Erik Hamren

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Re: Erik Hamren

Indlæg af baresi » 22. feb 2023, 16:12

nå men altså nedrykningen er jo 100% nu medmindre man TØR fyre træneren og hente en F,eks, DAVID.

jeg er IKKE uenig i at spillerne er forkælet - MEN MEN MEN
i en organisation der er det ledelsens opgave at få medarbejderne med - og hvis nu man skal være helt ærlig, så kan jeg godt forstå dem.
AaB skal REDDE sig - men ikke spille poleret bold eller andet pis og lort nu.

Man proklamerer at en hagelskjær og thelander kommer hjem og tager kampen op med forsvaret
at en jørgensen kommer ind med power til højresiden
at en helenius skal binde spillet mere sammen

SPILLERNE siger jo selv at de er hentet ind til en 3 back kæde - men nu har man kraftedeme solgt hagelskjær som ville passe perfekt i en
kramer - thelander - hagels konstellation.
Jørgensen og poulsen er udprægede wingbacks - poulsen er en dårlig VB.
vi har ikke spillerne til 4-3-3 -midtbanen er helt slukket
ludewig skal jo ikke være kant - det er til grin - og prip har udtalt han klart er bedst i 3-4-3 pga. hjælp fra wingback.

hamren har fejlet fucking bigtime uagtet hvor forkælede spillerne er.
FRIIS skulle ikke være fyret - men hamren skulle aldrig være ansat.

Det har jo skinnet igennem i samtlige kampe og træninger at han er helt væk taktisk ift. de spillere der er til rådighed. Vi har været til grin i vores træningskampe

FYR HAMREN og HENT DAVID - vi har INTET at tabe lige nu.
OG HAR HAN TABT OMKLÆDNINGSRUMMET SÅ HAR VI JO TABT ALLIGEVEL - FÅ HAM NU VÆK - TAKTIKKEN STINKER

dnoerholm
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af dnoerholm » 22. feb 2023, 16:23

Jeg må indrømme, at jeg synes det er en forudsigelig udvikling. Jeg tænkte selv, efter at have set Sousa og Bakiz komme ind til sidst mod AGF, at det her ikke bliver ved med at gå. Selvfølgelig kan truppen heller ikke blive ved med at bakke op og tro på en kurs, som Hamren er den eneste i verden, der kan forstå.
Hamren har formået at få et skidt spillende AaB hold til at fremstå ringere end nogensinde før. Og hvis det forholder sig, som artiklen refererer, at "troen på overlevelse med Hamren ved roret er forsvindende lille" afgør jo reelt det hele: om man synes truppen er en flok forkælede piger eller ej, så er det faktum, at de aldrig kommer til at overleve, eller bare vinde en kamp, hvis ikke de køber ind på trænerens ideer. Og så er det jo reelt afgjort. Hvis flokken har mistet tilliden til sin leder er der ikke så meget at gøre.

Lige nu har vi, for mig at se, brug for at få en træner ind, som har nogle ideer og visioner, og som vi tror på kan bygge holdet op de næste 3-4 år. Og det tror jeg heller ikke selv på Hamren er manden til. Vi skal have en træner ind, der får at vide, at redder vi os, er det magisk, men rykker vi ud, så er det også fint. Og så bruger vi foråret på at bygge på og bygge op, og så er vi klar til at stå skarpere i 1. Division.
Vi er jo reelt rykket ud alligevel, så lad os bruge tiden fornuftigt. Der findes jo ikke et menneske på denne jord, der tror på Hamren kan bygge noget som helst op i Aalborg.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 22. feb 2023, 16:27

HAHA MEN GENIALT man lige har solgt hagelskjær hvis vi skal over i en 3 back igen. det er satme det vildeste cirkus - kun overgået af esbjerg og psykopat træneren.
man kan simpelthen ikke træffe en eneste rigtig beslutning derude - alt er kaotisk.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 22. feb 2023, 16:31

Jeg er efterhånden der, hvor jeg synes det er OK med en nedrykning. En klub, der er så dårligt drevet, jamen, det kan jo ikke være anderledes, end at konsekvensen er en (fortjent) nedrykning.

Først fik truppen åbenbart fyret Lars Friis og nu klublegenden Hamren. Jøsses det skriger til himlen.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 22. feb 2023, 16:32

baresi skrev:
22. feb 2023, 16:12
nå men altså nedrykningen er jo 100% nu medmindre man TØR fyre træneren og hente en F,eks, DAVID.

i en organisation der er det ledelsens opgave at få medarbejderne med - og hvis nu man skal være helt ærlig, så kan jeg godt forstå dem.

Man proklamerer at en hagelskjær og thelander kommer hjem og tager kampen op med forsvaret

SPILLERNE siger jo selv at de er hentet ind til en 3 back kæde - men nu har man kraftedeme solgt hagelskjær som ville passe perfekt i en
ludewig skal jo ikke være kant - det er til grin - og prip har udtalt han klart er bedst i 3-4-3 pga. hjælp fra wingback.

Det har jo skinnet igennem i samtlige kampe og træninger at han er helt væk taktisk ift. de spillere der er til rådighed. Vi har været til grin i vores træningskampe

OG HAR HAN TABT OMKLÆDNINGSRUMMET SÅ HAR VI JO TABT ALLIGEVEL - FÅ HAM NU VÆK - TAKTIKKEN STINKER
Mon ikke salget af Hagelskjær var det, der fik bægeret til at flyde over hos nogle af spillerne...indforstået, at foretrækker 5 bagi.
Anyway, det er svært at se Hamren fortsætte nu, efter dette.
Mon ikke vi henter Niels Frederiksen eller David ind som redningsmand nu?

DenGamleMand
1. div
1. div

Indlæg af DenGamleMand » 22. feb 2023, 16:38

doukas skrev:
22. feb 2023, 16:31
Jeg er efterhånden der, hvor jeg synes det er OK med en nedrykning. En klub, der er så dårligt drevet, jamen, det kan jo ikke være anderledes, end at konsekvensen er en (fortjent) nedrykning.

Først fik truppen åbenbart fyret Lars Friis og nu klublegenden Hamren. Jøsses det skriger til himlen.
Fuldstændigt enig. Det er et galehus efterhånden.

Og ja tak, til Niels F. i genopbygningen.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Dennis Nielsen
Superliga
Superliga

Indlæg af Dennis Nielsen » 22. feb 2023, 16:39

FIDEL skrev:
22. feb 2023, 16:32
baresi skrev:

Mon ikke salget af Hagelskjær var det, der fik bægeret til at flyde over hos nogle af spillerne...indforstået, at foretrækker 5 bagi.
Jeg så gerne Frederiksen på posten, men ikke som redningsmand, men som fast træner. Havde helt glemt ham. Kunne sagtens forestille mig, at han ville have interesse i tjansen - også selvom rejsen starter i 1 div.

Brugeravatar
emenike
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Indlæg af emenike » 22. feb 2023, 16:42

FIDEL skrev:
baresi skrev:

Så kan vi lige så godt tænke taktisk her. Hent David ind og få sat tudebørnene på plads som det altoverskyggende mål. Når nedrykning så er en realitet og truppen på ny vil have en trænerudskiftning (det ved vi jo kommer), så hent NF ind fra sommerferien til at bygge holdet op nedefra igen.

Hvad mon rekorden er i dansk fodbold for flest cheftrænere på 1 år? Den kan vi lige så godt gå efter nu.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Indlæg af Nordjyden HY » 22. feb 2023, 16:46

Würtz forsvarer Hamrén: Det er helt hen i vejret:
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... -i-vejret/
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 22. feb 2023, 16:47

emenike skrev:
22. feb 2023, 16:42
FIDEL skrev:
baresi skrev:

Så kan vi lige så godt tænke taktisk her. Hent David ind og få sat tudebørnene på plads som det altoverskyggende mål. Når nedrykning så er en realitet og truppen på ny vil have en trænerudskiftning (det ved vi jo kommer), så hent NF ind fra sommerferien til at bygge holdet op nedefra igen.

Hvad mon rekorden er i dansk fodbold for flest cheftrænere på 1 år? Den kan vi lige så godt gå efter nu.
Nå ja den rekord kan vi da nå at få…
Så vinder vi da et eller andet.
Men då nu hamren ud - omklædningen er tabt - anførerteamet tror ikke på ham - taktikken er helt væk.
1 sejr i 9 kampe og en opstart man har pisset væk.

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 22. feb 2023, 16:56

Hvis EBs historie er sand, er det helt utilstedeligt af en spillertrup der ikke har leveret i et helt år.

For min skyld må de spille resten af sæsonen med dem, der ikke sætter sig over klubben.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 22. feb 2023, 17:07

Altså, hvad er problemet her? Hvorfor skal spillerne degraderes eller smides ud? Hvis man oplever at éns chef fejler, så skal man da gå til dennes chef så der kan blive gjort noget ved det. Det har jeg da også selv været med til at gøre.

Et eller andet sted trøster det mig, at også spillerne kan se, at det er fuldstændig absurd at spille med et system, der ikke er købt ind til.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 22. feb 2023, 17:10

Jeg tror de spillere der brokker sig faktisk har klubben nær, og rent faktisk bekymrer sig over vi har en træner der sætter en kurs der har direkte mod afgrunden.
At vi stadig spiller 4-3-3 er jo en joke, og det er vi mange der har påpeget længe, det handler ikke om at spiller underholdende i vores situation, det handler om at skrabe de nødvendige point sammen til overlevelse, uanset hvor grimt det bliver.
Håber hamren er fortid snarest muligt, det er en dødssejler.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 22. feb 2023, 17:32

Og at wurtz forsvarer hamren - jamen det skal han jo.
MEN hvis ikke anfører teamet går i medierne og Dementerer rygterne jamen så er det jo nok fordi de er sande. Ellers var det let for Lucas lige at ringe og sige til EB “det har ikke noget på sig - vi er tilfredse” osv.
men det sker ikke

dnoerholm
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af dnoerholm » 22. feb 2023, 17:35

Ingen tvivl om, at vi er et galehus. Og spillerne har deres andel.
Men nu skal vi huske på, at det altså trods alt ikke var deres idé at fyre Lars Friis...

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 22. feb 2023, 17:37

Erik har fejlet big-time. Gider ikke engang at gentage mig selv. Lars Friis havde fået flere point end vi har nu.

Gad godt se Niels Frederiksen i klubben

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 22. feb 2023, 17:38

Hvis AaB har forsvarsspillere som kun kan spille på en måde forklare det også noget hvorfor de ligger nummer 11. Til næste kamp skal de selvfølgelig spille ligesom i mod Hjørring, hvor Granli var venstre back, men som også spillede med op i banen eller trak i som stopper når Kasper Jørgensen spiller op højre side. Hjørrings mål var personlige fejl af Thelander, og det handler ikke om at spille med 3,4 eller 5 i forsvaret. At spille med 4 i forsvaret betyder jo ikke at de 4 skal stå og vente på modstander kommer. De skal selvfølgelig søge op i banen med en af dem og de 3 andre skal lukke af bag dem. Forskellige lineups er kun tal til vejledning af hvordan de skal stå på banen, når kampen fløjtes i gang.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 22. feb 2023, 17:51

634 skrev:
22. feb 2023, 17:38
Hvis AaB har forsvarsspillere som kun kan spille på en måde forklare det også noget hvorfor de ligger nummer 11. Til næste kamp skal de selvfølgelig spille ligesom i mod Hjørring, hvor Granli var venstre back, men som også spillede med op i banen eller trak i som stopper når Kasper Jørgensen spiller op højre side. Hjørrings mål var personlige fejl af Thelander, og det handler ikke om at spille med 3,4 eller 5 i forsvaret. At spille med 4 i forsvaret betyder jo ikke at de 4 skal stå og vente på modstander kommer. De skal selvfølgelig søge op i banen med en af dem og de 3 andre skal lukke af bag dem. Forskellige lineups er kun tal til vejledning af hvordan de skal stå på banen, når kampen fløjtes i gang.
Ah formationen betyder trods akt en del ift hvilket spiller materiale er er til rådighed.
Vores backs er langt bedre som wingbacks
Thelander er bedst i 3 mands kæde
Vores 3 manda midt fungerer ikke - derfor 2 bedre
Offensiven i 4-3-3 fungerer ikke fordi de reelt er for defensive
I en 3-4-3 kan de 2 forreste beuge endnu mere krudt offensivt - der blir mere plads ind i banen - og man kam skubbe merw op bagfra .

Selvfølgelig kan 4-3-3 fungere - vi har bare ikke spillerne til det.

SteenA
1. div
1. div

Indlæg af SteenA » 22. feb 2023, 17:59

Jeg tror ikke at David er løsningen. Jo, han er en stærk motivator, men han fejlede netop i AGF med en trup der skreg efter at spille med 3-backkæde og wingbacks.

Problemet er vel, uanset, at man står og venter med en reset-knap, når nye investorer kommer. Det er bl.a. derfor ideelt, at Hamren kun har kontrakt indtil sommer. At hente en afløser, som kun kan se frem til 3 mdr. arbejde virker umiddelbart lidt svært. Så det er svært at gennemskue, hvad øvelsen her skal være. Måske vil de utilfredse også gerne fremprovokere en situation, hvor klubben vælger at fritstille dem. Der kan være mange motiver her.

Mr Gold
Superliga
Superliga

Indlæg af Mr Gold » 22. feb 2023, 18:01

Det er virkelig lort, ikke det klubben har brug for lige nu.
Selvfølgelig er der noget i den historie, og måske er det også værre end vi regner med. Hamren var presset i interwiev efter GF

Men ærligt de har ikke flyttet sig en disse overhovedet under Hamren. Jeg tror ikke Hamren er træner efter FCK og tror faktisk heller ikke han er inden. De næste par dage kan godt blive guf til rygte- posen

Personligt synes jeg det er MEGA ærgeligt, det var en god historie
MEN det er ikke det rigtige match. Hans stædighed og metoder er nok ikke tidssvarende mere.

Rode butik af rang!!! Friis skulle nu nok have længere snor, men det har jeg nu hele tiden ment.

Besvar