Transferønsker vol. 30 (Vintervinduet 2020/21)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 30 (Vintervinduet 2020/21)

Indlæg af Rams »

Nkada er i mine øjne en Jannik Pohl uden muskler. Vi har brug for en type, der kan skrabe kuglen over stregen med alle legemesdele.
In verbis simus faciles
FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Tim Prica

Indlæg af FIDEL »

Rams skrev: 23. nov 2020, 09:17 Nkada er i mine øjne en Jannik Pohl uden muskler. Vi har brug for en type, der kan skrabe kuglen over stregen med alle legemesdele.
Jeg er ikke uenig, jeg synes bare der mangler fart og dybdeløb på holdet lige pt., når Kusk, Lucas og Weert spiller sammen.
Men ja, vi mangler en rigtig ANGRIBER, som scorer på de halve chancer, og kan true med sin fysik og fart. Det er dog svært at finde den slags spiller, medmindre vi vil give min. 5 mill. for ham.
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee »

FIDEL skrev: 23. nov 2020, 10:09
Jeg er ikke uenig, jeg synes bare der mangler fart og dybdeløb på holdet lige pt., når Kusk, Lucas og Weert spiller sammen.
Men ja, vi mangler en rigtig ANGRIBER, som scorer på de halve chancer, og kan true med sin fysik og fart. Det er dog svært at finde den slags spiller, medmindre vi vil give min. 5 mill. for ham.
Første skridt er at Frederik Børsting ikke skal bruges som centerforward. Tom van Weert har kun spillet 432 ud af 810 minutter i denne sæson. I det lys er det jo OK at han har scoret 3 mål.
FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Tim Prica

Indlæg af FIDEL »

Mon det er Inge, som er interesseret i Sylisufaj, der skulle have danskere bejlere? 20 årig angriber, som har lavet nogle flotte mål i denne sæson i Allsvenskan. Han har kun startet inde i 14 kampe i denne sæson, og scoret 7 mål. Det er flot.
McMark
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Kontakt:

Indlæg af McMark »

FIDEL skrev: 23. nov 2020, 11:15 Mon det er Inge, som er interesseret i Sylisufaj, der skulle have danskere bejlere? 20 årig angriber, som har lavet nogle flotte mål i denne sæson i Allsvenskan. Han har kun startet inde i 14 kampe i denne sæson, og scoret 7 mål. Det er flot.
Han har også spillet en del kampe på kanten. Så han er ikke den rigtige angriber, som du efterspørger.
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen
Fromthecradle
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Indlæg af Fromthecradle »

IAO skal til at rette lidt op i truppen. Seneste kamptrup var kun 7 ud af 19 tidligere ungdomsspillere i AaB.
Det er jo ingen kunst at købe sig til succes (host, Ståle), så han må se at få sat mere fut i akademiet.
Glad for nordjyske spillere, Pro-Nordkraften og Pro-Nordens Bilbao
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen »

Fromthecradle skrev: 23. nov 2020, 21:56 IAO skal til at rette lidt op i truppen. Seneste kamptrup var kun 7 ud af 19 tidligere ungdomsspillere i AaB.
Det er jo ingen kunst at købe sig til succes (host, Ståle), så han må se at få sat mere fut i akademiet.
Det tager år at rette op på vores akademi. Det jeg hører på vandrørerne er, at der ikke er det voldsomme talent udover Theo Sander på vej op igennem rækkerne. Så hvis valget står imellem at svække truppen fordi de partout skal være nordjyder eller leve med et par år med lidt lavere antal og et konkurrencedygtigt hold så foretrækker jeg klart det sidste. Ungdomsarbejdet har bare ikke været godt nok de seneste år og det er en kæmpe skandale når man ser på, hvor strategisk det er for klubben. Jeg tror på, at det nok skal blive godt igen, men lige nu må man nok acceptere færre lokale knejter
hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 »

Fromthecradle skrev: 23. nov 2020, 21:56 IAO skal til at rette lidt op i truppen. Seneste kamptrup var kun 7 ud af 19 tidligere ungdomsspillere i AaB.
Det må ALDRIG være det primærer mål at have så mange af egen avl med i truppen. ALDRIG.
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga »

Jakobsen skrev: 23. nov 2020, 22:11
Det tager år at rette op på vores akademi. Det jeg hører på vandrørerne er, at der ikke er det voldsomme talent udover Theo Sander på vej op igennem rækkerne. Så hvis valget står imellem at svække truppen fordi de partout skal være nordjyder eller leve med et par år med lidt lavere antal og et konkurrencedygtigt hold så foretrækker jeg klart det sidste. Ungdomsarbejdet har bare ikke været godt nok de seneste år og det er en kæmpe skandale når man ser på, hvor strategisk det er for klubben. Jeg tror på, at det nok skal blive godt igen, men lige nu må man nok acceptere færre lokale knejter
Først og fremmest er det jo ikke ringe at have godt en trejdedel af kamptruppen som egen avl.

Dernæst er det rigtigt at der pt. ikke lyder til at være et stort kuld af talentfulde spillere på vej i de næste årgange. Men man ved sku aldrig. Vi har set talrige eksempler på at de mest hypede spillere ikke bliver til noget, mens spillere der er fløjet under radaren på ungdomsniveau slår til. Kusk, Thomsen, Mæhle, Abildgaard osv. Dermed ikke sagt at vi ikke skal arbejde hårdt på at forbedre ungdomsafdelingen, men det er altid svært at forudsige det output der kommer.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee »

Hanga skrev: 24. nov 2020, 09:25
Først og fremmest er det jo ikke ringe at have godt en trejdedel af kamptruppen som egen avl.

Dernæst er det rigtigt at der pt. ikke lyder til at være et stort kuld af talentfulde spillere på vej i de næste årgange. Men man ved sku aldrig. Vi har set talrige eksempler på at de mest hypede spillere ikke bliver til noget, mens spillere der er fløjet under radaren på ungdomsniveau slår til. Kusk, Thomsen, Mæhle, Abildgaard osv. Dermed ikke sagt at vi ikke skal arbejde hårdt på at forbedre ungdomsafdelingen, men det er altid svært at forudsige det output der kommer.
Ja, det er det. Jeg var lige ved at skrive en post om hvor spændende jeg synes AaB's 2008-drenge ud til Crowne Plaza Cup for et par måneder siden, men det er jo næsten umuligt at vurdere hvad det kan blive til.

Den helt store gamechanger er selvfølgelig rekrutteringen. Som jeg efterhånden har nævnt længe herinde, så er det "nye sort" jo at rekruttere spillere på 15-18 år i Sverige, Norge og Finland. Det begynder vi at se resultaterne af nu. De bedste spillerr i U17-ligaen lige nu er Roony Bargdhji og Orri Oskarson, som København har hentet i hhv. Malmø og på Island. De fleste herinde lagde nok også mærke til Daniel Svensson og Oliver Antman, som spillede for FCN forleden. Og så behøver jeg vel ikke at nævne Jens-Lys Cajuste. I Danmark samles alle de bedste talenter i de største 5-7 eliteklubber, men i Sverige og Finland er de langt mere spredt ud i mindre klubber helt op til U17/19-tiden. Det er en veritabel guldgrube derfor er det meget positivt at AaB tilsyneladende har øget fokus på netop rekrutteringen i vores nabolande, for på denne front er AaB fuldstændig hægtet af de bedste eliteungdomsklubber.
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga »

Yankee skrev: 24. nov 2020, 09:33

Ja, det er det. Jeg var lige ved at skrive en post om hvor spændende jeg synes AaB's 2008-drenge ud til Crowne Plaza Cup for et par måneder siden, men det er jo næsten umuligt at vurdere hvad det kan blive til.

Den helt store gamechanger er selvfølgelig rekrutteringen. Som jeg efterhånden har nævnt længe herinde, så er det "nye sort" jo at rekruttere spillere på 15-18 år i Sverige, Norge og Finland. Det begynder vi at se resultaterne af nu. De bedste spillerr i U17-ligaen lige nu er Roony Bargdhji og Orri Oskarson, som København har hentet i hhv. Malmø og på Island. De fleste herinde lagde nok også mærke til Daniel Svensson og Oliver Antman, som spillede for FCN forleden. Og så behøver jeg vel ikke at nævne Jens-Lys Cajuste. I Danmark samles alle de bedste talenter i de største 5-7 eliteklubber, men i Sverige og Finland er de langt mere spredt ud i mindre klubber helt op til U17/19-tiden. Det er en veritabel guldgrube derfor er det meget positivt at AaB tilsyneladende har øget fokus på netop rekrutteringen i vores nabolande, for på denne front er AaB fuldstændig hægtet af de bedste eliteungdomsklubber.
Det er en rigtig god betragtning og det er glædeligt at AaB langt om længe har flyttet sig væk fra kun at koncentrere sig om egen region. Vi er vel også startet lidt med at hente udefra, om end de måske er hentet i en sen alder og tættere på superligaholdet end ren rekurtering til u-rækkerne (Prijovic og Prica).
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
jonas386
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af jonas386 »

Yankee skrev: 24. nov 2020, 09:33

Jeg mindes at Inge sagde i et eller andet interview (eller måske det egentlig var Søren Krogh), at ambitionen er, at der skal være et par store talenter udefra i hver eneste ungdomsårgang. I FCK er det også en strategi at der skal være 3-4 udenlandske talenter på u-holdene. Selvfølgelig de bedste de kan få fat i, så det mere er et spørgsmål om at løfte niveauet og give det et internationalt niveau. Jeg vil gerne se en lignende strategi i AaB, hvor der skal være 2-3-4 nordiske spillere (udover danskere) der til en vis grad kan være med til at løfte niveauet, og spillere der er her for at slå igennem, og ikke fordi de tilfældigvis er dygtige til fodbold og fra nordjylland. Intet ondt om de nordjyske talenter, men de har sikkert også mange andre ting kørende i Aalborg og omegn, hvis ikke lige de bliver superligaspillere. Det har en 15-16 årig nordmand ikke på samme måde.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen »

Her kunne vi også sagtens være inde over: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/avi ... ndby-emne/

Herfra kom FCN's unge back også, der fik debut i weekenden. BP har været en magtfaktor på ungdomsniveau i årtier - udklækket fantastisk mange talenter. Husker i start 00'erne hvordan scouts flokkedes om deres kampe til de årlige store turneringer i DK som KB Cup.
Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Ham der Emil »

Julgranen skrev: 24. nov 2020, 17:19 Her kunne vi også sagtens være inde over: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/avi ... ndby-emne/

Herfra kom FCN's unge back også, der fik debut i weekenden. BP har været en magtfaktor på ungdomsniveau i årtier - udklækket fantastisk mange talenter. Husker i start 00'erne hvordan scouts flokkedes om deres kampe til de årlige store turneringer i DK som KB Cup.
Jeg ved ikke om de stadigvæk er det, men BP var også verdens/Europas største fodboldklub for ikke så længe siden. Man kan nævne mange store svenske spillere, og ofte har de en forbindelse til BP.
Et Hjerte - En Klub
Ski
Junior
Junior
Favoritspiller: Jes Høgh

Indlæg af Ski »

Bare en tanke.

Bassogogs kontrakt udløber 31/12-20, ifølge transfermarket.

Ville det være helt urealistisk med ham?
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen »

Ski skrev: 27. nov 2020, 21:31 Bare en tanke.

Bassogogs kontrakt udløber 31/12-20, ifølge transfermarket.

Ville det være helt urealistisk med ham?
Der er vel flere ting i det.

1) Er free transfer det samme i Asien? Bossmann-dommen der åbnede for free transfer i så vidt jeg ved med afsæt i Europæisk arbejdsmarkedslovgivning. Så den gælder vel ikke nødvendigvis for spillere udenfor EU. Nogen der ved mere om det?
2) Mon ikke hans lønkrav er uhyrligt vanvittige taget i betragtning, hvad han får i Kina og at han har gjordt der godt derovre og sikkert kan blive i Kina.
3) Er han overhovedet god nok? Han er en spiller, som deler vandende og jeg er nok lidt imellem som i at jeg synes han har helt nogle helt vilde spidskompetencer som har en værdi, men overall er en dårlig spiller. At han var vores profil dengang siger altså mere om hvor fattigt et hold vi havde for Bassogog var en middel Superligaspiller med klare styrker og klare begrænsninger.

Jeg tror et vil blive meget dyrt og vi vil få alt for lidt for pengene så jeg er ikke tilhænger af ideen.
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 »

Mon ikke Inge søger markedet efter en fuldblods angriber?

Pt har kun Lyngby og Horsens scoret færre mål end os.
Sidste sæson i mesterskabs slutspillet var vi også det hold, blandt de 6, som scorede færrest mål.

Synes egentlig nok vi spiller os frem til chancerne. Men vi har ikke spilleren, som putter dem ind når bolden ryger i feltet.
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen »

Gaarde6 skrev: 28. nov 2020, 08:32 Mon ikke Inge søger markedet efter en fuldblods angriber?

Sidste sæson i mesterskabs slutspillet var vi også det hold, blandt de 6, som scorede færrest mål.

Synes egentlig nok vi spiller os frem til chancerne. Men vi har ikke spilleren, som putter dem ind når bolden ryger i feltet.
Vi får chancer og der er helt klart noget med kvaliteten i afslutningerne, men uden sådan at have gjort det op empirisk sidder jeg også lidt med den der følelse af, at vi tit kommer til chancer i svære vinkler og vi må skyde før vi for alvor er inde i "danger zone" eller fra svære vinkler så jeg tror også, at der er noget i det chanceskabende spil vi skal have optimeret. Jeg deler dog analysen, at en angriber med lidt mere flair for at stå det rigtige sted og skabe ravage i feltet er en stor mangel. Lucas, Kusk og TVW er alle tre gode spillere, men de er ikke de brikker som gør hinanden bedst.
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee »

Gaarde6 skrev: 28. nov 2020, 08:32 Mon ikke Inge søger markedet efter en fuldblods angriber?

Ham har vi jo i Tom van Weert. Tom ligger stabilt på 0,5 mål pr. 90 minutter og set ift. hans xG er det målsnit absolut ikke en tilfældighed eller held. Det er ikke helt på niveau med de allerbedste i ligaen (Spalvis, N'Doye osv.), men stadig i den absolut pæne ende og nok til ca. 15 mål hvis han fik fuld spilletid i en hel sæson.

Problemet er bare at vores trænere hellere vil bruge Frederik Børsting som centerforward.
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga »

Yankee skrev: 28. nov 2020, 10:12

Ham har vi jo i Tom van Weert. Tom ligger stabilt på 0,5 mål pr. 90 minutter og set ift. hans xG er det målsnit absolut ikke en tilfældighed eller held. Det er ikke helt på niveau med de allerbedste i ligaen (Spalvis, N'Doye osv.), men stadig i den absolut pæne ende og nok til ca. 15 mål hvis han fik fuld spilletid i en hel sæson.

Problemet er bare at vores trænere hellere vil bruge Frederik Børsting som centerforward.
Ja det er frustrerende. Han har helt afgjort brændt for mange chancer i et stykke tid, men han kommer trods alt til dem, og hans scoringssnit er stadig okay som du påpeger. Han kommer ikke til at finde ind i en stabil rytme igen før han får lov at spille kontinuerligt. Lige nu er det ind og ud af holdet og Feher lader til, ligesom Friis, at rokere rundt fra kamp til kamp og ændre vores fremgangsmåde. Jeg er ikke fan.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
Besvar