Formation efter transfervinduet

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 683
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Mr Gold » 18. jan 2024, 09:36

baresi skrev:
18. jan 2024, 07:03
Mr Gold skrev:
17. jan 2024, 07:51
baresi skrev:
16. jan 2024, 14:54
DenSataniskeHest skrev:
16. jan 2024, 14:51
Funky skrev:
16. jan 2024, 14:00
Jeg tænker, denne artikel hører hjemme i denne tråd, og sjældent har jeg da oplevet et større misforhold mellem overskrift og indhold.

Altså, der er jo ingen indikation af, hvilke "facetter" der er tale om!! Det er bare "alt" som skal være bedre. Come on, Nordjyske.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/thel ... er/4756840
er vel en AaB classic efterhånden ?
Godt nok en leverpostej artikel
Virkelig!! Men den kan også tolkes simpelt.
“alle dele af spillet” øhhh ja det har han så ret i.
Det er ALT der skal blive flere 100% bedre ellers så har vi et nyt elevator hold i det Nordjyske.
Ja men det er korrekt - syns bare at en journalist som min kunne have spurgt “ hvilke en eller 2 helt specifikke områder vil du gerne forbedre mest - eller hvor i spillet ser du den største udviklingsmulighed - eller hvor føler du i mere præcist står stærkest og svagest.
Og det er endda pænt spurgt.
Det er en artikel der ikke siger noget andet end gennemsnitligt alt
Og fair den hører ikke til i denne tråd.

Hvis Ross ikke er lang tids skadet har jeg hørt rygter om afgang her i januar på ham.
Jeg er slet ik uenig, men synes jo det er alt der kan forbedres den at genere nogen.

Jamen han står også stille. Han bliver også flået ud og ind af det hold. Forstår virkelig godt hvis han gerne vil videre nu.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Hanga » 18. jan 2024, 09:46

Mr Gold skrev:
18. jan 2024, 09:36
baresi skrev:
18. jan 2024, 07:03
Mr Gold skrev:
17. jan 2024, 07:51
baresi skrev:
16. jan 2024, 14:54
DenSataniskeHest skrev:
16. jan 2024, 14:51
Funky skrev:
16. jan 2024, 14:00
Jeg tænker, denne artikel hører hjemme i denne tråd, og sjældent har jeg da oplevet et større misforhold mellem overskrift og indhold.

Altså, der er jo ingen indikation af, hvilke "facetter" der er tale om!! Det er bare "alt" som skal være bedre. Come on, Nordjyske.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/thel ... er/4756840
er vel en AaB classic efterhånden ?
Godt nok en leverpostej artikel
Virkelig!! Men den kan også tolkes simpelt.
“alle dele af spillet” øhhh ja det har han så ret i.
Det er ALT der skal blive flere 100% bedre ellers så har vi et nyt elevator hold i det Nordjyske.
Ja men det er korrekt - syns bare at en journalist som min kunne have spurgt “ hvilke en eller 2 helt specifikke områder vil du gerne forbedre mest - eller hvor i spillet ser du den største udviklingsmulighed - eller hvor føler du i mere præcist står stærkest og svagest.
Og det er endda pænt spurgt.
Det er en artikel der ikke siger noget andet end gennemsnitligt alt
Og fair den hører ikke til i denne tråd.

Hvis Ross ikke er lang tids skadet har jeg hørt rygter om afgang her i januar på ham.
Jeg er slet ik uenig, men synes jo det er alt der kan forbedres den at genere nogen.

Jamen han står også stille. Han bliver også flået ud og ind af det hold. Forstår virkelig godt hvis han gerne vil videre nu.
Det er jo bare utrolig nemt at sige at alt kan forbedres. Han slipper helt udenom at fortælle lidt om hvad de konkret gør for at udvikle sig i de forskellige facetter af spillet. Noget har jo altså også fungeret bedre end andet, f.eks. har vores standardsituationer været ret stærke, og vi er også ret gode til at forsvare os når vi med vilje står dybt. Ud fra hans udtalelser får man indtryk af at de ikke rigtig har sat en særlig indsats ind på nogle specifikke facetter af spillet. For mig at se er det helt klart offensive spil og pasningsmønstre vi bør arbejde mest på. Vi skaber alt for få målchancer ift. kvaliteten af de modstandere vi står overfor.

Ift. Ross så er det jo nok mindst lige så meget os der gerne vil et salg. Vi har brug for at lave et salg og Ross er ikke en bærende spiller. Jeg tror da han har fået flere minutter end han normalt ville hvis ikke man tog hensyn til muligt salg. Jeg synes så at han har gjort det OK, men han har ikke brændt 1. division af. Kommer der et pænt bud hvor vi også får nogle klausuler, så vil det været et rigtig godt salg at lave. Det er naturligvis altid med den risiko, at han så udvikler sig meget det næste års tid og ville kunne sælges væsentligt dyrere. Men det kan også ende i det modsatte.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10698
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af jonas386 » 18. jan 2024, 12:26

Hvis vi bliver bedre i alle spillets facetter, så kan vi vinde CL. Eller rykke op fra 1. Division.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 447
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af DenSataniskeHest » 18. jan 2024, 12:35

jonas386 skrev:
18. jan 2024, 12:26
Hvis vi bliver bedre i alle spillets facetter, så kan vi vinde CL. Eller rykke op fra 1. Division.
Lyder som en god plan, sæt igang :danmarkfan:

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af bedstefar » 18. jan 2024, 20:13


baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2548
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af baresi » 19. jan 2024, 11:32

bedstefar skrev:
18. jan 2024, 20:13
Hvilken formation? 4-3-3? https://nordjyske.dk/nyheder/sport/nyin ... ab/4761402
4-3-3 Det håber jeg virkelig

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af FlemmingG » 19. jan 2024, 11:43

baresi skrev:
19. jan 2024, 11:32
bedstefar skrev:
18. jan 2024, 20:13
Hvilken formation? 4-3-3? https://nordjyske.dk/nyheder/sport/nyin ... ab/4761402
4-3-3 Det håber jeg virkelig
Vi stiller op i en 4-3-3…. Højholt, Widell og Ask på midtbanen. Det kan blive et stærkt trekløver når de først er spillet ind og spillet sammen

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2548
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af baresi » 19. jan 2024, 11:53

FlemmingG skrev:
19. jan 2024, 11:43
baresi skrev:
19. jan 2024, 11:32
bedstefar skrev:
18. jan 2024, 20:13
Hvilken formation? 4-3-3? https://nordjyske.dk/nyheder/sport/nyin ... ab/4761402
4-3-3 Det håber jeg virkelig
Vi stiller op i en 4-3-3…. Højholt, Widell og Ask på midtbanen. Det kan blive et stærkt trekløver når de først er spillet ind og spillet sammen
Genial - og helt enig.
Specielt ask og widell forventer jeg mig meget af. Widell på en 8er blir spændende

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1494
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Lyfe » 24. jan 2024, 21:44

Fint arrangement i musikkens hus og lød da til vi kommer til at se 4-3-3 en del men også andre kombinationer. Hiljemark kom med en enkelt bemærkning som jeg tolker som at vi skal forvente noget mere aggressivt spil i foråret


Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2548
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af baresi » 26. jan 2024, 22:41

Der bør ikke være tvivl om den her 4-3-3
Widell og Ask bliver sat SÅ fint i spil på deres kompetencer
Men gad godt at prøve at se Odada sammen med dem…
Og SÅ helenius på toppen med jubriil ig bakiz på kanterne

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2548
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af baresi » 29. jan 2024, 22:10

Kappmeier tager det roligt også e
Dejligt at der ikke panikkes - Jeppe P ryger ud men jeg tror der er en mere på vej ud inden vinduet lukker…hører man forsøger at få solgt en soiller udover Jeppe Ps adgang.
Tror også der kommer en ind.. hvis AaB får deres vilje - der er en 9 er der spøger…

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 683
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Mr Gold » 29. jan 2024, 23:28

baresi skrev:
29. jan 2024, 22:10
Kappmeier tager det roligt også e
Dejligt at der ikke panikkes - Jeppe P ryger ud men jeg tror der er en mere på vej ud inden vinduet lukker…hører man forsøger at få solgt en soiller udover Jeppe Ps adgang.
Tror også der kommer en ind.. hvis AaB får deres vilje - der er en 9 er der spøger…
Og han er dansker 😉
Jørgensen er 1 prioritet efter hvad jeg har fået at vide men de tror ik rigtigt på det lykkes inden lukketid.

Gravballe meldte ud om en nordisk angriber som var meget tæt på men Har INTET Ku få af info på den.

Spændende om der sker mere inden lukketid

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10698
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af jonas386 » 2. feb 2024, 08:27

Nå, vinduet lukket, og vi står umiddelbart bedre end ved udgangen af 2022.

Forestiller mig vores stærkeste bliver

Posavec
Jørgensen-Kramer-Thelander-Caballos
Ask-Højholt-Widell
Jørgensen-Helenius-Adedeji

Spillere som Bakiz, Otoa, Ross, Odada, Bomholt og Toku kan selvfølgelig være i spil fra kamp til kamp.
Måske Jørgensen er hentet som 9'er, selvom han tilsyneladende har gjort sig i højresiden i EfB. Vi virker til at have fået noget fart på kanterne, og det skal guderne vide at vi godt nok har efterspurgt i årevis..

Jeg er meget spændt på at se Jørgensen og især Ask i aktion.

Alt i alt et rigtig fint vindue. Der mangler stadig noget før vi er superligaklar, men jeg synes vi er på vej i den rigtige retning.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5193
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Jakobsen » 2. feb 2024, 09:00

Meget enig i din formation, men tror 9'eren bliver Ross eller Prica. Alternativt Jørgensen med Bakiz som kant.
Jeg håber dog virkelig, at Jørgensen viser sig at være stabil og kan tage en kant for os for Bakiz er simpelthen for ustabil.
Derudover passer den her formation vel egentlig også bedre til Toku som kant.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 787
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Raptorr » 15. feb 2024, 00:16

Jakobsen skrev:
2. feb 2024, 09:00
Meget enig i din formation, men tror 9'eren bliver Ross eller Prica. Alternativt Jørgensen med Bakiz som kant.
Jeg håber dog virkelig, at Jørgensen viser sig at være stabil og kan tage en kant for os for Bakiz er simpelthen for ustabil.
Derudover passer den her formation vel egentlig også bedre til Toku som kant.
Jeg synes vi mangler at se noget fra Toku. Ikke meget han har vist.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af FIDEL » 15. feb 2024, 09:29

Raptorr skrev:
15. feb 2024, 00:16
Jakobsen skrev:
2. feb 2024, 09:00
Meget enig i din formation, men tror 9'eren bliver Ross eller Prica. Alternativt Jørgensen med Bakiz som kant.
Jeg håber dog virkelig, at Jørgensen viser sig at være stabil og kan tage en kant for os for Bakiz er simpelthen for ustabil.
Derudover passer den her formation vel egentlig også bedre til Toku som kant.
Jeg synes vi mangler at se noget fra Toku. Ikke meget han har vist.
Præcis.
Nu har han været her i ca. 6 mdr., så der bør komme lidt mere kvalitet og output fra hans side her i foråret. Men igen....tillid fra trænerteamet er vigtigt, og den har han måske ikke helt.

Bugatti1
2. div
2. div
Indlæg: 131
Tilmeldt: 7. aug 2019, 12:19
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Bugatti1 » 16. feb 2024, 14:31

Nu hvor vi endelig er gået over i 4-3-3, så synes jeg opstilling må være:

Posavec - Han har nærmest været efterårets profil for holdet og stået gode kampe - De Boer synes jeg ikke har vist noget, og hvorfor skifte noget ud der virker godt?

Ahlman/Caballo Thelander Otoa/Kramer Jørgensen (Om end jeg synes der mangler en dygtig højre back?

Widell Højholt Ask

Bakiz Helenius/Jørgensen/Ross/Prica Djebril (Staves???)

- Svært at vide hvem af vores angribere der kan lykkes? Vi har 4 hvor ingen har bevist de kan jerne masser af mål i kassen?

Og så er jeg mega spændt på at se nogle af de unge, om de kan byde sig til, specielt Noshe nu hvor han endelig er skadesfri?
Kom så på lørdag!

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2548
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af baresi » 9. apr 2024, 20:44

Hvis vi nu antager at der ikke er skader
Så gad jeg godt man legede lidt med opstillingen
Gad godt man gav Otoa en ny plads
Han minder om Andreas Christensen som type.
KJ - Kramer - thelander - ahlmann
Otoa
MJ - bakiz - widell - adedeji
Helenius
4-1-4-1 eller 4-3-3 kan være sammen spillere i begge formationer
Prøv at hov Otoa 6eren - det kunne være spændende

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5193
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Jakobsen » 9. apr 2024, 20:56

baresi skrev:
9. apr 2024, 20:44
Hvis vi nu antager at der ikke er skader
Så gad jeg godt man legede lidt med opstillingen
Gad godt man gav Otoa en ny plads
Han minder om Andreas Christensen som type.
KJ - Kramer - thelander - ahlmann
Otoa
MJ - bakiz - widell - adedeji
Helenius
4-1-4-1 eller 4-3-3 kan være sammen spillere i begge formationer
Prøv at hov Otoa 6eren - det kunne være spændende
Jeg kan godt lide din Otoa ide fordi vi har et problem på bagerste midt og jeg så gerne vil have Otoa ind på holdet uden vi spiller med tre stoppere. Samtidig er Højholt stagneret noget efter Cifuentes.
Jeg synes dog din formation er giftig når du samtidig vil flytte Bakiz ned på en 8'er.
Jeg synes ikke rigtigt det nytter at flytte en spiller som er klart bedst offensivt og ikke en gang er en særligt god offensivspiller på det niveau, hvor vi spiller ned på en uvandt plads, hvor han fylder for lidt.
Mht. Helenius kunne det være fedt, men 1) så er han jo skadet og 2) så kommer han næppe til at spille fordi han ikke passer på strategien.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2548
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af baresi » 9. apr 2024, 21:54

Jakobsen skrev:
9. apr 2024, 20:56
baresi skrev:
9. apr 2024, 20:44
Hvis vi nu antager at der ikke er skader
Så gad jeg godt man legede lidt med opstillingen
Gad godt man gav Otoa en ny plads
Han minder om Andreas Christensen som type.
KJ - Kramer - thelander - ahlmann
Otoa
MJ - bakiz - widell - adedeji
Helenius
4-1-4-1 eller 4-3-3 kan være sammen spillere i begge formationer
Prøv at hov Otoa 6eren - det kunne være spændende
Jeg kan godt lide din Otoa ide fordi vi har et problem på bagerste midt og jeg så gerne vil have Otoa ind på holdet uden vi spiller med tre stoppere. Samtidig er Højholt stagneret noget efter Cifuentes.
Jeg synes dog din formation er giftig når du samtidig vil flytte Bakiz ned på en 8'er.
Jeg synes ikke rigtigt det nytter at flytte en spiller som er klart bedst offensivt og ikke en gang er en særligt god offensivspiller på det niveau, hvor vi spiller ned på en uvandt plads, hvor han fylder for lidt.
Mht. Helenius kunne det være fedt, men 1) så er han jo skadet og 2) så kommer han næppe til at spille fordi han ikke passer på strategien.
Det var også ønsketænkning at Helenius var helt klar 😂😂
Men otoa kunne være spændende
Bakiz syns jeg faktisk gjorde det ret godt dengang han spillede 8er - og sp har han en god evne i at holde på bolden og se de rette stikninger.
Kunne også godt se man prøvede adedeji som angriber
Det har han også prøvet at spille før
Men prøv at giv otoa chancen kunne være spændende

Besvar