Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 22. jan 2020, 16:52

KongGulerod skrev:
22. jan 2020, 16:46
Jeg har ikke noget imod at sælge Kaufmann til 25, men at det er til FCK irriterer mig lidt. Jeg så gerne, at vi undgik at forstærke vores konkurrenter...
Tror mere at det er 15-18 i transfersum som kan ende med op mod 25 mill. hvis Kaufmann Sørensen får succes i FCK.

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 594
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af KongGulerod » 22. jan 2020, 16:58

Aalborg frederikshavner skrev:
22. jan 2020, 16:52
KongGulerod skrev:
22. jan 2020, 16:46
Jeg har ikke noget imod at sælge Kaufmann til 25, men at det er til FCK irriterer mig lidt. Jeg så gerne, at vi undgik at forstærke vores konkurrenter...
Tror mere at det er 15-18 i transfersum som kan ende med op mod 25 mill. hvis Kaufmann Sørensen får succes i FCK.
Det irriterer mig så bare endnu mere :D Jeg håber på, at han tager mindst 6 måneder mere i AaB og så bliver skudt af til udlandet.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 22. jan 2020, 16:58

Forza skrev:
22. jan 2020, 16:07
Gaarde6 skrev:
22. jan 2020, 16:01
donjuul84 skrev:
22. jan 2020, 15:39
EB melder om en pris på 25 mill for Kaufmann det må være tilfredsstillende hvis det er sandt https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... et/7969234
HOLY FUCK!!!
Hvis det er rigtigt så er det bare med at få solgt!
Jeg mener det er et klasse salg til den pris!
Ikke et ondt ord om Kaufman, som jeg virkelig godt kan lide som spiller.
Men til 25, kan vi selv gøre noget på transfer markedet og sætte et fluebben ved en indtægt.
Lad os nu se om noget af det ikke er bundet op i klausuler. Ligesom Stage der kostede 18 mio men kan stige til 25 mio afhængigt af antal spillere kampe.
Tror du er inde på noget væsentligt, det lyder meget realistisk at de 25 er inkl. klausuler som skal indløses (eksempelvis antal kampe, FCK succes i europæisk bold mv.)

Med mindre vi henter en god erstatning er vi svækket og økonomisk er det ikke nogen super handel hvis vi her og nu får 15-18 mill.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af 9000AA » 22. jan 2020, 17:13

Mon ikke vi får Thomsen for en slik så, hvis Kaufmann ender med at ryge til København?! Det vil undre mig meget hvis ikke det er på tale.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af gravballe » 22. jan 2020, 17:17

9000AA skrev:
22. jan 2020, 17:13
Mon ikke vi får Thomsen for en slik så, hvis Kaufmann ender med at ryge til København?! Det vil undre mig meget hvis ikke det er på tale.
Hvad skal vi med alle de midtbane spillere? Kan ikke se hvad vi skal med Thomsen projekt. Hvorfor skal alle gamle AaB spillere tilbage til AaB når de er gået i stå? Kunne se pointen måske hvis man samtidig fik solgt abildgaard, selv om de ikk er samme type.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 22. jan 2020, 17:22

9000AA skrev:
22. jan 2020, 17:13
Mon ikke vi får Thomsen for en slik så, hvis Kaufmann ender med at ryge til København?! Det vil undre mig meget hvis ikke det er på tale.
Bælum udtaler så sent som i dag at Thomsen ikke er oppe over. Så jeg tvivler godt nok.

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/a ... aa-listen/
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 22. jan 2020, 17:25

Buzz Killington skrev:
22. jan 2020, 17:22
9000AA skrev:
22. jan 2020, 17:13
Mon ikke vi får Thomsen for en slik så, hvis Kaufmann ender med at ryge til København?! Det vil undre mig meget hvis ikke det er på tale.
Bælum udtaler så sent som i dag at Thomsen ikke er oppe over. Så jeg tvivler godt nok.

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/a ... aa-listen/
Tror nærmere at Thomsen havner i OB, AGF eller en blød klub i Norge/Sverige

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Rams » 22. jan 2020, 17:33

Man kan håbe Bælum spørger Søren Krogh om han har lidt insider viden om, hvordan FCN skruede Victor Nelson-handlen sammen. Er ret sikker på, at FCN udover deres 28 mio kr har en fed videresalgsklausul
In verbis simus faciles

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 767
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af bedstefar » 22. jan 2020, 17:42

Takker gerne ja til 25 mio og så en rutineret angriber ind med mål i støvlerne fra dag 1! :aabfan: :aabfan:

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Reyad » 22. jan 2020, 17:42

Det er aldrig sjovt at sælge gode spillere til FCK, Brøndby, FCM.
Men for 25 millioner finder jeg alligevel smilet frem, hvis vi sælger Kaufmann til FCK. Fandeme en god pris for en mand, der har spillet en halv sæson med succes. Nelsson og Stage var væsentligt mere etablerede spillere.
Selv uden en videresalgsklausul vil 25 millioner være fremragende arbejde. Kaufmann mangler stadig meget. I min optik kan han stadig ende som en jævn superligaspiller, men har også potentialet til meget mere.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Hovedet » 22. jan 2020, 17:48

Kokkefar skrev:
22. jan 2020, 16:18
Køllen I Møllen skrev:
22. jan 2020, 16:08
Buzz Killington skrev:
22. jan 2020, 15:42
donjuul84 skrev:
22. jan 2020, 15:39
EB melder om en pris på 25 mill for Kaufmann det må være tilfredsstillende hvis det er sandt https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... et/7969234
Jah, med en fornuftig videresalgsklausul er det nogenlunde bestået.

Manden skal jo erstattes, formentlig med en noget mere løntung spiller. Så over kontraktperioden kan det let løbe op i en 10 mio kroner netto for hans erstatning. Så det er i det lys en evt. transferindtægt skal ses og afvejes. Og så er der ingen garanti (eller noget der per vores historie overhovedet tyder på) at en erstatning vil være i nærheden af ligeså målfarlig som Kauf.
Om Kaufmann så blev i AaB de næste 10 år er der ingen garanti for at han ville blive ved med at score mål som i efteråret. Sælg.
Men bliver vi ved med at sælge talenter så snart de viser lidt kommer vi heller aldrig til at score den store gevinst. Så forbliver vi nederst i fødekæden.
Vi har jo ikke solgt "talenter" i årevis med undtagelse af Mæhle. Selvfølgelig skal vi skyde ham af til 25 millioner kr.; altså vi skal tilbage til oktober måned, før vi sad herinde og jamrede over manglende teknik og van Weerts skade. Det her er en vildt god sum, og AaB har altså også behov for transferindtægter efterhånden, selv om det da havde været federe, hvis det havde til en kinesisk klub.

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af salling23 » 22. jan 2020, 17:54

Vi fik omkring 18 mio + diverse evt tillæg efter europa etc. for Stage.

Mon ikke I kommer til at skrue noget lignende sammen.
Men 25 rent - det tror jeg ikke på
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 22. jan 2020, 17:57

salling23 skrev:
22. jan 2020, 17:54
Vi fik omkring 18 mio + diverse evt tillæg efter europa etc. for Stage.

Mon ikke I kommer til at skrue noget lignende sammen.
Men 25 rent - det tror jeg ikke på
Meget enig, tror også at det bliver skruet sådan sammen.

Mystisk at så mange råt æder EBs tal og tror at der om lidt ruller 25 mill. ind på kontoen

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af FlæskeFrank » 22. jan 2020, 17:58

Reyad skrev:
22. jan 2020, 17:42
Det er aldrig sjovt at sælge gode spillere til FCK, Brøndby, FCM.
Men for 25 millioner finder jeg alligevel smilet frem, hvis vi sælger Kaufmann til FCK. Fandeme en god pris for en mand, der har spillet en halv sæson med succes. Nelsson og Stage var væsentligt mere etablerede spillere.
Selv uden en videresalgsklausul vil 25 millioner være fremragende arbejde. Kaufmann mangler stadig meget. I min optik kan han stadig ende som en jævn superligaspiller, men har også potentialet til meget mere.
Jeg synes ikke 25 mio kr. er i overkanten, måske i underkanten. Han har et fantastisk potentiale og tilgang til hans egen indsats. Så jeg tror, at han skal nok lave rigtig mange mål. Uden at overfortolke hans halvsæson, så er mål pr. kamp forrygende og de enkelte mål i sig selv gode - ikke bare trætte modstandere. Og når han ikke laver mål, så leverer han også.

Han burde koste 30-40 mio kr. så jeg forventer en videresalgsklausul oveni i de 25 mio. kr. Og AaB er ikke i økonomiske problemer.
- FlæskeFrank

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Brent » 22. jan 2020, 18:12

FlæskeFrank skrev:
22. jan 2020, 17:58
Reyad skrev:
22. jan 2020, 17:42
Det er aldrig sjovt at sælge gode spillere til FCK, Brøndby, FCM.
Men for 25 millioner finder jeg alligevel smilet frem, hvis vi sælger Kaufmann til FCK. Fandeme en god pris for en mand, der har spillet en halv sæson med succes. Nelsson og Stage var væsentligt mere etablerede spillere.
Selv uden en videresalgsklausul vil 25 millioner være fremragende arbejde. Kaufmann mangler stadig meget. I min optik kan han stadig ende som en jævn superligaspiller, men har også potentialet til meget mere.
Jeg synes ikke 25 mio kr. er i overkanten, måske i underkanten. Han har et fantastisk potentiale og tilgang til hans egen indsats. Så jeg tror, at han skal nok lave rigtig mange mål. Uden at overfortolke hans halvsæson, så er mål pr. kamp forrygende og de enkelte mål i sig selv gode - ikke bare trætte modstandere. Og når han ikke laver mål, så leverer han også.

Han burde koste 30-40 mio kr. så jeg forventer en videresalgsklausul oveni i de 25 mio. kr. Og AaB er ikke i økonomiske problemer.
30-40 mio for en spiller der stort set kun har spillet en halvsæson i superligaen? ro på nu, det er fuldkommen urealistisk. Simon Bræmer havde også et fantastisk potentiale.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 22. jan 2020, 18:20

Der er meget få spillere fra årgang 2001, der allerede har spillet 25 ligakampe og lavet 8 mål i en mellem-liga. Kaufmann har en statistik, der får ham til at bonge ud på en række scouting-udsøgninger rundt omkring, og det presser selvfølgelig prisen op.

25 mio. kr. er en flot pris, men det skal heller ikke være meget lavere.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Hovedet » 22. jan 2020, 18:32

Vi skal lige huske på, at vi måtte sælge en marginalt ældre Helenius - vicetopscorer to år i træk i Superligaen, suveræn nr. 1 to år i træk på assistslisten og debut på A-landsholdet - for mindre end det halve af, hvad vi nu - angiveligt - er ved at sælge en spiller for, som slet ikke har vist det samme endnu. Der sad sgu da ikke en eneste herinde for et halvt døgn siden og talte om, hvad vi kunne få for Kaufmann.

Desuden er FCK altså ikke en konkurrent - de er 50 point foran os eller lignende. Det kan de så forhåbentlig blive igen engang imellem, men her og nu er det altså ikke FCK, vi skal måle os mod.

Et af vores store problemer i mange år er netop, at vi IKKE har udviklet spillere, der kunne være interessante for FCK eller udenlandske klubber. Vi er nødt til at knalde et stort salg af i ny og næ for at tingene skal hænge sammen, og det gælder alle danske klubber; helst ikke til FCK og slet ikke til andre danske klubber, men i dette tilfælde er der sgu da ikke noget at rafle om.

Vi kan selvfølgelig risikere, at vi havde stået med en spiller med meget større værdi om et år eller to, men det har vi ikke den fjerneste garanti for. Tænk på, at AGF afhændede en etableret profil for mindre end det, AaB angiveligt scorer her.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Uldahl » 22. jan 2020, 18:34

FlæskeFrank skrev:
22. jan 2020, 17:58
Reyad skrev:
22. jan 2020, 17:42
Det er aldrig sjovt at sælge gode spillere til FCK, Brøndby, FCM.
Men for 25 millioner finder jeg alligevel smilet frem, hvis vi sælger Kaufmann til FCK. Fandeme en god pris for en mand, der har spillet en halv sæson med succes. Nelsson og Stage var væsentligt mere etablerede spillere.
Selv uden en videresalgsklausul vil 25 millioner være fremragende arbejde. Kaufmann mangler stadig meget. I min optik kan han stadig ende som en jævn superligaspiller, men har også potentialet til meget mere.
Jeg synes ikke 25 mio kr. er i overkanten, måske i underkanten. Han har et fantastisk potentiale og tilgang til hans egen indsats. Så jeg tror, at han skal nok lave rigtig mange mål. Uden at overfortolke hans halvsæson, så er mål pr. kamp forrygende og de enkelte mål i sig selv gode - ikke bare trætte modstandere. Og når han ikke laver mål, så leverer han også.

Han burde koste 30-40 mio kr. så jeg forventer en videresalgsklausul oveni i de 25 mio. kr. Og AaB er ikke i økonomiske problemer.
Er til dels enig, jeg synes dog slet ikke han skal sælges endnu. Vi skal ikke gøre os svagere i kampen om top 6 det bliver svært nok enda. Samt vi har en pokal kamp mod netop FCK. så selvom om skiftet først kommer til sommer, det et skidt tidspunkt, hvis Wert får en ny hovedskade så står vi uden angriber.

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af strangecap » 22. jan 2020, 18:43

Forza skrev:
22. jan 2020, 16:37
Gaarde6 skrev:
22. jan 2020, 16:35
Kokkefar skrev:
22. jan 2020, 16:18
Køllen I Møllen skrev:
22. jan 2020, 16:08
Buzz Killington skrev:
22. jan 2020, 15:42
donjuul84 skrev:
22. jan 2020, 15:39
EB melder om en pris på 25 mill for Kaufmann det må være tilfredsstillende hvis det er sandt https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... et/7969234
Jah, med en fornuftig videresalgsklausul er det nogenlunde bestået.

Manden skal jo erstattes, formentlig med en noget mere løntung spiller. Så over kontraktperioden kan det let løbe op i en 10 mio kroner netto for hans erstatning. Så det er i det lys en evt. transferindtægt skal ses og afvejes. Og så er der ingen garanti (eller noget der per vores historie overhovedet tyder på) at en erstatning vil være i nærheden af ligeså målfarlig som Kauf.
Om Kaufmann så blev i AaB de næste 10 år er der ingen garanti for at han ville blive ved med at score mål som i efteråret. Sælg.
Men bliver vi ved med at sælge talenter så snart de viser lidt kommer vi heller aldrig til at score den store gevinst. Så forbliver vi nederst i fødekæden.
Men hvad er den store gevinst?
Jeg synes godt nok 25 er en stor gevinst for en spiller, som har spillet et halvt år på føste holdet.
Der er NADA garanti for han kan sælges for 30 mill om en sæson.
Og især ikke fra AaB. Vi har jo ikke ligefrem for vane at sælge til de priser.

Hvis prisen bliver 25 er han vel også vores 3. dyreste salg nogensinde?

1. Basso til 45
2. Grønkjær til 34
3. Kauf til 25
4. Prica til 20
Og man kan skal også sælge mens interessen er stor se bare mål-pål Hammer han må sku ærge sig over han ikke fik fyrret ham af. Og 25 er et fint salg, kunne evt ligge en videresalgs klausul på ville det jo være super :)

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Brent » 22. jan 2020, 18:51

Uldahl skrev:
22. jan 2020, 18:34
FlæskeFrank skrev:
22. jan 2020, 17:58
Reyad skrev:
22. jan 2020, 17:42
Det er aldrig sjovt at sælge gode spillere til FCK, Brøndby, FCM.
Men for 25 millioner finder jeg alligevel smilet frem, hvis vi sælger Kaufmann til FCK. Fandeme en god pris for en mand, der har spillet en halv sæson med succes. Nelsson og Stage var væsentligt mere etablerede spillere.
Selv uden en videresalgsklausul vil 25 millioner være fremragende arbejde. Kaufmann mangler stadig meget. I min optik kan han stadig ende som en jævn superligaspiller, men har også potentialet til meget mere.
Jeg synes ikke 25 mio kr. er i overkanten, måske i underkanten. Han har et fantastisk potentiale og tilgang til hans egen indsats. Så jeg tror, at han skal nok lave rigtig mange mål. Uden at overfortolke hans halvsæson, så er mål pr. kamp forrygende og de enkelte mål i sig selv gode - ikke bare trætte modstandere. Og når han ikke laver mål, så leverer han også.

Han burde koste 30-40 mio kr. så jeg forventer en videresalgsklausul oveni i de 25 mio. kr. Og AaB er ikke i økonomiske problemer.
Er til dels enig, jeg synes dog slet ikke han skal sælges endnu. Vi skal ikke gøre os svagere i kampen om top 6 det bliver svært nok enda. Samt vi har en pokal kamp mod netop FCK. så selvom om skiftet først kommer til sommer, det et skidt tidspunkt, hvis Wert får en ny hovedskade så står vi uden angriber.
Transfervinduet er ikke lukket, der hentes helt sikkert en erstatning ind. Det må gerne være Schwartz
AaB - the Nordic gateway to Europe

Låst