Rufo

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Rufo

Indlæg af Julgranen » 9. feb 2021, 07:04

Brodernumsi skrev:
8. feb 2021, 23:50
Er halvanden års kontrakt udtryk for, at han er en lappeløsningen, og kun skal være back-up?
Nok nærmere et udtryk for, at der kommer til at ske en masse (potentiel) udskiftning til sommer.

Hvis Kusk ikke spiller kan han være på vej væk.

Hvis Lucas fortsætter sine skadesproblemer, så skal AaB til at overveje hvad de gør + de har en aftale om at han skal afsted i år.

Fossum har formentlig en gentleman-aftale om et muligt sommersalg med 2 år igen af kontrakten. Det har været tilfældet med de fleste andre i den lønklasse.
Spiller han et godt forår skal vi slå kapital af det.

Børsting bliver nu nok - han ender nok som ny Paddy, men vil få det svært i et system som det her. Spillede som altid fint med i presset i første kamp, men måtte konstant dirigeres. Ikke en spiller der passer til positionsspil, og med et ringe teknisk niveau.
Desuden heller ingen fremtid i ham på videresalgs-fronten.

Jeg tror vi ser Samuelsen, Fossum, Hannesbo, Prica og Rufo dele det meste spilletid mellem sig. Lige dele fremtid og erfaring.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 9. feb 2021, 09:05

Personligt har jeg sgu Optur over Rufo.
jeg synes faktisk at hans stats er helt okay. For vi kan ikke sammenligne æbler, pærer og bananer. Men udover assist så scorer han i næsten hver 3. kamp - og det er vel primært som offensiv spiller og ikke decideret angriber (som jeg har snuset mig frem til)
Han virker boldsikker, og med stærkt overblik. Han er vel KUSK bare bedre. Og det kan jeg godt leve med :-) Har hørt han også knokler defensivt hvis der er brug for det.

MEN bottomline så har vi nu følgende offensiv spillere til de 4 forreste pladser (hvis vi satser på 4-2-3-1)
Lucas, Kusk, Van Weert, Prica, Samuelsen, Rufo, Fossum, Nkada, Hannesbo

Det er sgu en god bredde. Og så tror jeg faktisk Samuelsen kan blive den helt store overraskelse. Det er måske godt spottet at han er 9er med den måde Cifuentes vil spille på. For han virker også teknisk stærk, samtidig med god højde og drøjde.

Det eneste vi IKKE ved endnu, det er om han er den der Proven MÅlscorer. MEn jeg er fandme optimist.

NU skal vi have Okore væk, altså for hans egen skyld, for ellers synes jeg han er super vigtig. Og så skal der ryddes op i truppen til sommer.
På vej ud er vel:
Magnus
O.Klitten
L.Klitten (tror ikke han har en fremtid)
Kusk (tror og hører han får svært ved at bide sig fast, selvom jeg personligt ikke er enig)
Rinne (efter aftale med klubben)

Men der er langt større bredde og konkurrence og med de første par kampe er der nogle gode offensive aktioner men også taktiske dispositioner, hvilket næsten glæder mig endnu mere. Vi mangler lige at lukke helt af, men det kommer nok.

jeg er sgu optimist.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 9. feb 2021, 09:24

Køllen I Møllen skrev:
9. feb 2021, 04:33
Har folk virkelig ikke andet at gå op i end ligegyldige præsentationsvideoer?

Beklager, jeg er virkelig totalt og aldeles ligeglad med disse videoer. Tror ikke jeg har set nogle af dem. At de skriver at spilleren har skrevet under er alt rigeligt for mig.
Enig, det er så ligegyldigt for os som det kan blive... jeg tror dog desværre ikke det er helt ligegyldigt for de yngre fans.

I øvrigt godt at se Køllen på siden igen efter en lille vinterpause :thumbsup:
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

gwailo
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Transferønsker

Indlæg af gwailo » 9. feb 2021, 09:37

Funky skrev:
8. feb 2021, 22:33
FIDEL skrev:
8. feb 2021, 22:30
SGLoco skrev:
8. feb 2021, 22:13
Velkommen rufo 👍 det bliver så godt ... Glæd jer 😉

I øvrigt:
Dummeslag nok engang til medieteamet i AaB. Det er simpelthen elendig præsentation af spillere!!!! Jonglere med en bold udenfor mens jeg filmer på bolden.... Arggg... Få nu nogle federe præsentations videoer .....

Men hvor bliver det vildt at se når hele holdet er klar hvordan der kan vælges..
Tror også det bliver rigtig godt med Rufo. En spiller vi kun kunne få pga Marti.
Og enig mht. videoen. Den er sgu for tam. Der er en marketingafdeling, der skal på kursus.
Men halvandet år....hvorfor så kort kontrakt?
Gad vide om man skal lægge noget i formuleringen i slutningen af artiklen på aabspot.dk
"og er foreløbig på kontrakt indtil 30. juni 2022". Det har jeg aldrig set AaB skrive før. For mig lyder det lidt som om, at man har snakket om hvad der skal ske, hvis det er en succes for begge parter.
// gwailo

TK-allez
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af TK-allez » 9. feb 2021, 09:43

gwailo skrev:
9. feb 2021, 09:37
Funky skrev:
FIDEL skrev:
SGLoco skrev:

I øvrigt:
Dummeslag nok engang til medieteamet i AaB. Det er simpelthen elendig præsentation af spillere!!!! Jonglere med en bold udenfor mens jeg filmer på bolden.... Arggg... Få nu nogle federe præsentations videoer .....

Men hvor bliver det vildt at se når hele holdet er klar hvordan der kan vælges..
Tror også det bliver rigtig godt med Rufo. En spiller vi kun kunne få pga Marti.
Og enig mht. videoen. Den er sgu for tam. Der er en marketingafdeling, der skal på kursus.
Gad vide om man skal lægge noget i formuleringen i slutningen af artiklen på aabspot.dk
"og er foreløbig på kontrakt indtil 30. juni 2022". Det har jeg aldrig set AaB skrive før. For mig lyder det lidt som om, at man har snakket om hvad der skal ske, hvis det er en succes for begge parter.
Eller om AaB har en indbygget klausul i kontrakten, der gør, at den på ethvert tidspunkt kan forlænges med yderligere ét år :thumbsup:

Rextherunt
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Østjylland

Indlæg af Rextherunt » 9. feb 2021, 09:49

SGLoco skrev:

I øvrigt:

Du skriver "glæd jer" kender du ham eller har du noget baggrund du gerne vil dele? :)
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

HutilihutAaB
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af HutilihutAaB » 9. feb 2021, 09:50

TK-allez skrev:
9. feb 2021, 09:43
gwailo skrev:
9. feb 2021, 09:37
Funky skrev:
FIDEL skrev:
SGLoco skrev:

I øvrigt:

Eller om AaB har en indbygget klausul i kontrakten, der gør, at den på ethvert tidspunkt kan forlænges med yderligere ét år :thumbsup:
Så kom en bedre præsentationsvideo af vores nye mand 👍

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 9. feb 2021, 10:00

Det ser ud til, både med Samuelsen-kontrakten og nu med Rufo, at vi går over til mere præstations- og målbetingede kontrakter for nyindkøb.
Samuelsen bliver kun hvis han indfrier AaB’s forventninger til ham, og Rufo kan (lader det til) forlænges, hvis tingene går godt.

Det synes jeg tegner rigtig fint.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 9. feb 2021, 10:12

Julgranen skrev:
9. feb 2021, 10:00
Det ser ud til, både med Samuelsen-kontrakten og nu med Rufo, at vi går over til mere præstations- og målbetingede kontrakter for nyindkøb.
Samuelsen bliver kun hvis han indfrier AaB’s forventninger til ham, og Rufo kan (lader det til) forlænges, hvis tingene går godt.

altså det er bestemt interessant, så man ikke binder for mange midler i for mange aktiver uden at de giver value for money.
synes sgu det er et par spændende gutter

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 9. feb 2021, 10:43

baresi skrev:
9. feb 2021, 10:12
Julgranen skrev:

altså det er bestemt interessant, så man ikke binder for mange midler i for mange aktiver uden at de giver value for money.
Jah, men grundlæggende er det ikke optimalt at hente spillere som man ikke er 100% sikre på. Det har jo den svaghed at man ofte kommer til at give op på spilleren hurtigere end man ellers ville, og så kan der hurtigt gå svingdør i den.

Over de næste par vinduer bør Inge André have sat truppen så godt at rekrutteringen kan ske med 2-3 halvsæsoners sigte i stedet for korte kontrakter og lejemål som her. Det er sådan FCM har bygget deres succes - ved at rekruttere uafhængigt af de aktuelle resultater og formkurver og være på forkant med spillerafgange.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 9. feb 2021, 10:47

Yankee skrev:
9. feb 2021, 10:43
baresi skrev:
Julgranen skrev:

Jah, men grundlæggende er det ikke optimalt at hente spillere som man ikke er 100% sikre på. Det har jo den svaghed at man ofte kommer til at give op på spilleren hurtigere end man ellers ville, og så kan der hurtigt gå svingdør i den.

Over de næste par vinduer bør Inge André have sat truppen så godt at rekrutteringen kan ske med 2-3 halvsæsoners sigte i stedet for korte kontrakter og lejemål som her. Det er sådan FCM har bygget deres succes - ved at rekruttere uafhængigt af de aktuelle resultater og formkurver og være på forkant med spillerafgange.
Enig. Der er fordele og ulemper ved den løsning, og som du skriver, kan det indikere at man ikke helt er sikker på hvad man får. Spørgsmålet med Samuelsen er om antal kamp eller lign. kan udløse en forpligtelse til at købe ham... jeg mener der var nævnt noget om det et sted i den slettede transfertråd? Der kan være andre årsager til at det starter som leje. Lidt som man så med Abildgaard, hvor det lød til, at russerne mere eller mindre var forpligtet til at købe ham, men måtte lave det som lejeaftale fra start grundet økonomi.

Ligeledes spændende om der er en option på at forlænge samarbejdet med Rufo hvis han bliver en succes. 1½ år er ikke meget.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 9. feb 2021, 10:52

Hanga skrev:
9. feb 2021, 10:47

Enig. Der er fordele og ulemper ved den løsning, og som du skriver, kan det indikere at man ikke helt er sikker på hvad man får. Spørgsmålet med Samuelsen er om antal kamp eller lign. kan udløse en forpligtelse til at købe ham... jeg mener der var nævnt noget om det et sted i den slettede transfertråd? Der kan vær andre årsager til at det starter som leje. Lidt som man så med Abildgaard, hvor det lød til, at mere eller mindre var forpligtet til at købe ham, men måtte lave det som lejeaftale fra start grundet økonomi.

Ligeledes spændende om der er en option på at forlænge samarbejdet med Rufo hvis han bliver en succes. 1½ år er ikke meget.
Helt enig. I sommers lavede Inge jo også et par solide langsigtede transfers på Prica, Hiljemark og Ferreira, hvor man går 100% ind i projektet og lægger en langsigtet plan for den spiller. Det bør være normen - men selvfølgelig kan man godt lave nogle andre konstruktioner når det giver mening.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 9. feb 2021, 10:58

Hanga skrev:
Den væsentlige usikkerhed omkring dyre, offensive profiler gør løsningen mere forståelig, synes jeg. Vi taler jo potentielt spillere der udgør 20-25 % af det samlede lønbudget som kan forsvinde til sommer.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 9. feb 2021, 11:04

Julgranen skrev:
9. feb 2021, 10:58
Hanga skrev:
Den væsentlige usikkerhed omkring dyre, offensive profiler gør løsningen mere forståelig, synes jeg. Vi taler jo potentielt spillere der udgør 20-25 % af det samlede lønbudget som kan forsvinde til sommer.
Jeg har svært ved at forstå hvorfor Rufo skulle få så høj en betaling må jeg sige. Med fare for at lyde som en broken record, så er hans CV ikke imponerende og der er ingen videresalgspotentiale, især ikke med denne kontraktlængde.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 9. feb 2021, 11:05

Yankee skrev:
baresi skrev:
Julgranen skrev:

Men fodbold er mere flygtigt end som så. Man er ikke 100% på nogen spillere.

I forhold til Samuelsen havde man forsøgt at købe, men forhandlingerne gjorde at det endte i en lejeaftale. Komplet spekulation men kunne forestille mig, at Hull krævede lidt mere end Inge ønskede, hvorfor han kun ville leje med en købsoption. Denne løsning er altid en fordel for den købende klub.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 9. feb 2021, 11:06

Hanga skrev:
9. feb 2021, 11:04
Julgranen skrev:
Hanga skrev:
Jeg har svært ved at forstå hvorfor Rufo skulle få så høj en betaling må jeg sige. Med fare for at lyde som en broken record, så er hans CV ikke imponerende og der er ingen videresalgspotentiale, især ikke med denne kontraktlængde.
Transferfri = højere pris.
Desuden behøver han ikke være den højest betalte i truppen for at Inge ikke har ville acceptere lønkravene. Derfor fandt de et kompromis omkring længden af kontrakten.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 9. feb 2021, 11:07

Yankee skrev:
baresi skrev:
Julgranen skrev:

Jeg er helt enig!

Jeg kan godt forstå hvis vi synes vi har brændt fingrene, men vi skal også passe på ikke at gå i den modsatte grøft. forhåbentlig finder vi hurtigt et naturligt leje, så de fleste vigtige spillere er på lange kontrakter med forskelligt udløbstidspunkt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 9. feb 2021, 11:09

Forza skrev:
9. feb 2021, 11:06
Hanga skrev:
9. feb 2021, 11:04
Julgranen skrev:
Hanga skrev:
Transferfri = højere pris.
Desuden behøver han ikke være den højest betalte i truppen for at Inge ikke har ville acceptere lønkravene. Derfor fandt de et kompromis omkring længden af kontrakten.
Nej netop... Det giver ingen mening at vi har skulle lave en økonomisk stor aftale for at få en spiller som ham på en kort kontrakt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 9. feb 2021, 11:14

Forza skrev:
9. feb 2021, 11:05
Men fodbold er mere flygtigt end som så. Man er ikke 100% på nogen spillere.

I forhold til Samuelsen havde man forsøgt at købe, men forhandlingerne gjorde at det endte i en lejeaftale. Komplet spekulation men kunne forestille mig, at Hull krævede lidt mere end Inge ønskede, hvorfor han kun ville leje med en købsoption. Denne løsning er altid en fordel for den købende klub.
Hvis man henter en spiller på 28 år, så skal man godt nok helst være sikker på hvad han kan. Hvis man er lidt lunken på ham, så synes jeg hellere man skal lade være.

Der er fine argumenter for at både Samuelsen og Rufo giver mening på korte kontrakter - jeg mener bare ikke at det skal være normen eller en tendens.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 9. feb 2021, 11:15

Det er en kontrakt der nærmest har karakter af leje.
Der kan være mange grunde - men håber da han brænder igennem i foråret og vi har lyst til at betale det det koster for en længere aftale. Ellers er det jo overkommelig tidshorisont hvis han ikke slår til eller sætter sig op sammen med Hiljemark og Lucas
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar