Inge Andre Olsen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af gravballe » 21. sep 2022, 10:56

KlaskmyggenNoah skrev:
21. sep 2022, 10:43
gravballe skrev:
21. sep 2022, 10:24
emenike skrev:
21. sep 2022, 09:51
AaB-Jones skrev:
21. sep 2022, 09:45
Bongo123456 skrev:
21. sep 2022, 09:29
Bare vent...
Det job går til Erik Hamren efter denne sæson
Det er da det eneste, man kan håbe lidt på - jeg er helt sikker på, at Inge er gået selv. Det er vist ret åbenlyst nu, at Inges råderum var taget fra ham i beslutningerne omkring Ross og sikkert også timingen for fyringen af Friis.

Twitter-banden med Mikkel B. Ottesen i spidsen + fanskaren herinde, som har kørt hetz mod Inge i mere end et år nu, og som jo har etikken og moralen på plads ( :kiss: ) er lykkedes med at skabe et voldsomt negativt fokus. Tillykke - og desværre har AaB Support Clubs egen podcast velvilligt stillet sendefladen til rådighed - Lasse Yde Hegnet startede sin podcast på fortrinlig vis, men hans bidrag til hetzen mod Inge har været ganske usmagelig, hvor udsagn som "jeg hører en masse på vandrørene" pludselig er blevet ophøjet til sandheder.

Satme ærgerligt, at vi ikke fik mere ud af denne kapacitet. ØV! :thumbsdown:
Nemlig. Nu har "HAN SKA BARE UUU"-segmentet fået deres største drøm opfyldt og fået ikke bare én, men to fra den sportslige ledelse fyret på under en uge.

Hvad så nu? Kommer vi til at vinde kampe i hobevis ikke bare i år, men også to eller tre sæsoner fremover? Bliver vi en fast del af top-4 nu? Er forudsætningerne bedre nu end for en måned eller et halvt år siden?

Nu sidder vi så med Bælum som ansvarlig for både administration OG det sportslige, indtil han igen skal gennem en rekrutteringsproces sammen med vores vanvittige gode og kompetente bestyrelse, akkurat som han var igennem da man ansatte Inge. Tror folk virkelig, at det bliver så meget bedre nu?
Nu kan de måske få en nordjyde.. der har været bruger der fra dag et, var efter Inge og MC her inde... lige som den danske sports presse
Nu ved jeg ikke om jeg er en af de brugere som der hentydes til, men hvis jeg er vil jeg da gerne uddybe min holdning.
Jeg er fuldstændig klar over at man ikke kan drive en superligaklub men udelukkende nordjysk besætning, men til gengæld mener jeg det må være en prioritet, at have nordjyder både på og udenfor banen. Når man så ser at både nordjyske trænere og spiller klarer sig fint udenfor AaB, ja så melder spørgsmålet sig jo om klubben har den rigtige prioritet.
Jeg har måske i frustration skrevet at han burde ud, men har da også i mere afbalancerede indlæg skrevet at han burde have chancen sæsonen ud.
Jeg er ked af han ikke blev en succes, men den kurs han stod for er jeg ikke trist over at miste.
Det var ikke dig :) Mit største problem med fyringen er man har bundet manden på armene og benene, og så forventer mere. Jeg syntes han har snakket super gode spiller i år, der mangler en midtbane spillere og en top angriber, men de ting er svære at finde for en klub som AaB... Der er en bestyrelse der er ved at køre klubben i sænk, og nu desperat forsøger at fyre alle omkring sig.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af jonas386 » 21. sep 2022, 11:17

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/komm ... ef/3444710

Ikke lutter roser fra nordjyske. Jeg er uenig i deres Jacob Krüger forslag. Til gengæld er jeg slet ikke bekymret for Hamren som sportslig ansvarlig. Spar Bælums stilling væk, gør Hamren til en del af direktionen og lad Hamren finde en træner der kan bygge det her hold op.

Jeg synes at Inge havde nogle rigtige ideer, men har ofte ramt skævt i retrospekt. Det synes jeg nordjyske ignorer en anelse. Ansættelsen af Søren Krogh og Peter Feher synes jeg var helt rigtige på papiret og virkede i den grad som folk der kunne være med til at agere rygrad i et fremtidigt AaB. Desværre blev det bare ikke godt i praksis, og det viste sig desværre at være en fejl at give Feher lov til at snuse til cheftrænersædet, ligesom man nok skulle have forventet at Krogh og Feher skulle have bosat sig i området og have deres daglige gang på Hornevej. Derefter virker det til at vi er gået lidt væk fra at finde gode og profilerede fodboldhjerner i det øvrige danmark/skandinavien, som jo ellers var en spændende vej at gå.

Cifuentes ansættelsen synes jeg også var fin. Der var behov for nogle friske øjne, og han havde en fin succes med at få livet lidt op i truppen, men forsvandt så efter et år hvorfor vi skulle ud (igen) og finde en ny træner.

Jeg synes i øvrigt at galehussnakken er lidt overdrevet. Ja, vi har haft mange trænere, men det er jo kun Lars Friis der er blevet fyret siden Wieghorst. Jacob Friis datter kunne ingen i AaB gøre noget ved, og Cifuentes til Stockholm var åbenbart også svært at forhindre. Feher og Hiljemark var kun midlertidige løsninger skabt af udefrakommende faktorer. Det er jo ikke fordi vi har 3-4-5 fyrede trænere på lønningslisten rundt omkring. Lars Friis lykkedes bare ikke, og selvom jeg synes det på mange måder er unfair, så synes jeg igen at ideen var rigtig. Og det er jo heller ikke utænkeligt, at vi faktisk havde stået med de bronzemedaljer hvis Cifuentes var blevet, og så havde Inges stjerne i AaB jo været en helt anden.
hje1980 skrev:
21. sep 2022, 11:11
hvem siger nogle af dem ikke er gået retur til IAO!!!
Er det ikke mere relevant at spørge hvem der påstår, at IAO skulle bruge AaB til at sende penge i egne lommer og hvad de bygger deres antagelser på?

Det er ikke et bevis, at man handler i lande hvor korruption er udbredt. Alle store og mindre klubber i europa handler med serbiske, russiske, kinesiske, tyrkiske, rumænske.... klubber. Inge er jo hverken den første eller sidste til at gå på rov i balkan, fordi vurderingen er at spillerne er billigere end i skandinavien. Inge er heller ikke hverken den første eller sidste til at skyde forbi, og ende med at købe katten i balkan/østeuropa-sækken
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af gravballe » 21. sep 2022, 11:23

Jakob Kruger bliver det nok. Men hold kæft det lugter langt væk af middelmådighed

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af raekkeettre » 21. sep 2022, 11:40

Den her called jeg for 1 måned siden og det skulle ske. Det har været en LANG nedtur lige siden han satte sig i den stol. Held og lykke til Inge, og tror bestemt han er en fantastisk mand. Men lige her duede det ikke fra day 1. Desværre...

Brugeravatar
Mini-p
Superliga
Superliga
Indlæg: 736
Tilmeldt: 13. jul 2007, 11:01
Geografisk sted: NEW YORK

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af Mini-p » 21. sep 2022, 11:51

Lyngehoevdingen skrev:
21. sep 2022, 10:43
Mini-p skrev:
21. sep 2022, 10:19
Jeg synes sgu det er en fejl! Det hele virker sgu lidt desperat på hornevej! Jeg tror en stor del af problemet ligger i spillertruppen, det virker jo ikke til at de gider noget som helst, ingen gejst, ingen kampvilje og ingen mod. Synes desværre det har været sådan i flere sæsoner.
Jøsses.

Når folk uden indsigt i fodbold skal finde ud af, hvorfor et hold taber, så er det altid indstillingen den er galt. Noget med ild i øjnene og glidende tacklinger. Det er så håbløst.
Det er så din mening og det er helt fint. JEG synes holdet har virket opgivende længe nu. Jeg synes ikke de spiller som et hold der vil vinde.

Det eneste lyspunkt ude i AaB lige nu er sgu fanscenen!
Der findes ikke noget midt i mellem. Enten er man dårlig eller også er man god. I dag var vi midt i mellem. - Gary Lineker

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af FIDEL » 21. sep 2022, 12:00

raekkeettre skrev:
21. sep 2022, 11:40
Den her called jeg for 1 måned siden og det skulle ske. Det har været en LANG nedtur lige siden han satte sig i den stol. Held og lykke til Inge, og tror bestemt han er en fantastisk mand. Men lige her duede det ikke fra day 1. Desværre...
Som Inge selv udtaler, så har vi været særdeles tæt på europæisk fodbold 3 sæsoner i træk. Det synes jeg egentligt er godkendt. At holdet så ikke griber de chancer der har været, er en anden snak, og har intet med Inge at gøre.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7837
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af Forza » 21. sep 2022, 12:03

FIDEL skrev:
21. sep 2022, 12:00
raekkeettre skrev:
21. sep 2022, 11:40
Den her called jeg for 1 måned siden og det skulle ske. Det har været en LANG nedtur lige siden han satte sig i den stol. Held og lykke til Inge, og tror bestemt han er en fantastisk mand. Men lige her duede det ikke fra day 1. Desværre...
Som Inge selv udtaler, så har vi været særdeles tæt på europæisk fodbold 3 sæsoner i træk. Det synes jeg egentligt er godkendt. At holdet så ikke griber de chancer der har været, er en anden snak, og har intet med Inge at gøre.
Enig. Resultmæssigt har det været godkendt. Inge bliver især ramt af manglende salg. Bestyrelsen har heller ikke udstukket ham realistiske arbejdsbetingelser, men faktum er at man ikke har fået udviklet unge talenter og solgt dyrt.

Jeg tror så de færreste ville lykkedes i det AaB projekt han fik nøglerne til.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3262
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af Brodernumsi » 21. sep 2022, 12:05

FIDEL skrev:
21. sep 2022, 12:00
raekkeettre skrev:
21. sep 2022, 11:40
Den her called jeg for 1 måned siden og det skulle ske. Det har været en LANG nedtur lige siden han satte sig i den stol. Held og lykke til Inge, og tror bestemt han er en fantastisk mand. Men lige her duede det ikke fra day 1. Desværre...
Som Inge selv udtaler, så har vi været særdeles tæt på europæisk fodbold 3 sæsoner i træk. Det synes jeg egentligt er godkendt. At holdet så ikke griber de chancer der har været, er en anden snak, og har intet med Inge at gøre.
Den slags kampe bliver afgjort på små marginaler, som feks ikke at have en leder på midtbanen eller en 9'er.
Inge var den øverste ansvarlige for holdet, at fritage ham for ansvar, er hul i hovedet.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af raekkeettre » 21. sep 2022, 12:05

FIDEL skrev:
21. sep 2022, 12:00
raekkeettre skrev:
21. sep 2022, 11:40
Den her called jeg for 1 måned siden og det skulle ske. Det har været en LANG nedtur lige siden han satte sig i den stol. Held og lykke til Inge, og tror bestemt han er en fantastisk mand. Men lige her duede det ikke fra day 1. Desværre...
Som Inge selv udtaler, så har vi været særdeles tæt på europæisk fodbold 3 sæsoner i træk. Det synes jeg egentligt er godkendt. At holdet så ikke griber de chancer der har været, er en anden snak, og har intet med Inge at gøre.
Det er bestemt godkendt. Men fordi en næsten opfyldt målsætning ud af alle de underliggende parametre gør ikke at dette fra dag 1 har været godt...desværre...for synes sgu også om ham som person. Men hans kompetencer har slet ikke været nok for AaB.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af raekkeettre » 21. sep 2022, 12:17

Forza skrev:
21. sep 2022, 12:03
FIDEL skrev:
21. sep 2022, 12:00
raekkeettre skrev:
21. sep 2022, 11:40
Den her called jeg for 1 måned siden og det skulle ske. Det har været en LANG nedtur lige siden han satte sig i den stol. Held og lykke til Inge, og tror bestemt han er en fantastisk mand. Men lige her duede det ikke fra day 1. Desværre...
Som Inge selv udtaler, så har vi været særdeles tæt på europæisk fodbold 3 sæsoner i træk. Det synes jeg egentligt er godkendt. At holdet så ikke griber de chancer der har været, er en anden snak, og har intet med Inge at gøre.
Enig. Resultmæssigt har det været godkendt. Inge bliver især ramt af manglende salg. Bestyrelsen har heller ikke udstukket ham realistiske arbejdsbetingelser, men faktum er at man ikke har fået udviklet unge talenter og solgt dyrt.

Jeg tror så de færreste ville lykkedes i det AaB projekt han fik nøglerne til.
Det er så ham selv der langt hen af vejen skaber hans egen præmis. Det han sagde ja til tror jeg bestemt ikke var noget andet end det han var blevet lovet. Men når der kontinuerligt bliver laver fejlhandlinger i små og større omfang, så ændre det konteksten som den næsten handling skal tages ud fra. Og når der så sker små fejl beslutninger igen, så ender man et HELT andet sted end der hvor han startede. Så nej, lige nu er det bestemt ikke realistiske arbejdsbetingelser, men det er Inge en stor del af.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af Debatjuntaen » 21. sep 2022, 12:19

Vi har lige ryddet lidt op i tråden, da udokumenterede beskyldninger om ulovligheder hos AaB’s medarbejdere ikke hører hjemme på Debatsiden. Kommende indlæg, der beskæftiger sig med disse beskyldninger i nogen som helst form, vil også blive slettet.

Tak for jeres rapporter!

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af gravballe » 21. sep 2022, 12:21

raekkeettre skrev:
21. sep 2022, 12:17
Forza skrev:
21. sep 2022, 12:03
FIDEL skrev:
21. sep 2022, 12:00
raekkeettre skrev:
21. sep 2022, 11:40
Den her called jeg for 1 måned siden og det skulle ske. Det har været en LANG nedtur lige siden han satte sig i den stol. Held og lykke til Inge, og tror bestemt han er en fantastisk mand. Men lige her duede det ikke fra day 1. Desværre...
Som Inge selv udtaler, så har vi været særdeles tæt på europæisk fodbold 3 sæsoner i træk. Det synes jeg egentligt er godkendt. At holdet så ikke griber de chancer der har været, er en anden snak, og har intet med Inge at gøre.
Enig. Resultmæssigt har det været godkendt. Inge bliver især ramt af manglende salg. Bestyrelsen har heller ikke udstukket ham realistiske arbejdsbetingelser, men faktum er at man ikke har fået udviklet unge talenter og solgt dyrt.

Jeg tror så de færreste ville lykkedes i det AaB projekt han fik nøglerne til.
Det er så ham selv der langt hen af vejen skaber hans egen præmis. Det han sagde ja til tror jeg bestemt ikke var noget andet end det han var blevet lovet. Men når der kontinuerligt bliver laver fejlhandlinger i små og større omfang, så ændre det konteksten som den næsten handling skal tages ud fra. Og når der så sker små fejl beslutninger igen, så ender man et HELT andet sted end der hvor han startede.
AaB´s økonomi og planer har så også drastisk ændret sig fra han blev ansat. Da man ansætte ham, var det for at føre hans planer om ungdoms delen ud i livet. Da det bliver sommer, og AaB ikke kan lave den store kapital udvidelse som man havde håbet, bliver hele lortet mere eller mindre droppet og budgettet bliver væsenlig mindre. Så man har også bundet manden på arme med 7 største budget i ligaen, og så forventet top 4 placeringer.. det er useriøst især når man var så tæt på 2 gange..

den midtbane general og super angriber AaB mangler, er ikke en man bare kan få billigt... Selvfølgelig har han begået sejl, det er umuligt at være sports direktør og ikke lave fejl, men folk her inde overvurdere den økonomi han har haft. Alt imens de ønsker angribere i 20m klassen.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af raekkeettre » 21. sep 2022, 12:31

gravballe skrev:
21. sep 2022, 12:21
raekkeettre skrev:
21. sep 2022, 12:17
Forza skrev:
21. sep 2022, 12:03
FIDEL skrev:
21. sep 2022, 12:00
raekkeettre skrev:
21. sep 2022, 11:40
Den her called jeg for 1 måned siden og det skulle ske. Det har været en LANG nedtur lige siden han satte sig i den stol. Held og lykke til Inge, og tror bestemt han er en fantastisk mand. Men lige her duede det ikke fra day 1. Desværre...
Som Inge selv udtaler, så har vi været særdeles tæt på europæisk fodbold 3 sæsoner i træk. Det synes jeg egentligt er godkendt. At holdet så ikke griber de chancer der har været, er en anden snak, og har intet med Inge at gøre.
Enig. Resultmæssigt har det været godkendt. Inge bliver især ramt af manglende salg. Bestyrelsen har heller ikke udstukket ham realistiske arbejdsbetingelser, men faktum er at man ikke har fået udviklet unge talenter og solgt dyrt.

Jeg tror så de færreste ville lykkedes i det AaB projekt han fik nøglerne til.
Det er så ham selv der langt hen af vejen skaber hans egen præmis. Det han sagde ja til tror jeg bestemt ikke var noget andet end det han var blevet lovet. Men når der kontinuerligt bliver laver fejlhandlinger i små og større omfang, så ændre det konteksten som den næsten handling skal tages ud fra. Og når der så sker små fejl beslutninger igen, så ender man et HELT andet sted end der hvor han startede.
AaB´s økonomi og planer har så også drastisk ændret sig fra han blev ansat. Da man ansætte ham, var det for at føre hans planer om ungdoms delen ud i livet. Da det bliver sommer, og AaB ikke kan lave den store kapital udvidelse som man havde håbet, bliver hele lortet mere eller mindre droppet og budgettet bliver væsenlig mindre. Så man har også bundet manden på arme med 7 største budget i ligaen, og så forventet top 4 placeringer.. det er useriøst især når man var så tæt på 2 gange..

den midtbane general og super angriber AaB mangler, er ikke en man bare kan få billigt... Selvfølgelig har han begået sejl, det er umuligt at være sports direktør og ikke lave fejl, men folk her inde overvurdere den økonomi han har haft. Alt imens de ønsker angribere i 20m klassen.
Men han har jo handlet, han har købt spillere, han har lejet spillere, han har købt trænere fri, han har fyret og ændringer i den sportslige sektor, han har givet kontrakter, ophævet kontrakter, solgt Børsting for at efter lade os med 2 halve backs, lejer spillere ud Prica......han har været uordenlig i mange af de ovenstående handlinger. Jeg har pointeret alle de ting de sidste 2 år jeg synes han har gjort forkert.

Og selvfølgelig laver man fejl, det med Friis tror jeg stadigvæk er en god beslutning men ikke.måden det hele skete på. Det med skader på midtbanen i efteråret kunne han ikke gøre noget ved etc etc....Men det er vildt så meget Panik det har været i AaB fra dag 1 han blev ansat. Så det her skulle være sket for 1 år siden, da alt peget i den retning.

PS men enig med den kapital udvidelse. Men som du selv siger skulle meget været gået til ungdom, som ikke har noget med budgettet til 1. Holdet. Og da han blev ansat havde vi vist det 5. Største budget, men pga at vi ikke er lykkes med noget sportsligt er vi nu havnet med 7.

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af SteenA » 21. sep 2022, 12:34

Der tales meget om årsagen til fyring af IAO, men i princippet kan det vel godt være ham selv der har ønsket at stoppe og at man så har fået lavet en pressemeddelelse om at man er blevet enige om at vejene skal skilles. Ledelsen havde vel heller ikke brug for en skandalehistorie om at sportschefen simpelthen havde sagt op ovenpå et par vigtige strategiske beslutninger de sidste uger.

De sidste par store beslutninger (Ross og Friis) virker til at være blevet truffet henover hovedet på IAO og enten har det så været årsagen til at han ikke gad mere eller også havde bestyrelsen allerede truffet beslutningen om at IAO skulle ud, men haft brug for ham til at gøre det beskidte arbejde i frontlinjen, inden han så også kunne kyles ud. Men kønt er det ikke.

Spørgsmålet kan også være, om der skulle banes vej for, at en ny ejer får lov at sætte sin egen mand ind.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af raekkeettre » 21. sep 2022, 12:37

SteenA skrev:
21. sep 2022, 12:34
Der tales meget om årsagen til fyring af IAO, men i princippet kan det vel godt være ham selv der har ønsket at stoppe og at man så har fået lavet en pressemeddelelse om at man er blevet enige om at vejene skal skilles. Ledelsen havde vel heller ikke brug for en skandalehistorie om at sportschefen simpelthen havde sagt op ovenpå et par vigtige strategiske beslutninger de sidste uger.

De sidste par store beslutninger (Ross og Friis) virker til at være blevet truffet henover hovedet på IAO og enten har det så været årsagen til at han ikke gad mere eller også havde bestyrelsen allerede truffet beslutningen om at IAO skulle ud, men haft brug for ham til at gøre det beskidte arbejde i frontlinjen, inden han så også kunne kyles ud. Men kønt er det ikke.

Spørgsmålet kan også være, om der skulle banes vej for, at en ny ejer får lov at sætte sin egen mand ind.
Tror bestemt han også har sagt fra, han kunne jo også mærke det her ikke gik. Tror også han har sagt det for noget tid siden, og derfor er de sidste store handlinger I klubben blevet lavet af bestyrelsen.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3169
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af Gnu » 21. sep 2022, 14:36

Det kommer jo ikke ligefrem som en overraskelse, for med de sidste par ugers begivenheder virkede det som om, at Inge var kørt ud på et sidespor. Han har været en kæmpe fiasko, og selvfølgelig kunne han ikke fortsætte.

Fra starten virkede det som om, at han undervurderede Superligaen, og rekrutteringen af spillere er fejlet totalt. Vi har set et hav af lejespillere og folk på korttidskontrakter ryge ind og ud, uden at de har haft niveauet, og uden at løse noget som helst. To år senere har AaB stadig ikke fundet en pålidelig løsning på angriberpositionen. Det er faktisk blevet værre end da han startede.

Der er aldrig blevet fundet en afløser for Patrick Olsen, og det var en elendig beslutning at sælge ham. Olsen havde et sublimt samspil med Lucas Andersen, og AaB's offensive spil lider stadig under, at der ikke er fundet en afløser på den midtbaneposition.

Situationen i midterforsvaret er til grin, og det er amatøragtigt arbejde at ende i så sårbar en situation. Selv hvis det er bestyrelsen, der har presset et salg af Ross igennem. I det hele taget har evnen til at få solgt spillere til gode priser langt fra været imponerende.

Inge kunne selvfølgelig ikke gøre for at Jacob Friis måtte trække sig, men hele den efterfølgende trænerfarce med klausul til Cifuentes, Thomasberg-fiaskoen og et alt for langtrukket forhandlingsforløb om Lars Friis er Inges ansvar. Undervejs lykkes det også lige at skabe samarbejdsproblemer med Randers og Viborg.

Og så er der den mærkværdige Okore-handel, hvor Inges agentnetværk bliver forgyldt.

Med sådan en track record siger det jo sig selv, at Inge skulle ud. AaB's sang fra de varme lande om svære arbejdsbetingelser pga. corona er imidlertid 100 procent bullshit, for alle andre klubber har jo haft de samme betingelser, og ingen har klaret sig lige så dårligt.

Men for hver person, der fyres i AaB, jo mere peger pilen også på Bælum og bestyrelsen, der ikke kan sige sig fri for ansvar i dette morads.

Det store spørgsmål er så også, hvem der skal efterfølge Inge. Hvem tør tage dét job i en klub, som:
- er i nedrykningsfare.
- er et galehus.
- har en totalt skævt sammensat trup.
- mangler en langsigtet trænerløsning.
- har et beskedent budget.

Held og lykke med at finde afløseren. Snakken om nye investorer kan selvfølgelig ændre noget, men lad os nu se, om det bliver til noget.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2874
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af Eksil » 21. sep 2022, 14:44

På bold.dk er nyhederne om AaBs kaos lige over at AGF præsenterer tocifret overskud for andet år i streg.

Nissen er i den grad flyttet nordpå :thumbsdown:

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af FIDEL » 21. sep 2022, 14:48

Gnu skrev:
21. sep 2022, 14:36
Det kommer jo ikke ligefrem som en overraskelse, for med de sidste par ugers begivenheder virkede det som om, at Inge var kørt ud på et sidespor. Han har været en kæmpe fiasko, og selvfølgelig kunne han ikke fortsætte.

Fra starten virkede det som om, at han undervurderede Superligaen, og rekrutteringen af spillere er fejlet totalt. Vi har set et hav af lejespillere og folk på korttidskontrakter ryge ind og ud, uden at de har haft niveauet, og uden at løse noget som helst. To år senere har AaB stadig ikke fundet en pålidelig løsning på angriberpositionen. Det er faktisk blevet værre end da han startede.

Der er aldrig blevet fundet en afløser for Patrick Olsen, og det var en elendig beslutning at sælge ham. Olsen havde et sublimt samspil med Lucas Andersen, og AaB's offensive spil lider stadig under, at der ikke er fundet en afløser på den midtbaneposition.

Situationen i midterforsvaret er til grin, og det er amatøragtigt arbejde at ende i så sårbar en situation. Selv hvis det er bestyrelsen, der har presset et salg af Ross igennem. I det hele taget har evnen til at få solgt spillere til gode priser langt fra været imponerende.

Inge kunne selvfølgelig ikke gøre for at Jacob Friis måtte trække sig, men hele den efterfølgende trænerfarce med klausul til Cifuentes, Thomasberg-fiaskoen og et alt for langtrukket forhandlingsforløb om Lars Friis er Inges ansvar. Undervejs lykkes det også lige at skabe samarbejdsproblemer med Randers og Viborg.

Og så er der den mærkværdige Okore-handel, hvor Inges agentnetværk bliver forgyldt.

Med sådan en track record siger det jo sig selv, at Inge skulle ud. AaB's sang fra de varme lande om svære arbejdsbetingelser pga. corona er imidlertid 100 procent bullshit, for alle andre klubber har jo haft de samme betingelser, og ingen har klaret sig lige så dårligt.

Men for hver person, der fyres i AaB, jo mere peger pilen også på Bælum og bestyrelsen, der ikke kan sige sig fri for ansvar i dette morads.

Det store spørgsmål er så også, hvem der skal efterfølge Inge. Hvem tør tage dét job i en klub, som:
- er i nedrykningsfare.
- er et galehus.
- har en totalt skævt sammensat trup.
- mangler en langsigtet trænerløsning.
- har et beskedent budget.

Held og lykke med at finde afløseren. Snakken om nye investorer kan selvfølgelig ændre noget, men lad os nu se, om det bliver til noget.
I forhold til at finde en afløser tror jeg ikke det bliver svært. Folk i branchen lever og ånder for fodbolden, og elsker en stor udfordring, hvor vedkommende kan få lov at sætte sit aftryk.
Kan sagtens forestille mig det bliver "en ven af huset", som bliver vores nye sportschef, da det er en vanvittig hård tjans. Så det kræver en person, som brænder for gamet og klubben.

Portland
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. okt 2021, 09:37
Favoritspiller: Pallesen

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af Portland » 21. sep 2022, 14:50

Eksil skrev:
21. sep 2022, 14:44
På bold.dk er nyhederne om AaBs kaos lige over at AGF præsenterer tocifret overskud for andet år i streg.

Nissen er i den grad flyttet nordpå :thumbsdown:
AGFs resultat er endda uden de mange millioner fra Grønbæk salget!

lapal89
Drenge
Drenge
Indlæg: 28
Tilmeldt: 3. jul 2017, 10:34

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af lapal89 » 21. sep 2022, 15:28

Nu tænker jeg lige højt...
Er det fuldstændig vanvittigt at ringe til Ståle og spørge om han er frisk på at bygge klubben op, mod at give ham en stilling som den han havde i København?
Det kan godt være det ikke er realistisk, men man har lov at drømme.

Besvar