Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af FlæskeFrank » 10. apr 2021, 15:25

Pastorius skrev:
10. apr 2021, 15:00
FlæskeFrank skrev:
10. apr 2021, 13:07
Hvis man skulle noget i angrebet, så kunne bud på enten Mikkel Hyllegaard eller Max Fenger, begge OB, måske være et bud. Jeg synes de begge har nogle spidskompetencer, som kunne være interessante.

OB kender selvfølgelig deres værdi, men de har vel 7 angribere og disse to har udløb til næste sommer. Må antage, at Kadrii, Jebali og Sabbi er foran i køen...
Jeg har det godt nok svært med forslag om at hente reserveangribere i en af de eneste superligaklubber der konsekvent har været ringere end AaB de sidste mange, mange år. Hvis man tror det bringer os videre....
Nu er det jo ikke som førsteangribere, der tror jeg mest på Prica og Samuelsen, men tænker, at vi skal supplere op, når/hvis Nkada og van Weert forsvinder - og det er mest tænkelig i reserverne og der er ham HelsingørMakienoklookalike ikke nok.

Nu valgte jeg de to, netop fordi de har nogle spidskompetencer, som jeg gerne så som indskiftningsmulighed. Prismæssigt skal der være balance, men tror OB er nød til at forholde sig til alle deres angribere og derfor vil nogle af dem nok forsvinde - og her kunne jeg godt tænke mig typemæssigt en af disse.
Men ellers har du ret. OB-spillere og deres reserver vægter heller ikke højt hos mig, men tror her, at der måske ikke er guld, men sølv eller bronze at hente.
- FlæskeFrank

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 783
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Dennis Nielsen » 10. apr 2021, 15:37

jonas386 skrev:
9. apr 2021, 23:16
FlæskeFrank skrev:
9. apr 2021, 13:50

Vi har jo løbet alle danske navne igennem på højreback og der er ingen, som synes væsentlig bedre. Og fordi de får et udenlandsk navn gør ikke sandsynligheden bedre for, at de er bedre end Pallesen. Tror iøvrigt at han betyder mere for holdet end vi lige regner med.

Hans to forgængere Dalsgaard og Mæhle er landsholdsbacks i dag, så det er nogle store sko, han skal udfylde.

Hvorfor skal vi have en central midt? Vi har ligaens dreamteam!

Jeg har tidligere talt for en angriber. Det går jeg nok lidt væk fra nu, hellere klarhed, hvem satser vi på fremme og ikke smide fire på top, så skal der nok ske noget. Prica skal efter sommer begynde at spille rigtig meget. Hvis vi beholder Samuelsen har vi i de to de primære til frontpladserne.

Så tænker kun eleven til højreback og så ved salg.
Ift højre backs, så SKAL der simpelthen noget ind. Både fordi jeg ikke finder Pallesen som værende god nok, men også fordi at vi er ude i nogle meget skæve løsninger når han ikke er der. Foruden Børsting har vi set både Klitten og Nkada (omend bare i træningskampe) uden nogen nævneværdig succes. Vi har ikke noget på vej op så vidt jeg er orienteret, så vi skal under alle omstændigheder gerne have en naturlig back der kan konkurrere med Pallesen. Jeg er ligeglad med nationalitet, men det skal selvfølgelig være en spiller der efter et års tid skal kunne overtage pladsen, og gerne kunne konkurrere med fra dag 1. Jeg synes ham Bryce et-eller-andet fra Cifuentes tidligere klub virkede som en spændende profil, og det behøver ikke at være ham, men samme type spiller tror jeg vi kunne få meget gavn af.

Det er muligt at Pallesen spiller enkelte fine kampe når vi stiller med tre i bagkæden, men han er for ofte en hæmsko for vores offensiv fordi han hverken ejer førsteberøring, ikke kan sætte en mand og er svag i afleveringerne. Han bliver nok kontrakten ud, men han er ikke på et niveau hvor vi kan sige at situationen er holdbar.

På den centrale midtbane mener jeg at vi skal løfte niveauet mellem Kakketo/MC/Højholt og Hiljemark/Pedro. Kakeeto er her som reserve, Magnus skal ikke spille en rolle, og Højholt virker ikke helt klar til at skulle være første reserve.

Offensivt er jeg faktisk enig. Vi finder næppe den 20 måls mand uden videre, og så må vi i stedet gå efter at få 3-4 mand i offensiven til at score 7-11 mål hver. Det synes jeg sådan set også virker realistisk, hvis man antager at besætningen hedder Lucas, Kusk, Prica, Samuelsen, Rufo, Hannesbo og i parentes Børsting plus måske en ekstra mand udefra hvis noget dukker op.

Jeg antager i øvrigt at Fossum sælges. En fin sæson, og gode muligheder for at frigive nogle lønkroner - plus at vi har brug for nogle succeshistorier ift at sluse skandinaviske profiler tilbage i Europa. Dertil tænker jeg også at Rinne sælges og at vi rykker unge Theo Sander op som 2. målmand.

2xKlitten, N'kada, Magnus og Van Weert tror jeg heller ikke er her når vi starter op igen til næste sæson. Hvis ikke der forlænges med Lukas Klitten, så skal vi nok også finde en venstre back - med mindre det kunne være en mulighed at rykke Hannesbo herned. Jeg er ikke helt bekendt med hans defensive evner (der var en svipser imod SønderjyskE), men det er da noget der har været en succes for en god slat offensivspillere de sidste par år. Mæhle, Dalsgaard og Alexander Bah som gode eksempler herhjemme.
Fuldstændig enig.

Højre back skal adresseres. Gammel og lunken starter. Det burde kunne gøres bedre.

Mange overser den centrale midtbane og vi har 2, som jeg har meget tillid til, men den ene har døjet meget med en træls skade. Niveau forskellen fra Pedro og Hiljemark, også ned til næste i rækken er virkelig stor. Den forskel måtte gerne være mindre.

Får Pedro en karantæne eller 2,og hiljemark fortsat døjer med skaden, så er vores midtbane godt nok ringe.

Jeg kunne godt tænke mig en lidt mere kropsstærk type på top, som kan holde i bolden. Vi har rigelig af de mere flagrende og kreative typer.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Pastorius » 10. apr 2021, 15:40

FlæskeFrank skrev:
10. apr 2021, 15:25
Pastorius skrev:
10. apr 2021, 15:00
FlæskeFrank skrev:
10. apr 2021, 13:07
Hvis man skulle noget i angrebet, så kunne bud på enten Mikkel Hyllegaard eller Max Fenger, begge OB, måske være et bud. Jeg synes de begge har nogle spidskompetencer, som kunne være interessante.

OB kender selvfølgelig deres værdi, men de har vel 7 angribere og disse to har udløb til næste sommer. Må antage, at Kadrii, Jebali og Sabbi er foran i køen...
Jeg har det godt nok svært med forslag om at hente reserveangribere i en af de eneste superligaklubber der konsekvent har været ringere end AaB de sidste mange, mange år. Hvis man tror det bringer os videre....
Nu er det jo ikke som førsteangribere, der tror jeg mest på Prica og Samuelsen, men tænker, at vi skal supplere op, når/hvis Nkada og van Weert forsvinder - og det er mest tænkelig i reserverne og der er ham HelsingørMakienoklookalike ikke nok.

Nu valgte jeg de to, netop fordi de har nogle spidskompetencer, som jeg gerne så som indskiftningsmulighed. Prismæssigt skal der være balance, men tror OB er nød til at forholde sig til alle deres angribere og derfor vil nogle af dem nok forsvinde - og her kunne jeg godt tænke mig typemæssigt en af disse.
Men ellers har du ret. OB-spillere og deres reserver vægter heller ikke højt hos mig, men tror her, at der måske ikke er guld, men sølv eller bronze at hente.
Vi har ikke brug for reserveangribere. Samuelsen har vi foreløbig kun til sommer og han er vel ikke en fuldblodsangriber. Prica er ikke klar til at være Primær ene-angriber (han er jo bare en knejt).

Vi skal have en angriber ind, der kan komme ind foran dem der er der nu, ellers kan det være ligegyldigt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af FlæskeFrank » 10. apr 2021, 17:33

Det hele afhænger af, hvornår Prica bryder koden. Går der halvt år mere, så ville en klar erstatning for van Weert og helst lidt bedre end det, være ønskværdig. Bryder Prica koden allerede den næste måneds tid, så skal der fyldes op nedefra medmindre Samuelsen ikke længere er frontangriber.

Så jo jeg synes det er relevant at kigge på danske angrebstalenter, som har nogle spidskompetencer.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Jakobsen » 10. apr 2021, 20:53

FlæskeFrank skrev:
10. apr 2021, 17:33
Det hele afhænger af, hvornår Prica bryder koden. Går der halvt år mere, så ville en klar erstatning for van Weert og helst lidt bedre end det, være ønskværdig. Bryder Prica koden allerede den næste måneds tid, så skal der fyldes op nedefra medmindre Samuelsen ikke længere er frontangriber.

Så jo jeg synes det er relevant at kigge på danske angrebstalenter, som har nogle spidskompetencer.
Uanset hvad bør vi så ikke have tre angribere med profilerne

- "Topscorer"
- Habil superligaspiller ala. AK eller TvW
- Talent

Lige nu virker det lidt som om vi håber ham i Talentkategorien som befinder sig der bliver profilen fra næste runde. Selvfølgelig har det noget at sige, at vi måske kun spiller med en spids, men vi kan ikke kun lægge vores æg i kurven "Prica slår til". Jeg synes egentlig vi skal hente en førsteangriber på en længere kontrakt (evt. med salg for øje) og så hente en gardering på en kortere kontrakt, som ikke er bedre end at hvis Prica slår til så bliver han overhalet. Vi kan ikke basere vores angreb på den fugl på taget, som hedder at Prica slår til. van Weert vil faktisk være en ideel 2'er som Prica kan konkurrere med, hvor vi så henter en ny angriber. AaB eksisterer ikke for de unge talenters skyld. De skal være dygtige nok til at slå til.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Pastorius » 10. apr 2021, 21:07

FlæskeFrank skrev:
10. apr 2021, 17:33
Det hele afhænger af, hvornår Prica bryder koden. Går der halvt år mere, så ville en klar erstatning for van Weert og helst lidt bedre end det, være ønskværdig. Bryder Prica koden allerede den næste måneds tid, så skal der fyldes op nedefra medmindre Samuelsen ikke længere er frontangriber.

Så jo jeg synes det er relevant at kigge på danske angrebstalenter, som har nogle spidskompetencer.
Nej, hvis ska agere ud fra at Prica bryder koden. Hvis han skal blive til noget, så skal han slå en god, etableret spiller af holdet, han skal ikke spille fordi vi tror han måske kan blive god nok til at være vores første angriber. En altafgørende faktor er at de har et velfungerende hold at komme ind på, når de skal have chancen. Det skal være hovedfokus.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Gaarde6 » 11. apr 2021, 07:29

FlæskeFrank skrev:
10. apr 2021, 17:33
Det hele afhænger af, hvornår Prica bryder koden. Går der halvt år mere, så ville en klar erstatning for van Weert og helst lidt bedre end det, være ønskværdig. Bryder Prica koden allerede den næste måneds tid, så skal der fyldes op nedefra medmindre Samuelsen ikke længere er frontangriber.

Så jo jeg synes det er relevant at kigge på danske angrebstalenter, som har nogle spidskompetencer.
Jeg synes bestemt Max Fenger er spændende.
Men har vi råd til at hente et talent mere, når målsætningen er top 4 næste sæson ?
Jeg tror der skal købes her og nu forstærkninger, hvis den målsætning skal opnås.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Forza » 11. apr 2021, 09:07

Gaarde6 skrev:
11. apr 2021, 07:29
FlæskeFrank skrev:
10. apr 2021, 17:33
Det hele afhænger af, hvornår Prica bryder koden. Går der halvt år mere, så ville en klar erstatning for van Weert og helst lidt bedre end det, være ønskværdig. Bryder Prica koden allerede den næste måneds tid, så skal der fyldes op nedefra medmindre Samuelsen ikke længere er frontangriber.

Så jo jeg synes det er relevant at kigge på danske angrebstalenter, som har nogle spidskompetencer.
Jeg synes bestemt Max Fenger er spændende.
Men har vi råd til at hente et talent mere, når målsætningen er top 4 næste sæson ?
Jeg tror der skal købes her og nu forstærkninger, hvis den målsætning skal opnås.
Målsætningen stikker jo i flere retninger. Spil ungt med attraktivt bold. Sælg dyrt hvert år og gerne komme i top 4.

Spørgsmålet er hvad der vægter højst. Jeg tror faktisk det vigtigste er at vi får solgt spillere. Og der nytter det ikke noget at hente ene 25+ spillere ind.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Hanga » 11. apr 2021, 09:50

Pastorius skrev:
10. apr 2021, 21:07
FlæskeFrank skrev:
10. apr 2021, 17:33
Det hele afhænger af, hvornår Prica bryder koden. Går der halvt år mere, så ville en klar erstatning for van Weert og helst lidt bedre end det, være ønskværdig. Bryder Prica koden allerede den næste måneds tid, så skal der fyldes op nedefra medmindre Samuelsen ikke længere er frontangriber.

Så jo jeg synes det er relevant at kigge på danske angrebstalenter, som har nogle spidskompetencer.
Nej, hvis ska agere ud fra at Prica bryder koden. Hvis han skal blive til noget, så skal han slå en god, etableret spiller af holdet, han skal ikke spille fordi vi tror han måske kan blive god nok til at være vores første angriber. En altafgørende faktor er at de har et velfungerende hold at komme ind på, når de skal have chancen. Det skal være hovedfokus.
Fuldstændig enig, det er helt sort for mig, at det overhovedet kan være til diskussion. Vi har manglet en dygtig, etableret målscorer på det her hold i årevis. Tom har været udmærket i perioder, men har ikke været det længe og er på vej ud. Vi har ingen spillere der med stor sandsynlighed går ind og laver 12+ mål næste sæson. Lucas er selvfølgelig dark horse, men han skal jo ikke spille frontangriber og skal primært med for at gøre vores generelle offensive spil bedre. Vi har ikke tid til at vente på Prica, som i øvrigt slet ikke ligner en, der er tæt på at kunne gøre det.

Nej, vi skal simpelthen have lukket det hul i angreb nu. Det har været der alt for længe og det koster os mange point. En dygtig målscorer er den sværeste spiller at finde, og der er ingen garantier. Tilmed bliver det formentlig også en dyr signing. Men det er det vi har brug for!

Hvad angår Samuelsen, så har han været udmærket som en linkup spiller, men pt. synes jeg ikke han ligner en vi skal skrive permanent med, med mindre det kan gøres okay billigt. Så vil jeg hellere have at vi går all in på Hannesbo, der har set spændende ud. Fuldstændigt som jeg forventede og pointerede da vi hentede Samuelsen, er han absolut ikke en spiller med sine forcer i feltet eller i målscoring generelt. Han er god når han kommer længere ned i banen og kan deltage i spillet, men han er på ingen måde farlig i feltet hvor målene scores. Vi har heller ikke set mål fra ham endnu. En enkelt assist, som ville have været flere, hvis skarpheden generelt var større på vores hold.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af FlæskeFrank » 11. apr 2021, 11:32

Og hvornår har vi sidst det med succes? Frank Strandli? Jeppe Curth, Rade Prica, Spalvis, Helenius blev enten købt/udviklet som udviklingsspiller eller blot som offensivspiller.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Hanga » 11. apr 2021, 12:14

FlæskeFrank skrev:
11. apr 2021, 11:32
Og hvornår har vi sidst det med succes? Frank Strandli? Jeppe Curth, Rade Prica, Spalvis, Helenius blev enten købt/udviklet som udviklingsspiller eller blot som offensivspiller.
Prica og Helenius blev ikke hentet som udviklingsspillere eller blot som offensiv spillere. De blev hentet ind til at være førsteangriber. Førstnævnte slog til, sidstnævnte var en stor skuffelse, hvor vi med rette havde forventet mere. Spalvis slog næsten til fra dag 1 som seniorspiller, men havde så heller ikke et pres af at være førsteangriber på sine skuldre. Derimod stod AK og Jönsson, to spillere der kan tilføjes til listen, foran ham.

Som sagt - en dygtig målscorer er den sværeste spiller at signe, men det er nu engang den opgave Inge har.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Gaarde6 » 11. apr 2021, 19:46

Forza skrev:
11. apr 2021, 09:07
Gaarde6 skrev:
11. apr 2021, 07:29
FlæskeFrank skrev:
10. apr 2021, 17:33
Det hele afhænger af, hvornår Prica bryder koden. Går der halvt år mere, så ville en klar erstatning for van Weert og helst lidt bedre end det, være ønskværdig. Bryder Prica koden allerede den næste måneds tid, så skal der fyldes op nedefra medmindre Samuelsen ikke længere er frontangriber.

Så jo jeg synes det er relevant at kigge på danske angrebstalenter, som har nogle spidskompetencer.
Jeg synes bestemt Max Fenger er spændende.
Men har vi råd til at hente et talent mere, når målsætningen er top 4 næste sæson ?
Jeg tror der skal købes her og nu forstærkninger, hvis den målsætning skal opnås.
Målsætningen stikker jo i flere retninger. Spil ungt med attraktivt bold. Sælg dyrt hvert år og gerne komme i top 4.

Spørgsmålet er hvad der vægter højst. Jeg tror faktisk det vigtigste er at vi får solgt spillere. Og der nytter det ikke noget at hente ene 25+ spillere ind.
Fuldstændig enig i at meldingerne stikker i alle retninger.
Jeg tror for AaBs egen skyld, at vi trænger til at spille med i den sjove ende nu.
Det har været middelmådigt ALT for længe. Og siden vores sidste mesterskab, er der skal kommet 2 skarpe konkurrenter om sponsor kronerne i Pirates og Aalborg håndbold. Begge 2 klubber som satser og er med, hvor det er sjovt sæson efter sæson. Det tror jeg bestemt ikke man skal vende det blinde øje til og bare tro at vores sponsor kroner bare tikker ind sæson efter sæson, hvis ikke vi er med fremme.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af RicoBR02 » 11. apr 2021, 20:58

Gaarde6 skrev:
11. apr 2021, 07:29
FlæskeFrank skrev:
10. apr 2021, 17:33
Det hele afhænger af, hvornår Prica bryder koden. Går der halvt år mere, så ville en klar erstatning for van Weert og helst lidt bedre end det, være ønskværdig. Bryder Prica koden allerede den næste måneds tid, så skal der fyldes op nedefra medmindre Samuelsen ikke længere er frontangriber.

Så jo jeg synes det er relevant at kigge på danske angrebstalenter, som har nogle spidskompetencer.

Jeg synes bestemt Max Fenger er spændende.
Men har vi råd til at hente et talent mere, når målsætningen er top 4 næste sæson ?
Jeg tror der skal købes her og nu forstærkninger, hvis den målsætning skal opnås.

Jeg kan slet ikke sige det nok.. Max Fenger og klitten på samme hold er en våd drøm for mig og enhver kommentator

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Legum Magister » 11. apr 2021, 21:05

Kunne der være en angriber fra 1. division, der kunne være interessant? (Jeg følger for at sige det rent ud, overhovedet ikke med i den række; men er lidt rystet over at se, at Grønning er topscorer i divisionen, for ham havde jeg ikke den store fidus til, hverken da han var i AaB eller Hobro.)

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Jakobsen » 12. apr 2021, 20:29

Granli transferen må siges at være dumpet. Hans niveau ligger et sted imellem Holgersson og Blåbjerg.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Brodernumsi » 12. apr 2021, 21:04

Jakobsen skrev:
12. apr 2021, 20:29
Granli transferen må siges at være dumpet. Hans niveau ligger et sted imellem Holgersson og Blåbjerg.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Granli skal erstattes med en forsvarsspiller i Okore-klassen, hvis vores ambitioner om top-6 skal tages seriøst.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Fromthecradle » 12. apr 2021, 21:05

Jakobsen skrev:
12. apr 2021, 20:29
Granli transferen må siges at være dumpet. Hans niveau ligger et sted imellem Holgersson og Blåbjerg.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Men nu kommer Hagelskjær snart!!!
You pay for this?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Hanga » 12. apr 2021, 21:15

Brodernumsi skrev:
12. apr 2021, 21:04
Jakobsen skrev:
12. apr 2021, 20:29
Granli transferen må siges at være dumpet. Hans niveau ligger et sted imellem Holgersson og Blåbjerg.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Granli skal erstattes med en forsvarsspiller i Okore-klassen, hvis vores ambitioner om top-6 skal tages seriøst.
Helt enig, det er rigtig skidt at vi har signet ham permanent. Var det sket, hvis ikke Inge kendte ham fra barnsben? Han viste allerede sine defensive mangler i foråret, og jeg argumenterede at han ikke skulle have fast aftale. Det synes jeg så absolut jeg er blevet bevist i. Men så er det jo godt vi har signet Hagelskjær :S

Inges store opgave her til sommer bliver at hente fra en helt anden hylde og stoppe med at hente lunkne breddespillere ind. Ellers er den ellers fine oprydning i truppen jo ligegyldig. Jeg frygter lidt at Samuelsen bliver den næste, der får en fast aftale trods mangelfulde indsatser. Han kan noget men mangler også meget. Sats nu på Hannesbo i stedet, og få så hentet en rigtige 9'er.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af jonas386 » 12. apr 2021, 22:56

Dagens kamp er endnu et eksempel på hvorfor vi skal (og skulle) have en ekstra spiller til den centrale midtbane. Hvis Inge forventede at Hiljemark ville være klar efter få kampe i foråret, og derefter spille på fuld skrald resten af sæsonen, så har beregningen vist sig at være forkert. Hvis Inge omvendt har forventet at halvsæsonen ville være med en rolig indslusning og med plads til pauser for vores svenske stjerne, så har man vel vurderet at Højholt, MC og Kakeeto må være gode nok til at vikariere. Det eksperiment har vist sig at slå fejl.
Vi kan ikke hænge vores hat på at Hiljemark spiller samtlige kampe næste sæson, og vi kan ikke leve med at alternativerne dårligt har niveau til de yderste mandater i truppen.

Dertil har Granli bare vist sig at være markant ringere end Okore, og hvis ikke det var fordi vi allerede har hentet mere bredde her, så ville jeg også gerne se en dygtigere spiller sammen med Thelander og evt Ross, Granli eller Hagelskjær hvis vi spiller med tre i bagkæden.

Inge skal godt nok ramme den lige i røven, og det ligner at der skal minimum 3-4 nye mand ind inden eventuelle salg.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Jakobsen » 12. apr 2021, 23:05

jonas386 skrev:
12. apr 2021, 22:56
Dagens kamp er endnu et eksempel på hvorfor vi skal (og skulle) have en ekstra spiller til den centrale midtbane. Hvis Inge forventede at Hiljemark ville være klar efter få kampe i foråret, og derefter spille på fuld skrald resten af sæsonen, så har beregningen vist sig at være forkert. Hvis Inge omvendt har forventet at halvsæsonen ville være med en rolig indslusning og med plads til pauser for vores svenske stjerne, så har man vel vurderet at Højholt, MC og Kakeeto må være gode nok til at vikariere. Det eksperiment har vist sig at slå fejl.
Vi kan ikke hænge vores hat på at Hiljemark spiller samtlige kampe næste sæson, og vi kan ikke leve med at alternativerne dårligt har niveau til de yderste mandater i truppen.

Dertil har Granli bare vist sig at være markant ringere end Okore, og hvis ikke det var fordi vi allerede har hentet mere bredde her, så ville jeg også gerne se en dygtigere spiller sammen med Thelander og evt Ross, Granli eller Hagelskjær hvis vi spiller med tre i bagkæden.

Inge skal godt nok ramme den lige i røven, og det ligner at der skal minimum 3-4 nye mand ind inden eventuelle salg.
Synes det stritter i alle retninger. Er systemet 4-3-3, 4-2-3-1 eller 3-4-3 og hvordan skal vi spille?
Det er jo fint nok med fleksbilitet, men jeg savner både at kende formation og spillestil. Fint nok at Cifuentes måske venter en postgang med de vildeste ideer, men i dag var det jo rent losseri uden plan. Det var jo ikke bare kompromis og pragmatisme - det var en faliterklæring.
Uanset er kvaene vel positionsmæssigt noget af det samme, men men måske i lidt forskellige former.

- En højre back
Pallesen løber de rigtige steder hen i 3-4-3, men mangler totalt det offensive slutprodukt og defenstiv styrke til en fireback kæde. Vi skal have en back der kan mere end at løbe de rigtige steder hen
- En central midt der både kan være 8'er og 6'er som en rigtig moderne midt. Hiljemark er for meget sakdet og Fossum er mest fremadrettet.
Det skal være en der kan holde på bolden og skaber noget ro og samtidig kan finde ud af hvornår vi skal spille simpelt og hvornår vi skal spille fremad. Uanset om Hiljemark bliver helt frisk kan vi ikke leve med kun at have to mand på Superliganiveau. Kakeeto er en 2. divisionsspiller, Magnus et evighedstalent der aldrig er blevet noget særligt og Højholt ved jeg sgu ikke rigtigt med.
- En striker med presence i boksen
I dag år vi jo rigtigt meget spil på siderne og havde vi nu haft nogen at at hælde den ind til havde vi kunnet få en masse andenbolde og skabe noget ravage i feltet. I stedet skulle vi noget småspi vi ikke evnede. Vi skal have en rigtig centrerangriber og så skal han fanme også spille centerangriber.
- En dybdeløber der river kæderne op. Det skal være en kanttype. I dag havde vi jo flere optræk der døde fordi der ikke var nogen mand foran boldholderen som kunne spille eller som kunne trække en mand med sine løb og give plads til ander.
- En stopper med kvalitet såfremt vi spiller med tre bagude og faktisk uanset da jeg ikke stoler på Granli eller Hagelskjær.

Vi skal have alt ovenstående og så skal vi have en spilletil vi spiller ind i. Der er ved at gå AGF i det med alle de her skifter. Vi må ligge os fast på en stil og så kan det godt være, at vi må bevæge os derhen skridtvis, men jeg vil fanme se vi tager skridt i retning fremfor det vi så i dag.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Låst