Allan Sousa

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2085
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Allan Sousa

Indlæg af Kokkefar » 18. feb 2022, 15:22

Forza skrev:
18. feb 2022, 15:11
Kokkefar skrev:
18. feb 2022, 15:03
Forza skrev:
18. feb 2022, 14:08
I 2019 blev der kåret de 25 bedste spillere i superligaen, hvor han blev nr. 23. Der udtaler flere spillere sig om ham:

”pisse irriterende, god og eksplosiv.” - Lucas Andersen

”Han er et teknisk vidunder, rigtig dygtig på bolden og god i dueller også,” - Oliver Drost

”Jeg synes han har nogle fejl; han smider sig meget, og det synes jeg er træls. Men derudover synes jeg også han er god, og mener han burde højere op på listen” - Kasper Fisker

”Han har virkelig nogle vilde spidskompetencer, han kan blive rigtig god. Han er en god afslutter, god til at drible, har hurtige fødder, og kan lidt af det hele,” - Rasmus Lauritsen

https://vejle24.dk/vejle-boldklub/spill ... -25-bedste
Jeg er ikke sikker på jeg kan tage en liste over suppens 25 bedste spillere seriøst, hvis Lucas, Rinne og Thelander ikke er på den.
Listen er fra 2019. Det var nu også mere spillernes udtalelser om hans evner jeg fandt interessante.
Hvis Lucas kan udtale sig om listen kunne han da også være på den.

Det er jeg med på, jeg blev bare provokeret af listen og dens eksistens. ;)

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1566
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Allan Sousa

Indlæg af dyhrmaN » 18. feb 2022, 15:22

Det er jo en KÆMPE transfer!! Han er helt vild, alt for god til Vejle, når han er god - En Flores der ikke skal bruge halvdelen af tiden på landskampe og interkontinentale flyvninger. Wow!

Men, den er vel ikke officielt bekræftet?

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Allan Sousa

Indlæg af Forza » 18. feb 2022, 15:25

dyhrmaN skrev:
18. feb 2022, 15:22
Det er jo en KÆMPE transfer!! Han er helt vild, alt for god til Vejle, når han er god - En Flores der ikke skal bruge halvdelen af tiden på landskampe og interkontinentale flyvninger. Wow!

Men, den er vel ikke officielt bekræftet?
Nordjyske har også fået den bekræftet. Den er helt sikker.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Allan Sousa

Indlæg af Maglau » 18. feb 2022, 15:30

Kokkefar skrev:
18. feb 2022, 15:22
Forza skrev:
18. feb 2022, 15:11
Kokkefar skrev:
18. feb 2022, 15:03
Forza skrev:
18. feb 2022, 14:08
I 2019 blev der kåret de 25 bedste spillere i superligaen, hvor han blev nr. 23. Der udtaler flere spillere sig om ham:

”pisse irriterende, god og eksplosiv.” - Lucas Andersen

”Han er et teknisk vidunder, rigtig dygtig på bolden og god i dueller også,” - Oliver Drost

”Jeg synes han har nogle fejl; han smider sig meget, og det synes jeg er træls. Men derudover synes jeg også han er god, og mener han burde højere op på listen” - Kasper Fisker

”Han har virkelig nogle vilde spidskompetencer, han kan blive rigtig god. Han er en god afslutter, god til at drible, har hurtige fødder, og kan lidt af det hele,” - Rasmus Lauritsen

https://vejle24.dk/vejle-boldklub/spill ... -25-bedste
Jeg er ikke sikker på jeg kan tage en liste over suppens 25 bedste spillere seriøst, hvis Lucas, Rinne og Thelander ikke er på den.
Listen er fra 2019. Det var nu også mere spillernes udtalelser om hans evner jeg fandt interessante.
Hvis Lucas kan udtale sig om listen kunne han da også være på den.

Det er jeg med på, jeg blev bare provokeret af listen og dens eksistens. ;)
Det behøver du såmænd ikke at blive provokeret af - Tipsbladet lavede en liste i januar med de 10 bedste spillere hvor Lucas var med og et godt stykke oppe.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Allan Sousa

Indlæg af Buzz Killington » 18. feb 2022, 17:45

Sgu en lækker sniger Inge lige laver. Uanset hans slutprodukt så er det jo sådan en spiller modstanderen skal bruge kræfter på og som skaber noget ubalance I deres forsvarskæde.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5267
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Allan Sousa

Indlæg af R Rosenberg » 18. feb 2022, 17:55

Buzz Killington skrev:
18. feb 2022, 17:45
Sgu en lækker sniger Inge lige laver. Uanset hans slutprodukt så er det jo sådan en spiller modstanderen skal bruge kræfter på og som skaber noget ubalance I deres forsvarskæde.
Tænk sig en Sousa og en Lucas begge i topform og i legehumør. Det ville få ethvert forsvar i ligaen til at overveje en efterfølgende sygemelding med stress.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Allan Sousa

Indlæg af troelsh » 18. feb 2022, 19:39

R Rosenberg skrev:
18. feb 2022, 17:55
Buzz Killington skrev:
18. feb 2022, 17:45
Sgu en lækker sniger Inge lige laver. Uanset hans slutprodukt så er det jo sådan en spiller modstanderen skal bruge kræfter på og som skaber noget ubalance I deres forsvarskæde.
Tænk sig en Sousa og en Lucas begge i topform og i legehumør. Det ville få ethvert forsvar i ligaen til at overveje en efterfølgende sygemelding med stress.
Ja tak, og spiller vi en 4-2-3-1, kunne man forestille sig Lucas, Prip og Sousa bagved angriberen.
Det er altså en offensiv trekløver der vil noget :o

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Allan Sousa

Indlæg af Buzz Killington » 18. feb 2022, 19:43

troelsh skrev:
18. feb 2022, 19:39
R Rosenberg skrev:
18. feb 2022, 17:55
Buzz Killington skrev:
18. feb 2022, 17:45
Sgu en lækker sniger Inge lige laver. Uanset hans slutprodukt så er det jo sådan en spiller modstanderen skal bruge kræfter på og som skaber noget ubalance I deres forsvarskæde.
Tænk sig en Sousa og en Lucas begge i topform og i legehumør. Det ville få ethvert forsvar i ligaen til at overveje en efterfølgende sygemelding med stress.
Ja tak, og spiller vi en 4-2-3-1, kunne man forestille sig Lucas, Prip og Sousa bagved angriberen.
Det er altså en offensiv trekløver der vil noget :o
Så begynder det også at give mening med fire bagi, da vi med nogle boldkunstnere oppe foran kan aflaste forsvaret lidt, og ikke bare skal stå og stå imod hele kampen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Allan Sousa

Indlæg af FIDEL » 18. feb 2022, 19:47

Hvor er det hylende morsomt at se diverse fans på Twitter pointere, at de ihvertfald er GLADE for, at Sousa ikke skal til deres klub. Den menneskelige psyke er simpelthen mystisk.

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 340
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Re: Allan Sousa

Indlæg af Nordjyden HY » 18. feb 2022, 19:53

FIDEL skrev:Hvor er det hylende morsomt at se diverse fans på Twitter pointere, at de ihvertfald er GLADE for, at Sousa ikke skal til deres klub. Den menneskelige psyke er simpelthen mystisk.
Misundelse er en grim tingBillede
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5267
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Allan Sousa

Indlæg af R Rosenberg » 18. feb 2022, 19:56

Buzz Killington skrev:
18. feb 2022, 19:43
troelsh skrev:
18. feb 2022, 19:39
R Rosenberg skrev:
18. feb 2022, 17:55
Buzz Killington skrev:
18. feb 2022, 17:45
Sgu en lækker sniger Inge lige laver. Uanset hans slutprodukt så er det jo sådan en spiller modstanderen skal bruge kræfter på og som skaber noget ubalance I deres forsvarskæde.
Tænk sig en Sousa og en Lucas begge i topform og i legehumør. Det ville få ethvert forsvar i ligaen til at overveje en efterfølgende sygemelding med stress.
Ja tak, og spiller vi en 4-2-3-1, kunne man forestille sig Lucas, Prip og Sousa bagved angriberen.
Det er altså en offensiv trekløver der vil noget :o
Så begynder det også at give mening med fire bagi, da vi med nogle boldkunstnere oppe foran kan aflaste forsvaret lidt, og ikke bare skal stå og stå imod hele kampen.
Ja, så kan vi gå tilbage til Lex Kent.
Ædruelighedens stemme

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 683
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Allan Sousa

Indlæg af Mr Gold » 18. feb 2022, 21:13

R Rosenberg skrev:
18. feb 2022, 17:55
Buzz Killington skrev:
18. feb 2022, 17:45
Sgu en lækker sniger Inge lige laver. Uanset hans slutprodukt så er det jo sådan en spiller modstanderen skal bruge kræfter på og som skaber noget ubalance I deres forsvarskæde.
Tænk sig en Sousa og en Lucas begge i topform og i legehumør. Det ville få ethvert forsvar i ligaen til at overveje en efterfølgende sygemelding med stress.
Fuck den var sjov 😂😂😂😂👌🏻👌🏻
Men totalt sandt 😂😂

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Allan Sousa

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 18. feb 2022, 22:49

Umiddelbart stærkt at hente Allan Sousa der på sine gode dage er en profil. Godt kørende i sidste sæson med mange mål/assist samt stærkt spillende, i denne sæson har Sousa haft det svært og har ikke ramt tidligere tiders niveau.

Hvis Sousa skal tage det næste step så skal der arbejdes med bund niveauet da han har tendens til at falde ud af kampene. En ny udfordring er nok det Sousa trænger til og jeg kan godt se ham få succes i den bolsjestribede trøje men det kræver også at vi har holdet til at sætte Sousa op

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Allan Sousa

Indlæg af mich1596 » 19. feb 2022, 00:51

Tjek herfra, fraregnet FCK og FCM har jeg svært ved at finde fem spillere jeg hellere ville ha. Sammenholdt med afgang af Børsting og MC virker det som en solid handel.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Allan Sousa

Indlæg af Fromthecradle » 19. feb 2022, 11:29

Lyder som en fin tilgang.

Hvordan fungerer det egentligt omkring lægecheck mv ift at indgå kontrakt nu med start om 4 mdr? Er risikoen ifm en skade i foråret (antijinx), spillerens eller AaBs?
You pay for this?

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Allan Sousa

Indlæg af Forza » 19. feb 2022, 11:46

Fromthecradle skrev:
19. feb 2022, 11:29
Lyder som en fin tilgang.

Hvordan fungerer det egentligt omkring lægecheck mv ift at indgå kontrakt nu med start om 4 mdr? Er risikoen ifm en skade i foråret (antijinx), spillerens eller AaBs?
Når han har skrevet under, så får han sin månedsløn og er ansat i AaB fra sommer - uanset om han møder op med skader eller ej.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Rockafellar
2. div
2. div
Indlæg: 163
Tilmeldt: 28. apr 2006, 14:35
Geografisk sted: Munken
Kontakt:

Re: Allan Sousa

Indlæg af Rockafellar » 20. feb 2022, 14:48

Forstår sgu ikke helt den hype herinde for sousa. Ja han var fantastisk forrige sæson, men i år har han intet leveret - hverken mål, assist eller godt spil
Swing Like God's Own Dick

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Allan Sousa

Indlæg af Forza » 20. feb 2022, 16:16

Rockafellar skrev:
20. feb 2022, 14:48
Forstår sgu ikke helt den hype herinde for sousa. Ja han var fantastisk forrige sæson, men i år har han intet leveret - hverken mål, assist eller godt spil
Prips sidste sæson i Horsens var heller ikke prangende. Spillerne er afhængige af deres hold, og i begge tilfælde har det været elendige forhold.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Rockafellar
2. div
2. div
Indlæg: 163
Tilmeldt: 28. apr 2006, 14:35
Geografisk sted: Munken
Kontakt:

Re: Allan Sousa

Indlæg af Rockafellar » 20. feb 2022, 16:34

En spiller kan jo også falde - og forøge - sit niveau af egen drift. Se blot på Alhman eller højholt.

Ja Vejle spiller som en pose nødder men en klassespiller holder sit niveau. Ellers er der sgu mere tale om en humørspiller om dem har jeg sgu ikke den store fidus til
Swing Like God's Own Dick

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Allan Sousa

Indlæg af Sønderhof » 20. feb 2022, 16:52

Rockafellar skrev:
20. feb 2022, 16:34
En spiller kan jo også falde - og forøge - sit niveau af egen drift. Se blot på Alhman eller højholt.

Ja Vejle spiller som en pose nødder men en klassespiller holder sit niveau. Ellers er der sgu mere tale om en humørspiller om dem har jeg sgu ikke den store fidus til
Der er ingen tvivl om, at Allan Sousa er en spiller, der er klart bedst i medgang. Men altså det er jo helt typisk for de mere tekniske spillere. Kusk, Lucas, eller FCM's offensiv i dagens kamp, ser jo håbløse ud, når det ikke kører, mens det for de mere hårdarbejdende typer, ser knap så latterligt ud, når holdet ikke hænger sammen.

Jeg forstår dog ikke helt hvor du vel hen med det? Vil du have en offensiv bestående af Børsting og Makaric'er?

Har man en stærk trup, en solid central akse, jamen så kan man også se de kreative typer udfolde sig. Jeg synes det er helt rigtigt set med Sousa, da truppen i den grad har manglet typer der kan sætte en mand på egen hånd.

Besvar