Allan Sousa

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
gwailo
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Allan Sousa

Indlæg af gwailo » 31. jul 2023, 13:52

Eksil skrev:
31. jul 2023, 11:51
R Rosenberg skrev:
31. jul 2023, 11:36
Eksil skrev:
31. jul 2023, 10:49
RicoBR02 skrev:
31. jul 2023, 10:19
Eksil skrev:
31. jul 2023, 10:12
Oh my lord. Artiklen er vitterligt lavet således:

BT journalisten Farzam keder sig på en færge. Han ringer til Sousa, for at høre hvordan det går og om der er interesse. Sousa har ikke gået i den kedelige danske medieskole hvor man siger det må du tale med min agent om, så han siger det som det er. Ja, der er interesse, bl.a. fra Brøndby. Ikke noget om han vil væk, bare en konstateringen.

Kilde: BTs transfervinduet podcast, hvor de vitterligt fortæller det samme og spiller klipppet.

Der er ikke mere i det.
Jeg håber at både dig og @R Rosenberg har ret.. Jeg vil elske at se sousa blive en af de helt store spillere i klubben og så smide ham afsted til Tyrkiet eller hjem til Brasilien om 3-4 år..
Om fire år er han 29 år og slet ikke så interessant. AaB skal også lære at smede mens jernet er varmt (se Prip eller Fossum). 15 mio kr. i kassen ville lune gevaldig og så må vi leve med en ringere erstatning. Heldigvis er der alternativer i truppen i form af Andersen, Prip, Ross og Bakiz, dertil unge Noshe, som jeg håber får spilletid i år.
AaB kommer aldrig til at rykke frem i bussen, hvis man fortsætter med mantraet "sælg vores bedste, lev med noget ringere".
Nogen gange er det en stor fordel (også økonomisk) at beholde de bedste og sælge laget under.
Man har prøvet behold-strategien i årevis, uden held. Så står man tilbage og ser på en masse penge der ikke kom i kassen. Bud på Fossum er et perfekt eksempel på dette.

Naturligvis skal man ikke sælge for en hver pris, men AaB har brug for at lave penge og udvikle spillere, samtidig med at oprykningen køres hjem.
Enig. AaB er jo netop der at vi skal sælge vores bedste hvis vi skal have en bæredygtig forretning.
Vi skal leve af at finde de næstbedste og gøre dem bedre. Og så satse på at de når at lave resultater for os inden vi sælger.
// gwailo

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2573
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Allan Sousa

Indlæg af troelsh » 31. jul 2023, 14:19

gwailo skrev:
31. jul 2023, 13:52
Eksil skrev:
31. jul 2023, 11:51
R Rosenberg skrev:
31. jul 2023, 11:36
Eksil skrev:
31. jul 2023, 10:49
RicoBR02 skrev:
31. jul 2023, 10:19
Eksil skrev:
31. jul 2023, 10:12
Oh my lord. Artiklen er vitterligt lavet således:

BT journalisten Farzam keder sig på en færge. Han ringer til Sousa, for at høre hvordan det går og om der er interesse. Sousa har ikke gået i den kedelige danske medieskole hvor man siger det må du tale med min agent om, så han siger det som det er. Ja, der er interesse, bl.a. fra Brøndby. Ikke noget om han vil væk, bare en konstateringen.

Kilde: BTs transfervinduet podcast, hvor de vitterligt fortæller det samme og spiller klipppet.

Der er ikke mere i det.
Jeg håber at både dig og @R Rosenberg har ret.. Jeg vil elske at se sousa blive en af de helt store spillere i klubben og så smide ham afsted til Tyrkiet eller hjem til Brasilien om 3-4 år..
Om fire år er han 29 år og slet ikke så interessant. AaB skal også lære at smede mens jernet er varmt (se Prip eller Fossum). 15 mio kr. i kassen ville lune gevaldig og så må vi leve med en ringere erstatning. Heldigvis er der alternativer i truppen i form af Andersen, Prip, Ross og Bakiz, dertil unge Noshe, som jeg håber får spilletid i år.
AaB kommer aldrig til at rykke frem i bussen, hvis man fortsætter med mantraet "sælg vores bedste, lev med noget ringere".
Nogen gange er det en stor fordel (også økonomisk) at beholde de bedste og sælge laget under.
Man har prøvet behold-strategien i årevis, uden held. Så står man tilbage og ser på en masse penge der ikke kom i kassen. Bud på Fossum er et perfekt eksempel på dette.

Naturligvis skal man ikke sælge for en hver pris, men AaB har brug for at lave penge og udvikle spillere, samtidig med at oprykningen køres hjem.
Enig. AaB er jo netop der at vi skal sælge vores bedste hvis vi skal have en bæredygtig forretning.
Vi skal leve af at finde de næstbedste og gøre dem bedre. Og så satse på at de når at lave resultater for os inden vi sælger.
Der er mange nuancer i det.

En spiller kan blive mere værd ved at beholde ham.
Eksempelvis solgte vi jo Mæhle for 11-12 mil efter ganske få kampe.
I bagklogskabens klare lys kan vi nok konstatere, at han kun være solgt for væsentligt mere, hvis han havde fået lov at vise sig frem i mere end 15 kampe eller hvad det nu blev til.

Derudover er der den sportslige værdi i at beholde vigtige spillere på afgørende tidspunkter, eksempelvis blev salget af Ross der nok blev det dyreste i AaB's historie.

Ift. Sousa så tror jeg også det er det rigtige at sælge hvis der kommer et på 2 mil euro eller derover, for at få penge i kassen på en spiller der formentlig ikke bliver meget mere værd (alderen taget i betragtning), og på et tidspunkt hvor vi forhåbentlig også kan klare os uden ham.

bonanza
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Allan Sousa

Indlæg af bonanza » 31. jul 2023, 15:41

FIDEL skrev:
31. jul 2023, 13:39
bonanza skrev:
31. jul 2023, 13:04
FIDEL skrev:
31. jul 2023, 11:40
Alexis skrev:
30. jul 2023, 15:07
Det er bare decideret useriøst ikke at mene sousa er vores bedste offensive spiller. Fair nok at folk må have deres egen mening, men man må også gerne slå hjernen til inden der kommenteres. Han skabte alt for os i sidste sæson, og igår skabte han vel chancer til at holdet kunne have lavet 5 mål. Han er ubetinget den bedste offensive kraft vi har og det bliver et kæmpe savn hvis han skifter. Det hul kan vi ikke lukke internt.
Enig.
Kampen i lørdags illustrerede meget godt, hvilken betydning Sousa har for vores offensiv. Han er med i rigtig rigtig mange af de farlige situationer vi skaber. Ikke alt lykkes, og ja han pisser også chancer væk, men det gør offensive spillere som Sousa, da det er en stor del af hans spil at sætte bolden på spil. Var han mere effektiv, så spillede han ikke i Danmark.

Kan AaB lukke hullet efter Sousa? Tja, det kan de måske godt ved at lave lidt om, afhængigt af hvilken spiller, der erstatter Sousa. Bliver han solgt, så hentes der en ny ind. Forhåbentligt en ung, hurtig, hårdtarbejdende og målfarlig type. Sådanne typer skal vi udvikle flere af, da de bl.a. giver gode penge i kassen på transfermarkedet.
Det er super vigtigt, at der hentes en meget bevægelig spiller, såfremt han skal fungere med Helenius. En Don Deedson-type forventer jeg der hentes.
"En Don Deedson-type" lyder satme ikke særlig sexet. Sælger vi Sousa, så starter Prip forhåbentlig.
Det er muligvis ikke sexet, men det er trods alt meget realistisk, da AaB var tæt på at hente deedson himself.
Endvidere står en type som A. Jatta på listen over emner, hvilket tyder på, at man vil have fart og 1til1 duelstyrke.
Tror der er en del fans, som skal arbejde med selvforståelsen nu og fremover.
Jeg kan ikke se hvordan nogen af de to skulle gå direkte ind i start 11 hos AaB. Jeg kan heller ikke se hvordan de passer ind i strategien. Sælger vi Sousa kommer der helt sikkert en yngre spiller ind.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Allan Sousa

Indlæg af R Rosenberg » 6. aug 2023, 19:22

Var der nogen, der så nogen herrer i hvide gevandter, fuldskæg og dyre solbriller på sponsortribunen i dag?
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3267
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Allan Sousa

Indlæg af Brodernumsi » 6. aug 2023, 19:23

R Rosenberg skrev:
6. aug 2023, 19:22
Var der nogen, der så nogen herrer i hvide gevandter, fuldskæg og dyre solbriller på sponsortribunen i dag?
Med penge lavet af olie?
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Allan Sousa

Indlæg af R Rosenberg » 6. aug 2023, 19:25

Brodernumsi skrev:
6. aug 2023, 19:23
R Rosenberg skrev:
6. aug 2023, 19:22
Var der nogen, der så nogen herrer i hvide gevandter, fuldskæg og dyre solbriller på sponsortribunen i dag?
Med penge lavet af olie?
Ja, den slags glinsende dollars.
Ædruelighedens stemme

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Allan Sousa

Indlæg af FlæskeFrank » 7. aug 2023, 08:28

Måske Rinne var hjemme og se gammelklubben?
- FlæskeFrank

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1497
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Allan Sousa

Indlæg af Lyfe » 20. aug 2023, 15:16

Årets spiller sidste år…. Den titel kommer han aldrig til at vinde igen.


https://aabsport.dk/nyheder/2023/august ... e-samling/
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: Allan Sousa

Indlæg af Bundgaard » 20. aug 2023, 20:11

Lyfe skrev:
20. aug 2023, 15:16
Årets spiller sidste år…. Den titel kommer han aldrig til at vinde igen.


https://aabsport.dk/nyheder/2023/august ... e-samling/
Håber da du tager fejl 😎
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Allan Sousa

Indlæg af Klaus » 31. aug 2023, 17:45

Jeg har det lidt dobbelt med det her... Sousa i topform er vores bedste spiller.... Men et salg på 2 millioner euro er vel stadigvæk godkendt... Jeg synes AaB har gjort det helt rigtige i denne sag. Sælger vi ham kan regnskabet opjusteres og vi frigør nogle lønkroner. Får vi ikke en rimelig pris er han så vigtig en spiller, at vi lever med at undvære pengene for til gengæld at have et stærkere hold. Han er for god til at sælge for peanuts....

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3267
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Allan Sousa

Indlæg af Brodernumsi » 31. aug 2023, 17:54

Klaus skrev:
31. aug 2023, 17:45
Jeg har det lidt dobbelt med det her... Sousa i topform er vores bedste spiller.... Men et salg på 2 millioner euro er vel stadigvæk godkendt... Jeg synes AaB har gjort det helt rigtige i denne sag. Sælger vi ham kan regnskabet opjusteres og vi frigør nogle lønkroner. Får vi ikke en rimelig pris er han så vigtig en spiller, at vi lever med at undvære pengene for til gengæld at have et stærkere hold. Han er for god til at sælge for peanuts....
Det er vel 15 mio, der er hans pris, den synes jeg også er fair nok, men hvis det er en oliestat vi sælger til, ærgrer det mig lidt, at vi ikke kan hive lidt mere ud af dem.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2598
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Allan Sousa

Indlæg af baresi » 1. sep 2023, 17:38

Han er ude af AaB og ryger til saudi

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Allan Sousa

Indlæg af R Rosenberg » 1. sep 2023, 17:40

Var det egentlig ikke også der, Vejle hentede ham?
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2441
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Allan Sousa

Indlæg af Moen » 1. sep 2023, 17:48

R Rosenberg skrev:
1. sep 2023, 17:40
Var det egentlig ikke også der, Vejle hentede ham?
De hentede ham i Qatar

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Allan Sousa

Indlæg af R Rosenberg » 1. sep 2023, 18:03

Moen skrev:
1. sep 2023, 17:48
R Rosenberg skrev:
1. sep 2023, 17:40
Var det egentlig ikke også der, Vejle hentede ham?
De hentede ham i Qatar
Ah ja, det er sandt.
Ædruelighedens stemme

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3625
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Allan Sousa

Indlæg af Hovedet » 1. sep 2023, 22:09

baresi skrev:
1. sep 2023, 17:38
Han er ude af AaB og ryger til saudi
Er dette et - om end kvalificeret - gæt eller en konstatering? Jeg kan ikke finde noget information om dette. Og hvornår lukker det saudiarabiske transfervindue i øvrigt?

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1497
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Allan Sousa

Indlæg af Lyfe » 1. sep 2023, 22:20

Hovedet skrev:
1. sep 2023, 22:09
baresi skrev:
1. sep 2023, 17:38
Han er ude af AaB og ryger til saudi
Er dette et - om end kvalificeret - gæt eller en konstatering? Jeg kan ikke finde noget information om dette. Og hvornår lukker det saudiarabiske transfervindue i øvrigt?
om 14 dage eller sådan noget
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2598
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Allan Sousa

Indlæg af baresi » 1. sep 2023, 23:11

Hovedet skrev:
1. sep 2023, 22:09
baresi skrev:
1. sep 2023, 17:38
Han er ude af AaB og ryger til saudi
Er dette et - om end kvalificeret - gæt eller en konstatering? Jeg kan ikke finde noget information om dette. Og hvornår lukker det saudiarabiske transfervindue i øvrigt?
Det er ret kvalificeret … nej forfra - det er en konkret konstatering.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5216
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Allan Sousa

Indlæg af Jakobsen » 2. sep 2023, 00:16

Medmindre Sousa bliver helt umuligt kan vi vel være dybest set være ret kolde i røven og holde ham på indtil 30 sekunder på blodpenge-vinduet lukker. Jeg vil sådan set hellere forhale en Sousa transfer til absolut sidste sekunde end jeg vil have en sheiks blodpenge.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1058
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Allan Sousa

Indlæg af Sønderhof » 2. sep 2023, 12:45

Jakobsen skrev:
2. sep 2023, 00:16
Medmindre Sousa bliver helt umuligt kan vi vel være dybest set være ret kolde i røven og holde ham på indtil 30 sekunder på blodpenge-vinduet lukker. Jeg vil sådan set hellere forhale en Sousa transfer til absolut sidste sekunde end jeg vil have en sheiks blodpenge.
Det forstår jeg ikke. Hvis vi gør det, så stikker sheikerne os da fingeren og går efter en anden spiller.

Vores økonomi er i ruiner, så tror ikke det er nu der skal spilles højt spil. Det er netop det en samlet debatside skoser Inge for at have gjort tidligere.

Besvar