Lars Friis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lars Friis

Indlæg af Pastorius » 7. mar 2022, 13:57

jonas386 skrev:
7. mar 2022, 13:42
Det er jo alt sammen meget fint. Men også rimelig ligegyldigt hvis vi kun får glæde af den periode hvor transitionen fra spiller til træner slår igennem.

Jeg har i øvrigt heller ikke noget negativt at sige om Hiljemarks personlighed, professionalisme eller motivation. Med mindre han når at vise et eller andet exceptionelt som træner i AaB, så vil hans eftermæle nærmest udelukkende være at han gik i stykker som spiller inden han nåede at komme ind på holdet.

Anyways, så var min overordnedepointe sådan set bare, at det virker sandsynligt at Hiljemark ender i et forløb ala Feher, hvor duften af cheftræneransvar alligevel bliver for fristende, hvorefter han bliver assistent i en ringere (formentlig svensk) klub. Og til det må jeg bare give, at min begejstring for Hiljemark som træner rimelig hurtigt er aftaget, oghan skulle da heller ikke være den første spiller der erhelt genial på banen, men bare ikke rigtigt kan få dettil at fungere somtræner.
Jeg vil ikke afvise at Hiljemark gerne vil hjem til Sverige, men jeg er sikker på han tager mere velafbalancerede karrierevalg end Feher har gjort, og er bedre til at vurdere egne evner for at få succes i en rolle et andet sted. Selv hvis han skulle blive assistent et sted i Sverige, så tror jeg på vi står med en god mulighed for engang i fremtiden at karpre ham som cheftræner.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Lars Friis

Indlæg af jonas386 » 7. mar 2022, 14:15

Pastorius skrev:
7. mar 2022, 13:57
jonas386 skrev:
7. mar 2022, 13:42
Det er jo alt sammen meget fint. Men også rimelig ligegyldigt hvis vi kun får glæde af den periode hvor transitionen fra spiller til træner slår igennem.

Jeg har i øvrigt heller ikke noget negativt at sige om Hiljemarks personlighed, professionalisme eller motivation. Med mindre han når at vise et eller andet exceptionelt som træner i AaB, så vil hans eftermæle nærmest udelukkende være at han gik i stykker som spiller inden han nåede at komme ind på holdet.

Anyways, så var min overordnedepointe sådan set bare, at det virker sandsynligt at Hiljemark ender i et forløb ala Feher, hvor duften af cheftræneransvar alligevel bliver for fristende, hvorefter han bliver assistent i en ringere (formentlig svensk) klub. Og til det må jeg bare give, at min begejstring for Hiljemark som træner rimelig hurtigt er aftaget, oghan skulle da heller ikke være den første spiller der erhelt genial på banen, men bare ikke rigtigt kan få dettil at fungere somtræner.
Jeg vil ikke afvise at Hiljemark gerne vil hjem til Sverige, men jeg er sikker på han tager mere velafbalancerede karrierevalg end Feher har gjort, og er bedre til at vurdere egne evner for at få succes i en rolle et andet sted. Selv hvis han skulle blive assistent et sted i Sverige, så tror jeg på vi står med en god mulighed for engang i fremtiden at karpre ham som cheftræner.
Det var mig bekendt hele pointen i at skulle til dansk fodbold. Fordi han er blevet far, og gerne vil have familien tættere på (mener det var Julgranen der sagde det). Trænermæssigt må lønningerne være mere sammenlignelige end på spillersiden
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lars Friis

Indlæg af FlæskeFrank » 7. mar 2022, 14:49

jonas386 skrev:
7. mar 2022, 14:15
Det var mig bekendt hele pointen i at skulle til dansk fodbold. Fordi han er blevet far, og gerne vil have familien tættere på (mener det var Julgranen der sagde det). Trænermæssigt må lønningerne være mere sammenlignelige end på spillersiden
Men hvorfor skulle han tage til en mindre svensk klub istedet for AaB? Altså det må da være en fordel at være assistent på et så højt niveau som muligt. Medmindre han hellere vil være cheftræner i den næstbedste række end assistent i den bedste række.

Så medmindre han vil hjem til Sverige, så forventer jeg, at han bliver hos os. Især hvis han har en aftale med AaB om cheftræneruddannelse. Og så er spørgsmålet, hvor interessant trænerjobs i Sverige er ? Spillere i udlandet vil jo også helst blive i udlandet.

Det skal selvfølgelig spille mellem Friis og ham, hvis ikke skifter han jo væk. Det gør vi jo også, hvis det ikke fungerer på jobbet.
- FlæskeFrank

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Lars Friis

Indlæg af gravballe » 7. mar 2022, 15:01

AaB skulle have budt 800k ifølge hvad jeg høre.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7838
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Lars Friis

Indlæg af Forza » 7. mar 2022, 15:11

gravballe skrev:
7. mar 2022, 15:01
AaB skulle have budt 800k ifølge hvad jeg høre.
Spændende om Viborg bliver ved med at stejle. Man er i hvert rykket sig en del i deres retning i forhandlingerne.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3169
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Lars Friis

Indlæg af Gnu » 7. mar 2022, 15:43

Inge har ifølge EB sat en deadline på en-to uger og bekræfter samtidig, at det er uenighed om pengene, som skiller parterne. Så kan vi vist godt begrave de luftige teorier om, at der skulle være ting i Lars Friis' kontrakt, der udgjorde knasten.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7838
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Lars Friis

Indlæg af Forza » 7. mar 2022, 15:45

Gnu skrev:
7. mar 2022, 15:43
Inge har ifølge EB sat en deadline på en-to uger og bekræfter samtidig, at det er uenighed om pengene, som skiller parterne. Så kan vi vist godt begrave de luftige teorier om, at der skulle være ting i Lars Friis' kontrakt, der udgjorde knasten.
Har der været teorier om det?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lars Friis

Indlæg af Pastorius » 7. mar 2022, 16:18

Forza skrev:
7. mar 2022, 15:45
Gnu skrev:
7. mar 2022, 15:43
Inge har ifølge EB sat en deadline på en-to uger og bekræfter samtidig, at det er uenighed om pengene, som skiller parterne. Så kan vi vist godt begrave de luftige teorier om, at der skulle være ting i Lars Friis' kontrakt, der udgjorde knasten.
Har der været teorier om det?
Ja, det har jeg ment indtil der kom flere detaljer om forløbet i starten, hvor Viborg skulle have stejlet fuldstændigt ved første forespørgsel.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Lars Friis

Indlæg af Funky » 7. mar 2022, 20:49

Pastorius skrev:
7. mar 2022, 16:18
Forza skrev:
7. mar 2022, 15:45
Gnu skrev:
7. mar 2022, 15:43
Inge har ifølge EB sat en deadline på en-to uger og bekræfter samtidig, at det er uenighed om pengene, som skiller parterne. Så kan vi vist godt begrave de luftige teorier om, at der skulle være ting i Lars Friis' kontrakt, der udgjorde knasten.
Har der været teorier om det?
Ja, det har jeg ment indtil der kom flere detaljer om forløbet i starten, hvor Viborg skulle have stejlet fuldstændigt ved første forespørgsel.
Inge har da også tidligere i forløbet sagt, at det handler om penge.
In other news, FCN er ved at spille os i top-6 netop nu. SMUKT!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lars Friis

Indlæg af Pastorius » 7. mar 2022, 21:00

Funky skrev:
7. mar 2022, 20:49
Pastorius skrev:
7. mar 2022, 16:18
Forza skrev:
7. mar 2022, 15:45
Gnu skrev:
7. mar 2022, 15:43
Inge har ifølge EB sat en deadline på en-to uger og bekræfter samtidig, at det er uenighed om pengene, som skiller parterne. Så kan vi vist godt begrave de luftige teorier om, at der skulle være ting i Lars Friis' kontrakt, der udgjorde knasten.
Har der været teorier om det?
Ja, det har jeg ment indtil der kom flere detaljer om forløbet i starten, hvor Viborg skulle have stejlet fuldstændigt ved første forespørgsel.
Inge har da også tidligere i forløbet sagt, at det handler om penge.
In other news, FCN er ved at spille os i top-6 netop nu. SMUKT!
Ja, men Fredberg sagde i et interview at der var noget omkring Lars Friis opsigelse og kontrakt der gjorde at de ikke ville bruge ham i foråret.
..og i et Rishøj interveiw så Inge noget overrasket ud over Fredberg blev citeret for at AaB ikke havde henvendt sig, og så at det ville de overveje at gøre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Lars Friis

Indlæg af aaballday » 8. mar 2022, 13:23

Den er hjemme.

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 606
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Lars Friis

Indlæg af KongGulerod » 8. mar 2022, 13:28

aaballday skrev:
8. mar 2022, 13:23
Den er hjemme.
Den må du lige uddybe!

EDIT: Kunne ikke se noget på Aabsport, da du skrev indlægget. Det kan jeg nu :aabfan:

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1633
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Lars Friis

Indlæg af Erasmus Montanus » 8. mar 2022, 13:32

Han starter onsdag, skriver de på aabsport.dk.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

PonySlaystation
1. div
1. div
Indlæg: 311
Tilmeldt: 31. aug 2021, 00:02

Re: Lars Friis

Indlæg af PonySlaystation » 8. mar 2022, 13:35

JAAAA!.. øh, jeg mener, jaaa..

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 864
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Lars Friis

Indlæg af hit666 » 8. mar 2022, 13:37

endelig :thumbsup:
AaB AaB AaB AaB

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Re: Lars Friis

Indlæg af Nordjyden HY » 8. mar 2022, 13:38

Kæmpe nyhed! Det bliver fantastisk!
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14772
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Lars Friis

Indlæg af Hanga » 8. mar 2022, 13:39

Link til folket: https://aabsport.dk/nyheder/2022/marts/ ... ng-om-AaB/

Dejligt ENDELIG at have det på plads. Så kan han stille og roligt begynde sit arbejde med holdet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 683
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Lars Friis

Indlæg af Mr Gold » 8. mar 2022, 13:40

FRIIIIIIIS :aabfan: :aabfan:
SÅ VIGTIGT!!!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Lars Friis

Indlæg af Funky » 8. mar 2022, 13:42

Mr Gold skrev:
8. mar 2022, 13:40
FRIIIIIIIS :aabfan: :aabfan:
SÅ VIGTIGT!!!
Fedt at få nogle flere måneder på kontrakten med ham på den måde. Jeg tror på, han bliver et hit.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1207
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Lars Friis

Indlæg af Reyad » 8. mar 2022, 13:44

ENDELIG!
Det mest deprimerende med kampen mod Vejle var ikke det elendige og fantasiforladte spil. Det var, at der ikke var noget perspektiv. Det hele virkede på et eller andet niveau ligegyldigt.

Nu er Lars på plads. Han ændrer jo ikke alverden med det samme. Men nu er der mulighed for et perspektiv. For udvikling.
Fedt!

Besvar