Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Forza » 14. jan 2020, 19:52

binderup skrev:
14. jan 2020, 19:18
https://www.google.com/amp/s/www.washin ... Type%3Damp
Vores tidligere kant Edison Flores er angiveligt røget videre for en sum af $5.000.000 USD - havde vi en videresalgsklausul på ham?
Det tror jeg desværre ikke. Det er i hvert fald ikke nævnt på noget tidspunkt ifbm handlen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Jakobsen » 14. jan 2020, 21:03

Hanga skrev:
14. jan 2020, 18:47
Kokkefar skrev:
14. jan 2020, 16:46
9000AaB skrev:
14. jan 2020, 16:21
jonas386 skrev:
14. jan 2020, 15:50
9000AaB skrev:
14. jan 2020, 15:39
Sååå Van Wert er ved at fylde en lejlighed i en AaB varevogn og sin bil og lejligheden er næsten tømt.... håber ik han smutter...
Hvorfor ikke? Altså jeg kan super godt li ham som person. Han virker sympatisk og til at have de rette værdier. Men jeg synes ikke at han er nogen specielt giftig frontløber. Hans skadeshistorik er bekymrende og han er vel blandt de mere løntunge spillere i truppen. Hvis vi kan sende ham videre, og måske få lidt penge (1 million kroner eller sådan) så sal vi da slå til.
Ka godt mærke jeg er mere fan af ham end mange andre måske er, men han scorer nogle mål alligevel henover en sæson. Desværre været skadet ja og man lægger ikke så meget mærke til ham i kampene, men alligevel kommer han da over 10 mål pr sæson det vel okay?
40 kampe har han spillet og lavet 17 mål og 3 assist -oflg transfermarkt.
Fatter slet ikke den aversion der er imod ham. Han er den bedste angriber vi har haft længe, og lige præcis den type angriber vi har manglet. Synd at hovedskaderne har stået i vejen for kontinuitet.
Jeg er enig. Superligatopscorer bliver han nok ikke, men han er rimelig allround og bør sagtens kunne score et tocifret antal mål hvis han holder sig skadesfri. Det er desværre blevet lidt en sandhed herinde at han er uskarp, hvilket jeg medgiver at han var i starten af denne sæson, men ellers synes jeg nu også han har været en okay afslutter i AaB trøjen. Jeg ser det som en stor opgradering fra Pohl.
Problemet er vel, at Tom van Weert lidt er den der klasssiske lille angriber i en 4-4-2 og hos os skal han være spids. Det kan let blive sådan noget ala. Claus Jensen og Jon Dahl som de to forreste på landsholdet. På papiret er det meget godt, men det fungerer ikke mod de flete modstandere. Jeg vil egentlig ikke af med Weert som jeg mener er en superligaspiller en smule over middel og godt kunne snitte 10 mål per. sæson, men vi er lidt handicappede af at vores spids ikke rigtigt truer i dybden. Der er dog mange andre måder at løse det på. Faktisk tror jeg også han ville pynte ved siden af en arbejdshest som Pohl. Vores angreb er ikke komplet kompetencemæssigt, men udskiftning af van Weert ville betemt ikke være min første prioritet. Jeg vil hellere have en offensivspiller til som kunne skabe noget bevægelse og firgøre Lucas til 10'eren.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Halil » 15. jan 2020, 10:40

binderup skrev:
14. jan 2020, 19:18
https://www.google.com/amp/s/www.washin ... Type%3Damp
Vores tidligere kant Edison Flores er angiveligt røget videre for en sum af $5.000.000 USD - havde vi en videresalgsklausul på ham?
Det var meget kedeligt, at projektet med Flores ikke lykkedes.

Men lykkeligt for Flores, at hans karriere overlevede AaB.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 767
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af bedstefar » 15. jan 2020, 11:16

Kedeligt vindue, tror ikke vi får købt nogen som helst. Er målet at få solgt Oliver i dette vindue?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Jakobsen » 15. jan 2020, 11:21

Lej Pohl og hold truppen så intakt som muligt. Synes ikke der skal bruges penge før Inge Andre er tiltrådt og kan danne sig et overblik over holdet. Der er da absolut ting jeg synes der skal laves om, men så længe vi ikke har en sportsdirektør må det være minimalt hvad vi gør.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Altid-for-Aalborg
2. div
2. div
Indlæg: 101
Tilmeldt: 30. maj 2016, 15:33
Favoritspiller: Røde romario (Erik Bo)

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Altid-for-Aalborg » 15. jan 2020, 11:45


jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 15. jan 2020, 13:09

Jeg synes ikke at Van Weert er en dårlig fodboldspiller. Jeg synes bare, at han passer dårligt til den måde vi vil spille på. Teknisk er han god, og som andre har påpeget en spiller der kan indgå i kombinetionerne med Kusk, Lucas, PO og Fossum. Men det bliver måske lidt for meget spillen rundt, og han er for mig at se ikke en stor nok trussel i boksen. Her er spillere som Kaufmann og Ronnie Schwartz på hver deres måde et bedre valg (bare for at nævne nogle eksempler).

Jeg kan som sagt godt li' Van Weert, men hvis vi skulle få muligheden for at skippe ham afsted og måske finde lidt penge til et alternativ, så håber jeg også vi griber den. Eksempelvis Er Mikael Ishak på fri transfer til sommer. Han kunne være spændende at se i truppen. Ronnie Schwartz kunne være en anden mulighed, hvis ikke det rigtige udlandseventyr byder sig til.

Jeg vil dog også sige, at jeg ikke mener at Van Weert skal videre for enhver pris. Jeg siger bare, at hvis man har fundet en interesseret køber, så ville jeg nok ikke presse prisen alt for voldsomt.
Mit primære håb for vinduet er, at vi får sendt Abildgaard afsted, og at vi finder en 6'er (der kan komme enten nu eller til sommer) der kan dominere den defensive del af midtbanen, og give Fossum og Olsen plads til at være teknikkere. Hvis vi samtidig kan få forlænget med Okore, som der bliver åbnet lidt op for, så er jeg personligt meget tilfreds.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Halil » 15. jan 2020, 14:00

Jakobsen skrev:
15. jan 2020, 11:21
Lej Pohl og hold truppen så intakt som muligt. Synes ikke der skal bruges penge før Inge Andre er tiltrådt og kan danne sig et overblik over holdet. Der er da absolut ting jeg synes der skal laves om, men så længe vi ikke har en sportsdirektør må det være minimalt hvad vi gør.
Mhp. på omskoling til højreback?
Uden Synd Ingen Frelse

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 15. jan 2020, 14:16

Altid-for-Aalborg skrev:
15. jan 2020, 11:45
Der kommer lidt mønt til AaB


https://nordjyske.dk/nyheder/sport/saa- ... f152ac9462
Endelig har vi med Flores en spiller i udlandet der har succes og hvad sker der...
Så viser det sig at vi ikke har en videresalgsklausul :@

Det en ommer Gaarde

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 15. jan 2020, 14:24

jonas386 skrev:
15. jan 2020, 13:09
Jeg synes ikke at Van Weert er en dårlig fodboldspiller. Jeg synes bare, at han passer dårligt til den måde vi vil spille på. Teknisk er han god, og som andre har påpeget en spiller der kan indgå i kombinetionerne med Kusk, Lucas, PO og Fossum. Men det bliver måske lidt for meget spillen rundt, og han er for mig at se ikke en stor nok trussel i boksen. Her er spillere som Kaufmann og Ronnie Schwartz på hver deres måde et bedre valg (bare for at nævne nogle eksempler).

Jeg kan som sagt godt li' Van Weert, men hvis vi skulle få muligheden for at skippe ham afsted og måske finde lidt penge til et alternativ, så håber jeg også vi griber den. Eksempelvis Er Mikael Ishak på fri transfer til sommer. Han kunne være spændende at se i truppen. Ronnie Schwartz kunne være en anden mulighed, hvis ikke det rigtige udlandseventyr byder sig til.

Jeg vil dog også sige, at jeg ikke mener at Van Weert skal videre for enhver pris. Jeg siger bare, at hvis man har fundet en interesseret køber, så ville jeg nok ikke presse prisen alt for voldsomt.
Mit primære håb for vinduet er, at vi får sendt Abildgaard afsted, og at vi finder en 6'er (der kan komme enten nu eller til sommer) der kan dominere den defensive del af midtbanen, og give Fossum og Olsen plads til at være teknikkere. Hvis vi samtidig kan få forlænget med Okore, som der bliver åbnet lidt op for, så er jeg personligt meget tilfreds.
Jeg hørte fra en forholdsvis pålidelig kilde idag, at Van Weert ikke er på vej videre. Der skulle eftersigende være helt stille omkring truppen.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Ham der Emil » 15. jan 2020, 14:31

Aalborg frederikshavner skrev:
15. jan 2020, 14:16
Altid-for-Aalborg skrev:
15. jan 2020, 11:45
Der kommer lidt mønt til AaB


https://nordjyske.dk/nyheder/sport/saa- ... f152ac9462
Endelig har vi med Flores en spiller i udlandet der har succes og hvad sker der...
Så viser det sig at vi ikke har en videresalgsklausul :@

Det en ommer Gaarde
Mæhle?
Et Hjerte - En Klub

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 15. jan 2020, 14:35

Ham der Emil skrev:
15. jan 2020, 14:31
Aalborg frederikshavner skrev:
15. jan 2020, 14:16
Altid-for-Aalborg skrev:
15. jan 2020, 11:45
Der kommer lidt mønt til AaB


https://nordjyske.dk/nyheder/sport/saa- ... f152ac9462
Endelig har vi med Flores en spiller i udlandet der har succes og hvad sker der...
Så viser det sig at vi ikke har en videresalgsklausul :@

Det en ommer Gaarde
Mæhle?
Hvor rygterne går på en videresalgsklausul på 7,5%.
Til sammenligning er der snak om at FCN har en videresalgsklausul på 25% for Lobotka

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 15. jan 2020, 14:53

Flores blev vel også solgt dyrere end de fleste herinde havde regnet med? Jeg husker ikke om der har været konkrete beløber nævnt, men mit indtryk er at han blev solgt i omegnen af 10 millioner. Jeg er ikke sikker på, at en videresalgsklausul havde givet økonomisk mening, da det tilsvarende ville være et fald i overgangssummen. Og så er 35 millioner jo heller ikke alverden. Var han blevet solgt for 3-5 gange så meget, så klart. Men i det her tilfælde tror jeg det har været fint fra AaBs side.

Flores er en dygtig spiller, og jeg mistænker stadig at en stor del til, at han ikke slog igennem hos os var de mange rejser til Peru og kampagnen med landsholdet. Det må være noget nemmere at tage turen fra Mexico til Lima så ofte end fra Aalborg.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 594
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af KongGulerod » 15. jan 2020, 14:57

Jakobsen skrev:
15. jan 2020, 11:21
Lej Pohl og hold truppen så intakt som muligt. Synes ikke der skal bruges penge før Inge Andre er tiltrådt og kan danne sig et overblik over holdet. Der er da absolut ting jeg synes der skal laves om, men så længe vi ikke har en sportsdirektør må det være minimalt hvad vi gør.
Helt enig i den sidste del. Inge Andre skal gerne have de bedst mulige økonomiske muligheder, når han tiltræder.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Jakobsen » 15. jan 2020, 15:16

Halil skrev:
15. jan 2020, 14:00
Jakobsen skrev:
15. jan 2020, 11:21
Lej Pohl og hold truppen så intakt som muligt. Synes ikke der skal bruges penge før Inge Andre er tiltrådt og kan danne sig et overblik over holdet. Der er da absolut ting jeg synes der skal laves om, men så længe vi ikke har en sportsdirektør må det være minimalt hvad vi gør.
Mhp. på omskoling til højreback?
Nej, vil have Pohl som den venstre angriber og så Lucas ned på tre-mands midtbanen. Problemet med at spille med Lucas, Kusk og van Weert/Kaufmann i forreste linje er, at det meget bliver en masse pasninger uden gennembrud. Pohls dybdeløb vil flense skævvride modstandernes forsvar hele tiden og skabe meget mere plads til de andre. Pohl skal ikke ligge helt ude ved sidelinjen så det bliver måske en lidt skæv formation med lidt mere tilbagetrukket og længere ude og med Pohl lidt længere fremme, men tættere på boksen. Derudover mener jeg, at Magnus for ofte bliver en hæmsko og har for lavet niveau så jeg synes vi skal nytænke midtbanen til en tre-mands midtbane med Fossum, Olsen og Lucas.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Halil » 15. jan 2020, 15:36

Jakobsen skrev:
15. jan 2020, 15:16
Halil skrev:
15. jan 2020, 14:00
Jakobsen skrev:
15. jan 2020, 11:21
Lej Pohl og hold truppen så intakt som muligt. Synes ikke der skal bruges penge før Inge Andre er tiltrådt og kan danne sig et overblik over holdet. Der er da absolut ting jeg synes der skal laves om, men så længe vi ikke har en sportsdirektør må det være minimalt hvad vi gør.
Mhp. på omskoling til højreback?
Nej, vil have Pohl som den venstre angriber og så Lucas ned på tre-mands midtbanen. Problemet med at spille med Lucas, Kusk og van Weert/Kaufmann i forreste linje er, at det meget bliver en masse pasninger uden gennembrud. Pohls dybdeløb vil flense skævvride modstandernes forsvar hele tiden og skabe meget mere plads til de andre. Pohl skal ikke ligge helt ude ved sidelinjen så det bliver måske en lidt skæv formation med lidt mere tilbagetrukket og længere ude og med Pohl lidt længere fremme, men tættere på boksen. Derudover mener jeg, at Magnus for ofte bliver en hæmsko og har for lavet niveau så jeg synes vi skal nytænke midtbanen til en tre-mands midtbane med Fossum, Olsen og Lucas.
Hmm. Det ved jeg nu ikke om jeg ønsker.

Pohl har nogle fine kompetencer fysisk, men bliver aldrig en afslutter. Pohl som højreback efter en omskoling i stil med Dalle kunne jeg måske godt se for mig.
Uden Synd Ingen Frelse

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 15. jan 2020, 15:44

Hvis ellers Bærtelsen er skadesfri kunne det måske være noget med et udlån da udsigten til spilletid i den bolsjestribede trøje er meget begrænset

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Rams » 15. jan 2020, 15:48

Aalborg frederikshavner skrev:
15. jan 2020, 15:44
Hvis ellers Bærtelsen er skadesfri kunne det måske være noget med et udlån da udsigten til spilletid i den bolsjestribede trøje er meget begrænset
Lad os nu først se, hvad der sker ift. Okore
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Jakobsen » 15. jan 2020, 15:55

Halil skrev:
15. jan 2020, 15:36
Jakobsen skrev:
15. jan 2020, 15:16
Halil skrev:
15. jan 2020, 14:00
Jakobsen skrev:
15. jan 2020, 11:21
Lej Pohl og hold truppen så intakt som muligt. Synes ikke der skal bruges penge før Inge Andre er tiltrådt og kan danne sig et overblik over holdet. Der er da absolut ting jeg synes der skal laves om, men så længe vi ikke har en sportsdirektør må det være minimalt hvad vi gør.
Mhp. på omskoling til højreback?
Nej, vil have Pohl som den venstre angriber og så Lucas ned på tre-mands midtbanen. Problemet med at spille med Lucas, Kusk og van Weert/Kaufmann i forreste linje er, at det meget bliver en masse pasninger uden gennembrud. Pohls dybdeløb vil flense skævvride modstandernes forsvar hele tiden og skabe meget mere plads til de andre. Pohl skal ikke ligge helt ude ved sidelinjen så det bliver måske en lidt skæv formation med lidt mere tilbagetrukket og længere ude og med Pohl lidt længere fremme, men tættere på boksen. Derudover mener jeg, at Magnus for ofte bliver en hæmsko og har for lavet niveau så jeg synes vi skal nytænke midtbanen til en tre-mands midtbane med Fossum, Olsen og Lucas.
Hmm. Det ved jeg nu ikke om jeg ønsker.

Pohl har nogle fine kompetencer fysisk, men bliver aldrig en afslutter. Pohl som højreback efter en omskoling i stil med Dalle kunne jeg måske godt se for mig.
Pohl skulle nok lave 5-7 mål på en sæson på det her hold, men det er slet ikke målscorer jeg tænker ham som. Jeg tænker ham som en der gør de andre gode og han vil bidrage med meget mere end f.eks. Børsting. At Pohl ikke er nogen bomber ser jeg ikke som problemet da vi har Kauf og van Weert som målscorere + Lucas og Kusk vil score jævnligt. Derudover tror jeg absolut det ville være gavnlig for Pohls udvikling som afslutter, at han ikke skal bære holdet som målscorer længere.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Brodernumsi » 15. jan 2020, 17:37

Aalborg frederikshavner skrev:
15. jan 2020, 14:35
Ham der Emil skrev:
15. jan 2020, 14:31
Aalborg frederikshavner skrev:
15. jan 2020, 14:16
Altid-for-Aalborg skrev:
15. jan 2020, 11:45
Der kommer lidt mønt til AaB


https://nordjyske.dk/nyheder/sport/saa- ... f152ac9462
Endelig har vi med Flores en spiller i udlandet der har succes og hvad sker der...
Så viser det sig at vi ikke har en videresalgsklausul :@

Det en ommer Gaarde
Mæhle?
Hvor rygterne går på en videresalgsklausul på 7,5%.
Til sammenligning er der snak om at FCN har en videresalgsklausul på 25% for Lobotka
Så én bruger herinde har overhørt nogen, der snakkede om 7,5%, det tror du så på, fordi det er en negativ historie? Hvad med dem, der har nævnt 25-30%? Men det affærdiger du, fordi det er jo for godt til at være sandt. Tag en prozac, eller 3.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Låst