Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af FlæskeFrank » 22. jan 2020, 19:06

Hovedet skrev:
22. jan 2020, 18:32
Vi skal lige huske på, at vi måtte sælge en marginalt ældre Helenius - vicetopscorer to år i træk i Superligaen, suveræn nr. 1 to år i træk på assistslisten og debut på A-landsholdet - for mindre end det halve af, hvad vi nu - angiveligt - er ved at sælge en spiller for, som slet ikke har vist det samme endnu.
Helenius solgte vi for 6 år siden. Det er en evighed siden. Det svarer stort set, at FCM sammenlignede alle deres salg med Hernings salg af Abdul Sule.

Vi har i dag en OK økonomi, vi har fået et mesterskab siden salget af Helenius og Mæhle og Bassogog har leveret varen efter at have forladt klubben - det får altid markedsprisen til at stige - for det havde vi flere der ikke gjorde tidligere. Og så er han fuldblodsangriber. De koster.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Gaarde6 » 22. jan 2020, 19:07

Brent skrev:
22. jan 2020, 18:51
Uldahl skrev:
22. jan 2020, 18:34
FlæskeFrank skrev:
22. jan 2020, 17:58
Reyad skrev:
22. jan 2020, 17:42
Det er aldrig sjovt at sælge gode spillere til FCK, Brøndby, FCM.
Men for 25 millioner finder jeg alligevel smilet frem, hvis vi sælger Kaufmann til FCK. Fandeme en god pris for en mand, der har spillet en halv sæson med succes. Nelsson og Stage var væsentligt mere etablerede spillere.
Selv uden en videresalgsklausul vil 25 millioner være fremragende arbejde. Kaufmann mangler stadig meget. I min optik kan han stadig ende som en jævn superligaspiller, men har også potentialet til meget mere.
Jeg synes ikke 25 mio kr. er i overkanten, måske i underkanten. Han har et fantastisk potentiale og tilgang til hans egen indsats. Så jeg tror, at han skal nok lave rigtig mange mål. Uden at overfortolke hans halvsæson, så er mål pr. kamp forrygende og de enkelte mål i sig selv gode - ikke bare trætte modstandere. Og når han ikke laver mål, så leverer han også.

Han burde koste 30-40 mio kr. så jeg forventer en videresalgsklausul oveni i de 25 mio. kr. Og AaB er ikke i økonomiske problemer.
Er til dels enig, jeg synes dog slet ikke han skal sælges endnu. Vi skal ikke gøre os svagere i kampen om top 6 det bliver svært nok enda. Samt vi har en pokal kamp mod netop FCK. så selvom om skiftet først kommer til sommer, det et skidt tidspunkt, hvis Wert får en ny hovedskade så står vi uden angriber.
Transfervinduet er ikke lukket, der hentes helt sikkert en erstatning ind. Det må gerne være Schwartz
JA TAK!

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Uldahl » 22. jan 2020, 19:34

Brent skrev:
22. jan 2020, 18:51
Uldahl skrev:
22. jan 2020, 18:34
FlæskeFrank skrev:
22. jan 2020, 17:58
Reyad skrev:
22. jan 2020, 17:42
Det er aldrig sjovt at sælge gode spillere til FCK, Brøndby, FCM.
Men for 25 millioner finder jeg alligevel smilet frem, hvis vi sælger Kaufmann til FCK. Fandeme en god pris for en mand, der har spillet en halv sæson med succes. Nelsson og Stage var væsentligt mere etablerede spillere.
Selv uden en videresalgsklausul vil 25 millioner være fremragende arbejde. Kaufmann mangler stadig meget. I min optik kan han stadig ende som en jævn superligaspiller, men har også potentialet til meget mere.
Jeg synes ikke 25 mio kr. er i overkanten, måske i underkanten. Han har et fantastisk potentiale og tilgang til hans egen indsats. Så jeg tror, at han skal nok lave rigtig mange mål. Uden at overfortolke hans halvsæson, så er mål pr. kamp forrygende og de enkelte mål i sig selv gode - ikke bare trætte modstandere. Og når han ikke laver mål, så leverer han også.

Han burde koste 30-40 mio kr. så jeg forventer en videresalgsklausul oveni i de 25 mio. kr. Og AaB er ikke i økonomiske problemer.
Er til dels enig, jeg synes dog slet ikke han skal sælges endnu. Vi skal ikke gøre os svagere i kampen om top 6 det bliver svært nok enda. Samt vi har en pokal kamp mod netop FCK. så selvom om skiftet først kommer til sommer, det et skidt tidspunkt, hvis Wert får en ny hovedskade så står vi uden angriber.
Transfervinduet er ikke lukket, der hentes helt sikkert en erstatning ind. Det må gerne være Schwartz
Det er jeg skam på det rene med, men han har ikke været med i opstarten og kender ikke systemet og med spillerne. Jeg ser gerne Swartz i klubben, men ikke på bekostning af pokalen og top 6. Det for stor risiko at sælge nu.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 22. jan 2020, 19:56

Uldahl skrev:
22. jan 2020, 19:34
Brent skrev:
22. jan 2020, 18:51
Uldahl skrev:
22. jan 2020, 18:34
FlæskeFrank skrev:
22. jan 2020, 17:58
Reyad skrev:
22. jan 2020, 17:42
Det er aldrig sjovt at sælge gode spillere til FCK, Brøndby, FCM.
Men for 25 millioner finder jeg alligevel smilet frem, hvis vi sælger Kaufmann til FCK. Fandeme en god pris for en mand, der har spillet en halv sæson med succes. Nelsson og Stage var væsentligt mere etablerede spillere.
Selv uden en videresalgsklausul vil 25 millioner være fremragende arbejde. Kaufmann mangler stadig meget. I min optik kan han stadig ende som en jævn superligaspiller, men har også potentialet til meget mere.
Jeg synes ikke 25 mio kr. er i overkanten, måske i underkanten. Han har et fantastisk potentiale og tilgang til hans egen indsats. Så jeg tror, at han skal nok lave rigtig mange mål. Uden at overfortolke hans halvsæson, så er mål pr. kamp forrygende og de enkelte mål i sig selv gode - ikke bare trætte modstandere. Og når han ikke laver mål, så leverer han også.

Han burde koste 30-40 mio kr. så jeg forventer en videresalgsklausul oveni i de 25 mio. kr. Og AaB er ikke i økonomiske problemer.
Er til dels enig, jeg synes dog slet ikke han skal sælges endnu. Vi skal ikke gøre os svagere i kampen om top 6 det bliver svært nok enda. Samt vi har en pokal kamp mod netop FCK. så selvom om skiftet først kommer til sommer, det et skidt tidspunkt, hvis Wert får en ny hovedskade så står vi uden angriber.
Transfervinduet er ikke lukket, der hentes helt sikkert en erstatning ind. Det må gerne være Schwartz
Det er jeg skam på det rene med, men han har ikke været med i opstarten og kender ikke systemet og med spillerne. Jeg ser gerne Swartz i klubben, men ikke på bekostning af pokalen og top 6. Det for stor risiko at sælge nu.
Det er fandme sjovt. Inden de 25 millioner blev meldt ud der troede alle det var maks 10 millioner med videresalg, men alle synes det var åndsvagt,...så blev der meldt 25 millioner og alle sagde SÆLG, pisse godt, vildt...og efter et par timers positivitet, så er man nu tilbage til at det potentielle 3. Største salg i AaBs historie for en på 18 år der pludselig betyder ALT om vi når top 6 eller pokalen - er direkte en kæmpe risiko og vi nu ikke skal sælge.... Jeg nød de 2 timer...haha... :thumbsup:

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Forza » 22. jan 2020, 19:56

Nu var der jo snak om at Ronnie gerne ville til udlandet. Men hvis FCK hentet Kauf på en kontrakt fra sommeren 2020 ville det da være oplagt at forsøge at hente Ronnie på en fri transfer samme sommer.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 22. jan 2020, 20:00

Buzz Killington skrev:
22. jan 2020, 15:42
donjuul84 skrev:
22. jan 2020, 15:39
EB melder om en pris på 25 mill for Kaufmann det må være tilfredsstillende hvis det er sandt https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... et/7969234
Jah, med en fornuftig videresalgsklausul er det nogenlunde bestået.

Manden skal jo erstattes, formentlig med en noget mere løntung spiller. Så over kontraktperioden kan det let løbe op i en 10 mio kroner netto for hans erstatning. Så det er i det lys en evt. transferindtægt skal ses og afvejes. Og så er der ingen garanti (eller noget der per vores historie overhovedet tyder på) at en erstatning vil være i nærheden af ligeså målfarlig som Kauf.
Og du tror ikke at Kaufmann står på Bælums kontor nu her efter, hvis han ikke bliver solgt, og siger det 3 dobbelt i løn Tak, hvis nogle er villig til at betale 25 millioner. Så han er dyr lige meget hvad nu....

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 22. jan 2020, 20:04

raekkeettre skrev:
22. jan 2020, 20:00
Buzz Killington skrev:
22. jan 2020, 15:42
donjuul84 skrev:
22. jan 2020, 15:39
EB melder om en pris på 25 mill for Kaufmann det må være tilfredsstillende hvis det er sandt https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... et/7969234
Jah, med en fornuftig videresalgsklausul er det nogenlunde bestået.

Manden skal jo erstattes, formentlig med en noget mere løntung spiller. Så over kontraktperioden kan det let løbe op i en 10 mio kroner netto for hans erstatning. Så det er i det lys en evt. transferindtægt skal ses og afvejes. Og så er der ingen garanti (eller noget der per vores historie overhovedet tyder på) at en erstatning vil være i nærheden af ligeså målfarlig som Kauf.
Og du tror ikke at Kaufmann står på Bælums kontor nu her efter, hvis han ikke bliver solgt, og siger det 3 dobbelt i løn Tak, hvis nogle er villig til at betale 25 millioner. Så han er dyr lige meget hvad nu....
Nej, jeg har ok tiltro til at spillere i AaB er nogenlunde professionelle og er bevidste om de kontraktforhold de har forpligtet sig til - uanset om FCK byder lidt penge på dem. Det syntes jeg egentlig danske spillere generelt er.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 22. jan 2020, 20:13

Buzz Killington skrev:
22. jan 2020, 20:04
raekkeettre skrev:
22. jan 2020, 20:00
Buzz Killington skrev:
22. jan 2020, 15:42
donjuul84 skrev:
22. jan 2020, 15:39
EB melder om en pris på 25 mill for Kaufmann det må være tilfredsstillende hvis det er sandt https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... et/7969234
Jah, med en fornuftig videresalgsklausul er det nogenlunde bestået.

Manden skal jo erstattes, formentlig med en noget mere løntung spiller. Så over kontraktperioden kan det let løbe op i en 10 mio kroner netto for hans erstatning. Så det er i det lys en evt. transferindtægt skal ses og afvejes. Og så er der ingen garanti (eller noget der per vores historie overhovedet tyder på) at en erstatning vil være i nærheden af ligeså målfarlig som Kauf.
Og du tror ikke at Kaufmann står på Bælums kontor nu her efter, hvis han ikke bliver solgt, og siger det 3 dobbelt i løn Tak, hvis nogle er villig til at betale 25 millioner. Så han er dyr lige meget hvad nu....
Nej, jeg har ok tiltro til at spillere i AaB er nogenlunde professionelle og er bevidste om de kontraktforhold de har forpligtet sig til - uanset om FCK byder lidt penge på dem. Det syntes jeg egentlig danske spillere generelt er.
Så du har ikke hørt at spillere der er tæt på at blive solgt pludselig forlænger deres kontrakt med et år og så får en væsentlig større løn plus en evt. del af overgangssummen?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 22. jan 2020, 20:14

raekkeettre skrev:
22. jan 2020, 20:13
Buzz Killington skrev:
22. jan 2020, 20:04
raekkeettre skrev:
22. jan 2020, 20:00
Buzz Killington skrev:
22. jan 2020, 15:42
donjuul84 skrev:
22. jan 2020, 15:39
EB melder om en pris på 25 mill for Kaufmann det må være tilfredsstillende hvis det er sandt https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... et/7969234
Jah, med en fornuftig videresalgsklausul er det nogenlunde bestået.

Manden skal jo erstattes, formentlig med en noget mere løntung spiller. Så over kontraktperioden kan det let løbe op i en 10 mio kroner netto for hans erstatning. Så det er i det lys en evt. transferindtægt skal ses og afvejes. Og så er der ingen garanti (eller noget der per vores historie overhovedet tyder på) at en erstatning vil være i nærheden af ligeså målfarlig som Kauf.
Og du tror ikke at Kaufmann står på Bælums kontor nu her efter, hvis han ikke bliver solgt, og siger det 3 dobbelt i løn Tak, hvis nogle er villig til at betale 25 millioner. Så han er dyr lige meget hvad nu....
Nej, jeg har ok tiltro til at spillere i AaB er nogenlunde professionelle og er bevidste om de kontraktforhold de har forpligtet sig til - uanset om FCK byder lidt penge på dem. Det syntes jeg egentlig danske spillere generelt er.
Så du har ikke hørt at spillere der er tæt på at blive solgt pludselig forlænger deres kontrakt med et år og så får en væsentlig større løn plus en evt. del af overgangssummen?
Jeg skrev vist "generelt", men du finder bare eksemplerne når du har tid.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Danni » 22. jan 2020, 20:23

Hvis han bliver solgt for over 20 mil., så har jeg mere end forståelse for det. Helst til udlandet selvfølgelig, men også til FCK. Jeg synes også, vi sportsligt er godt dækket ind. Han var nok indenfor overskuelig fremtid blevet vores 1. angriber, men jeg tror faktisk ikke, han er det endnu. Selvom de måske er knap så store talenter, er der også andre angribere på vej, såsom Tengstedt eller Wessam, selvom jeg ikke tror så meget på sidstnævnte.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Pastorius » 22. jan 2020, 20:26

Fromthecradle skrev:
22. jan 2020, 15:04
DobbeltA skrev:
22. jan 2020, 15:00
Nestor skrev:
22. jan 2020, 14:54
Her er fondsbørsmeddelelsen: https://newsclient.omxgroup.com/cdsPubl ... 57&lang=da
Mine kilder siger, at man er langt med forhandlingerne allerede. Jeg forventer sagen afsluttet i denne uge.
Når der kommer en fondsbørsmeddelelse er det jo fordi man er et godt stykke med forhandlingerne. Kaufmann var jo heller ikke med i Aarhus i går og var heller ikke meldt skadet.

Det er jo nok FCC han bliver solgt til - forhåbentligt for en ordentlig sum, taget position, alder og kontraktlængde i betragtning.
Fondsbørsmeddelelsen kommer udelukkende fordi der var en nyhed på EB, der kunne påvirke kursen. Hvis der ingen rygter var, kunne de snildt have ventet indtil det næsten var en done deal.

At EB har fået nys om handlen kunne lige så vel være fordi enten en agent eller FCK gerne har villet fremtvinge en fondsbørsmeddelelse.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 22. jan 2020, 20:41

Pastorius skrev:
22. jan 2020, 20:26
Fromthecradle skrev:
22. jan 2020, 15:04
DobbeltA skrev:
22. jan 2020, 15:00
Nestor skrev:
22. jan 2020, 14:54
Her er fondsbørsmeddelelsen: https://newsclient.omxgroup.com/cdsPubl ... 57&lang=da
Mine kilder siger, at man er langt med forhandlingerne allerede. Jeg forventer sagen afsluttet i denne uge.
Når der kommer en fondsbørsmeddelelse er det jo fordi man er et godt stykke med forhandlingerne. Kaufmann var jo heller ikke med i Aarhus i går og var heller ikke meldt skadet.

Det er jo nok FCC han bliver solgt til - forhåbentligt for en ordentlig sum, taget position, alder og kontraktlængde i betragtning.
Fondsbørsmeddelelsen kommer udelukkende fordi der var en nyhed på EB, der kunne påvirke kursen. Hvis der ingen rygter var, kunne de snildt have ventet indtil det næsten var en done deal.

At EB har fået nys om handlen kunne lige så vel være fordi enten en agent eller FCK gerne har villet fremtvinge en fondsbørsmeddelelse.
Cui bono? Vel mest AaB, der kunne håbe på en budkrig.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Pastorius » 22. jan 2020, 21:04

Buzz Killington skrev:
22. jan 2020, 20:41

Cui bono? Vel mest AaB, der kunne håbe på en budkrig.
Jeg tænker agenten er den mest sandsynlige for at fremtvinge et overblik over evt andre muligheder. Ellers kunne det være en måde at øge presset lidt, og afhængig af hvor forhandlingerne står, kunne det være en fordel til alle sider.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Elscorpio » 22. jan 2020, 22:46

Kan ikke se hvordan Mikkel skulle være garanteret spilletid, hvis det er FCK.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 22. jan 2020, 23:14

Elscorpio skrev:
22. jan 2020, 22:46
Kan ikke se hvordan Mikkel skulle være garanteret spilletid, hvis det er FCK.
Der er naturligvis ingen garantier i fodbold. Hvis han er god nok, så spiller han.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Jakobsen » 22. jan 2020, 23:26

Jeg synes på alle måder Kaufmann skiftet er et dumt - faktisk for alle parter.

For AaB
- Det er strategisk en katastrofe, at vi sælger det bedste produkt af vores talentudvikling efter han kun har været god for os i en halv sæson. Nordkraften har ingen troværdighed, hvis de i eneste der kan spille her i længere tid end en sæson er spillere af Børsting/Blåbjerg/MC klassen. I forhold til det AaB vil strategisk og brandmæssigt giver det meget bedre værdi, at Kaufmann er god for os i en 2-3 sæsoner og så bliver skudt af sted.
- Skal der være troværdighed ved top 4 skal vi holde vores talenter i længere tid.
Jeg mener grundlæggende, at det langsigtet er meget mere værd at risikere at gå glip af indtægten.
+ Det eneste positive vil være, hvis vi kan få en voldsom pris, men så skal vi også være over 30 up front så vi kan lave en 2-3 styrkelser af truppen der hvor det virkelig kniber.
- Vi har ingen sportsdirektør til at bruge de her penge og det vil være for risikabelt, hvis Bælum som sportsdirektør på deltid skal til at spendere. Han gav Pallesen FIRE år - det siger det hele.

For Kaufmann
- Lille chance for spilletid i FCK og stor risiko for at ryge på bænken og deraf stagneret udvikling
- For Kaufmann vil det være bedre at blive i AaB, hvor han ved han spiller og udvikler sig og så skal der nok komme et stort tilbud senere.
+ Han får korsigtet mange penge, men oddsene for en god karriere bliver lavere.
- FCK er et vadested lige nu og har købt dårligt de sidste par år. Det kan sagtens være FCK vedbliver med at være flagskib, men det kan også være de har haft deres tid og bønderne (Gud forbyde det) kommer til at sidde på guldet et par år.

For FCK
- De får en spiller der ikke en gang kan slå Tom van Weert af i længere tid. Hvordan skulle han kunne slå FCKs angribere af?
- Kaufmann er næppe klar til CL/EL kval. allerede i næste sæson.
Ståle må jo selvfølgelig se hans talent, men det lugter vel også lidt af at FCK ikke har råd til det de egentlig vil have.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Uldahl » 22. jan 2020, 23:52

Jakobsen skrev:
22. jan 2020, 23:26
Jeg synes på alle måder Kaufmann skiftet er et dumt - faktisk for alle parter.

For AaB
- Det er strategisk en katastrofe, at vi sælger det bedste produkt af vores talentudvikling efter han kun har været god for os i en halv sæson. Nordkraften har ingen troværdighed, hvis de i eneste der kan spille her i længere tid end en sæson er spillere af Børsting/Blåbjerg/MC klassen. I forhold til det AaB vil strategisk og brandmæssigt giver det meget bedre værdi, at Kaufmann er god for os i en 2-3 sæsoner og så bliver skudt af sted.
- Skal der være troværdighed ved top 4 skal vi holde vores talenter i længere tid.
Jeg mener grundlæggende, at det langsigtet er meget mere værd at risikere at gå glip af indtægten.
+ Det eneste positive vil være, hvis vi kan få en voldsom pris, men så skal vi også være over 30 up front så vi kan lave en 2-3 styrkelser af truppen der hvor det virkelig kniber.
- Vi har ingen sportsdirektør til at bruge de her penge og det vil være for risikabelt, hvis Bælum som sportsdirektør på deltid skal til at spendere. Han gav Pallesen FIRE år - det siger det hele.

For Kaufmann
- Lille chance for spilletid i FCK og stor risiko for at ryge på bænken og deraf stagneret udvikling
- For Kaufmann vil det være bedre at blive i AaB, hvor han ved han spiller og udvikler sig og så skal der nok komme et stort tilbud senere.
+ Han får korsigtet mange penge, men oddsene for en god karriere bliver lavere.
- FCK er et vadested lige nu og har købt dårligt de sidste par år. Det kan sagtens være FCK vedbliver med at være flagskib, men det kan også være de har haft deres tid og bønderne (Gud forbyde det) kommer til at sidde på guldet et par år.

For FCK
- De får en spiller der ikke en gang kan slå Tom van Weert af i længere tid. Hvordan skulle han kunne slå FCKs angribere af?
- Kaufmann er næppe klar til CL/EL kval. allerede i næste sæson.
Ståle må jo selvfølgelig se hans talent, men det lugter vel også lidt af at FCK ikke har råd til det de egentlig vil have.
Godt sagligt indlæg. :thumbsup: Jeg er helt enig.

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af san » 23. jan 2020, 00:08

Kaufmann er solgt til FCK og væk til sommer
Ingen info om pris

binderup
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 87
Tilmeldt: 16. aug 2015, 16:22

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af binderup » 23. jan 2020, 00:19

san skrev:
23. jan 2020, 00:08
Kaufmann er solgt til FCK og væk til sommer
Ingen info om pris
Hvor har du den information fra?
:cheers:

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af san » 23. jan 2020, 00:46

binderup skrev:
23. jan 2020, 00:19
san skrev:
23. jan 2020, 00:08
Kaufmann er solgt til FCK og væk til sommer
Ingen info om pris
Hvor har du den information fra?
Bekendt :cool:

Låst