvis skal vi øge antallet af spillede internationale kampe for denne gruppe, så deres markedsværdi vil stige (vi er fortsat dybt afhængige af transferindtægter) og de hurtige kan gøre en forskel på holdet.
På den korte sigt er der mange ting vi skal gøre rigtigt i dette transfervindue, da det jo er åbenlyst for enhver, at vi skal opbygge et nyt hierarki på holdet i forbindelse med det generationsskifte der er i gang."
Det lyder enormt klogt hele vejen igennem. Meget positivt :thumbsup: Lad os håbe det bliver til realiteter snarest!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 20. maj 2019, 11:05

Vi kan vel med fordel gå på rov i Vejle efter de er nedrykket.
Jeg tænker at én de solide midtstoppere Greve og Lauritsen, kunne være godt i vores trup. Yderligere kunne Hallberg, Mucolli og Sousa være interessante, og har videresalgspotentiale. Sousa skal bare liiiiiiige rettes til, så han ikke får sine hjerneblødninger.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5176
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 20. maj 2019, 11:28

FIDEL skrev:
20. maj 2019, 11:05
Vi kan vel med fordel gå på rov i Vejle efter de er nedrykket.
Jeg tænker at én de solide midtstoppere Greve og Lauritsen, kunne være godt i vores trup. Yderligere kunne Hallberg, Mucolli og Sousa være interessante, og har videresalgspotentiale. Sousa skal bare liiiiiiige rettes til, så han ikke får sine hjerneblødninger.
Jeg ved ikke helt hvor meget der er at hente. Greve og Lauritsen er jo nogle store duelspillere og selvom vi skal have duelstyrke så skal de også passe ind i konceptet. Vil det ikke bare blive en discount Holger?

Souse virker til at få alt for mange dumme ideer og ham synes jeg ikke vi kan bygge noget på. Hallberg har jeg ikke set nok og Mucolli er vel lige så stabil/ustabil som Thellufsen.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gnu » 20. maj 2019, 11:38

Yankee skrev:
20. maj 2019, 10:51
FIDEL skrev:
20. maj 2019, 10:34
En del af Nordkraften er jo også at opgradere scoutingen. Jeg har lidt kontakt med Bælum, idet vi spillede sammen i KFUM for mange mange år siden, og han siger følgende:
"Nye spillere skal fremadrettet rekrutteres via et nyt scouting setup, der under Nordkraften skal implementeres. Dette bliver en kombination af en analytiker der kan overskue et stort felt af internationale spillere og et netværk der kan se spillerne sammen med Gaarde. Vi har simpelthen ikke økonomi til at ramme forkert, så dette er et must hvis strategien skal lykkedes.
Samtidig skal vi øge investeringen i primært U17 og U19 talenterne, således vi mindsker transitionsperioden fra U19 til senior. Eksempelvis skal vi øge antallet af spillede internationale kampe for denne gruppe, så deres markedsværdi vil stige (vi er fortsat dybt afhængige af transferindtægter) og de hurtige kan gøre en forskel på holdet.
På den korte sigt er der mange ting vi skal gøre rigtigt i dette transfervindue, da det jo er åbenlyst for enhver, at vi skal opbygge et nyt hierarki på holdet i forbindelse med det generationsskifte der er i gang."
Det lyder enormt klogt hele vejen igennem. Meget positivt :thumbsup: Lad os håbe det bliver til realiteter snarest!
Helt enig, det er meget positive toner. Men man kan ikke lade være med at undre sig over, hvorfor det har taget så lang tid for AaB at nå frem til den erkendelse. Scouting og overgangen fra ungdoms- til seniorfodbold er områder, som lægmænd fra debatsiden her har peget på gennem tre-fire år, så man skulle tro at det også var muligt for ansatte i en professionel fodboldklub at se det.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 20. maj 2019, 11:38

Jakobsen skrev:
20. maj 2019, 11:28
FIDEL skrev:
20. maj 2019, 11:05
Vi kan vel med fordel gå på rov i Vejle efter de er nedrykket.
Jeg tænker at én de solide midtstoppere Greve og Lauritsen, kunne være godt i vores trup. Yderligere kunne Hallberg, Mucolli og Sousa være interessante, og har videresalgspotentiale. Sousa skal bare liiiiiiige rettes til, så han ikke får sine hjerneblødninger.
Jeg ved ikke helt hvor meget der er at hente. Greve og Lauritsen er jo nogle store duelspillere og selvom vi skal have duelstyrke så skal de også passe ind i konceptet. Vil det ikke bare blive en discount Holger?

Souse virker til at få alt for mange dumme ideer og ham synes jeg ikke vi kan bygge noget på. Hallberg har jeg ikke set nok og Mucolli er vel lige så stabil/ustabil som Thellufsen.
Ja vi bør jo nok hente en midtstopper, som har et godt pasningsspil, men de er sgu svære at finde, og selv Thelander og Lasse Nielsen er ikke ligefrem gode pasningsspillere. Jeg tror Gaarde og Co. går efter de 2 gamle AaB-drenge, og kan det ikke lade sig gøre, så må Gaarde længere ned på listen over emner.

Ang. den centrale midtbane, så er det dælme også svært at komme op med nogle erfarne ledertyper, der er til at hente for penge. Vi skal dog have mindst 1 ny central midt ind i truppen, og det må meget gerne være én med en stor motor og som er tryg med bolden. Dog bliver det svært at finde en decideret leder til midtbanen.
Jeg ved faktisk ikke om Vigen er en ledertype på banen, men foruden ham, kan jeg godt forestille mig, at AaB har kig på Mistrati, Opondo, Bjarke Jakobsen.

Låst