Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Maglau » 17. jun 2021, 20:13

Jakobsen skrev:
17. jun 2021, 19:51
Hanga skrev:
17. jun 2021, 19:49
Julgranen skrev:
Gnu skrev:
17. jun 2021, 19:39
Jah. Nok er det bestyrelsen, som udstikker kursen, men det sker jo ikke fuldstændig autonomt og uden dialog med direktøren og sportschefen.
Det er sandt, men det er først og fremmest bestyrelsens ansvar at definere målsætningen. Sportschefen har næppe meget indflydelse her. Mon ikke nogen har hvisket dem i øret, at det ikke holder.
Men man skal heller ikke glemme, at noget af det første Inge gjorde da han tiltrådte, var at udfordre vores målsætning om top 6. Han har selv fortalt at han spurgte bestyrelsen om de ville være tilfreds med en 5. plads? Nej, vi skal stræbe efter Europa og at vinde noget.

Jeg synes det er helt rigtigt af Inge at løfte vores målsætninger. Det har vi trængt til. Vi skal turde sætte dem højt, og så bare være ærlige omkring, at det tager lidt længere tid end vi troede ar nå dertil.
Enig, skal vi have noget udvikling her i klubben skal man sgu sige sine målsætninger højt og stå ved dem fremfor det er noget man går og gemmer på i frygt for at blive ristet.
Det er jeg uenig i - man skal kun sætte sig mål og udtale sig højt om dem hvis de opnåelige.
Det klæder ingen at lyde som fantaster. Det behøver selvfølgelig ikke at være den anden grøft med Gaardes talen os ned - men når alt kommer til alt så var sgu nok tættere på en fristrup.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Fromthecradle » 17. jun 2021, 20:35

Julgranen skrev:
17. jun 2021, 18:50
Maglau skrev:
17. jun 2021, 16:05
Jeg vil ikke have nogen af dem. De 5 granli/Rufo bringer meget lidt forstærkning og kvalitet.
Granli erstattede Kasper Pedersen, og virker nu noget bedre.
Rufo har gjort det fint til pengene, og været længder bedre end Superpøleren.

Det er jo ikke et spørgsmål om ikke at ville bruge penge, men om ikke at kunne fordi markedet har artet sig som det har. Med coronausikkerheden in mente, så har man hentet billige spillere. Det er da fornuftigt nok - så længe man så er klar på også at bruge lidt knaster nu.
Juledude, til din info har jeg intet med en bruger på Bold.dk at gøre. Jeg har ingen bruger på bold.

Din paranoia er ekstrem.
You pay for this?

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 17. jun 2021, 21:43

Legum Magister skrev:
16. jun 2021, 22:27
Det er så nu, at jeg får lyst til at spørge Julgranen, der vist har det mest encyklopædiske kendskab til skandinavisk fodbold af de faste brugere her på sitet, om han har et bud eller to?
Det er desværre meget sparsomt med relevante spillere, der ligger lige til højrebenet.

Der er ikke rigtig nogen der er på vej "hjem" til Skandinavien - ellers kunne man måske forsøge sig på en af Gustafson-tvillingerne.
Så er der Nahir Besara, som desværre er 30, men ellers netop har meget af det en moderne 8'er skal kunne.

Nej, det er godt det ikke er mig der er Inge i disse dage - men naturligvis har AaB forberedt sig længe på dette vindue, så de må have en helt klar idé om hvem de skal gå efter.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Legum Magister » 17. jun 2021, 22:33

Julgranen skrev:
17. jun 2021, 21:43
Legum Magister skrev:
16. jun 2021, 22:27
Det er så nu, at jeg får lyst til at spørge Julgranen, der vist har det mest encyklopædiske kendskab til skandinavisk fodbold af de faste brugere her på sitet, om han har et bud eller to?
Det er desværre meget sparsomt med relevante spillere, der ligger lige til højrebenet.

Der er ikke rigtig nogen der er på vej "hjem" til Skandinavien - ellers kunne man måske forsøge sig på en af Gustafson-tvillingerne.
Så er der Nahir Besara, som desværre er 30, men ellers netop har meget af det en moderne 8'er skal kunne.

Nej, det er godt det ikke er mig der er Inge i disse dage - men naturligvis har AaB forberedt sig længe på dette vindue, så de må have en helt klar idé om hvem de skal gå efter.
Jeg har hørt, at Kitolano skulle være en interessant midtbanespiller; men dels er han vist en mand for fremtiden og ikke en massiv upgrade her og nu, og dels er han nok prismæssigt i en klasse, hvor AaB ikke kan være med, Odds skulle angiveligt have haft følere fra flere klubber i de større ligaer vedr. ham.

Ellers må vi jo håbe på, at IAO overrasker, og at morgendagens transfer ikke bliver sommerens sidste.

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Mikki89 » 18. jun 2021, 00:03

Julgranen skrev:
17. jun 2021, 18:50
Maglau skrev:
17. jun 2021, 16:05
Jeg vil ikke have nogen af dem. De 5 granli/Rufo bringer meget lidt forstærkning og kvalitet.
Granli erstattede Kasper Pedersen, og virker nu noget bedre.
Rufo har gjort det fint til pengene, og været længder bedre end Superpøleren.

Det er jo ikke et spørgsmål om ikke at ville bruge penge, men om ikke at kunne fordi markedet har artet sig som det har. Med coronausikkerheden in mente, så har man hentet billige spillere. Det er da fornuftigt nok - så længe man så er klar på også at bruge lidt knaster nu.
Jeg synes ikke man kan sige, at en given spiller går ind og erstatter en anden 1:1. Det er for letkøbt et argument. Man kan også sige at Granli er Okores erstatning og så ser tingene pludselig en del anderledes ud. Og hvorfor skal Rufo sammenlignes med Børsting. Man kan vel også sammenligne ham med Kusk, Van Weert eller Lucas, som han erstattede i startopstillingen i de to sidste kampe i foråret.
Om de er billigere eller ej, så skal alle spillerindkøb vægtes på kvaliteten i deres spil både Granli og Rufo gør det nogenlunde, men på ingen måde noget, der hæver holdets samlede kvalitet og gør dem længder bedre end noget AaB havde i forvejen.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 18. jun 2021, 01:07

Mikki89 skrev:
18. jun 2021, 00:03
Jeg synes ikke man kan sige, at en given spiller går ind og erstatter en anden 1:1. Det er for letkøbt et argument. Man kan også sige at Granli er Okores erstatning og så ser tingene pludselig en del anderledes ud. Og hvorfor skal Rufo sammenlignes med Børsting. Man kan vel også sammenligne ham med Kusk, Van Weert eller Lucas, som han erstattede i startopstillingen i de to sidste kampe i foråret.
Om de er billigere eller ej, så skal alle spillerindkøb vægtes på kvaliteten i deres spil både Granli og Rufo gør det nogenlunde, men på ingen måde noget, der hæver holdets samlede kvalitet og gør dem længder bedre end noget AaB havde i forvejen.
Selvfølgelig kan man det når vi har noget der hedder et lønbudget, som skal passe med størrelsen på truppen. Du vil vel ikke i ramme alvor sammenligne en spiller der koster under 1/3 af Okore årligt med netop ham? Vi købte Thelander som egentlig erstatning for Okore, der mod forventning blev en tand længere i klubben.
Rufo kan da ikke sammenlignes med spillere som Kusk og Lucas, hvis han har erstattet en spiller i segmentet trupspiller til billige penge.
Man skal naturligvis holde løn op mod betydning for holdet - hvorfor det er normalt at spillere stiger i løn hvis de går fra f.eks. talent til stamspiller.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 18. jun 2021, 01:11

Legum Magister skrev:
17. jun 2021, 22:33
Jeg har hørt, at Kitolano skulle være en interessant midtbanespiller; men dels er han vist en mand for fremtiden og ikke en massiv upgrade her og nu, og dels er han nok prismæssigt i en klasse, hvor AaB ikke kan være med, Odds skulle angiveligt have haft følere fra flere klubber i de større ligaer vedr. ham.

Ellers må vi jo håbe på, at IAO overrasker, og at morgendagens transfer ikke bliver sommerens sidste.
Hvem af dem? Joshua er udenfor vores rækkevidde, tror jeg.

Der er masser af talentfulde spillere i Eliteserien, men sæsonen er lige startet. Svært at tiltrække dem nu.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 18. jun 2021, 07:17


Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Forza » 18. jun 2021, 07:46

Julgranen skrev:
18. jun 2021, 07:17
Han præsenteres nok i dag så.

https://amtsavisen.dk/artikel/louka-pri ... ac-horsens
Han er lige begyndt at følge Oliver Klitten på Instagram.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af baresi » 18. jun 2021, 08:15

Julgranen skrev:
18. jun 2021, 07:17
Han præsenteres nok i dag så.

https://amtsavisen.dk/artikel/louka-pri ... ac-horsens
ville være en god start på weekenden.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Yankee » 18. jun 2021, 08:43

Julgranen skrev:
18. jun 2021, 07:17
Han præsenteres nok i dag så.

https://amtsavisen.dk/artikel/louka-pri ... ac-horsens
Det ville være rigtig dejligt! Dels fordi han er en spændende spiller, men også fordi han så kan komme ind fra træningsstart.

Vi så med Patrick Olsen hvor meget det kan betyde at få en spiller som 1) er i 100% kampform og 2) kan være med i en hel, uforstyrret opstart. Det er efterhånden snarere normen, at AaB henter spillere, der skal bygges op efter et fejlslagent udlandsophold og som i øvrigt først ankommer sidst i august.

Derudover er det betryggende at Prip har spillet 65 ud af 70 kampe for Horsens de sidste to sæsoner. Det kan godt være han ikke er lige så god som Hiljemark og Lucas, men til gengæld er der begrundet håb om at han kan spille uge efter uge og det er lige præcis hvad det her hold har brug for.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 18. jun 2021, 08:47

Jakobsen skrev:
17. jun 2021, 19:51
Hanga skrev:
17. jun 2021, 19:49
Julgranen skrev:
Gnu skrev:
17. jun 2021, 19:39
Jah. Nok er det bestyrelsen, som udstikker kursen, men det sker jo ikke fuldstændig autonomt og uden dialog med direktøren og sportschefen.
Det er sandt, men det er først og fremmest bestyrelsens ansvar at definere målsætningen. Sportschefen har næppe meget indflydelse her. Mon ikke nogen har hvisket dem i øret, at det ikke holder.
Men man skal heller ikke glemme, at noget af det første Inge gjorde da han tiltrådte, var at udfordre vores målsætning om top 6. Han har selv fortalt at han spurgte bestyrelsen om de ville være tilfreds med en 5. plads? Nej, vi skal stræbe efter Europa og at vinde noget.

Jeg synes det er helt rigtigt af Inge at løfte vores målsætninger. Det har vi trængt til. Vi skal turde sætte dem højt, og så bare være ærlige omkring, at det tager lidt længere tid end vi troede ar nå dertil.
Enig, skal vi have noget udvikling her i klubben skal man sgu sige sine målsætninger højt og stå ved dem fremfor det er noget man går og gemmer på i frygt for at blive ristet.
Det er fint med målsætninger, men uden midler og en realistisk plan for at må målet, så er det kun drømme..
Jeg har intet set af det sidste, så i virkeligheden burde man måske bare melde ud at der bliver drømt store drømme i AaB, og at man arbejder på en plan for at få dem opfyldt, derefter kan det være en målsætning...
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af doukas » 18. jun 2021, 08:53

Fantastisk signing af Inge - kæft jeg glæder mig til at se Prip i vores smukke røde trøje.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 18. jun 2021, 08:53

En oplagt afløser for Pallesen er kontraktfrie Mattias Johansson, der dog også har fået kontrakttilbud fra Legia.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 18. jun 2021, 08:57

doukas skrev:
18. jun 2021, 08:53
Fantastisk signing af Inge - kæft jeg glæder mig til at se Prip i vores smukke røde trøje.
Ja, det giver en tiltrængt mulighed for at have to super-teknikere på fløjene.

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Mikki89 » 18. jun 2021, 09:09

Julgranen skrev:
18. jun 2021, 01:07
Mikki89 skrev:
18. jun 2021, 00:03
Jeg synes ikke man kan sige, at en given spiller går ind og erstatter en anden 1:1. Det er for letkøbt et argument. Man kan også sige at Granli er Okores erstatning og så ser tingene pludselig en del anderledes ud. Og hvorfor skal Rufo sammenlignes med Børsting. Man kan vel også sammenligne ham med Kusk, Van Weert eller Lucas, som han erstattede i startopstillingen i de to sidste kampe i foråret.
Om de er billigere eller ej, så skal alle spillerindkøb vægtes på kvaliteten i deres spil både Granli og Rufo gør det nogenlunde, men på ingen måde noget, der hæver holdets samlede kvalitet og gør dem længder bedre end noget AaB havde i forvejen.
Selvfølgelig kan man det når vi har noget der hedder et lønbudget, som skal passe med størrelsen på truppen. Du vil vel ikke i ramme alvor sammenligne en spiller der koster under 1/3 af Okore årligt med netop ham? Vi købte Thelander som egentlig erstatning for Okore, der mod forventning blev en tand længere i klubben.
Rufo kan da ikke sammenlignes med spillere som Kusk og Lucas, hvis han har erstattet en spiller i segmentet trupspiller til billige penge.
Man skal naturligvis holde løn op mod betydning for holdet - hvorfor det er normalt at spillere stiger i løn hvis de går fra f.eks. talent til stamspiller.
Jeg sammenligner de spillere med hinanden, som kan spille de samme positioner. Men jeg synes ikke, at vi så skråsikkert kan bruge økonomi og spillernes individuelle lønforhold, som et belæg for vores argumenter, når vi ikke har indsigt i dem og iøvrigt heller ikke skal have det.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Gnu » 18. jun 2021, 09:53

KlaskmyggenNoah skrev:
18. jun 2021, 08:47
Jakobsen skrev:
17. jun 2021, 19:51
Hanga skrev:
17. jun 2021, 19:49
Julgranen skrev:
Gnu skrev:
17. jun 2021, 19:39
Jah. Nok er det bestyrelsen, som udstikker kursen, men det sker jo ikke fuldstændig autonomt og uden dialog med direktøren og sportschefen.
Det er sandt, men det er først og fremmest bestyrelsens ansvar at definere målsætningen. Sportschefen har næppe meget indflydelse her. Mon ikke nogen har hvisket dem i øret, at det ikke holder.
Men man skal heller ikke glemme, at noget af det første Inge gjorde da han tiltrådte, var at udfordre vores målsætning om top 6. Han har selv fortalt at han spurgte bestyrelsen om de ville være tilfreds med en 5. plads? Nej, vi skal stræbe efter Europa og at vinde noget.

Jeg synes det er helt rigtigt af Inge at løfte vores målsætninger. Det har vi trængt til. Vi skal turde sætte dem højt, og så bare være ærlige omkring, at det tager lidt længere tid end vi troede ar nå dertil.
Enig, skal vi have noget udvikling her i klubben skal man sgu sige sine målsætninger højt og stå ved dem fremfor det er noget man går og gemmer på i frygt for at blive ristet.
Det er fint med målsætninger, men uden midler og en realistisk plan for at må målet, så er det kun drømme..
Jeg har intet set af det sidste, så i virkeligheden burde man måske bare melde ud at der bliver drømt store drømme i AaB, og at man arbejder på en plan for at få dem opfyldt, derefter kan det være en målsætning...
Men det er jo præcis det, man har gjort med den femårsplan, som blev fremlagt på generalforsamlingen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 340
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Nordjyden HY » 18. jun 2021, 10:03

Så blev det officielt. Velkommen til Louka Prip
https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/a ... ns-profil/
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af FIDEL » 18. jun 2021, 10:03

Prip!!!!!!! :aabfan:

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af baresi » 18. jun 2021, 10:03

DEJLIGT

Låst