Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 19. aug 2020, 00:31

Buzz Killington skrev:
19. aug 2020, 00:24
Men nu tænkte jeg på det under den forudsætning at vi ville ha' solgt ham til samme pris til en udlandsk klub. Og ja, vi styrker en konkurrent. Men de ville også blive styrket hvis de hentede en spiller fra udlandet til samme pris. I dette tilfælde tager vi dog samtidig nogle af deres penge. Win/win imo.
Men det er jo ikke garanteret at en udenlandsk spiller kan levere det samme niveau som Olsen har bevist han kan levere i superligaen. Hvis GF' skal hente den kvalitet du snakker om, så er det formentlig en spiller der ikke er i kampform, har været skadesplaget eller på anden vis er et opbygningsprojekt. Jeg vil hellere at GF tager en chance med en eller anden skadesplaget skandinavisk spiller, eller en overhypet afrikaner fra Frankrig/Spanien, eller hvad danske klubber ellers kan finde på at finde frem af flop fra de bedre ligaer i resten af Europa når der skal fyres penge af.

Ligeledes skal vi selv omsætte nogle af de penge til tilsvarende kvalitet. Foruden mål og assist drejer det sig også om presspillet og det mere vokale på banen. Det er oveni, at vi formentlig skal have en ekstra mand ind på positionen, hvorfor vi skal bruge næste sæson på at spille en helt ny midtbane sammen. Det kan i sidste ende koste mere end 10 millioner samlet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 19. aug 2020, 00:39

jonas386 skrev:
19. aug 2020, 00:31
Buzz Killington skrev:
19. aug 2020, 00:24
Men nu tænkte jeg på det under den forudsætning at vi ville ha' solgt ham til samme pris til en udlandsk klub. Og ja, vi styrker en konkurrent. Men de ville også blive styrket hvis de hentede en spiller fra udlandet til samme pris. I dette tilfælde tager vi dog samtidig nogle af deres penge. Win/win imo.
Men det er jo ikke garanteret at en udenlandsk spiller kan levere det samme niveau som Olsen har bevist han kan levere i superligaen. Hvis GF' skal hente den kvalitet du snakker om, så er det formentlig en spiller der ikke er i kampform, har været skadesplaget eller på anden vis er et opbygningsprojekt. Jeg vil hellere at GF tager en chance med en eller anden skadesplaget skandinavisk spiller, eller en overhypet afrikaner fra Frankrig/Spanien, eller hvad danske klubber ellers kan finde på at finde frem af flop fra de bedre ligaer i resten af Europa når der skal fyres penge af.

Ligeledes skal vi selv omsætte nogle af de penge til tilsvarende kvalitet. Foruden mål og assist drejer det sig også om presspillet og det mere vokale på banen. Det er oveni, at vi formentlig skal have en ekstra mand ind på positionen, hvorfor vi skal bruge næste sæson på at spille en helt ny midtbane sammen. Det kan i sidste ende koste mere end 10 millioner samlet.
Sidste afsnit har ikke så meget med mit indlæg at gøre. Vi skal sælge til minimum vores reservationspris. Det vil være samme udfordring at erstatte Olsen hvad end det er AGF eller Slavia Prag der køber ham. Jeg vil dog lige tilføje at du med de 10 mio glemmer at en potentiel erstatning også kan være transferkroner værd.

Angående det første afsnit, så må AGF's scouting være deres eget problem. Jeg tror godt de kan finde en spiller af Olsens kvaliteter andre steder uden at han nødvendigvis er hvad du kalder et opbygningsprojekt. Også til en billigere penge. Vi fandt jo e.g. selv Olsen som var helt superligaklar - i andendivision, gratis. Derudover er der heller ikke nogen garanti for at Olsen brænder superligaen af for AGF. Han har været i andre klubber end AaB, også i suppen uden at vise samme niveau. Så hvis din pointe er at der ikke er nogen betydelig risiko ved at hente fra en anden superligaklub, så er den nem at tilbagevise da superligahistorien ellers er fyldt med fiaskosignings. Olsen er skide god i AaB, og han bliver svær at erstatte. Inge har en stor opgave foran sig.

Jeg kan e.g. ikke se Olsen fungere på et hold som AGF med mindre bevægelighed og passningsstyrke.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 19. aug 2020, 00:48

Jeg synes også der er lidt for meget automatreaktion over de reaktioner herinde.
Patrick Olsen er en god case for os, hvis vi sælger ham til det beløb.
Jeg tvivler på at han kan levere sådan en sæson igen, på et andet fodboldhold.
Jeg kan godt se at teenager-Axel er igang med at gøre ham til en dansk Ronaldinho på twitter, men sandheden er jo også at det er første gang i mange år han har præsteret. Der er ingen garanti for at det vil ske igen i AGF, og vi ved jo i øvrigt heller ikke hvad han er blevet lovet - om der er klausuler involveret.

Jeg er ikke så nervøs.

RufusTheDog

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af RufusTheDog » 19. aug 2020, 00:55

Asså, hvis dét rygte viser sig at være sandt, så mister jeg godt nok en pæn portion tillid til IAO.
PO er en en vores vigtigste offensive spillere, han har ofte gået forrest og haft ild i øjenene når andre har stået og set fodbold.
Det må bare ikke ske. For helvede.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 19. aug 2020, 04:36

Søren Sorgenfri plejer at have en okay finger på pulsen. Jeg kan dog slet ikke se fornuften i det for os.

PO passer perfekt til vores spillestil; er en leder i truppen og en fanfavorit. 7 mio er simpelthen ikke nok til at overveje at smide ham videre til en direkte konkurrent.

Går den igennem vil jeg være voldsomt skuffet over IAO.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6376
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Gaarde6 » 19. aug 2020, 05:19

Forza skrev:
19. aug 2020, 04:36
Søren Sorgenfri plejer at have en okay finger på pulsen. Jeg kan dog slet ikke se fornuften i det for os.

PO passer perfekt til vores spillestil; er en leder i truppen og en fanfavorit. 7 mio er simpelthen ikke nok til at overveje at smide ham videre til en direkte konkurrent.

Går den igennem vil jeg være voldsomt skuffet over IAO.
Ikke fordi jeg er uenig.
Men der står prisen er over 1 million euro.
Er den nu feks 1.8 million euro. Så er det jo en lidt anden historie.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af troelsh » 19. aug 2020, 06:43

En vigtig ting med Olsen er, at han gør Lucas bedre og omvendt, derudover virker han til at have en rigtig god attitude, og kan ruske lidt op i vores “pæne nordjyske drenge”.

Selvom 1 mio eur isoleret set virker som en ok pris, håber jeg ikke det er sandt.

Agf er det nye ob

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af emenike » 19. aug 2020, 07:08

Mener det vil være tæt på en katastrofe at sælge en af sæsonens helt store profiler for sølle 7-8 millioner kroner, især til en anden Superligaklub. Olsen passer super godt ind på holdet med sin aggressivitet og kreativitet på midtbanen, er målfarlig, har båret anførerbindet i nogle kampe, og har jo lige forlænget for blot en måned siden! Vil være et tabersignal at sende til omverdenen, at vi sælger en så vigtig spiller til en direkte konkurrent nærmest uanset hvad beløbet skulle være.

Har man virkelig så desperat brug for penge på Hornevej?
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1037
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Mephisto2 » 19. aug 2020, 07:09

Forza skrev:
19. aug 2020, 04:36
Søren Sorgenfri plejer at have en okay finger på pulsen. Jeg kan dog slet ikke se fornuften i det for os.

PO passer perfekt til vores spillestil; er en leder i truppen og en fanfavorit. 7 mio er simpelthen ikke nok til at overveje at smide ham videre til en direkte konkurrent.

Går den igennem vil jeg være voldsomt skuffet over IAO.
Enig!!!

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1037
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Mephisto2 » 19. aug 2020, 07:10

emenike skrev:
19. aug 2020, 07:08
Mener det vil være tæt på en katastrofe at sælge en af sæsonens helt store profiler for sølle 7-8 millioner kroner, især til en anden Superligaklub. Olsen passer super godt ind på holdet med sin aggressivitet og kreativitet på midtbanen, er målfarlig, har båret anførerbindet i nogle kampe, og har jo lige forlænget for blot en måned siden! Vil være et tabersignal at sende til omverdenen, at vi sælger en så vigtig spiller til en direkte konkurrent nærmest uanset hvad beløbet skulle være.

Har man virkelig så desperat brug for penge på Hornevej?
Tror måske det med pengene er en stor del af forklaringen.

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 556
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Himmerland » 19. aug 2020, 07:13

Inden vi går helt i selvsving over for lav prisskilt så læs lige hvad han skriver:
AGF er tæt på at købe AaB’s Patrick Olsen. Jeg er ikke helt spids på prisen, men vi er over 1 mio euro. Det siges, vi er meget tæt på at kunne hejse flaget med done deal. Måske allerede onsdag.

Det kan være en del over.

Bongo123456
Drenge
Drenge
Indlæg: 46
Tilmeldt: 20. jun 2019, 10:31
Geografisk sted: Nibe

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Bongo123456 » 19. aug 2020, 07:14

Nordjyske bringer idag en snak med Inge Andre Olsen. Han fortæller, at AaB ikke er færdige med at handle.
Han forventer, at der kommer to forsvare og en midtbane mere ind. Det bliver nogen med erfaring og fortæller at han arbejder med flere emner.
Ligeså fortæller han, at der kommer en del afgange af spillere som bliver i overskud.

Nordjyske skirver også, at der lige er stor interesse for Patrik Olsen og Mathias Ross. Og Inge Andre Olsen bekræfter, at AaB i øjeblikket forhandler salg af spillere - dog uden at sætte navn på, dog bekræfter han er interresse for Patrik Olsen.
Han slutter af med at sige: Sælger vi en erfaren spiller, så kommer der også en erfaren spiller ind.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2019
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af 9520AaB » 19. aug 2020, 07:20

At miste PO vil satme være træls. Går vi i helikopterperspektiv, så tænker jeg PO har været god ja, men er han uerstattelig ??
Det tror jeg ikke han er. Hvem siger at han vil få succes andre steder, jeg mindes en del til OB som også var trælse, men der var succesen heller ikke stor.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 19. aug 2020, 07:30

Hvis det er sandt er det lige før jeg hellere vil have Gaarde tilbage. IAO er da igang med at smide alt kontinuitet over bord. Det er jo et manager spil han har gang i. Jeg er bange for han måske er forkert scoutet til vores klub. Jeg er næsten ligeglad med Hvis vi får 3 millioner euro. Vi sælger sgu da ikke en top 3 spiller, fan favorit til en af vores største rivaler!

Nå men vi ved jo faktisk ikke om det har et gram af sandhed. Håber det ikke :)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 19. aug 2020, 07:34

Bongo123456 skrev:
19. aug 2020, 07:14
Nordjyske bringer idag en snak med Inge Andre Olsen. Han fortæller, at AaB ikke er færdige med at handle.
Han forventer, at der kommer to forsvare og en midtbane mere ind. Det bliver nogen med erfaring og fortæller at han arbejder med flere emner.
Ligeså fortæller han, at der kommer en del afgange af spillere som bliver i overskud.

Nordjyske skirver også, at der lige er stor interesse for Patrik Olsen og Mathias Ross. Og Inge Andre Olsen bekræfter, at AaB i øjeblikket forhandler salg af spillere - dog uden at sætte navn på, dog bekræfter han er interresse for Patrik Olsen.
Han slutter af med at sige: Sælger vi en erfaren spiller, så kommer der også en erfaren spiller ind.
To forsvarer? Der er vel ikke brug for mere erfaring til forsvarskæden, med mindre en af de tre sikre er på vej ud. Så det lyder som at Ross er ved at blive byttet til kontanter. Hvis vi får 25+ mio for ham, er det helt fint og fair. Noget andet er at hvis Olsen er på vej væk, så skulle man forvente at der var mere end én midtbanespiller på vej. Pedro var jo - antageligvis - allerede på vej før det spekulerede Olsen-bud.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 556
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Himmerland » 19. aug 2020, 07:35

Kan et evt. salg af PO betyde vi signer lejesvenden fra Randers
Kender ham ikke godt nok, vil han kunne udfylde PO’s sko ?

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 19. aug 2020, 07:41

BTW måske har han fået det forkert. Var der ikke noget med DN kendte Fossum, og sagde han var for god til superligaen. Tror måske det er ham han er efter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 19. aug 2020, 07:46

raekkeettre skrev:
19. aug 2020, 07:41
BTW måske har han fået det forkert. Var der ikke noget med DN kendte Fossum, og sagde han var for god til superligaen. Tror måske det er ham han er efter.
Uden at kigge på historikken, så mindes jeg han har trænet både Fossum og Olsen. Så den kan du nok ikke hænge din hat på.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 19. aug 2020, 08:11

Buzz Killington skrev:
19. aug 2020, 07:46
raekkeettre skrev:
19. aug 2020, 07:41
BTW måske har han fået det forkert. Var der ikke noget med DN kendte Fossum, og sagde han var for god til superligaen. Tror måske det er ham han er efter.
Uden at kigge på historikken, så mindes jeg han har trænet både Fossum og Olsen. Så den kan du nok ikke hænge din hat på.
Har han også trænet PO?? Hvor henne? I Norge?

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 19. aug 2020, 08:14

Ja, da David var assistent i Godset under Ronny Deila.

Låst