Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 19. jun 2021, 12:11

jonas386 skrev:
19. jun 2021, 12:03
Og det forsvar var selvfølgelig svært at score imod og var uhyre duel-stærkt, til gengæld havde vi (og har) store problemer med at skabe spillet nedefra.
Ikke kun det. De kampe hvor vi sættes under pres, så får modstanderne en stor del af initiativet foræret pba. dårlig boldbehandling i bagkæden.
Jeg kan egentlig godt lide Ross som spiller, men jeg er drønhamrende træt af at se på hans losseri.
På det punkt er han på højde med KP og Blåbjerg som også begge havde store problemer på bolden.

Rent opspilsmæssigt er det et endnu større problem, og her var Okore heller ikke altid meget bevendt.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5269
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af R Rosenberg » 19. jun 2021, 12:17

jonas386 skrev:
19. jun 2021, 12:03
R Rosenberg skrev:
19. jun 2021, 11:59
Julgranen skrev:
19. jun 2021, 11:45
Hanga skrev:
19. jun 2021, 11:32
Vi spillede med 2 centerbacks da vi hentede Thelander. Siden er vi gået over til 3 centerbacks, og vores nuværende besætning er bekymrende tynd. Ross er stadig ung og svingende, Granli bare yderst middelmådig. Hagelskjær skal have en chance men mine forventninger er lave. Selvfølgelig skal der hentes en ind til forsvaret hvis vi skal fortsætte med 3back kæden. Men jeg er som sagt ikke overbevist om at det sker desværre.
Nu SKAL det jo ikke være 3 centrale forsvarsspillere der udgør det 3 mands forsvar.
En anden ting er, at et indkøb af en dyr forsvarsspiller formentlig vil skubbe Ross på bænken, og reducere forsvaret til 3 spillere uden videresalgspotentiale.
Hans største problem er nemlig at han er uhyggeligt dårlig på bolden, og det er et vigtigt parameter for træneren at vi rent faktisk kan spille op fra bagkæden.

Jeg er enig med dig i at besætningen ser svag ud, men man har vel besluttet at give Ross tid til at indfri hans talent.
Da vi havde 2 forsvarsspillere var Ross ung og usleben - det er han for såvidt stadig men han skulle gerne være på et andet niveau nu, og derfor kan de to situationer ikke sidestilles.
Det kan jeg ikke se.
Et tremandsforsvar vil vel netop inkludere Ross i konstellation Thelander - Ross - Ny. Ross shinede, da han spillede med Thelander og Okore.
Granli er ringere end Ross, og Hagelskær skal jo bevise sit værd.
Og det forsvar var selvfølgelig svært at score imod og var uhyre duel-stærkt, til gengæld havde vi (og har) store problemer med at skabe spillet nedefra. Nu ved jeg godt, at man ikke rigtigt kan sammenligne, men hvor ville jeg ønske at vi havde en defensiv, hvor man kan spille sig ud af presset på samme måde som Italien, og ikke bare er nødt til at høvle den 50 meter frem i ingenmandsland hvorefter bolden kommer direkte ned imod vores mål igen.

Jeg ville gerne se et forsvar med Ross og Thelander som udsmidere, og så en dygtig teknisk forsvarsspiller med overblik. Granli og Hagelskjær kan jo fint være back-ups i en sådan konstellation synes jeg. Men det kan da være, at man skal prøve at få en midtbanespiller omskolet til forsvaret. Det er jo så populært for tiden, og som jeg forstår det også været en fin succes for Brentford og Christian Nørgaard. Ved bare ikke hvem man kunne gå efter her.
Magnus - HAN er dygtig teknisk;)

Jeg er enig. Og min tanke/mit ønske har netop hele tiden været Thelander, Ross og så en ny, som er fodboldspiller.
Jeg vil langt hellere have det end at nøjes med Granli, fordi han er en bedre fodboldspiller end Ross - for han er langt fra en ligeså god forsvarer.
Så skal Ross bare lære, at afleveringer (losning) skal han slet ikke engang overveje.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5269
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af R Rosenberg » 19. jun 2021, 12:19

Julgranen skrev:
19. jun 2021, 12:11
jonas386 skrev:
19. jun 2021, 12:03
Og det forsvar var selvfølgelig svært at score imod og var uhyre duel-stærkt, til gengæld havde vi (og har) store problemer med at skabe spillet nedefra.
Ikke kun det. De kampe hvor vi sættes under pres, så får modstanderne en stor del af initiativet foræret pba. dårlig boldbehandling i bagkæden.
Jeg kan egentlig godt lide Ross som spiller, men jeg er drønhamrende træt af at se på hans losseri.
På det punkt er han på højde med KP og Blåbjerg som også begge havde store problemer på bolden.

Rent opspilsmæssigt er det et endnu større problem, og her var Okore heller ikke altid meget bevendt.
Enig, enig. Ross' losseri er jo inderligt bitterhedsskabende kamp efter kamp.
Men jeg ser hellere en tilføjelse på et højere niveau end Granli og så en forsvarskæde med Ross, Thelander og en ny spillende type, end jeg ser Granli være starter.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af jonas386 » 19. jun 2021, 12:26

Julgranen skrev:
19. jun 2021, 12:11
jonas386 skrev:
19. jun 2021, 12:03
Og det forsvar var selvfølgelig svært at score imod og var uhyre duel-stærkt, til gengæld havde vi (og har) store problemer med at skabe spillet nedefra.
Ikke kun det. De kampe hvor vi sættes under pres, så får modstanderne en stor del af initiativet foræret pba. dårlig boldbehandling i bagkæden.
Jeg kan egentlig godt lide Ross som spiller, men jeg er drønhamrende træt af at se på hans losseri.
På det punkt er han på højde med KP og Blåbjerg som også begge havde store problemer på bolden.

Rent opspilsmæssigt er det et endnu større problem, og her var Okore heller ikke altid meget bevendt.
Jeg er næsten enig. Jeg synes, at Ross giver noget mere end Blåbjerg og P defensivt, men det er problematisk når vores øvrige forsvarslinje. den defensive del af midtbanen (i hvert fald når vi spiller med MC), og vores back i Ross' side (Pallesen) ikke er meget bedre bevendt i opbygningen fra eget mål. Som Pastorius (tror jeg) har været inde på, så er den lange bold ofte den eneste løsning for en spiller som Ross fordi han både mangler teknik og noget cool-ness, men heller ikke har folk omkring ham som kan tage presset. Hvis Ross havde tre dygtige boldspillere omkring ham, og bare skulle lave den simple aflevering hver gang, så tror jeg også han ville være mere sikker på bolden.

Hiljemark var sådan en spiller, der kan gå ned i banen, modtage bolden, holde fast og både se og udføre den rigtige løsning i langt de fleste situationer. Det er Pedro, Fossum eller MC ikke. Pedro og Fossum har noget af det, men førstnævnte mangler lidt teknik og Fossum mangler et eller andet sted udstrålingen til at være det naturlige fokuspunkt for de øvrige spillere og være den der tager presset af de andre. Han er ikke, som Hiljemark, en type der konstant kalder på bolden og er en oplagt spil-mulighed i de fleste situationer.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Forza » 19. jun 2021, 13:05

Hanga skrev:
19. jun 2021, 11:18
Julgranen skrev:
19. jun 2021, 11:16
Hanga skrev:
19. jun 2021, 11:08
So much for at være Kasper P afløseren hvis det er sandt :@
Det er vist 25 år siden spillerens nummer sagde noget om hans position på holdet…
I så fald er der godt nok også en række spillere der må være kede af at de løber rundt med høje numre i startopstillingen.
Uenig, det har en signalværdi.
Men min statement var nu mere ift. hvis der ikke hentes en Okore erstatning. Du har virket meget sikker, og jeg håber du får ret. Jeg er knap så sikker, og nummerændringen skubber ikke troen i den rigtige retning.
Præcis. Og man giver ikke Granli muligheden for at tage nr. 5 hvis man ved man vil hente en starter til pladsen. Af samme grund er 7 og 9 også stadig ledige.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 19. jun 2021, 13:18

Forza skrev:
19. jun 2021, 13:05
Præcis. Og man giver ikke Granli muligheden for at tage nr. 5 hvis man ved man vil hente en starter til pladsen. Af samme grund er 7 og 9 også stadig ledige.
Ligesom da man gav Blåbjerg nummer 4? Come on.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Forza » 19. jun 2021, 14:33

Julgranen skrev:
19. jun 2021, 13:18
Forza skrev:
19. jun 2021, 13:05
Præcis. Og man giver ikke Granli muligheden for at tage nr. 5 hvis man ved man vil hente en starter til pladsen. Af samme grund er 7 og 9 også stadig ledige.
Ligesom da man gav Blåbjerg nummer 4? Come on.
Havde man givet ham hvis man i samme vindue hentede en forsvarsprofil - næppe.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Hanga » 19. jun 2021, 14:51

Forza skrev:
19. jun 2021, 14:33
Julgranen skrev:
19. jun 2021, 13:18
Forza skrev:
19. jun 2021, 13:05
Præcis. Og man giver ikke Granli muligheden for at tage nr. 5 hvis man ved man vil hente en starter til pladsen. Af samme grund er 7 og 9 også stadig ledige.
Ligesom da man gav Blåbjerg nummer 4? Come on.
Havde man givet ham hvis man i samme vindue hentede en forsvarsprofil - næppe.
Enig. At man gav ham nr. 4 var da netop et signal om, at han ville få chancen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 854
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af hit666 » 19. jun 2021, 15:05

Julgranen skrev:
19. jun 2021, 11:06
TK-allez skrev:
19. jun 2021, 10:51
Jeg nævnte ham herinde i vinters. Pudsigt nok husker jeg dig skrive, at han ville være alt for dyr for os, så det overrasker mig, at du også hiver ham frem.
Et halvt år mindre til kontraktudløb siden sidst. Desuden havde Zilina lige fået ny ejer, og mistet en række profiler på fri transfer grundet klubbens betalingsstandsning/konkurs.
Det var mindre sandsynligt, at de ville skille sig af med deres topscorer der.


Nu har han to år tilbage, og både ham og Jan Bernát kunne nok være typer vi kunne bruge.
Jan Bernat en Slovakiaisk fodbold spiller man bliver lidt skeptisk når man tænker på Filip Lesniak og Pavol Safranko som liger er skiftet til en sydafrikansk klub
AaB AaB AaB AaB

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1464
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Stegosaurus » 19. jun 2021, 21:50

hit666 skrev:
19. jun 2021, 15:05
Julgranen skrev:
19. jun 2021, 11:06
TK-allez skrev:
19. jun 2021, 10:51
Jeg nævnte ham herinde i vinters. Pudsigt nok husker jeg dig skrive, at han ville være alt for dyr for os, så det overrasker mig, at du også hiver ham frem.
Et halvt år mindre til kontraktudløb siden sidst. Desuden havde Zilina lige fået ny ejer, og mistet en række profiler på fri transfer grundet klubbens betalingsstandsning/konkurs.
Det var mindre sandsynligt, at de ville skille sig af med deres topscorer der.


Nu har han to år tilbage, og både ham og Jan Bernát kunne nok være typer vi kunne bruge.
Jan Bernat en Slovakiaisk fodbold spiller man bliver lidt skeptisk når man tænker på Filip Lesniak og Pavol Safranko som liger er skiftet til en sydafrikansk klub
Okay… så elendighed er ligesom noget der enten rammer eller ikke rammer en nation?

TK-allez
Superliga
Superliga
Indlæg: 609
Tilmeldt: 29. jul 2020, 11:43
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af TK-allez » 19. jun 2021, 22:14

Stegosaurus skrev:
19. jun 2021, 21:50
hit666 skrev:
19. jun 2021, 15:05
Julgranen skrev:
19. jun 2021, 11:06
TK-allez skrev:
19. jun 2021, 10:51
Jeg nævnte ham herinde i vinters. Pudsigt nok husker jeg dig skrive, at han ville være alt for dyr for os, så det overrasker mig, at du også hiver ham frem.
Et halvt år mindre til kontraktudløb siden sidst. Desuden havde Zilina lige fået ny ejer, og mistet en række profiler på fri transfer grundet klubbens betalingsstandsning/konkurs.
Det var mindre sandsynligt, at de ville skille sig af med deres topscorer der.


Nu har han to år tilbage, og både ham og Jan Bernát kunne nok være typer vi kunne bruge.
Jan Bernat en Slovakiaisk fodbold spiller man bliver lidt skeptisk når man tænker på Filip Lesniak og Pavol Safranko som liger er skiftet til en sydafrikansk klub
Okay… så elendighed er ligesom noget der enten rammer eller ikke rammer en nation?
Ja, var du ikke klar over det?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af FlæskeFrank » 20. jun 2021, 14:32

Hvis man tager fordomsbrillerne på og kigger til Tyrkiet, så er der rykket fire klubber ned og som derfor nok ser ind i en lidt dårligere økonomi. Og kigger man så på nordiske spillere, som måske kunne være på vej videre, så falder 2 i øjnene.

Norske/USA Mix Diskerud, 30 årig central midtbanespiller, som har været i rigtig mange klubber og derfor nok er på vej videre. Har altid scoret mål og kunne måske være et alternativt, når Hiljemark er væk. Vi har jo mistet erfaringsspillere, som Hiljemark og van Weert samt Lucas for en stund, så der skal lidt erfaring ind.

Kunne man hente ham på en etårig tror jeg det ville være godt for begge parter.

Ellers er den norske angriber Torgeir Børven også rykket ned. Kom til i sep/okt sidste år fra Norge. En 29 årig, som er kendt for at lave pænt med mål og kunne være den lidt ældre spiller, som Prica, Ementa og Børsting skulle matche. Har kontrakt et år endnu. Lavede dog 10 mål i 30 kampe, så han beviste sit værd selvom det blev til nedrykning.
- FlæskeFrank

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 683
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Mr Gold » 20. jun 2021, 15:59

Amen for helvede der er bare ingen rygter nogen steder med spændende ting i AaB. Kom nuuuuuu med noget :aabfan:

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Forza » 20. jun 2021, 17:01

Mr Gold skrev:
20. jun 2021, 15:59
Amen for helvede der er bare ingen rygter nogen steder med spændende ting i AaB. Kom nuuuuuu med noget :aabfan:
Jeg tror vi skal være meget tilfredse med at man allerede har Prip og Hagelskjær på plads. Transfermarkedet er virkelig hæmmet af at der er EM.

Men Liam Prica trænede vel med vores u-17 hold. Er der nogen der har hørt om man henter ham?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Tyskeren » 20. jun 2021, 18:45

En fra Horsens og en fra Silkeborg... Begge må formodes som trupspillere! Come on.. Skulle vi prøve og have truppen klar til sæsonstart for engangs skyld?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5176
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Jakobsen » 20. jun 2021, 19:18

Tyskeren skrev:
20. jun 2021, 18:45
En fra Horsens og en fra Silkeborg... Begge må formodes som trupspillere! Come on.. Skulle vi prøve og have truppen klar til sæsonstart for engangs skyld?
Hagelskjær må simpelthen være en trupspiller.
Jeg tror Prip er tiltænkt at være relativt tæt på startopstillingen/jævnigt starte inde. I og mig vi har betalt en transfer og han er en etableret superligaspiller må forventningen klart være, at han gå ind blandt de 11-14 med det samme og bidrage. Vi er dog enige om, at det kunne være rart med afløsere for Lucas, Oscer og TvW med det samme, men vi vil omvendt gerne have nogle spillere på en hylde, hvor de måske først skal komme i oversku der hvor de er/eller ikke vise sig anden interesse.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Gaarde6 » 20. jun 2021, 19:40

Tyskeren skrev:
20. jun 2021, 18:45
En fra Horsens og en fra Silkeborg... Begge må formodes som trupspillere! Come on.. Skulle vi prøve og have truppen klar til sæsonstart for engangs skyld?
Med det start program, som venter os og med den målsætning klubben har. Så er der ikke råd til at stå efter 8-10 kampe og snakke om at truppen også lige skal finde hinanden.
Vi SKAL være klar til første kamp.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 20. jun 2021, 20:03

Gaarde6 skrev:
20. jun 2021, 19:40
Med det start program, som venter os og med den målsætning klubben har. Så er der ikke råd til at stå efter 8-10 kampe og snakke om at truppen også lige skal finde hinanden.
Vi SKAL være klar til første kamp.
Hvor der er 1,5 måned tilbage af transfervinduet.
Come on, man kan ikke både ønske profiler og samtidig mene at klubben skal diskvalificere sig selv fra at handle den sidste 1,5 måned af vinduet, fordi det er for “sent”.

Det vigtigste er at vi får de rigtige spillere.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Forza » 20. jun 2021, 20:13

Tyskeren skrev:
20. jun 2021, 18:45
En fra Horsens og en fra Silkeborg... Begge må formodes som trupspillere! Come on.. Skulle vi prøve og have truppen klar til sæsonstart for engangs skyld?
Ved du helt oprigtigt ikke hvorfor vi år efter år aldrig har truppen helt klar på det tidspunkt? Skyldes det mon at vores sportsdirektør fejler år efter år eller kunne det tænkes at det er sådan markedet fungerer hvis man ønsker spillere af en hvis kvalitet?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Moen » 20. jun 2021, 20:44

Forza skrev:
20. jun 2021, 17:01
Mr Gold skrev:
20. jun 2021, 15:59
Amen for helvede der er bare ingen rygter nogen steder med spændende ting i AaB. Kom nuuuuuu med noget :aabfan:
Jeg tror vi skal være meget tilfredse med at man allerede har Prip og Hagelskjær på plads. Transfermarkedet er virkelig hæmmet af at der er EM.

Men Liam Prica trænede vel med vores u-17 hold. Er der nogen der har hørt om man henter ham?
Intet er sikkert endnu, var meldingen fra Liam selv.

Låst