Inge Andre Olsen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af jonas386 » 17. jul 2022, 20:54

Mephisto2 skrev:
17. jul 2022, 20:41
Tror hele det her ind/ud spil har med agenter og deres honorarer at gøre.

Angiveligt vil flere af agenterne have dele betalt i Bitcoins. Og hvor de ender, aner ingen.
Kan vi ikke holde åbenlyse falsknerier væk fra forum, uanset det er sagt i spøg.
Jeg tror ikke på, at verificerede agenter kan tage sig betalt i cryptovaluta, dertil må branchen være for reguleret.

Jeg tager gerne mine ord i mig, hvis det ee et seriøst indspark og der findes fortilfælde for den slags.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5073
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af Kunji » 17. jul 2022, 20:58

Mephisto2 skrev:
17. jul 2022, 20:41
Tror hele det her ind/ud spil har med agenter og deres honorarer at gøre.

Angiveligt vil flere af agenterne have dele betalt i Bitcoins. Og hvor de ender, aner ingen.
Kan vi få en eneste kilde, der kunne antyde, at det her ikke er trolling af en åbenlys Inge-/AaB-modstander?
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1037
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af Mephisto2 » 17. jul 2022, 21:00

jonas386 skrev:
17. jul 2022, 20:54
Mephisto2 skrev:
17. jul 2022, 20:41
Tror hele det her ind/ud spil har med agenter og deres honorarer at gøre.

Angiveligt vil flere af agenterne have dele betalt i Bitcoins. Og hvor de ender, aner ingen.
Kan vi ikke holde åbenlyse falsknerier væk fra forum, uanset det er sagt i spøg.
Jeg tror ikke på, at verificerede agenter kan tage sig betalt i cryptovaluta, dertil må branchen være for reguleret.

Jeg tager gerne mine ord i mig, hvis det ee et seriøst indspark og der findes fortilfælde for den slags.
Har det fra én, der kender en spiller i en anden superligaklub. En agent ville have en (stor) del af honoraret i Bitcoins.

Om det også gælder i fx AaB, aner jeg ikke. Men agenterne er fra nogle ret eksotiske lande, så det ville ikke overraske.

Man må tro mig eller lade være - men det er desværre sandt.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af jonas386 » 17. jul 2022, 21:18

Mephisto2 skrev:
17. jul 2022, 21:00
jonas386 skrev:
17. jul 2022, 20:54
Mephisto2 skrev:
17. jul 2022, 20:41
Tror hele det her ind/ud spil har med agenter og deres honorarer at gøre.

Angiveligt vil flere af agenterne have dele betalt i Bitcoins. Og hvor de ender, aner ingen.
Kan vi ikke holde åbenlyse falsknerier væk fra forum, uanset det er sagt i spøg.
Jeg tror ikke på, at verificerede agenter kan tage sig betalt i cryptovaluta, dertil må branchen være for reguleret.

Jeg tager gerne mine ord i mig, hvis det ee et seriøst indspark og der findes fortilfælde for den slags.
Har det fra én, der kender en spiller i en anden superligaklub. En agent ville have en (stor) del af honoraret i Bitcoins.

Om det også gælder i fx AaB, aner jeg ikke. Men agenterne er fra nogle ret eksotiske lande, så det ville ikke overraske.

Man må tro mig eller lade være - men det er desværre sandt.
Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at tro det er noget klubberne vil være med på. Jeg ved godt, at en del større klubber har forsøgt sig med 'fan-tokens', og at enkelte sportsudøvere har bedt om at få deres løn udbetalt i bitcoin. Herhjemme har jeg dog kun hørt om konkrete eksempler fra Lars Sejers ishockeyklub, men der er ejeren jo også all-in - eller har været.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1037
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af Mephisto2 » 17. jul 2022, 21:22

jonas386 skrev:
17. jul 2022, 21:18
Mephisto2 skrev:
17. jul 2022, 21:00
jonas386 skrev:
17. jul 2022, 20:54
Mephisto2 skrev:
17. jul 2022, 20:41
Tror hele det her ind/ud spil har med agenter og deres honorarer at gøre.

Angiveligt vil flere af agenterne have dele betalt i Bitcoins. Og hvor de ender, aner ingen.
Kan vi ikke holde åbenlyse falsknerier væk fra forum, uanset det er sagt i spøg.
Jeg tror ikke på, at verificerede agenter kan tage sig betalt i cryptovaluta, dertil må branchen være for reguleret.

Jeg tager gerne mine ord i mig, hvis det ee et seriøst indspark og der findes fortilfælde for den slags.
Har det fra én, der kender en spiller i en anden superligaklub. En agent ville have en (stor) del af honoraret i Bitcoins.

Om det også gælder i fx AaB, aner jeg ikke. Men agenterne er fra nogle ret eksotiske lande, så det ville ikke overraske.

Man må tro mig eller lade være - men det er desværre sandt.
Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at tro det er noget klubberne vil være med på. Jeg ved godt, at en del større klubber har forsøgt sig med 'fan-tokens', og at enkelte sportsudøvere har bedt om at få deres løn udbetalt i bitcoin. Herhjemme har jeg dog kun hørt om konkrete eksempler fra Lars Sejers ishockeyklub, men der er ejeren jo også all-in - eller har været.
Min fornemmelse er - og det er kun en fornemmelse - at fodboldverdenen er pilrådden!!

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af baresi » 23. jul 2022, 09:06

TWITTER - MIKKEL B OTTESEN
han er da ikke i tvivl om IAO :o

så er dagen ligesom igang ik.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af R Rosenberg » 23. jul 2022, 09:08

baresi skrev:
23. jul 2022, 09:06
TWITTER - MIKKEL B OTTESEN
han er da ikke i tvivl om IAO :o
Haha, jeg så den også lige før. Man må da sige, om ikke andet, at han så er en figur, der deler vandene. Men det er også meget biased.

Og så undrer det mig generelt meget, at når folk er kritiske over for Inge og giver ham skyld for dit, dat, den globale opvarmning, pesten i middelalderen, etc, at de ikke retter skytset andet sted ellers.

Inge er mellemleder. Han har reelt ikke mulighed for "at ødelægge klubben" og hvad jeg ellers læser af pjat. Alt, hvad han gør, er enten sanktioneret oppefra eller sker med velsignelse oppefra. Dvs Bælum, hans chef, og/eller bestyrelsen. Den tredje mulighed er, at Bælum og bestyrelsen ikke har nogen som helst idé om, hvad der foregår - men det er om noget endnu mere kritisabelt så.
Ædruelighedens stemme

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af baresi » 23. jul 2022, 09:24

R Rosenberg skrev:
23. jul 2022, 09:08
baresi skrev:
23. jul 2022, 09:06
TWITTER - MIKKEL B OTTESEN
han er da ikke i tvivl om IAO :o
Haha, jeg så den også lige før. Man må da sige, om ikke andet, at han så er en figur, der deler vandene. Men det er også meget biased.

Og så undrer det mig generelt meget, at når folk er kritiske over for Inge og giver ham skyld for dit, dat, den globale opvarmning, pesten i middelalderen, etc, at de ikke retter skytset andet sted ellers.

Inge er mellemleder. Han har reelt ikke mulighed for "at ødelægge klubben" og hvad jeg ellers læser af pjat. Alt, hvad han gør, er enten sanktioneret oppefra eller sker med velsignelse oppefra. Dvs Bælum, hans chef, og/eller bestyrelsen. Den tredje mulighed er, at Bælum og bestyrelsen ikke har nogen som helst idé om, hvad der foregår - men det er om noget endnu mere kritisabelt så.
men kan i hvert tilfælde sige at hvis han "får" lov til det så hænger den på Bælum og bestyrelsen. Personligt synes jeg der er ting i det Mikkel B siger som jeg køber ind på.
Der har været et for vildt flow af spillere - altså dårlige spillere, og vi får hentet noget makværk engang imellem.
At Mikkel B, så allerede har dømt Posavec ude, den kan jeg ikke forstå.
at man har fjernet kulturbærende folk, og skubbet de unge nordjyske talenter ud synes jeg er fint. man skal være der pga kompetencer.
Kina og Okore - jeg er fløjtende ligeglad. FInt nok med mg. AaB skal sælge - længere er den ik.
man skal opføre sig ordentligt enig, men jeg ved ikke om man ikke gør det
økonomien og de manglende salg - enig, og jeg tror der er lidt om en salgsmæssig arrogance - TROR JEG - jeg ved det ik, men den køber jeg ind på.
episoden med E Damborg aner jeg simpelthen ikke hvad er.

MEN jeg hører også at IAO er meget hård i forhandlinger og det er han nok også internt. Men er det ikke det vi tit har råbt og skrevet på.
bevares, så skal der føres ordentligt ledelse hvor ansatte er glade for at møde ind, for det skaber resultater.

Det jeg bare savner mere, det er hvor han har noget af det fra han skriver. Det bliver mere påstande. :-) MEN han er satme sur og det er da helt okay.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1478
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af Stegosaurus » 23. jul 2022, 09:31

baresi skrev:
23. jul 2022, 09:24
R Rosenberg skrev:
23. jul 2022, 09:08
baresi skrev:
23. jul 2022, 09:06
TWITTER - MIKKEL B OTTESEN
han er da ikke i tvivl om IAO :o
Haha, jeg så den også lige før. Man må da sige, om ikke andet, at han så er en figur, der deler vandene. Men det er også meget biased.

Og så undrer det mig generelt meget, at når folk er kritiske over for Inge og giver ham skyld for dit, dat, den globale opvarmning, pesten i middelalderen, etc, at de ikke retter skytset andet sted ellers.

Inge er mellemleder. Han har reelt ikke mulighed for "at ødelægge klubben" og hvad jeg ellers læser af pjat. Alt, hvad han gør, er enten sanktioneret oppefra eller sker med velsignelse oppefra. Dvs Bælum, hans chef, og/eller bestyrelsen. Den tredje mulighed er, at Bælum og bestyrelsen ikke har nogen som helst idé om, hvad der foregår - men det er om noget endnu mere kritisabelt så.
men kan i hvert tilfælde sige at hvis han "får" lov til det så hænger den på Bælum og bestyrelsen. Personligt synes jeg der er ting i det Mikkel B siger som jeg køber ind på.
Der har været et for vildt flow af spillere - altså dårlige spillere, og vi får hentet noget makværk engang imellem.
At Mikkel B, så allerede har dømt Posavec ude, den kan jeg ikke forstå.
at man har fjernet kulturbærende folk, og skubbet de unge nordjyske talenter ud synes jeg er fint. man skal være der pga kompetencer.
Kina og Okore - jeg er fløjtende ligeglad. FInt nok med mg. AaB skal sælge - længere er den ik.
man skal opføre sig ordentligt enig, men jeg ved ikke om man ikke gør det
økonomien og de manglende salg - enig, og jeg tror der er lidt om en salgsmæssig arrogance - TROR JEG - jeg ved det ik, men den køber jeg ind på.
episoden med E Damborg aner jeg simpelthen ikke hvad er.

MEN jeg hører også at IAO er meget hård i forhandlinger og det er han nok også internt. Men er det ikke det vi tit har råbt og skrevet på.
bevares, så skal der føres ordentligt ledelse hvor ansatte er glade for at møde ind, for det skaber resultater.

Det jeg bare savner mere, det er hvor han har noget af det fra han skriver. Det bliver mere påstande. :-) MEN han er satme sur og det er da helt okay.
Kan man læse indlægget uden at skulle registrere sig hos techgiganten?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af jonas386 » 23. jul 2022, 09:33

De 11 tweets kan ses her. Har bare adskilt dem, men ellers ikke foretaget mig noget.
Vi tager den lige fra toppen, for jeg er fucking træt af at svare på, hvad mit problem med IAO egentlig er - hvad min agenda er.
Jeg ønsker kun #superaab det bedste, men der er en lang række episoder, fremgangsmåder og strategiske retninger jeg ikke synes om.
-------
Allerede ved ansættelsen stod det klart, at IAO er en triggerhappy sportschef, der tager chancer på transfermarkedet. En mand med et vildt flow af spillere. Det synes jeg ikke er vejen frem for AaB; hele Nordjyllands hold.

Min skepsis har foreløbig vist sig korrekt.
------
Man kan elske Cifuentes eller det modsatte. Men han og IAO som duo på Hornevej fik marginaliseret kulturbærende folk i og omkring truppen på en måde, der ikke er nogen som helst arbejdsplads værdig.
Med ydmygelser og offentlige afstraffelser. Det er ikke mit ideal.
-----------
Selv hvis man synes det er bomben med det jeg har set omtalt som “oprydning”, så begik IAO og resten af ledelsen et selvmål ved at tillade en exit klausul træneren, der skulle være hovedperson i det store projekt.
Var den en betingelse? Så var han den forkerte kandidat.
----------
Kasper Kusk. Åh Gud. Lad os ikke starte den brand igen. Men jeg vil gerne konstatere, at hvis sportschefen bestemmer, at en spiller ikke må spille fordi han gerne vil presse ham ud, så fremstår sportschefen som en ussel leder, der ikke en gang kunne gøre karriere hos McD.
------------
Vi ventede længe. Forhandlingerne foregik nærmest offentligt. Randers blev pisset af. Viborg blev pisset af. AaB stod med rookies på sidelinjen.
Op og ned i den kaotiske ansættelse? At det var dårlig håndværk og elendig opførsel overfor #sldk kollegaer.
---------------
Okore. Jeg er fløjtende ligeglad med, at han var røget gratis et halvt år senere. Den handel der sendte et tocifret millionbeløb i hænderne på IAO’s netværk stinker. Den der ikke synes det, er enten naiv, blind eller vil bare ikke se - særligt med IAO’s historik in mente.
---------------
Selv HVIS det “bare er sådan det er at handle med Kina”, så synes jeg ikke det klæder AaB at deltage i det vanvid med mellemmænd, der er ved at ødelægge fodbolden indefra.
Lagt sammen med, at Okore efterfølgende er “kommet i stald” hos IAO’s ven, er det en helt tosset sag.
----------
Yugo-forbindelsen begynder at bekymre mig alvorligt. Prijovic på en millionkontrakt. Makaric hvis agent pludselig blev sat udenfor døren. Lånet af en halt hest - og nu en tvivlsom reservekeeper til at erstatte den måske bedste keeper i AaB’s historie.
---------------
Man henter en decideret håbløs angriber i Hobro - og imens pisser de lokale drenge ud af bagdøren enten før de overhovedet har fået debut eller fordi de ikke har udsigt til en rolle på holdet.
Det med “Nordjyllands hold” synes at være varm luft.
-------------------
Ikke kun i forbindelse med træner ansættelsen hører man om ubehøvlet ageren og arrogant forhandlingsteknik.

Jeg siger ikke AaB skal være den pæne dreng i klassen, men hold jeg skal identificere mig mig, opfører sig sgu ordentligt. Det synes ikke at være en prioritet.
---------------------
Så er der økonomien. Det store salg er udeblevet. Det samme gælder andre indtægter; klubben rasler ned af listen sammenlignet med konkurrenter.

Andre sportsgrene overhaler AaB lokalt.

Det hele virker dårligt ledet.

Så I må sgu undskylde jeg forholder mig kritisk. Not.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14752
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af Hanga » 23. jul 2022, 09:45

Jeg ved ikke hvorfor hans mening skulle være så meget mere interessant end så mange andres.
Jeg er enig i noget af det og tænker han overdriver andet.

Jeg er på hans hold ift. Inges arbejde på transfermarkedet, det har ganske enkelt ikke været godt nok set med mine briller. Alt for mange spillere hentet ind fra nær og fjern der ikke har haft niveauet til Superligaen, eller som har været helt fejlcastet til AaB. Og jeg kan også godt være bekymret over antallet af spillere hentet væk fra nærområdet, for vi har utrolig sjældent haft succes med det. Vores hold har stadig udtalte mangler og er langt fra at være homogent. Mange vil undskylde ham med budget, men se på hvad f.eks. Silkeborg har bygget op med markant færre midler. Alle spillere der er hentet passer ind og toppræsterer ift. deres evner.

Jeg synes det er helt fint at IAO er kommet til med et krav om, at man ikke skal være AaBs hold "bare" fordi man er en nordjysk dreng, så jeg bakker op om denne "oprydning", men problemet er jo at dem der er hentet i stedet for ikke har været meget bedre.

Ligeledes synes jeg jo også at hele affæren med Cifuentes kontrakt og forhandlingerne om ny træner har været decideret pinlig for Inge og AaB. Men det er diskuteret til hudløshed.

Til gengæld køber jeg ikke helt at Inges ledelsesstil skulle være så rædselsfuld som den bliver fremlagt. Det er også et spørgsmål om hvad man ligger i det. Vi trægnte til at der kom en ind der ville ruske lidt op i kulturen i AaB, gøre os mere ærgærrige og løfte baren for hvad vi skal opnå. Set udefra synes jeg Inge har håndteret denne del fint. Han giver også hints om at der har været konkrete episoder men han fortæller ikke rigtig hvad historierne har på sig og hvorfra de udspringer. Vi kan ikke bruge "E. Damborg" episoden til noget som helst når han ikke fortæller hvad der angiveligt skete og hvorfra den fortælling kommer.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af jonas386 » 23. jul 2022, 09:53

Jeg er meget enig, Hanga. Ift Ernst Damborg, så er det vist en anden twitter-bruger der bringer det på bane (kender heller ikke til det). Af hvad jeg lige læser i de oprindelige tweets er det hele noget der allerede har været rapporteret i medierne (og herinde).

Jeg synes dog også, at det begynder at blive bedre. Der kommer flere sikre kort til, og det virker da til at Inge er blevet mere bevidst om vigtigheden i at have en fortrinsvis skandinavisk stamme, eller i hvert fald en stamme af spillere med kendskab til de skandinaviske ligaer.

Sommervinudet kan dog sagtens 'reddes' endnu. Et godt salg af Fossum og to nye spillere til midtbanen vil gøre underværker, og pludselig kan vi have et teknisk stærkt hold med masser af spændende offensive muligheder. Hvis der ikke kommer noget til midtbanen og vi skal fortsætte med samme besætning sæsonen ud, så kan det omvendt ende som i Stabæk med en tur ned at vende.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 943
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af Salle17 » 23. jul 2022, 09:59

baresi skrev:
23. jul 2022, 09:06
TWITTER - MIKKEL B OTTESEN
han er da ikke i tvivl om IAO :o

så er dagen ligesom igang ik.
Folk skal snart til at slappe af - de får Inge Andre til at ligne en kriminel der går rundt på hornevej.

For det første så er der vel ikke noget nyt i at AaB henter elendige spillere - det foregik under Gaarde, men også under vores alle sammens elskede Lynge.

Det var jo også Lynge der hentede først Bruce Rioch og dernæst Magnus Persson, som jo var ved at splitte klubben til atomer. Sportsligt har vi ikke rykket os synderligt under Inge, men det er også værd at have i mente, at hans periode har været præget af spillere med lange kontrakter fra Gaarde' æraen. Bestyrelsen/erne skal vel også have noget af kritikken, i stedet for at udvikle os til en mastodont i dansk fodbold efter mesterskab - deltagelse i uefa-cuppen og Champions league, bandt man alle pengene i ejendomme og andre sport - Det bed os i røven, og gjorde at vi blev nødt til at sætte tæring før næring.

Det med agenterne; Ja, det er squ en lille smule fishy, men så længe det ikke er decideret ulovligt, synes jeg ikke at Inge skal klandres - selvfølgelig er det på kanten af den gode moral, men jeg synes ikke at vi som fans skal sætte os op på den høje hest ift. moral. Så kunne vi jo fortsætte hele dagen langt med påstande som; Hvorfor er vi samarbejdspartner med Aalborg Portland, som står for 5 % af den samlede CO2 udledning i DK - Hvorfor har vi en bettingpartner, når 450.000 danskere har et problem med spil tangerende til ludomani, hvoraf unge mænd tegner sig for hovedparten. Og man kunne blive ved og ved.

Summa summarum Hetzen, og ja jeg mener hetzen af Inge andre synes jeg tanger sig til skingert, specielt ham Mikkel, som også deltager i Rød Aalborg, og jeg synes generelt det segment, der godt kan lide at tegne dommedag hele tiden er en smule fanatiske i deres konstante negative ytringer af AaB. Med postulater af det ene, det andet og det tredje. Støt nu klubben.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1478
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af Stegosaurus » 23. jul 2022, 10:03

jonas386 skrev:
23. jul 2022, 09:33
De 11 tweets kan ses her. Har bare adskilt dem, men ellers ikke foretaget mig noget.
Vi tager den lige fra toppen, for jeg er fucking træt af at svare på, hvad mit problem med IAO egentlig er - hvad min agenda er.
Jeg ønsker kun #superaab det bedste, men der er en lang række episoder, fremgangsmåder og strategiske retninger jeg ikke synes om.
-------
Allerede ved ansættelsen stod det klart, at IAO er en triggerhappy sportschef, der tager chancer på transfermarkedet. En mand med et vildt flow af spillere. Det synes jeg ikke er vejen frem for AaB; hele Nordjyllands hold.

Min skepsis har foreløbig vist sig korrekt.
------
Man kan elske Cifuentes eller det modsatte. Men han og IAO som duo på Hornevej fik marginaliseret kulturbærende folk i og omkring truppen på en måde, der ikke er nogen som helst arbejdsplads værdig.
Med ydmygelser og offentlige afstraffelser. Det er ikke mit ideal.
-----------
Selv hvis man synes det er bomben med det jeg har set omtalt som “oprydning”, så begik IAO og resten af ledelsen et selvmål ved at tillade en exit klausul træneren, der skulle være hovedperson i det store projekt.
Var den en betingelse? Så var han den forkerte kandidat.
----------
Kasper Kusk. Åh Gud. Lad os ikke starte den brand igen. Men jeg vil gerne konstatere, at hvis sportschefen bestemmer, at en spiller ikke må spille fordi han gerne vil presse ham ud, så fremstår sportschefen som en ussel leder, der ikke en gang kunne gøre karriere hos McD.
------------
Vi ventede længe. Forhandlingerne foregik nærmest offentligt. Randers blev pisset af. Viborg blev pisset af. AaB stod med rookies på sidelinjen.
Op og ned i den kaotiske ansættelse? At det var dårlig håndværk og elendig opførsel overfor #sldk kollegaer.
---------------
Okore. Jeg er fløjtende ligeglad med, at han var røget gratis et halvt år senere. Den handel der sendte et tocifret millionbeløb i hænderne på IAO’s netværk stinker. Den der ikke synes det, er enten naiv, blind eller vil bare ikke se - særligt med IAO’s historik in mente.
---------------
Selv HVIS det “bare er sådan det er at handle med Kina”, så synes jeg ikke det klæder AaB at deltage i det vanvid med mellemmænd, der er ved at ødelægge fodbolden indefra.
Lagt sammen med, at Okore efterfølgende er “kommet i stald” hos IAO’s ven, er det en helt tosset sag.
----------
Yugo-forbindelsen begynder at bekymre mig alvorligt. Prijovic på en millionkontrakt. Makaric hvis agent pludselig blev sat udenfor døren. Lånet af en halt hest - og nu en tvivlsom reservekeeper til at erstatte den måske bedste keeper i AaB’s historie.
---------------
Man henter en decideret håbløs angriber i Hobro - og imens pisser de lokale drenge ud af bagdøren enten før de overhovedet har fået debut eller fordi de ikke har udsigt til en rolle på holdet.
Det med “Nordjyllands hold” synes at være varm luft.
-------------------
Ikke kun i forbindelse med træner ansættelsen hører man om ubehøvlet ageren og arrogant forhandlingsteknik.

Jeg siger ikke AaB skal være den pæne dreng i klassen, men hold jeg skal identificere mig mig, opfører sig sgu ordentligt. Det synes ikke at være en prioritet.
---------------------
Så er der økonomien. Det store salg er udeblevet. Det samme gælder andre indtægter; klubben rasler ned af listen sammenlignet med konkurrenter.

Andre sportsgrene overhaler AaB lokalt.

Det hele virker dårligt ledet.

Så I må sgu undskylde jeg forholder mig kritisk. Not.

Tak. Og sikke dog en gang bodegasnak. Ikke alt hvad IAO laver, er perfekt. Det samme gælder FCKs, FCMs og BIFs sportschefer, som også laver et hav af køb/salg, som set i bakspejlet ikke skulle være foretaget. Jeg synes det er forfriskende at vi ikke længere lader "lokale drenge" være på kontrakt i 3-4 år selvom de intet har vist. Og Makaric - hentet for 3 (?) mio. kr. i Serbien og lavede et hæderligt antal mål i første sæson - jeg ser ikke skandalen.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af R Rosenberg » 23. jul 2022, 10:13

Stegosaurus skrev:
23. jul 2022, 10:03
jonas386 skrev:
23. jul 2022, 09:33
De 11 tweets kan ses her. Har bare adskilt dem, men ellers ikke foretaget mig noget.
Vi tager den lige fra toppen, for jeg er fucking træt af at svare på, hvad mit problem med IAO egentlig er - hvad min agenda er.
Jeg ønsker kun #superaab det bedste, men der er en lang række episoder, fremgangsmåder og strategiske retninger jeg ikke synes om.
-------
Allerede ved ansættelsen stod det klart, at IAO er en triggerhappy sportschef, der tager chancer på transfermarkedet. En mand med et vildt flow af spillere. Det synes jeg ikke er vejen frem for AaB; hele Nordjyllands hold.

Min skepsis har foreløbig vist sig korrekt.
------
Man kan elske Cifuentes eller det modsatte. Men han og IAO som duo på Hornevej fik marginaliseret kulturbærende folk i og omkring truppen på en måde, der ikke er nogen som helst arbejdsplads værdig.
Med ydmygelser og offentlige afstraffelser. Det er ikke mit ideal.
-----------
Selv hvis man synes det er bomben med det jeg har set omtalt som “oprydning”, så begik IAO og resten af ledelsen et selvmål ved at tillade en exit klausul træneren, der skulle være hovedperson i det store projekt.
Var den en betingelse? Så var han den forkerte kandidat.
----------
Kasper Kusk. Åh Gud. Lad os ikke starte den brand igen. Men jeg vil gerne konstatere, at hvis sportschefen bestemmer, at en spiller ikke må spille fordi han gerne vil presse ham ud, så fremstår sportschefen som en ussel leder, der ikke en gang kunne gøre karriere hos McD.
------------
Vi ventede længe. Forhandlingerne foregik nærmest offentligt. Randers blev pisset af. Viborg blev pisset af. AaB stod med rookies på sidelinjen.
Op og ned i den kaotiske ansættelse? At det var dårlig håndværk og elendig opførsel overfor #sldk kollegaer.
---------------
Okore. Jeg er fløjtende ligeglad med, at han var røget gratis et halvt år senere. Den handel der sendte et tocifret millionbeløb i hænderne på IAO’s netværk stinker. Den der ikke synes det, er enten naiv, blind eller vil bare ikke se - særligt med IAO’s historik in mente.
---------------
Selv HVIS det “bare er sådan det er at handle med Kina”, så synes jeg ikke det klæder AaB at deltage i det vanvid med mellemmænd, der er ved at ødelægge fodbolden indefra.
Lagt sammen med, at Okore efterfølgende er “kommet i stald” hos IAO’s ven, er det en helt tosset sag.
----------
Yugo-forbindelsen begynder at bekymre mig alvorligt. Prijovic på en millionkontrakt. Makaric hvis agent pludselig blev sat udenfor døren. Lånet af en halt hest - og nu en tvivlsom reservekeeper til at erstatte den måske bedste keeper i AaB’s historie.
---------------
Man henter en decideret håbløs angriber i Hobro - og imens pisser de lokale drenge ud af bagdøren enten før de overhovedet har fået debut eller fordi de ikke har udsigt til en rolle på holdet.
Det med “Nordjyllands hold” synes at være varm luft.
-------------------
Ikke kun i forbindelse med træner ansættelsen hører man om ubehøvlet ageren og arrogant forhandlingsteknik.

Jeg siger ikke AaB skal være den pæne dreng i klassen, men hold jeg skal identificere mig mig, opfører sig sgu ordentligt. Det synes ikke at være en prioritet.
---------------------
Så er der økonomien. Det store salg er udeblevet. Det samme gælder andre indtægter; klubben rasler ned af listen sammenlignet med konkurrenter.

Andre sportsgrene overhaler AaB lokalt.

Det hele virker dårligt ledet.

Så I må sgu undskylde jeg forholder mig kritisk. Not.

Tak. Og sikke dog en gang bodegasnak. Ikke alt hvad IAO laver, er perfekt. Det samme gælder FCKs, FCMs og BIFs sportschefer, som også laver et hav af køb/salg, som set i bakspejlet ikke skulle være foretaget. Jeg synes det er forfriskende at vi ikke længere lader "lokale drenge" være på kontrakt i 3-4 år selvom de intet har vist. Og Makaric - hentet for 3 (?) mio. kr. i Serbien og lavede et hæderligt antal mål i første sæson - jeg ser ikke skandalen.
I Ottesens tirade skinner hans generelle antipati meget igennem.
Det er ofte som om, at Inge-kritikernes generelle antipati er meget styrende for deres holdninger til hans aktioner. Måske, han er for lidt "nordjysk"?

Og jeg er helt med på holdet, der råber, at han har lidt for mange skud forbi på fx indkøb, men jeg synes godt nok også, der er megen kæften op om ligegyldigheder eller selvopfundne sandheder.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af Pastorius » 23. jul 2022, 10:39

baresi skrev:
23. jul 2022, 09:06
TWITTER - MIKKEL B OTTESEN
han er da ikke i tvivl om IAO :o

så er dagen ligesom igang ik.
Der er ikke meget der kommer som en overraskelse. i IAO har vi fået lige nøjagtig det vi kunne forvente på forhånd.

Når det ikke går så godt for AaB, så vil de kritiske røster lyde, når vi har gode perioder bliver der stille igen. Blot endnu en grund til at håbe på vi begynder at vinde nogle fodboldkampe igen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af raekkeettre » 23. jul 2022, 21:12

R Rosenberg skrev:
23. jul 2022, 09:08
baresi skrev:
23. jul 2022, 09:06
TWITTER - MIKKEL B OTTESEN
han er da ikke i tvivl om IAO :o
Haha, jeg så den også lige før. Man må da sige, om ikke andet, at han så er en figur, der deler vandene. Men det er også meget biased.

Og så undrer det mig generelt meget, at når folk er kritiske over for Inge og giver ham skyld for dit, dat, den globale opvarmning, pesten i middelalderen, etc, at de ikke retter skytset andet sted ellers.

Inge er mellemleder. Han har reelt ikke mulighed for "at ødelægge klubben" og hvad jeg ellers læser af pjat. Alt, hvad han gør, er enten sanktioneret oppefra eller sker med velsignelse oppefra. Dvs Bælum, hans chef, og/eller bestyrelsen. Den tredje mulighed er, at Bælum og bestyrelsen ikke har nogen som helst idé om, hvad der foregår - men det er om noget endnu mere kritisabelt så.
En kaptajn er også mellemleder hos Mærsk men derfor kan han godt sejle verdens største containerskib på grund og synke det. Så, med det sagt er han ansat til en opgave og jeg håber bestemt ikke Bælum eller bestyrelsen blander sig for meget i hans arbejde, dertil skal der være ledelsesrum, som jeg også tror en type som Inge kræver.

Jeg synes dog han mangler flere episoder i hans tweets...så helt rundt kommer han ikke. Men kan kun være enig i meget af det, selvom mange forsøger at forvride hans argumentation med at være en smule fjollet, som at alle dem der er kritiske omkring IAO bare prøver at give ham skylden for alt lige fra pesten til covid...lidt fjollet.

Bare man skriver hvor man synes han går galt i byen og beskriver hvorfor, så er der et lille rationale. Så kan man være uenig. Men jeg læser ikke nogle der bare skriver Inge er dum. Bum basta.

Så indblandingen fra bestyrelsen skal gerne komme i form af en fyring. Hellere tidligere end sent, og de måtte faktisk også gerne tage sig selv med. Så vi skifter hele ledelsen, med undtagelse af Bælum som jeg faktisk synes gør det meget godt.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af R Rosenberg » 23. jul 2022, 21:42

raekkeettre skrev:
23. jul 2022, 21:12
R Rosenberg skrev:
23. jul 2022, 09:08
baresi skrev:
23. jul 2022, 09:06
TWITTER - MIKKEL B OTTESEN
han er da ikke i tvivl om IAO :o
Haha, jeg så den også lige før. Man må da sige, om ikke andet, at han så er en figur, der deler vandene. Men det er også meget biased.

Og så undrer det mig generelt meget, at når folk er kritiske over for Inge og giver ham skyld for dit, dat, den globale opvarmning, pesten i middelalderen, etc, at de ikke retter skytset andet sted ellers.

Inge er mellemleder. Han har reelt ikke mulighed for "at ødelægge klubben" og hvad jeg ellers læser af pjat. Alt, hvad han gør, er enten sanktioneret oppefra eller sker med velsignelse oppefra. Dvs Bælum, hans chef, og/eller bestyrelsen. Den tredje mulighed er, at Bælum og bestyrelsen ikke har nogen som helst idé om, hvad der foregår - men det er om noget endnu mere kritisabelt så.
En kaptajn er også mellemleder hos Mærsk men derfor kan han godt sejle verdens største containerskib på grund og synke det. Så, med det sagt er han ansat til en opgave og jeg håber bestemt ikke Bælum eller bestyrelsen blander sig for meget i hans arbejde, dertil skal der være ledelsesrum, som jeg også tror en type som Inge kræver.

Jeg synes dog han mangler flere episoder i hans tweets...så helt rundt kommer han ikke. Men kan kun være enig i meget af det, selvom mange forsøger at forvride hans argumentation med at være en smule fjollet, som at alle dem der er kritiske omkring IAO bare prøver at give ham skylden for alt lige fra pesten til covid...lidt fjollet.

Bare man skriver hvor man synes han går galt i byen og beskriver hvorfor, så er der et lille rationale. Så kan man være uenig. Men jeg læser ikke nogle der bare skriver Inge er dum. Bum basta.

Så indblandingen fra bestyrelsen skal gerne komme i form af en fyring. Hellere tidligere end sent, og de måtte faktisk også gerne tage sig selv med. Så vi skifter hele ledelsen, med undtagelse af Bælum som jeg faktisk synes gør det meget godt.
Det kræver godt nok, at han har en stor mund samt svælg og spiserør - derudover er det virkelig en absurd sammenligning i din perlerække af "sandheder".

Du synes, at Inge bør fyres, men at hans chef, der er øverste ansvarlig - også for Inges arbejde - gør det godt? Din logik er virkelig for viderekommende. Og ja, selvfølgelig er der ledelsesrum, men det betyder jo ikke, at han kan "ødelægge klubben", som Ottesen og hans hysteriske backup-kor mener. Det kan han jo ikke, fordi han ikke har magten til det. Det er decideret stupidt at mene og tro dette.
Ædruelighedens stemme

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 23. jul 2022, 21:56

IAO har da sikkert begået fejl herunder en del dårlige handler men sådan er det jo for stort set alle sportschefer. Midt i al kritikken er det også værd at tænke på at vi trods halvdårlige placeringer faktisk har været meget tæt på europæisk bold de seneste tre sæsoner. Pokalfadæsen i Esbjerg var forfærdelig mens de seneste to sæsoners straffesparksnederlag i Europa play off var et lotteri.

Det må også høre med til bedømmelsen at IAO har haft et begrænset budget til rådighed der selvsagt har gjort arbejdet vanskeligt. Der mangler et stort salg men hånden på hjertet så synes jeg ikke at vi har haft et eller flere emner som kunne sælges for et højt beløb.

Selv en sportschef som Stüker i Silkeborg IF der fortjent får en masse ros i denne tid var stærkt kritiseret for et par år siden.

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 683
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af Mr Gold » 24. jul 2022, 08:29

Aalborg frederikshavner skrev:
23. jul 2022, 21:56
IAO har da sikkert begået fejl herunder en del dårlige handler men sådan er det jo for stort set alle sportschefer. Midt i al kritikken er det også værd at tænke på at vi trods halvdårlige placeringer faktisk har været meget tæt på europæisk bold de seneste tre sæsoner. Pokalfadæsen i Esbjerg var forfærdelig mens de seneste to sæsoners straffesparksnederlag i Europa play off var et lotteri.

Det må også høre med til bedømmelsen at IAO har haft et begrænset budget til rådighed der selvsagt har gjort arbejdet vanskeligt. Der mangler et stort salg men hånden på hjertet så synes jeg ikke at vi har haft et eller flere emner som kunne sælges for et højt beløb.

Selv en sportschef som Stüker i Silkeborg IF der fortjent får en masse ros i denne tid var stærkt kritiseret for et par år siden.
LIGE PRÆCIS!! alle sportschefer rammer ved siden af og synes økonomisk at Inge absolut ik har toppet nogen som helst liste i den retning. GF Bif FCM FCK har da alle haft gevaldige flop til dyre penge!!

Listen er bare for lang af af chancher han har taget og absolut været skidt!!

Vi skal se fremad nu og ik hænge os i fortid.
Dette vindue ser jo GIGA spændende ud, og nok også hans eksamens vindue et eller andet sted.

Kramer- AP- Sousa er satme 3 virkelig stærke transfers :aabfan:
Tror det bliver 3 store profiler i Ligaen.

Vi SKAL have en dygtig midt ind.
Fy ordet Angriber kommer vi heller ik udenom, synes det er meget tydeligt Maka kan for lidt alene.
Jeg er sgu vild med ham, attitude osv men selvom vi “kun” er AaB må vi gerne have lov til at forlange mere på den position.

Tror vi ville være bedre stillet med Sousa på toppen og så spille efter det. Maka vinder sgu ik nok af de dueller fysisk alligevel.

Håber SINDSYGT meget på Maca!! Tror bare ik på han nogensinde bliver en goal getter i AaB

Besvar