Formation efter transfervinduet

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af R Rosenberg » 16. mar 2023, 10:13

RicoBR02 skrev:
16. mar 2023, 08:55
baresi skrev:
16. mar 2023, 07:15
Skader kan vi desværre ikke gøre noget ved - men jeg vil rigtig gerne se en ændring på holdet NU i form af et lille system skifte.
4-4-2
Lude - Kramer - the - ahlman
Prip - højholt - pedro - souza
Ramkilde - helenius

Når bakiz er fit skal han på venstre og sousa højre og prip bænk.
Helenius må godt få en legekammerat med speed og agressivitet og jeg syns virkelig de kunne se spændende ud sammen
Jeg tror vi skal passe på med at smide Ahlmann ind fra start, han har ikke spillet fandens meget og søndag har vi brug for at det er spillere med kampe i benene der starter. Ellers er jeg helt enig i at det kunne være spændende, men helt ideelt ville det være at holde fast i opstillingen fra fcm kampen..
Hvis Fossum er klar, tænker jeg, at han bør starte sammen med Højholt (tænk, at jeg skriver det). Det virkede ærligt talt, som om at hans mange meter manglede i fredags (tænk, at jeg skriver det), og at vi ikke havde nok presence på midtbanen (tænk, at jeg skriver det).

Dennis Nielsen
Superliga
Superliga

Indlæg af Dennis Nielsen » 16. mar 2023, 11:10

R Rosenberg skrev:
16. mar 2023, 10:13
RicoBR02 skrev:
baresi skrev:
Skader kan vi desværre ikke gøre noget ved - men jeg vil rigtig gerne se en ændring på holdet NU i form af et lille system skifte.
4-4-2
Ramkilde - helenius

Helenius må godt få en legekammerat med speed og agressivitet og jeg syns virkelig de kunne se spændende ud sammen
Jeg tror vi skal passe på med at smide Ahlmann ind fra start, han har ikke spillet fandens meget og søndag har vi brug for at det er spillere med kampe i benene der starter. Ellers er jeg helt enig i at det kunne være spændende, men helt ideelt ville det være at holde fast i opstillingen fra fcm kampen..
Hvis Fossum er klar, tænker jeg, at han bør starte sammen med Højholt (tænk, at jeg skriver det). Det virkede ærligt talt, som om at hans mange meter manglede i fredags (tænk, at jeg skriver det), og at vi ikke havde nok presence på midtbanen (tænk, at jeg skriver det).
Men sammenlignet med Ross, så har de fleste i truppen mere fysisk tilstedeværelse. Også er Ross endnu mere fejlplaceret end fossum - på den centrale midtbane.

Ift opstilling og taktikken kunne jeg godt tænke mig, at vi gik over til højt pres og direkte spil. Ikke noget med at skulle varme bolden og spille bolden op.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 16. mar 2023, 11:26

baresi skrev:
4-4-2
Ramkilde - helenius

Helt enig. Et hold i dyb krise skal sgu spille direkte, kompakt defensivt og være pragmatisk.

Desværre har vi et trænerteam, som mener, at vores hold skal skabe kampene med boldbesiddelse, hvilket er noget af det sværeste i fodbold.
Vores spil skal tilgodese Lucas, som sædvanligt, og vi har da også nogle spillere på enkelte pladser, som passer til den spillestil. Problemet er bare, at de fleste af disse spillere ikke har præsteret på et acceptabelt niveau i over 1 år. (Jeg kigger på Jer Lucas, Prip, Fossum delvist Højholt).
Lucas tager masser af ansvar på bolden, men vi fanger sjældent modstanderne i ubalance, fordi han skal varme bolden og samtidig mangler spilmuligheder fremad banen. Det betyder, at vores modstandere oftest kommer ned at stå kompakt, når vi har bolden (altså, når de ikke lige vinder den tilbage via pres), hvilket udstiller vores holds manglende evner til at skabe store målschancer (- fcm-kampen. Der svigtede skarpheden så).

Så henter man tilmed Helenius, som jo passer fint ind (på papiret ift. spillestilen). Det spiller bare ikke endnu, men holder vores trænerteam fast, så er der selvfølgelig en chance for, at holdet pludselig begynder at score på sine chancer og undgår de personlige fejl.
Omvendt, så er en 4-4-2 formation mere simpel, hvor vi står mere solidt i kæderne, og kan give mere direkte spil til de 2 angribere, som jeg tror kan blive en giftig duo. Vi trænger til at blive bedre i begge felter. Derfor vil det hjælpe med 2 fuldblodsangribere fra start.

Da Marti var træner var der i starten også noget uro i truppen, hvor Thelander og Co. helst ville spille mere simpelt, i stedet for den possession-stil Marti startede med at implementere. Historien gentager sig, men denne gang har vi bare 2 stædige svenskere på trænerbænken.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 16. mar 2023, 13:22

Dennis Nielsen skrev:
16. mar 2023, 11:10
R Rosenberg skrev:
16. mar 2023, 10:13
RicoBR02 skrev:
baresi skrev:
4-4-2
Ramkilde - helenius

Men sammenlignet med Ross, så har de fleste i truppen mere fysisk tilstedeværelse. Også er Ross endnu mere fejlplaceret end fossum - på den centrale midtbane.

Ift opstilling og taktikken kunne jeg godt tænke mig, at vi gik over til højt pres og direkte spil. Ikke noget med at skulle varme bolden og spille bolden op.
Helt enig. Ross er helt uanvendelig i den kamp, der skal kæmpes nu. Desuden er han åndssvagt ufarlig. Han må nøjes med at kandidere til en plads som kant sent i kampene - på midten har han ikke noget at byde ind med.

Besvar