Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Spalvis

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 31. jul 2020, 12:18

Det var da utroligt! Intet hører man fra Hornevej... :thumbsdown:

martinaalborg
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af martinaalborg » 31. jul 2020, 12:42

FIDEL skrev:
31. jul 2020, 12:18
"Der kommer nye spillere i næste uge...."

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 31. jul 2020, 13:01

martinaalborg skrev:
31. jul 2020, 12:42
FIDEL skrev:
31. jul 2020, 12:18
"Der kommer nye spillere i næste uge...."
Ja, den har vi hørt på i flere uger nu. Skuffende! :aabfan:

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård
Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Indlæg af Spanky » 31. jul 2020, 13:09

Imorgen drenge! :cool: Jeg har lige være forbi Kålunds Klinik, I drømmer ikke om hvem jeg så der :thumbsup:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 31. jul 2020, 13:12

Spanky skrev:
31. jul 2020, 13:09
Imorgen drenge! :cool: Jeg har lige være forbi Kålunds Klinik, I drømmer ikke om hvem jeg så der :thumbsup:
Gilberto Macena confirmed ;)
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Fromthecradle
2. div
2. div
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Indlæg af Fromthecradle » 31. jul 2020, 13:13

Spanky skrev:
Den var godt nok led, den der :P
Glad for nordjyske spillere, Pro-Nordkraften og Pro-Nordens Bilbao

Brugeravatar
Mephisto2
Superliga
Superliga

Indlæg af Mephisto2 » 31. jul 2020, 13:13

Fromthecradle skrev:
31. jul 2020, 13:13
Spanky skrev:
Den var godt nok led, den der :P
Rade Prica?

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 31. jul 2020, 13:14

Spanky skrev:
Så sig det dog menneske! Medmindre du spøger. ;)

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård
Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Indlæg af Spanky » 31. jul 2020, 13:17

Kunne desværre ikke stå for fristelsen for at lukke nogen lort, som så mange andre ;)

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mikkel Kaufmann
Geografisk sted: København

Indlæg af Erasmus Montanus » 31. jul 2020, 13:20

Spanky skrev:
Jeg så ham også!
Stort brød.

Kan det være ham her?
Billede

Stor, stærk, fantastisk spark, højre-venstre-blind og masser af international erfaring!
Klog på himlen, en nar på Jorden
OBS! Vi er ikke alle som AllanKasketten fra bold.dk. Heldigvis.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 31. jul 2020, 13:26

Erasmus Montanus skrev:
31. jul 2020, 13:20
Spanky skrev:
Jeg så ham også!
Stort brød.

Kan det være ham her?
Billede

Stor, stærk, fantastisk spark, højre-venstre-blind og masser af international erfaring!
Gode, gamle Dickson!!

FEDE
Junior
Junior
Favoritspiller: Prica

Indlæg af FEDE » 31. jul 2020, 14:53

FIDEL skrev:
31. jul 2020, 13:14
Spanky skrev:
Så sig det dog menneske! Medmindre du spøger. ;)
Kaalund har ikke klinik længere..

Julgranen
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 31. jul 2020, 14:57

… Eftersom FIDEL’s google-show kører for fuld hammer stadigvæk, så må det være passende at komme med lidt emner der rent faktisk giver mening i AaB.

Målmandsposten er en underlig fisk i AaB. I mange år havde vi en førstemålmand, og så en relativt upålidelig reserve. De seneste år har været første gang vi har haft en egentlig konkurrencesituation. 
Vi har ingen oplagte afløsere som reserve i truppen ved Rinne-afgang, og jeg tænker godt at vi kunne overveje at kaste snøren ud efter en erfaren keeper som Ralf Fährmann i Schalke. Næsten 200 BL-kampe bag sig, og netop vendt hjem fra et lejemål i Norge, som blev smadret af Corona. Nordmændene hentede i stedet en anden legende, Ali Ahamada (tidl. førstekeeper i Toulouse), der nu har fået karrieren på ret køl.

Til centerforsvaret er det oplagt at få ungt, friskt blod ind. Der er 3-4 af Tippeligaens 15 mest talentfulde teenagere der spiller i Stabæk, og dem kender I.A. utroligt godt.
 De to kunne vi gå efter. Den ene er centerforsvarer, og den anden back. Nicolas og Peder.

Hvis rygterne om at der er massiv interesse for Ross holder, så får vi indenfor et år plads til endnu et talent. Naturligvis må vi også snart forholde os til exit Kasper P. - han har ganske enkelt ikke top 4-niveau... overhovedet.

Længere fremme på banen er det oplagt med en central midtbanespiller, der kan noget. 
Vores nye formation stiller færre krav til en reel 6’er, og der er et par navne der presser sig på.
 Ifeanyi Mathew forlængede kun med Lillestrøm grundet corona-situationen - han kunne stadig være aktuel, for han vil væk. Han er langt mere dynamisk end Magnus Christensen, men også noget af en håndfuld rent menneskeligt og en lidt besynderlig mentalitet. 

Skal vi se i et mere langsigtet perspektiv (Lucas-afløser), så er Ghayas Zahid i en dårlig situation i APOEL, og netop hjemvendt fra en lejeaftale i Panathinaikos hvor der var kaos!

Han kan blive aktuel for nordiske top 4-klubber hvis rygterne om at mange tyrkiske klubber lider økonomisk holder stik. Det er derfra der senest har været interesse. Spiller alle offensive pladser, men er bedst som fremskudt 8’er-10’er. 

På kanterne er der en helt oplagt spiller, som FIDEL burde have googlet sig frem til.
 Fri transfer, eksplosiv, pågående, stærk 1-mod-1, har spillet i Stabæk for nylig, dybdeløber - en hybrid mellem Dioh Williams og Atanga.

Moussa Njie, som leder efter klub efter han stoppede hos Partizan i Serbien i februar. Vi kan diskutere om han har niveauet til at blive en top 20-spiller i Superligaen, men han har i hvert fald noget ingen andre i truppen har.
Han er desuden noget så utraditionelt som en venstre kant der er mest højre-benet.

En anden spiller, som vi bør overveje til kanten og som har meritterne, samt kvaliteterne til både i kraft af sin person og sine spillemæssige evner at forstærke AaB, er Vladimir Rodic, tidl. Malmö, Silkeborg og Randers. Ude i kulden i Hammarby, hvor han stort set ikke spiller, efter de hentede Alex Kacaniklic hjem fra udlandet. Alt, alt for god til at sidde på bænken, og ekstremt professionel.
 Kontraktudløb ultimo 2021, men hverken han eller Hammarby kan leve med den nuværende situation. Selvom Hammarby har et enormt sæsonkorts-salg, så lider de økonomisk under manglende kampindtægter.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 31. jul 2020, 15:03

Julgranen skrev:
31. jul 2020, 14:57
… Eftersom FIDEL’s google-show kører for fuld hammer stadigvæk, så må det være passende at komme med lidt emner der rent faktisk giver mening i AaB.

Målmandsposten er en underlig fisk i AaB. I mange år havde vi en førstemålmand, og så en relativt upålidelig reserve. De seneste år har været første gang vi har haft en egentlig konkurrencesituation. 
Vi har ingen oplagte afløsere som reserve i truppen ved Rinne-afgang, og jeg tænker godt at vi kunne overveje at kaste snøren ud efter en erfaren keeper som Ralf Fährmann i Schalke. Næsten 200 BL-kampe bag sig, og netop vendt hjem fra et lejemål i Norge, som blev smadret af Corona. Nordmændene hentede i stedet en anden legende, Ali Ahamada (tidl. førstekeeper i Toulouse), der nu har fået karrieren på ret køl.

Til centerforsvaret er det oplagt at få ungt, friskt blod ind. Der er 3-4 af Tippeligaens 15 mest talentfulde teenagere der spiller i Stabæk, og dem kender I.A. utroligt godt.
 De to kunne vi gå efter. Den ene er centerforsvarer, og den anden back. Nicolas og Peder.

Hvis rygterne om at der er massiv interesse for Ross holder, så får vi indenfor et år plads til endnu et talent. Naturligvis må vi også snart forholde os til exit Kasper P. - han har ganske enkelt ikke top 4-niveau... overhovedet.

Længere fremme på banen er det oplagt med en central midtbanespiller, der kan noget. 
Vores nye formation stiller færre krav til en reel 6’er, og der er et par navne der presser sig på.
 Ifeanyi Mathew forlængede kun med Lillestrøm grundet corona-situationen - han kunne stadig være aktuel, for han vil væk. Han er langt mere dynamisk end Magnus Christensen, men også noget af en håndfuld rent menneskeligt og en lidt besynderlig mentalitet. 

Skal vi se i et mere langsigtet perspektiv (Lucas-afløser), så er Ghayas Zahid i en dårlig situation i APOEL, og netop hjemvendt fra en lejeaftale i Panathinaikos hvor der var kaos!

Han kan blive aktuel for nordiske top 4-klubber hvis rygterne om at mange tyrkiske klubber lider økonomisk holder stik. Det er derfra der senest har været interesse. Spiller alle offensive pladser, men er bedst som fremskudt 8’er-10’er. 

På kanterne er der en helt oplagt spiller, som FIDEL burde have googlet sig frem til.
 Fri transfer, eksplosiv, pågående, stærk 1-mod-1, har spillet i Stabæk for nylig, dybdeløber - en hybrid mellem Dioh Williams og Atanga.

Moussa Njie, som leder efter klub efter han stoppede hos Partizan i Serbien i februar. Vi kan diskutere om han har niveauet til at blive en top 20-spiller i Superligaen, men han har i hvert fald noget ingen andre i truppen har.
Han er desuden noget så utraditionelt som en venstre kant der er mest højre-benet.

En anden spiller, som vi bør overveje til kanten og som har meritterne, samt kvaliteterne til både i kraft af sin person og sine spillemæssige evner at forstærke AaB, er Vladimir Rodic, tidl. Malmö, Silkeborg og Randers. Ude i kulden i Hammarby, hvor han stort set ikke spiller, efter de hentede Alex Kacaniklic hjem fra udlandet. Alt, alt for god til at sidde på bænken, og ekstremt professionel.
 Kontraktudløb ultimo 2021, men hverken han eller Hammarby kan leve med den nuværende situation. Selvom Hammarby har et enormt sæsonkorts-salg, så lider de økonomisk under manglende kampindtægter.
Velkommen tilbage, Gamen. :kiss:
Dejligt nedladende indlæg du fik sendt afsted der. ;) Der står Gamen med store fede bogstaver over dette. :cheers:

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 31. jul 2020, 15:05

Spanky skrev:
Hvor er vor mand i lufthavnen.....

Julgranen
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 31. jul 2020, 15:08

FIDEL skrev:
31. jul 2020, 15:03
Fra grib til scarfer.
Fra Gam til Julgran.

Jeg har nu egentlig tænkt mig at gå ret meget under radaren, der er andet der fylder :-)
Men jeg har fået opfordringer om at kvalificere debatten i transfertråden bare lidt, efter den er blevet overtaget af bold.dk-forslag. Og det gør jeg så.

P.S. Tag nu et kig på Njie!

God dag.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 31. jul 2020, 15:13

Julgranen skrev:
31. jul 2020, 15:08
FIDEL skrev:
Fra grib til scarfer.
Fra Gam til Julgran.

Jeg har nu egentlig tænkt mig at gå ret meget under radaren, der er andet der fylder :-)
Men jeg har fået opfordringer om at kvalificere debatten i transfertråden bare lidt, efter den er blevet overtaget af bold.dk-forslag. Og det gør jeg så.

God dag.
Det har jeg lige gjort, og udfra de tilgængelige stats, som jeg lige kan finde, så har han jo knapt scoret et mål i sin seniorkarriere. Vores "kanter" er vores angribere nu, og derfor SKAL de være målfarlige.
Men det ser naturligvis ud til, at han har noget speed og er dygtig 1-mod-1.

KongGulerod
2. div
2. div

Indlæg af KongGulerod » 31. jul 2020, 19:56

FIDEL skrev:
31. jul 2020, 15:13
Julgranen skrev:
FIDEL skrev:
Fra grib til scarfer.
Fra Gam til Julgran.

God dag.
Det har jeg lige gjort, og udfra de tilgængelige stats, som jeg lige kan finde, så har han jo knapt scoret et mål i sin seniorkarriere. Vores "kanter" er vores angribere nu, og derfor SKAL de være målfarlige.
Lyder som en dårlig Kusk
In Inge we trust

RicoBR02
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 31. jul 2020, 21:42

KongGulerod skrev:
31. jul 2020, 19:56
FIDEL skrev:
31. jul 2020, 15:13
Julgranen skrev:
FIDEL skrev:
Fra grib til scarfer.
Fra Gam til Julgran.

God dag.
Lyder som en dårlig Kusk
Alt hvad jule gamen foreslår lyder som dårlige udgaver af kusk, manden er jo besat 😉😂

Men... Hvornår hører vi noget fra hornevej? Andre klubber er allerede igang, men igen står vi tilbage i Aalborg og aner ikke hvad eller hvornår der sker noget. Hvis vi skal tilbage på rette spor bliver der nødt til at ske noget. Jeg mangler info om Lucas og hans skade, jeg mangler info om okore, jeg mangler info om nye spillere. Jeg savner at vi begynder at skabe noget hype omkring klubben, folk skal lokkes tilbage på stadion, klubben skal melde noget ud omkring den nye sæson, få nu gejlet byen op til krig! De trofaste fans er klar, men vi skal have tvivlerne med!

baresi
1. div
1. div
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 31. jul 2020, 23:22

Lidt info fra baresi - ikke så konkret men hva fanden.

Inge andre:
Den ny nordmand er kommet med nye boller på suppen. Der er IK plads til leverpostej eller amatør beslutninger eller kommentarer.
og trænere og spillere skal performe hver gang. Han er vist benhård og kræver extremt meget af sin trup og træner team.
Han har efter sigende været efter spillerne flere gange for ikke at yde nok - og dermed også været efter Friis.
Inge leder efter ledere til bænk og bane.

Friis:
Efter Inges ankomst er Friis ikke længere så sikker .
Der er for mange fejl specielt når man er bagud og point gennemsnittet er ikke imponerende .
Inge andre ser hellere en mere erfaren stærk profil på bænken . En der har et klart og tydeligt offensivt koncept med 1-2 stærke og profilerede hjælpetrænere .
Og et hårdt arbejdende aggressivt udtryk. Dette skal Friis levere. Og Friis er til eksamen . Han blir ikke bare lige forlænget.

Spillere ud:

Rinne:
Vil man prøve at sælge men der er ingen bud eller gode bud.

Okore:
Rygtes til AgF igen. Har jeg hørt Idag. Passer godt med tingager der skal væk. Okore forvente at smutte. Agf en stor mulighed.

Kusk:
Er vist på vippen.
Men er simpelthen ikke tilfreds med hans præstationer .
Og han leverer ik nok arbejde til kamp.

Van weert:
ikke på vippen men ikke længere fra ny sæson nødvendigvis stamspiller.

Spillere ind:
(Lucas:)
Formodes at han blir 1 år mere hører jeg.

Wessam:
Formodes at få chancen i truppen men garanteres ikke start 11 plads . Om Wessam blir sås der tvivl om. Men man er villig til at gi ham chancen.

Thomsen:
AaB er ikke længere så varme på Thomsen efter Inge andre ankomst. Han er et emne fordi han stadig passer godt i filosofien men han er stadig løntung og ikke top prioritet.
Jeg tror Thomsen er på vippen.

Angriber / offensivt.
Jeg hører der arbejdes på 2 offensiv spillere.
Heraf den ene som central angriber da man ikke mente kusk eller Van weert er dem der skal spille den plads.
Her vil man satse større.
Den enden en mere hurtig og arbejden type men som kan noget på egen hånd og en der skal spille højre kant .

Prica:
Er også i AaB’s loop - man vil ham gerne men han vil vist være ret sikkert på fast spilletid og det vil Inge Andre ikke garantere .. men Prica er et talent man vil prøve at byde ind på i AaB.

Der arbejdes på en ny 6er.
Jeg hører at Inge overhovedet ikke Er tilfreds med MC - og vil ikke forsvare ham. Der skal en ny 6er ind som start 11er.
Her kan der måske være en MØRK GLØDET type på vej ind.
Ved der arbejdes på en - måske med skandinavisk erfaring.

Midtstopper:
Igen går man efter start 11 materiale .
Og der er en ny på vej ind (med mindre okore vender 180grader)

Generelt vil man styrke sig med spillere der skal direkte på holdet. Og så supplere med egen talentmasse.

Jeg tror at der er noget godt og spændende på vej.
Og er ret spændt på ham Inge Andres ankomst - er sgu imponeret over hans ledelses og kommunikations evner indtil videre.

Håber på nyt meget snart - hvilket vist også sker. Lad os se de næste 3-5 dage. Mon ik vi kan klappe i hænderne der.
Det tror jeg sgu 😁😁😁😁😁🤛🏻🤛🏻🤛🏻

Besvar