Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af BoT » 19. aug 2020, 09:55

Julgranen skrev:
19. aug 2020, 09:40
BoT skrev:
19. aug 2020, 09:37
Fakta: Der er MAXIMALT pres på Inge nu. Og han skal for første gang prøve kræfter med at hente reelle forstærkninger til holdet - ikke "bare" sulte ungdomsspillere, der kan lægge pres på de etablerede spillere nedefra. Og det er altså en HELT anden udfordring. Hans netværk i Europa (ikke Skandinavien) skal levere nu, for vi skal altså op på en for AaB ret høj hylde for at erstatte Olsens betydning på og uden for banen. Og det kan blive dyrt - også så dyrt, at vi måske har solgt for billigt..
Ja, det er da rigtigt, og specielt på dette (relativt kritiske) tidspunkt. Men modsat Allan Gaarde HAR han jo så også et netværk, og også et der forgrener sig ind i nogle af de helt store spillere på agent-markedet.

Vi må se hvad han hiver op af hatten.
Tidspunktet er en stor faktor. Der er slet ikke kommet gang i de store handler endnu, så der kan gå længe, inden vores hylde bliver ledige. Ødelægger en ellers unik mulighed for at have stammen helt på plads allerede inden første træningskamp, som vi ellers havde med forlængelsen af Okore.

I det helt store perspektiv er det selvfølgelig en fin business-case at kunne tjene mange millioner på en spiller på kun en enkelt sæson, men sportsligt er det en stor bet, og prestigemæssigt en kæmpe bet. AGF er jo sikre på, de er storebror nu!

AaB_Fan_since1995
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 21
Tilmeldt: 19. aug 2020, 09:53

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af AaB_Fan_since1995 » 19. aug 2020, 09:58

gravballe skrev:
19. aug 2020, 09:42

sjovt der ingen rygter er i artiklen om hvad AGF har betalt.
På Twitter indikerer Claus Jensen at prisen er godt 10 mio DKK. (Købt for 0.5 mio - solgt for x20 = 10 mio)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 19. aug 2020, 10:00

AaB_Fan_since1995 skrev:
19. aug 2020, 09:58
gravballe skrev:
19. aug 2020, 09:42

sjovt der ingen rygter er i artiklen om hvad AGF har betalt.
På Twitter indikerer Claus Jensen at prisen er godt 10 mio DKK. (Købt for 0.5 mio - solgt for x20 = 10 mio)
Helt fornuftig pris.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2573
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af troelsh » 19. aug 2020, 10:00

BoT skrev:
19. aug 2020, 09:55
Julgranen skrev:
19. aug 2020, 09:40
BoT skrev:
19. aug 2020, 09:37
Fakta: Der er MAXIMALT pres på Inge nu. Og han skal for første gang prøve kræfter med at hente reelle forstærkninger til holdet - ikke "bare" sulte ungdomsspillere, der kan lægge pres på de etablerede spillere nedefra. Og det er altså en HELT anden udfordring. Hans netværk i Europa (ikke Skandinavien) skal levere nu, for vi skal altså op på en for AaB ret høj hylde for at erstatte Olsens betydning på og uden for banen. Og det kan blive dyrt - også så dyrt, at vi måske har solgt for billigt..
Ja, det er da rigtigt, og specielt på dette (relativt kritiske) tidspunkt. Men modsat Allan Gaarde HAR han jo så også et netværk, og også et der forgrener sig ind i nogle af de helt store spillere på agent-markedet.

Vi må se hvad han hiver op af hatten.
Tidspunktet er en stor faktor. Der er slet ikke kommet gang i de store handler endnu, så der kan gå længe, inden vores hylde bliver ledige. Ødelægger en ellers unik mulighed for at have stammen helt på plads allerede inden første træningskamp, som vi ellers havde med forlængelsen af Okore.

I det helt store perspektiv er det selvfølgelig en fin business-case at kunne tjene mange millioner på en spiller på kun en enkelt sæson, men sportsligt er det en stor bet, og prestigemæssigt en kæmpe bet. AGF er jo sikre på, de er storebror nu!
Ift. prestige var jeg noget mere ærgerlig over Tengstedt sagen, det var en af vores egne talenter der valgte en rival frem for os, selvom vi angiveligt ville betale det samme i løn, men Patrick har da helt sikkert fået en klækkelig lønforhøjelse og vi har fået en pæn sum penge for en spiller vi næsten fik gratis, så det er en case jeg kan leve med, selvom jeg godt til li' hans attityde på banen.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1215
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Spanky » 19. aug 2020, 10:01

Lad os vente med at vurdere IAO til vinduet er lukket. Han har udtalt, at vi hvis der ryger spillere fra start-elleveren skal der spillere ind fra samme hylde.

Note til alle: Husk - limsniffere kan man aldrig stole på.

Gymnasterne vil åbenbart gerne måle kønsdele med AaB pt. Transferen minder mig lidt og Borrings skifte fra OB til fcm i sin tid, hvor fcm også gerne vil markere sig (ved godt der var tale om et væsentlig større beløb dengang)

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3001
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 19. aug 2020, 10:02

raekkeettre skrev:
19. aug 2020, 08:53
Analysen må være at AaB vil gå over til en 3-4-3 permanent nu når Okore har forlænget, og vi høre også der skal hentes flere forsvarsspillere ind. Dvs de 2 på midtbanen skal kunne operere begge veje, og det man har set til PO er at han er god fremadrettet men ikke god i det defensive arbejder hvor han også tager ALT for store chancer i hans spil. Derfor blev han også brugt som 9er, men man vil helt sikkert begynde at arbejde med en mere angribende 9er fremadrettet, derfor Prica etc....og så er PO måske kommet lidt i ingen mands land,.og hvis GF så står med 10 millioner, jamen så slår man til....

Edit: glemte noget at skrive "FORHELVEDE DA OGSÅ!!!!" ;)
Som jeg skrev tidligere, bliver det sgu spændende hvem der skal dække den centrale. Fossum er den ene det er klart. Tror måske også David først har spurgt på ham og fået et stort nej, og så er PO blevet til.

Men hvem der skal spille ved siden af ham?!?!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 19. aug 2020, 10:06

raekkeettre skrev:
19. aug 2020, 10:02
raekkeettre skrev:
19. aug 2020, 08:53
Analysen må være at AaB vil gå over til en 3-4-3 permanent nu når Okore har forlænget, og vi høre også der skal hentes flere forsvarsspillere ind. Dvs de 2 på midtbanen skal kunne operere begge veje, og det man har set til PO er at han er god fremadrettet men ikke god i det defensive arbejder hvor han også tager ALT for store chancer i hans spil. Derfor blev han også brugt som 9er, men man vil helt sikkert begynde at arbejde med en mere angribende 9er fremadrettet, derfor Prica etc....og så er PO måske kommet lidt i ingen mands land,.og hvis GF så står med 10 millioner, jamen så slår man til....

Edit: glemte noget at skrive "FORHELVEDE DA OGSÅ!!!!" ;)
Som jeg skrev tidligere, bliver det sgu spændende hvem der skal dække den centrale. Fossum er den ene det er klart. Tror måske også David først har spurgt på ham og fået et stort nej, og så er PO blevet til.

Men hvem der skal spille ved siden af ham?!?!
Det skal Ferreira.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 19. aug 2020, 10:12

Benjamin Leander har jo ret, når han siger at vores store udfordring er at vi ikke kan spille de store kampe. Mod top 4 kan vi ikke levere i grundspillet - det er et kæmpe problem og vi skal til at skabe holdet der kan få os dertil, hvor vi rent faktisk kan spille med, og vinde, de kampe.

At få 10 mio + videresalg for en spiller der kan vise sig overflødig er godt gået.
Han var klart bedst, da han havde Lucas at lege med.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3001
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 19. aug 2020, 10:13

BTW, der gik ikke engang en uge får vi så konsekvensen af at vi forlængede med Okore. Der skal penge i kassen...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 19. aug 2020, 10:14

raekkeettre skrev:
19. aug 2020, 10:13
BTW, der gik ikke engang en uge får vi så konsekvensen af at vi forlængede med Okore. Der skal penge i kassen...
Det er der nu intet ved regnskabet der alvorligt antyder
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 19. aug 2020, 10:15

raekkeettre skrev:
19. aug 2020, 10:13
BTW, der gik ikke engang en uge får vi så konsekvensen af at vi forlængede med Okore. Der skal penge i kassen...
Det er en meget søgt og fuldstændig håbløs konklusion. Hvordan vil du argumentere for den? Mit gæt: Det kan du ikke.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10746
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 19. aug 2020, 10:15

raekkeettre skrev:
19. aug 2020, 10:13
BTW, der gik ikke engang en uge får vi så konsekvensen af at vi forlængede med Okore. Der skal penge i kassen...
Jeg tror nu ikke at de to ting har særlig meget med hinanden at gøre. Og da slet ikke så hurtigt. Vi har jo øjensyneligt smidt halvanden million efter ham serberen som ingen kender.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3001
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 19. aug 2020, 10:16

Julgranen skrev:
19. aug 2020, 10:12
Benjamin Leander har jo ret, når han siger at vores store udfordring er at vi ikke kan spille de store kampe. Mod top 4 kan vi ikke levere i grundspillet - det er et kæmpe problem og vi skal til at skabe holdet der kan få os dertil, hvor vi rent faktisk kan spille med, og vinde, de kampe.

At få 10 mio + videresalg for en spiller der kan vise sig overflødig er godt gået.
Han var klart bedst, da han havde Lucas at lege med.
Det er jo ikke Leander der har ret - det lyder som en subjektiv holdning, det er statistikker, og de lyver ikke. Heller ikke da vi vandt 4 og tabte 1 i de sidste 6 kampe i mesterskabsspillet mod top 4 hold.

Bros
2. div
2. div
Indlæg: 158
Tilmeldt: 25. jun 2019, 19:43
Favoritspiller: Jeppe Curth

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Bros » 19. aug 2020, 10:16

inden alle råber op om at Inge har dumpet dette transfer vindue fordi han har har solgt PO til en rigtig god pris, her og nu så husk på at vinduet er åbent frem til 4 oktober.
så mon ikke vi kan få en fuldgod erstatning inden da.
og her udover kan jeg kun rose Inge for at lave penge, så han har noget at arbejde med senere i vinduet.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3001
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 19. aug 2020, 10:17

jonas386 skrev:
19. aug 2020, 10:15
raekkeettre skrev:
19. aug 2020, 10:13
BTW, der gik ikke engang en uge får vi så konsekvensen af at vi forlængede med Okore. Der skal penge i kassen...
Jeg tror nu ikke at de to ting har særlig meget med hinanden at gøre. Og da slet ikke så hurtigt. Vi har jo øjensyneligt smidt halvanden million efter ham serberen som ingen kender.
Jeg tror det har været længere undervejs. De skulle lige være sikker på salget af PO før de kunne forlænge med Okore. Og så faldt kommunikationen bare som den gjorde.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1209
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Reyad » 19. aug 2020, 10:18

Havde dette været et salg til Zulte Waregem eller lignende havde jeg hyldet det. 10 millioner for en 27-årig man købte for 0,5 for ca et år siden. Det er en god case. Og Olsen er god. Men kan erstattes. Det mest bekymrende er vel, at en af vores bærende spillere, der har fået oceaner af tillid, ser større aspekter hos en anden dansk klub der ikke er FCM eller FCK. Det gør ondt. Især når han hat lovprist AaB så ofte. Noget må være galt. I hvert fald i hans øjne. Lønnen kan ikke være ekstremt meget bedre.

Nu skal han selvfølgelig erstattes med en relativt rutineret spiller, der kan levere fra dag 1. Forhåbentlig har Inge en god erstatning i kikkerten.

Ibiza Polar

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Ibiza Polar » 19. aug 2020, 10:20

raekkeettre skrev:
19. aug 2020, 10:17
jonas386 skrev:
19. aug 2020, 10:15
raekkeettre skrev:
19. aug 2020, 10:13
BTW, der gik ikke engang en uge får vi så konsekvensen af at vi forlængede med Okore. Der skal penge i kassen...
Jeg tror nu ikke at de to ting har særlig meget med hinanden at gøre. Og da slet ikke så hurtigt. Vi har jo øjensyneligt smidt halvanden million efter ham serberen som ingen kender.
Jeg tror det har været længere undervejs. De skulle lige være sikker på salget af PO før de kunne forlænge med Okore. Og så faldt kommunikationen bare som den gjorde.
Der er intet, der peger i den retning? Okore er gået ned i løn, og vores regnskab holder stadig fint ift. forventningen?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10746
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 19. aug 2020, 10:20

raekkeettre skrev:
19. aug 2020, 10:17
Det tror jeg altså ikke på. Især ikke fordi man kun har forlænget et år med Okore. Gaarde frigjorde altså henved 40 millioner af salgene fra Kaufmann og Abildgaard. Jeg tror ikke et sekund på at vi har været tvunget til at sælge, bare fordi vi gerne ville se Okore en sæson mere.

Derudover har der jo længe været snak om at Rinne skulle videre. Så mon ikke man havde slagtet den guldkalv først, hvis det var nødvendigt?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Bruno
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. aug 2020, 11:20

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Bruno » 19. aug 2020, 10:22

raekkeettre skrev:
19. aug 2020, 10:13
BTW, der gik ikke engang en uge får vi så konsekvensen af at vi forlængede med Okore. Der skal penge i kassen...
Hej. Jeg vurderer, at majoriteten af dette forum har opfattet din særdeles usaglige og søgte antipati mod Jores Okore, baseret på din flod af infantilsproget vrøvl de sidste par døgn. Men at opfinde tåbelige sandheder er næsten mere træls end din endeløse grammofonrablen. Som om den ikke var nok.

You have made your point.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3001
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 19. aug 2020, 10:22

Reyad skrev:
19. aug 2020, 10:18
Havde dette været et salg til Zulte Waregem eller lignende havde jeg hyldet det. 10 millioner for en 27-årig man købte for 0,5 for ca et år siden. Det er en god case. Og Olsen er god. Men kan erstattes. Det mest bekymrende er vel, at en af vores bærende spillere, der har fået oceaner af tillid, ser større aspekter hos en anden dansk klub der ikke er FCM eller FCK. Det gør ondt. Især når han hat lovprist AaB så ofte. Noget må være galt. I hvert fald i hans øjne. Lønnen kan ikke være ekstremt meget bedre.

Nu skal han selvfølgelig erstattes med en relativt rutineret spiller, der kan levere fra dag 1. Forhåbentlig har Inge en god erstatning i kikkerten.
Men kan man lave den konklusion. Hvis ens arbejdsgiver gerne vil af med en, kan man pludselig se muligheder andre steder. IAO kommer til PO og siger vi har fået et sindssygt godt tilbud på dig, du vil måske også få sværer ved at tilspille dig en plads i næste sæson pga formationen etc. Så hvad siger du til GF? PO siger, okay jamen lad mig se på det...og så begynder han at sige, Fuck ja, hvis AaB ikke vil have mig som en bærende kraft, og GF vil, jamen så er det da den vej jeg skal....

Låst