Transferønsker vol. 30 (Vintervinduet 2020/21)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 30 (Vintervinduet 2020/21)

Indlæg af Erasmus Montanus »

Prica22 skrev: 12. jan 2021, 14:45 Lynhurtig med god teknik og fysik? Er det den korrekte beskrivelse af ham?
Er det sådan Dalle-Basso-Pohl-hurtig eller bare Nkada-hurtig?

Edit: og for at blive i transfersporet, så ville jeg være fint tilfreds med Diomande, hvis der kan findes en økonomisk tilpas løsning med ham. Ellers tror jeg på, at Inge har nogle kaniner oppe i ærmet. Eller bare én stor.
Gode intentioner, dårlig eksekvering. Sorry.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten eller Sukkermus fra bold.dk.
TK-allez
2. div
2. div
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af TK-allez »

IAO siger i Ripodsten, at Okore er meget tæt på et salg. Stor interesse, så er Okore klar på det, så ryger han snart.
Desuden siger han, at der er interesse for Pedro i større klubber lige nu, dog ingen bud endnu.

Lyder desuden til, at Nkada fortsætter til sommer, mens han siger, at der kigges på 3-4 angribere lige nu. Lød meget som om, at det godt kunne være Diomande én af dem.
HutilihutAaB
Lilleput
Lilleput

Indlæg af HutilihutAaB »

Erasmus Montanus skrev: 12. jan 2021, 14:49
Prica22 skrev: 12. jan 2021, 14:45 Lynhurtig med god teknik og fysik? Er det den korrekte beskrivelse af ham?
Er det sådan Dalle-Basso-Pohl-hurtig eller bare Nkada-hurtig?

Edit: og for at blive i transfersporet, så ville jeg være fint tilfreds med Diomande, hvis der kan findes en økonomisk tilpas løsning med ham. Ellers tror jeg på, at Inge har nogle kaniner oppe i ærmet. Eller bare én stor.
Spændende hvilke emner til angrebet arbejder på, i den
nyeste ripodsten nævner Inge at AaB arbejder med 3-4
emner, og at det er en man ikke tidligere har forhørt sig
på. Han nævner herforuden at man kigger på maksimalt
to positioner, han nævner også at der skal tyndes godt
i truppen, spændende 😊👏🤩
HutilihutAaB
Lilleput
Lilleput

Indlæg af HutilihutAaB »

Prica22 skrev: 12. jan 2021, 14:35
HutilihutAaB skrev: 12. jan 2021, 13:56
Jakobsen skrev: 12. jan 2021, 13:43
HutilihutAaB skrev: 12. jan 2021, 13:39
baresi skrev: 12. jan 2021, 13:11
Yankee skrev: 12. jan 2021, 13:06

Men det er meget vanskeligt/dyrt at lande den slags handler tidligt i vinduet - desværre. Derudover er det jo ikke indkøb i januarvinduet, der skal redde sæsonen. Indkøb til truppen skal gerne være med længere sigte og være planlagt i bedre tid.
jeg ved at alle sejl er sat ind på en angriber der går direkte i start 11eren. Også derfor jeg skrev at Van Weert kan være på vej væk, hvilket nordjyske bekræftede dagen efter. Hvis der kommer andet end er det fordi man har fået en mulighed og slået til. Måske en youngstar til højre back eller lign. Men det er blot gætterier, for det ER 100% en angriber der har IAOs fulde fokus. Og det leder ALLE klubber efter, så de er pisse svære at finde. I kan se hvor mange penge FCK og FCM over tid har brugt på angribere der ikke bare lige leverer dag 1. MEN IAO skal nok levere noget godt.
Som jeg har nævnt tidligere kommer Henrik Dalsgaard
tilbage enten i dette transfervindue eller i næste, så
derfor kommer der ikke yderligere ind på denne plads,
også selvom folk ønsker dette, herforuden er der nogle
stærke offensive backs på vej fra ungdomsrækkerne 😊
Tvivler på Dalle kommer nu. Brentford kan stadig rykke op og hvorfor skulle han ikke have lyst til at være med til det og evt. tage en sæson mere, hvis de rykker op.
Hvem er lovende offensive backs btw.? Jeg læst om Hannesboe, men han er jo venstre benet.
Derudover synes jeg alt man hører er, at der ikke kommer meget godt fra ungdomsafdelingen de næste år og den eneste man for alvor eoventer noget af er Theo Sander.
Dalsgaard kommer uanset om du tvivler, kender ham
privat, og det er af personlige årsager han vil tilbage
til AaB. Men om det bliver nu eller til sommer afhænger
af økonomi. Hannesboe er et stort back talent, men
længere nede kommer også Damsgaard som lige er kommet
på landsholdet, er også et kæmpe back talent, som
både spiller højre og venstre back 😊
Hvornår er det med Dalle "kommet frem"? For hvis han er klar på et comeback, ser Pallesens forlængelse bare endnu dummere ud, hvis vi skal have 2 ældre højrebacks fremover..
Nu var det under Allan Gaarde man underskrev en længere
kontrakt med Pallesen. Siden er der kommet en ny sportschef til, samtidig med at Dalsgaard selv henvendte
sig til AaB i sommers, eftersom at Brentford ikke ønskede at sælge i sidste transfervindue blev det ikke til noget, men ved at Dalsgaard igen vil prøve at presse på for at
komme tilbage til AaB i dette vindue, men der er flere parter der skal bestemme sig. Kan ikke se det store
problem i at man har to ældre og erfaren spillere på
højreback positionen, når den ene er landsholdspiller, og når der er flere talenter på vej på denne position 😊
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank »

HutilihutAaB skrev: 12. jan 2021, 15:39 Nu var det under Allan Gaarde man underskrev en længere
kontrakt med Pallesen. Siden er der kommet en ny sportschef til.
...
komme tilbage til AaB i dette vindue, men der er flere parter der skal bestemme sig. Kan ikke se det store
højreback positionen, når den ene er landsholdspiller, og når der er flere talenter på vej på denne position 😊
Nu var det ikke Gaarde, som lavede den kontraktforlængelse. Han var ikke i butikken på det tidspunkt.

Altså jeg ville være stærkt bekymret, hvis en sportschef syntes - i en klub af AaBs størrelse - at det var i orden at have to 30+ årige rendende og kæmpe om en enkelt plads.
- FlæskeFrank
Bum
Drenge
Drenge

Indlæg af Bum »

FlæskeFrank skrev: 12. jan 2021, 15:50
HutilihutAaB skrev: 12. jan 2021, 15:39 Nu var det under Allan Gaarde man underskrev en længere
...
Nu var det ikke Gaarde, som lavede den kontraktforlængelse. Han var ikke i butikken på det tidspunkt.

Altså jeg ville være stærkt bekymret, hvis en sportschef syntes - i en klub af AaBs størrelse - at det var i orden at have to 30+ årige rendende og kæmpe om en enkelt plads.
Så forær da Pallesen væk. Hvis Dalle virkelig vil hjem, og økonomien hænger sammen, så er det da en no-brainer.
Fromthecradle
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Indlæg af Fromthecradle »

Bum skrev: 12. jan 2021, 15:55
...

Så forær da Pallesen væk. Hvis Dalle virkelig vil hjem, og økonomien hænger sammen, så er det da en no-brainer.
Dalsgaard kan også spille den midterforsvarer. Og det kan Pallesen sådan set også - hvis der spilles med 3-mands forsvar.

Dalsgaard retur er en drøm, der meget gerne må materialisere sig.
Glad for nordjyske spillere, Pro-Nordkraften og Pro-Nordens Bilbao
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank »

Fromthecradle skrev: 12. jan 2021, 16:04
Bum skrev: 12. jan 2021, 15:55 Så forær da Pallesen væk. Hvis Dalle virkelig vil hjem, og økonomien hænger sammen, så er det da en no-brainer.
Dalsgaard kan også spille den midterforsvarer. Og det kan Pallesen sådan set også - hvis der spilles med 3-mands forsvar.

Selvfølgelig ville det være dejligt at få Dalsgaard på holdkortet igen.
Men regnestykket er også bare, at man har en 30 årig tre år på pladsen endnu, som ihvertilfald ikke skal agere reserve for Dalsgaard. Og udgangspunktet med Dalsgaard er ikke at hente ham hjem til midterforsvaret - hvis man mener, at man mangler en højreback!
- FlæskeFrank
Fromthecradle
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Indlæg af Fromthecradle »

FlæskeFrank skrev: 12. jan 2021, 16:10
Bum skrev: 12. jan 2021, 15:55 Så forær da Pallesen væk. Hvis Dalle virkelig vil hjem, og økonomien hænger sammen, så er det da en no-brainer.

Men regnestykket er også bare, at man har en 30 årig tre år på pladsen endnu, som ihvertilfald ikke skal agere reserve for Dalsgaard. Og udgangspunktet med Dalsgaard er ikke at hente ham hjem til midterforsvaret - hvis man mener, at man mangler en højreback!
Kan vi få en landsholdsspiller hjem til pladsen, er det blot synd for Pallesen. Han vil selvfølgelig være back-up, hvis han ikke vil prøve noget andet end AaB.
Glad for nordjyske spillere, Pro-Nordkraften og Pro-Nordens Bilbao
HutilihutAaB
Lilleput
Lilleput

Indlæg af HutilihutAaB »

Bum skrev: 12. jan 2021, 15:55
...

Pallesens forlængelse var i hvertfald heller ikke Inges ansvar, ser stadigvæk ingen problem med at have to
rutinerede spillere på denne position, konkurrence
er sundt, selvom om Dalsgaard er langt bedre end
Pallesen 😊
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga »

Fromthecradle skrev: 12. jan 2021, 16:13
FlæskeFrank skrev: 12. jan 2021, 16:10

Kan vi få en landsholdsspiller hjem til pladsen, er det blot synd for Pallesen. Han vil selvfølgelig være back-up, hvis han ikke vil prøve noget andet end AaB.
Helt enig. Selvom det bestemt ikke er optimalt og jeg ellers advokerer for at vi skal have videresalgspotentiale, så finder vi næppe bedre end Dalle. At vi så allerede har lavet en stor fejltagelse ved at give Pallesen ny lang kontrakt, kan vi ikke ændre nu.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
Stegosaurus
2. div
2. div

Indlæg af Stegosaurus »

Prica22 skrev: 12. jan 2021, 14:45
Erasmus Montanus skrev: 12. jan 2021, 14:39
Prica22 skrev: 12. jan 2021, 14:33 Hannesbo fra 02 bliver vild, meget vild. Det hører jeg fra flere omkring AaB, og af hvad jeg selv har set, er det helt korrekt.
Lynhurtig med god teknik og fysik? Er det den korrekte beskrivelse af ham?

Og hvad tænker du om Gustav Dahl fra u17?
Det er min umiddelbare opfattelse af ham og også de kompetencer jeg hører fra andre :thumbsup:

Har desværre ikke det store kendskab til Dahl, men han er en af de bedste på den årgang ihvertfald
Jeg har set Hannesbo et par gange. Han er meget hurtig, men havde ret svært ved at få det bragt i spil. Teknisk og taktisk synes jeg han så ud til at have mangler. Det skal måske med i ligningen at de kampe, jeg så, foregik i silende regn og at AaB spillede som en sæk kartofler.
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga »

TK-allez skrev: 12. jan 2021, 15:26 IAO siger i Ripodsten, at Okore er meget tæt på et salg. Stor interesse, så er Okore klar på det, så ryger han snart.
Desuden siger han, at der er interesse for Pedro i større klubber lige nu, dog ingen bud endnu.

Lyder desuden til, at Nkada fortsætter til sommer, mens han siger, at der kigges på 3-4 angribere lige nu. Lød meget som om, at det godt kunne være Diomande én af dem.
Jeg kan tilføje, at det klart lyder til at Hansen skal afløse Rinne, hvis det lykkes at sælge ham.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner »

Ved ikke om det vil være en god idé at hente Dalle hjem, han er ved at være godt oppe i årene og kan næsten kun skuffe.

De kampe jeg har set med Brentford har Dalle ikke haft den offensive indflydelse som han havde i den bolsjestribede trøje. Om det skyldes at alderen er ved at indhente ham eller om det skyldes taktiske dispositioner ved jeg ikke.
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee »

Aalborg frederikshavner skrev: 12. jan 2021, 16:27 Ved ikke om det vil være en god idé at hente Dalle hjem, han er ved at være godt oppe i årene og kan næsten kun skuffe.

De kampe jeg har set med Brentford har Dalle ikke haft den offensive indflydelse som han havde i den bolsjestribede trøje. Om det skyldes at alderen er ved at indhente ham eller om det skyldes taktiske dispositioner ved jeg ikke.
Jeg er enig. Dalsgaard er jo en spiller der har levet på sin fart og den slags spillere skal man være varsom med efter de 30 (det gælder i øvrigt også Pallesen).

Hvis han kan fås på en fornuftig 2-årig kontrakt så skal man selvfølgelig hente ham, men jeg tror han (med rette) vil kræve en absolut topløn på en mindst 3-årig aftale. Og det synes jeg ikke nødvendigvis er en god idé.
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga »

Yankee skrev: 12. jan 2021, 16:30
Aalborg frederikshavner skrev: 12. jan 2021, 16:27 Ved ikke om det vil være en god idé at hente Dalle hjem, han er ved at være godt oppe i årene og kan næsten kun skuffe.

Jeg er enig. Dalsgaard er jo en spiller der har levet på sin fart og den slags spillere skal man være varsom med efter de 30 (det gælder i øvrigt også Pallesen).

Hvis han kan fås på en fornuftig 2-årig kontrakt så skal man selvfølgelig hente ham, men jeg tror han (med rette) vil kræve en absolut topløn på en mindst 3-årig aftale. Og det synes jeg ikke nødvendigvis er en god idé.
Selvfølgelig skal lønnen være acceptabel, og ja han er nok ikke helt samme spillertype som han har været. Men hans niveau er indiskutabelt stadig højt. Fast mand for en klub der er tæt på Premier League, og stadig i periferien af landsholdet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
Soren
2. div
2. div

Indlæg af Soren »

Grunden til, at Dalle ikke er så meget med offensivt i Brentford er helt sikkert taktisk. Ofte bliver han tilbage i et tremandsforsvar, når Brentford angriber, mens venstrebacken stormer frem. Jeg tror ikke at han er blevet nævneværdigt langsommere og han vil fortsat være et offensivt våben i superligaen, hvis man vil bruge ham på dén måde.
HutilihutAaB
Lilleput
Lilleput

Indlæg af HutilihutAaB »

Hanga skrev: 12. jan 2021, 16:26
TK-allez skrev: 12. jan 2021, 15:26 IAO siger i Ripodsten, at Okore er meget tæt på et salg. Stor interesse, så er Okore klar på det, så ryger han snart.

Jeg kan tilføje, at det klart lyder til at Hansen skal afløse Rinne, hvis det lykkes at sælge ham.
Diomande kan ikke være en af de 3-4 angrebs emner, hvis
det stemmer med at det ikke er en som man tidligere har
snakket med. Hvad med Aron Johansson som godt nok er
30 år, men han ved stadigvæk hvor målet står, med 15 mål i sidste sæson i den bedste svenske liga, og er uden
Klub på nuværende tidspunkt.
McMark
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Kontakt:

Indlæg af McMark »

HutilihutAaB skrev: 12. jan 2021, 16:48
Hanga skrev: 12. jan 2021, 16:26

Diomande kan ikke være en af de 3-4 angrebs emner, hvis
det stemmer med at det ikke er en som man tidligere har
snakket med. Hvad med Aron Johansson som godt nok er
30 år, men han ved stadigvæk hvor målet står, med 15 mål i sidste sæson i den bedste svenske liga, og er uden
Klub på nuværende tidspunkt.
Jeg bragte ham i spil for noget tid siden i denne tråd, men han vil åbenbart gerne hjem til USA. Hvad angår Dalle så synes jeg det er en no-brainer, hvis vi kan få en aftale til at hænge sammen økonomisk. Hans cutback crosses/afleveringer er second to none, og vi mangler virkelig noget fart på holdet.
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen
9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB »

Er der seriøst nogen herinde, der betvivler om vi skal have en højreback med landsholdserfaring, mange kampe fra en liga der er klasser bedre end den danske, og som ovenikøbet vil tilbage til os, altså bløder rød/hvide striber???
Det er da en no brainer. Hjem med Dalsgaard hurtigst muligt, hvis det er sandt.
Og jeg gider ikke høre at det er træls at vi forlængede med Pallesen. Sådan er gamet. Vi har sgu også MC og Kaketo, som aldrig kommer i nærheden af Pedro.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!
Besvar